abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156408304
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 21:49 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee hoor. Je moet er blij mee wezen. Het zorgt straks voor goedkope arbeid. Kun je nog goedkoper je spulletjes kopen. Wat willen we nog meer. Het is een enorme boost voor onze economie. Je laat die drommels voor een grijpstuiver werken. Die zijn echt niet lui.
Laten we gelijk de CAO en vakbonden afschaffen. Dan zijm we er toch. Laten we het sociaal stelsel afbreken. Dan hoef je daar ook niet meer voor te betalen. Ieder voor zich en god voor ons allen.
- We hebben geen Nederlandse werklozen
- Afrikanen hebben een goed arbeidsathos
- Allochtonen maken amper gebruik van de bijstand
- Mensen uit Afrika en het midden-oosten hebben een hoge intelligentie en hoge opleiding.
- De islam brengt vrede

En ik ben Napoleon 8)7
pi_156408812
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 21:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De oplossingen voor het illegalenvraagstuk:
1. Unilaterale opheffing van de akkoorden van Schengen.
2. Vernietiging van de boten van de mensenhandelaren aan de kust van Noord-Afrika.
3. Onderschepping op zee van de transportboten.
4. Onmiddellijke stopzetting van alle hulpverlening aan illegalen en asielaanvragers.
5. Het asielrecht moet drastisch beperkt worden.
6. Een sociaal en economisch speciaal regiem voor vreemdelingen die zich in een reguliere situatie bevinden.
7. Verblijfsvergunningen, werkvergunningen en visa moeten aan banden gelegd worden
8. Gezinshereniging dient afgeschaft te worden.
9. Afschaffing van het ius soli (het verkrijgen van nationaliteit van geboortegrond)
10. Beperken van naturalisatie

http://joostniemoller.nl/(...)s-mensensmokkelaars/

Het meeste is direct uitvoerbaar, voor andere punten moeten we aan de slag met het opzeggen en wijzigen van verdragen.
Je vergeet helemaal dat de grenzen dicht moeten, met een hek etc. Anders komen er alsnog vluchtelingen binnen. Of ben je alleen maar een beetje oplossingen aan het kopiëren en plakken?
  zaterdag 26 september 2015 @ 22:15:03 #278
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156409042
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 21:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

- We hebben geen Nederlandse werklozen
- Afrikanen hebben een goed arbeidsathos
- Allochtonen maken amper gebruik van de bijstand
- Mensen uit Afrika en het midden-oosten hebben een hoge intelligentie en hoge opleiding.
- De islam brengt vrede

En ik ben Napoleon 8)7
Ik probeerde met mijn post op een cynische wijze iets duidelijk te maken.

Maar laat ik dit zeggen. We hebben een probleem, dat is voor een ieder wel duidelijk. Alle punten die je benoemt doen er niet toe.
Brussel zal zich daar niets van aantrekken. Al dat gejammer brengt ons tot niets. Het is mij duidelijk waarom Brussel dit allemaal laat gebeuren. Namelijk de gedachte om de vergrijzing op te lossen en de hoop daar gaten mee op vullen op de arbeidsmarkt. Helaas dat is niet meer te voorkomen in deze globaliserende wereld.

Maar laten we de rust behouden en er in ieder geval voor zorgen zowel rechts als links dat ons sociaal stelsel niet verloren gaat wat er ook gebeurt. Ik heb ook drie kinderen die ik het beste wens.

Verder is het zo dat ik in RL samen met mijn vriendenkring mij nooit en te nimmer iets laat afpakken. Ik vier carnaval zoals wij dat in onze omgeving willen. Dat even als voorbeeld. Geen godsdienst, Brussel of wie dan ook die mij bepaalde zaken afneemt die ik zelf niet wil. En ja we doen als vriendenkring onderling nog steeds de dingen die we als vrienden 30 jaar geleden ook al deden. Niemand die ons dat afneemt.

Het enige waar ik nog wakker van lig is mijn gezondheid. Dat mag je gerust weten. Want zonder een goede gezondheid ben je machteloos.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156409085
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:15 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik probeerde met mijn post op een cynische wijze iets duidelijk te maken.

Maar laat ik dit zeggen. We hebben een probleem, dat is voor een ieder wel duidelijk. Alle punten die je benoemt doen er niet toe.
Brussel zal zich daar niets van aantrekken. Al dat gejammer brengt ons tot niets. Het is mij duidelijk waarom Brussel dit allemaal laat gebeuren. Namelijk de gedachte om de vergrijzing op te lossen en de hoop daar gaten mee op vullen op de arbeidsmarkt. Helaas dat is niet meer te voorkomen in deze globaliserende wereld.

Maar laten we de rust behouden en er in ieder geval voor zorgen zowel rechts als links dat ons sociaal stelsel niet verloren gaat wat er ook gebeurt. Ik heb ook drie kinderen die ik het beste wens.

Verder is het zo dat ik in RL samen met mijn vriendenkring mij nooit en te nimmer iets laat afpakken. Ik vier carnaval zoals wij dat in onze omgeving willen. Dat even als voorbeeld. Geen godsdienst, Brussel of wie dan ook die mij bepaalde zaken afneemt die ik zelf niet wil.
Het sociaal stelsel kan prima bestaan als we vandaag nog Schengen opzeggen, de grenzen sluiten en het Japanse asielsysteem invoeren.
pi_156409432
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het sociaal stelsel kan prima bestaan als we vandaag nog Schengen opzeggen, de grenzen sluiten en het Japanse asielsysteem invoeren.
De grenzen dicht en alle problemen zijn opgelost _O_ De problemen die een dichte grens geeft mag iemand anders zeker op gaan lossen?
pi_156409446
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De grenzen dicht en alle problemen zijn opgelost _O_ De problemen die een dichte grens geeft mag iemand anders zeker op gaan lossen?
Welke problemen?
Er zijn vele landen met gecontroleerde grenzen die ook zeer welvarend zijn.
pi_156409707
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Welke problemen?
Als je als land éénzijdig een verdrag als Schengen op gaat zeggen gaat dat consequenties hebben. Ohja, goederenvervoer, bestelbusjes en campers ook 100% controleren wat Nederland binnenkomt via Duitsland en België? Kunnen ook vluchtelingen inzitten.
pi_156409786
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:32 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als je als land éénzijdig een verdrag als Schengen op gaat zeggen gaat dat consequenties hebben. Ohja, goederenvervoer, bestelbusjes en campers ook 100% controleren wat Nederland binnenkomt via Duitsland en België? Kunnen ook vluchtelingen inzitten.
Zodra één land het doet, volgen er meer. Het meest ideaal zou zijn dat een grote groep landen gezamenlijk besluit te stoppen met Schengen. Maar zo niet, dan moet iemand de eerste durven zijn.
Je moet inderdaad 100% controleren op illegalen. Met een gedeelte van het geld dat we besparen op asielzoekers (het gaat om gigantische bedragen) kunnen we transportsector een lastenverlichting ter compensatie aanbieden. Er zijn genoeg welvarende landen die ook strenge controles hebben, kwestie van organiseren. Consequenties zijn de overzien omdat de douane-unie wel overeind blijft.
  zaterdag 26 september 2015 @ 22:38:31 #284
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156409918
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Welke problemen?
Dat is wensdenken. Een Brussel heeft nu inmiddels al zoveel macht dat zij dat nooit en te nimmer uit handen gaan geven. Wat rest is de oplossing zoeken binnen de mogelijkheden die we hebben.
Een voorbeeld is de regio stabiel te krijgen door hard in te grijpen. Normaal ben ik tegen ingrijpen maar nu kan het niet anders. Het zou de Russen en de VS sieren eens een keer ja een keer eens samen te werken en beide hun verlies maar nemen in het geopolitiek spel.

De vluchtelingen zo snel als mogelijk te verspreiden en op te leiden en te registreren of zij wel recht hebben op asiel.

Veder aub laten we nu eens stoppen met die nonsens van flex werken en andere crap van goedkope arbeid en neoliberale shit. Echt dit gaat me echt aan het hart. Zodat de onderkant van de maatschappij meer stabiliteit en daardoor meer rust mag ondervinden. Eerlijk en net werk voor iedereen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156410109
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:38 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is wensdenken. Een Brussel heeft nu inmiddels al zoveel macht dat zij dat nooit en te nimmer uit handen gaan geven. Wat rest is de oplossing zoeken binnen de mogelijkheden die we hebben.
Een voorbeeld is de regio stabiel te krijgen door hard in te grijpen. Normaal ben ik tegen ingrijpen maar nu kan het niet anders. Het zou de Russen en en VS sieren eens een keer ja een keer eens samen te werken en beide hun verlies maar nemen in het geopolitiek spel.

De vluchtelingen zo snel als mogelijk te verspreiden en op te leiden en te registreren of zij wel recht hebben op asiel.

Veder aub laten we nu eens stoppen met die nonsens van flex werken en andere crap van goedkope arbeid en neoliberale shit. Echt dit gaat me echt aan het hart. Zodat de onderkant van de maatschappij meer stabiliteit en daardoor meer rust mag ondervinden. Eerlijk en net werk voor iedereen.
Het gaat hier niet om vluchtelingen. De echte vluchtelingen zitten nog in de regio. Het probleem van de enorme invasie van illegalen staat los van de problemen in Syrië en moet ook los opgelost worden. De stroom illegalen bestaat voor het grootste deel uit mensen uit andere landen dan Syrië.

Natuurlijk moet in Syrië ingegrepen worden om de echte vluchtelingen in de vluchtelingenkampen in de regio de mogelijkheid te geven om terug te keren.

De stroom illegalen naar Europa houdt daarmee echter niet op. De macht van Brussel is prima te breken. Ze zijn ook niet meer serieus te nemen. Hongarije wordt uiteraard kritisch benaderd, maar zelfs het veel te humane Nederland is op de vingers getikt dat ze nog niet humaan genoeg zijn :')
pi_156410242
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zodra één land het doet, volgen er meer. Het meest ideaal zou zijn dat een grote groep landen gezamenlijk besluit te stoppen met Schengen. Maar zo niet, dan moet iemand de eerste durven zijn.
Je moet inderdaad 100% controleren op illegalen. Met een gedeelte van het geld dat we besparen op asielzoekers (het gaat om gigantische bedragen) kunnen we transportsector een lastenverlichting ter compensatie aanbieden. Er zijn genoeg welvarende landen die ook strenge controles hebben, kwestie van organiseren. Consequenties zijn de overzien omdat de douane-unie wel overeind blijft.
Nou, geweldige oplossing. Er vanuit gaan dat andere landen mee doen. We zijn sterk afhankelijk van onze rol als doorvoerland. Die raken we kwijt. Je hebt geen idee wat voor schade zoiets aan kan richten. Kun je beter humaan blijven en vluchtelingen opvangen, al gingen er wel binnenkort Europese maatregelen van start om de stroom in te dammen meen ik.
pi_156410291
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, geweldige oplossing. Er vanuit gaan dat andere landen mee doen. We zijn sterk afhankelijk van onze rol als doorvoerland. Die raken we kwijt. Je hebt geen idee wat voor schade zoiets aan kan richten. Kun je beter humaan blijven en vluchtelingen opvangen, al gingen er wel binnenkort Europese maatregelen van start om de stroom in te dammen meen ik.
die raken we niet kwijt. Kwestie van goed organiseren. Tegenwoordig zijn er uitstekende elektronische hulpmiddelen voor controles, waardoor voertuigen veelal niet eens geopend hoeven te worden.
pi_156410467
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

die raken we niet kwijt. Kwestie van goed organiseren. Tegenwoordig zijn er uitstekende elektronische hulpmiddelen voor controles, waardoor voertuigen veelal niet eens geopend hoeven te worden.
Ja, de rontgen scan. Moet er een scan gemaakt worden, dat duurt even. De foto moet bekeken worden. Bij twijfel openen. Bij elke grensovergang he? Want stel je voor er zitten vluchtelingen in. Dat valt niet te controleren.

Oh ja, je zegt wel doodleuk dat de Douane unie blijft bestaan, maar dit gaat helemaal niet om invoerrechten o.i.d. Dit is de niet-fiscale kant van de douane. Net als de cocaine controles op Schiphol.

En, als wij Schengen opzeggen, wie zegt dan dat andere landen nog met ons in de douane unie willen blijven als wij de rest met het probleem opzadelen??
pi_156410498
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, de rontgen scan. Moet er een scan gemaakt worden, dat duurt even. De foto moet bekeken worden. Bij twijfel openen. Bij elke grensovergang he? Want stel je voor er zitten vluchtelingen in. Dat valt niet te controleren.

Oh ja, je zegt wel doodleuk dat de Douane unie blijft bestaan, maar dit gaat helemaal niet om invoerrechten o.i.d. Dit is de niet-fiscale kant van de douane. Net als de cocaine controles op Schiphol.

En, als wij Schengen opzeggen, wie zegt dan dat andere landen nog met ons in de douane unie willen blijven als wij de rest met het probleem opzadelen??
Kan allemaal elektronisch, de techniek is er. We kunnen 99% pakken. De strategie van 'het kan niet' is niets meer dan doorzichtige obstructie.
pi_156410542
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:32 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Niet meer of mindr consequenties. Je kan alle kanten op redeneren tegenwoordig. Zie het als een uitdaging. Goederenvervoer is perfect te automatiseren, heb je geen controle voor nodig.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 26 september 2015 @ 23:02:49 #291
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156410758
Nou, het lijkt wel alsof er hier een team van experts zit hoor. Moet allemaal kunnen, is geen probleem. Niet dat er iemand praktijkervaring in de douane of marechaussee heeft, maar we doen wel alsof we precies weten hoe alles in zijn werk gaat.

Tsjonge jonge, laten we ons nou focussen op de vluchtelingencrisis voordat we de wereld willen gaan verbeteren. Daar is dit bovendien het topic niet voor.
pi_156410956
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Kan allemaal elektronisch, de techniek is er. We kunnen 99% pakken. De strategie van 'het kan niet' is niets meer dan doorzichtige obstructie.
Dan zal de prijs voor een gram cocaïne binnenkort wel exploderen. Maar, hoe kunnen we 99% van alle smokkelwaar ontdekken op een efficiente manier?
pi_156411036
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 23:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan zal de prijs voor een gram cocaïne binnenkort wel exploderen. Maar, hoe kunnen we 99% van alle smokkelwaar ontdekken op een efficiente manier?
Je bent nu weer de discussie aan het saboteren door te doen alsof je dom bent, terwijl je het heel goed snapt. Ik heb een TR gedaan uiteraard.
Cocaïne heeft hier namelijk niets mee te maken en smokkelwaar ook niet, aangezien het hier om illegalen gaat die gewoon elektronisch gedetecteerd kunnen worden (röntgen en warmte).
pi_156411217
De grens hermetisch sluiten moeten we niet willen. We kunnen moeilijk een muur optrekken als ten tijde van de Sovjet-unie.

We kunnen wel populaire vluchtelingenroutes controleren en ervoor zorgen dat we mensensmokkelaars op de hielen zitten. De inlichtingendiensten hun werk laten doen.

Ik denk dat de oplossing er vooral in zit dat we Nederland minder populair maken. De asielzoekers willen in meerderheid naar drie landen, Duitsland, Zweden en Nederland. Het Oostblok en zelfs Frankrijk vermijden ze. Het is gewoon erg aanlokkelijk dat we een prima opvangbeleid hebben, met voor statushouders gratis huurwoningen en bijstand.
pi_156411228
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 23:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je bent nu weer de discussie aan het saboteren door te doen alsof je dom bent, terwijl je het heel goed snapt. Ik heb een TR gedaan uiteraard.
Cocaïne heeft hier namelijk niets mee te maken en smokkelwaar ook niet, aangezien het hier om illegalen gaat die gewoon elektronisch gedetecteerd kunnen worden (röntgen en warmte).
Aha, warmte techniek. Misschien is zuurstof techniek ook iets? Kom op, met Rontgenapparatuur voor vrachtwagens heb je het over enorm gecompliceerde apparaten en het proces van de foto maken tot het beoordelen duurt even. Apparatuur is ook vrij kwetsbaar. Moet er een monteur komen, ondertussen stroopt het verkeer verder en verder op. Echt, ik garandeer je: het wordt een chaos.

En een TR vind ik een geweldig brevet van onvermogen.
  zaterdag 26 september 2015 @ 23:36:15 #296
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156411626
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 26 september 2015 @ 23:46:32 #297
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156411906
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 23:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Kerel. Moet gewoon kunnen, 99% onderscheppen etc. leuke theorie, maar wederom (ik blijf dit moeten aanhalen bij je argumentatie) volkomen onrealistisch. Heb je enig idee van de kosten die dit met zich meebrengt? Ten eerste kosten de foto's en de beoordeling veel te lang om praktisch toegepast te worden. Ten tweede moet je het werkverkeer dus gewoon lekker in de wacht zetten wat de Europese handel verneukt. Onmogelijk.

-edit- ga nu niet weer dezelfde groef inslijten als de vorige keer, jouw domme ideeën als zodanig benoemen is niet hetzelfde als weigeren constructief te denken.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156411934
quote:
Die weten wel een statement duidelijk te maken :P

quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2015 23:46 schreef VASND het volgende:

[..]

Kerel. Moet gewoon kunnen, 99% onderscheppen etc. leuke theorie, maar wederom (ik blijf dit moeten aanhalen bij je argumentatie) volkomen onrealistisch. Heb je enig idee van de kosten die dit met zich meebrengt? Ten eerste kosten de foto's en de beoordeling veel te lang om praktisch toegepast te worden. Ten tweede moet je het werkverkeer dus gewoon lekker in de wacht zetten wat de Europese handel verneukt. Onmogelijk.
Is allemaal digitaal te doen. De tijd dat mensen foto's moesten bestuderen ligt ver achter ons. Werkverkeer moet even wachten, maar door het efficiënt de organiseren kan de overlast tot een minimum beperkt worden.

Vreemd dat mensen een grenscontrole niet voor mogelijk houden, terwijl honderdduizenden illegalen toelaten volgens sommigen geen enkel probleem is.
  zaterdag 26 september 2015 @ 23:51:39 #299
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156412043
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 23:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die weten wel een statement duidelijk te maken :P

[..]

Is allemaal digitaal te doen. De tijd dat mensen foto's moesten bestuderen ligt ver achter ons. Werkverkeer moet even wachten, maar door het efficiënt de organiseren kan de overlast tot een minimum beperkt worden.

Vreemd dat mensen een grenscontrole niet voor mogelijk houden, terwijl honderdduizenden illegalen toelaten volgens sommigen geen enkel probleem is.
:') doe je nog wel moeite?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156412494
Los van de enorme invasie van illegalen, zijn die open grenzen sowieso krankzinnig. Ik heb het altijd vreemd gevonden om een grens over te rijden zonder controle, want het land heeft zo totaal geen zicht op wat er in komt en wat er uit gaat. In 2002 zijn Pim Fortuyn al dat we uit Schengen moesten en daar had hij groot gelijk in.

Een land zonder grenzen is geen land. Dat is precies waar de wereldvreemde generatie '68 die Schengen bedacht heeft op uit is: De natiestaat moet kapot.

Of zoals Geert zei: Open grenzen hebben is net zo dom als de deur open laten staan in de Schilderswijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')