Tegenwoordig waren er meer pieten bruin dan zwart.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:24 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Gatverdamme, kinderen zullen er nachtmerries van krijgen.
Wat ook nog meegwogen moet worden is dat kinderen zwart geschminkte blanke mensen veel minder gauw herkennen. Andere kleuren verhullen wie het werkelijk is veel minder. Dus daarmee zou je het hele feest voor kinderen ook verpesten.
maar die foto, gatverdamme wat een gruwels man. Je zal zo'n groene gruwel tegenkomen in het donker, je slaapt nooit meer.
O ja. Ze zijn het er niet mee eens, maar daar moet je dan schijt aan hebben. Als jij ze het maar lang genoeg door de strot duwt dat zwarte Pieten voor eng staan en wit niet. Dan gaat men het vanzelf ook vinden?quote:Op woensdag 23 september 2015 10:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is de transitiegroep, vandaar dat ik die 4 jaar erbij aangaf. Verander het nu. Verander het consequent. En de doelgroep over 4 jaar weet niet beter.
quote:Op woensdag 23 september 2015 10:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is de transitiegroep, vandaar dat ik die 4 jaar erbij aangaf. Verander het nu. Verander het consequent. En de doelgroep over 4 jaar weet niet beter.
Het hoeft niet te veranderen voor de meerderheid, dus deal with it.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Beide dochters hebben wel eens gekleurde pieten gezien, oke, de oudste geloofde al niet meer, de jongste toen nog wel ( was ze 5) en beide waren er niet van onder de indruk als in, het maakt ze niks uit.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:33 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik heb de doelgroep hier thuis rondlopen en die moeten niets van gekleurde pieten hebben.
Alleen Zwarte Piet is echt. Witte Pieten zijn eng.
Ik zou er geen pepernoot van aannemen.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:07 schreef snakelady het volgende:
Ik persoonlijk vind die gekleurde/bonte pieten er best gezellig uitzien.
[ afbeelding ]
Ik geloof niet dat kinderen hier trauma's van gaan krijgen, niet meer dan van de zwarte piet tenminste.
Er zitten altijd iemands kinderen in zo'n fase, daar ontkom je niet aan. Helaas. Maar een sterk staaltje kinderen voorliegen (al dan niet geholpen door een overheidscampagne) moet ouders best afgaan.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Wel jammer dat onze kinderen precies in die fase zitten.
edit:
en dat jij nu meent te MOETEN vertellen hoe wij hier Sinterklaas MOETEN vieren.
Sterk!quote:Op woensdag 23 september 2015 10:38 schreef HongKongPhoey het volgende:
Het hoeft niet te veranderen voor de meerderheid, dus deal with it.
Is dat niet Diego? Die altijd werd gespeelt door de van zichzelf al donkere. Harold Verwoert?quote:Op woensdag 23 september 2015 10:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tegenwoordig waren er meer pieten bruin dan zwart.
Zeker die op tv.
[ afbeelding ]
Ik heb ook nooit beweerd dat alle donkere mensen er moeite mee hebben, net als dat niet iedere blanke pro-piet is.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:43 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Is dat niet Diego? Die altijd werd gespeelt door de van zichzelf al donkere. Harold Verwoert?
Hmm raar he dat donkere mensen er zelf helemaal geen moeite mee hebben?
Ik vind de hele discussie ook kinderachtig. Dus gewoon laten zoals het is is het beste en geen ruchtbaarheid geven aan gefrustreerde mislukte subsidieverslinders die zichzelf in de kaart willen spelen over de rug van een kinderfeest.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit beweerd dat alle donkere mensen er moeite mee hebben, net als dat niet iedere blanke pro-piet is.
Ik vind deze hele discussie alleen zo kinderachtig, vooral omdat er zaken bij worden gehaald die er niks mee te maken hebben (zoals het suikerfeest) en dat er zoveel onbegrip is voor elkaar, aan beide kanten.
En dit is dus het kinderachtige aspect waar ik het over heb.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:50 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik vind de hele discussie ook kinderachtig. Dus gewoon laten zoals het is is het beste en geen ruchtbaarheid geven aan gefrustreerde mislukte subsidieverslinders die zichzelf in de kaart willen spelen over de rug van een kinderfeest.
Omdat ik mij hun gevoelens wel kan voorstellen, ik kan mij inleven in hun en ik vind dat er dus ook niks mis is met een volwassen discussie aangaan over dit onderwerp.quote:Als je de discussie echt kinderachtig vindt? Waarom doe je er dan aan mee? Waarom moet het dan veranderen? De reden dat er een klein groepje zich selectief beledigt voelt is de hele reden voor de discussie. Ze hun zin geven is juist kinderachtige discussies in leven houden.
Waarom niet naar de grote meerderheid luisteren? Dat beledigt zijn is voornamelijk een keuze hoor. Er is geen reden voor, het is te ver gezochtquote:Op woensdag 23 september 2015 10:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dit is dus het kinderachtige aspect waar ik het over heb.
Waarom niet naar beide kanten luisteren en een middenweg zoeken? Het probleem nu is dat beide kanten niks willen wijken voor elkander, mede omdat er ook zoveel onbegrip is.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:00 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Waarom niet naar de grote meerderheid luisteren? Dat beledigt zijn is voornamelijk een keuze hoor. Er is geen reden voor, het is te ver gezocht
Dan moet je echt alles op de schop gaan gooien. Er is altijd wel een kleine minderheid te vinden die zich ergens aan stoort. Neem je dan ook serieus in overweging om een niqaab te gaan dragen om dat er een groepje zich stoort dat jij als "hoer" over straat gaat?quote:Op woensdag 23 september 2015 11:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom niet naar beide kanten luisteren en een middenweg zoeken? Het probleem nu is dat beide kanten niks willen wijken voor elkander, mede omdat er ook zoveel onbegrip is.
Omdat Nederlanders een ziekelijke uniformiteitsdrang hebben om bij elkaar passief/actief leefregels en gedrag af te dwingen. We leven niet voor niets in een nanny state.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:06 schreef ems. het volgende:
Waarom niet beide kanten negeren en ze gewoon zelf laten beslissen welke kleur ze hun piet doen?
Dit bedoel ik dus met zaken er bij halen die hier niks mee van doen hebben, waarom haal je toch iedere keer moslims er bij? Ik heb nog geen een moslim tegen zwarte piet gezien.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:09 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dan moet je echt alles op de schop gaan gooien. Er is altijd wel een kleine minderheid te vinden die zich ergens aan stoort. Neem je dan ook serieus in overweging om een niqaab te gaan dragen om dat er een groepje zich stoort dat jij als "hoer" over straat gaat?
O? Maar dat heeft namelijk alles te maken met je stellingquote:Op woensdag 23 september 2015 11:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus met zaken er bij halen die hier niks mee van doen hebben, waarom haal je toch iedere keer moslims er bij? Ik heb nog geen een moslim tegen zwarte piet gezien.
Want waarom zou je die niet serieus nemen? Wanneer moet je wel rekening houden met dat kleine groepje en wanneer niet?quote:Waarom niet naar beide kanten luisteren en een middenweg zoeken? Het probleem nu is dat beide kanten niks willen wijken voor elkander, mede omdat er ook zoveel onbegrip is.
Omdat het een met onderdrukking te maken heeft, het andere niet.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:14 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
O? Maar dat heeft namelijk alles te maken met je stelling
[..]
Want waarom zou je die niet serieus nemen? Wanneer moet je wel rekening houden met dat kleine groepje en wanneer niet?
Dan kun je het wel weer afdoen als, "waarom altijd dit en dat er bij halen" maar nee, het is een erg relevant voorbeeld. Waarom moeten we daarmee dan geen rekening houden?
Geef daar eens antwoord op?
Kan jij je ook inleven in de gevoelens van die 87% die voor het behoud van de traditie met een zwarte Zwarte Piet zijn? Die voor het behoud zijn van een typische Nederlandse traditie die in hun ogen (hun gevoel!) onschuldig is en niets met racisme of slavernij te maken heeft? Die nu geschoffeerd worden door een klein groepje 'Zwarte Piet = racisme' roepers waardoor ze openlijk beschuldigd worden van het vieren van een racistisch feest? Kan jij je ook in hen inleven?quote:Op woensdag 23 september 2015 10:55 schreef snakelady het volgende:
Omdat ik mij hun gevoelens wel kan voorstellen, ik kan mij inleven in hun en ik vind dat er dus ook niks mis is met een volwassen discussie aangaan over dit onderwerp.
O? het een heeft met onderdrukking te maken en het ander niet? Men gooit het op slavernij. Als er iets onderdrukking is, is het wel slavernij. Dat men slavernij erbij haalt maakt het tot iets da terecht is?quote:Op woensdag 23 september 2015 11:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat het een met onderdrukking te maken heeft, het andere niet.
Niemand wordt onderdrukt met het wel of niet bestaan van een zwarte piet.
Jij begrijpt "hun" standpunt en weet je ook wat hun uiteindelijke doel is?quote:Op woensdag 23 september 2015 10:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dit is dus het kinderachtige aspect waar ik het over heb.
[..]
Omdat ik mij hun gevoelens wel kan voorstellen, ik kan mij inleven in hun en ik vind dat er dus ook niks mis is met een volwassen discussie aangaan over dit onderwerp.
Maar dat gescheld onderling en die onderbuikgevoelens daar pas ik voor.
Geef die actievoeders de keuze: een zak met geld of witte pieten, waar denk jij dat ze voor kiezen?quote:Op woensdag 23 september 2015 11:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom niet naar beide kanten luisteren en een middenweg zoeken? Het probleem nu is dat beide kanten niks willen wijken voor elkander, mede omdat er ook zoveel onbegrip is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |