Trailerquote:Hearthstone - slijp je zwaard, verzamel je deck en maak je klaar voor Hearthstone - het snelle strategie-kaartspel dat gemakkelijk te leren is en voor massaal plezier zorgt. Speel het spel gratis op Battle.net en speel je kaarten om spreuken uit te spreken, wezens op te roepen en het bevel te voeren over de helden van Warcraft in epische strategische duels. Kies een van de negen Warcraft-helden om mee te spelen. Om de beurt kiezen spelers hun kaarten uit hun aanpasbare kaartendeck om hun tegenstander te verslaan.
quote:Hearthstone is een gratis speelbaar kaartspel. Voordat je Hearthstone kunt gaan spelen, is het noodzakelijk dat je eerst een Battle.net account aanmaakt. Dit kun je doen via de Account Creation-pagina op Battle.net doen. Met dit Battle.net account log je in op de Blizzard Launcher.
Hearthstone kan gespeeld worden op PC, Mac en iPad.
De systeemvereisten kun je hier vinden.
Het spel is hier gratis te downloaden.
Dit gedeelte wordt regelmatig geüpdatet.
Vaarsuvius - Blackadder#2414quote:Op donderdag 24 september 2015 22:31 schreef stbabylon het volgende:
Staat jouw battletag er nog niet tussen? Geef het even aan, dan kan hij in de OP worden gezet.
Je hoogste rank behaald telt toch. dus gewoon proberen :pquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:48 schreef muhahaha het volgende:
Ik zit nu op 7 met winstreak, ik durf niet meer te spelen.
quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:48 schreef muhahaha het volgende:
Ik zit nu op 7 met winstreak, ik durf niet meer te spelen.
Dat inderdaadquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:49 schreef leeell het volgende:
[..]
Je hoogste rank behaald telt toch. dus gewoon proberen :p
Nice!quote:
quote:Op vrijdag 13 september 2013 02:17 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb nu een best wel goed shaman deck. ikheb hem op hearthpwn gezet: http://www.hearthpwn.com/decks/7060-shaman-starterdeck
De eerste 4 á 5 zetten ben je wat kwetsbaar en kan het zo gebeuren dat je op <20 komt en je tegenstander nog op 30 maar daarna heb je telkens minions met 8 of meer damage op het bord en met al die windfury en taunts heb je je tegenstander snel van 30 naar 0
Ik voel me wel een beetje een paladin expert, dus als je dat deck nog hebt (bv in zo'n hearthstats app) wil ik wel een linkje naar een screenshot om te zien of je gewoon erg veel pech had of dat er zwakke plekken in zatenquote:Op maandag 28 september 2015 14:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik had vorige week een arena deck met 2 of 3 murloc knights, 2 warhorse trainers en een silver hand regent dus ik dacht 'dat wordt 12 wins' en toen werd het 0-3. Gisteren wel met mage weer naar 8 wins, dus het is ook weer niet zo dat ik een totaalprutser ben, maar dat viel me toch vies tegen.
Dusten en inruilen voor een Dr boom is de gebruikelijke zet hierquote:Op dinsdag 29 september 2015 22:08 schreef BobW het volgende:
Eerste legendary uit een pakje gehaald en ook nog eens een gouden: Leeroy Jenkins
Ik vind hem alleen niet heel erg bruikbaar en ik kan er een hoop dust voor krijgen dus twijfel nog wat ik ermee moet doen
Mee eens.quote:Op woensdag 30 september 2015 12:04 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Dusten en inruilen voor een Dr boom is de gebruikelijke zet hier
Geweldig!quote:
quote:Op woensdag 30 september 2015 20:13 schreef muhahaha het volgende:
Nou, ik heb al 2 kaarten met de nieuwe visual effects gespeeld en ik merk er niks van(mad bomber en imp master).
Vanochtend even gespeeld voor het kistje. Hij gaf op toen hij op 24 stond en ik m'n bord vol mechs had.quote:Op woensdag 30 september 2015 20:05 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Geweldig!
Ook leuk zijn de reacties.. de helft van de mensen gaat 0-6 met annoyotron en roept dat die boom RNG compleet achterlijk en OP is, de andere helft pakt mech synergie en wint juist alles met de mechs, terwijl ze alles verliezen met do goblin omdat ie steeds de verkeerde dingen bombed.
Heb vanochtend 5 potjes gespeeld;quote:Op woensdag 30 september 2015 20:05 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Geweldig!
Ook leuk zijn de reacties.. de helft van de mensen gaat 0-6 met annoyotron en roept dat die boom RNG compleet achterlijk en OP is, de andere helft pakt mech synergie en wint juist alles met de mechs, terwijl ze alles verliezen met do goblin omdat ie steeds de verkeerde dingen bombed.
Lamequote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:31 schreef 2Happy4U het volgende:
Heb die paladin secretdeck gemaakt.enige netdeck waar ik bijna alle kaarten van had. Van rank 17 tot 12 winstreak.
Nooit gehad met mijn facehunter die ik tot rank 5 speelde ...quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:36 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Lamebereid je maar voor op 1 op de 5 spelers die je gaan toevoegen als friend om daarna butthurt berichtjes te gaan sturen over je lame ass deck
Had ik iig vorig seizoen tot rank 5 - daarna met andere decks to legendary gespeeld
Dit gaat dan ook over de paladin secret decksquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:43 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Nooit gehad met mijn facehunter die ik tot rank 5 speelde ...
Tsja het is dat of facehunter.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:36 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Lamebereid je maar voor op 1 op de 5 spelers die je gaan toevoegen als friend om daarna butthurt berichtjes te gaan sturen over je lame ass deck
Had ik iig vorig seizoen tot rank 5 - daarna met andere decks to legendary gespeeld
Dat weet ik ook wel ... gezien de hoeveelheid haat tegen facehunters zou ik daar wel meer van verwachten. Overigens heb ik mijn potjes tegen secret pala gewonnen. Zolang je de secrets niet te vroeg triggered (dus niet aanvallen) is er nou ook weer niet zoveel aan de hand. Worse case scenario krijgen zijn minions allemaal +1 / +1 en heeft hij 1 taunt liggen. Kwestie van hem laag genoeg krijgen en finishen met direct damage.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:46 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Dit gaat dan ook over de paladin secret decksdie zijn heel wat irritanter dan facehunter
En een flare in je deck helpt erg rank 5 en hogerquote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:08 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel ... gezien de hoeveelheid haat tegen facehunters zou ik daar wel meer van verwachten. Overigens heb ik mijn potjes tegen secret pala gewonnen. Zolang je de secrets niet te vroeg triggered (dus niet aanvallen) is er nou ook weer niet zoveel aan de hand. Worse case scenario krijgen zijn minions allemaal +1 / +1 en heeft hij 1 taunt liggen. Kwestie van hem laag genoeg krijgen en finishen met direct damage.
Ik run zonder flares... de 2 keer dat ik tegen pala ging was het een race waarbij ik ook trades maakte (moet wel met die shielded minibotquote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:08 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
En een flare in je deck helpt erg rank 5 en hogerniets frustrerender voor een secret pally om in 1 klap 6 secrets te zien verdwijnen
Sure, ik ben alleen momenteel niet aan het spelen. Mijn tag is kanniebaal#2945quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:04 schreef byah het volgende:
Kan ik iemand toevoegen als friend voor de watch and win-quest?
Salvo#2523quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:04 schreef byah het volgende:
Kan ik iemand toevoegen als friend voor de watch and win-quest?
Nicequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:11 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Komt door Confessor PaletressZij is gold dus automatisch de rest ook
Nee, haha!quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:20 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Nice. Dus geen Icehowl in je deck?
Veel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:47 schreef muhahaha het volgende:
Mrs.Salvo, hoeveel pakjes heb jij eigenlijk gekocht?
Rijssiej#2847quote:Staat jouw battletag er nog niet tussen? Geef het even aan, dan kan hij in de OP worden gezet.
Valt mee, Grim Patron is niet onverslaanbaar, zelfde geld voor secret paladin. Nu ben ik het er mee eens dat die Mysterious Challenger kaart misschien beter 4-4 had kunnen zijn. Maar 1 aanval en 3 van de 4 secrets zijn al weg.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:35 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
Het is erg jammer dat Blizzard deze game niet balanced weet te krijgen, dan wel maakt, ondanks de vele signalen uit de community.. zo zouden ze Grim Patron Warrior moeten nerfen en ook bijv. de Mysterious Challenger kaart... maar doen ze dit niet, dan wel laten ze eeuwig op zich wachten.
En dat terwijl ze werkelijk miljoenen binnenhalen met deze game.
Toch blijft het verslavend
Je leest heel veel dat mensen zeggen "je moet om de secrets heen spelen!!" of "je moet geen lage minions spelen tegen patron!!!"... maar dat is gewoonweg niet altijd (vaak niet) mogelijk. De manier waarop patron heel makkelijk OTK kan (met warsong) en pally met de secrets makkelijk zwaar gebuffed board kan hebben is unbalanced. Helaas.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:07 schreef Remzz het volgende:
[..]
Valt mee, Grim Patron is niet onverslaanbaar, zelfde geld voor secret paladin. Nu ben ik het er mee eens dat die Mysterious Challenger kaart misschien beter 4-4 had kunnen zijn. Maar 1 aanval en 3 van de 4 secrets zijn al weg.
Ik denk niet dat Blizzard deze kaarten gaat nerfen.
Ze zijn redelijk weg te spelen allebei, alleen je hebt een beetje luck nodig. Voordeel is dat beide secret pally en patron warr. ook luck nodig hebben met mulligan en draw om optimaal te spelen. Patron warrior heb ik denk ik 80% wins tegen, secretadin ongeveer 60-70%quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:22 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Je leest heel veel dat mensen zeggen "je moet om de secrets heen spelen!!" of "je moet geen lage minions spelen tegen patron!!!"... maar dat is gewoonweg niet altijd (vaak niet) mogelijk. De manier waarop patron heel makkelijk OTK kan (met warsong) en pally met de secrets makkelijk zwaar gebuffed board kan hebben is unbalanced. Helaas.
CHARGE FORWARD, MY BLADE BE THIRSTY, Whirlwind, Whirlwind, Death's bite, Inner Rage (Frothing dood), I CHOOSE DEATH *concede*.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:48 schreef TwyLight het volgende:
9 van de 10 patrons die ik tegenkom weten niet eens hoe ze dat deck moeten spelen
Haha, idd, ik maak de fouten ook nog wel eens, helemaal na een borrelquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:55 schreef Azorius het volgende:
[..]
CHARGE FORWARD, MY BLADE BE THIRSTY, Whirlwind, Whirlwind, Death's bite, Inner Rage (Frothing dood), I CHOOSE DEATH *concede*.
Yup, dit deed een tegenstander ooit, terwijl hij na de eerste whirlwind allang lethal had. Was op rang 3.
Kom maar tegen mijn handlockquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 16:02 schreef DrParanoid het volgende:
Iemand die mn dragon priest deck wilt proberen te counteren? Kan ook mn secret pally deck doen om je counter deck te proberen?
PBtje gestuurdquote:
Is het zwaar vertoeven op rank 20-25?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:46 schreef DrParanoid het volgende:
Patron warrior heb ik denk ik 80% wins tegen, secretadin ongeveer 60-70%
Pff, legendary gehaald ouwequote:Op zaterdag 3 oktober 2015 16:39 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Is het zwaar vertoeven op rank 20-25?
Bring itquote:
Wat vriendschappelijke potjes?quote:
Luck deckquote:
Voeg me maar toe als je wilt oefenen, ramp druid is zwaar afhankelijk van mulliganquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 20:10 schreef muhahaha het volgende:
Het lukt me niet om met ramp druid te winnen.
Toegevoegdquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:57 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Voeg me maar toe als je wilt oefenen, ramp druid is zwaar afhankelijk van mulligan
(moloch#2803)
Secret paladin is echt nog wel omheen te spelen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:22 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Je leest heel veel dat mensen zeggen "je moet om de secrets heen spelen!!" of "je moet geen lage minions spelen tegen patron!!!"... maar dat is gewoonweg niet altijd (vaak niet) mogelijk. De manier waarop patron heel makkelijk OTK kan (met warsong) en pally met de secrets makkelijk zwaar gebuffed board kan hebben is unbalanced. Helaas.
Vooral het OTK principe is wat mensen inderdaad niet echt zien zitten. Blizzard ook nietquote:Op zondag 4 oktober 2015 10:07 schreef Noppie2000 het volgende:
Mensen hebben in het algemeen gewoon een hekel aan OTK-decks 'want je kan er niets tegen doen'.
Ergens hebben ze wel een punt natuurlijk. 2 25 attack Frothing Berserkers met charge is niet leuk om tegen je te krijgen. Maar dat gebeurt verre van elk potje. Het is een tactisch spel en tegen een Patron is het bijvoorbeeld zaak ervoor te zorgen dat ze de combo pieces 'gedwongen' los moeten gebruiken. Daarna is het slim spel: op beurt 8 zie je mij geen 1/1 silver hand recruit spelen, is een typische warsong + Patron beurt. Dan geef ik hem er niet gratis één extra.
Ook tegen Secret Paladin is het slim nadenken. De secrets zijn namelijk vrijwel altijd hetzelfde. Hit --> GET DOWN! --> Avenge --> Redemption --> Ofwel repentance/competitive sprint/allebei. Dat weet je. Heb je board control: geen probleem. Heb je hard removal: geen probleem. Heb je geen van beide? Tsjah. Wacht dan een beurt met aanvallen of accepteer het en bouw gewoon verder.
En ze hebben ook zwaktes: Secret Paladin heeft vaak 10 secrets in het deck. Dat is 1/3 in totaal (!!). De hoeveelheid slechte draws in insane. Patron ook: battle rages niet effectief gebruiken, warsong onder aan het deck etc. Bij goede draw zijn het belachelijke sterke decks, maar uiteindelijk zijn alle decks dat.
Ofwel: nerf is IMO niet nodig, enkel eraan wennen en slim spelen. Men riep ook tijden om een Face Hunter nerf, en nu is dat één van de slechtere decks. Dus ja
Dat is de reden waarom destijds Leeroy is generfed, maar tot nu toe hebben ze dat met Grim Patron niet gedaan. Al heb ik wel het idee dat het is omdat er bij TgT toch wel een aardig stel kaarten zit die patron een iets minder OP deck maken. Dus dat daarom de noodzaak er niet was om Patron te nerfen.quote:Leeroy Jenkins created a strategy that revolved around trying to defeat your opponent in one turn without requiring any cards on the board. Fighting for board control and battles between minions make an overall game of Hearthstone more fun and compelling, but taking 20+ damage in one turn is not particularly fun or interactive. This was occurring when Leeroy was used in combination with other cards like Power Overwhelming, Faceless Manipulator, Cold Blood, Shadowstep, and Unleash the Hounds, among others.
Nogmaals; je kan er omheen spelen... áls je een bepaalde controle hebt op het board. Alléén noobs kunnen niet om de secrets heen spelen, maar daar gaat het niet om.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:07 schreef Noppie2000 het volgende:
Mensen hebben in het algemeen gewoon een hekel aan OTK-decks 'want je kan er niets tegen doen'.
Ergens hebben ze wel een punt natuurlijk. 2 25 attack Frothing Berserkers met charge is niet leuk om tegen je te krijgen. Maar dat gebeurt verre van elk potje. Het is een tactisch spel en tegen een Patron is het bijvoorbeeld zaak ervoor te zorgen dat ze de combo pieces 'gedwongen' los moeten gebruiken. Daarna is het slim spel: op beurt 8 zie je mij geen 1/1 silver hand recruit spelen, is een typische warsong + Patron beurt. Dan geef ik hem er niet gratis één extra.
Ook tegen Secret Paladin is het slim nadenken. De secrets zijn namelijk vrijwel altijd hetzelfde. Hit --> GET DOWN! --> Avenge --> Redemption --> Ofwel repentance/competitive sprint/allebei. Dat weet je. Heb je board control: geen probleem. Heb je hard removal: geen probleem. Heb je geen van beide? Tsjah. Wacht dan een beurt met aanvallen of accepteer het en bouw gewoon verder.
En ze hebben ook zwaktes: Secret Paladin heeft vaak 10 secrets in het deck. Dat is 1/3 in totaal (!!). De hoeveelheid slechte draws in insane. Patron ook: battle rages niet effectief gebruiken, warsong onder aan het deck etc. Bij goede draw zijn het belachelijke sterke decks, maar uiteindelijk zijn alle decks dat.
Ofwel: nerf is IMO niet nodig, enkel eraan wennen en slim spelen. Men riep ook tijden om een Face Hunter nerf, en nu is dat één van de slechtere decks. Dus ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |