abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:20:06 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156674852
Waarom geef je een fles als je thuis bent, helio?
Vervangen zou ik idd niet doen, maar een bakje yoghurt zal ze vast al wel heel lekker vinden!
KuikenGuppy
pi_156678414
Ik geef geen flessen als ik thuis ben hoor, ik bedoel als ik werk. Ik werk 4 dagen en kolf nog 1x per dag, kolf niet genoeg voeding om haar in mijn afwezigheid twee flessen per werkdag te laten drinken zoals nu. Vriezer raakt nu snel leeg. Dus moedermelk gaat me niet lukken, het is een afweging tussen kunstvoeding en koemelk/yoghurt. Heeft ze kunstvoeding nog echt nodig met 10.5 als ze buiten werktijd op verzoek gevoed wordt? is dat beter dan koemelk/yoghurt? Wanneer zaten jullie aan een 'normale' hoeveelheid zuivel zoals je die na 12 maanden geeft?

Minarosa, klinkt inderdaad een beetje zo maar je kolft maar twee keer toch? Hoe lang kolf je? Ik zou idd wel helemaal leegkolven ivm kans op borstontsteking, maar extra lang doorgaan is ook weer niet nodig. Lastig!
pi_156684779
Tot zeker een jaar zou ik kunstvoeding geven. Wat bedoel je met een 'normale hoeveelheid zuivel zoals je die na 12 maanden geeft'? Mijn dreumes van 19 maanden krijgt soms na het eten een bakje yoghurt en elke dag voor het slapen een fles volle koemelk waar ze 100-150ml van drinkt. Verder drinkt ze een aantal keer aan de borst.
pi_156684820
Mina, het zou ook kunnen dat je je borsten juist niet helemaal leegkolft en daardoor stuwing krijgt? Een baby kan immers effectiever drinken. Ik herken het zelf trouwens wel, dat na een tijdje weer flinke stuwing krijgen op het werk. Vooral níet aan je baby denken :') Ben je gevoelig voor borstontstekingen?
pi_156684981
Heeft iemand tips tegen verstopte melkkanaaltjes? Ik heb er steeds een op dezelfde plek (hoog in mn linkerborst). Meestal krijg ik het wel weg met masseren en een warme pittenzak, maar hij zit er nu weer en het lukt me niet. Wat doe ik als ik het niet weg krijg???
En hoe voorkom ik dat het steeds terugkomt?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:15:10 #181
409579 LuDann
All the way
pi_156686702
Hoe lang heb je dat al Saskia? Ik heb het ook een tijdje op dezelfde plek gehad, dat het telkens terugkwam. Na een week of 3 van telkens wegmasseren bleef het uiteindelijk gewoon weg.

Ik heb vandaag een klacht ingediend bij mijn universiteit. Ik wil dat studenten ook toegang krijgen tot de kolfruimte die voor medewerkers is ingericht. Ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
pi_156688126
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:15 schreef LuDann het volgende:
Hoe lang heb je dat al Saskia? Ik heb het ook een tijdje op dezelfde plek gehad, dat het telkens terugkwam. Na een week of 3 van telkens wegmasseren bleef het uiteindelijk gewoon weg.

Ik heb vandaag een klacht ingediend bij mijn universiteit. Ik wil dat studenten ook toegang krijgen tot de kolfruimte die voor medewerkers is ingericht. Ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
Ik ha het vorige week al, en afgelopen dinsdag weer, toen lukte het me het weg te masseren. Nu weer sinds vanochtend, maar ik krijg het echt niet weg. Is ook groter dan eerst.
En goed zo!
pi_156688669
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 13:28 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik ha het vorige week al, en afgelopen dinsdag weer, toen lukte het me het weg te masseren. Nu weer sinds vanochtend, maar ik krijg het echt niet weg. Is ook groter dan eerst.
En goed zo!
Hier heb ik zojuist de lactatiekundige voor gebeld. Ik moet nu elk uur kolven tot t weg is. Heb er dan ook mega last van. Zo erg dat y niet kan drinken
pi_156688760
Oh wat vervelend! Helpt andere voedingshouding en warme douche hier misschien ook voor (geen ervaring mee)?

Wupwup, ik weet ook niet zo goed wat ik bedoel :+ ik denk een beetje te rigide dat je tot 12 maanden kv geeft en daarna wat anders, dus dat dat bij bv ook zo zou moeten, wat natuurlijk niet zo is. We hebben het gisteren geprobeerd en van yoghurt ipv een fles werd ze erg mopperig, dus meteen duidelijk dat ze het nog nodig heeft.
pi_156688820
Ludann, goed dat je dat hebt aangekaart. Ik vind t absurd dat jij op de wc kolft. Daar zit je toch totaal niet ontspannen.
pi_156688884
@ helio

Ik heb al warmte kompressen geprobeerd, masseren (met olie zei lk). Voor t aanleggen de ergste druk afkolven.. Onder de douche met de hand..

Mijn vooral linkerborst lijkt wel n harde bal.

Heb jij er ook zoveel last v Saskia?
pi_156689096
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:06 schreef gestreeptestoel het volgende:
@ helio

Ik heb al warmte kompressen geprobeerd, masseren (met olie zei lk). Voor t aanleggen de ergste druk afkolven.. Onder de douche met de hand..

Mijn vooral linkerborst lijkt wel n harde bal.

Heb jij er ook zoveel last v Saskia?
Het is gelukkig niet mn hele borst, maar er zit wel een heel hard stuk in; je voelt precies waar de verstopping zit, en vandaar verder naar boven loopt zo'n dikke harde streep. En ik kan knijpen en masseren wat ik wil, maar hij blijft zitten. Net ook al ondersteboven gevoed, maar nog geen resultaat. Zo maar weer eens kolven.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:22:14 #188
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156689209
Ik heb ooit eens de tip gehoord er een elektrische tandenborstel (of je vibrator ;) ) tegen de verstopping houden.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156689297
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb ooit eens de tip gehoord er een elektrische tandenborstel (of je vibrator ;) ) tegen de verstopping houden.
:D Dat vind ik een hele dubieuze samenkomst van dingen :+
pi_156689339
nouja, ik sprak net de lk en die zei het ook :)
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:32:05 #191
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156689391
Ook de vibrator? :D :D :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156689424
Uhhmmmm... Nee... Maar t werkt vast ! :D
pi_156690281
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 10:19 schreef WupWup het volgende:
Mina, het zou ook kunnen dat je je borsten juist niet helemaal leegkolft en daardoor stuwing krijgt? Een baby kan immers effectiever drinken. Ik herken het zelf trouwens wel, dat na een tijdje weer flinke stuwing krijgen op het werk. Vooral níet aan je baby denken :') Ben je gevoelig voor borstontstekingen?
Ik heb zelf het gevoel dat ik ze te hard leegkolf ('even het flesje volmaken' :') ) maar tegelijkertijd is dat zelden langer dan 7 à 8 minuten per borst. Het wordt vanaf een minuut of 6 al minder.

Tot nu toe heb ik twee borstontstekingen gehad in 15 weken, weet niet of ik er bijzonder gevoelig voor ben.

Ik probeer vandaag iets langer te kolven, kijken of de stuwing langer wegblijft.
pi_156690388
Hmm Saskia de grote vraag is dus wat je nu precies tegen je borst gaat leggen? Wel lastig hoor, ik weet het ook niet. Bij mij duurde het wel heel lang voordat de harde plek in mijn borst helemaal weg was na borstontsteking (twee weken, zonder antibiotica. Andere keer met antibiotica was het in twee dagen weg).
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:26:19 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156691531
Elektrische tandenborstel werkte hier wel altijd prima :Y.
KuikenGuppy
pi_156692017
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:26 schreef Burdie het volgende:
Elektrische tandenborstel werkte hier wel altijd prima :Y.
Heb t geprobeerd, maar nog geen resultaat...
Ik zag trouwens op veel sommige sites dat een verstopt kanaaltje ook binnden 24-48 uur weer 'vanzelf' overgaat. Al dat gehannes lijkt weinig te helpen, dus zou ik ook gewoon kunnen afwachten?
Ik ga vannacht ook gewoon slapen natuurlijk.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 08:41:19 #197
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_156705315
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:15 schreef LuDann het volgende:
Goed zo. Je zou het ook nog bij Melkpunt kunnen aankaarten.
pi_156705429
Hier hielp t gister wel om elk uur kort te kolven.

Y wil niet meer aan de borst drinken, t lukt niet meer. Uit de fles drinkt ze prima.

Ga zo de lk nog s bellen over t afbouwen. Ik heb besloten t niet meer aan de borst te geven, maar te kolven. Ik kolf maar 6 min en heb dan 100cc in totaal voor beide kanten.

Ik word hier helemaal onrustig van
pi_156705474
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 08:51 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier hielp t gister wel om elk uur kort te kolven.

Y wil niet meer aan de borst drinken, t lukt niet meer. Uit de fles drinkt ze prima.

Ga zo de lk nog s bellen over t afbouwen. Ik heb besloten t niet meer aan de borst te geven, maar te kolven. Ik kolf maar 6 min en heb dan 100cc in totaal voor beide kanten.

Ik word hier helemaal onrustig van
Waar wordt je precies onrustig van? Maar wat een kolfopbrengst!
Hier nog steeds verstopt, zit maar weer met warme pittenzak op mn borst... Vannacht gewoon geslapen, en het viel me nog mee, heb geen plofvolle borst.
pi_156705580
Ik word gefrustreerd dat t ineens niet meer lukt.
En kolven en in de fles geven vind ik erg intensief. Bij zoon 6 wkn gedaan, dat wil ik niet nog s.

Daarbij zit ik ermee dat ik dalijk waarschijnlijk met t werk bij cliënten thuis moet kolven.

Ik sta er vanaf t begin al niet 100% achter.. Maar wilde perse het begin wel bv geven. Dat heb ik nu gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')