abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156420625
Laatst in de McDonalds met een collega, ik denk ik trakteer wel, wat is nou de schade, dus ik zeg tegen haar van "bestel maar eerst" zodat ik daarna kan volgen met mijn bestelling, maar het moest per se apart. Ook met een chick in een 'echt' restaurant met wat meer egard dan McDonalds ( :') ) , was ons eerste etentje samen, dus gentlemen als ben stelde ik voor om te betalen (zoals het heurt), maar ook zij wou daar niks van weten. De rekening moest hoe dan ook worden gesplit :').

Is dit nou de emancipatie anno 2015? Is chivalry echt achterhaald? Of tref ik het gewoon en moet ik m'n smoel houden :D?
pi_156420663
Ik betaal ook graag zelf en dat is eigenlijk meer zodat mij op geen manier verteld kan worden dat ik de jongen/vent in kwestie iets verschuldigd ben.

Waarom is het eigenlijk een big deal om de rekening te splitten? Scheelt toch voor mannen?

Inb4: :') vera

Maar zo zie ik het echt. Als ik wel een jongen voor me laat betalen en vervolgens niks ga doen met 'm, ben ik een ontzettend kutwijf en heb ik enorm veel lef ofzo :') :') het is allemaal niet bijster snel goed.
pi_156420669
quote:
2s.gif Op zondag 27 september 2015 14:10 schreef MMGYMCMB het volgende:
Laatst in de McDonalds met een collega, ik denk ik trakteer wel, wat is nou de schade, dus ik zeg tegen haar van "bestel maar eerst" zodat ik daarna kan volgen met mijn bestelling, maar het moest per se apart. Ook met een chick in een 'echt' restaurant met wat meer egard dan McDonalds ( :') ) , was ons eerste etentje samen, dus gentlemen als ben stelde ik voor om te betalen (zoals het heurt), maar ook zij wou daar niks van weten. De rekening moest hoe dan ook worden gesplit :').

Is dit nou de emancipatie anno 2015? Is chivalry echt achterhaald? Of tref ik het gewoon en moet ik m'n smoel houden :D?
Komt bekend voor dit.

Altijd dat kut gedoe met dat splitten enz. Die paar tientjes heb ik er ook wel voor over hoor :')
Irene is bae <3
pi_156420670
Ze zijn bang dat je er iets voor terug wil.
pi_156420686
quote:
2s.gif Op zondag 27 september 2015 14:12 schreef vera166 het volgende:
Ik betaal ook graag zelf en dat is eigenlijk meer zodat mij op geen manier verteld kan worden dat ik de jongen/vent in kwestie iets verschuldigd ben.

Waarom is het eigenlijk een big deal om de rekening te splitten? Scheelt toch voor mannen?
Dan lijk je gierig.

Om en om oke, maar splitten? Nee, gewoon niet.
Irene is bae <3
pi_156420710
quote:
6s.gif Op zondag 27 september 2015 14:13 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Dan lijk je gierig.

Maar als een vrouw dan zelf aanbiedt dat ze wil splitten kan ze jou het verwijt toch niet meer maken dat je gierig bent? Zo wel dan moet je sowieso snel rennen :D twisted minds
pi_156420750
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156420751
Er is een reden dat het "Going Dutch" wordt genoemd :P

[ Bericht 23% gewijzigd door Ketho op 27-09-2015 16:28:56 ]
pi_156420756
quote:
2s.gif Op zondag 27 september 2015 14:14 schreef vera166 het volgende:

[..]

Maar als een vrouw dan zelf aanbiedt dat ze wil splitten kan ze jou het verwijt toch niet meer maken dat je gierig bent? Zo wel dan moet je sowieso snel rennen :D twisted minds
Komt voor hoor.

Naderhand beetje klagen bij de eerstvolgende high tea met vriendinnen dat de man niet wou payen en ze het weer zelf moest doen.
Irene is bae <3
pi_156420762
quote:
2s.gif Op zondag 27 september 2015 14:12 schreef vera166 het volgende:
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 14:12 schreef SideEffect het volgende:
Ze zijn bang dat je er iets voor terug wil.
Zat ik zelf ook al over na te denken ja, maar in beide gevallen kwamen hun met het initiatief om iets te ondernemen :o. En ja, kweenie, als heer in het gezelschap lijkt het mij vanzelfsprekend dat je betaalt, of iig het aanbod doet :@. Zonder verdere verwachtingen uiteraard.

quote:
Klopt, maar diep in m'n oerinstinct voelt het alsof de chick de mammoet neerknuppelt in plaats van jijzelf 10.gif.
pi_156420781
Het is gewoon een test. Je moet net zo lang doorzeiken tot ze jou laat betalen.
Moeten zij weten
pi_156420846
:') vera
pi_156420874
Het is ook nooit goed :'(
pi_156420879
quote:
6s.gif Op zondag 27 september 2015 14:13 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Dan lijk je gierig.

Ja precies, en wat moet je met het wisselgeld? Aan haar geven voelt zo armoedig, maar zelf houden nog meer :'). En met uiteten gaan eet je als man meestal meer, dus dan voelt het ook onevenredig aan.

Ik vind met uiteten gaan oprecht dat geld er niet toe doet als je een geslaagde avond hebt met leuk gezelschap :o.
pi_156420907
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2015 14:21 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Ja precies, en wat moet je met het wisselgeld? Aan haar geven voelt zo armoedig, maar zelf houden nog meer :'). En met uiteten gaan eet je als man meestal meer, dus dan voelt het ook onevenredig aan.

Ik vind met uiteten gaan oprecht dat geld er niet toe doet als je een geslaagde avond hebt met leuk gezelschap :o.
:D deze struggles zijn er ook aan de kant van vrouwen denk ik hahaha

gewoon nooit uitgaan
pi_156420928
De eerste keer was ik nogal verbouwereerd door dit vreemde nieuwerwetse gedrag. Tegenwoordig laat ik mij niet meer shockeren door dit soort acties en hanteer ik de volgende regel: Als ik de uitnodigende partij ben betaal ik, word ik uitgenodigd dan sta ik toe dat er voor mij betaald wordt. Rekeningen worden nimmer gesplitst.
pi_156420933
quote:
7s.gif Op zondag 27 september 2015 14:17 schreef H0D3NPYL het volgende:
Het is gewoon een test. Je moet net zo lang doorzeiken tot ze jou laat betalen.
Ja, op het moment dat je neigt je stem te verheffen om zoiets in zo'n omgeving kan je maar beter eraan toegeven _O-.
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 14:21 schreef Aalscholver het volgende:
Het is ook nooit goed :'(
Wat Jiang153 al zei, gewoon desnoods om en om :7.
pi_156420985
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 14:23 schreef wenfer2 het volgende:
De eerste keer was ik nogal verbouwereerd door dit vreemde nieuwerwetse gedrag. Tegenwoordig laat ik mij niet meer shockeren door dit soort acties en hanteer ik de volgende regel: Als ik de uitnodigende partij ben betaal ik, word ik uitgenodigd dan sta ik toe dat er voor mij betaald wordt. Rekeningen worden nimmer gesplitst.
Maar sta je het dan direct toe of veins je toch nog enige weerstand? :7
pi_156420999
quote:
6s.gif Op zondag 27 september 2015 14:15 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Komt voor hoor.

Naderhand beetje klagen bij de eerstvolgende high tea met vriendinnen dat de man niet wou payen en ze het weer zelf moest doen.
wel sneu :{
pi_156421000
Wat vrouwen misschien niet weten is dat als zij voor zichzelf betalen niet overkomt als een daad van zelfstandigheid maar eerder kan worden opgepikt als een verbale trap tussen de bekken en zelfs als een lichte belediging.
pi_156421095
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2015 14:25 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Maar sta je het dan direct toe of veins je toch nog enige weerstand? :7
Weerstand bieden omdat iemand voor je betaald? Nou nee dit zou een beetje ondankbaar en ongepast zijn. Maar je moet je vooral niet laten verassen. De eerste keer wist er niet echt een houding aan te geven en had ik zelfs het gevoel (zal wel niet zo zijn) dat ik werd uitgegniffeld door de restaurantmedewerker. Maar mevrouw was ook wel erg snel met betalen. Het is een beetje zoals schaken of stratego. Als je kan toeslaan om te betalen moet je de kans pakken, zodat je toestanden tracht te vermijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door wenfer2 op 27-09-2015 14:54:10 ]
  zondag 27 september 2015 @ 14:30:49 #22
439897 muscleboy
weekendwarrior
pi_156421099
de rekening splitten :')_________________________!
LIVE FAST DIE PRETTY
pi_156421204
zoals het heurt :')
Maagd of nog nooit boven de 6 gescoord jij.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zondag 27 september 2015 @ 14:37:37 #24
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_156421212
Laat je date betalen als je weet dat het niks gaat worden. :D
pi_156421222
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 14:26 schreef wenfer2 het volgende:
Wat vrouwen misschien niet weten is dat als zij voor zichzelf betalen niet overkomt als een daad van zelfstandigheid maar eerder kan worden opgepikt als een verbale trap tussen de bekken en zelfs als een lichte belediging.
Bedoelde zoiets met m'n eerdere mammoeten-opmerking ja, jij verwoordt het beter _O-.
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 14:30 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Weerstand bieden omdat iemand voor je betaald? Nou nee dit zou een beetje ondankbaar en ongepast zijn. Maar je moet je vooral niet laten verassen. De eerste keer wist er niet echt een houding aan te geven en had ik zelfs het gevoel (zal wel niet zo zijn) dat ik werd uitgegniffeld door de restaurantmedewerker. Maar mevrouw was ook wel erg snel met betalen. Het is een beetje zoals schaken of stratego. Als je kan toeslaan om te betalen moet je die kan pakken, zodat je toestanden tracht te vermijden.
Nou ja, als ik er direct aan zou toegeven dat de dame betaalt ben ik bang dat ik weer overkom als een cheapskate, als het ware :@. Ik zou zelfs zo paranoia zijn om te denken dat ze me wilt testen om te kijken hoe ik ga reageren :').

Maar op zich kan je je gezelschap weer in verlegenheid brengen door snel te zijn met betalen, omdat, zoals eerder is gezegd hier, de indruk gewekt kan worden dat ze je iets verschuldigd is ;(.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')