quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
"De burgers"?quote:Op zondag 20 september 2015 13:02 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
De enorme afstand tussen die visie van politici en de visie van de burgers op dit probleem is om gek van te worden.
Dus: illegale geluksmigranten vragen asiel aan in Hongarije, en verlaten direct het land op zoek naar meer geld en luxe in Duitsland? Dit heeft werkelijk niets met asielzoekers te maken, dat moet zelfs de meest linkse knuffelpoliticus toch snappen?quote:Het land (Oostenrijk) hield een groep van ongeveer honderd vluchtelingen tegen. Ze wilden vanuit Slovenië het land binnentrekken. De migranten konden asielaanvragen noch reisdocumenten laten zien, aldus een woordvoerder van de politie.
Oostenrijk laat inmiddels wel geregistreerde vluchtelingen uit Hongarije toe. De autoriteiten in Wenen verwachten zondag ongeveer 7.000 mensen uit dat land.
Vertel mij eens: welk land moeten die vluchtelingen wel heen? Als Oostenrijk ze nu naar Turkije wil sturen, dan kan Turkije immers ook weer zeggen dat Oostenrijk een veilig land is.quote:Op zondag 20 september 2015 13:16 schreef RemcoDelft het volgende:
http://www.nu.nl/dvn/4129(...)genproblematiek.html :
[..]
Dus: illegale geluksmigranten vragen asiel aan in Hongarije, en verlaten direct het land op zoek naar meer geld en luxe in Duitsland? Dit heeft werkelijk niets met asielzoekers te maken, dat moet zelfs de meest linkse knuffelpoliticus toch snappen?
Er is geen oorlog in Hongarije, dus iedereen die daarvandaan komt is per definitie geen vluchteling.
Naar een moslimland naar keuzequote:Op zondag 20 september 2015 13:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Vertel mij eens: welk land moeten die vluchtelingen wel heen? Als Oostenrijk ze nu naar Turkije wil sturen, dan kan Turkije immers ook weer zeggen dat Oostenrijk een veilig land is.
Larie.quote:Op zondag 20 september 2015 13:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Er is geen oorlog in Hongarije, dus iedereen die daarvandaan komt is per definitie geen vluchteling.
Ik wil ook een vluchteling zijnquote:Op zondag 20 september 2015 13:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ben ook vluchteling. Geef mij geld. Als je van jezelf zegt dat je vluchteling bent, ben je vluchteling. Dat is de realiteit.
Dan kun je waarschijnlijk nog een hoop "moslimlanden naar keuze" gaan platbombarderen omdat ze niet mee willen werken. Met trouwens waarschijnlijk dan nog meer vluchtelingen als gevolg.quote:Op zondag 20 september 2015 13:34 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Naar een moslimland naar keuze
Wie niet mee wil werken word platgebombardeerd/neergeschoten
Er zitten natuurlijk ook homoseksuelen tussen.quote:Op zondag 20 september 2015 12:04 schreef BlauweSporttas het volgende:
PM maar, ik zoek dit er namelijk ook gedeeltelijk achter. Heb je echter wel een verklaring waarom er ook mannen zijn die pro-vluchteling zijn?
Zo als de waard is, vertrouwt hij zijn gasten hè!quote:Op zondag 20 september 2015 12:11 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het heel simpel: iedereen die voor de import van deze "vluchtelingen" is, heeft daar een bepaald persoonlijk belang bij. Iedereen. En meestal is het een financieel belang. (..) Maar bij veel mensen, en dat zijn dan met name vrouwen, blijft het belang onduidelijk. En dan blijft er eigenlijk maar één ding over: seks, een primaire levensbehoefte.
Is toch niet zo gek? Iedereen heeft er een belang bij, hoe klein of groot dan ook. Er is niemand die de effecten hiervan niet zal voelen.quote:Op zondag 20 september 2015 16:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo als de waard is, vertrouwt hij zijn gasten hè!
Niet iedereen handelt altijd alleen maar uit eigenbelang.quote:Op zondag 20 september 2015 16:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Is toch niet zo gek? Iedereen heeft er een belang bij, hoe klein of groot dan ook. Er is niemand die de effecten hiervan niet zal voelen.
Dat is de vraag. Het eigenbelang kan er ook uit bestaan dat je je "goed" voelt, omdat je voor iemand anders bent opgekomen.quote:Op zondag 20 september 2015 16:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet iedereen handelt altijd alleen maar uit eigenbelang.
Jawel.quote:Op zondag 20 september 2015 16:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Een warm en gelukkig gevoel krijgen omdat jij denkt dat je tienduizenden illegale migranten aan een beter leven helpt is ook eigenbelang! Totaal niet in het belang van ons land trouwens...quote:Op zondag 20 september 2015 16:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat deel klopt inderdaad nog.quote:Op zondag 20 september 2015 15:06 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Er is geen oorlog in Hongarije en al helemaal niet in Kroatië, Oostenrijk of Griekenland.
Dat altruïsme in die zin ook egoïsme is, is een filosofische discussie die me verder irrelevant lijkt.quote:Op zondag 20 september 2015 17:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een warm en gelukkig gevoel krijgen omdat jij denkt dat je tienduizenden illegale migranten aan een beter leven helpt is ook eigenbelang!
Ik ga binnenkort naar Spanje en overweeg mij ook aan te melden als vluchteling. Want, het leven is daar beter, meer zonquote:Op zondag 20 september 2015 13:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ben ook vluchteling. Geef mij geld. Als je van jezelf zegt dat je vluchteling bent, ben je vluchteling. Dat is de realiteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |