abonnement Unibet Coolblue
pi_156244502
Het staat er toch uitdrukkelijk, in artikel 97 van onze Grondwet: “Alle Nederlanders die daartoe in staat, zijn verplicht mede te werken tot handhaving van de onafhankelijkheid van het Rijk en tot verdediging van zijn grondgebied”

Toen onder President Bush in juni 2002 een wet tot stand kwam waarin Bush zichzelf het recht verschafte om gewapenderhand Nederland binnen te vallen, teneinde eventueel Amerikanen en hun bondgenoten te bevrijden uit de cellen van het Internationale Strafhof, beperkte de regering zich tot het uitspreken van ‘bezorgdheid’ hierover bij de Amerikaanse ambassadeur.



De reactie van de Amerikaanse regering luidde dat men zich niet kon voorstellen dat Nederland Amerika in een positie zou brengen dat zou moeten worden opgetreden. Een antwoord vol onderhuidse dreiging voor het geval dat Nederland dat wellicht, zijns ondanks, zou menen dat wél te kunnen doen.
En alsof een dergelijke afschuwelijke en misdadige bedreiging van Nederland met agressie de gewoonste zaak van de wereld is, gingen regering en parlement vervolgens weer over tot het dagelijkse geneuzel. Over de dreiging van terrorisme van kleine mannetjes bijvoorbeeld.

Terwijl de dreiging met terrorisme van Bush intussen als een slagschaduw boven Nederland blijft hangen.
En al doende kwam de Nederlandse wetgever tot een definitie van terroristische bedreiging die, onbedoeld, in elk geval althans op één man perfect is toegesneden, de persoon van Bush. Die definitie luidt: ‘Het dreigen met gewelddadige aktie met het oogmerk om de bevolking of een deel van de bevolking van Nederland ernstige vrees aan te jagen, dan wel de Nederlandse overheid of een internationale organisatie, gevestigd in Nederland, te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden.”
Het moet gezegd worden, geen enkele andere bekende terrorist voldoet zo compleet aan deze definitie: Bush tracht niet alleen de Nederlandse overheid met dreigend geweld naar zijn hand te zetten, maar ook een internationale instelling gevestigd hier in ons land, namelijk het Internationale Strafhof.




Bush dus als superterrorist. Maar in één moeite door ook als superoorlogsmisdadiger. Want niets is naar internationaal recht een ernstiger misdrijf dan agressie. En dat is wat Bush Nederland in het vooruitzicht stelt. Als we niet willen luisteren.

“We”, dat is dan Nederland. Maar intussen zitten we hier dan wel met een Internationaal Strafhof dat van ons, Nederland, onafhankelijk heet te zijn.


En dat we dus niet aan een touwje hebben om het te laten dansen zoals dat Bush gerieft.
De boodschap van Bush is echter luidt en duidelijk: ‘Jullie zorgen maar dat jullie het wél aan de lijn hebben, anders zijn de gevolgen voor jullie’.
Wat houdt die lijn dan in, waaraan het Internationaal Strafhof verondersteld wordt te lopen? Die lijn mag van Bush nog veel minder ver uitgevierd worden dan vaak wordt gedacht. Want de ‘The Hague Invasion Act’ dreigt niet alleen met agressie-geweld als er Amerikanen opgesloten zouden worden in de cellen van het Internationaal Strafhof, maar ook als het gaat om mensen van bondgenootschappelijke nationaliteiten of van nationaliteiten waarmee Amerika op ad hoc basis militair optreedt.

Kortom, wat Bush in feite zegt is: ‘Zorg dat niet alleen van mijn Amerikanen wordt afgebleven, maar ook van al mijn vrienden over de hele wereld, anders loopt het slecht met jullie af’.

Een waarom is er van de zijde van de regering en de Tweede Kamer tegen deze perverse bedreigingen met militair geweld geen enkel verzet ? Dat kan maar één reden hebben: de landverraders die het hier in Nederland politiek voor het zeggen hebben zijn het ook op dit punt heimelijk volkomen eens met de Amerikaanse agenda: geen strafrechtelijke vervolging van westerse oorlogsmisdadigers. Alleen van oorlogsmisdadigers van landen die we, letterlijk, tot onze vijand bombarderen.



Bush is inmiddels Obama geworden, maar het vraagstuk van wie er nou eigenlijk bepaalt waar en op welke grond er oorlog gevoerd kan, mag, of zou moeten worden lijkt onder het tapijt geveegd, en in stilte te zijn begraven.

Tijd om eens goed te kijken naar wat we nou eigenlijk hebben afgesproken met elkaar?
bivd kijkt met u mee.
pi_156244748
We hebben afgesproken dat zodra een NAVO-land wordt aangevallen, de andere NAVO-landen dat land helpen. Artikel 5, dacht ik.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156244877
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 15:39 schreef spijkerbroek het volgende:
We hebben afgesproken dat zodra een NAVO-land wordt aangevallen, de andere NAVO-landen dat land helpen. Artikel 5, dacht ik.
Best raar.

De illegale bezetting van Irak heeft aan meer dan 100.000 Iraakse burgers en 1500 Amerikaanse soldaten het leven gekost. Bush heeft de wereld voorgelogen om deze illegale oorlog te beginnen en bedreigt nu andere landen met oorlog. - De regering van Bush is verantwoordelijk voor de martelingen in Abu Ghraib en de mensenrechtenschendingen in Guantanamo Bay. - Bush blokkeert het uitvoeren van VN-resoluties tegen Israël waardoor de schending van Palestijnse rechten - zoals de bouw van de muur - onverminderd door kan gaan. - De zogenaamde ‘oorlog tegen terrorisme’ heeft wereldwijd geleid tot het criminaliseren van moslims en de toename van racisme. - Bush weigert mee te werken aan het Internationaal Strafhof in Den Haag.
bivd kijkt met u mee.
pi_156244926
Niks raars aan. Dat is de basis van de NAVO.

Dat jij wat willekeurige kreten er doorheen gooit, laat ik maar ff achterwege.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156245086
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 15:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Niks raars aan. Dat is de basis van de NAVO.

Dat jij wat willekeurige kreten er doorheen gooit, laat ik maar ff achterwege.
Leuk zo'n basis van de NAVO, maar als je om je heen kijkt zijn we niet aangevallen, en is het militair geweld geen nieuws meer, is er iets veranderd, en zijn ze vergeten het regelboek aan te passen?
bivd kijkt met u mee.
pi_156245117
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 15:51 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Leuk zo'n basis van de NAVO, maar als je om je heen kijkt zijn we niet aangevallen, en is het militair geweld geen nieuws meer, is er iets veranderd, en zijn ze vergeten het regelboek aan te passen?
:?
Ik snap niet welke kant je op wil met dit topic.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156245165
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 15:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

:?
Ik snap niet welke kant je op wil met dit topic.
Dat hoeft ook niet, maar de OP lezen helpt vaak.
:{w
bivd kijkt met u mee.
pi_156245176
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 15:55 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet, maar de OP lezen helpt vaak.
:{w
Ja, je vraag heb ik al in mijn eerste post beantwoord.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156245266
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 15:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, je vraag heb ik al in mijn eerste post beantwoord.
Laten we dan kijken naar de vraag die daaruit logischerwijs voortvloeit.
Waarom houden we ons en elkaar niet aan die afspraak?
bivd kijkt met u mee.
pi_156245377
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 15:59 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Laten we dan kijken naar de vraag die daaruit logischerwijs voortvloeit.
Waarom houden we ons en elkaar niet aan die afspraak?
Welk land van de NAVO is er aangevallen dan?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156245566
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 16:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Welk land van de NAVO is er aangevallen dan?
Vroeg ik me ook al af, ...met al die militaire inzet de laatste 20 jaar.
bivd kijkt met u mee.
pi_156245592
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 16:13 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Vroeg ik me ook al af, ...met al die militaire inzet de laatste 20 jaar.
wtf.. JIJ zegt dat we ons niet aan de afspraak hebben gehouden.
Dus nogmaals: welk NAVO-land is er aangevallen?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156245792
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 16:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

wtf.. JIJ zegt dat we ons niet aan de afspraak hebben gehouden.
Dus nogmaals: welk NAVO-land is er aangevallen?
Vogens mij begrijp je me verkeerd.
Als er niemand is aangevallen, wat doen al die soldaatjes dan buiten hun kazerne's ?

Voorbeeldje, maar ik heb een heel archief vol van deze shit.

quote:
First the White House claimed that NATO needed to engage in a few days of bombing in order to protect Libyan civilians from Muammar Qaddafi’s troops. Those few days have turned into three months, and protecting civilians has morphed into a massive and unrelenting bombing campaign.
bivd kijkt met u mee.
pi_156245826
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 16:23 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Vogens mij begrijp je me verkeerd.
Ik snap idd geen reet van wat je nou eigenlijk wilt.
Dus: succes ermee.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156250424
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 16:23 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Vogens mij begrijp je me verkeerd.
Als er niemand is aangevallen, wat doen al die soldaatjes dan buiten hun kazerne's ?

Voorbeeldje, maar ik heb een heel archief vol van deze shit.

[..]

Er is niemand aangevallen, juist omdat die soldaatjes buiten hun kazernes optreden.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
  zondag 20 september 2015 @ 21:41:41 #16
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_156255250
'Soldaatjes' .......... ^O^

Met zo'n denigrerende toon spreken over mensen die hun bloed en leden in de waagschaal willen stellen om o.a jou vrijheid te verdedigen.

En je dan afvragen waarom je op zoveel weerstand stuit...

-nope-

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2015 23:32:58 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_156256764
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:41 schreef Pumatje het volgende:
'Soldaatjes' .......... ^O^

Met zo'n denigrerende toon spreken over mensen die hun bloed en leden in de waagschaal willen stellen om o.a jou vrijheid te verdedigen.

En je dan afvragen waarom je op zoveel weerstand stuit...


Mijn vrijheid is sinds 1945 niet meer in gevaar geweest.

Maar de soldaatjes in dit land zijn wel aan de andere kant van de wereld mensen van hun vrijheid aan het beroven geslagen in het beste geval, en van hun levens in het slechtste geval.

7414 mannen uit Srebrenica zijn gemarteld en vermoord. En dat terwijl de Nederlandse soldaatjes hen hadden moeten beschermen.

De teller over de slachtoffers van de Nederlandse bombardementen op IS loopt nog dagelijks op, en zal voorlopig niet stilstaan.

Je hebt in de filmpjes kunnen zien welke instructies de soldaatjes krijgen, en dat ze zich daar ook aan houden, en hoeveel spijt ze daar achteraf van hebben.

Er is iemand, ergens die beslissingen neemt, soldaatjes stuurt, .... ook de onze, en die zich niet aan de regels houdt die we daarvoor met z'n allen hebben afgesproken.

De Yugoslaven hadden niet de intentie om ons aan te komen vallen hier, IS lijkt ook niet echt van plan om ons landje binnen te vallen.

Waar bemoeien we ons mee?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2015 23:33:06 ]
bivd kijkt met u mee.
pi_156257309
Er zijn andere landen, zoals bijvoorbeeld Isreal, dat zijn eigen landsgrenzen niet wil vaststellen, en meer slachtoffers heeft gemaakt dan zij die vielen in Srebrenica.

Tot op de dag van vandaag zijn de mensen in die regio hun leven niet zeker.

Waarom gaan we daar niet bombarderen?

Wie maakt de keuze over welke groep er wel, of niet gebombardeerd wordt, en wat zijn de criteria daarvoor ?
bivd kijkt met u mee.
pi_156257439
Irak heeft een lange geschiedenis, we kunnen teruggaan tot in het Bronzen tijdperk, maar dat lijkt me ook wat overdreven, welke periode is een goed moment om eens te kijken wie het daar voor het zeggen heeft, en waarom ?
bivd kijkt met u mee.
pi_156257668
Jij hebt echt geen verstand van de zooi waar je over praat hé?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_156257761
De VS had plannen met Syrie, lang voordat dit conflict uitbrak.

https://wikileaks.org/plusd/cables/06DAMASCUS5399_a.html

Waarom onze soldaatjes daar inzetten om namens de VS invloed uit te oofenen, terwijl de VS zich het recht voorbehoud om Nederland binnen te vallen als de VS voor het ICC wordt gedaagd?
bivd kijkt met u mee.
pi_156257869
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:28 schreef Thaboel het volgende:
Jij hebt echt geen verstand van de zooi waar je over praat hé?
Ik luister naar wat de mensen die er waren hebben te vertellen, en zoals je zelf kunt zien en horen hebben we het niet over slechte manieren, maar over keiharde moord en slachtpartijen.

Hoeveel verstand heb je nodig om ze aan te horen, en je mening te vormen?
bivd kijkt met u mee.
pi_156257899
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:07 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
7414 mannen uit Srebrenica zijn gemarteld en vermoord. En dat terwijl de Nederlandse soldaatjes hen hadden moeten beschermen.
Dat lag niet aan de NL soldaatjes, maar aan de laffe NL politieke jongens en meisjes, dat weet jij maar al te goed.
En ook de rest van de Navo keek toen de andere kant op.
pi_156258037
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat lag niet aan de NL soldaatjes, maar aan de laffe NL politieke jongens en meisjes, dat weet jij maar al te goed.
En ook de rest van de Navo keek toen de andere kant op.
Dus nu is het aan de Nederlandse politiek om aan de andere kant van Europa te gaan bepalen welke lokale bevolkingsgroep er gelijk heeft en welke niet?

En om dat met geweld op te gaan leggen, en af te dwingen?

En waarom dan wel in Srebrenica en niet op de hoogvlakte van Golan bijvoorbeeld?
bivd kijkt met u mee.
pi_156258330
Ja, zo werkt dat he.

Rules of engagement enzo, het was ook een politieke beslissing om de militairen naar Bosnie te sturen met slechts lichte bewapening, want het moest niet te agressief overkomen.
De "politiemissie" naar Kunduz met dank aan GroenLinks en het dan raar vinden als de opgeleide "politiemensen" in Afghanistan toch wat meer paramilitaire taken doen. 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')