Daarom zeg ik ook neem hooguit 1 mee als je het niet alleen aandurft.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:15 schreef nintjedeboz het volgende:
Als ik met 1 maat ga wat moet ik dan doen met die maat? Ik neem aan dat ze denk ik wel 1 op 1 tijd wilt hebben. Beetje ongemakkelijke situatie voor die vriend ook want hij kent haar verder niet.
Jij ook niet, maar dat neem je alleen anderen kwalijk en niet jezelf. Dat is meten met twee maten en verantwoordelijkheid afschuiven. Misschien dat je daarom ook pas voor wil jezelf willen kunnen zorgen als je enig uitzicht op een relatie hebt, want achter een ander verschuilen lijk je wel erg prettig te vinden..quote:Op woensdag 30 september 2015 09:37 schreef nintjedeboz het volgende:
Die vrouw die nam het niet voor me op.
Met omgeving bedoelt hij sociaal milieu.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:15 schreef nintjedeboz het volgende:
[..]
Ik zit hier prima omdat mijn familie hier woont en al mijn vrienden ook.
Neem een vriend mee die zich ook in zijn eentje kan vermaken.. Hooguit twee, maar neem ze niet mee naar je eerste ontmoeting. Dat wordt anders heerlijk awkward.quote:Als ik met 1 maat ga wat moet ik dan doen met die maat? Ik neem aan dat ze denk ik wel 1 op 1 tijd wilt hebben. Beetje ongemakkelijke situatie voor die vriend ook want hij kent haar verder niet.
Mooi, hoop dat je aan jezelf gaat werken.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:18 schreef nintjedeboz het volgende:
Helemaal geen zeikduscissie hoor. Het begint nu pas tot me door te dringen dat ik wel wat fouten maak ongeacht die Thaise meid. Ben blij dat ik ben gebleven.
Wat had ik dan moeten doen bij die vrouw in de snackbar? Ze vond het al vervelend genoeg dat we daar zaten en ze wou ons wegpesten op deze manier. En het heeft dan geen enkele zin om er tegen in te gaan. Het maakte me verder ook niet uit, ik benoem het alleen.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:18 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Jij ook niet, maar dat neem je alleen anderen kwalijk en niet jezelf. Dat is meten met twee maten en verantwoordelijkheid afschuiven. Misschien dat je daarom ook pas voor wil jezelf willen kunnen zorgen als je enig uitzicht op een relatie hebt, want achter een ander verschuilen lijk je wel erg prettig te vinden..
Als het je niets boeide, zou je er niet over zagen lijkt me.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:32 schreef nintjedeboz het volgende:
[..]
Wat had ik dan moeten doen bij die vrouw in de snackbar? Ze vond het al vervelend genoeg dat we daar zaten en ze wou ons wegpesten op deze manier. En het heeft dan geen enkele zin om er tegen in te gaan. Het maakte me verder ook niet uit, ik benoem het alleen.
Zo bedoelde ik het ook niet. Maar goed, nevermind.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:35 schreef Knitted het volgende:
[..]
Als het je niets boeide, zou je er niet over zagen lijkt me.
Het maakt je wel uit, anders vertelde je het niet en zat je niet te mauwen dat die vrouw het niet voor je op nam. Je kan het haar kwalijk nemen dat ze onbeleefd is, maar niet dat ze niet voor je op komt als je daar zelf ook te beroerd voor bent. Trek je mond open dan of ga lekker ergens anders heen.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:32 schreef nintjedeboz het volgende:
[..]
Wat had ik dan moeten doen bij die vrouw in de snackbar? Ze vond het al vervelend genoeg dat we daar zaten en ze wou ons wegpesten op deze manier. En het heeft dan geen enkele zin om er tegen in te gaan. Het maakte me verder ook niet uit, ik benoem het alleen.
Nu was het ook al voorbedachte rade van die vrouw die even snel haar dochtertje had geinstrueerd?quote:Op woensdag 30 september 2015 10:32 schreef nintjedeboz het volgende:
Vrouw met haar drie dochters en haar echtgenote die daar luidruchtig bezig zijn. Wat maakt het ook uitquote:Op woensdag 30 september 2015 10:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nu was het ook al voorbedachte rade van die vrouw die even snel haar dochtertje had geinstrueerd?
Die samenzweren om jou weg te pesten ... Door dochterlief te laten schoppen. Zie je zelf niet hoe je het invult?quote:Op woensdag 30 september 2015 10:54 schreef nintjedeboz het volgende:
Vrouw met haar drie dochters en haar echtgenote die daar luidruchtig bezig zijn. Wat maakt het ook uit
Als ik het constant voor mezelf op zou nemen dan hou ik weinig mensen over. Ik ken eigenlijk niemand die geen misbruik maakt zo af en toe. Maar we wijken nu ook wel ver af van het onderwerp als het zo doorgaat.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:37 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het maakt je wel uit, anders vertelde je het niet en zat je niet te mauwen dat die vrouw het niet voor je op nam. Je kan het haar kwalijk nemen dat ze onbeleefd is, maar niet dat ze niet voor je op komt als je daar zelf ook te beroerd voor bent. Trek je mond open dan of ga lekker ergens anders heen.
Als jij wat zelfrespect hebt loop je minder tegen dit soort situaties aan en kun je je makkelijker op meer plekken handhaven. Omdat je anderen niet over jouw grens heen laat walsen en de verantwoording voor je eigen aandeel neemt.
Waar het om gaat is dat je een keuze hebt en dat je die ook maakt als je zelf niets onderneemt om een en ander te veranderen.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:03 schreef nintjedeboz het volgende:
[..]
Als ik het constant voor mezelf op zou nemen dan hou ik weinig mensen over. Ik ken eigenlijk niemand die geen misbruik maakt zo af en toe. Maar we wijken nu ook wel ver af van het onderwerp als het zo doorgaat.
Dus? Een ander vindt het kennelijk wel prima, ok.quote:Ik zal nog een voorbeeld geven:
Een vriend van me heeft een vriendin, zijn broer ga ik veel mee om en af en toe gaat ze dus ook 'gezellig' mee, ze laat hem echter gewoon de boodschappen betalen. Dat zou ik dus niet doen. Mijn grenzen zijn dan allang bereikt.
Het zit je dwars en je hebt mogelijkheden om dingen te veranderen. Daarover blijven mauwen zonder iets te doen is zeuren. Niets mis met een en ander uiten, maar probeer het wel praktisch te houden en niet alleen de schuld van onopgevoede anderen te laten lijken.quote:Ik wil ook niet als een zeur overkomen en misschien moet ik af en toe wel iets meer voor mezelf opkomen maar ik vind het moeilijk om te bepalen wanneer ik nou aan het zeuren ben en wanneer het me goed recht is om voor mezelf op te komen..
Kan soms maanden durenquote:Op woensdag 30 september 2015 13:02 schreef nintjedeboz het volgende:
Ik heb nu een kaart geschreven voor haar. Had het er net nog over met haar ze zei ook van dat ze maar wat had opgeschreven. Dus dat stelde me ook wel weer gerust.
Maar hoelang duurt het gemiddeld voordat zo'n kaart bij haar aankomt? Ze had het erover dat ze op zoek is naar een nieuwe kamer dichterbij haar familie voor volgende maand.
Ik heb de kaart nu al op de post gedaan met een wereldzegel. Wat vervelend zeg. Ik hoop dat de kaart alsnog aankomt maar als ze van kamer gaat wisselen word dat alleen maar lastiger.quote:Op woensdag 30 september 2015 13:38 schreef Godshand het volgende:
[..]
Kan soms maanden duren![]()
Er is zelfs ooit een kaart vanuit Italië niet eens bij ouders aangekomen
Misschien meer zekerheid als je wat meer eurocenten bijbetaalt voor luchtpost. Per boot/trein duurt nogal lang
Oeh shots fired.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:58 schreef Knitted het volgende:
[..]
Als je je zo gemakkelijk als deurmat laat gebruiken, vind ik dat je er als een bestempeld mag worden.
Gast jij betaalt die boodschappen toch niet, dus wat boeit jou het nouquote:Op woensdag 30 september 2015 11:03 schreef nintjedeboz het volgende:
[..]
Als ik het constant voor mezelf op zou nemen dan hou ik weinig mensen over. Ik ken eigenlijk niemand die geen misbruik maakt zo af en toe. Maar we wijken nu ook wel ver af van het onderwerp als het zo doorgaat.
Ik zal nog een voorbeeld geven:
Een vriend van me heeft een vriendin, zijn broer ga ik veel mee om en af en toe gaat ze dus ook 'gezellig' mee, ze laat hem echter gewoon de boodschappen betalen. Dat zou ik dus niet doen. Mijn grenzen zijn dan allang bereikt.
Ik wil ook niet als een zeur overkomen en misschien moet ik af en toe wel iets meer voor mezelf opkomen maar ik vind het moeilijk om te bepalen wanneer ik nou aan het zeuren ben en wanneer het me goed recht is om voor mezelf op te komen..
Alsjeblieft, zegquote:Op woensdag 30 september 2015 17:18 schreef nintjedeboz het volgende:
Ik zag daarnet een hele lieve blanke meid lopen. Ook ongeveer 1.53cm en een superlief gezicht. Het kan dus wel maar dan zijn het wel echt uitzonderingen.
Geintje joh. :pquote:
Het was alleen een voorbeeld dat ik juist wel mijn grenzen aan geef. Maar het slaat gewoon nergens op.. dus omdat ik het aan geef en ze wel respect tonen naar mij toe moet ik maar met ze gaan. Wetende dat ze respectloos naar andere toe zijn die het een soort van pikken omdat ze het niet durven te zeggen. Ik zou me echt schamen met zo'n vriendin.quote:Op woensdag 30 september 2015 17:25 schreef Pinda555 het volgende:
[..]
Gast jij betaalt die boodschappen toch niet, dus wat boeit jou het nou
Misschien wilt die broer wel gewoon wat punten scoren ofzo.
Je voelt je wel snel misbruikt/ondergescheten zeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |