quote:
Op dinsdag 29 september 2015 15:47 schreef bedachtzaam het volgende:[..]
Vandaar de achtergrond informatie, 9/11 om een oorlog te rechtvaardigen als een 2e Pearl Harbor vind ik ook vergezocht.
Maar er waren genoeg signalen over een aanslag op Amerikaanse bodem, dat er vliegtuigen gebruikt zouden worden, dan zou je toch verwachten dat daarop ingespeeld word door de beveiliging te versterken.
Achteraf is het vrij eenvoudig om de puzzelstukjes samen te voegen, maar dat wil niet zeggen dat men op voorhand een goed beeld kon vormen. Wat gebleken is uit de 911-commissie en de informatie in de jaren erna naar boven kwam is dat de verschillende inlichtingendiensten met elkaar concureerden en daarom belangrijke informatie niet of niet volledig met elkaar gedeeld hebben. Met alle gevolgen van dien... Dat is na 911 verbeterd.
quote:
Verder is het mij een raadsel dat hoewel in de VS alsook hier in Europa een onderzoek gestart werd naar het handelen met voorkennis, we daar nooit verder meer iets over gehoord hebben.
Nou, wat ik heb begrepen van de handel in voorkennis is dat daarvoor geen bewijs is gevonden. Zo bleken sommige beleggers geld verdiend te hebben aan put opions op de ene luchtvaartmaatschappij, maar tegelijkertijd veel geld verloren aan aandelen in de andere luchtvaartmaatschappij.
Daarnaast bleken brokers vanwege de aankomende crisis in de sector te verwachten dat beide bedrijven met slechte cijfers zouden komen en hun klanten hebben geadviseerd daar put options op te kopen.
De put opsions richt zich ook wel erg specifiek op beide luchtvaartmaatschappijen en het moment van de aanslagen, terwijl personen die dergelijk specifieke informatie hadden ook informatie gehad moeten hebben over de doelen van de aanslagen en daarop ook put options hadden kunnen kopen.
Dus was er handel met voorkennis?
Ik betwijfel het.