abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_156391818
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Is IS echt puur een organisatie voor en door extremistische moslims of zit er een addertje onder het gras? Wie heeft er het meest baat bij een instabiel midden oosten die de landen die er last van hebben verzwakt?
Ik denk dat 't is opgezet door bepaalde organisaties in verschillende landen.
Ik weet niet.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_156391892
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:57 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Rusland en Saoedi Arabië zijn steeds meer met elkaar aan het onderhandelen over oliebelangen. SA ziet meer en meer toekomst in een samenwerking met de BRICS landen en Azië. De VS is zijn greep aan het verliezen en dat kan een rede zijn dat Rusland zich nu langzaam met het conflict gaat bemoeien. Het GEO politieke landschap is aan het verschuiven.
Er is veel spraak over Saudi backing voor IS. Maar Saudi blijft dikke vrienden met 't VS.
Rusland weet ook heel goed dat mannen zijn nooit op 't maan geweest.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_156393241
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:46 schreef jogy het volgende:

Is IS echt puur een organisatie voor en door extremistische moslims of zit er een addertje onder het gras? Wie heeft er het meest baat bij een instabiel midden oosten die de landen die er last van hebben verzwakt?
ISIS (Islamitische Staat in Irak en Syrië) of kortweg IS (Islamitische Staat) nadat het gelijknamige kalifaat uitgeroepen werd.
De strijders voor het kalifaat zijn extremistische groepen zoals al qaeda en al nusra, hun geloof is het soenitisch wahabisme waarin ook het salafisme wortelt.
Alle andere stromingen zoals het sjiisme, jezidi, alevisme en natuurlijk christenen worden bestreden.
Is het vreemd om aan te nemen dat de golfstaten garen spinnen bij de verspreiding van hun geloofsstroming, wahabitisch soennitisch islam?
Assad is en Gadaffi was sjiitisch, Gadaffi speelde al met het idee van een kalifaat en dat iedere moslim recht heeft om kennis te maken met het sjiisme.
In Februari 2011 riep Qaradawi 1 2 3 4 een fatwa uit tegen Gadaffi.

De liefde voor de Syrische bevolking uit zich in het opnemen van 0 vluchtelingen door de golfstaten, bovendien worden de extremistische groepen rijkelijk gesponsord vanuit de golfstaten.

Kuwaiti official explains why Gulf States cannot accept refugees

En och, de golfstaten weten prima orde te handhaven middels automatische vuurwapens.
Kleine voorspelling, als Rusland succesvol is tegen de extremisten dan kon het vechten wel eens verplaatsen naar de golfstaten vermoed ik.

quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Meer vluchtelingen? Zeker, percentueel is het alsnog een schijntje. IS is een organisatie en een gevaarlijke maar de rest van de wereld hoeft zich nog steeds maar enigszins kwaad te maken en er blijft extreem weinig van ze over. Daarbij komt volgens mij nog dat veel van de 'nieuwe vluchtelingen' relatief rijke en goed opgeleide mensen zijn (wat ik dan heb gehoord), dus de kans dat ze daadwerkelijk blijven plakken als het weer rustig is lijkt me ook wat kleiner. Is er een probleem? Ja zeker wel maar ik krijg er een opgeblazen gevoel bij.
Een diploma is zo gekocht (beroep naar keuze) dat heeft Hareld Doornbos vorige week nog aangetoond, ook een paspoort is zo geregeld als je even 750 euro neer legt.
Het is vooral een probleem omdat we niet zo even duizenden huizen en banen uit onze hoed kunnen toveren, mensen opvangen moet wat mij betreft dus verspreid over Europa, daarbij acht ik het goed beleid om te filteren tussen mensen uit Syrië/Irak en mensen die van elders uit veilige landen komen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 26 september 2015 @ 10:25:26 #29
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_156394802
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:57 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Rusland en Saoedi Arabië zijn steeds meer met elkaar aan het onderhandelen over oliebelangen. SA ziet meer en meer toekomst in een samenwerking met de BRICS landen en Azië. De VS is zijn greep aan het verliezen en dat kan een rede zijn dat Rusland zich nu langzaam met het conflict gaat bemoeien. Het GEO politieke landschap is aan het verschuiven.
Corrigeer me als ik er naast zit maar ik dacht dat Syrië nog wat achterstallige rekeningen had ten behoeve van Rusland en Iran. Bij de val van het regime van Assad zullen deze rekeningen dus niet betaald worden, ik denk dat dit ook een grote rol speelt waarom Rusland nu pas deze zet pleegt.

Daarbij krijg je de wederopbouw van Syrië en ik denk wel dat hier nu in plaats van Westerse aannemers/bouw en installatie bedrijven, je Chinese Russische en Iraanse bouw en installatie bedrijven krijgt die voor de wederopbouw van Syrië zorgen.

Dus bij de val van het regime van Assad zouden Rusland en Iran veel verliezen ten behoeve van het Westen, en volgens mij had het niet uitgemaakt of IS of andere extremistische groeperingen of gematigde rebellen die gesteund worden door het westen voor de val van Assad hadden gezorgd.

Als IS en co voor de val van Assad gezorgd hadden dan hadden wij het westen een hardere oorlogscampagne gevoerd tegen IS en co in de naam van vrijheid en democratie en mensenrechten en om de vluchtelingenstroom te stoppen, dit alleen om Syrië onder "westerse controle" te krijgen.

Met de gematigde gesteunde rebellen hadden wij als Westen kunnen onderhandelen en hadden wij natuurlijk gezorgd voor militaire steun om de vrede te bewaken en onze aannemers/bedrijven voor de wederopbouw van Syrië.

Ik moet wel zeggen ik vind het wel een goede zet van Putin en hij heeft geduldig afgewacht tot het juiste moment daar was in Syrië om actief deel te nemen tegen de strijd tegen het extremisme en Assad te steunen.

Het is nog afwachten hoe de VS en co gaat reageren want immers Assad moet wegstoten worden en Syrië behoort eigenlijk in verkapte westerse handen te vallen, nu moet het westen gaan onderhandelen met de Russen en Iran over Syrië.

Het kan een start zijn van een grotere oorlog zijn als men niet tot een overéénstemming komt of als één van de partijen te stug en te koppig is, of als men een delicate "fout" maakt bij de partijen in het Oorlogsgebied. Bijv. Russen die gebombardeerd worden door VS en co of tegenwerking/vertragen van de VS in betrekking tot het innemen van steden door de SAA en de Russen
Hoe stout is Konijntjuh!
  zaterdag 26 september 2015 @ 10:45:03 #30
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_156395062
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 01:16 schreef Tingo het volgende:

[..]

Leugenaar/acteur is 'n leugenaar/acteur, maakt niet uit waar ze komen vandaan.
Inderdaad, en ze zitten overal, he? Als jij een keer hebt gezien dat een extremist door gematigde Moslims werd uitgelachen, dan zijn Moslims uit Tunesie of Syrie die over extremisten vertellen leugenaars.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:35:27 #31
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_156395836
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 01:19 schreef Tingo het volgende:

[..]

Tis niks met clues forum te maken.
Als jij vind de karakteren op TV geloofwaardig is ook fijn hoor.
Je begrijpt niet wat ik bedoelde met het voorbeeld van de Reformatie: er worden al eeuwen godsdienstoorlogen gevoerd. De reden dat Iran en Saoedi-Arabie elkaar indirect bestrijden, is dat ze partij hebben gekozen in een religieus conflict dat al ver voor de Reformatie ontstaan is.
Jij hebt het over tactieken van de laatste decennia, omdat je de berichtgeving op TV principieel wantrouwt en bij ieder bericht op zoek gaat naar een filmpje dat jouw mening ondersteunt. Je legt niet uit of we de berichten over eerdere oorlogen nu wel of niet kunnen vertrouwen. Maar zonder die oorlogen kunnen we de moderne wereld niet verklaren.
Hoe komt het dat niet heel Europa Katholiek is, maar grote delen van Amerika wel? Hoe komt het dat Marokko islamitisch is en er een Portugese synagoge in Amsterdam staat?
Enz.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:02:31 #32
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_156396217
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:25 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Corrigeer me als ik er naast zit maar ik dacht dat Syrië nog wat achterstallige rekeningen had ten behoeve van Rusland en Iran. Bij de val van het regime van Assad zullen deze rekeningen dus niet betaald worden, ik denk dat dit ook een grote rol speelt waarom Rusland nu pas deze zet pleegt.

Daarbij krijg je de wederopbouw van Syrië en ik denk wel dat hier nu in plaats van Westerse aannemers/bouw en installatie bedrijven, je Chinese Russische en Iraanse bouw en installatie bedrijven krijgt die voor de wederopbouw van Syrië zorgen.

Dus bij de val van het regime van Assad zouden Rusland en Iran veel verliezen ten behoeve van het Westen, en volgens mij had het niet uitgemaakt of IS of andere extremistische groeperingen of gematigde rebellen die gesteund worden door het westen voor de val van Assad hadden gezorgd.

Als IS en co voor de val van Assad gezorgd hadden dan hadden wij het westen een hardere oorlogscampagne gevoerd tegen IS en co in de naam van vrijheid en democratie en mensenrechten en om de vluchtelingenstroom te stoppen, dit alleen om Syrië onder "westerse controle" te krijgen.

Met de gematigde gesteunde rebellen hadden wij als Westen kunnen onderhandelen en hadden wij natuurlijk gezorgd voor militaire steun om de vrede te bewaken en onze aannemers/bedrijven voor de wederopbouw van Syrië.

Ik moet wel zeggen ik vind het wel een goede zet van Putin en hij heeft geduldig afgewacht tot het juiste moment daar was in Syrië om actief deel te nemen tegen de strijd tegen het extremisme en Assad te steunen.

Het is nog afwachten hoe de VS en co gaat reageren want immers Assad moet wegstoten worden en Syrië behoort eigenlijk in verkapte westerse handen te vallen, nu moet het westen gaan onderhandelen met de Russen en Iran over Syrië.

Het kan een start zijn van een grotere oorlog zijn als men niet tot een overéénstemming komt of als één van de partijen te stug en te koppig is, of als men een delicate "fout" maakt bij de partijen in het Oorlogsgebied. Bijv. Russen die gebombardeerd worden door VS en co of tegenwerking/vertragen van de VS in betrekking tot het innemen van steden door de SAA en de Russen
Hoi Konijntjuh, leuk je weer te zien op BNW. ^O^
Ik heb niet genoeg tijd om inhoudelijk te reageren nu, wel een interessant stukje.
Zodra ik meer tijd heb ga ik er inhoudelijk op in. :)
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_156399592
Dit soort berichten zorgen wel voor boosheid onder burgers en de bereidheid om vluchtelingen van harte welkom te heten daalt hierdoor ook.
http://forum-fok.digidip.(...)er%2Factive%2F249559
pi_156399960
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 15:13 schreef Lavenderr het volgende:
Dit soort berichten zorgen wel voor boosheid onder burgers en de bereidheid om vluchtelingen van harte welkom te heten daalt hierdoor ook.
http://forum-fok.digidip.(...)er%2Factive%2F249559
Ik begrijp ook niet dat mannen en vrouwen bij elkaar in een asielzoekerscentrum gezet worden, dit had je van te voren kunnen bedenken. Zelfde geldt voor moslims en christenen bij elkaar plaatsen , dat is vragen om problemen.
There is only one religion
pi_156400455
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 15:30 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet dat mannen en vrouwen bij elkaar in een asielzoekerscentrum gezet worden, dit had je van te voren kunnen bedenken. Zelfde geldt voor moslims en christenen bij elkaar plaatsen , dat is vragen om problemen.
Ik zie er geen probleem in, zo kunnen ze mooi wennen en leren dat we hier 'samen leven' en zulk gedrag niet getolereerd word.
De veiligheid mag wel beter door wat meer controle te houden in de azc
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_156401945
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 16:02 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik zie er geen probleem in, zo kunnen ze mooi wennen en leren dat we hier 'samen leven' en zulk gedrag niet getolereerd word.
De veiligheid mag wel beter door wat meer controle te houden in de azc
Dit is precies de manier van denken die wij hier hebben, dat die lui er andere denk en leefwijze erop na houden vraagt een andere manier van denken van ons om de veiligheid te kunnen garanderen van vrouwen en kinderen en anders gelovigen.
Intergratie vraagt tijd en een andere mindset dan wat die mensen als "normaal"zien.
There is only one religion
pi_156402121
Het is wel grappig dat mensen als Wilders steevast beschuldigd worden van het zaaien van tweedracht. Als er iets voor een tweedeling in de samenleving zorgt is het wel de ongecontroleerde toestroom van gelukszoekers wat juist de linkse partijen voorstaan.
  zaterdag 26 september 2015 @ 22:15:26 #38
307622 Perox
(niet de echte)
pi_156409058
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:37 schreef JimmyDean het volgende:
Het is wel grappig dat mensen als Wilders steevast beschuldigd worden van het zaaien van tweedracht. Als er iets voor een tweedeling in de samenleving zorgt is het wel de ongecontroleerde toestroom van gelukszoekers wat juist de linkse partijen voorstaan.
Gaat niet over jouw favoriete persoon. Dus waarom met de pruik erbij slepen?
pi_156409168
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:15 schreef Perox het volgende:

[..]

Gaat niet over jouw favoriete persoon. Dus waarom met de pruik erbij slepen?
Wat lul je dom joh? Je kent me niet eens.

Het gaat niet om Gekke Geert maar om het feit dat de vluchtelingenproblematiek het land in twee kampen verdeeld.
  zaterdag 26 september 2015 @ 22:20:00 #40
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_156409242
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:02 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Hoi Konijntjuh, leuk je weer te zien op BNW. ^O^
Ik heb niet genoeg tijd om inhoudelijk te reageren nu, wel een interessant stukje.
Zodra ik meer tijd heb ga ik er inhoudelijk op in. :)
Ik zie je stukje wel verschijnen ik vind zulke kwesties wel interessant om er op te reageren en er zit ook meer speling in het komt niet tot de puntjes met discussiëren of met brilsmurf tactieken,

ik weet persoonlijk niet echt hoe ik in betrekking tot de vluchtelingenstroom moet denken, sowieso is dat ook eigenlijk niet interessant.

Oorlog veroorzaakt ellende en veel mensen ontwijken liever de ellende dat ze er tegen moeten vechten, het is de natuurlijk weg van de minste weerstand.

En als je tegenwoordig zie hoe men is in het westen een soort van zieltjes redder mentaliteit en kom maar bij ons want bij ons heb je brood water en democratie en vrijheid of de welbekende sinterklaas acties dus geld per zakken naar het buitenland sturen voor ontwikkelingshulp, vind je het dan gek dat deze mensen denken dat wij graag met miljoenen vluchtelingen onze lasten en lusten willen delen en ze graag tijdelijk willen opvangen of zelfs hier willen behouden.

Wij als westen roepen dit gewoon op ons af punt uit, misschien moeten wij af van de mentaliteit dat wij als westerlingen de hele wereld wel zullen redden of zullen ontwikkelen, mensen maken juist daar hun misbruik van of krijgen daardoor hele verkeerde indrukken.

Het is ook meer de tijd dat Europa zich minder moet gaan bemoeien met andere aangelegenheden en de zaken eerst voor zich eens zelf op orde moet hebben. Hoe kan je andere personen/landen helpen of de les voorlezen als je zelf al van binnen gebroken bent en niet tot overeenstemming kan komen.

Maar goed ik kan vele kanten wel begrijpen, de mens die goed wil doen de mens die liever geen ellende ziet of wil meemaken of de mens die liever profiteert van iemand anders zijn goedheid of naïviteit, en de mens die het zat is
Hoe stout is Konijntjuh!
  zaterdag 26 september 2015 @ 22:28:45 #41
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_156409609
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:17 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Wat lul je dom joh? Je kent me niet eens.

Het gaat niet om Gekke Geert maar om het feit dat de vluchtelingenproblematiek het land in twee kampen verdeeld.
De meningen zijn hier over sterk verdeeld.
Ik vind prima dat vluchtelingen hier komen!
Ik vind het niet OK dat mensen hier naar toe komen voor welvaart, en ook nog een beetje na lopen te zeiken dat het allemaal kut geregeld is.
In dit geval ben ik het eens met eigen volk eerst maar ook dan heb ik zoiets van, dan moet je ook zelf willen. ook Nederladers willen niet alles aanpakken, veel wilders stemmers lopen te drammen dat er geen werk is, dat is er wel maar dat is kut werk, maar dan zeg ik werk is wek, loop niet te zeiken en ga dan ook aan het werk ook al is het bagger, alles beter dan op je reet zitten en klagen.

Wilders vind dat niemand hier toegelaten mag worden, das mooi maar zijn eigen vrouw komt uit Hongarije dus schop die als eerste het land uit!!!!
hij schildert elke moslim af als het ergste soort tuig dat hier op de planeet rond loopt.
ook in de moslim religie zijn er tientalle fracties en verschillen zie ook de christelijke kerk, dus dat is ook dikke bullshit!!

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:15 schreef Perox het volgende:

[..]

Gaat niet over jouw favoriete persoon. Dus waarom met de pruik erbij slepen?
Das een dooie grijze wasbeer!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_156411933
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:15 schreef Perox het volgende:

[..]

Gaat niet over jouw favoriete persoon. Dus waarom met de pruik erbij slepen?
Beetje flauw.
  zondag 27 september 2015 @ 21:01:49 #43
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_156432601
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:25 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Corrigeer me als ik er naast zit maar ik dacht dat Syrië nog wat achterstallige rekeningen had ten behoeve van Rusland en Iran. Bij de val van het regime van Assad zullen deze rekeningen dus niet betaald worden, ik denk dat dit ook een grote rol speelt waarom Rusland nu pas deze zet pleegt.

Daarbij krijg je de wederopbouw van Syrië en ik denk wel dat hier nu in plaats van Westerse aannemers/bouw en installatie bedrijven, je Chinese Russische en Iraanse bouw en installatie bedrijven krijgt die voor de wederopbouw van Syrië zorgen.

Dus bij de val van het regime van Assad zouden Rusland en Iran veel verliezen ten behoeve van het Westen, en volgens mij had het niet uitgemaakt of IS of andere extremistische groeperingen of gematigde rebellen die gesteund worden door het westen voor de val van Assad hadden gezorgd.

Als IS en co voor de val van Assad gezorgd hadden dan hadden wij het westen een hardere oorlogscampagne gevoerd tegen IS en co in de naam van vrijheid en democratie en mensenrechten en om de vluchtelingenstroom te stoppen, dit alleen om Syrië onder "westerse controle" te krijgen.

Met de gematigde gesteunde rebellen hadden wij als Westen kunnen onderhandelen en hadden wij natuurlijk gezorgd voor militaire steun om de vrede te bewaken en onze aannemers/bedrijven voor de wederopbouw van Syrië.

Ik moet wel zeggen ik vind het wel een goede zet van Putin en hij heeft geduldig afgewacht tot het juiste moment daar was in Syrië om actief deel te nemen tegen de strijd tegen het extremisme en Assad te steunen.

Het is nog afwachten hoe de VS en co gaat reageren want immers Assad moet wegstoten worden en Syrië behoort eigenlijk in verkapte westerse handen te vallen, nu moet het westen gaan onderhandelen met de Russen en Iran over Syrië.

Het kan een start zijn van een grotere oorlog zijn als men niet tot een overéénstemming komt of als één van de partijen te stug en te koppig is, of als men een delicate "fout" maakt bij de partijen in het Oorlogsgebied. Bijv. Russen die gebombardeerd worden door VS en co of tegenwerking/vertragen van de VS in betrekking tot het innemen van steden door de SAA en de Russen
Of Syrië nog achterstallige rekeningen heeft weet ik niet. Maar ik denk wel dat de bemoeienissen van Rusland te maken hebben met de aanstaande deal tussen Saudi Arabië, Iran en andere Arabische OPEC landen met Rusland. Dit zou een klap zijn voor de VS, de olieprijs is al een hele tijd onstabiel en de Arabische landen zoeken een nieuwe stabiele partner en markt. Wellicht krijgt Rusland dan toegang tot de OPEC. En kan er een einde komen aan de vele VS oorlogen in het Midden Oosten die allemaal draaien om olie en gas. De eerste stap is wellicht dat Rusland Syrië bevrijdt van het door het Westen gecreëerde IS. Daarna zouden er dan nieuwe verkiezingen kunnen komen zonder manipulatie van de VS.

China en Rusland hebben al een olie deal gesloten, voorheen was Saoedi Arabië de belangrijkste leverancier van olie aan China. De Rusland China deal is dus een goede strategische zet geweest van Poetin waardoor ze nu een goede onderhandelingspositie hebben met het Midden Oosten. Als dit gaat lukken heeft Rusland natuurlijk ook weer een hele goede onderhandelingspositie met de EU om de sancties ongedaan te maken. En zetten ze Amerika buiten spel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:20 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Ik zie je stukje wel verschijnen ik vind zulke kwesties wel interessant om er op te reageren en er zit ook meer speling in het komt niet tot de puntjes met discussiëren of met brilsmurf tactieken,

ik weet persoonlijk niet echt hoe ik in betrekking tot de vluchtelingenstroom moet denken, sowieso is dat ook eigenlijk niet interessant.

Oorlog veroorzaakt ellende en veel mensen ontwijken liever de ellende dat ze er tegen moeten vechten, het is de natuurlijk weg van de minste weerstand.

En als je tegenwoordig zie hoe men is in het westen een soort van zieltjes redder mentaliteit en kom maar bij ons want bij ons heb je brood water en democratie en vrijheid of de welbekende sinterklaas acties dus geld per zakken naar het buitenland sturen voor ontwikkelingshulp, vind je het dan gek dat deze mensen denken dat wij graag met miljoenen vluchtelingen onze lasten en lusten willen delen en ze graag tijdelijk willen opvangen of zelfs hier willen behouden.

Wij als westen roepen dit gewoon op ons af punt uit, misschien moeten wij af van de mentaliteit dat wij als westerlingen de hele wereld wel zullen redden of zullen ontwikkelen, mensen maken juist daar hun misbruik van of krijgen daardoor hele verkeerde indrukken.

Het is ook meer de tijd dat Europa zich minder moet gaan bemoeien met andere aangelegenheden en de zaken eerst voor zich eens zelf op orde moet hebben. Hoe kan je andere personen/landen helpen of de les voorlezen als je zelf al van binnen gebroken bent en niet tot overeenstemming kan komen.

Maar goed ik kan vele kanten wel begrijpen, de mens die goed wil doen de mens die liever geen ellende ziet of wil meemaken of de mens die liever profiteert van iemand anders zijn goedheid of naïviteit, en de mens die het zat is
Nou volgens mij is er een goede reden om het Midden-Oosten te ontvluchten, De jarenlange bemoeienis van de VS-NAVO begint zijn tol te eisen. Het is onmogelijk voor ons om te weten hoe het is om daar te leven. Afghanistan, Irak, Syrië, Jemen, Libië, Pakistan, Somalië, Eritrea etc. allemaal landen die de dupe zijn van de VS agressie het is één grote puinhoop daar. De tsunami van nieuwsberichten over vluchtelingen lijkt een afleidingsmanoeuvre te zijn. De gecontroleerde media lijkt er alles aan te doen om het echte probleem te ontwijken. Bijna niemand wijst naar de VS als oorzaak van het probleem. Het zijn gelukszoekers wordt er gezegd en voornamelijk jonge mannen. Daardoor krijg je de hier discussie tussen rechts en links en wordt de echte oorzaak ontweken. Volgens mij zijn bepaalde complottheorieën daar ook onderdeel van. Het echte probleem van de huidige vluchtelingencrisis is het imperialisme.

De VS stimuleert mensen om naar het Westen te komen door ze te lokken met opleidingen en een beter bestaan. Veel mensen uit die landen zijn zo wanhopig dat ze er alles voor over hebben om een beter bestaan te krijgen, vaak belanden ze dan in het illegale smokkelaars circuit en worden ze hier gezien als gelukszoekers. En zoals jij ook aangeeft is dus nu de vraag hoe Europa hiermee om moet gaan, er zullen populisten zijn die deze crisis weer gebruiken voor hun eigen agenda. Maar het zal in ieder geval een cultureel slagveld worden met racistische en etnische randjes ipv een politiek vraagstuk.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_156433012
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 21:01 schreef Izzy73 het volgende:
Bijna niemand wijst naar de VS als oorzaak van het probleem.
Omdat dat ook totaal niet van belang is voor het probleem wat zich hier afspeelt. Wat wil jij? Wijzen naar USA en roepen "haal die vluchtelingen hier weg?!". Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Dus word er geconcentreerd op het probleem wat zich hier afspeelt; de vluchtelingen zelf.

De rest van je post staat verder vol met onwaarheden en conclusies die gebaseerd op niks zijn, daar ga ik dus ook geen moeite aan verspillen.
  zondag 27 september 2015 @ 21:19:56 #45
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_156433637
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:09 schreef Scrummie het volgende:
daar ga ik dus ook geen moeite aan verspillen.
Typisch! :D Als er gescholden wordt ben je er als de kippen bij. Maar inhoudelijk reageren is te veel moeite voor je. ;(
Je laat je wel in je kaarten kijken hè. :o
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_156434052
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2015 21:19 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Typisch! :D Als er gescholden wordt ben je er als de kippen bij. Maar inhoudelijk reageren is te veel moeite voor je. ;(
Je laat je wel in je kaarten kijken hè. :o
Als jij dát wil geloven, moet je dat doen.

Ik ga geen moeite en tijd verspillen aan onzin, dan kan ik net zo goed rondjes gaan rennen en af en toe "blup" roepen.
pi_156439795
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 21:01 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Of Syrië nog achterstallige rekeningen heeft weet ik niet. Maar ik denk wel dat de bemoeienissen van Rusland te maken hebben met de aanstaande deal tussen Saudi Arabië, Iran en andere Arabische OPEC landen met Rusland. Dit zou een klap zijn voor de VS, de olieprijs is al een hele tijd onstabiel en de Arabische landen zoeken een nieuwe stabiele partner en markt. Wellicht krijgt Rusland dan toegang tot de OPEC. En kan er een einde komen aan de vele VS oorlogen in het Midden Oosten die allemaal draaien om olie en gas. De eerste stap is wellicht dat Rusland Syrië bevrijdt van het door het Westen gecreëerde IS. Daarna zouden er dan nieuwe verkiezingen kunnen komen zonder manipulatie van de VS.

Heb je hier bronnen voor?
Ze hebben natuurlijk een gemeenschappelijk probleem met de lage prijs voor olie, naar mijn mening is dat vooral omdat Saoedi Arabië de kraan open heeft gezet en deze voorlopig nog niet dicht draait.
Naar mijn begrip zijn ondanks de deal met Iran de banden tussen de VS en Saoedi Arabië sterk en onlangs nog eens bevestigd door de Saudiërs tijdens een bezoek aan de VS.
Verder vermoedt ik dat Saoedi Arabië liever een atoombom op Iran zag vallen dan dat de VS langs diplomatieke weg een deal sloot waarbij in ruil voor het opheffen van sancties Iran geen atoombom zal maken.
Iran en Saoedi Arabië strijden al lange tijd om invloed in het Midden-Oosten, Sjiisme vs Soennisme de twee dominante stromingen in de Islam.
Niet heel verwonderlijk dat Iran aan de kant van Assad staat en Hesbollah bijvoorbeeld terwijl Saoedi Arabië inclusief de rest van de golfstaten hem liever vandaag nog zien verdwijnen.
Dat Rusland nu Assad te hulp schiet zullen de Saudiërs niet leuk vinden, ik ben dan ook benieuwd hoe lang het duurt voordat er een fatwa tegen de russen de wereld in geslingerd wordt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_156440645
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 21:01 schreef Izzy73 het volgende:

[..]
Knip-knip (teveel tekst)

Vers van de pers, wat enigszins iets van onderbouwing van je relaas geeft.

IRAQ TO SHARE INTELLIGENCE ON IS WITH SYRIA, RUSSIA AND IRAN

BAGHDAD (AP) -- Iraq's military said Sunday it will begin sharing "security and intelligence" information with Syria, Russia and Iran to help combat the Islamic State group, a move that could further complicate U.S. efforts to battle the extremists without working with Damascus and its allies

rest van het artikel : http://hosted.ap.org/dyna(...)=2015-09-27-13-55-54
There is only one religion
pi_156441047
In diverse asielzoekerscentra in Duitsland zijn vuur- en steekwapens aangetroffen. In een AZC in Mecklenburg-Vorpommern werden in een container met ‘hulpgoederen’ ook wapens zoals Kalashnikovs en munitie gevonden (2). In het Zuid-Duitse Donaueschingen trof de politie in een noodopvang steekwapens en voor gevechten bewerkte stalen staven aan (1). Kortom: de bewapening van potentiële terroristen om -zoals ISIS ons meerdere malen heeft beloofd- aanslagen op de Europese bevolking te plegen, is begonnen. Extra verontrustend zijn nog onbevestigde berichten die erop lijken te wijzen dat migranten doelbewust zwaar bewapend worden door Amerikaanse leger.
NWS / Bewapening terroristen begonnen: Vuurwapens gevonden in asielzoekersce (topic inmiddels gesloten vanwege de bron)

‘Openbare orde op rand van instorten’
Zo waarschuwt het voormalige hoofd van de Oostenrijkse Binnenlandse Veiligheidsdienst, Gert Polli, dat Europa het zicht op terroristen onder de migranten volledig is kwijtgeraakt. Ook volgens hem is het de strategie van ISIS om zoveel mogelijk als vluchteling vermomde terroristen naar Europa te sturen, die op zeker moment in de toekomst massaal aanslagen gaan plegen (15). In de media wordt dit gevaar gebagatelliseerd, maar intern zou er in de Oostenrijke overheid al gesproken worden over talloze aanslagen en grote etnische en religieuze conflicten die het afkondigen van de staat-van-beleg noodzakelijk kunnen maken (12).

‘Debatteren’ volgens regels van het Derde Rijk

De Spiegel, spreekbuis van de regering in Berlijn, oppert dat de democratie maar deels moet worden afgeschaft om de protesten tegen de massa immigratie de kop in te drukken. ‘Debatteren mag voortaan alleen als het volgens bepaalde politieke richtlijnen verloopt. Zo functioneerde het Derde Rijk ook al,’ luidt een van de kritische commentaren (13). Dat volgens peilingen 68% tot 77% van de Duitsers tegen het ruimhartige asielbeleid van bondskanselier Merkel is wordt -zoals we van de gevestigde orde gewend zijn- gewoon genegeerd (14).

http://time2wakeup.me/bew(...)-asielzoekerscentra/
:o

[ Bericht 0% gewijzigd door Dance99Vv op 28-09-2015 01:53:15 ]
There is only one religion
  maandag 28 september 2015 @ 09:56:56 #50
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_156443479
Ik heb er gewoon geen woorden voor. Zoveel poep in één bericht!?.

Wel kunstig dat je die eigen onderbuik kunt aanvullen met bronnen uit discutabele discussie fora om het daarna te vermengen met redelijk gegronde nieuwsberichten.

Om zo toch een ietwat plausibel overkomend verhaal over te houden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')