Meer bij NRCquote:Acupuncturisten, chiropractoren en andere alternatieve artsen en behandelaars hoeven geen omzetbelasting (btw) meer af te dragen. Dat blijkt uit een serie recente uitspraken van belastingrechters en de Hoge Raad.
Kern daarvan is dat de fiscus geen onderscheid mag maken tussen ‘alternatieve’ en normale medische handelingen.
Nee, niet dus. De suggestie wordt gewekt dat het om serieuze behandelingen gaat en dat is bijzonder misleidend.quote:
Ja, ter illustratie misschien.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een goede kanshebber voor de kackadorisprijs.
www.kwakzalverij.nl/1733/(...)Kackadorisprijs_2015
Als we niet doen alsof het serieuze bezigheden zijn, ze negeren, negeren we dan ook de mensen die eraan ten prooi vallen? Dan liever wel informeren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ter illustratie misschien.
Maar kom op... Het is 2015. Meten we nou nóg doen alsof tovertrucjes en hekserij heel serieuze bezigheden zijn?
Zeker! Daarom: hef er BTW op, verplicht een vermelding op de verpakking dat de behandeling zinloos is en waar er sprake is van daadwerkelijk gevaar voor de volksgezondheid (bij chiropraxie bijvoorbeeld), daar dient ingegrepen te worden.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als we niet doen alsof het serieuze bezigheden zijn, ze negeren, negeren we dan ook de mensen die eraan ten prooi vallen? Dan liever wel informeren.
Net als bij ICT laten rechters zo zien dat onvoldoende kennis leidt tot verkeerde rechtspraak.
Het gaat om jurisprudentie. Dus wat heeft het kabinet daarmee te maken?quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:22 schreef -AMG- het volgende:
We gaan echt weer terug in de tijd met dit kabinet.
Geen idee. Het lijkt mij juist noodzakelijk.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:44 schreef Bart2002 het volgende:
Kern daarvan is dat de fiscus geen onderscheid mag maken tussen ‘alternatieve’ en normale medische handelingen.
Waarom mogen ze dit eigenlijk niet?
Die zijn verantwoordelijk voor de wetgeving waar de rechter naar kijkt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat om jurisprudentie. Dus wat heeft het kabinet daarmee te maken?
BTW wordt dusdanig beheerst door de zesde richtlijn dat het ernstig de vraag is of ze daar wat aan kunnen doen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Die zijn verantwoordelijk voor de wetgeving waar de rechter naar kijkt.
Ze hebben vast genoeg juristen om zoiets dicht te kunnen timmeren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
BTW wordt dusdanig beheerst door de zesde richtlijn dat het ernstig de vraag is of ze daar wat aan kunnen doen.
Kennelijk niet.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:08 schreef Jigzoz het volgende:
Ze hebben vast genoeg juristen om zoiets dicht te kunnen timmeren.
Dacht je van niet dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:22 schreef Hathor het volgende:
Een chiropractor is nu ook al een kwakzalver?
Een vrij gevaarlijke ook nog.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:22 schreef Hathor het volgende:
Een chiropractor is nu ook al een kwakzalver?
Ik heb er in het verleden vaak genoeg baat bij gehad als mijn rug weer eens helemaal op slot zat. Effe laten kraken en we kunnen weer gaan. Dat noem ik geen kwakzalverij nee, dat noem ik vakmanschap.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |