abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156272067
http://www.nu.nl/beurs/41(...)olkswagen-in-vs.html

De Volkswagen groep schijnt te sjoemelen met de uitstoot van hun auto's in Amerika.
VAG heeft dit min of meer al toegegeven en de verkoop is door VAG stil gelegd voor modellen met de betrokken motor die nog op voorraad zijn.
De Amerikaanse overheid heeft voorlopig geen toelating afgegeven voor de verkoop van 2016 modellen met de betrokken motoren.

Het gaat hierbij om een stukje software in de motor-computer wat kan detecteren of er een milieu-test gedaan wordt (en de uistoot moet worden beperkt) of dat er gewoon op de weg gereden wordt (dan is de uitstoot van sommige schadelijke gassen 10 tot 40 maal hoger).
Meest waarschijnlijk is dat ze dit hebben gedaan om het brandstofverbruik te verbeteren.
De Amerikaanse overheid gaat verder met zijn onderzoek - misschien naar nog meer motoren met illegale software? En beperkt dit zich tot alleen de diesels of is er ook met benzine-motoren gesjoemeld?

Je kunt er donder op zeggen dat dit ook in Europese modellen is gebeurd, alleen hier schijnen ze nog gewoon verkocht te worden en hoor je nog niets van een onderzoek naar malversaties.

N.B.: Sorry voor de typo in de titel. Uiteraard is het torenhoge boete. Misschien kan een mod de titel aanpassen?

[ Bericht 2% gewijzigd door oldford op 21-09-2015 17:21:51 ]
  maandag 21 september 2015 @ 17:09:59 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156274173
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:48 schreef oldford het volgende:
VAG heeft dit min of meer al toegegeven en de verkoop is door VAG stil gelegd voor modellen met de betrokken motor die nog op voorraad zijn.
De overheid heeft voorlopig geen toelating afgegeven voor de verkoop van 2016 modellen met de betrokken motoren.
De Amerikaanse overheid dus.
En het gaat ook om de Amerikaanse voorraad.
So we just called him Fred
pi_156274445
Volgens mij gaat het om de Nox en roetuitstoot, deze zijn heel streng in de VS.

In Europa hebben we de euronorm daarvoor, maar ik meen dat Euro VI zelfs minder streng is.

Overigens is dit in de EU vrij gebruikelijk voor de CO2 meeting.
.
pi_156274948
Amerikaans nieuws maar ik ben toch wel benieuwd of Volkswagen hier ook de boel heeft lopen bedonderen.

Om welke modellen gaat dit nou?
pi_156275148
Amerikanen hebben het fenomeen 'hypocrisie' echt tot een kunst verheven.
pi_156275629
quote:
2s.gif Op maandag 21 september 2015 17:39 schreef Nemephis het volgende:
Amerikaans nieuws maar ik ben toch wel benieuwd of Volkswagen hier ook de boel heeft lopen bedonderen.

Om welke modellen gaat dit nou?
Passat golf Beetle jetta en de audi a3......


verder

hahahahahahahahahhahahahahhahahhahahahahahhahahahhahahahhahahhahahahhahahahahhahahahhahahahah VAG :') Ze dachten even dieseltjes te gaan verkopen :')
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_156275685
dubbel
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_156275858
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
Amerikanen hebben het fenomeen 'hypocrisie' echt tot een kunst verheven.
VW is een Europees merk, daarom zijn ze zo fel erop. Het maakt niet uit of een beetje standaard v8 veel meer zuipt dan een zogenaamd ecodieseltje van de VAG-stal.

Maar dan nog, goed dat zoiets boven water is gekomen. Veel auto's zijn alleen zuinig gemaakt om door de tests te komen, maar dat een test specifiek wordt belazerd met een stuk software dat er speciaal voor is geschreven is toch wel het toppunt.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf maandag 21 september 2015 @ 18:31:48 #9
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156276039
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:20 schreef Ridocar het volgende:
Maar dan nog, goed dat zoiets boven water is gekomen. Veel auto's zijn alleen zuinig gemaakt om door de tests te komen, maar dat een test specifiek wordt belazerd met een stuk software dat er speciaal voor is geschreven is toch wel het toppunt.
Mwah, zo'n toppunt is dat niet. Hebben we eerder gezien bij smartphones, maar om in de autowereld te blijven, kijk eens naar bijv. de EuroNCAP. Auto's worden gebouwd op de specificaties van die crashtesten, ze worden gebouwd zodat ze bij EuroNCAP 5 sterren halen. Verander 1 parameter in de test maar iets en ze scoren geen 5 sterren.

Daarbij, dat de verbruikscijfers worden gemanipuleerd is toch een publiek geheim? Welke moderne auto haalt tegenwoordig nou nog zijn verbruikscijfers? Zelfs leasemaatschappijen hanteren verbruiksgemiddeldes van het wagenpark, i.p.v. de opgegeven getallen. Die tests gaan van lage snelheden uit, goh, wanneer draait je auto zuinig? Bij opa rijstijl met lage snelheden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156276410
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

kijk eens naar bijv. de EuroNCAP. Auto's worden gebouwd op de specificaties van die crashtesten, ze worden gebouwd zodat ze bij EuroNCAP 5 sterren halen. Verander 1 parameter in de test maar iets en ze scoren geen 5 sterren.
Daarom rij ik Volvo ;)

In de USA introduceerde de IIHS een nieuwe crashtest, de "small overlap crashtest" waarbij niet ~40% maar slechts ~20% van de auto een object raakt. Er komt dan veel meer kracht op de A-stijl waardoor bij veel auto's het hele dashboard op je schoot ligt, je hoofd de airbag mist en je deur meer op een harmonica lijkt.`

De reden van het introduceren van de test is omdat veel mensen niet frontaal of met 40% overlap botsen maar met een veel kleiner deel van de voorkant omdat men nog probeert te ontwijken.

De oudere Audi en VW modellen van dat moment (2012/2013) scoorden met hun oudere modellen "poor" tot "marginal" terwijl Volvo met de even oude modellen "good" scoorde in die nieuwe test.

Overigens vielen er meer merken door de mand, niet alleen VAG. Toyota bleek helemaal hopeloos in die nieuwe crashtest, terwijl ze in de NCAP toch echt 5 sterren haalden.
  maandag 21 september 2015 @ 18:48:41 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156276439
Alsof nederlandse importeurs niet dit soort dingen doen om maar te voldoen aan de lage bijtellingsregels (nou ja, onrealistische testmethodes dan). anders vekoopt niemand die treurige meuk. niemand gaat echt voor z'n plezier in een outlander rijden hoor

[ Bericht 9% gewijzigd door Gunner op 21-09-2015 19:01:34 ]
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 21 september 2015 @ 19:05:09 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156276773
14.000.000.000¤19.000.000.000 waardedaling aandelen VW vandaag op de beurs in Frankfurt. Dat is 1,3 miljoen Golfjes (in Duitsland :') )

[ Bericht 54% gewijzigd door Hyperdude op 21-09-2015 19:37:25 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156276832
Dat ze dachten hiermee weg te komen... waarschijnlijk wordt de topman eruit geknikkerd en krijgt ie nog een zak geld mee ook
  maandag 21 september 2015 @ 19:12:51 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156276962
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:07 schreef pvdplanet het volgende:
Dat ze dachten hiermee weg te komen... waarschijnlijk wordt de topman eruit geknikkerd en krijgt ie nog een zak geld Upje mee ook
Fixt
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156277204
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:20 schreef Ridocar het volgende:
VW is een Europees merk, daarom zijn ze zo fel erop. Het maakt niet uit of een beetje standaard v8 veel meer zuipt dan een zogenaamd ecodieseltje van de VAG-stal.
Dat een V8 meer zuipt is wel bekend en wordt geaccepteerd in Amerika, zolang je maar zegt hoeveel dat ding echt gebruikt.
Hyundai en Kia hebben honderden miljoenen moeten betalen omdat ze de verbruikscijfers wel erg overdreven.

De auto's waar VW mee betrapt is hadden allen de 2.0 liter TDI diesel van de bouwjaren 2009-2015. Andere motoren zijn (nog) niet onderzocht.
En ook Amerikaanse bedrijven als Ford en Cummings zijn voor hetzelfde feit (sjoemelen met emissies) veroordeeld. Zij hadden alleen de mazzel dat het in vergelijking slechts om een handvol voertuigen ging en toen was de boete per voertuig ook nog lager.

De auto's waar VW mee betrapt is hadden allen de 2.0 liter TDI diesel van de bouwjaren 2009-2015. Andere motoren zijn (nog) niet getest.
  maandag 21 september 2015 @ 19:34:42 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156277592
Belachelijk trouwens hoe weinig de EU/Europa dit soort dingen aanpakt. Net zoals bij de FIFA moeten de Amerikanen het weer aanpakken. En kunnen ze lekker boetes vangen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156277746
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 19:34 schreef Hyperdude het volgende:
Belachelijk trouwens hoe weinig de EU/Europa dit soort dingen aanpakt. Net zoals bij de FIFA moeten de Amerikanen het weer aanpakken. En kunnen ze lekker boetes vangen. :P
Het gaat ook om de Amerikaanse Nox en Roetnormen, die zijn veel strenger daarop, onder andere door smog enzo. CO2 intereseert ze geen moer.
.
pi_156277834
Goed om dit soort aanpakken te bestrijden, al kun je heel ver gaan aangezien elke autofabrikant wel analoge of digitale trucjes toepast.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  FOK!fotograaf maandag 21 september 2015 @ 20:03:38 #19
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156278485
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:47 schreef MaGNeT het volgende:
Daarom rij ik Volvo ;)
Volvo heeft een fantastisch regelcentrum.
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 19:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Het gaat ook om de Amerikaanse Nox en Roetnormen, die zijn veel strenger daarop, onder andere door smog enzo. CO2 intereseert ze geen moer.
Toch is het hypocriet, want na toelating mag je er alles mee doen, niemand die je dan nog een controle geeft.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156287435
quote:
Volkswagen installed its “defeat device” in the listed affected diesel-models:
- Jetta (Model Years 2009–2015)

- Beetle (Model Years 2009–2015)

- Audi A3 (Model Years 2009–2015)

- Golf (Model Years 2009–2015)

- Passat (Model Years 2014–2015)

The problem is USA emissions regulations for diesel CARS (not diesel trucks) are astronomically more strict than Europe or any other developed countries. Mazda, Honda, and few others tried to get diesel passenger cars that could meet the 2009 to present regulations for cars and they could not figure out a way to do it in a cost effective or reliable manner. They would either have to make the engines much more expensive or dramatically decrease the reliability of diesel emission control systems (particularly EGR coolers and other systems that are designed to reduce NOx emissions)

If the EPA actually cared about NOx emissions they would go after heavy duty trucks and semis. I have a feeling VW isn't the only manufacturer that has gamed the system for small diesel passenger cars and SUVs as the present EPA/CARB standards are unworkable. For example Their regulations have actually made the usage of pure biodiesel close to impossible in new diesel vehicles
bron: reddit

  dinsdag 22 september 2015 @ 07:42:45 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156289137
quote:
The problem is USA emissions regulations for diesel CARS (not diesel trucks) are astronomically more strict than Europe or any other developed countries
lekker hypocriet. Nog steeds massaal V8 rijden die niet efficienter zijn dan in 1952 maar wel diesel heel stricte eisen aan stellen en dan nog niet eens aan trucks :')
Where law ends, tyrrany begins.
pi_156289181
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

VW is een Europees merk, daarom zijn ze zo fel erop. Het maakt niet uit of een beetje standaard v8 veel meer zuipt dan een zogenaamd ecodieseltje van de VAG-stal.

Maar dan nog, goed dat zoiets boven water is gekomen. Veel auto's zijn alleen zuinig gemaakt om door de tests te komen, maar dat een test specifiek wordt belazerd met een stuk software dat er speciaal voor is geschreven is toch wel het toppunt.
Ik las dat Ford in 1998 voor bijna 8 miljard euro geschikt heeft na vergelijkbaar gesjoemel.
  dinsdag 22 september 2015 @ 08:05:07 #23
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_156289235
Tja zo rijd de gemiddelde amerikaan rond Dus waar hebben ze het over lol ;)
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
pi_156289564
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 07:54 schreef Igen het volgende:
Ik las dat Ford in 1998 voor bijna 8 miljard euro geschikt heeft na vergelijkbaar gesjoemel.
Niet overdrijven. Ford was in totaal 7,83 miljoen dollar kwijt.
Dat was voor 60.000 diesel trucks die niet voldeden aan de NOx-uitstoot
http://www2.epa.gov/enfor(...)n-air-act-settlement.

Ook de fabrikanten van trucks zoals Caterpillar, Cummins, Detroit diesel etc. zijn aangepakt.
Die waren wat duurder uit dan Ford, in totaal ging het om ongeveer 1 miljard dollar.
http://www.dieselduck.inf(...)s/lawsuit_diesel.htm

[ Bericht 6% gewijzigd door oldford op 22-09-2015 08:49:42 ]
pi_156290407
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 08:05 schreef lobotm het volgende:
Tja zo rijd de gemiddelde amerikaan rond Dus waar hebben ze het over lol ;)
Het hypocriete is dat deze Dodge wordt aangemerkt als een truck en derhalve niet aan de emissienormen hoeft te voldoen waaraan personenauto's wel moeten voldoen. Dat het ding waarschijnlijk nooit meer vervoert dan 1 of 2 rednecks en een sixpack doet niet terzake.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')