abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 september 2015 @ 08:49:15 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156289644
quote:
De Amerikanen zijn 'zeer teleurgesteld' dat Nederland in tegenstelling tot de meeste andere Europese landen geen gevangenen opneemt, zegt een belangrijke betrokken diplomaat in Washington. 'We hebben maanden op hoog niveau hierover gesproken, we zijn aan het lijntje gehouden.' Onder anderen koning Willem-Alexander en koningin Máxima spraken hier in juni over met president Obama. Een andere hoge Amerikaanse bron bevestigt de boosheid op hoog diplomatiek niveau. Dit betekent een 'vlek in de verhoudingen'.

[...]
De VS hebben Nederland al maanden geleden gevraagd circa twee gevangenen op te nemen. Obama wil de omstreden gevangenis op Cuba sluiten, maar stuit op verzet van het Congres. De Republikeinen willen niet dat vrijgelaten gevangenen voet zetten op Amerikaans grondgebied. Het gaat om gevangenen tegen wie geen bewijs is dat ze terreurdaden hebben gepleegd.

[...]
Gevolgen
Nog 115 man
In Guantánamo hebben sinds 2002 780 gevangenen gezeten, van wie er nog 115 vastzitten. De meesten zijn naar hun vaderland teruggevlogen, zo'n 90 zijn naar 'derde landen' gebracht, bijvoorbeeld als ze niet meer welkom waren in hun eigen land. Van de 115 zijn er 53 klaar om vrijgelaten te worden naar zo'n derde land. De mannen zijn onschuldig. De CIA erkende in 2002 dat 'een substantieel aantal gevangenen eenvoudig op de verkeerde plek op het verkeerde moment was'. Zij zijn bijvoorbeeld door landgenoten verraden als terrorist terwijl ze dat niet zijn.

Meer buiten het zicht van de Amerikanen heeft Koenders tamelijk alleen gestaan in zijn wil om de Amerikanen te helpen, stellen bronnen op het Binnenhof. Ook andere PvdA-bewindslieden en de PvdA-fractie zijn niet enthousiast. In de Kamer zijn vooralsnog alleen D66 en GroenLinks vóór het opnemen van de gevangenen.
[...]
http://www.volkskrant.nl/(...)derland-vs~a4146970/

WTF!! De Amerikanen willen hun eigen gevangenen niet opnemen omdat dit 'Amerikaanse levens in gevaar brengt', maar eisen van Nederland om dit wel te doen!
Wie heeft er nu deze mensen op de eerste plaats onrechtmatig opgenomen en buiten het rechtsysteem vastgehouden! En als de VS zelf deze mensen niet durft op te nemen, hoe halen ze het dan in hun hoofd om dit van een ander land wél te eisen?

Ik snap de VVD dan ook helemaal dat ze voet-bij-stuk houden.
The End Times are wild
  dinsdag 22 september 2015 @ 08:50:28 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156289658
Waarom andere Europese landen er wel intrappen is mij dan een raadsel.
The End Times are wild
pi_156289693
Ik snap niet waar de VS mee bezig is. Hebben ze haast zodat Obama op de valreep een belofte kan nakomen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 22 september 2015 @ 09:00:26 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156289798
Natuurlijk is dit om de verkiezingsbelofte van Obama in te lossen. Maar die belofte heeft Obama gemaakt, niet de Nederlandse staat.
Verder sta ik er voor 100% achter dat dit concentratiekamp gesloten wordt, alleen zullen de VS zelf de oplossing moeten aandragen. Desnoods betalen ze een land als Albanië $1 miljard per gevangene die ze opnemen, dan willen ze vast wel.
The End Times are wild
pi_156289839
Het verbaast mij eerder dat Nederland is een keer ruggengraat laat zien!
pi_156289840
Eens met TS.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 22 september 2015 @ 09:11:24 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_156289974
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:03 schreef Diemux het volgende:
Het verbaast mij eerder dat Nederland is een keer ruggengraat laat zien!
Er zal achter de schermen wel een onderhandelingsdingetje spelen. TTIP? NSA? War on Drugs?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 22 september 2015 @ 09:15:13 #9
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_156290020
Dus omdat die mensen een gevaar vormen willen ze hen niet zelf opnemen, dus moet Europa het doen? Wtf? Waarom hebben andere landen dat überhaupt geaccepteerd?
pi_156290079
Amerika :')
Niet Fokken met mij.
pi_156290087
Drie topics nu al. Mergen die hap. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_156290147
Hier lopen al duizenden potentiële Guantànamo's door onze straten en opvangplekken. Die paar extra kunnen we er toch nog best bij nemen?
  dinsdag 22 september 2015 @ 09:28:23 #13
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_156290234
Amerika die weigert Syriers op te nemen :')
Waar gaat het toch heen met de wereld....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')