Dat is precies wat ik dacht. Het beste is om voor een keer op mezelf te focussen voor de verandering en de komende 5 maanden flink aan mezelf te gaan werken. Dat is het plan nu.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal logisch. Misschien zijn jullie elkaar volgende week al zat. Misschien ontmoet je elkaar en is er helemaal geen klik. Je moet er nu echt niet meer van maken dan het is. Jullie vinden elkaar nu leuk, maar dat zegt nog niks over de toekomst. Laat het toch gewoon zijn wat het is.
Ik heb niet gelezen hoe je leven er verder uitziet. Heb je werk, doe je een opleiding, heb je een eigen plek waar je woont, wat zijn je toekomstplannen? Daar serieus mee bezig gaan, dus je leven goed op de rails hebben, lijkt me je belangrijkste doel.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:19 schreef nintjedeboz het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik dacht. Het beste is om voor een keer op mezelf te focussen voor de verandering en de komende 5 maanden flink aan mezelf te gaan werken. Dat is het plan nu.
En dan in Maart samen met een vriend die zich prima alleen kan redden naar Bangkok te vliegen.
Eventuele tips en zo zijn altijd welkom.
Als je alleen maar wacht op een antwoord dat je bevalt moet ik je teleurstellen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:55 schreef nintjedeboz het volgende:
[..]
Wat wou je tegen me zeggen waar ik misschien wel wat aan heb?
Ik heb een vaste baan. Een eigen appartement net groot genoeg om met 2 personen te leven. En een autotje. Er woont tegenover een stelletje met 2 kinderen in dezelfde woonruimte, dat lijkt me dak weer net te klein ervoor maar zover is het nog lang niet. Lol.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb niet gelezen hoe je leven er verder uitziet. Heb je werk, doe je een opleiding, heb je een eigen plek waar je woont, wat zijn je toekomstplannen? Daar serieus mee bezig gaan, dus je leven goed op de rails hebben, lijkt me je belangrijkste doel.
Dat mag je helemaal zelf weten.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je alleen maar wacht op een antwoord dat je bevalt moet ik je teleurstellen.
Ik zou lekker alleen gaan en dan in december. Dat is voor beiden te overzien. Er van uitgaande dat het klikt, is het naar die maat toe ook niet eerlijk want uiteindelijk loopt alles toch altijd anders dan gepland in dit soort situaties. Succes!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:15 schreef nintjedeboz het volgende:
[..]
Dat ga ik ook doen zodra ik de kans krijg vlieg ik daarheen. Ik zit nog te bedenken wanneer en met wie. Het lijkt mij verstandiger om met een maat samen te reizen maar dan word het pas Maart. Ik zou al in januari/december in mijn eentje kunnen vliegen..
Ik denk dat ik dan januari/februari ga, 2 of 3 weken..quote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou lekker alleen gaan en dan in december. Dat is voor beiden te overzien. Er van uitgaande dat het klikt, is het naar die maat toe ook niet eerlijk want uiteindelijk loopt alles toch altijd anders dan gepland in dit soort situaties. Succes!
Dit kun je prima googlen man, beetje zelfstandigheid mag ook wel. Begin eens te checken hoe het zit met visa, reisverzekering en eventuele inentingen, het weer in die periode en lees je wat in over de omgeving, de gebruiken en algehele cultuur. Oefen wat Thaise woordjes en zinnetjes. Oh en check ook wat te doen indien noodgeval..quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:34 schreef nintjedeboz het volgende:
Ik ga volgende week of deze week mijn ticket boeken voor januari/februari. Ik heb nog een aantal vragen en wat dingen om te bespreken.
Wat heb ik allemaal nodig om naar Thailand te kunnen gaan.
Maak een shortlist van dingen die je leuk lijken en zoek uit hoe je er komt, wat het kost, veiligheid, etc. Maak een back up plan/longlist voor als het met die meid op niets uit loopt.quote:En wat raadde jullie me aan om te gaan doen.
Zie hierboven, dat geeft wat meer een idee.quote:Hoeveel geld zal ik meenemen voor 3 weken?
Boek op z'n minst die eerste nacht ja. Er lijkt me wel een verschil tussen haar serieus nemen en serieus willen nemen. Geen idee hoe het contact met de buurt is, maar kan me voorstellen dat er best geluld kan gaan worden dat ze een witmans op bezoek heeft en dat het sowieso al pretty akward is om ineens tegenover je appmaatje te zitten enzo. Het staat ook een beetje haaks op jullie eerst elkaar willen leren kennen en dan kijken of het iets kan worden als je er na één nacht wil blijven logeren, lijkt me..quote:Ik ga denk bij haar logeren. Maar ik denk dat de eerste nacht hotel wel handig is en dat we vanuit daar wel verder zien hoe het loopt. Ik denk dat dat het beste is.
Reken tussen de 30-50 euro per dag, afhankelijk of je ze doorbrengt met haar. Als het niet klikt zul je jezelf moeten redden en een hotel/hostel zoeken, deze zijn over het algemeen niet zo duur en kost je max 15 eur voor een leuk hostel in Bangkok. De rest is uitgeefgeld voor drank / eten / tripjes.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:34 schreef nintjedeboz het volgende:
Ik ga volgende week of deze week mijn ticket boeken voor januari/februari. Ik heb nog een aantal vragen en wat dingen om te bespreken.
Wat heb ik allemaal nodig om naar Thailand te kunnen gaan. En wat raadde jullie me aan om te gaan doen. Hoeveel geld zal ik meenemen voor 3 weken?
Ik ga denk bij haar logeren. Maar ik denk dat de eerste nacht hotel wel handig is en dat we vanuit daar wel verder zien hoe het loopt. Ik denk dat dat het beste is.
Wees nou verstandig en leg er geen druk op. Door voor de eerste week een hotel te boeken, wel in nabijheid van haar werk!!!, laat je zien dat geld geen probleem is. Dat is daar cultureel toch belangrijk hoe raar het ook klinkt. Daarnaast is het voor hasr ook een luxe om in een hotel te slapen, en voor jou om te gymen natuurlijk. Voor haar is het altijd een probleem vanwege de gossip om jou in haar kamer, want meer is het niet, te laten logeren terwijl zij aan het werk is. En bied haar een lang weekend trip naar b.v. Koh Samet aan. Daar scoor je punten mee! Bungaloowtje in de bush kost niet veel en motobike huren ook niet. Om de kosten te drukken zeg je dat je de local food wilt uitproberen zoals zij dat iedere dag eet. Geeft aan dat je belang toont in haar dagelijkse beslommeringen en scheelt je een hoop geld.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:34 schreef nintjedeboz het volgende:
Wat heb ik allemaal nodig om naar Thailand te kunnen gaan. En wat raadde jullie me aan om te gaan doen. Hoeveel geld zal ik meenemen voor 3 weken?
Ik ga denk bij haar logeren. Maar ik denk dat de eerste nacht hotel wel handig is en dat we vanuit daar wel verder zien hoe het loopt. Ik denk dat dat het beste is.
Leg haar dan ff uit dat je er geen druk op wilt leggen en dat je met het boeken van een hotel haar alle vrijheid geeft, niet dusquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:45 schreef nintjedeboz het volgende:
Thanks, nee ik wil er ook helemaal geen druk op leggen daarom zei ik ook tegen haar dat ik eerst in een hotel wil slapen. Maar daar trekt ze gelijk de conclusie uit dat ik alleen vrienden wil blijven of zo. Onzekerheden bij vrouwen.. -_-"
Ik zal hier voorlopig wel even mee bezig zijn, ik laat jullie wel weten wat de plannen worden en zo.
Ik zou een beetje gaan inlezen als ik jou was.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 02:57 schreef nintjedeboz het volgende:
We hebben beide onze kaarten binnen gekregen deze week. Grappig dat we elkaar bijna dezelfde brief hebben geschreven zonder dat we het van elkaar wisten.
We hebben nu iets uitgebreidere gesprekken en ze begint nu wat minder zorgen te maken over haar Engels.
Maar goed. Even over het plan:
Ik vlieg samen met een vriend naar Thailand volgend jaar Feb/Maart. Op het vliegveld splitsen we op en gaat hij zijn eigen weg. En dan gaan we elkaar voor het eerst ontmoeten. Ik boek een hotel vlak bij haar werkplek voor 5 dagen en daarna zien we wel verder. Dit staat allemaal vast.
Ik ga met die vriend deze maand nog de tickets boeken en ik ga nog wat reisfolders doornemen en zo voor leuke dingen die ik wil doen. Tijdens het chatten met haar komen er ook af en toe dingen ter sprake die ik wil doen in Thailand en die ben ik nu aan het opschrijven.
Ik blijf 3 weken in Thailand en ik zal met die vriend sowieso meeten af en toe maar hij wilt z'n eigen ding ook doen zei die tegen me dus hij vind het niet erg om lekker alleen te backpacken. En zij gaat haar werktijden wijzigen wanneer ik naar Thailand kom.
Er staan nu een aantal dingen vast maar er zal nog een hoop bij komen/veranderen de komende maanden en ik ga er vanuit dat het in Thailand toch net even anders gaat verlopen dan dat ik nu inschat.. qua tijd indeling dan.
Ik zal nog wel even kijken voor dat weekendje weg. Lijkt me een goed plan.
Ik wou eerst alleen naar Thailand voor haar maar nu ik meer in het land ben gaan verdiepen lijkt het wel een groot avontuur te worden. Ik heb er wel zin in.
Ik weet niet of mensen hier zitten te wachten op updates. Denk meer dat mensen een helpende hand geven en niet persé geïnteresseerd zijn in de uitkomst, maar dat zijn mijn invullingen..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |