Komt bekend voor dit.quote:Op zondag 27 september 2015 14:10 schreef MMGYMCMB het volgende:
Laatst in de McDonalds met een collega, ik denk ik trakteer wel, wat is nou de schade, dus ik zeg tegen haar van "bestel maar eerst" zodat ik daarna kan volgen met mijn bestelling, maar het moest per se apart. Ook met een chick in een 'echt' restaurant met wat meer egard dan McDonalds () , was ons eerste etentje samen, dus gentlemen als ben stelde ik voor om te betalen (zoals het heurt), maar ook zij wou daar niks van weten. De rekening moest hoe dan ook worden gesplit
.
Is dit nou de emancipatie anno 2015? Is chivalry echt achterhaald? Of tref ik het gewoon en moet ik m'n smoel houden?
Dan lijk je gierig.quote:Op zondag 27 september 2015 14:12 schreef vera166 het volgende:
Ik betaal ook graag zelf en dat is eigenlijk meer zodat mij op geen manier verteld kan worden dat ik de jongen/vent in kwestie iets verschuldigd ben.
Waarom is het eigenlijk een big deal om de rekening te splitten? Scheelt toch voor mannen?
Maar als een vrouw dan zelf aanbiedt dat ze wil splitten kan ze jou het verwijt toch niet meer maken dat je gierig bent? Zo wel dan moet je sowieso snel rennenquote:Op zondag 27 september 2015 14:13 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Dan lijk je gierig.
Om en om oke, maar splitten? Nee, gewoon niet.
Komt voor hoor.quote:Op zondag 27 september 2015 14:14 schreef vera166 het volgende:
[..]
Maar als een vrouw dan zelf aanbiedt dat ze wil splitten kan ze jou het verwijt toch niet meer maken dat je gierig bent? Zo wel dan moet je sowieso snel rennentwisted minds
quote:Op zondag 27 september 2015 14:12 schreef vera166 het volgende:
Ik betaal ook graag zelf en dat is eigenlijk meer zodat mij op geen manier verteld kan worden dat ik de jongen/vent in kwestie iets verschuldigd ben.
Zat ik zelf ook al over na te denken ja, maar in beide gevallen kwamen hun met het initiatief om iets te ondernemenquote:Op zondag 27 september 2015 14:12 schreef SideEffect het volgende:
Ze zijn bang dat je er iets voor terug wil.
Klopt, maar diep in m'n oerinstinct voelt het alsof de chick de mammoet neerknuppelt in plaats van jijzelfquote:Waarom is het eigenlijk een big deal om de rekening te splitten? Scheelt toch voor mannen?
Ja precies, en wat moet je met het wisselgeld? Aan haar geven voelt zo armoedig, maar zelf houden nog meerquote:Op zondag 27 september 2015 14:13 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Dan lijk je gierig.
Om en om oke, maar splitten? Nee, gewoon niet.
quote:Op zondag 27 september 2015 14:21 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Ja precies, en wat moet je met het wisselgeld? Aan haar geven voelt zo armoedig, maar zelf houden nog meer. En met uiteten gaan eet je als man meestal meer, dus dan voelt het ook onevenredig aan.
Ik vind met uiteten gaan oprecht dat geld er niet toe doet als je een geslaagde avond hebt met leuk gezelschap.
Ja, op het moment dat je neigt je stem te verheffen om zoiets in zo'n omgeving kan je maar beter eraan toegevenquote:Op zondag 27 september 2015 14:17 schreef H0D3NPYL het volgende:
Het is gewoon een test. Je moet net zo lang doorzeiken tot ze jou laat betalen.
Wat Jiang153 al zei, gewoon desnoods om en omquote:
Maar sta je het dan direct toe of veins je toch nog enige weerstand?quote:Op zondag 27 september 2015 14:23 schreef wenfer2 het volgende:
De eerste keer was ik nogal verbouwereerd door dit vreemde nieuwerwetse gedrag. Tegenwoordig laat ik mij niet meer shockeren door dit soort acties en hanteer ik de volgende regel: Als ik de uitnodigende partij ben betaal ik, word ik uitgenodigd dan sta ik toe dat er voor mij betaald wordt. Rekeningen worden nimmer gesplitst.
wel sneuquote:Op zondag 27 september 2015 14:15 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Komt voor hoor.
Naderhand beetje klagen bij de eerstvolgende high tea met vriendinnen dat de man niet wou payen en ze het weer zelf moest doen.
Weerstand bieden omdat iemand voor je betaald? Nou nee dit zou een beetje ondankbaar en ongepast zijn. Maar je moet je vooral niet laten verassen. De eerste keer wist er niet echt een houding aan te geven en had ik zelfs het gevoel (zal wel niet zo zijn) dat ik werd uitgegniffeld door de restaurantmedewerker. Maar mevrouw was ook wel erg snel met betalen. Het is een beetje zoals schaken of stratego. Als je kan toeslaan om te betalen moet je de kans pakken, zodat je toestanden tracht te vermijden.quote:Op zondag 27 september 2015 14:25 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Maar sta je het dan direct toe of veins je toch nog enige weerstand?
Bedoelde zoiets met m'n eerdere mammoeten-opmerking ja, jij verwoordt het beterquote:Op zondag 27 september 2015 14:26 schreef wenfer2 het volgende:
Wat vrouwen misschien niet weten is dat als zij voor zichzelf betalen niet overkomt als een daad van zelfstandigheid maar eerder kan worden opgepikt als een verbale trap tussen de bekken en zelfs als een lichte belediging.
Nou ja, als ik er direct aan zou toegeven dat de dame betaalt ben ik bang dat ik weer overkom als een cheapskate, als het warequote:Op zondag 27 september 2015 14:30 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Weerstand bieden omdat iemand voor je betaald? Nou nee dit zou een beetje ondankbaar en ongepast zijn. Maar je moet je vooral niet laten verassen. De eerste keer wist er niet echt een houding aan te geven en had ik zelfs het gevoel (zal wel niet zo zijn) dat ik werd uitgegniffeld door de restaurantmedewerker. Maar mevrouw was ook wel erg snel met betalen. Het is een beetje zoals schaken of stratego. Als je kan toeslaan om te betalen moet je die kan pakken, zodat je toestanden tracht te vermijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |