abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156316178
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

Blijven veranderen = vooruitgang. ;)

Niet elke verandering is een positieve verandering, ergo vooruitgang. Dus het is een non argument. Erg goedkoop en nietszeggend.
pi_156316182
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:07 schreef snakelady het volgende:
Ik persoonlijk vind die gekleurde/bonte pieten er best gezellig uitzien. :P

[ afbeelding ]

Ik geloof niet dat kinderen hier trauma's van gaan krijgen, niet meer dan van de zwarte piet tenminste. :P
8)7 als je het doet, doe het dan goed... Met die halfgare oplossingen...

Kijk ff bij de Antillen regenboogpieten op google...
pi_156316191
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:08 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Die rooie ziet er wel heel eng uit moet ik zeggen.
Die gele links ook.
pi_156316204
quote:

[ afbeelding ]

Ik geloof niet dat kinderen hier trauma's van gaan krijgen, niet meer dan van de zwarte piet tenminste. :P
en dan nog ff wat, ik zie nog steeds:
rode lippen
gouden oorbellen
pagepakjes

8)7
  woensdag 23 september 2015 @ 10:16:41 #130
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156316207
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

En zover ik weet is dit een tolerant land,
Daar ben ik het sinds kort niet geheel mee eens maar dat is een andere discussie. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 23 september 2015 @ 10:18:03 #131
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156316220
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

8)7 als je het doet, doe het dan goed... Met die halfgare oplossingen...

Kijk ff bij de Antillen regenboogpieten op google...
Dei zijn ook leuk ja!
Ach, nogmaals, mij persoonlijk maakt het niks uit wat voor kleur piet heeft.
Maar beweren dat de kinderen er onder te lijden hebben is ook wel erg overdreven.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156316228
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

Er is een redelijk grote groep mensen ( en geen Marokkanen dus geen idee waarom die er altijd bij worden gehaald) die zich gediscrimineerd voelt door de zwarte piet, ik zie het probleem er niet zo in om hem dan aan te passen zodat niemand zich gediscrimineerd voelt.
Ik voel me enorm gediscrimineerd als ik geen NIGGER mag zeggen tegen een neger. Maar negers mogen het wel tegen elkaar zeggen!!

Ik voel me enorm gediscrimineerd als iemand zegt dat ik een slavernij koester omdat ik tegen het veranderen ben van Sint en Piet.

Ik voel me enorm gediscrimineerd als ik mijn baan verlies omdat een Oostblokker veel goedkoper is op de vrachtwagen, etc. etc.

Dus hou eens op met die selectieve interpretatie van discriminatie.
pi_156316232
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dei zijn ook leuk ja!
Ach, nogmaals, mij persoonlijk maakt het niks uit wat voor kleur piet heeft.
Maar beweren dat de kinderen er onder te lijden hebben is ook wel erg overdreven.
Kinderen nu lijden zo wie zo niet. Hoeft dus ook niet in de discussie getrokken te worden.
Gewoon 1 verhaallijn, nu doet iedereen maar wat.
pi_156316255
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:18 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik voel me enorm gediscrimineerd als ik geen NIGGER mag zeggen tegen een neger. Maar negers mogen het wel tegen elkaar zeggen!!

Ik voel me enorm gediscrimineerd als iemand zegt dat ik een slavernij koester omdat ik tegen het veranderen ben van Sint en Piet.

Ik voel me enorm gediscrimineerd als ik mijn baan verlies omdat een Oostblokker veel goedkoper is op de vrachtwagen, etc. etc.

Ja maar jij bent Nederlander dus je MOET tolerant zijn....

Jij MOET en de rest mag.
pi_156316276
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:02 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

[..]

Je snapt het concept 'dictatuur van de meerderheid' niet?
Ik snap dat je het graag dictatuur noemt om daar een ieder die tegen het veranderen voor een kleine minderheid is mee ZWART te maken.

Snap je wat een democratie is? Ben jij voor een dictatuur van een minderheid dan? Of mag het dan wel? Niiet zulke rare dingen roepen jij met je democratie is een dictatuur.
  woensdag 23 september 2015 @ 10:23:41 #136
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156316300
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:18 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Je voelt je gediscrimineerd dat je geen discriminerende leuzen mag uitslaan? 8)7

quote:
Dat kan ik mij voorstellen.
quote:
Dat heeft niks met deze discussie te maken maar terecht, het is niet eerlijk dat ze voor minder dan het Nederlands vastgestelde minimumloon mogen werken.
quote:
Het gat er om dat het wel ergens op gebaseerd is, ze zien er uit als slaven/knechten, we noemen ze tevens knechten, in liedjes zingen we over knechten (hoewel dat geloof ik veranderd is, net als de roe) en ik ken persoonlijk nu volwassen mensen met donkere huidskleur die zich als kind er al niet prettig bij voelde omdat klasgenootjes ze zwarte piet ging noemen.
pi_156316307
quote:

[ afbeelding ]

Gatverdamme, kinderen zullen er nachtmerries van krijgen.
Wat ook nog meegwogen moet worden is dat kinderen zwart geschminkte blanke mensen veel minder gauw herkennen. Andere kleuren verhullen wie het werkelijk is veel minder. Dus daarmee zou je het hele feest voor kinderen ook verpesten.

maar die foto, gatverdamme wat een gruwels man. Je zal zo'n groene gruwel tegenkomen in het donker, je slaapt nooit meer.
  woensdag 23 september 2015 @ 10:25:39 #138
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_156316341
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:21 schreef HongKongPhoey het volgende:
Ik snap dat je het graag dictatuur noemt om daar een ieder die tegen het veranderen voor een kleine minderheid is mee ZWART te maken.
Je trekt graag eigen conclusies. :7

quote:
Snap je wat een democratie is? Ben jij voor een dictatuur van een minderheid dan? Of mag het dan wel? Niiet zulke rare dingen roepen jij met je democratie is een dictatuur.
Ja. Nee. Nee. Snap je het verschil tussen directe en representatieve democratie? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_156316368
En rooie pieten? Daar gaan de native americans niet blij mee zijn. Gele pieten? Discriminatie van aziaten. etc
pi_156316373
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mijn punt is dat wanneer je als een kind blijft schreeuwen dat hij zwart is door roet dat je geen stap verder komt en het een wel/nietes spelletje blijft.
Wil je daadwerkelijk zoden aan de dijk zetten dan erken je waar de traditie vandaan komt en ga je vanuit dat oogpunt de discussie aan.

Inderdaad dus dat het een bevrijding van slaven is en dat we dat vieren, dat klinkt al een heel stuk meer plausibel .
Die traditie komt overal vandaan. De Sint Nicolaasvieringen komen in heel Europa voor en het zwart maken van het gezicht is één van de symbolen die gebruikt worden. Pas met de opkomst van de natiestaat is het langzaamaan een nationaal feest geworden wat overal op ongeveer dezelfde wijze gevierd wordt. Schenkman heeft hier een belangrijke rol in gespeeld doordat zijn verhaal zo goed aansloeg in die tijd. Waarom hij voor deze knecht van de Sint gekozen heeft, weet niemand. Wel is duidelijk dat hij zich heeft laten beïnvloeden door de vele verhalen en gebruiken rond de Sint Nicolaasvieringen.

Er is niet één verhaal over Piet maar er zijn er vele. Net zoals er vele legenden zijn over de heilige Nicolaas. Je moet een volksfeest niet proberen uit te leggen aan een buitenstaander. Je moet het gewoon vieren, of niet.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_156316397
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

quote:
Wat ook nog meegwogen moet worden is dat kinderen zwart geschminkte blanke mensen veel minder gauw herkennen. Andere kleuren verhullen wie het werkelijk is veel minder. Dus daarmee zou je het hele feest voor kinderen ook verpesten.
pi_156316402
http://www.telegraaf.nl/b(...)eid_over_piet__.html

Hier ben ik het mee eens, geef eens duidelijkheid en kies een verhaallijn.
Kost de economie alleen maar geld en dat hebben we hard nodig.
pi_156316408
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja maar jij bent Nederlander dus je MOET tolerant zijn....

Jij MOET en de rest mag.
Daar komt het vaak wel op neer ja
pi_156316412
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:28 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

[..]

Maar dan MOET je maar een onbekende inhuren... en geen buitenlander want dat lijkt weer op slavernij.
pi_156316439
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je voelt je gediscrimineerd dat je geen discriminerende leuzen mag uitslaan? 8)7

Is het een discriminerende leus dan? Ik dacht dat het gewoon een RAP taaltje was.

Waarom mag het daar wel? Sterker nog, het lijkt wel als of er geen hiphop nummer is waar het niet in zit. Maar als iemand met een andere kleur het zegt is het racisme?? Snap je het zelf?

quote:
Het gat er om dat het wel ergens op gebaseerd is, ze zien er uit als slaven/knechten, we noemen ze tevens knechten,
O ja. En een stalknecht in natuurlijk ook een neger he?

knecht is niks anders dan hulpje, daar is niks denigrerend's aan. Dat maakt men er alleen van.
pi_156316456
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:44 schreef SicSicSics het volgende:

Ik geef alleen maar even aan dat het voor de doelgroep niet uitmaakt hoe piet erbij loopt en hoe we hem noemen. :) Lijkt me redelijk relevant, niet?
Ik heb de doelgroep hier thuis rondlopen en die moeten niets van gekleurde pieten hebben.
Alleen Zwarte Piet is echt. Witte Pieten zijn eng.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_156316480
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:33 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ik heb de doelgroep hier thuis rondlopen en die moeten niets van gekleurde pieten hebben.
Hier ook de doelgroep, eentje van 3,5 jaar en die trapt echt niet in onzinpietenverhalen.
  woensdag 23 september 2015 @ 10:35:11 #148
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_156316492
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:33 schreef Prutzenberg het volgende:
Dat is de transitiegroep, vandaar dat ik die 4 jaar erbij aangaf. Verander het nu. Verander het consequent. En de doelgroep over 4 jaar weet niet beter. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_156316495
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:48 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nee, het gaat om deze post

[..]

Waarom dan enkel voor Sint en Piet? Dan kan je het overal voor stellen. Dan kan je alles wel op de schop gooien met dat argument. Het is ook een onzinnige stelling trouwens. Tradities heten traditie omdat ze in ere worden gehouden. Dus met het eerder genoemde argument kan het hele woord traditie de vuilnisbak in.
Anders gooien we onze traditie van tolerantie en begrip voor andersdenkenden toch overboord?
Kan Piet gewoon blijven. :P
pi_156316499
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is de transitiegroep, vandaar dat ik die 4 jaar erbij aangaf. Verander het nu. Verander het consequent. En de doelgroep over 4 jaar weet niet beter. ;)
Wel jammer dat onze kinderen precies in die fase zitten.

edit:
en dat jij nu meent te MOETEN vertellen hoe wij hier Sinterklaas MOETEN vieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')