hahaha, kijk ff naar de beelden van de intocht in Gouda.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus met zaken er bij halen die hier niks mee van doen hebben, waarom haal je toch iedere keer moslims er bij? Ik heb nog geen een moslim tegen zwarte piet gezien.
Ik wordt voor geen een karretje gespannen, wij wonen niet eens meer in Nederland en wij vieren hier geen Sinterklaas. Misschien dat ik er daarom wat minder emotioneel en met minder onderbuikgevoelens tegenaan kijk.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Snap je een beetje voor welk karretje je wordt gespannen?
Dat kan natuurlijk ook gezegd worden door de mensen die zich onderdrukt voelen door de zwartheid van piet.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zie je dat verschil echt niet? Als jij serieus het gevoel hebt dat je onderdrukt wordt als zwarte piet een ander kleurtje krijgt dan hecht je te veel waarde aan zwarte piet.
En ik ben geen racist. Zo wordt ik hier ook neergezet.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:43 schreef snakelady het volgende:
Nogmaals, ik ben niet voor afschaffing van zwarte piet, het lijkt wel dat wanneer je ook maar een beetje begrip toont voor de andere kant je per direct anti zwarte piet bent.
Dat is niet zo, zoals ik eerder al schreef, ik heb begrip voor beide kanten. het enige nadeel is dat er niet geluisterd wordt naar elkaar, van beide kanten dus.
Dat zie je in dit topic ook, ik ben meteen gedeponeerd tot anti-zwarte piet terwijl al meerdere malen is aangegeven dat dat niet zo is.
Of PVV tokkie, is ook nog zo'n mooie. Kom je een keer op voor de donkere mens ben je nog een racist?quote:Op woensdag 23 september 2015 11:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En ik ben geen racist. Zo wordt ik hier ook neergezet.
Jij komt niet op voor de donkere mens, jij komt op voor iemand die zwart is door de schoorsteen toch?quote:Op woensdag 23 september 2015 11:55 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Of PVV tokkie, is ook nog zo'n mooie. Kom je een keer op voor de donkere mens ben je nog een racist?![]()
Het zijn flinke dooddoeners.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:55 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Of PVV tokkie, is ook nog zo'n mooie. Kom je een keer op voor de donkere mens ben je nog een racist?![]()
Ik vind dat je de pvv-aanhangers nu discrimineert. Ook voor deze mensen en hun mening is er plaats in Nederland. We meten tenslotte niet met 2 maten.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij komt niet op voor de donkere mens, jij komt op voor iemand die zwart is door de schoorsteen toch?
Maar dergelijke uitspraken zie je wel veelvoudig bij PVV aanhangers.
Zo he. Moet niet gekker worden. Nou zijn schoorsteenvegers ook al geen mensen meer?quote:Op woensdag 23 september 2015 11:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij komt niet op voor de donkere mens, jij komt op voor iemand die zwart is door de schoorsteen toch?
Ik begrijp dat je een punt wil maken maar je gebruikt het woord discrimineren nu in de verkeerde context.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind dat je de pvv-aanhangers nu discrimineert. Ook voor deze mensen en hun mening is er plaats in Nederland. We meten tenslotte niet met 2 maten.
Jawel, maar in dit geval geen donkergekleurde schoorsteenvegers, maar blanke schoorsteenvegers die zwart zijn door het roet.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:04 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Zo he. Moet niet gekker worden. Nou zijn schoorsteenvegers ook al geen mensen meer?
Genuanceerd zijn en naar 2 kanten kijken is best mogelijk. Je reageert echter voornamelijk wel vanuit de standpunten van de anti-Pieten. Helaas is er in deze discussie geen midden oplossing mogelijk omdat aan de ene kant het aanpassen van het zwart van Zwarte Piet afschaffing betekent van de originele traditie, en aan de andere kant is het voor de anti-Pieten onbestaanbaar dat Zwarte Piet zwart blijft.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik wordt voor geen een karretje gespannen, wij wonen niet eens meer in Nederland en wij vieren hier geen Sinterklaas. Misschien dat ik er daarom wat minder emotioneel en met minder onderbuikgevoelens tegenaan kijk.
Wij discrimineren ook niet, wij vieren een traditioneel sinterklaasfeest met zwarte pieten zonder associatie's met slavernij of rassenhaat.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je een punt wil maken maar je gebruikt het woord discrimineren nu in de verkeerde context.
Ik ben niet discriminerend, ik ben bevooroordeeld. klein nuance verschil.
Het is niet mij verhaal. Er zijn meerdere verhalen. Maar nergens zie ik er discriminatie inquote:Op woensdag 23 september 2015 12:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jawel, maar in dit geval geen donkergekleurde schoorsteenvegers, maar blanke schoorsteenvegers die zwart zijn door het roet.
Je moet natuurlijk wel bij je eigen verhaal blijven he, anders kom je niet consequent over.
Dat had ik ook al een paar keer aangegeven, maar daar leest men "per ongeluk" allemaal overheenquote:Op woensdag 23 september 2015 12:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarbij heeft de zwarte schmink nog een 2e erg belangrijk functie, namelijk die van mysterie en onherkenbaarheid. Een andere kleur voldoet niet.
Dat komt omdat hier geen pro-pieten aanwezig zijn.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Genuanceerd zijn en naar 2 kanten kijken is best mogelijk. Je reageert echter voornamelijk wel vanuit de standpunten van de anti-Pieten. Helaas is er in deze discussie geen midden oplossing mogelijk omdat aan de ene kant het aanpassen van het zwart van Zwarte Piet afschaffing betekent van de originele traditie, en aan de andere kant is het voor de anti-Pieten onbestaanbaar dat Zwarte Piet zwart blijft.
Of van kindslaven waar ook genoeg documentatie over te vinden is en waar ze toevalligerwijs sprekend op lijken.quote:Zwart staat daarom ook centraal in deze discussie.
De anti-Pieten gaan in de fout door -huidskleur- te vereenzelvigen met de zwarte schmink en dit dan 1 op 1 te linken aan het racistische Blackface. Zwarte Piet is geen Blackface. Het zwart van Zwarte Piet heeft niet de intentie om te kwetsen en te discrimineren zoals Blackface. Het zwart van Zwarte Piet is van historisch traditionele afkomst en veel eerder gelinkt aan licht/donker, de tegenstelling zwart/wit, goed en kwaad, of desnoods het roet van de schoorsteen.
Dat is onzin, of het nu rood of bruin is, het ziet er hetzelfde uit voor een kind, echt zwarte pieten zie je haast niet meer, bijna allemaal zijn ze bruin.quote:Daarbij heeft de zwarte schmink nog een 2e erg belangrijk functie, namelijk die van mysterie en onherkenbaarheid. Een andere kleur voldoet niet.
Dat zal voor sommige zo zijn inderdaad, maar niet voor allen.quote:Zwarte Piet linken aan racisme getuigt van onwetendheid e/o misbruik van dit archetype voor eigen gewin in de zin van herstelbetalingen.
Ik kan serieus niets leuks bedenken aan deze discussie.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:08 schreef snakelady het volgende:
Maar wel leuk dat nu het ultieme voorbeeld wordt gegeven van kinderachtige discussies als het op dit onderwerp aan komt.
Absoluut niet. Zwarte schmink dekt veel beter, en het gezicht wordt veel onherkenbaarder.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:14 schreef snakelady het volgende:
Dat is onzin, of het nu rood of bruin is, het ziet er hetzelfde uit voor een kind, echt zwarte pieten zie je haast niet meer, bijna allemaal zijn ze bruin.
Nogmaals je roept maar over kind-slaven, komt met voorbeelden aan die niets van doen hebben met de Nederlandse geschiedenis. Haalt er schilderijen bij uit Spanje uit de 16 de eeuw.....quote:Op woensdag 23 september 2015 12:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat komt omdat hier geen pro-pieten aanwezig zijn.
De originele traditie is het al niet meer, de roe is bv ook afgeschaft, in landen als Duitsland waar ze ook sinterklaas vieren is er niet eens een zwarte piet maar ¨wordt sinterklaas geholpen door Ruprecht.
[..]
Of van kindslaven waar ook genoeg documentatie over te vinden is en waar ze toevalligerwijs sprekend op lijken.
[..]
Dat is onzin, of het nu rood of bruin is, het ziet er hetzelfde uit voor een kind, echt zwarte pieten zie je haast niet meer, bijna allemaal zijn ze bruin.
[..]
Dat zal voor sommige zo zijn inderdaad, maar niet voor allen.
Ja, maar die wordt veelal dus niet meer gebruikt.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Absoluut niet. Zwarte schmink dekt veel beter, en het gezicht wordt veel onherkenbaarder.
En waar komt Sinterklaas vandaan als hij naar Nederland komt?quote:Op woensdag 23 september 2015 12:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nogmaals je roept maar over kind-slaven, komt met voorbeelden aan die niets van doen hebben met de Nederlandse geschiedenis. Haalt er schilderijen bij uit Spanje uit de 16 de eeuw.....
Slecht onderbouwt en totaal niet relevant.
en je valt in de herhaling.
tegenwoordig zie je dit bij de intocht:quote:Op woensdag 23 september 2015 12:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, maar die wordt veelal dus niet meer gebruikt.
Tenminste, de laatste jaren dat ik in Nederland woonde zag ik alleen bruine pieten bij de intochten.
[ afbeelding ]
Jij kan zo zien dat ze Marokkaans zijn? Knap!quote:Op woensdag 23 september 2015 12:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
tegenwoordig zie je dit bij de intocht:
[ afbeelding ]
en kijk daar heb je je Marokkanen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |