abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156247101
quote:
Acupuncturisten, chiropractoren en andere alternatieve artsen en behandelaars hoeven geen omzetbelasting (btw) meer af te dragen. Dat blijkt uit een serie recente uitspraken van belastingrechters en de Hoge Raad.

Kern daarvan is dat de fiscus geen onderscheid mag maken tussen ‘alternatieve’ en normale medische handelingen.
Meer bij NRC

Te belachelijk voor woorden. Dat mensen in dat soort onzin geloven is al triest en gevaarlijk genoeg. Dat verschillende rechters mensen nu de indruk geven dat dat soort behandelingen op gelijke hoogte staan met reguliere medische behandelingen is absurd en bijzonder verwerpelijk. Hopelijk grijpt de wetgever heel snel in.

(c) Jigzoz
skull.jpg

Oorspronkelijke topic:
NWS / Kwakzalverij weer belastingvrij

[ Bericht 9% gewijzigd door Bart2002 op 20-09-2015 17:35:05 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156247127
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2015 17:23 schreef tailfox het volgende:

[..]

een pilltetje werkt medisch als het 50 procent helpt.
50% helpt??? Die verdient wat uitleg. Shoot!
pi_156247277
quote:
Dat verschillende rechters mensen nu de indruk geven dat dat soort behandelingen op gelijke hoogte staan met reguliere medische behandelingen is absurd en bijzonder verwerpelijk.
Belastingrechters moeten mensen er niet van overtuigen dat dat soort behandelingen wel of niet op gelijke hoogte staan met reguliere behandelingen. Belastingrechters moeten de wet interpreteren en alle andere regels en beginsels in het oog houden. Een andere uitspraak was zeker onjuist geweest en de wetgever dient het op te lossen. Want spoiler: er gaan nog meer beroepen vrijgesteld worden, nog meer kwakzalvers of hoe je ze ook wil noemen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_156247387
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 17:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

50% helpt??? Die verdient wat uitleg. Shoot!
Als 50 procent van de testpersonen geen/minder last heeft van iets dan werken de medicijnen al. Is de test geslaagd en worden de drugs uitgebracht.
Dit hoorde ik van mensen die in een lab werken.
En dat werd ook aardig bevestigt bij een sollicitatie als proefpersoon.

(er zit natuurlijk ook nog een factor placebo achter (zoveel proef personen krijgen suiker)
Maar het gaat om meer dan 50 procent van de mensen die de drugs echt krijgen.

Niet al het onderzoek zal het zelfde zijn maar het feit dat ze bij 50 procent al het in de schappen gingen zetten.
pi_156247462
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2015 17:40 schreef tailfox het volgende:

[..]

Als 50 procent van de testpersonen geen/minder last heeft van iets dan werken de medicijnen al. Is de test geslaagd en worden de drugs uitgebracht.

(er zit natuurlijk ook nog een factor placebo achter (zoveel proef personen krijgen suiker)

Niet al het onderzoek zal het zelfde zijn maar het feit dat ze bij 50 procent al het in de schappen gingen zetten.
Heb je ook een bron ipv iets wat je ergens ooit gehoord hebt?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_156247594
quote:
99s.gif Op zondag 20 september 2015 17:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heb je ook een bron ipv iets wat je ergens ooit gehoord hebt?
Gaat over fase 3.
pi_156247623
Eigenlijk is het afhankelijk van het doel hoe hoog het aantal te behandelen mensen is ter voorkoming van een zieke. Dat heet ook wel het number needed to treat. (Mogelijk bedoelt tailfox iets anders, dat er bij 50% van de proefpersonen iets te meten is, maar dat is weer een ander begrip)

Voorbeeld http://www.medicine.ox.ac(...)nalgesics/ap004.html
Dit laat zien dat van elke 3,8 mensen die paracetamol gebruiken ter voorpagina van de postoperatieve pijn, er een is die 50% of meer pijnvermindering heeft.

Voor bijvoorbeeld bloeddrukverlagers of calcium + vitamine D is dit getal hoger. Maar daar verlaag je dan weer de kans op hartaanval of botbreuk mee, dus dan is het geoorloofd dat de getallen hoger zijn.
pi_156247688
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 17:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
Eigenlijk is het afhankelijk van het doel hoe hoog het aantal te behandelen mensen is ter voorkoming van een zieke. Dat heet ook wel het number needed to treat. (Mogelijk bedoelt tailfox iets anders, dat er bij 50% van de proefpersonen iets te meten is, maar dat is weer een ander begrip)

Voorbeeld http://www.medicine.ox.ac(...)nalgesics/ap004.html
Dit laat zien dat van elke 3,8 mensen die paracetamol gebruiken ter voorpagina van de postoperatieve pijn, er een is die 50% of meer pijnvermindering heeft.

Voor bijvoorbeeld bloeddrukverlagers of calcium + vitamine D is dit getal hoger. Maar daar verlaag je dan weer de kans op hartaanval of botbreuk mee, dus dan is het geoorloofd dat de getallen hoger zijn.
klopt aardig inderdaad wat ik bedoel.
pi_156247701
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2015 17:51 schreef tailfox het volgende:

[..]

Gaat over fase 3.
Uitstekende bron.
  zondag 20 september 2015 @ 18:10:50 #10
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_156247996
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2015 17:40 schreef tailfox het volgende:

[..]

Dus als 50% beter wordt van een pil en de andere 50% gaat dood mag het volgens jou in de schappen komen. Want dat heb je ergends gehoord. Kom op zeg :D
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 20 september 2015 @ 18:12:14 #11
pi_156248027
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2015 17:55 schreef tailfox het volgende:

[..]

klopt aardig inderdaad wat ik bedoel.
Dan heb je het aardig belabberd uitgelegd. Dit lijkt in de verste verte niet op wat jij postte.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_156248121
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2015 18:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dus als 50% beter wordt van een pil en de andere 50% gaat dood mag het volgens jou in de schappen komen. Want dat heb je ergends gehoord. Kom op zeg :D
Nee dat zeg ik niet.
fase 1 is veiligheid. fase 2 bij kleine groep.
dus nee
pi_156248254
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2015 18:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dan heb je het aardig belabberd uitgelegd. Dit lijkt in de verste verte niet op wat jij postte.
Op de 1 of andere manier is de komst van tailfox in een topic niet bevorderlijk voor de kwaliteit van dat topic. Daar moet hij iets aan doen. Hij is van goede wil lijkt me.
  zondag 20 september 2015 @ 18:26:10 #14
pi_156248331
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2015 18:15 schreef tailfox het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet.
dus nee
Je hebt geen enkele fase genoemd in de post die ik quote. Dan nog, 50% is geen vaste regel en erg afhankelijk van het soort medicijn. En zoals je zegt, als het gecorrigeerd is voor de placebofactor is het feitelijk al meer dan 50%.
pi_156248450
De Hoge Raad IS een belastingrechter...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_156249008
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2015 18:15 schreef tailfox het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet.
dus nee
Maar begrijp je überhaupt iets van de wijze waarop eventuele werking van een behandeling wordt vastgesteld? Dat blijkt nou niet echt uit de warrige posts die je hier plaatst.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156249224
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 09:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ter illustratie misschien.

Maar kom op... Het is 2015. Moeten we nou nóg doen alsof tovertrucjes en hekserij heel serieuze bezigheden zijn?
Kom dan verdomme met het bewijs dát het onzin is. Pannekoek dat je bent.
Vertrouwen op de 'normale' dokters die werken in dienst van de grote medicijnfabrikanten. :')
5 Ferrari's op videoband!
pi_156249298
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:30 schreef SpecialK het volgende:
Relaxed. Supermarkten zijn dus vanaf nu BTW vrij
al hun producten zijn ineens "homeopathisch". Dat scheelt de burger weer 21%.
Hoe bedoel je? Zijn diepvries pizza homeopatisch? Dr. Oetker is geen echte dokter hoor.
  zondag 20 september 2015 @ 19:08:48 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156249333
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:04 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Vertrouwen op de 'normale' dokters die werken in dienst van de grote medicijnfabrikanten. :')
Waarom verwacht je van hem dat hij bewijst dat ze poep praten ? Is het niet genoeg dat deze kwakzalvers nooit aantonen dat hun methodes werken?
Verder is er in deze reeks al genoeg aan linkjes en post neergezet die laten zien wat voor een onzin deze kwakzalvers verkopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156249381
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:04 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Je kunt niet bewijzen dat iets niet bestaat.
En "normale" artsen zijn niet in dienst van "de grote medicijnfabrikanten".
Zij hebben een roeping om alles te doen wat in hun vermogen ligt om mensen te helpen bij het genezen van hun kwalen. Het is goed volk.
pi_156249477
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:07 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Zijn diepvries pizza homeopatisch? Dr. Oetker is geen echte dokter hoor.
Dat was een diep inzicht van hem. En je leest en/of begrijpt het niet goed.
En dat heeft niets met Dr. Oetker te maken.
pi_156249487
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je kunt niet bewijzen dat iets niet bestaat.
En "normale" artsen zijn niet in dienst van "de grote medicijnfabrikanten".
Zij hebben een roeping om alles te doen wat in hun vermogen ligt om mensen te helpen bij het genezen van hun kwalen. Het is goed volk.
Ja en wat gebruiken ze bij dat helpen? Juist de medicijnen dat ze worden toegespeeld door de vertegenwoordigers van de medicijnfabrieken.
pi_156249520
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ja en wat gebruiken ze bij dat helpen? Juist de medicijnen dat ze worden toegespeeld door de vertegenwoordigers van de medicijnfabrieken.
O ja. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Wij gaan ons even beraden over dat inzicht.
pi_156249524
BE-LACH-E-LIJK!

Bullshit - alternatief medicijn

Net zoals bij geloof is het een placebo effect. Als je je er goed bij voelt, dan werkt het.
Eigenlijk te dom voor woorden dat zoiets dan geen belasting hoeft te betalen. Afschaffen, of anders haal dan overal de belasting weg waar mensen zich goed door voelen...
pi_156249642
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

O ja. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Wij gaan ons even beraden over dat inzicht.
Uh goedzo.
Vergelijk het als een cafe, waar de brouwer je verplicht hun bier in te kopen en zo niet dan trekken ze de financiering en je tapvergunning in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')