abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156492020
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:04 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Heb ik net al uitgelegd. Omdat Asian vrouwen van ons leeftijd niet zitten te wachten op een Nederlander die alleen op asians valt. En nee, dat baseer ik niet op mijn eigen mening.
Maar goed, je bent nu online bezig met een Thaise, dus zij zal dat wel niet vinden. En daarom zei ik dus: het is maar goed dat je online zoekt, want in real life in Nederland maak je weinig kansen.
Aziaten houden vaker van Japanse games, Manga, Drama, K-pop en J-rock en Aziatisch eten. Dat zijn mijn interesses en daar lijkt me niets mis mee.

Ik val niet op iedere Aziaat. Een Thaise hier in Nederland heeft me al eens proberen te scammen. En de aziatische meiden tijdens het uit gaan vind ik ook niet helemaal geweldig.

Hier in mijn werkomgeving zijn er wel 2 Aziatische meiden waarmee ik het redelijk mee kan vinden. Ze zijn ook vaak wat slimmer. Ik ken een hele lieve Surinaamse meid maar qua intelligentie zit er een groot verschil waardoor het voor mij gewoon niet gaat werken. Niet dat Surinaamse nou minder slim zijn.. alleen in dit geval dan.

Doe ik iets verkeerd dat het creepy overkomt?
"Because we’re FRIENDS! There is no need for another reason" - Bon Kurei (Bon Clay)
pi_156492206
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:08 schreef Polenbatser het volgende:
Als ik je voorbeelden lees van hoe Nederlandse vrouwen volgens jou zijn zie ik eigenlijk vooral iemand die z'n eigen grenzen niet aan durft te geven. Waarom zei jij zelf niet dat dat kind vervelend tegen je stoel schopte, waarom moest een vrouw (deze telt niet mee in de vergelijking dat alle Nederlandse vrouwen stom zijn ofzo?) het voor je opnemen? Waarom zeg je niet gewoon tegen die meid dat ze die 5 euro kan dokken omdat dat zo afgesproken is? Als je zelf je grenzen niet aangeeft dan ruiken profiteurs dat van kilometers ver en tref je dus alleen dat soort types ja. Vrouwen én mannen. Maar ik heb het idee dat je nu al het slechte op Nederlandse vrouwen aan het projecteren bent en al het goede op Aziatische. Als je wilt zien wat je wilt zien lukt dat ook wel, maar of je daar verder mee komt? Als je tot nu toe alleen maar profiteurs aantrekt dan denk ik eerlijk gezegd dat dat met die Thaise ook niet anders is. Ik wil je echt adviseren om aan jezelf te werken, los van wat je met die Thaise meid doet.
Het heeft geen zin om tegen zulk gedrag in te gaan naar mijn ervaring. Zeker niet hier in de randstad. I.Q. ligt hier gemiddeld zo laag.

Die vrouw die nam het niet voor me op. Ze maakte me belachelijk met die andere vrouw.

Ik vind niet dat ik scheidsrechter moet gaan spelen om mijn grenzen aan te geven. Moet ik dat dus de hele tijd gaan doen in een relatie? -_-"
"Because we’re FRIENDS! There is no need for another reason" - Bon Kurei (Bon Clay)
pi_156492247
quote:
Ik heb haar om adresgegevens gevraagd omdat het me leuk lijkt eens een kaartje te sturen, we praten iedere dag met elkaar en behoorlijk veel nog ook. Het is net een relatie en ik vind het ook hatelijk om stelletjes hand in hand te zien lopen, word ik wel een klein beetje jaloers van eerlijk gezegd.

Ik ben nu mijn kaart aan het schrijven voor haar, terwijl ze haar kaart al op de post heeft gedaan vandaag.. >.< Ik wil morgen nog even langs het tuincentrum om tulp-zaadjes te kopen om die mee te sturen want ze vind tulpen helemaal geweldig. Op de kaart staat niets heftigs hoor, het is nog allemaal aankijken wat het word, vooral vriendschappelijk bedoelt.

Ze heeft Danbo voor me besteld als cadeau als ik in Thailand aankom dus heb ik voor haar een knuffel van My Neighbor Totoro gekocht voor twee tientjes welke ik voor haar meeneem. Danbo ziet er zo uit:

Het is echt leuk om met haar te praten, ik heb haar een poster laten uitzoeken welke ik in mijn woonkamer ga hangen, dan is ze toch een klein beetje hier. En ze heeft mij haar nieuwe horloge laten uitzoeken welke ze gaat kopen zodra ze het geld bij elkaar heeft gespaard. En ze heeft The Cat Returns laatst gekeken op mijn advies. ^_^

Ik ben ook bezig met het verbeteren van mijn leven, ik ben gezonder gaan koken. Ik neem meer nachtrust waardoor de angsten ook verminderen en ik heb meer motivatie gekregen om doelen te stellen in mijn leven. Ik ben nu bezig met een Japanse taalcursus, beetje raar omdat ze Thais is maar dat komt omdat ik die cursus al had geboekt. Duurt tot half April en daarna wil ik graag keyboard lessen gaan volgen.

Scam of geen scam ik heb nu in ieder geval het gevoel dat er iemand achter me staat die me de ruimte geeft om mezelf te verbeteren. Aziaten hebben niet zo de neiging om te vooroordelen naar mijn idee. Ik merk gewoon dat ik een stuk steviger in me schoenen begin te staan hoe meer ik met haar praat en ze zegt dat ze zich precies hetzelfde voelt. En ze hebben een veel beter gevoel voor humor naar mijn idee. En muziek ook.
quote:
Dit is alleen nog maar alle bullshit van de laatste 2 dagen van Nederlandse meiden die ik over me heen heb gekregen en ik heb echt geen idee hoe je dit nu goed kan keuren en kan zeggen dat het aan mij ligt.

Ik heb geen zin om de hele tijd meestertje te moeten spelen en mijn vriendin op haar slechte acties te verbeteren, ik vind dat vrij kinderachtig ik verwacht gewoon dat een volwassen het wel weet dat het asociaal gedrag is en dat je gewoon respectvol moet zijn. Daarom kies ik Aziatische meiden, die doen dit soort shit niet.

Er zullen vast meiden zijn die niet zo zijn en blablabla.. genoeg is genoeg. Het maakt me eigenlijk niet meer uit, ik sta na al die slechte ervaringen en de ervaringen die ik per dag krijg van mensen hier niet meer open voor Nederlandse meiden. Ze willen stoer en groot gebekt en Aziaten willen dat je rilakkuma stickers voor ze koopt en ze behandeld als een echte meid en eisen dat je je best doet, wat volledig terecht is.
Naast het sleutelhanger verhaal is het bovenstaande verhaal best uitnodigend om de term 'creepy' te gebruiken. Je hecht zoveel waarde aan iemand die je nog nooit in het echt hebt gezien, daarnaast projecteer je een deel van je eigen problemen op de Nederlandse vrouw in het algemeen. Ik ken genoeg vrouwen uit de randstad die totaal niet voldoen aan jouw beeld van 'lager iq', onbeschoft, overgefeminiseerd blablabla.

Je komt momenteel over als iemand die een zwak, ruggengraatloos vrouwtje nodig heeft om voor hem te zorgen.

En ja, dat wordt gezien als creepy.
  woensdag 30 september 2015 @ 09:40:32 #154
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156492250
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:37 schreef nintjedeboz het volgende:

[..]

Het heeft geen zin om tegen zulk gedrag in te gaan naar mijn ervaring. Zeker niet hier in de randstad. I.Q. ligt hier gemiddeld zo laag.

Die vrouw die nam het niet voor me op. Ze maakte me belachelijk met die andere vrouw.

Ik vind niet dat ik scheidsrechter moet gaan spelen om mijn grenzen aan te geven. Moet ik dat dus de hele tijd gaan doen in een relatie? -_-"
Sorry hoor, maar nu ben je toch weer een partij aan het generaliseren waar de honden geen brood van lusten. En niets zo onaantrekkelijk als een 'man' die over zich heen laat lopen, geen enkel weerwoord heeft en het maar laat gebeuren.

En dat heeft niks met een relatie te maken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156492336
quote:
15s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar nu ben je toch weer een partij aan het generaliseren waar de honden geen brood van lusten. En niets zo onaantrekkelijk als een 'man' die over zich heen laat lopen, geen enkel weerwoord heeft en het maar laat gebeuren.

En dat heeft niks met een relatie te maken.
Als mijn vrienden in gevaar raken grijp ik in. Als er echt iets aan de hand is wil ik wel een weerwoord geven. Anders vind ik het niet waard.
pi_156492339
quote:

[..]

Het leven ís je grenzen aangeven. Niet alleen in een relatie, maar ook bij vrienden, of die vervelende persoon die voorkruipt bij de rij in de supermarkt. Naja en verzin zo nog maar wat alledaagse situaties. Als jij nooit aangeeft dat het genoeg is denken mensen dat ze maar door kunnen gaan met hun gedrag. Waarom stoppen, want hij pikt het toch? En nee, het zal niet in alle situaties helpen, maar niks doen helpt ook niet toch?
  woensdag 30 september 2015 @ 09:49:27 #157
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156492378
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:46 schreef nintjedeboz het volgende:

Als mijn vrienden in gevaar raken grijp ik in. Als er echt iets aan de hand is wil ik wel een weerwoord geven. Anders vind ik het niet waard.
Dat blijkt. Ondertussen ga je er hier over klagen en scheer je direct alle Nederlandse vrouwen over dezelfde asociale, domme kam.
pi_156492397
quote:

[..]

Zeg nou maar gerust dat je gewoon een beta-mannetje bent.
pi_156492417
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:40 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

[..]

Naast het sleutelhanger verhaal is het bovenstaande verhaal best uitnodigend om de term 'creepy' te gebruiken. Je hecht zoveel waarde aan iemand die je nog nooit in het echt hebt gezien, daarnaast projecteer je een deel van je eigen problemen op de Nederlandse vrouw in het algemeen. Ik ken genoeg vrouwen uit de randstad die totaal niet voldoen aan jouw beeld van 'lager iq', onbeschoft, overgefeminiseerd blablabla.

Je komt momenteel over als iemand die een zwak, ruggengraatloos vrouwtje nodig heeft om voor hem te zorgen.

En ja, dat wordt gezien als creepy.
Ik weet niet waar jij dan komt maar de meeste hier zitten aan de harddrugs in mijn omgeving. Scheren hun halve kop kaal en hebben overal piercings.

Dat is niet zo. Ze wilt dat ik ook kan koken en voor mezelf kan zorgen. Ik heb nu een reden om voor mezelf op te komen maar als ik geen vriendin heb zie ik het nut er niet van in.
pi_156492458
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 08:44 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ik vertegenwoordig niemand. Maar ik kan je vertellen dat meeste Aziatische vrouwen van ons leeftijd het creepy vinden, wanneer een man 'yellow fever' heeft. Totaal niet aantrekkelijk. En daarom is het maar goed dat je online in het buitenland zoekt. Hier in Nederland maak je weinig kansen.

Verder heb ik geen problemen met jou, en je hoeft ook geen hulp te zoeken zoals Rucola het zegt. Maar je hebt alle waarschuwingen gelezen, en ik wens je succes, that's all. Niet zo snel op je teentjes getrapt zijn, komt heel onzeker over.

[..]

Ja dat ook.
Hoe kan je nou zeggen dat hij geen hulp nodig heeft. Dat begrijp ik echt niet. Hij is onzeker, sociaal onhandig, gefrustreerd, ziet álles als een aanval en is ook nog eens wanhopig op zoek.
pi_156492472
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:51 schreef nintjedeboz het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij dan komt maar de meeste hier zitten aan de harddrugs in mijn omgeving. Scheren hun halve kop kaal en hebben overal piercings.
Rotterdam / Den Haag / Amsterdam. Genoeg vergelijkingsmateriaal dus, wellicht moet je eens buiten je huidige milieu gaan kijken.

quote:
Dat is niet zo. Ze wilt dat ik ook kan koken en voor mezelf kan zorgen. Ik heb nu een reden om voor mezelf op te komen maar als ik geen vriendin heb zie ik het nut er niet van in.
Maar je kan dus niet voor jezelf zorgen. Je geeft nu zelf aan dat je dat alleen doet wanneer je een vriendin hebt.
  woensdag 30 september 2015 @ 09:54:24 #162
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156492480
quote:

[..]

Je maakt jezelf belachelijk.
Zonder een vriendin hoef ik niet voor mezelf op te komen. En alle randstedelijke vrouwen zijn vieze junks.
pi_156492488
quote:

[..]

Dan is het wellicht verstandig om van omgeving te veranderen, dit soort types zijn ook in Nederland in de minderheid.

quote:
Je hebt nog geen vriendin, je bent online aan het daten en ga er eerst maar eens heen om te kijken of het echt wat kan worden als je haar als vriendin/vrouw wil. Haar eerst hier heen laten komen is namelijk lastiger vanwege de al eerder genoemde redenen.

En nog een tip, ga niet met een hele vriendengroep. Hooguit met 1 goede vriend als je het niet alleen aandurft.
pi_156492492
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:50 schreef Knitted het volgende:

[..]

Zeg nou maar gerust dat je gewoon een beta-mannetje bent.
Beta-mannetje? Gaan we nu weer terug naar de oertijd of zo? Het is gewoon een kwestie van de knop omdraaien.
pi_156492493
quote:

[..]

Dan moet je achteraf ook niet klagen. Simpel.
pi_156492571
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:55 schreef nintjedeboz het volgende:

[..]

Beta-mannetje? Gaan we nu weer terug naar de oertijd of zo? Het is gewoon een kwestie van de knop omdraaien.
Als je je zo gemakkelijk als deurmat laat gebruiken, vind ik dat je er als een bestempeld mag worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Knitted op 30-09-2015 10:18:17 ]
pi_156492585
quote:
11s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:53 schreef Rucola het volgende:

[..]

Hoe kan je nou zeggen dat hij geen hulp nodig heeft. Dat begrijp ik echt niet. Hij is onzeker, sociaal onhandig, gefrustreerd, ziet álles als een aanval en is ook nog eens wanhopig op zoek.
Hulp inschakelen vind ik ook weer een stap te ver, het is duidelijk een gebrek aan ervaring en onzekerheid. Hij moet gewoon een keer de stoute schoenen aantrekken, vliegtuig pakken en haar daar een keer ontmoeten. Als het daar ook klikt heeft de relatie een kans.

Wat betreft generaliseren zijn jij en nintje wel een goede match trouwens.
pi_156492593
quote:
11s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:53 schreef Rucola het volgende:

[..]

Wanhopipt op zoek, onzekerheid etc hebben meer last van, hij moet gewoon aan zichzelf werken, ben ik het mee eens. Maar meteen professionele hulp? :')
Dan kan je bij iedereen dat wel gaan roepen.
pi_156492613
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hulp inschakelen vind ik ook weer een stap te ver, het is duidelijk een gebrek aan ervaring en onzekerheid. Hij moet gewoon een keer de stoute schoenen aantrekken, vliegtuig pakken en haar daar een keer ontmoeten. Als het daar ook klikt heeft de relatie een kans.
Dat dus, en als het niet klikt kan je er een leuke vakantie van maken. Thailand is prima alleen te bereizen.

Wat je nu krijgt is een geromantiseerd beeld van een persoon. Na verloop van tijd bestaat het risico dat het alleen nog maar tegen kan vallen.
pi_156492623
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat betreft generaliseren zijn jij en nintje wel een goede match trouwens.
Hulp zoeken een stap te ver? Je bent niet helemaal oké als je gefrustreerd raakt als je stelletjes ziet en je desperate op zoek gaat naar een Thaise partner online. En iedereen de schuld geven van jouw falen, alles als een aanval zien. Ik kan niet volgen dat je zoiets ziet als een gebrek aan ervaring. Ook zonder ervaring in de liefde kan je normaal gedrag vertonen.
pi_156492639
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:59 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Wanhopipt op zoek, onzekerheid etc hebben meer last van, hij moet gewoon aan zichzelf werken, ben ik het mee eens. Maar meteen professionele hulp? :')
Dan kan je bij iedereen dat wel gaan roepen.
Ja, volgens hemzelf is de oplossing een Thaise partner zoeken waar hij dus druk mee bezig is. Dus ja, als je zo'n denkwijze hebt komt er iets niet helemaal goed en ga je d'r alleen echt niet uitkomen.
pi_156492665
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:01 schreef Rucola het volgende:

[..]

Hulp zoeken een stap te ver? Je bent niet helemaal oké als je gefrustreerd raakt als je stelletjes ziet en je desperate op zoek gaat naar een Thaise partner online. En iedereen de schuld geven van jouw falen, alles als een aanval zien. Ik kan niet volgen dat je zoiets ziet als een gebrek aan ervaring. Ook zonder ervaring in de liefde kan je normaal gedrag vertonen.
Je bent ook niet helemaal ok als je alle Nederlandse mannen die op Aziatische vrouwen vallen of er een relatie mee hebben als losers bestempeld omdat die geen "betere Nederlandse vrouw" konden krijgen.
pi_156492825
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je bent ook niet helemaal ok als je alle Nederlandse mannen die op Aziatische vrouwen vallen of er een relatie mee hebben als losers bestempeld omdat die geen "betere Nederlandse vrouw" konden krijgen.
Ik noem niemand loser.

Ik denk wel dat het in bijna alle gevallen gaat om de niet zulke sociale mannen die hier moeite hebben met het vinden van een partner. Maar ik vind dat dus niet verkeerd en dus juíst tof dat het daar altijd wel lukt. Maar dit is zo'n zeik discussie geworden en het gaat om hem, niet om wat wij vinden. :D :)
pi_156492838
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dan is het wellicht verstandig om van omgeving te veranderen, dit soort types zijn ook in Nederland in de minderheid.

[..]

Je hebt nog geen vriendin, je bent online aan het daten en ga er eerst maar eens heen om te kijken of het echt wat kan worden als je haar als vriendin/vrouw wil. Haar eerst hier heen laten komen is namelijk lastiger vanwege de al eerder genoemde redenen.

En nog een tip, ga niet met een hele vriendengroep. Hooguit met 1 goede vriend als je het niet alleen aandurft.
Ik zit hier prima omdat mijn familie hier woont en al mijn vrienden ook.

Dat zegt ze ook. Kom eerst naar Thailand leer me kennen en vanuit daar gaan we verder kijken of het wat word of niet.

Als ik met 1 maat ga wat moet ik dan doen met die maat? Ik neem aan dat ze denk ik wel 1 op 1 tijd wilt hebben. Beetje ongemakkelijke situatie voor die vriend ook want hij kent haar verder niet.
pi_156492883
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:15 schreef Rucola het volgende:

[..]

Ik noem niemand loser.

Ik denk wel dat het in bijna alle gevallen gaat om de niet zulke sociale mannen die hier moeite hebben met het vinden van een partner. Maar ik vind dat dus niet verkeerd en dus juíst tof dat het daar altijd wel lukt. Maar dit is zo'n zeik discussie geworden en het gaat om hem, niet om wat wij vinden. :D :)
Goed dus blijkbaar ben ik niet zo sociaal, weet ik dat ook weer :')
pi_156492903
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:15 schreef nintjedeboz het volgende:

Als ik met 1 maat ga wat moet ik dan doen met die maat? Ik neem aan dat ze denk ik wel 1 op 1 tijd wilt hebben. Beetje ongemakkelijke situatie voor die vriend ook want hij kent haar verder niet.
Daarom zeg ik ook neem hooguit 1 mee als je het niet alleen aandurft.
pi_156492911
quote:
Die vrouw die nam het niet voor me op.
Jij ook niet, maar dat neem je alleen anderen kwalijk en niet jezelf. Dat is meten met twee maten en verantwoordelijkheid afschuiven. Misschien dat je daarom ook pas voor wil jezelf willen kunnen zorgen als je enig uitzicht op een relatie hebt, want achter een ander verschuilen lijk je wel erg prettig te vinden..
pi_156492920
Helemaal geen zeikduscissie hoor. Het begint nu pas tot me door te dringen dat ik wel wat fouten maak ongeacht die Thaise meid. Ben blij dat ik ben gebleven.
pi_156492921
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:15 schreef nintjedeboz het volgende:

[..]

Ik zit hier prima omdat mijn familie hier woont en al mijn vrienden ook.
Met omgeving bedoelt hij sociaal milieu.

quote:
Neem een vriend mee die zich ook in zijn eentje kan vermaken.. Hooguit twee, maar neem ze niet mee naar je eerste ontmoeting. Dat wordt anders heerlijk awkward. :')

Als het niets wordt kan je daarna naar de zuidelijke eilanden om je verdriet te verdrinken. c_/
pi_156492949
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:18 schreef nintjedeboz het volgende:
Helemaal geen zeikduscissie hoor. Het begint nu pas tot me door te dringen dat ik wel wat fouten maak ongeacht die Thaise meid. Ben blij dat ik ben gebleven.
Mooi, hoop dat je aan jezelf gaat werken.
pi_156493180
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:18 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Jij ook niet, maar dat neem je alleen anderen kwalijk en niet jezelf. Dat is meten met twee maten en verantwoordelijkheid afschuiven. Misschien dat je daarom ook pas voor wil jezelf willen kunnen zorgen als je enig uitzicht op een relatie hebt, want achter een ander verschuilen lijk je wel erg prettig te vinden..
Wat had ik dan moeten doen bij die vrouw in de snackbar? Ze vond het al vervelend genoeg dat we daar zaten en ze wou ons wegpesten op deze manier. En het heeft dan geen enkele zin om er tegen in te gaan. Het maakte me verder ook niet uit, ik benoem het alleen.
pi_156493238
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:32 schreef nintjedeboz het volgende:

[..]

Wat had ik dan moeten doen bij die vrouw in de snackbar? Ze vond het al vervelend genoeg dat we daar zaten en ze wou ons wegpesten op deze manier. En het heeft dan geen enkele zin om er tegen in te gaan. Het maakte me verder ook niet uit, ik benoem het alleen.
Als het je niets boeide, zou je er niet over zagen lijkt me.
pi_156493251
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:35 schreef Knitted het volgende:

[..]

Als het je niets boeide, zou je er niet over zagen lijkt me.
Zo bedoelde ik het ook niet. Maar goed, nevermind. :P
pi_156493300
quote:

[..]

Het maakt je wel uit, anders vertelde je het niet en zat je niet te mauwen dat die vrouw het niet voor je op nam. Je kan het haar kwalijk nemen dat ze onbeleefd is, maar niet dat ze niet voor je op komt als je daar zelf ook te beroerd voor bent. Trek je mond open dan of ga lekker ergens anders heen.

Als jij wat zelfrespect hebt loop je minder tegen dit soort situaties aan en kun je je makkelijker op meer plekken handhaven. Omdat je anderen niet over jouw grens heen laat walsen en de verantwoording voor je eigen aandeel neemt.
  woensdag 30 september 2015 @ 10:39:36 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156493337
quote:

Nu was het ook al voorbedachte rade van die vrouw die even snel haar dochtertje had geinstrueerd?
pi_156493629
quote:
9s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nu was het ook al voorbedachte rade van die vrouw die even snel haar dochtertje had geinstrueerd?
Vrouw met haar drie dochters en haar echtgenote die daar luidruchtig bezig zijn. Wat maakt het ook uit
  woensdag 30 september 2015 @ 10:57:23 #187
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156493692
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:54 schreef nintjedeboz het volgende:

Vrouw met haar drie dochters en haar echtgenote die daar luidruchtig bezig zijn. Wat maakt het ook uit
Die samenzweren om jou weg te pesten ... Door dochterlief te laten schoppen. Zie je zelf niet hoe je het invult?
pi_156493853
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:37 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het maakt je wel uit, anders vertelde je het niet en zat je niet te mauwen dat die vrouw het niet voor je op nam. Je kan het haar kwalijk nemen dat ze onbeleefd is, maar niet dat ze niet voor je op komt als je daar zelf ook te beroerd voor bent. Trek je mond open dan of ga lekker ergens anders heen.

Als jij wat zelfrespect hebt loop je minder tegen dit soort situaties aan en kun je je makkelijker op meer plekken handhaven. Omdat je anderen niet over jouw grens heen laat walsen en de verantwoording voor je eigen aandeel neemt.
Als ik het constant voor mezelf op zou nemen dan hou ik weinig mensen over. Ik ken eigenlijk niemand die geen misbruik maakt zo af en toe. Maar we wijken nu ook wel ver af van het onderwerp als het zo doorgaat.

Ik zal nog een voorbeeld geven:

Een vriend van me heeft een vriendin, zijn broer ga ik veel mee om en af en toe gaat ze dus ook 'gezellig' mee, ze laat hem echter gewoon de boodschappen betalen. Dat zou ik dus niet doen. Mijn grenzen zijn dan allang bereikt.

Ik wil ook niet als een zeur overkomen en misschien moet ik af en toe wel iets meer voor mezelf opkomen maar ik vind het moeilijk om te bepalen wanneer ik nou aan het zeuren ben en wanneer het me goed recht is om voor mezelf op te komen..

[ Bericht 11% gewijzigd door nintjedeboz op 30-09-2015 11:16:02 ]
pi_156494450
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:03 schreef nintjedeboz het volgende:

[..]

Als ik het constant voor mezelf op zou nemen dan hou ik weinig mensen over. Ik ken eigenlijk niemand die geen misbruik maakt zo af en toe. Maar we wijken nu ook wel ver af van het onderwerp als het zo doorgaat.
Waar het om gaat is dat je een keuze hebt en dat je die ook maakt als je zelf niets onderneemt om een en ander te veranderen.

quote:

Een vriend van me heeft een vriendin, zijn broer ga ik veel mee om en af en toe gaat ze dus ook 'gezellig' mee, ze laat hem echter gewoon de boodschappen betalen. Dat zou ik dus niet doen. Mijn grenzen zijn dan allang bereikt.
Dus? Een ander vindt het kennelijk wel prima, ok.

quote:
Ik wil ook niet als een zeur overkomen en misschien moet ik af en toe wel iets meer voor mezelf opkomen maar ik vind het moeilijk om te bepalen wanneer ik nou aan het zeuren ben en wanneer het me goed recht is om voor mezelf op te komen..
Het zit je dwars en je hebt mogelijkheden om dingen te veranderen. Daarover blijven mauwen zonder iets te doen is zeuren. Niets mis met een en ander uiten, maar probeer het wel praktisch te houden en niet alleen de schuld van onopgevoede anderen te laten lijken.
pi_156495803
Ik heb nu een kaart geschreven voor haar. Had het er net nog over met haar ze zei ook van dat ze maar wat had opgeschreven. Dus dat stelde me ook wel weer gerust.

Maar hoelang duurt het gemiddeld voordat zo'n kaart bij haar aankomt? Ze had het erover dat ze op zoek is naar een nieuwe kamer dichterbij haar familie voor volgende maand.
pi_156496401
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:02 schreef nintjedeboz het volgende:
Ik heb nu een kaart geschreven voor haar. Had het er net nog over met haar ze zei ook van dat ze maar wat had opgeschreven. Dus dat stelde me ook wel weer gerust.

Maar hoelang duurt het gemiddeld voordat zo'n kaart bij haar aankomt? Ze had het erover dat ze op zoek is naar een nieuwe kamer dichterbij haar familie voor volgende maand.
Kan soms maanden duren :')

Er is zelfs ooit een kaart vanuit Italië niet eens bij mijn ouders aangekomen :')

Misschien meer zekerheid als je wat meer eurocenten bijbetaalt voor luchtpost. Per boot/trein duurt nogal lang :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Godshand op 30-09-2015 15:30:38 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156496822
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Kan soms maanden duren :')

Er is zelfs ooit een kaart vanuit Italië niet eens bij ouders aangekomen :')

Misschien meer zekerheid als je wat meer eurocenten bijbetaalt voor luchtpost. Per boot/trein duurt nogal lang :P
Ik heb de kaart nu al op de post gedaan met een wereldzegel. Wat vervelend zeg. Ik hoop dat de kaart alsnog aankomt maar als ze van kamer gaat wisselen word dat alleen maar lastiger. :P
pi_156497456
Als je wil dat anderen minder oordelen is het wellicht een goed startpunt om zelf wat minder te oordelen.

Verder wens ik je alle geluk.
pi_156498069
Ik kijk wel. Ik ga eerst even flink aan mezelf werken en houd gewoon leuk contact met die Thaise meid.
  woensdag 30 september 2015 @ 17:17:07 #195
411226 Pinda555
Dit is niet mijn winkel vriend
pi_156501194
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:58 schreef Knitted het volgende:

[..]

Als je je zo gemakkelijk als deurmat laat gebruiken, vind ik dat je er als een bestempeld mag worden.
Oeh shots fired.
pi_156501234
Ik zag daarnet een hele lieve blanke meid lopen. Ook ongeveer 1.53cm en een superlief gezicht. Het kan dus wel maar dan zijn het wel echt uitzonderingen.
  woensdag 30 september 2015 @ 17:25:45 #197
411226 Pinda555
Dit is niet mijn winkel vriend
pi_156501368
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:03 schreef nintjedeboz het volgende:

[..]

Gast jij betaalt die boodschappen toch niet, dus wat boeit jou het nou :')

Misschien wilt die broer wel gewoon wat punten scoren ofzo.

Je voelt je wel snel misbruikt/ondergescheten zeg. _O-
  woensdag 30 september 2015 @ 17:27:16 #198
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156501396
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:18 schreef nintjedeboz het volgende:
Ik zag daarnet een hele lieve blanke meid lopen. Ook ongeveer 1.53cm en een superlief gezicht. Het kan dus wel maar dan zijn het wel echt uitzonderingen.
Alsjeblieft, zeg :{w .
pi_156503726
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Alsjeblieft, zeg :{w .
Geintje joh. :p
pi_156503896
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:25 schreef Pinda555 het volgende:

[..]

Gast jij betaalt die boodschappen toch niet, dus wat boeit jou het nou :')

Misschien wilt die broer wel gewoon wat punten scoren ofzo.

Je voelt je wel snel misbruikt/ondergescheten zeg. _O-
Het was alleen een voorbeeld dat ik juist wel mijn grenzen aan geef. Maar het slaat gewoon nergens op.. dus omdat ik het aan geef en ze wel respect tonen naar mij toe moet ik maar met ze gaan. Wetende dat ze respectloos naar andere toe zijn die het een soort van pikken omdat ze het niet durven te zeggen. Ik zou me echt schamen met zo'n vriendin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')