Hoi allemaal, al enige tijd ben ik bezig met het vinden van een nieuw huis voor mijn kat. Ik wil hem niet naar een asiel brengen, maar via andere wegen is het nog niet gelukt om iemand te vinden om hem te adopteren en toen dacht ik ineens aan Fok
Ik wil dan ook jullie hulp inroepen om voor mijn Ooby een goed huis te vinden, en ik hoop dat de trollen zich afzijdig willen houden, want ik heb het er al moeilijk genoeg mee zoals het is.
De eerlijke situatie: mijn man kan niet opschieten met mijn kat en mijn kat is bang voor mijn man. Dat leidt er nu toe dat Ooby eigenlijk niet meer binnen komt, tenzij mijn man niet thuis is. Ook blijft Ooby steeds langer van huis weg en heeft hij periodes dat hij zijn kopje tot bloedens toe kapot krabt. Ik heb het gevoel dat hij beter verdient. Natuurlijk heb ik dit tot in den treuren met mijn man besproken, maar de situatie duurt al jaren zonder oplossing waarbij de situatie steeds vervelender wordt, en met een beetje geluk wordt Ooby erg oud, en volgens mij verdient hij gewoon beter, een fijn huis, waar iedereen van hem houdt en waar hij zijn laatste jaren mag doorbrengen en het doet mij ontzettend veel verdriet dat ik hem dat niet kan geven.
Ooby is een lieverd, mijn maatje, en ik wil helemaal niet dat hij weg gaat, maar het zou wel beter zijn voor hem

DUS! Zouden jullie mij willen helpen? Ben of ken je iemand die Ooby in huis wil nemen?
Hieronder wat meer info:
Naam huisdier: Ooby
Soort: Rode kater, europese korthaar
Leeftijd: 9
Dierenpaspoort beschikbaar: ja
Gechipt: ja
Gesteriliseerd/Gecastreerd: ja
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): niet geent (maar wil ik best nog doen)
Datum laatste dierenartsbezoek:begin dit jaar
Reden laatste dierenartsbezoek: kopje kapot krabben > prednisolone druppels over zijn eten
Aard van het beestje: zachtaardig, rustig, zelfstandig, wat schrikachtig (vooral voor mannen of mensen met schoenen aan).
Omgang met kinderen: super, doet echt geen vlieg kwaad, nooit, zelfs niet in panieksituaties.
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): krabt af en toe zijn kopje kapot wat behandeld kan worden met prednisolone druppels over zijn eten, dan is het in enkele weken over. Dit wordt geweten aan stress, een andere oorzaak is nooit door de dierenarts gevonden.
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee, maar hij is wel kieskeurig. Hij krijgt intestine brokjes van royal canine en felix zachtvoer.
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Als kitten uit het asiel gehaald.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Zie boven.
Moet naar buiten kunnen, bij voorkeur in een tuin. Bij een balkon gaat hij waar mogelijk de hort op.
Sarcasme. Herken het.