Het was een 6-baans weg met bus lanes. Ik heb het inmiddels gefixed door het bus station aan een 2-baansweg te plaatsen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 21:25 schreef G3F het volgende:
[..]
Aan de verlichting te zien gok ik dat het een 4 baans weg is? Als dit zo is dan kunnen ze idd niet oversteken, bij 2 en 6 baans wegen zonder middenberm is dit wel mogelijk.
Dit heeft ook invloed op de services die je aan 4 baans wegen hebt staan, zo moeten brandweerwagens soms een heel stuk omrijden als de brand letterlijk naast de deur is bijv.
Een kort doodlopend zijstraatje maken helpt ook. Bussen kunnen niet zomaar een U-turn maken, alleen aan het einde van een weg.quote:Op vrijdag 25 september 2015 21:29 schreef Blistering het volgende:
[..]
Het was een 6-baans weg met bus lanes. Ik heb het inmiddels gefixed door het bus station aan een 2-baansweg te plaatsen.
Toch bedankt
Ik zie het nu idd, ik keek naar de verlichting erboven en ging er automatisch van uit dat die doorliep. Heb wel gemerkt dat de pijlen op de weg bij de busbanen niet helemaal optimaal werken.quote:Op vrijdag 25 september 2015 21:29 schreef Blistering het volgende:
[..]
Het was een 6-baans weg met bus lanes. Ik heb het inmiddels gefixed door het bus station aan een 2-baansweg te plaatsen.
Toch bedankt
Ja via menu en dan optiesquote:Op zaterdag 26 september 2015 12:22 schreef elkravo het volgende:
Kun je de dag/nachtcyclus ook uitzetten of pauzeren... bouwen in het donker is ruk.
Daarnaast mogen ze wel wat doen aan rijden in het donker met een bus of trein oid. Allemaal geflits.
Als ik eerlijk ben gaat het met name op de werking van het verkeer/infrastructuur. Al vrij gauw weet je wat wel werkt en wat gewoon niet kan. Er zijn wel bepaalde wensen van de inwoners maar die zijn vrij oppervlakkig en hebben vaak betrekking op gevolgen van een nieuwe weg ofzo.quote:Op maandag 28 september 2015 13:44 schreef Super-B het volgende:
Ik hou Cities Skylines al enige tijd in de gaten en ik heb zojuist het spel getroffen voor een tientje. Is dit spel méér dan alleen maar 'designen'? Zou je bijvoorbeeld rekening moeten houden met het welzijn en de welvaart van de burgers en dergelijke ? Want als 'baas' van de stad zou je normaliter met méér dan designen rekening moeten houden. Wat is de mate van complexiteit/realisme van deze city builder?
Aangezien de uitgever van het spel Paradox Interactive is, verwacht ik wel enigszins realisme en complexiteit. Maar tóch vraag ik mij af hoe het zit wat betreft uitdaging.
Bedankt voor je input. Cities Skylines is dan niet exact het spel waarnaar ik op zoek ben. Ken jij, toevalligerwijs, een goed alternatief dat aansluit aan mijn wensen?quote:Op maandag 28 september 2015 14:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben gaat het met name op de werking van het verkeer/infrastructuur. Al vrij gauw weet je wat wel werkt en wat gewoon niet kan. Er zijn wel bepaalde wensen van de inwoners maar die zijn vrij oppervlakkig en hebben vaak betrekking op gevolgen van een nieuwe weg ofzo.
Er zijn wel veel mods beschikbaar die diepgang aanbrengen wat dat betreft.
Tjah uiteindelijk is iedere city builder een beetje gebaseerd op infrastructuur naast een "burger tabel" die je in het groen houdt bij wijze van spreken.quote:Op maandag 28 september 2015 14:11 schreef Super-B het volgende:
[..]
Bedankt voor je input. Cities Skylines is dan niet exact het spel waarnaar ik op zoek ben. Ken jij, toevalligerwijs, een goed alternatief dat aansluit aan mijn wensen?
Ik weet dat de categorie 'city builder(s)' niet de categorie is waarin ik op zoek moet gaan naar een spel dat aansluit op de eerder geposte wensen, maar mijn zoektocht is een beetje gestrand bij 'city builders'.quote:Op maandag 28 september 2015 14:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah uiteindelijk is iedere city builder een beetje gebaseerd op infrastructuur naast een "burger tabel" die je in het groen houdt bij wijze van spreken.
Tropico V (ook al is dat niet echt een city builder) bepaal je ook hoe je met je burgers omgaat en zo zijn er vast nog wel meer. Maar een pure city builder waarin ook de verhoudingen met de burgers dynamisch en diep onderliggend van belang zijn zou ik zo niet kennen. Misschien iemand anders hier?
Dat spel ga ik namelijk ook eens even bekijken
Ik denk dat je meer op zoek bent naar spellen als de "Anno" reeks of The settlers/ Tropico series.quote:Op maandag 28 september 2015 14:26 schreef Super-B het volgende:
[..]
Ik weet dat de categorie 'city builder(s)' niet de categorie is waarin ik op zoek moet gaan naar een spel dat aansluit op de eerder geposte wensen, maar mijn zoektocht is een beetje gestrand bij 'city builders'.
De aanwezigheid van de mogelijkheden omtrent het designen/builden van een stad is voor mij niet zozeer van belang. Het gaat mij voornamelijk om het beheren/managen en het tevreden houden van de burgers etc... Een beetje de 'president' of 'burgermeester' spelen.
Moet je deze echt eens proberen!quote:Op maandag 28 september 2015 14:26 schreef Super-B het volgende:
[..]
Ik weet dat de categorie 'city builder(s)' niet de categorie is waarin ik op zoek moet gaan naar een spel dat aansluit op de eerder geposte wensen, maar mijn zoektocht is een beetje gestrand bij 'city builders'.
De aanwezigheid van de mogelijkheden omtrent het designen/builden van een stad is voor mij niet zozeer van belang. Het gaat mij voornamelijk om het beheren/managen en het tevreden houden van de burgers etc... Een beetje de 'president' of 'burgermeester' spelen.
Ziet er interessant uit! Heb je het spel zelf?quote:Op maandag 28 september 2015 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet je deze echt eens proberen!
http://www.positech.co.uk/democracy3/
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=416082909quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:27 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik blijf het toch jammer vinden dat gebouwen altijd maar vierkant moeten zijn. Je kan heel leuk een non-grid stad bouwen maar dan hou je altijd van die open stukjes waar je eigenlijk alleen bomen kan planten. Zou leuk zijn als er opties zouden zijn voor opvulling, zodat je in ieder geval beton kan neergooien inplaats van het gras.
Bazen mod community godverdommequote:Op dinsdag 29 september 2015 12:09 schreef Divje het volgende:
[..]
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=416082909
Met de ronde 1x1 stukjes kan je ook nog eens in hele lastige hoekjes komen
Verder kan je met die More Beautification Mod overal waar je maar wil props plaatsen.
Kan je lekker gedetailleerd bezig enzo
Zou goed kunnen!quote:Op maandag 28 september 2015 22:26 schreef G3F het volgende:
Dat vrijheidsbeeld ziet er goed uit! Komt die uit de deluxe editie?
Heb je daar links onder nou een elevated train station?quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:05 schreef Blistering het volgende:
[..]
Zou goed kunnen!
Koploper
[ afbeelding ]
Correct.quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Heb je daar links onder nou een elevated train station?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |