SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Nare man.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zoiets als: 'Na Suk nu Heitinga'?![]()
Dat gelul van Frank dat de tegenstander nooit wil voetballen is vermoeiend.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:03 schreef Gruisman het volgende:
Dat interview met Hans was bij vlagen wel echt heel pijnlijk![]()
Simpel verder, geen schade, veel spelers rust kunnen gunnen. Dat is allemaal prima.
Alleen spijtig dat het weer dodelijk saai was.
En dat Twente Groningen niet wat dieper liet gaan, met het oog op zaterdag.![]()
Sigthorsson wel weer goed op dreef hoor volgens mij dit seizoen, 5 wedstrijden 0 goals
Nu scheelt het wel dat zijn team uberhaupt pas twee keer gescoord heeft in zes wedstrijden, dus dat zegt ook wel wat.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Voor het eerst in een lange tijd een wedstrijd van Ajax niet kunnen zien. Maar als ik het zo lees was het weer op het vertrouwende dramatische niveau en lag het volgens Frank aan de tegenstander, voorspelbaar.![]()
Hulde voor Hansie trouwens. Eindelijk eens een journalist die kritisch durft te zien over het spel ... Frank gelijk weer ontzettend geïrriteerd.![]()
Dit, die liet zich behoorlijk kennen. Genieten vrijdag in Vi.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hulde voor Hansie trouwens. Eindelijk eens een journalist die kritisch durft te zien over het spel ... Frank gelijk weer ontzettend geïrriteerd.![]()
Vond het alleen niet erg chique met Heitinga.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dat de technische staf op de bank de man van de wedstrijd bepaalt vond ik ook wel een leuke scoop
Telijkertijd vind ik het ook een beetje beschamend en onnodig voor Heitinga om hem die titel te geven... Je geeft er eigenlijk mee aan hem niet echt serieus te nemen en hem als een soort stagiair te zien
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
De Boer bepaalt al jaren de man van de wedstrijd. Ietwat dubieus vind ik het zelf.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:17 schreef TheVulture het volgende:
Dat de technische staf op de bank de man van de wedstrijd bepaalt vond ik ook wel een leuke scoop
Telijkertijd vind ik het ook een beetje beschamend en onnodig voor Heitinga om hem die titel te geven... Je geeft er eigenlijk mee aan hem niet echt serieus te nemen en hem als een soort stagiair te zien![]()
Wat moeten ze dan doen? Een vakjury instellen die iedere wedstrijd aan het einde gaat vergaderen wie er man van de wedstrijd wordt? Tevens lekker boeiend wie er MOTM isquote:Op donderdag 24 september 2015 00:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
De Boer bepaalt al jaren de man van de wedstrijd. Ietwat dubieus vind ik het zelf.![]()
En dan zeggen dat "wij" die kiezen.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
De Boer bepaalt al jaren de man van de wedstrijd. Ietwat dubieus vind ik het zelf.
![]()
Alsof bergkamp kan praten.![]()
Dat moment dat die Heitinga naast Frank liet staanquote:Op donderdag 24 september 2015 00:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Vond het alleen niet erg chique met Heitinga.dat was echt tenenkrommend, je zag Heitinga ook steeds geïrriteerder worden
![]()
Man man man..... Wat een voetbal.proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
Wat betreft de resultaten: We hebben dit jaar twee en een half keer echte tegenstand gehad: twee keer van rapid en van twente die na een trainerswissel ineens enorm hun best gingen doen. Als bonus geven we het zonder tegenstand ook nog weg tegen celtic.quote:Op donderdag 24 september 2015 07:33 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wel koploper dus je moet niet ZEIKEN.![]()
![]()
Wat betreft het spel: man man man, wat een voetbal
Op zich mooi dat jij wel tevreden bent.proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
Ik ben niet tevreden, was slechts een beetje sarcastisch. Heb er vorige week nog een rant uitgegooid maar de huispositivisten Mokkiemok, Inslagenreuring and friends vinden dat we veel te veel verwachtingen hebben en we niet moeten zeikenquote:Op donderdag 24 september 2015 07:40 schreef manny het volgende:
[..]
Wat betreft de resultaten: We hebben dit jaar twee en een half keer echte tegenstand gehad: twee keer van rapid en van twente die na een trainerswissel ineens enorm hun best gingen doen. Als bonus geven we het zonder tegenstand ook nog weg tegen celtic.
Wat betreft het spel: man man man, wat een voetbal
Op zich mooi dat jij wel tevreden bent.!!!111!! "D
![]()
Kan ik het terugzien ?quote:Op donderdag 24 september 2015 00:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
Vond het vooral awkward dat die Frank er bij ging halen tijdens het interview met Heitingaquote:Op donderdag 24 september 2015 00:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hulde voor Hansie trouwens. Eindelijk eens een journalist die kritisch durft te zien over het spel ... Frank gelijk weer ontzettend geïrriteerd..
Amen.![]()
wat een pizzakop ben je als nu dus geen Heitinga TT maakt.....
Voor de mensen die het niet gezien hebben. Ajax had 90% balbezit, maar de kansen werden niet afgemaakt. Dosis pech wel want aantal ballen moet gewoon goed vallen. Ajax is geen moment in gevaar geweest, Graafschap heeft echt helemaal niks kunnen doen.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Echter dat het spel zo ongelooflijk saai was, kwam omdat de Graafschap echt helemaal niks had in te brengen, en Ajax het wel best leek dit gewoon uit te spelen. De 1-1 zat er geen moment in, het was voor de graafschap een wonder dat het maar 1-0 was en maar 2-0 gebleven is.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Viergever was verschrikkelijk slecht
Bazoer had ups en dows
Sinkgraven was eerste helft drama, tweede helft een stuk beter.
Gudelj heb ik mij voor de verandering eens niet aan gestoord.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
![]()
Heitinga steelt show in bekerzege Ajax
De KNVB Beker is de enige Nederlandse prijs die Frank de Boer als trainer nooit won. Vastberaden is de Ajax-coach om daar dit seizoen verandering in te brengen. Woensdagavond werd in de Amsterdam ArenA de eerste horde succesvol genomen door De Graafschap met 2-0 te verslaan. Hoogtepunt was de invalbeurt van John Heitinga, die zijn eerste officiële speelminuten van het seizoen kreeg. Op slag was een moeizame voetbalavond vergeten.
De wedstrijd zat in de tweede helft volledig op slot. Er viel weinig spectaculairs meer te beleven, maar Heitinga zorgde er hoogstpersoonlijk voor dat het publiek toch voldaan en trots huiswaarts keerde. Alleen zijn warmlopen deed de Ajax-fans al opveren. Toen Heitinga acht minuten voor tijd mocht invallen, werd hem een staande ovatie gegund. Enkele minuten later volgde de absolute climax. Heitinga knikte uit een corner de 2-0 binnen en liet de halfgevulde ArenA compleet ontploffen. De verdediger werd tijdens zijn invalbeurt vrijwel onafgebroken toegezongen en kreeg als klap op de vuurpijl een uitverkiezing tot Ajacied van de wedstrijd.
,,Het waren tien geweldige minuten'', reageerde Heitinga na afloop. ,,Mijn gevoel is op dit moment met geen pen te beschrijven. Ongelooflijk. Dit maak je niet vaak mee in je carrière. Ik weet dat ik geliefd ben, maar dit overtrof alles. Ik ben blij met mijn rentree, maar aan de andere kant is het ook wel weer goed dat het erop zit. Dan hebben we dat ook maar weer gehad.''
Geen publiekstrekker
De Graafschap begon zijn comeback in de Eredivisie teleurstellend met zes nederlagen en bleek voor het Amsterdamse volk niet echt een publiekstrekker. De tweede ring van de ArenA bleef dicht. Ruim 24 duizend supporters waren uiteindelijk getuige van Ajax' aftrap in de bekercompetitie. Zij zagen dat De Boer zijn elftal flink had gewijzigd. De trainer gebruikte het bekerduel om diverse reserves speeltijd in de hoofdmacht te gunnen.
Net als vorig seizoen verdedigt Diederik Boer in bekerwedstrijden het Ajax-doel. Ook Ricardo van Rhijn, Mike van der Hoorn en Lasse Schöne mochten opdraven. Op papier gold het tobbende De Graafschap als een ideale opponent om wat vertrouwen te tanken. Ajax liep in de Eredivisie pas eenmaal averij op -bij FC Twente (2-2) - maar het spel is (nog) niet altijd even hoogstaand. Indachtig de huisstijl tracht Ajax altijd het publiek te vermaken.
3-4-3
Tegen de Superboeren maakte Ajax (aantredend in een 3-4-3-systeem) meteen zijn intenties duidelijk. Al in de achtste minuut waren de Ajacieden dichtbij de openingstreffer. Een strakke voorzet belandde bij de tweede paal bij Viktor Fischer, die met het hoofd op doelman Hidde Jurjus stuitte. Het gevaar was nog niet geweken, maar in de rebound trof aanvoerder Nemanja Gudelj de paal.
Nauwelijks een minuut later liet ook De Graafschap zich gelden. Het was achteraf ook het enige echte wapenfeit van de bezoekers. Boer kon een schot van randje zestien met moeite redden en zag de bal tot zijn genoegen op de lat belanden. Een fractie later kon hij nogmaals opgelucht adem halen, toen de vlag omhoog ging voor Erik Quekel. De spits had de bal - in buitenspelpositie - in het lege doel gekopt.
Ajax was voornemens vlot een doelpunt te maken en voerde na het verstrijken van het openingskwartier de druk op. Een periode van pressie werd door De Graafschap echter zonder kleerscheuren overleefd. Daarmee ging de Amsterdamse storm voor rust liggen. Althans, zo leek het. Maar in de 41ste minuut was daar als een duveltje uit het doosje opeens Fischer met 1-0. De Deen was met een fijne, strakke voorzet bediend door Arek Milik. Voor Fischer was het een koud kunstje om binnen te schuiven. Zijn bewaker had zichzelf uitgeschakeld door in de sprint op de hakken van Fischer te gaan staan.
Mondjesmaat gevaarlijk
De fans van Ajax gingen er bij het begin van de tweede helft even goed voor zitten en hoopten op meer spektakel. Dat bleef aanvankelijk uit. De Graafschap had zijn zaakjes verdedigend goed op orde, en Ajax slaagde er maar mondjesmaat in gevaarlijk te worden. Halverwege de tweede helft hervond de thuisploeg weer iets van zijn dreiging, maar pas in het laatste kwartier brak het echte spektakel aan.
Gudelj was dichtbij met een afstandsschot, maar zijn poging zeilde naast. In de 82ste minuut werd Heitinga ingebracht, als verdedigende middenvelder. Even later besliste hij met een kopbal de wedstrijd.
De Boer: ,,Ik ben blij voor John, want hij werkt er keihard voor. Volgens mij kun je je geen mooiere rentree wensen. Ik vond ons in fases goed spelen. We brachten de bal steeds goed voor, maar het was vaak net niet. Al voor het inbrengen van John vond ik ons weer dreigend worden. Het is mooi voor John en het publiek dat Heitinga de tweede maakte.''
Tekst: Ajax.nl/Gerben Oostdam
Foto's: Ajax.nl/Louis van de Vuurst
[ Bericht 38% gewijzigd door mokkiemok op 24-09-2015 08:31:05 ]FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
''Gaat worden''quote:Op woensdag 23 september 2015 20:43 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Hoe kan hij iemand in de weg staan als hij niet speelt?![]()
Jullie waren goed gisteren, mijn complimenten.
De aanstaand kampioen aan het werk.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
nog geen enkele reden om daar aan te twijfelen.quote:Op donderdag 24 september 2015 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
De aanstaand kampioen aan het werk.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Precies, sta je hier met je beste team dan waren dit dubbele cijfers geweest.quote:Op donderdag 24 september 2015 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
De aanstaand kampioen aan het werk.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
ik heb alleen de eerste helft kunnen kijken. Die was niet echt saai eigenlijk. Ja ze hadden vaker moeten scoren maar was wel leuk om te kijken. Maar de 2e helft dus niet?Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
De tweede helft was beter veldspel maar minder kansen, tot het laatste kwartier.quote:Op donderdag 24 september 2015 09:24 schreef over_hedge het volgende:
ik heb alleen de eerste helft kunnen kijken. Die was niet echt saai eigenlijk. Ja ze hadden vaker moeten scoren maar was wel leuk om te kijken. Maar de 2e helft dus niet?
Graafschap stond met 11 man bijna op de doellijn, en Ajax heeft een half uur lang gewoon rondgespeeld met halve kansjes.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
De Boer: 'We speelden niet veel breed of terug tegen De Graafschap, negentig procent ging vooruit.'
27,3% van de passes ging vooruit.![]()
Heerlijke wedstrijd tegen De Graafschap B. Ik heb genoten!'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal![]()
Die zin vind ik nog erger dan het "domineren" van Frankquote:Op donderdag 24 september 2015 10:16 schreef NoventaMinutos het volgende:
Volgende ronde behaald, verder niet meer over lullen.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Heerlijk, sla hem om de oren met die feiten.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:13 schreef Ajacied422 het volgende:
De Boer: 'We speelden niet veel breed of terug tegen De Graafschap, negentig procent ging vooruit.'
27,3% van de passes ging vooruit.![]()
Dit zag je toch al van mijlenver aankomen manquote:Op donderdag 24 september 2015 10:17 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Die zin vind ik nog erger dan het "domineren" van Frank![]()
![]()
Dan wordt ie gelijk mad.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:19 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Heerlijk, sla hem om de oren met die feiten.![]()
Ja, dat doet ie. Schijnt ook nogal Mad op Fischer te zijn geworden omdat hij de waarheid sprak over het zaaddodende spel.quote:![]()
Ok Frank.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:16 schreef NoventaMinutos het volgende:
Volgende ronde behaald, verder niet meer over lullen.'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
Forum Opties Forumhop: Hop naar: