abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156352502
Hey allemaal!

Ik zit nu in het 5de middelbaar ASO Latijn-wetenschappen. Ik ben aan het overwegen om mij aan te melden voor een Ivy League universiteit. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die dit proces al doorstaan hebben? Zo ja, zouden die mensen dan hun ervaringen willen delen?

Groetjes
pi_156352602
Heb je minimaal een 9 gemiddeld, een shitload aan EC's en een grote zak geld?
pi_156358866
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:09 schreef ulq het volgende:
Heb je minimaal een 9 gemiddeld, een shitload aan EC's en een grote zak geld?
Grote zak geld is niet nodig, als je wordt toegelaten tot Harvard hoef je hetgene te betalen wat je kunt betalen. Als je ouders minder dan 100k betalen of iets in die richting, betaalt Harvard alles voor je. Wat je zegt slaat dus nergens op. Dit geld overigens niet voor elke uni, er zijn 5 uni's waarbij dit van toepassing is. Yale, Harvard, Princeton, Amherst en MIT. Let wel op dat hiervoor de admission rate voor internationale studenten rond de 3 a 4 procent ligt..
pi_156359148
Mijn CEO deed zijn MBA op Harvard.. Van wat ik hoorde lijkt het een beetje op sollicteren bij een top kantoor/bedrijf. Als jij de recruiter kan overtuigen dat je de wereld verder kan brengen als je een studie volgt aan Harvard, ben je al op de goede weg. Een 9 gemiddeld is naturlijk bijna een basis vereiste.
pi_156359194
Wat doet een Latijn wetenschapper allemaal trouwens?
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_156359768
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:28 schreef I-care het volgende:
Wat doet een Latijn wetenschapper allemaal trouwens?
http://www.onderwijskieze(...)etail.php?detail=165
Moeten zij weten
pi_156359985
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:26 schreef Sloth7 het volgende:
Mijn CEO deed zijn MBA op Harvard.. Van wat ik hoorde lijkt het een beetje op sollicteren bij een top kantoor/bedrijf. Als jij de recruiter kan overtuigen dat je de wereld verder kan brengen als je een studie volgt aan Harvard, ben je al op de goede weg. Een 9 gemiddeld is naturlijk bijna een basis vereiste.
Je moet minimaal wel 2100 op de SAT scoren en minimaal een 8.0-8.5 gemiddeld scoren om niet gelijk weggestreept te worden idd. Bovendien moet je een TOEFL test afleggen, als je goed bent in Engels zal dit niet zo lastig zijn. Werk je voor een groot bedrijf in NL trouwens? MBA op Harvard is wel meer dan prima ..
pi_156360093
quote:
Maar wat is dan uiteindelijk het doel? Wat kun je ermee worden of bijdragen.
  donderdag 24 september 2015 @ 22:48:12 #10
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_156362102
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:52 schreef I-care het volgende:

[..]

ASO is gewoon het vwo in België. Latijn-Wetenschappen slaat op het vakkenpakket.

Verder is Quora een goede site om dit soort dingen op te lezen (en eventueel vragen als je wat concrete dingen wil weten): https://www.quora.com/search?q=harvard+admission
pi_156362334
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:48 schreef Thormodo het volgende:

[..]

ASO is gewoon het vwo in België.
Oké :)

Ik dacht dat het met Harvard zelf te maken had, maar dat is gewoon een schoolkeuze dus, omdat het hoog aangeschreven staat waarschijnlijk. Begreep niet echt wat Latijnse wetenschappen ermee te maken had. Maar dat is dus het equivalent van het Nederlandse vwo.
pi_156362640
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:56 schreef I-care het volgende:

[..]

Oké :)

Ik dacht dat het met Harvard zelf te maken had, maar dat is gewoon een schoolkeuze dus, omdat het hoog aangeschreven staat waarschijnlijk. Begreep niet echt wat Latijnse wetenschappen ermee te maken had. Maar dat is dus het equivalent van het Nederlandse vwo.
Het is meer het equivalent van het oude Gymnasium β of VWO B met Latijn in Nederland. Lees het hier even na.
pi_156363559
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:17 schreef Briljantje321 het volgende:

[..]

Grote zak geld is niet nodig, als je wordt toegelaten tot Harvard hoef je hetgene te betalen wat je kunt betalen. Als je ouders minder dan 100k betalen of iets in die richting, betaalt Harvard alles voor je. Wat je zegt slaat dus nergens op. Dit geld overigens niet voor elke uni, er zijn 5 uni's waarbij dit van toepassing is. Yale, Harvard, Princeton, Amherst en MIT. Let wel op dat hiervoor de admission rate voor internationale studenten rond de 3 a 4 procent ligt..
'Alles' is zwaar overdreven. Je kunt inderdaad wel beurzen krijgen, maar dan moet je alsnog gewoon relatief hoge kosten maken.
pi_156364775
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:46 schreef ulq het volgende:

[..]

'Alles' is zwaar overdreven. Je kunt inderdaad wel beurzen krijgen, maar dan moet je alsnog gewoon relatief hoge kosten maken.
Ik citeer:

20% of our parents have total incomes less than $65,000 and are not expected to contribute.
Families with incomes between $65,000 and $150,000 will contribute from 0-10% of their income, and those with incomes above $150,000 will be asked to pay proportionately more than 10%, based on their individual circumstances. Families at all income levels who have significant assets will continue to pay more than those in less fortunate circumstances.

De grens ligt op 65000 dollar ipv 100000 wat ik eerder zei. Het kost echt niet zoveel als wordt gezegd hoor, als je ouders 150k per jaar verdienen hoef je maar max 15k te betalen, bij 65000 dus 0
pi_156365392
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:48 schreef Thormodo het volgende:

[..]

ASO is gewoon het vwo in België. Latijn-Wetenschappen slaat op het vakkenpakket.

Ik dacht dat aso breder was dan vwo (dus vwo, havo en vmbo-tl) de keuze tussen aso, bso, kso en tso is immers een keuze en je bent vrij met eenieder diploma om naar de universiteit te gaan (dus ook met bso, tso etc)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:17:08 #16
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156374186
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 00:49 schreef Briljantje321 het volgende:

[..]

Ik citeer:

20% of our parents have total incomes less than $65,000 and are not expected to contribute.
Families with incomes between $65,000 and $150,000 will contribute from 0-10% of their income, and those with incomes above $150,000 will be asked to pay proportionately more than 10%, based on their individual circumstances. Families at all income levels who have significant assets will continue to pay more than those in less fortunate circumstances.

De grens ligt op 65000 dollar ipv 100000 wat ik eerder zei. Het kost echt niet zoveel als wordt gezegd hoor, als je ouders 150k per jaar verdienen hoef je maar max 15k te betalen, bij 65000 dus 0
Ja, dat is dus een bekende valkuil. Een kleine tien jaar geleden zijn de Ivy League universiteiten vergaande financial aid gaan geven om "arme" studenten (een Nederlands middenklasse student valt onder die categorie) ook een kans te geven. In de praktijk betalen ze de "basic costs" zoals boeken, college en huur. Dat is voor Harvard al rond de 60k per jaar. Een boel centen, en nobel dat ze die kosten niet afwentelen op al hun studenten.

Ter vergelijking: als je studeert aan de UvA en een kamer hebt in Amsterdam (400 euro per maand) is dat nog niet eens 6000 euro in het jaar. Rond de 10% van wat je in Amerika betaalt voor een elite universiteit. En als je in Amsterdam woont vormt dat echt niet het leeuwendeel van je kosten :')

Net zoals in Nederland zijn die "basis kosten" slechts de eerste horde die genomen wordt. Een student die het maximale uit zijn studie wil halen is nog heel veel meer kwijt. In Amerika is geld hebben op de campus erg belangrijk. Het bepaalt in welke dining je eet, van welk clubje je lid mag worden en aan welke extra-curriculaire activiteiten je mag deelnemen.

De vraag die je moet stellen is: heb ik wel wat te zoeken op een topuniversiteit als ik alleen voldoende middelen hebt om het minimum programma af te draaien :? In armoede leven is voor niemand plezierig, maar in armoede leven terwijl 80% van je studiegenoten tot het meest welvarende deel ter wereld behoort moet echt een hel zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156375378
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dat is dus een bekende valkuil. Een kleine tien jaar geleden zijn de Ivy League universiteiten vergaande financial aid gaan geven om "arme" studenten (een Nederlands middenklasse student valt onder die categorie) ook een kans te geven. In de praktijk betalen ze de "basic costs" zoals boeken, college en huur. Dat is voor Harvard al rond de 60k per jaar. Een boel centen, en nobel dat ze die kosten niet afwentelen op al hun studenten.

Ter vergelijking: als je studeert aan de UvA en een kamer hebt in Amsterdam (400 euro per maand) is dat nog niet eens 6000 euro in het jaar. Rond de 10% van wat je in Amerika betaalt voor een elite universiteit. En als je in Amsterdam woont vormt dat echt niet het leeuwendeel van je kosten :')

Net zoals in Nederland zijn die "basis kosten" slechts de eerste horde die genomen wordt. Een student die het maximale uit zijn studie wil halen is nog heel veel meer kwijt. In Amerika is geld hebben op de campus erg belangrijk. Het bepaalt in welke dining je eet, van welk clubje je lid mag worden en aan welke extra-curriculaire activiteiten je mag deelnemen.

De vraag die je moet stellen is: heb ik wel wat te zoeken op een topuniversiteit als ik alleen voldoende middelen hebt om het minimum programma af te draaien :? In armoede leven is voor niemand plezierig, maar in armoede leven terwijl 80% van je studiegenoten tot het meest welvarende deel ter wereld behoort moet echt een hel zijn.
De universiteit betaalt het eten voor je op de campus, dit is inbegrepen in de financial aid, het is dus onzin wat je zegt over dat de hoeveelheid geld dat je hebt bepaalt wat je eet.
pi_156375559
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:19 schreef Briljantje321 het volgende:

[..]

De universiteit betaalt het eten voor je op de campus, dit is inbegrepen in de financial aid, het is dus onzin wat je zegt over dat de hoeveelheid geld dat je hebt bepaalt wat je eet.
Ja en jij denkt dat de mensen die bij de top 1% van de wereld horen ook daar eten?
  vrijdag 25 september 2015 @ 16:31:14 #19
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156375627
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:19 schreef Briljantje321 het volgende:

[..]

Eh.. Lees eens goed voordat je met zware termen als "onzin" gaat rondstrooien. Ik schreef:

"het bepaalt in welke dining je eet"

Op Amerikaanse campussen heb je verschillende pakketten en mogelijkheden m.b.t diners. Als je elke dag in de lokale mensa wilt eten ben je al rond de 5000 dollar kwijt. Als je af en toe (net zoals in Nederland) wat beter wilt eten ga je in Amerika al naar de 15.000. Afhankelijk van het lidmaatschap van je studentenclub kan het ook oplopen tot 50.000 dollar. Hoe prestigieuzer de setting, hoe hoger het prijskaartje.

De financial aid van hardvard ziet toe op een gemiddelde van 5.500 dollar aan dinings. Dat is dus de lokale mensa. Ik denk niet dat zij dan je twee sterren biefstukje gaan lappen ;)

Mijn punt is dan ook niet dat Harvard je laat verhongeren (dat is trouwens minder vanzelfsprekend dan het lijkt) maar dat het als arme sloeber lastig is om mee te komen met je studiegenootjes wiens papa en mama wel hard gewerkt hebben voor hun centen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156377137
Die laatste opmerking doet het hem, alle neuzen naar rechts. Maar zelf wel een uitkering moeten trekken. Ach ja, ooit ga je miljionair worden en dan hoef je dan in iedergeval geen belasting te betalen.
pi_156377621
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:28 schreef Accursius het volgende:

[..]

Ja en jij denkt dat de mensen die bij de top 1% van de wereld horen ook daar eten?
Oh dus omdat de 1% van de wereld niet op de campus eet haal je niet het maximale uit je studie? De meerderheid eet gewoon op campus.
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:14:49 #22
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156377799
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:02 schreef Briljantje321 het volgende:

[..]

Oh dus omdat de 1% van de wereld niet op de campus eet haal je niet het maximale uit je studie? De meerderheid eet gewoon op campus.
Ja, maar als jij tussen de 1% van de wereld wilt gaan studeren dan eet de meerderheid opeens niet meer een vegetarische pasta in de lokale mensa. Dat kan ook niet, aangezien de lokale mensa op veel momenten ook gereserveerd is voor specifieke groepen.

Doordat je in een andere welvaartsomgeving verkeert veranderen de standaarden. Het is een klein beetje naďef om te denken dat de mensen die geld genoeg hebben om 50$ aan maaltijd te besteden elke dag een maaltijd van 5$ naar binnen gaan werken. Dat geldt niet alleen voor het eten, maar ook voor het zuipen, de reisjes, de commissies, de projecten, de chicks die je kan neuken. Het respect waarmee de professoren je behandelen. Praktisch voor elk aspect in het studentenleven.

In Amerika is de scheiding tussen arm en rijk veel extremer dan in Europa. De gemiddelde Nederlander staat daar niet tot nauwelijks bij stil omdat wij dat niet gewend zijn. Daarom is het verstandig om toch even een goedbetaalde krantenwijkje te nemen als je zo'n avontuur aan wilt gaan.
--
pi_156440490
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:14 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, maar als jij tussen de 1% van de wereld wilt gaan studeren dan eet de meerderheid opeens niet meer een vegetarische pasta in de lokale mensa. Dat kan ook niet, aangezien de lokale mensa op veel momenten ook gereserveerd is voor specifieke groepen.

Doordat je in een andere welvaartsomgeving verkeert veranderen de standaarden. Het is een klein beetje naďef om te denken dat de mensen die geld genoeg hebben om 50$ aan maaltijd te besteden elke dag een maaltijd van 5$ naar binnen gaan werken. Dat geldt niet alleen voor het eten, maar ook voor het zuipen, de reisjes, de commissies, de projecten, de chicks die je kan neuken. Het respect waarmee de professoren je behandelen. Praktisch voor elk aspect in het studentenleven.

In Amerika is de scheiding tussen arm en rijk veel extremer dan in Europa. De gemiddelde Nederlander staat daar niet tot nauwelijks bij stil omdat wij dat niet gewend zijn. Daarom is het verstandig om toch even een goedbetaalde krantenwijkje te nemen als je zo'n avontuur aan wilt gaan.
OP de Ivy waar ik zat leken de studenten niet opvallend rijk of zo hoor, vrij vergelijkbaar met Nederlandse studenten, gemiddeld wat hogere middenklasse. Het is meer dat de armen extra arm zijn.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_156465368
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 00:20 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

OP de Ivy waar ik zat leken de studenten niet opvallend rijk of zo hoor, vrij vergelijkbaar met Nederlandse studenten, gemiddeld wat hogere middenklasse. Het is meer dat de armen extra arm zijn.
Dat professoren je met extra respect behandelen omdat je veel geld hebt, hoor ik ook voor het eerst.
pi_156465451
Mijn vier jaar op Harvard waren geweldig, het gemiddelde niveau is door zo hoog en uitdagend, geweldig. Het gros van de studenten is niet onbemiddeld maar voldoet tegelijkertijd aan de academische eisen van de universiteit. Ik heb het idee dat de drempel voor internationale studenten uit Europa lager ligt, voor Aziatsche juist hoger. Weet niet of hier statistieken van zijn. Ik dacht dat de algemene toelating op 8% ligt.
Jesus saves but death prevails.
pi_156466072
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 01:59 schreef Shivo het volgende:
Mijn vier jaar op Harvard waren geweldig, het gemiddelde niveau is door zo hoog en uitdagend, geweldig. Het gros van de studenten is niet onbemiddeld maar voldoet tegelijkertijd aan de academische eisen van de universiteit. Ik heb het idee dat de drempel voor internationale studenten uit Europa lager ligt, voor Aziatsche juist hoger. Weet niet of hier statistieken van zijn. Ik dacht dat de algemene toelating op 8% ligt.
Ik heb geen online bron, maar las toevallig net een stuk in alumni magazine dat iig in de westkust er statistisch gezien een veel hogere drempel ligt voor Amerikaanse Aziaten.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_156475261
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 06:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik heb geen online bron, maar las toevallig net een stuk in alumni magazine dat iig in de westkust er statistisch gezien een veel hogere drempel ligt voor Amerikaanse Aziaten.
Wilde gok, maar zouden er meer ABCs aan de westkust wonen dan in het oosten?
Jesus saves but death prevails.
pi_156477199
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:29 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ja zeker maar dat zou officieel niet uit moeten maken.
pi_156480661
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:29 schreef Shivo het volgende:

[..]

Heb jij je BSc/BA behaald aan Harvard, of een MSc/MA/PhD?
pi_156527296
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:52 schreef I-care het volgende:

[..]

Gewoon een pretstudie.
Corporate translator
pi_156532024
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:46 schreef HSG het volgende:

[..]

Gewoon een pretstudie.
Dat was mijn eerste gedachte ook :P

Vandaar de vraag.
pi_156534519
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 01:59 schreef Shivo het volgende:
wat doe je nu als ik vragen mag, werk je in nl?
pi_156563459
Mensen die aan harvard willen sturen vanwege de sfeer en ervaring zouden denk ik hard teleurgesteld worden. In Harvard studeren namelijk alleen nerds, dit bedoel ik dan niet in negatieve zin. Iemand die aan Harvard studeert heeft alleen oog voor het studeren, want anders zou diegene niet binnenkomen bij Harvard.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 01:35:05 #34
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_156564684
Waarom zie je in films en series dan altijd de meest coole figuren die op Harvard hebben gezeten?
Sue Me
pi_156564804
Uhm, ik studeer niet aan Harvard maar aan een andere topuniversiteit. Het sociale leven is hier veel intenser/diverser/beter dan in NL. Ja, de meeste mensen (niet eens alle bachelorstudentjes, hoor) weten ook wel te werken als dat nodig is. Dat sluit niet uit dat ze hard partyen. Echt hard.
pi_156565506
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 00:49 schreef Briljantje321 het volgende:

[..]

Ik citeer:

En dat heeft ook betrekking op internationale studenten? Tuition is voor internationale studenten vaak veel hoger dan voor Amerikanen en ook veel beurzen zijn voor internationale studenten niet beschikbaar. Want wat heeft Harvard er aan om veel geld te spenderen aan internationale studenten die daarna toch weer terug gaan naar hun thuisland?
pi_156581288
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 03:08 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

En dat heeft ook betrekking op internationale studenten? Tuition is voor internationale studenten vaak veel hoger dan voor Amerikanen en ook veel beurzen zijn voor internationale studenten niet beschikbaar. Want wat heeft Harvard er aan om veel geld te spenderen aan internationale studenten die daarna toch weer terug gaan naar hun thuisland?
Nope! Is hetzelfde bedrag voor internationals. Beurzen hebben ze bij Harvard en bij een aantal andere topuni's ook precies op dezelfde manier als voor Amerikanen. Trust me, ik studeer aan een daarvan.
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
pi_156585462
Oke, ik geloof je. Ik weet dat op veel 'normale' uni's de tuition voor internationals veel hoger is en dat beurzen vaak ook niet beschikbaar zijn, vandaar dat ik het me afvroeg.
pi_156609470
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:26 schreef Epii het volgende:

[..]

Nope! Is hetzelfde bedrag voor internationals. Beurzen hebben ze bij Harvard en bij een aantal andere topuni's ook precies op dezelfde manier als voor Amerikanen. Trust me, ik studeer aan een daarvan.
Epii heb je toevallig al mijn pb van een tijd geleden gezien?
pi_156633841
quote:
14s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:35 schreef Smart_ass het volgende:
Oke, ik geloof je. Ik weet dat op veel 'normale' uni's de tuition voor internationals veel hoger is en dat beurzen vaak ook niet beschikbaar zijn, vandaar dat ik het me afvroeg.
In Amerika hebben ze niet zo heel erg veel "normale" universiteiten, de meeste zijn gewoon private universities. Van de public universities staan er maar heel weinig echt hoog aangeschreven (een deel van de UC's en een paar state-universities als texas, chapel hill, michigan etc.)
pi_156642089
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:46 schreef HSG het volgende:

Gewoon een pretstudie.
Net zo als communicatiewetenschappen.
pi_156648806
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 07:12 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

In Amerika hebben ze niet zo heel erg veel "normale" universiteiten, de meeste zijn gewoon private universities. Van de public universities staan er maar heel weinig echt hoog aangeschreven (een deel van de UC's en een paar state-universities als texas, chapel hill, michigan etc.)
Met 'normale' universiteiten doelde ik eigenlijk gewoon op de niet-Ivy League universiteiten. Zonder onderscheid te maken tussen public en private en goed aangeschreven of minder goed aangeschreven.
pi_156651509
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:28 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Met 'normale' universiteiten doelde ik eigenlijk gewoon op de niet-Ivy League universiteiten. Zonder onderscheid te maken tussen public en private en goed aangeschreven of minder goed aangeschreven.
Nou, alleen public universities geven korting voor in-state tuition, de anderen maakt het weinig uit waar je vandaan komt want dat zijn gewoon commerciele instanties. Ik ging er daarom van uit dat je met "normale" public bedoelde aangezien je punt niet relevant is voor de private universities.
pi_156659823
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nou, alleen public universities geven korting voor in-state tuition, de anderen maakt het weinig uit waar je vandaan komt want dat zijn gewoon commerciele instanties. Ik ging er daarom van uit dat je met "normale" public bedoelde aangezien je punt niet relevant is voor de private universities.
Oke dat wist ik niet, maar dan bedoel ik inderdaad de public universities. Maar dan begrijp ik niet dat je hierboven zegt dat ze in de VS niet veel public universities hebben? Die zijn er in overvloed geloof ik?
pi_156660157
quote:
5s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 02:00 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Oke dat wist ik niet, maar dan bedoel ik inderdaad de public universities. Maar dan begrijp ik niet dat je hierboven zegt dat ze in de VS niet veel public universities hebben? Die zijn er in overvloed geloof ik?

Nope, dat zijn er relatief weinig eigenlijk. De state-schools en de UC's. Iets van gemiddeld (gok ik) 3 fatsoenlijke per staat?

Hier is een lijst van de top 250, vanaf 40 zijn er eigenlijk maar weinig scholen waar ik ooit van heb gehoord. De top 20-30 zijn heel goed en staan hoog aangeschreven over het algemeen.
http://www.bizjournals.co(...)public-colleges.html

[ Bericht 10% gewijzigd door oompaloompa op 07-10-2015 04:45:11 ]
pi_156664889
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:23 schreef Cubs het volgende:
Mensen die aan harvard willen sturen vanwege de sfeer en ervaring zouden denk ik hard teleurgesteld worden. In Harvard studeren namelijk alleen nerds, dit bedoel ik dan niet in negatieve zin. Iemand die aan Harvard studeert heeft alleen oog voor het studeren, want anders zou diegene niet binnenkomen bij Harvard.
Hm ik heb andere verhalen gehoord van een Amerikaanse die er studeerde. Namelijk dat je ook een aanzienlijke groep rijkeluikindjes en/of met belangrijke ouders die denken alles te kunnen maken en dat ook doen. Zoals je hier bij studentenverenigingen soms ontgroeningen hebt die soms te ver gaan, is dat daar dagelijkse praktijk. Andere (arme) studenten die van alles doen om gunstig te liggen bij die rijke groep wat tot zn max wordt uitgebuit. Beetje een sekte haast.
pi_156669182
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 04:30 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nope, dat zijn er relatief weinig eigenlijk. De state-schools en de UC's. Iets van gemiddeld (gok ik) 3 fatsoenlijke per staat?

Hier is een lijst van de top 250, vanaf 40 zijn er eigenlijk maar weinig scholen waar ik ooit van heb gehoord. De top 20-30 zijn heel goed en staan hoog aangeschreven over het algemeen.
http://www.bizjournals.co(...)public-colleges.html
Ah ja precies, maar jij hebt het inderdaad echt over 'fatsoenlijke'. Ik bedoelde gewoon publieke universiteiten in het algemeen :P Die zijn er veel. Dit zijn ze bijvoorbeeld in Texas:
http://www.collegeforallt(...)s.cfm?Type=1&Level=1
Nu is Texas natuurlijk ook een hele grote staat, maargoed. Zijn er toch veel. Maar de vraag is inderdaad of je daar naartoe moet willen, het zullen over het algemeen niet echt goede universiteiten zijn. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')