abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156270331
Hoi allemaal, al enige tijd ben ik bezig met het vinden van een nieuw huis voor mijn kat. Ik wil hem niet naar een asiel brengen, maar via andere wegen is het nog niet gelukt om iemand te vinden om hem te adopteren en toen dacht ik ineens aan Fok O+

Ik wil dan ook jullie hulp inroepen om voor mijn Ooby een goed huis te vinden, en ik hoop dat de trollen zich afzijdig willen houden, want ik heb het er al moeilijk genoeg mee zoals het is.

De eerlijke situatie: mijn man kan niet opschieten met mijn kat en mijn kat is bang voor mijn man. Dat leidt er nu toe dat Ooby eigenlijk niet meer binnen komt, tenzij mijn man niet thuis is. Ook blijft Ooby steeds langer van huis weg en heeft hij periodes dat hij zijn kopje tot bloedens toe kapot krabt. Ik heb het gevoel dat hij beter verdient. Natuurlijk heb ik dit tot in den treuren met mijn man besproken, maar de situatie duurt al jaren zonder oplossing waarbij de situatie steeds vervelender wordt, en met een beetje geluk wordt Ooby erg oud, en volgens mij verdient hij gewoon beter, een fijn huis, waar iedereen van hem houdt en waar hij zijn laatste jaren mag doorbrengen en het doet mij ontzettend veel verdriet dat ik hem dat niet kan geven.

Ooby is een lieverd, mijn maatje, en ik wil helemaal niet dat hij weg gaat, maar het zou wel beter zijn voor hem ;(

DUS! Zouden jullie mij willen helpen? Ben of ken je iemand die Ooby in huis wil nemen?

Hieronder wat meer info:

Naam huisdier: Ooby
Soort: Rode kater, europese korthaar
Leeftijd: 9
Dierenpaspoort beschikbaar: ja
Gechipt: ja
Gesteriliseerd/Gecastreerd: ja
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): niet geent (maar wil ik best nog doen)
Datum laatste dierenartsbezoek:begin dit jaar
Reden laatste dierenartsbezoek: kopje kapot krabben > prednisolone druppels over zijn eten
Aard van het beestje: zachtaardig, rustig, zelfstandig, wat schrikachtig (vooral voor mannen of mensen met schoenen aan).
Omgang met kinderen: super, doet echt geen vlieg kwaad, nooit, zelfs niet in panieksituaties.
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): krabt af en toe zijn kopje kapot wat behandeld kan worden met prednisolone druppels over zijn eten, dan is het in enkele weken over. Dit wordt geweten aan stress, een andere oorzaak is nooit door de dierenarts gevonden.
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee, maar hij is wel kieskeurig. Hij krijgt intestine brokjes van royal canine en felix zachtvoer.
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Als kitten uit het asiel gehaald.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Zie boven.

Moet naar buiten kunnen, bij voorkeur in een tuin. Bij een balkon gaat hij waar mogelijk de hort op.
Sarcasme. Herken het.
pi_156270360
Sarcasme. Herken het.
pi_156270828
Kun je niet beter een nieuw huis voor je man zoeken?
pi_156270942
quote:
11s.gif Op maandag 21 september 2015 14:58 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Kun je niet beter een nieuw huis voor je man zoeken?
:@ precies wat ik dacht. Maar wie wil er nu een man die niet met poesjes overweg kan. :{w
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_156270954
Ik zit in hetzelfde schuitje, maar dan met m'n vrouw. Pijnlijke situatie.
pi_156271029
Waarom kan je man niet met je kat opschieten ? heb je al eens aan een gedrags-weetikveel gedacht voor je kat en je man ? (iemand anders weet vast wel wat ik bedoel) Als jij je kat eigenlijk niet kwijt wilt is dat misschien een optie om dat eerst te proberen als jullie dat nog niet gedaan hebben.
  maandag 21 september 2015 @ 15:09:06 #7
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_156271064
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 15:04 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

:@ precies wat ik dacht. Maar wie wil er nu een man die niet met poesjes overweg kan. :{w
Dit dus, dacht ook hetzelfde.
pi_156271124
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 15:04 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

:D
Voor mijn ex was mijn ene kat ook doodsbang. Nu heb ik een vriend die wel heel lief voor mijn katten is. Dat zegt voor mij eigenlijk al genoeg, die katten horen bij mij, dus dat moet ook een beetje klikken. Zou nooit mijn katten weg doen voor een vent :@
pi_156271133
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:11 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

:D
Voor mijn ex was mijn ene kat ook doodsbang. Nu heb ik een vriend die wel heel lief voor mijn katten is. Dat zegt voor mij eigenlijk al genoeg, die katten horen bij mij, dus dat moet ook een beetje klikken. Zou nooit mijn katten weg doen voor een vent :@
Oh, dus zo ontstaan catladies :D
pi_156271152
quote:
99s.gif Op maandag 21 september 2015 15:12 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Oh, dus zo ontstaan catladies :D
Ja ik zat al te twijfelen om te posten :') maar ik meen het wel. Gelukkig kan mijn vriend nu wel goed met ze overweg..
pi_156271174
Of hij moet echt zwaar allergisch zijn, misschien wil ik er dan over nadenken. Maar liever een andere oplossing dan. Vriend buiten slapen ofzo haha
  maandag 21 september 2015 @ 15:21:16 #12
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_156271308
quote:
99s.gif Op maandag 21 september 2015 15:04 schreef stbabylon het volgende:
Ik zit in hetzelfde schuitje, maar dan met m'n vrouw. Pijnlijke situatie.
Hoeveel draaiuren heeft die vrouw? Heb misschien wel interesse.
pi_156271315
Tja, helaas ligt het niet zo makkelijk. De grap "doe je man weg" heb ik vaak genoeg gehoord. Natuurlijk ligt het niet zo makkelijk. We hebben heel veel gepraat, maar hij houdt nu eenmaal niet van katten, dat verander je niet. Zou ik een kat hebben die daar imuun voor was, zoals de meeste katten, dan was er geen probleem geweest. Helaas is het probleem er wel en wordt de kat gewoon duidelijk ongelukkig door de situatie.
Sarcasme. Herken het.
pi_156271431
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:21 schreef Spirit82 het volgende:
Tja, helaas ligt het niet zo makkelijk. De grap "doe je man weg" heb ik vaak genoeg gehoord. Natuurlijk ligt het niet zo makkelijk. We hebben heel veel gepraat, maar hij houdt nu eenmaal niet van katten, dat verander je niet. Zou ik een kat hebben die daar imuun voor was, zoals de meeste katten, dan was er geen probleem geweest. Helaas is het probleem er wel en wordt de kat gewoon duidelijk ongelukkig door de situatie.
Ik vind het geen grap. Hoe kan je je dierenliefde opzij zetten voor iemand die duidelijk niet dezelfde voorkeuren heeft als jij en bovendien jou eigenlijk nog eens dwingt om hem weg te doen. Dat verdiend dat beestje niet.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_156271541
Het is makkelijk oordelen over anderen. Ik ga mijzelf of mijn keuze niet verdedigen. Zoals ik in de OP al schreef, dit getrol kan ik missen als kiespijn. Het was en is een heel moeilijke beslissing voor mij en pijnlijk genoeg zonder dat anderen hierover oordelen.

Ik ben op zoek naar hulp bij het vinden van een goed huis omdat dit voor mijn gezin en voor de kat het beste is wat ik kan doen. Als er alleen getrold of afgebrand wordt, heeft dit topic geen nut en moet ik het op een andere manier proberen.
Sarcasme. Herken het.
pi_156271614
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:29 schreef Spirit82 het volgende:
Het is makkelijk oordelen over anderen. Ik ga mijzelf of mijn keuze niet verdedigen. Zoals ik in de OP al schreef, dit getrol kan ik missen als kiespijn. Het was en is een heel moeilijke beslissing voor mij en pijnlijk genoeg zonder dat anderen hierover oordelen.

Ik ben op zoek naar hulp bij het vinden van een goed huis omdat dit voor mijn gezin en voor de kat het beste is wat ik kan doen. Als er alleen getrold of afgebrand wordt, heeft dit topic geen nut en moet ik het op een andere manier proberen.
Luister schat, je kan zeggen dat je geen getroll wilt en geen oordelen van mensen. Maar dit doet mij, als geen troll en absolute dierenliefhebber, gewoon ongelofelijk veel pijn om te lezen. Ik zeg niet dat je je man weg moet doen, maar waarom kan hij dat beest niet gewoon negeren. Ik vind het apart dat je serieus kiest voor je man terwijl dat diertje niks mis doet en hij al behoorlijk oud is.

Als ik er niet al 4 had zou ik hem zo overnemen van je. Helaas gaat dat niet lukken, maar dan nog vind ik dit een hele rare situatie.
pi_156271681
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:25 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Ik vind het geen grap. Hoe kan je je dierenliefde opzij zetten
Het blijft een kat versus een relatie, godtering zeg.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  maandag 21 september 2015 @ 15:36:22 #18
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_156271695
Afgeven bij de lokale chinees
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_156271710
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 15:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja zo kun je het zien, ik vind het in een relatie toch wel heel belangrijk dat we dezelfde normen en waarden erop na houden en enigszins dezelfde dingen leuk vinden. ^O^
pi_156271738
Dat mag je vinden en het doet mij nog veel meer pijn. Ik zie mezelf ook als dierenliefhebber, heb altijd dieren gehad, jarenlang als vrijwilliger in asiel gewerkt. Ik heb niet voor deze situatie gekozen. Denk je echt dat ik geen andere opties gezocht heb? Mijn man gevraagd het te accepteren of hem te negeren? Dit is niet te negeren, de kat is bang voor mijn man, vlucht de kamer uit zodra hij hem ziet, durft niet eens in de tuin te blijven. Waarom? Vertel het me maar. Mijn man doet hem niks, maar irriteert zich hier rot aan wat voor ons gezin veel stress oplevert. De kat komt inmiddels niet meer naar binnen, blijft dagen weg zonder eten waarbij ik hoop dat iemand anders hem eten geeft. Denk je dat dat fijn voelt aks het buiten stormt? Of met de winter voor de deur? Ik wil deze situatie niet, maar kan hem ook niet oplossen. En nu ben ik klaar met verdedigen, wat ik al niet wilde, want ik word heel verdrietig van dit soort reacties.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 21 september 2015 @ 15:38:25 #21
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_156271747
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 15:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Waarbij dieren altijd 100% loyaal zijn, bij je man is dat maar afwachten.
Dadelijk heb je je kat weg gedaan en een maand later gaat je man er vandoor met je beste vriendin.
Dan heb je niks meer.

Dus gewoon die man op secondlove.nl zetten.
pi_156271783
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:21 schreef Spirit82 het volgende:
Tja, helaas ligt het niet zo makkelijk. De grap "doe je man weg" heb ik vaak genoeg gehoord. Natuurlijk ligt het niet zo makkelijk. We hebben heel veel gepraat, maar hij houdt nu eenmaal niet van katten, dat verander je niet.
Maar wat doet hij dan waardoor de kat doodsbang voor hem is?
pi_156271851
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 15:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

Maar wat doet hij dan waardoor de kat doodsbang voor hem is?
Ja dit. Dat gebeurd echt niet zomaar. Ofwel de man van TS doet hem wat ofwel het beestje heeft een tumor waardoor hij raar gedrag vertoont. Volgens mij zijn er weinig andere opties.

TS; betaal plz die 75 euro aan het asiel en sta je kat daar af.
  maandag 21 september 2015 @ 15:44:12 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156271930
Hoelang wonen je man en de kat al samen ? Is de situatie van meet af aan al zo geweest of is het langzamerhand ontstaan ?

Ik vraag dit om en beter idee te krijgen van wat er speelt. Ook handig voor mensen die interesse in de kat hebben.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 21 september 2015 @ 15:44:19 #25
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_156271936
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:41 schreef Tamashii het volgende:
TS; betaal plz die 75 euro aan het asiel en sta je kat daar af.
Ze heeft zelf in een asiel gewerkt, dus weet ook wel wat er gebeurt als dat beest na 3 maanden nog niet opgehaald is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')