Zijn er nog meer schaatsfans hier?
Ben benieuwd wat dit seizoen weer brengt. Wordt Romme weer wereldkampioen? Kan 't nog weer sneller allemaal dan vorig seizoen? Hoe snel is de Olympische baan in Salt Lake City (waar in maart de WK-afstanden alvast verreden worden). Is Gerard van Velde op de weg terug (daar leek 't gister wel op)? Het wordt vast weer een boeiend seizoen. Ik heb er in elk geval zin in!
Zie het al weer voor me, Studio Sport, zondagmiddag, en dan de hele dag wereldbeker wedstrijden uitzenden vanuit rot baantjes in Italie, Oostenrijk etc, waar misschien 100 man publiek op afkomt en dat dan vrijwel elk weekend
slaapverwekkend gewoon.
Laar ze liever wat meer aandacht besteden aan andere wintersporten als biathlon, bobsleeen, (freestyle)skieen etc want dat Schaatsen is echt een overkill geworden.
quote:Als er iemand is van wie ik nog een béétje support had verwacht, dan ben jij 't wel. Ook al niet dus!
Op 05 november 2000 19:43 schreef DIGGER het volgende:
Afgezien van de 500 en 1000 meter (en dan met name bij de mannen, daar de concurrentie daar gewoon groter is) vind ik schaatsen maar saai.
quote:Vervelend, hè? Weet je ook wat voetbalhaters doormaken, die 't hele jaar tegen dat saaie groene kutveld aan moeten kijken op TV. Tevens één van de redenen waarom schaatsten zo gaaf is: even een paar maand niet dat overloze gezeik over voetbal. Héérlijk!
Zie het al weer voor me, Studio Sport, zondagmiddag, en dan de hele dag wereldbeker wedstrijden uitzenden vanuit rot baantjes in Italie, Oostenrijk etc, waar misschien 100 man publiek op afkomt en dat dan vrijwel elk weekend
quote:Nou niet helemaal juist gezien. Ik vind schaatsen dus wel aardig, maar ik vind een 500 en 1000 meter dus leuk en een 10.000 meter oersaai. Beetje de Amerikaanse blik op Schaatsen zeg maar.
Op 05 november 2000 19:49 schreef Arcee het volgende:
Als er iemand is van wie ik nog een béétje support had verwacht, dan ben jij 't wel. Ook al niet dus!
Erbij zijn is overigens wel veel gaver, leukste keer was nog wel op de (onoverdekte) Uithof in 1988 meen ik, dat Gustafson daar Europees kampioen werd en desalniettemin de sfeer supper relaxed en uitgelaten was.
quote:Er zit wel een verschil tussen al die Europacupwedstrijden door de weeks live (waar veel publiek naar kijkt, bij aanwezig is etc) en een Wereldbekerwedstrijd schaatsen in Bazelga live uitzenden waar ca 100 toeschouwers langs de baan staan. Maar wees gerust: AL dat vriendschappelijke voetbalgeneuzel zegt me ook niks en ik kijk niet eens elke zondagavond naar Studio Sport hoor.
Vervelend, hè? Weet je ook wat voetbalhaters doormaken, die 't hele jaar tegen dat saaie groene kutveld aan moeten kijken op TV.
quote:Dan zie ik toch liever Free style skieen, Free style ski springen, Biathlon, Bobsleeen, skien in het algemeen, IJshockey etc
Tevens één van de redenen waarom schaatsten zo gaaf is: even een paar maand niet dat overloze gezeik over voetbal. Héérlijk!
quote:Da's toch nog iets idd. Een WK-sprint zal je dan dus nog wel aanspreken.
Op 05 november 2000 21:09 schreef DIGGER het volgende:
Nou niet helemaal juist gezien. Ik vind schaatsen dus wel aardig, maar ik vind een 500 en 1000 meter dus leuk en een 10.000 meter oersaai. Beetje de Amerikaanse blik op Schaatsen zeg maar.
quote:Mwoah, ik vermaak me ook altijd uitstékend voor de buis hoor. Je moet altijd zo lang wachten als je erbij bent. Die dweilpauzes lijken veel langer te duren dan op TV.
Erbij zijn is overigens wel veel gaver
quote:Idd, want die wereldbekerwedstrijd vind ik 100x interessanter dan een suffe Europacupwedstrijd.
Er zit wel een verschil tussen al die Europacupwedstrijden door de weeks live (waar veel publiek naar kijkt, bij aanwezig is etc) en een Wereldbekerwedstrijd schaatsen in Bazelga live uitzenden waar ca 100 toeschouwers langs de baan staan.
quote:Heel verstandig
Maar wees gerust: AL dat vriendschappelijke voetbalgeneuzel zegt me ook niks en ik kijk niet eens elke zondagavond naar Studio Sport hoor.
quote:Skiën vinnik ook nog wel aardig, de rest eik niet.
Dan zie ik toch liever Free style skieen, Free style ski springen, Biathlon, Bobsleeen, skien in het algemeen, IJshockey etc
(schaatsen was folklore in de tijd van mijn landgenoot Gomez, met rondjes 45 en 9 minuten op de 5 km.. maar wel in het mooiste pak van allemaal! plus: hij kon achteruitschaatsen)
[Dit bericht is gewijzigd door Perico op 07-11-2000 02:19]
quote:Leuk! Eindelijk een fan
Op 07 november 2000 02:15 schreef Perico het volgende:
Ik ben eigenlijk mijn hele leven al schaatsfan.
quote:Behalve die in Calgary, terwijl ik die juist altijd heel graag wil zien. Zal wel te duur zijn.
Vroeger betekende dat vooral het Ek en WK allround, klassementen bijhouden, maar nu is elke worldcup live erop
quote:Ja, dat is wel erg wazig geworden. Maar goed, in de wedstrijden zul je daar maar weinig van terugvinden.
en zijn we met 6 commerciele ploegen echt totaal overspannen geworden
quote:Qua sportman vond ik hem ook altijd zeer indrukwekkend. Jammer dat we nooit zullen weten welke tijden hij op klapschaatsen gereden zou hebben.
Eerlijk gezegd, was ik altijd fan van Johan Olav Koss, omdat die het altijd weer flikte de Nederlandse overmacht te snel af te zijn.
quote:Dat is waar. Ik vind het echter nog altijd wel interessant. Zeker nu de afstandskampioenschappen steeds meer aanzien krijgen. Voelen echt aan als een soort mini-Olympische Spelen.
Nu is er eigenlijk alleen maar een onderlinge strijd om de podiumplekken, want die verdwaalde toevalstreffer van de buitenlandse oude vos zal er weer niet komen... En dat vind ik jammer, want het niet van deze planeet zijnde schaatsen van Romme (exact even oud als ik, tot op het uur) verliest zo wat van zijn waarde, vind ik (het korfbalsyndroom).
Ben benieuwd wat 't wordt dit weekend op 't NK-afstanden. 's Kijken hoe iedereen er voor staat. Bob de Jong vertelde dat-ie Romme wel 's zou kunnen verslaan dit seizoen. Geloof ik niet zo in. Een Romme in goede doen lijkt mij nog altijd onverslaanbaar op de 5 en de 10.
Mooiste rijder was voor mij Leo Visser, prachtige stijl op de 10 km.
Prachtig met die hand.
Japanners die onder de schaatsrace hun veters strikken.
Mannen die zwabberbenen krijgen.
Geweldig, zelfs het vrouwenschaatsen is tegenwoordig wel om aan te zien.
quote:Hoi hoi! Nog één
Op 09 november 2000 21:04 schreef yvonne het volgende:
Eindelijk een fan?
Hier nog eentje.
quote:Ik ook! Naja, vrijdagmiddag iets eerder weg betekent dat dus meestal. Maar bijvoorbeeld van de Olympische Winterspelen van 1998 heb ik alles live gezien. Ontzettend van genoten trouwens. Zonder meer één van de mooiste sportevenementen ooit.
Ieder jaar plan ik vrij op m'n werk om het te schaatsen te volgen
quote:Ik weet nog dat-ie in 't prille begin van Thialf een W.R. op de 5.000km reed (6'47'01 volgens mij). Gewèldig was dat. Eén van de gaafste races wel.
Mooiste rijder was voor mij Leo Visser, prachtige stijl op de 10 km.
Prachtig met die hand.
quote:Om aan te zien was 't altijd wel hoor *denkt aan die strakke schaatspakken
Geweldig, zelfs het vrouwenschaatsen is tegenwoordig wel om aan te zien.
quote:Alsof jij gaat schoonmaken
Op 09 november 2000 21:04 schreef yvonne het volgende:alles gaat aan de kant
quote:Jaja , liplezen ipv commentaar luisteren ?
Op 09 november 2000 21:22 schreef Arcee het volgende:*denkt aan die strakke schaatspakken
.
Ik heb tot op heden alles gevolgd, behalve die keren in Alma Ata, vlak na de winterspelen, hadden ze geen beelden van.
,88 was dat, werd Sighel daar geen wereldkampioen?
Ik niet nee,
Maar Iteejer en de kids gaan maar een weekendje naar de Ardennen ofzo
quote:Alles beter dan naar Ria Visser luisteren!
Op 09 november 2000 21:26 schreef Guus Muisarm het volgende:
Jaja , liplezen ipv commentaar luisteren ?
quote:Nee, dat was in 1992, na de Spelen, dat Sighel kampien werd (in Calgary trouwens).
Op 09 november 2000 21:28 schreef yvonne het volgende:
Ik heb tot op heden alles gevolgd, behalve die keren in Alma Ata, vlak na de winterspelen, hadden ze geen beelden van.
,88 was dat, werd Sighel daar geen wereldkampioen?
In 1988 werd Eric Flaim volgens mij kampioen in Alma Ata.
maarjah, ik kijk bijvoorbeeld ook graag wielrennen...
quote:Dan was het Flaim, maar daaar heb ik dus nooit beelden van gezien.
Op 09 november 2000 21:40 schreef Arcee het volgende:
Nee, dat was in 1992, na de Spelen, dat Sighel kampien werd (in Calgary trouwens).In 1988 werd Eric Flaim volgens mij kampioen in Alma Ata.
Wennemars benadert WR op 1.500 m
Erben Wennemars heeft bij wedstrijden in Calgary het wereldrecord op de 1.500 meter tot op 0'76" benaderd. Wennemars zegevierde op de Olympic Oval in 1.45'96". De Zuid-Koreaan Kyu-Hyuk Lee is sinds 16 maart houder van het wereldrecord met 1.45'20". De Canadees Jeremy Wotherspoon won de 1.000 m in 1.09'35" en Gianni Romme was de snelste op de 3000 m: 3.45'67". Bij de dames won Ljoedmilla Zjoerova de 500 m in 38'57". Catriona LeMay (Can) noteerde 1.58'62" op de 1.500 m.Daarmee was ze ruim een seconde te snel voor Annamarie Thomas (1.59'85"). Marja Vis won de 3.000 m in 4.08'03".
om te kijken en om te doen!
quote:Leuk Wennemars maar volgens mij worden de prijzen pas in Februari verdeeld,Te vroeg in vorm dus. Romme weet waar dat op uitdraait.
Op maandag 22 oktober 2001 23:21 schreef Arcee het volgende:
*kick*Wennemars benadert WR op 1.500 m
Erben Wennemars heeft bij wedstrijden in Calgary het wereldrecord op de 1.500 meter tot op 0'76" benaderd. Wennemars zegevierde op de Olympic Oval in 1.45'96". De Zuid-Koreaan Kyu-Hyuk Lee is sinds 16 maart houder van het wereldrecord met 1.45'20".
quote:Absoluut!
Op maandag 22 oktober 2001 23:41 schreef E.T. het volgende:
De 1500 m Roeleert!!!!
quote:Ja, laten we hopen dat zo'n tijd nog-niet-in-vorm-zijn betekent...
Op dinsdag 23 oktober 2001 00:14 schreef SpankSpankeronie het volgende:
Leuk Wennemars maar volgens mij worden de prijzen pas in Februari verdeeld,Te vroeg in vorm dus. Romme weet waar dat op uitdraait.
Lijkt me iig niet slim om in een Olympisch seizoen al in oktober te pieken.
Beste schaatsmoment van afgelopen jaar was de 10000 meter op het WK Afstanden tussen Bob de Jong en Carl Verheyen. Maar eigenlijk vind ik bijna al het schaatsen wel leuk.
quote:Volgens mij is Wennemars elk jaar vroeg in vorm en lijden zijn prestaties verder in het jaar daar niet echt onder. Laten we hopen dat het dit jaar ook zo is.
Op dinsdag 23 oktober 2001 00:14 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
Leuk Wennemars maar volgens mij worden de prijzen pas in Februari verdeeld,Te vroeg in vorm dus. Romme weet waar dat op uitdraait.
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 10:42 schreef zodiakk het volgende:
... je weet al van te voren dat Gunda Niemann driekwart van alle afstanden zal winnen ...
quote:
Niemann niet naar Salt Lake CityUitgegeven: 17-10-2001 12:06
De concurrentie zal opgelucht zijn want woensdag heeft Gunda Niemann bekend gemaakt dat zij niet zal deelnemen aan de Olympische Spelen van Salt Lake City.
De schaatsster uit het Duitse Erfurt maakte woensdag op een persconferentie bekend dat zij zwanger is. Niemann heeft al drie olympische titels op haar naam staan, maar wilde in Salt Lake City op jacht gaan naar nog meer olympisch eremetaal. Die kans is nu verkeken, want over vier jaar Niemann te oud om nog een serieuze kandidaat voor de medailles te zijn. Hoewel je het bij haar nooit helemaal zeker weet. In het verleden is Niemann wel vaker afgeschreven en elke keer sloeg zij harder terug dan ooit.
Wel maakte Niemann bekend dat haar zwangerschap niet het einde van haar schaatscarrière betekent. In 2003 wil zij in Berlijn wereldkampioen allround worden.
quote:Dus nu komt er zo'n Friesche Schnoll op het podium, zo'n huppelkutje.
Op dinsdag 23 oktober 2001 10:48 schreef Smike het volgende:[..]
[..]
.
quote:Nee, Pechstein wint nu 3/4 van de wedstrijden afgewisseld door Friesinger.
Op dinsdag 23 oktober 2001 10:51 schreef zodiakk het volgende:[..]
Dus nu komt er zo'n Friesche Schnoll op het podium, zo'n huppelkutje.
quote:Volgens mij is Pechstein al een halve Nederlandse (die is toch getrouwd met een Fries?) en ja,Friesinger...
Op dinsdag 23 oktober 2001 10:52 schreef Smike het volgende:[..]
Nee, Pechstein wint nu 3/4 van de wedstrijden afgewisseld door Friesinger.
quote:Van Pechstein weet ik het niet, maar Friesinger is wel half Fries, want haar vriend is Ids Postma.
Op dinsdag 23 oktober 2001 10:56 schreef zodiakk het volgende:[..]
Volgens mij is Pechstein al een halve Nederlandse (die is toch getrouwd met een Fries?) en ja,Friesinger...
quote:Maar hoe dan ook, de spanning is altijd ver te zoeken, hoewel ik wel blij ben dat Niemann niet naar Salt Lake city gaat; ik kijk dan wel nooit maar als ik er dan langszap dan hoef ik die oerlelijke, scheve benentechniek van Gunda niet te zien.
Op dinsdag 23 oktober 2001 10:59 schreef Smike het volgende:[..]
Van Pechstein weet ik het niet, maar Friesinger is wel half Fries, want haar vriend is Ids Postma.
Maar de titel van dit topic vind ik echt héél erg eng, doet me denken aan liedje wat ze ooit zongen in De Bus en Big Brother ...
Machiel ! Kun je de topictitel veranderen ? Elke keer als ie boven komt drijven doet het pijn aan m'n ogen ...
quote:Op de lange afstanden wel ja. Ik vind de korte afstanden dan ook een stuk leuker om te kijken (t/m 1500 m). Dan heb je ook wat meer kanshebbers.
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:03 schreef zodiakk het volgende:[..]
Maar hoe dan ook, de spanning is altijd ver te zoeken, hoewel ik wel blij ben dat Niemann niet naar Salt Lake city gaat; ik kijk dan wel nooit maar als ik er dan langszap dan hoef ik die oerlelijke, scheve benentechniek van Gunda niet te zien.
quote:Ja, dat is dan wel weer zo. Maar een 10 km kijken? Mij niet gezien!
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:31 schreef Smike het volgende:[..]
Op de lange afstanden wel ja. Ik vind de korte afstanden dan ook een stuk leuker om te kijken (t/m 1500 m). Dan heb je ook wat meer kanshebbers.
quote:Die 10 KM kijken dat gaat nog wel maar dat commentaar van die Herbert Dijkstra
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:46 schreef zodiakk het volgende:[..]
Ja, dat is dan wel weer zo. Maar een 10 km kijken? Mij niet gezien!
quote:Inderdaad een mooie site.
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oja, voor alle PR's en ranglijsten moet je op www.skatebase.com kijken. IMO een geweldige site.
quote:Dat klopt, zelfs als Romme schaatst duurt het nog te lang.
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:46 schreef zodiakk het volgende:
Ja, dat is dan wel weer zo. Maar een 10 km kijken? Mij niet gezien!
En dan zendt de nos ook nog eens een of andere Poolse postbode uit die tegen een Oezbeekse aardappelpeller schaatst, nee dat gaat mij ook wat te ver.
quote:Ja dat brengt de jolige stemming wel in de huiskamer..
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:54 schreef Smike het volgende:
En dan zendt de NOS ook nog eens een of andere Poolse postbode uit die tegen een Oezbeekse aardappelpeller schaatst, nee dat gaat mij ook wat te ver.
[Dit bericht is gewijzigd door menjo op 23-10-2001 14:07]
quote:Inderdaad. Hoewel ik hem bij het Wielrennen nog irritanter is kan ik hem bij het schaatsen ook missen als kiespijn.
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:48 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
Die 10 KM kijken dat gaat nog wel maar dat commentaar van die Herbert Dijkstra
quote:Er is zeker wel een alternatief, commentaar bij schaatsen is namelijk hartstikke overbodig. Het enige wat ze doen is de rondetijden oplezen, verder valt er dan ook weinig te vertellen. Nee, het geluid staat bij mij met schaatsen altijd uit.
Op dinsdag 23 oktober 2001 14:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar jah, er is geen alternatief.
quote:Ik wil meestal wel horen of er ong kans is op een PR/NR/WR verbetering, en ik ben niet zo'n schaatsnerd dat ik die tijden allemaal uit m'n hoofd ken. Maar die dingen noemen is dan ook het enige nut van een verslaggever.
Op dinsdag 23 oktober 2001 14:21 schreef Smike het volgende:[..]
Er is zeker wel een alternatief, commentaar bij schaatsen is namelijk hartstikke overbodig. Het enige wat ze doen is de rondetijden oplezen, verder valt er dan ook weinig te vertellen. Nee, het geluid staat bij mij met schaatsen altijd uit.
quote:En jij hebt dan knalharde trance opstaan
Op dinsdag 23 oktober 2001 14:21 schreef Smike het volgende:[..]
Er is zeker wel een alternatief, commentaar bij schaatsen is namelijk hartstikke overbodig. Het enige wat ze doen is de rondetijden oplezen, verder valt er dan ook weinig te vertellen. Nee, het geluid staat bij mij met schaatsen altijd uit.
ik zou tijdens de dweil wel eens een analyse willen horen als bij het voetbal, dus met een kenner die wat te melden heeft. Marnix ten korternaar ofzo lijkt me daar erg goed voor icm ben v/d burg. Werpt is een ander licht op het schaatsen dan het eeuwige rondentijden (die zie ik ook wel staan. Misschien moeten ze eens les krijgen van ollie mol die praat ook zelden over de rondetijden.
quote:Het topic stamt dan ook nog uit die tijd.
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:27 schreef popolon het volgende:
Maar de titel van dit topic vind ik echt héél erg eng, doet me denken aan liedje wat ze ooit zongen in De Bus en Big Brother ...
quote:De Adelskalendern Een must voor een (schaats)lijstjesfreak!
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oja, voor alle PR's en ranglijsten moet je op www.skatebase.com kijken. IMO een geweldige site.
Komt van deze goeie schaatssite: http://w1.461.telia.com/~u46109180/other.htm
quote:Ten Kortenaar is een geweldig stoere gast, maar lijkt me ongeschikt als presentator. Zelfde verhaal als bij Ben van den Burg. Overenthousiast, met als gevolg dat je compleet overrompelt wordt als kijker. En ik vermoed dat ze na een wedstrijd zelf een kwartier aan de zuurstof moeten om weer een beetje bij te komen.
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:48 schreef fisico het volgende:
verslag van ben v/d burg is altijd goed. kan heel veel vertellen over de techniek etc veel beter dan wat er bij de nos zit (is eens wat anders goede verslaggeving bij eurosport).ik zou tijdens de dweil wel eens een analyse willen horen als bij het voetbal, dus met een kenner die wat te melden heeft. Marnix ten korternaar ofzo lijkt me daar erg goed voor icm ben v/d burg. Werpt is een ander licht op het schaatsen dan het eeuwige rondentijden (die zie ik ook wel staan. Misschien moeten ze eens les krijgen van ollie mol die praat ook zelden over de rondetijden.
quote:en als iemand die de analyse doet net als cruijff en gullit doen? dat lijkt me wel mooi om de 2 ritten van de 10 km een kwartiertje hun visie op het schaatsen. of De Neel die kan alles.
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ten Kortenaar is een geweldig stoere gast, maar lijkt me ongeschikt als presentator. Zelfde verhaal als bij Ben van den Burg. Overenthousiast, met als gevolg dat je compleet overrompelt wordt als kijker. En ik vermoed dat ze na een wedstrijd zelf een kwartier aan de zuurstof moeten om weer een beetje bij te komen.
ria visser voegt echt helemaal niet toe dus dan liever iemand die te veel vertelt dan iemand die de versnelling mist.
quote:Die is toch minder uitgebreid dan www.skatebase.com , mede schaatslijstjesfreak. Daar staat natuurlijk de Adelskalendern top 500, maar ook nog 6 andere samengestelde lijsten voor zowel mannen als vrouwen en ook nog eens een top 250 voor elke losse afstand. Bovendien kan je ook nog eens die lijsten van 5 jaar terug opzoeken. Wie wil er nou niet weten dat Sigi Postma Kroges op 7 maart 1993 in Hamar de 10000 meter voor vrouwen heeft afgelegd in 32 minuten, 59 seconden en 8 honderdsten? En dat ze daarmee 119e en laatste staat op de ranglijst van die afstand. Nou, ik wel!
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:38 schreef Arcee het volgende:[..]
Het topic stamt dan ook nog uit die tijd.
[..]De Adelskalendern Een must voor een (schaats)lijstjesfreak!
quote:Ria voegt dingen toe als: "Wat ze nu moet doen is schaatsen..." Dooooooh
Op woensdag 24 oktober 2001 19:33 schreef fisico het volgende:
ria visser voegt echt helemaal niet toe
quote:Je hebt gelijk! Ik had 'm nog niet goed bekeken, maar inderdaad, retegoeie site!
Op woensdag 24 oktober 2001 23:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Die is toch minder uitgebreid dan www.skatebase.com , mede schaatslijstjesfreak.
Ga gelijk die sites bekijken,
vraagje aan Arcee, heb jij ook van die lijstenboeken in je boekenkast?
quote:Aardige vent hoor, die Marnix, maar wat heeft hij te zoeken op de Olympische Spelen. Meer dan een figurant zal hij toch niet zijn...
Op donderdag 25 oktober 2001 15:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Over schaatsen gesproken: Marnix Ten Kortenaar wil met behulp van zijn nieuwe mental coach Uri Geller naar de Olympische spelen. En deze winter wil hij ook nog promoveren in de richting fysische chemie.
quote:Ver zal ie het inderdaad niet schoppen voor Oostenrijk, maar ach, Marnix speelt ook een beetje de clown tijdens zulke evenementen, komt altijd weer aanzetten met nieuw technisch vernuft, weet er honderduit over te vertellen en dan toch is het qua prestaties meestal 'ietsje' minder ...
Op donderdag 25 oktober 2001 15:48 schreef Smike het volgende:
Aardige vent hoor, die Marnix, maar wat heeft hij te zoeken op de Olympische Spelen. Meer dan een figurant zal hij toch niet zijn...
Hoera voor Doctor Snuggles !
quote:dat worden dus kromme schaatsen want uri is toch de man van de kromme lepels die hij met breinkracht kan laten buigen.
Op donderdag 25 oktober 2001 15:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Over schaatsen gesproken: Marnix Ten Kortenaar wil met behulp van zijn nieuwe mental coach Uri Geller naar de Olympische spelen. En deze winter wil hij ook nog promoveren in de richting fysische chemie.
nu weet ik dat schaatsen of beter de buizen ook altijd gebogen worden dus mooie job voor uri want dat kan hij zonder zijn handen vuil te hoeven maken.
quote:Van Schaatsseizoen? Deeltje 1986/1987 t/m 1999/2000.
Op donderdag 25 oktober 2001 15:40 schreef yvonne het volgende:
vraagje aan Arcee, heb jij ook van die lijstenboeken in je boekenkast?
quote:Ach.. 10e op de 5km is toch niet slecht. En ik hoop dat hij komt omdat hij toch altijd leuke interviews geeft en zo.
Op donderdag 25 oktober 2001 15:48 schreef Smike het volgende:[..]
Aardige vent hoor, die Marnix, maar wat heeft hij te zoeken op de Olympische Spelen. Meer dan een figurant zal hij toch niet zijn...
500 meter heren (2 manches):
code:Jan Bos dus Nederlands kampioen op de 500 meter.1. Jan Bos 36'38"/36'06"BR72.440
2. Wennemars 36'32"/36'42" 72.740
3. Van Velde 36'40"/36'61" 73.010
4. Brusche 37'22"/37'18" 74.400
5. Oltrop 37'52"/37'31" 74.830
6. Leeuwangh 37'57"/37'28" 74.850
7. Hersman 37'57"/37'60" 75.170
8. De Jager 37'77"/37'67" 75.440
9. Straathof 37'58"/37'87" 75.450
10. Kalker 38'02"/37'44" 75.460
11. Groothuis 37'88"/37'75" 75.630
12. Broekman 38'07"/38'11" 76.180
code:Straks de 5000 meter heren.1. Andrea Nuyt 39'80"/39'74" 79.540
2. Timmer 39'88"/40'14" 80.020
3. Leever 40'34"/40'39" 80.730
4. Oonk 40'86"/41'05" 81.910
5. Kootstra 41'09"/41'26" 82.350
6. Groenewold 41'18"/41'20" 82.380
7. Heins 41'42"/41'39" 82.810
8. Thomas 41'30"/41'73" 83.030
9. Schingenga 41'77"/41'53" 83.300
10. 't Hart 41'87"/41'74" 83.610
11. De Joode 41'97"/41'79" 83.760
12. Ponjee 42'42"/42'50" 84.920
quote:Laatste rit nu: Romme vs. De Jong
Op vrijdag 02 november 2001 20:16 schreef Arcee het volgende:
Straks de 5000 meter heren.
Ritsma heeft de snelste tijd tot nu toe.
Maar ach.. toch blij dat het seizoen weer begonnen is.
quote:Het was vandaag de chronisch irritante en altijd zwaar bijdehante Herbert die idd flink de fout inging,maar we zullen het hem maar vergeven want hij komt rechtstreeks uit het wielerseizoen en schaatseizoen is net begonnen dus gun Herbert ff de tijd,tis ook wel een beetje moeilijk om 2 tijden bij elkaar op te tellen.
Op vrijdag 02 november 2001 22:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
O. wat heb ik me vandaag weer lopen te ergeren aan de presentatoren. Dat doe ik elk jaar, en is dus ook traditie, maar ik vermoed dat ik zelf minstens 10x zo goed schaatscommentaar kon leveren. Het ergste was wel die man (Ik kan nooit horen of het Herbert of Frank is) die bij de uitslag van de 2e 500 meter dacht dat dat de einduitslag van de 2 500 meters bij elkaar was. En dan gewoon beweren dat Leeuwangh naar de World Cup mag en niet Oltrop. Zeer storend allemaal!!!Maar ach.. toch blij dat het seizoen weer begonnen is.
quote:Ik gun Herbert al 18 jaar de tijd....
Op vrijdag 02 november 2001 23:01 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
Het was vandaag de chronisch irritante en altijd zwaar bijdehante Herbert die idd flink de fout inging,maar we zullen het hem maar vergeven want hij komt rechtstreeks uit het wielerseizoen en schaatseizoen is net begonnen dus gun Herbert ff de tijd,tis ook wel een beetje moeilijk om 2 tijden bij elkaar op te tellen.
Hij was vandaag ook weer elke keer bezig over "vanuit binnenuit schaatsen" of hoe hij het ook noemde. Op een bepaald moment was ik dat echt enorm zat aan het worden. Ik wil een schaatscommentator die wel iets kan. Vooral zwijgen.
quote:I can't take it... ITS TOO EXCITING!!
Op vrijdag 02 november 2001 22:21 schreef Arcee het volgende:[..]
Laatste rit nu: Romme vs. De Jong
Ritsma heeft de snelste tijd tot nu toe.
quote:smal / compact sporen was weer ouderwets slecht maar daar doe je dus blijkbaar niets aan. ook slecht was Postma, Rintje vond ik wel erg sterk rijden.
Op vrijdag 02 november 2001 23:50 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ik gun Herbert al 18 jaar de tijd....
Hij was vandaag ook weer elke keer bezig over "vanuit binnenuit schaatsen" of hoe hij het ook noemde. Op een bepaald moment was ik dat echt enorm zat aan het worden. Ik wil een schaatscommentator die wel iets kan. Vooral zwijgen.
quote:Smal sporen.... dat woord zocht ik. Hoe kon ik het vergeten...
Op zaterdag 03 november 2001 00:03 schreef fisico het volgende:[..]
smal / compact sporen was weer ouderwets slecht maar daar doe je dus blijkbaar niets aan. ook slecht was Postma, Rintje vond ik wel erg sterk rijden.
Verheyen viel me een beetje tegen vandaag, maar die maakt het wel weer goed op de 10km denk ik.
quote:Neuj, hij is 1 van de 6 afhakers...
Op zaterdag 03 november 2001 00:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Verheyen viel me een beetje tegen vandaag, maar die maakt het wel weer goed op de 10km denk ik.
En als ik die Straathof een advies mag geven,stop met schaatsen kerel,wordt toch nooit meer wat.
En als Ids niet oppast kan die er zo achteraan.
quote:Gelukkig hebben we Ria Visser nog. Wát een emotie en wát een temperament legt die in haar verslagen.
Op zondag 04 november 2001 15:19 schreef yvonne het volgende:
Herbert is wel de slechtste mannelijke commentator die ze hebben
quote:Jááááá ! Geweldig. Nu al een klassieker.
Op zondag 04 november 2001 15:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ria was weer geweldig bezig: "Een 1500 meter is 500 meter langer dan een 1000 meter".
quote:roep ik van straathof als jaren snap ook niet wat ie er nog te zoek heeft. Ids gaat dezelfde kant op, zal hem niet echt missen.
Op zondag 04 november 2001 15:24 schreef SpankSpankeronie het volgende:
Herbert rulez,vooral als die zijn mond dicht houd.En als ik die Straathof een advies mag geven,stop met schaatsen kerel,wordt toch nooit meer wat.
En als Ids niet oppast kan die er zo achteraan.
Van hersman dacht ik hetzelfde maar won wel de 1500.
wieteke cramer valt tot op heden erg tegen wel jammer, tonny viel erg mee dus dat is weer beter. ergste vind ik thomas jaren een hekel aan haar gehad (altijd pijntjes etc) nu begon ik haar net leuk te vinden rijdt ze weer slecht.
wordt een lang jaar vrees ik. Ria en cs hebben nu alles al vertelt was ze weten. Herbert had met smal sporen iets nieuws geleerd deze zomer maar helaas was dat het enige wat ie nieuw had geleerd. Wordt tijd voor de Neel.
quote:Viel me op dat Herbert alvast 1 trekje van Nelissen heeft overgenomen: het hinderlijke gebruik van "zoals u weet"
Op zondag 04 november 2001 15:50 schreef fisico het volgende:[..]
roep ik van straathof als jaren snap ook niet wat ie er nog te zoek heeft. Ids gaat dezelfde kant op, zal hem niet echt missen.
Van hersman dacht ik hetzelfde maar won wel de 1500.
wieteke cramer valt tot op heden erg tegen wel jammer, tonny viel erg mee dus dat is weer beter. ergste vind ik thomas jaren een hekel aan haar gehad (altijd pijntjes etc) nu begon ik haar net leuk te vinden rijdt ze weer slecht.
wordt een lang jaar vrees ik. Ria en cs hebben nu alles al vertelt was ze weten. Herbert had met smal sporen iets nieuws geleerd deze zomer maar helaas was dat het enige wat ie nieuw had geleerd. Wordt tijd voor de Neel.
quote:Ik hoorde het. Dan ben ik voor Helling. Hoeveel plekken voor de WC zijn er eigenlijk te verdienen op de 10.000 meter? Ik vermoed 2, misschien dat dan een keer een iets onbekendere rijder WC mag gaan rijden, ook al is het in de B-groep.
Op zondag 04 november 2001 15:19 schreef Arcee het volgende:[..]
Neuj, hij is 1 van de 6 afhakers...
quote:Romme wil de 10.000 wb niet rijden en voor de rest is het vaak een combi klassement van de 5.000 dus bijna overal 5km en twee keer een 10km
Op zondag 04 november 2001 16:15 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ik hoorde het. Dan ben ik voor Helling. Hoeveel plekken voor de WC zijn er eigenlijk te verdienen op de 10.000 meter? Ik vermoed 2, misschien dat dan een keer een iets onbekendere rijder WC mag gaan rijden, ook al is het in de B-groep.
heeft jan bos al een vriendin??
quote:Inderdaad een wereldtijd van Erben (Bos was ook prima), dat biedt weer hoop voor februari.
Op maandag 03 december 2001 00:54 schreef SpankSpankeronie het volgende:
Vakwerk Erb!!! jammer dat alleen die Wotherspoon nou net weer 5 hondersten sneller moest zijn.
quote:Had ik niet verwacht, maar erg knap. Ik hoop zelf op een medaille voor Gerard van Velde, maar met goud voor Wennemars zou ik ook niet ontevreden zijn.
Op maandag 03 december 2001 00:54 schreef SpankSpankeronie het volgende:
[afbeelding]
Vakwerk Erb!!! jammer dat alleen die Wotherspoon nou net weer 5 hondersten sneller moest zijn.
Over het schaatsen. ik vond alle wedstrijden altijd leuk ,al vind ik de kortere afstanden nu steeds leuker worden.
De sprint is nu echt mijn favoriet.
Ik kijk ook zo veel mogelijk. Dus ook naar de world cup.
Ook ik was fan van Olav Koss (vond hem een lekker ding ) maar wilde toch liever dat een Nederlander won.
Bij het schaatsen wil ik nooit dat de Noren winnen maar bij biatlon juist weer wel
De Duitsers wil ik bij alle 3 de sporten niet dat ze winnen, helaas doen ze dat toch. (brutaal he )
Martin Schmitt en Sven Hannawald bij het schans springen.
Rico Gross Frank Luck o.a bij biatlon.(gelukkig heeft net een Noor gewonnnen bij de eerste wedstrijd van het seizoen mijn favoriet.
en die duitse schaatsers vooral bijd e vrouwen is het helaas saai. Ook al is Nieman er niet, dan het volgende blik openen. Pechstein, Friesinger
Ik heb echt zin in dit seizoen. Olympische Spelen.
ben benieuwd.
We zullen zien. .
quote:Gewoon #1,2 en 3. Einde verhaal voor Romme, zondag nieuwe kansen! Vind ik dan...
Op donderdag 20 december 2001 20:35 schreef Smike het volgende:
Ik kan me toch echt niet voorstellen dat ze Romme niet naar SLC sturen. Hij heeft altijd een dipje rond december.We zullen zien.
.
wie weet hoe lang je al een bepaalde nationaliteit moet hebben om mee te doen in SLC
ik zou zeggen als het kwa tijd nog kan : wordt snel ghanees of nigeriaan of zo dan heb je ook geen concurentie meer voor SLC
quote:Volgens mij moest je minstens 3 jaar een andere nationaliteit hebben om voor een ander land mee te kunnen doen met de Olympische Spelen. Dat was met Andre Vreugdenhil ook zo.
Op donderdag 20 december 2001 21:20 schreef gtotep het volgende:
ROMME VRAAGT MET SPOED ANDERE NATIONALITEIT AANwie weet hoe lang je al een bepaalde nationaliteit moet hebben om mee te doen in SLC
ik zou zeggen als het kwa tijd nog kan : wordt snel ghanees of nigeriaan of zo dan heb je ook geen concurentie meer voor SLC
En verheyen mooi tweede op de 5000 meter, dus ik ga ervanuit dat hij die ook mag rijden in SLC, en de 10000 zal vast ook wel lukken.
Bovendien, hoe lang is het nou al bekend dat dit 'weekend' allesbeslissend is? Dan moet je nu niet meer met smoesjes aankomen. Zelf doet-ie dat nog niet maar ik denk dat hij zich 'ziek' zal terugtrekken voor de 10 km en zo een bespreekgeval wordt... niet flauw doen, gewoon top 3 sturen.
Daar gaat niemand meer onder.
quote:Gewoon de topic vol maken.
Op zaterdag 22 december 2001 15:04 schreef popolon het volgende:
Kan die topictitel nou nog aangepast worden, bah, enge BB en de Bus kreet.
quote:1
Op zaterdag 22 december 2001 16:39 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Gewoon de topic vol maken.
sorry, zal 't niet meer doen
quote:Neej. Wat is het dan precies?
Op woensdag 09 januari 2002 13:48 schreef BobRooney het volgende:
Iemand het Delta pak al gezien??
quote:daar schijen ze vooral op lange afstanden weer 3 tot 4 tiende seconden sneller te kunnen schaatsen
Op woensdag 09 januari 2002 14:35 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Neej. Wat is het dan precies?
Maar eerlijk gezegd zie ik het nut van een aerodynamisch schaatspak niet echt in, moeten ze eerst maar eens zonder te bewegen proberen te schaatsen.
Postma had een straatlengte voorsprong na z'n 500m, maar die werd door Romme en Hersman op de 5.000m weer teniet gedaan, geholpen door een strakke wind die op de baan stond. Ouderwets onvoorspelbare races dus. Leuk? Nee, geef mij maar een hal. Interessant? Ja, dat wel, hoewel het jammer is dat Uytdehaage niet meedoet, die wind of geen wind dik gewonnen zou hebben, dat wel. Bij de dames lieten de toppers het helemaal afweten, qua aanwezigheid.
Bij de heren is nog 1 WK-ticket (Heerenveen) te vergeven, welke naar de Nederlands kampioen zal gaan. Uytdehaage en Verheijen zijn op basis van hun Olympische 5.000m al verzekerd van deelname.
Ik geef Romme btw na vandaag de beste kansen op het laatste ticket.
quote:Hij zal morgen iig niet meer aan de start verschijnen.
Op zaterdag 02 maart 2002 21:50 schreef CAZZO het volgende:
Wat was/is er aan de hand met Ritsma?
Als Rintje 7.25 rijd over de 5KM moet er toch welhaast zand op het ijs hebben gelegen.
quote:Idd, daar lijkt het wel op. Zeker met de 10km nog voor de boeg.
Op zaterdag 02 maart 2002 21:52 schreef menjo het volgende:
Ik geef Romme btw na vandaag de beste kansen op het laatste ticket.
Het schaatsen bij de vrouwen was wel heel traag... het leek wel alsof ze in slo-mo bezig waren op de 3km. Oosting staat 1 na de eerste dag, en ik gun het haar wel als ze een keer zou winnen. Bij de vrouwen zijn trouwens wel 2 tickets voor het WK te verdienen. Groenewold en De Jong zijn al zeker.
Het klassement bij de dames ziet er alsvolgt uit:
code:Ik geef Oosting en Vis de beste kansen. Ze kunnen beide een goede 5 km rijden, en moeten de schade op de 1500 meter beperkt kunnen houden (zie ook hun 500 meters). De Loor vind ik een heel leuke sportvrouw, maar die is gewoon nog steeds niet in topvorm. Ook Cramer valt het hele jaar al tegen, en 't Hart is gewoon niet goed genoeg voor een plek bij de beste 2. Ze is wel een keer Nederlands Kampioen geweest, maar toen was er helemaal geen tegenstand.POS NR DEELNEMER GEW 500 M 3000 M PUNTEN ACHTER 1500 M
1 9 Martine Oosting AS 41.71 4:29.02 86.546 0.000 0.00
2 15 Marja Vis HV 41.84 4:28.68 86.620 0.074 0.22
3 6 Barbara de Loor HV 41.65 4:30.28 86.696 0.150 0.45
4 4 Sandra 't Hart HV 41.90 4:30.62 87.003 0.457 1.37
5 1 Wieteke Cramer HV 41.60 4:32.70 87.050 0.504 1.51
6 3 Helen van Goozen DH 42.99 4:29.38 87.886 1.340 4.02
7 10 Tijn Ponjee UT 41.58 4:43.20 88.780 2.234 6.70
8 7 Rixt Meijer HV 42.84 4:38.59 89.271 2.725 8.18
9 11 Kinge Pricker AS 42.49 4:41.17 89.351 2.805 8.42
10 16 Marja van der Werf HV 42.29 4:42.72 89.410 2.864 8.59
11 12 Mireille Reitsma HV 42.79 4:40.72 89.576 3.030 9.09
12 8 Els Murris HV 42.40 4:45.00 89.900 3.354 10.06
13 2 Paulien v. Deutekom UT 43.41 4:41.43 90.315 3.769 11.31
14 19 Maurine Kroon HA 42.62 4:47.05 90.461 3.915 11.75
15 18 Esme van Benthem DV 43.57 4:44.50 90.986 4.440 13.32
16 20 Janneke Winkel EV 43.91 4:50.82 92.380 5.834 17.50
[Dit bericht is gewijzigd door I.R.Baboon op 02-03-2002 22:30]
quote:Dit is toch zijn laatste jaar?
Op zondag 03 maart 2002 22:25 schreef Arcee het volgende:
Wat een ontzettende topper is die Sondral toch. Wint met afstand beide 1000m's in Oslo, maar bovenal wint-ie de 2e 500m. Sondral, die de hele wereldtop verslaat op de 500m. Prachtig. Een week na de Spelen weliswaar, maar toch. Ben benieuwd wat-ie nog aan tijden gaat rijden dit seizoen. Hij lijkt in supervorm.
quote:Dacht het wel. Erg jammer.
Op maandag 04 maart 2002 09:07 schreef Leatherface het volgende:[..]
Dit is toch zijn laatste jaar?
quote:Zeg dat wel ja
Op maandag 04 maart 2002 18:18 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Dacht het wel. Erg jammer.
quote:er is een tijd van komen en een tijd van gaan.Doei Sondrall
Op maandag 04 maart 2002 09:07 schreef Leatherface het volgende:[..]
quote:Van Rintje weet ik het niet. Zelf acht hij het niet onmogelijk dat hij nog tot Turijn doorgaat, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik denk wel dat Bart Veldkamp er na dit seizoen mee kapt.
Op maandag 04 maart 2002 19:02 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
er is een tijd van komen en een tijd van gaan.Doei Sondrall
Is het al bekend wanneer Ritsma zijn afscheid aankondigd of is het kwartje nog niet gevallen bij Rintje na het debacle van dit weekend.
quote:Volgens mij ook ja... zo'n vorm, en dan stoppen...
Op maandag 04 maart 2002 09:07 schreef Leatherface het volgende:
quote:Stoppen op je hoogtepunt, deed Koss ook.
Op maandag 04 maart 2002 22:12 schreef Arcee het volgende:[..]
Volgens mij ook ja... zo'n vorm, en dan stoppen...
quote:Idsie-boy heb nog geen contract/schaatsploeg voor next year das dus het probleem of Idsje wel of niet doorzalgaan.
Op maandag 04 maart 2002 22:13 schreef menjo het volgende:
Postma twijfelt toch ook nog of 'ie zal doorgaan?
quote:Zo hoort het ook,zouden meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen.
Op maandag 04 maart 2002 22:15 schreef Leatherface het volgende:[..]
Stoppen op je hoogtepunt, deed Koss ook.
quote:Dit is voor Sondral niet het hoogtepunt. Misschien moet dat nog wel komen...
Op maandag 04 maart 2002 22:15 schreef Leatherface het volgende:
quote:En Jeroen straathof.
Op maandag 04 maart 2002 22:15 schreef Leatherface het volgende:[..]
quote:Ja Adne kon er moeilijk met de pet naar gaan gooien voor zijn thuispubliek (welk publiek???)
Op maandag 04 maart 2002 23:24 schreef menjo het volgende:
Volgens mij lag het er meer aan dat Sondral een van de weinigen was die deze wedstrijd wat intereseerde.
quote:
BRUSSEL - De Belgische schaatsbond heeft Bart Veldkamp aangewezen voor de wereldkampioenschappen allround, van 15 tot en met 17 maart in Heerenveen. De bond moest een keuze maken tussen twee rijders: Veldkamp en André Vreugdenhil. De laatste had bij de Europese kampioenschappen in Erfurt in januari de startplaats voor zijn land verdiend.Volgens secretaris-generaal A. van Vossel van de Belgische bond valt een vergelijking van de resultaten echter in het voordeel van Veldkamp uit. "We hebben het heel nauwkeurig afgewogen, Vreugdenhil scoorde beter op de korte afstanden, Veldkamp op de lange. Zijn in onze ogen goede resultaten op de Olympische Spelen hebben de doorslag gegeven."
Vreugdenhil miste dat evenement omdat hij nog niet in bezit was van een Belgisch paspoort.
quote:OK, zijn hoogtepunt was zonder enige twijfel het goud in Nagano. Maar dit seizoen is hij ondanks blessureleed toch ook erg sterk en ik denk dat hij in SLC goud had gewonnen op de 1500 meter als zijn schouder niet uit de kom raakte.
Op maandag 04 maart 2002 22:27 schreef Arcee het volgende:[..]
Dit is voor Sondral niet het hoogtepunt. Misschien moet dat nog wel komen...
quote:Zal Bart toch eerst ff goed zijn schaatsen moeten slijpen na dat gegooi met zijn ijzers in SLC.
Op dinsdag 05 maart 2002 13:46 schreef Smike het volgende:
En Bartje mag toch naar het WK, dat heeft de Belgische schaatsbond () beslist. De echte reden is natuurlijk dat Wehkamp liever heeft dat Veldkamp schaatst i.v.m. meer belangstelling van de media.
[..]
quote:Leuk om te horen.
Op zaterdag 5 oktober 2002 15:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Carl Verheyen en Rintje Ritsma gaan over 2 weken een marathon schaatsen. Roduiguez en Groenewold ook.
En hoe zit het nou met Parra? Gaat die toch marathons schaatsen of heeft hij nu definitief een punt erachter gezet.
quote:Jammer. Ik had de schaamte op het hoofd van Arcee wel willen zien wanneer elke keer die oude titel weer omhoog was gekomen.
Op zaterdag 5 oktober 2002 15:46 schreef Leatherface het volgende:
Effe de topictitel aangepast.Hebben we ook een Algemeen Schaatstopic
quote:Mooi.
Op zaterdag 5 oktober 2002 15:46 schreef Leatherface het volgende:
Effe de topictitel aangepast.Hebben we ook een Algemeen Schaatstopic
quote:Jij moet eerst je ondertitel aanpassen, lay-outverneuker.
Op zaterdag 5 oktober 2002 17:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
Jammer. Ik had de schaamte op het hoofd van Arcee wel willen zien wanneer elke keer die oude titel weer omhoog was gekomen..
quote:Daar hoeft Arcee zich echt niet voor te schamen. Ik zelf vind schaatsen ook okay
Op zaterdag 5 oktober 2002 17:50 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Jammer. Ik had de schaamte op het hoofd van Arcee wel willen zien wanneer elke keer die oude titel weer omhoog was gekomen.
.
OLÉÉÉÉÉÉÉÉ OLÉÉÉÉÉÉÉÉ
quote:http://www.schaatsen.nl/kalender.asp
Op zaterdag 5 oktober 2002 18:02 schreef Leatherface het volgende:
Waar en wanneer is de eerste World Cup?
quote:Thanks voor de link
Op zaterdag 5 oktober 2002 18:10 schreef Arcee het volgende:[..]
http://www.schaatsen.nl/kalender.asp
quote:In het Thialf ja
Op zondag 13 oktober 2002 17:30 schreef CAZZO het volgende:
Ligt er nu al ijs of niet?
quote:dus It giet oan!
Op zondag 13 oktober 2002 17:52 schreef Fulton het volgende:[..]
In het Thialf ja
en de rayonhoofden zijn al aan het vergaderen
NK Afstanden, Utrecht:
code:De man in vorm is traditiegetrouw zo vroeg in het seizoen Erben Wennemars, hoewel Van Velde in de 2e manche ook een aardige tijd haalde.500 meter heren, vrijdag:
1. Erben Wennemars 35,87/35,49 71,360
2. Gerard van Velde 36,24/35,71 71,950
3. Jan Bos 36,75/36,19 72,940
4. Bas Brusche 36,45/36,62 73,070
5. Alexander Oltrop 36,81/36,75 73,560
6. Bjorn Nijenhuis 37,04/36,65 73,690
7. J.J.Leeuwangh 36,92/36,80 73,720
8. Stef.Groothuis 37,01/36,98 73,990
9. Jacq.de Koning 37,34/37,19 74,530
10. Dennis Kalker 37,20/37,63 74,830
code:Inderdaad kleine verschillen, een goede uitslag voor Ids Postma en de opmerkelijke naam in dit rijtje is marathonschaatser Henk Angenent.5.000 meter heren, vrijdag: 1. Gianni Romme BR 6.45,02
2. Carl Verheijen 6.46,99
3. Ids Postma 6.47,20
4. Jochem Uytdehaage 6.48,05
5. Bob de Jong 6.48,14
6. Rintje Ritsma 6.48,18
7. Henk Angenent 6.50,08
8. Martin Hersman 6.50,53
9. Tom Prinsen 6.51,41
10. Mark Tuitert 6.52,04
quote:
Wennemars wint ook op 1000 meter
UTRECHT - Erben Wennemars heeft op de NK afstanden met overmacht de 1000 meter gewonnen. De rijder van Spaar Select, die vrijdagavond al zegevierde op 500 meter, reed zaterdag op de Vechtsebanen in Utrecht een sterke tijd: 1.10,86.Daarmee was hij bijna een seconde sneller dan titelverdediger Gerard van Velde, de olympisch kampioen (1.11,74). Jan Bos werd derde (1.12,21).
bron: Telegraaf.nl
De eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen zei Jan Bos al eens Hopelijk voor Wennemars zijn alle pannenkoeken dit seizoen voor hem
quote:Zo lekker Timmer
Op zondag 3 november 2002 13:28 schreef Leatherface het volgende:
Renate Groenewold wint de 1500 meter dames, voor Annamarie Thomas en Barbara de Loor
3 x goud Wennemars.
Ritsma die door het ijs zakt.
Maar het mooiste was de stunt van Angenent. Goud op de tien kilometer.
Wist niet dat ie zo emotioneel kon zijn.
quote:Je hebt het niet zo op Ritsma, wel?
Op zondag 3 november 2002 17:32 schreef tong80 het volgende:
Heb niet veel gezien maar wat ik zag was de moeite waard.3 x goud Wennemars.
Ritsma die door het ijs zakt.
Maar het mooiste was de stunt van Angenent. Goud op de tien kilometer.Wist niet dat ie zo emotioneel kon zijn.
quote:Hoe kom je erbij ?
Op zondag 3 november 2002 17:40 schreef Leatherface het volgende:[..]
Je hebt het niet zo op Ritsma, wel?
quote:Ik dacht dat ik wel eens ergens heb gelezen dat je Rint niet zo mag, maar ik kan me natuurlijk vergissen
Op zondag 3 november 2002 17:45 schreef tong80 het volgende:[..]
Hoe kom je erbij ?
quote:Nee hoor, je vergist je niet.
Op zondag 3 november 2002 17:48 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik dacht dat ik wel eens ergens heb gelezen dat je Rint niet zo mag, maar ik kan me natuurlijk vergissen
Daar worden de 1500 (vrouwen en mannen), de 3000 (vrouwen) en 5000 (mannen) mannen verreden. In principe geldt de selectie ook voor de tweede WB-wedstrijd, een weekeinde later in Erfurt. Maar de commissie topsport behoudt zich het recht voor om nog wijzigingen aan te brengen.
De selectie: Mannen. 1500 m: Jochem Uytdehaage, Ids Postma, Erben Wennemars, Martin Hersman en Mark Tuitert. Eerste reserve: Gianni Romme. 5000 m: Uytdehaage, Carl Verheijen, Romme, Postma en Bob de Jong. Eerste reserve: Rintje Ritsma.
Vrouwen. 1500 m: Annamarie Thomas, Renate Groenewold, Barbara de Loor, Marja Vis en Elma de Vries. Eerste reserve: Helen van Goozen. 3000 m: Groenewold, Vis, De Loor, Jenita Hulzebosch-Smit en De Vries. Eerste reserve: Van Goozen
quote:Hey what?
Op zaterdag 9 november 2002 14:59 schreef Leatherface het volgende:
Derek Parra!En ik maar denken dat ie is gestopt om een televisiestation op te richten
quote:Ik dacht vorig seizoen na de Spelen te hebben gehoord dat Parra een punt achter zijn carriere zou zetten om een TV Station voor de Hispanic - gemeenschap in Amerika op te richten.
Op zaterdag 9 november 2002 14:59 schreef Emizea het volgende:[..]
Hey what?
Maar schijnbaar is ie er nog steeds bij
bij de eerste acht...
Kende die andere twee Amerikanen niet echt
quote:Mark Eaton, werd 50ste en laatste met een tijd 2,07,17 lees ik hier
Op zaterdag 9 november 2002 19:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik was meteen weer 'in the mood' vandaag. En die australiër is vanaf nu m'n favoriet.
Overigens had je in het verleden nog een Aussie, Danny Kah. Die presteerde volgens mij heel behoorlijk eind jaren 80.
quote:Ik kan me volgens mij nog een Aussie herinneren van de spelen van '94 of iets daar in de buurt, die 2x werd ingehaald door Koss, en die dacht nadat ie 2 rondjes extra had gedaan dat ie nog meer moest rijden.
Op zaterdag 9 november 2002 21:44 schreef Leatherface het volgende:[..]
Mark Eaton, werd 50ste en laatste met een tijd 2,07,17 lees ik hier
Overigens had je in het verleden nog een Aussie, Danny Kah. Die presteerde volgens mij heel behoorlijk eind jaren 80.
Maar ik weet niet meer hoe die heette.
1. Romme
2. De Jong
3. Verheijen
4. Uytdenhaage
quote:Ik weet niet of ik dit nou echt een verbetering vind.
RIJSWIJK (ANP) - De internationale schaatsunie (ISU) voert een nieuwe lotingsprocedure in voor de wereldbekerwedstrijden schaatsen mannen en vrouwen. Woensdag wordt duidelijk of de organisatie deze nieuwe opzet komende donderdag in Erfurt al toepast.In de nieuwe procedure krijgen de beste zes rijders van het klassement op elke afstand inspraak bij de paring. Als eerste mag de leider van het WB-klassement bepalen tegen welke schaatser uit de topzes hij wil rijden en in welke baan hij wil starten. Dat laatste gebeurt overigens niet op de 500 meter, aangezien daar de baankeuze al vaststaat. Daarna volgen de andere schaatsers uit de topzes. Voorwaarde is wel dat de deelnemers zelf bij de loting aanwezig zijn.
Topsportcoördinator Ab Krook verwacht dat de nieuwe lotingsprocedure al tijdens de tweede wereldbekerwedstrijd in Erfurt op 15, 16 en 17 november zal worden toegepast. ,,Momenteel gebeurt zoiets al bij het skiën. En bij het wielrennen komen de coureurs ook naar een podium om hun handtekening te zetten.''
Krook vindt dat deze procedure zeker een kans verdient en zal alle Nederlandse rijders verzoeken de loting bij te wonen. ,,Maar de plaatselijke organisatiecomités moeten dit dan wel goed organiseren. Zo'n loting moet strak en vlot verlopen. Het mag niet zo zijn dat de sporters daar een uur of langer aanwezig moeten zijn.''
De ISU heeft de lotingsprocedure aangepast om de sport vooral in landen waar de schaatssport minder bekendheid geniet, populairder te maken.
quote:Philip Tahmindjis soms?
Op zondag 10 november 2002 21:32 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ik kan me volgens mij nog een Aussie herinneren van de spelen van '94 of iets daar in de buurt, die 2x werd ingehaald door Koss, en die dacht nadat ie 2 rondjes extra had gedaan dat ie nog meer moest rijden.
Maar ik weet niet meer hoe die heette.
code:bron: TeletekstUITSLAG 500M:
1. Aleksandr Kibalko (Rus) 36,29
2. Derek Parra (VS) 36,68
3. Kevin Marshall (Can) 36,88
4. Chris Callis (VS) 36,97
5. Jason Parker (Can) 37,05
9. IDS POSTMA 37,20UITSLAG 3000M:
1. CARL VERHEIJEN BR 3.47,10
2. JOCHEM UYTDEHAAGE 3.47,89
3. Ivan Skobrev (Rus) 3.50,73
4. GIANNI ROMME 3.50,80
5. IDS POSTMA 3.50,87
6. Derek Parra (VS) 3.51,08TUSSENSTAND NA 1E DAG:
1. Derek Parra (VS) 75.193
2. Aleksandr Kibalko (Rus) 75.300
3. CARL VERHEIJEN 75.570
4. JOCHEM UYTDEHAAGE 75.601
5. IDS POSTMA 75.678
13. GIANNI ROMME 76.526
18. BOB DE JONG 76.848
quote:Kibalko werd 15e op de 3000m, op 7 seconden van Verheijen. Hij moet wel erg goed rijden op de 1500m wil hij nog een kansje hebben op een top 3-klassering.
Op vrijdag 15 november 2002 21:53 schreef mitt het volgende:
Verheijen staat nu wel goed...Romme wel heel ver achter
Hangt er btje vanaf hoe Parra en Kibalko zich houden..
Een hoop nieuwe namen trouwens; Callis (USA), Skobrev (RUS), Dallman (DUI), Jan Friesinger die opeens lekker meedoet in het klassement (8e). Ik vind het wel leuk zo'n kleine vierkamp en die 3000m zouden ze ook wat vaker 'officieel' moeten rijden!
quote:Ik vind het ook wel aardig. En de 3000 voor Heren mag IMHO ook wel een officiele afstand worden.
Op vrijdag 15 november 2002 21:59 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Kibalko werd 15e op de 3000m, op 7 seconden van Verheijen. Hij moet wel erg goed rijden op de 1500m wil hij nog een kansje hebben op een top 3-klassering.
Een hoop nieuwe namen trouwens; Callis (USA), Skobrev (RUS), Dallman (DUI), Jan Friesinger die opeens lekker meedoet in het klassement (8e). Ik vind het wel leuk zo'n kleine vierkamp en die 3000m zouden ze ook wat vaker 'officieel' moeten rijden!
Maar wel met behoud van de 10.000 meter, de ultieme bikkelafstand.
quote:Uiteraard. Ik zou trouwens ook wel eens dames in een officiele wedstrijd (incidenteel, bijvoorbeeld 1 of 2 keer per seizoen) de 10.000 willen zien rijden. Het record staat nu geloof ik op 14:20 door Niemann, maar daar moet nog wel iets vanaf te halen zijn!
Op zaterdag 16 november 2002 10:49 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik vind het ook wel aardig. En de 3000 voor Heren mag IMHO ook wel een officiele afstand worden.
Maar wel met behoud van de 10.000 meter, de ultieme bikkelafstand.
quote:de ulktieme bikkelafstand is toch die tocht langs die elf steden in friesland
Op zaterdag 16 november 2002 10:49 schreef Leatherface het volgende:Maar wel met behoud van de 10.000 meter, de ultieme bikkelafstand.
code:De voorsprong van Parra is lijkt mij niet meer te overbruggen op de 5000m morgen.UITSLAG 1500M:
1. Derek Parra (VS) BR 1.47,48
2. Jevgeni Lalenkov (Rus) 1.47,75*
3. Aleksandr Kibalko (Rus) 1.48,18
4. ERBEN WENNEMARS 1.48,39*
7. MARTIN HERSMAN 1.49,69*
9. IDS POSTMA 1.50,11
10. MARK TUITERT 1.50,13*
16. JOCHEM UYTDEHAAGE 1.50,32B-groep:
1. GIANNI ROMME 1.50,62TUSSENSTAND KLEINE VIERKAMP:
1. Derek Parra (VS) 111.019
2. Aleksandr Kibalko (Rus) 111.360
3. JOCHEM UYTDEHAAGE 112.374
4. IDS POSTMA 112.381
5. Kevin Marshall (Can) 112.384
6. Chris Callis (VS) 112.606
7. CARL VERHEIJEN 112.676
8. Jan Friesinger (Dui) 112.818
quote:Ook een belachelijke manier van starten van Uytdehaage
Op zaterdag 16 november 2002 15:44 schreef golfer het volgende:
Ook een belachelijk slechte start van Uytdehaage op die 1500 meter, gelijk kansloos toen ie bij de eerste kruising zijn tegenstander moest laten voorgaan.
quote:Ja
Op zaterdag 16 november 2002 15:44 schreef golfer het volgende:
Ook een belachelijk slechte start van Uytdehaage op die 1500 meter, gelijk kansloos toen ie bij de eerste kruising zijn tegenstander moest laten voorgaan.
Kijk vorig seizoen begon hij ook niet denderend, maar toen maakte hij niet van die onnodige fouten als vandaag.
Hij zag pas in de televisieherhaling dat Veldkamp direct na de start (hij startte met zijn hand aan de grond) uitgleed.
Dat zou je als televisiecommentator toch direct moeten zien als je er zo ongeveer met je neus bovenop zit.
quote:Herbert is gewoon geen goede verslaggever
Op zondag 17 november 2002 13:39 schreef Leatherface het volgende:
Wat is Herbert toch een vreemde verslaggever.Hij zag pas in de televisieherhaling dat Veldkamp direct na de start (hij startte met zijn hand aan de grond) uitgleed.
Dat zou je als televisiecommentator toch direct moeten zien als je er zo ongeveer met je neus bovenop zit.
quote:Volgens mij zat hij met zijn gedachten ergens anders.
Op zondag 17 november 2002 13:41 schreef mitt het volgende:[..]
Herbert is gewoon geen goede verslaggever
Maar ik moet zeggen, bij het schaatsen is hij een stuk minder erg dan bij het wielrennen..
"Ow, nu zie ik pas dat Veldkamp uitgleed. En ook weer direct overeind krabbelt"
Hij zit toch in die hal neem ik aan?
quote:
Wennemars imponeert op 1.500 meterErben Wennemars heeft bij de wereldbekerwedstrijden in Heerenveen op imponerende wijze de 1.500 meter gewonnen. De Dalfsenaar zorgde met een tijd van 1.46,63 voor een forse verbetering van het baanrecord. Bij de dames waren de bloemen op de 5.000 meter voor Claudia Pechstein.
Zoals gebruikelijk ging Wennemars als een komeet van start. Na 300 meter kwam hij door in 23,37 en liet daarmee zijn tegenstander Jevgeni Lalenkov direct ver achter zich. Snelle rondetijden van 26,2, 27,2 en 29,7 resulteerden in een ruime verbetering van het baanrecord.
"De volgende 1.500 meter is pas in februari en ik was erop gebrand om deze race te winnen", sprak Wennemars. "Ik vond het erg prettig dat ik me ook eindelijk kon optrekken aan mijn tegenstander. Vaak is dat niet het geval."
Jochem Uytdehaage klasseerde zich na Wennemars als beste Nederlander. De Utrechter legde met 1.48,25 beslag op de vierde plaats. Uytdehaage slaakte na zijn race een zucht van opluchting, want de laatste weken ging het allesbehalve crescendo met de tweevoudig olympisch kampioen. "Dit is een flinke opsteker voor mijn zelfvertrouwen", gaf Uytdehaage volmondig toe.
Claudia Pechstein bracht de 5.000 meter op haar naam. De Duitse klokte in Thialf 7.02,91 en bleef daarmee de Canadese Clara Hughes voor. Barbara de Loor eindigde op de derde plaats. Jenita Hulzebosch-Smit werd vierde, Gretha Smit vijfde.
Hulzebosch-Smit rekende in een rechtstreeks duel verrassend af met Renate Groenewold. De rit ging tot vijf ronden voor het einde volkomen gelijk op. Op dat moment voerde Hulzebosch-Smit een verbluffende tempoversnelling door waarop Groenewold het antwoord schuldig bleef. Ze kwam uit op een tijd van 7.11,44 en verbeterde daarmee haar persoonlijk record met maar liefst 23 seconden.
"Ik heb goed mijn best gedaan", zo luidde het nuchtere commentaar van de Overijsselse na afloop. "Ik kon eerst mooi met haar meegaan en zag tegen het einde van de race dat Renate moeite had met mijn versnelling. Ik heb de race goed opgebouwd, het gaat elke week beter."
Haar zus Gretha maakte na een maandenlange afwezigheid haar rentree in de Friese schaatstempel. De voormalige bloemenbindster uit Rouveen liep na haar zilveren race op de vijf kilometer in Salt Lake City een zware knieblessure op. Ze eindigde met een tijd van 7.14,16 op een verdienstelijke zesde plaats.
"Mijn doel was om hier een goede tijd neer te zetten", verklaarde Smit na afloop. "Dat is mijn enige kans om plaatsing voor de WK afstanden af te dwingen. Ik kwam heel langzaam op gang, maar daarna heb ik een redelijk race geschaatst."
quote:Ik dacht dat je al veel eerder tot die conclusie bent gekomen
Op zaterdag 23 november 2002 17:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Na enkele weken onderzoek ben ik er uit. Ria is misschien wel slecht, maar Herbert is echt veel slechter.
En volgens mij geen Shirahata meer. .
quote:Waarom moet ie in de B-Groep rijden?? Wel zonde eigenlijk want het is wel leuk om naar te kijken.
Op zondag 24 november 2002 11:47 schreef Kozzmic het volgende:
Henk Angenent heeft vanochtend 13:35,54 gereden op de 10km in de B-groep. Werd hij niet eens eerste mee, de Rus Artijom Detisjev (wie??) reed 2-honderste sneller.
quote:Was idd een prachtige schaatsenrijder. Vreemde techniek, maar desondanks toch een aantal onvergetelijke 10 kilometers gereden.
Op zondag 24 november 2002 02:20 schreef I.R.Baboon het volgende:En volgens mij geen Shirahata meer.
.
quote:Het is een gemeenschappelijk klassement over 5.000m en 10.000m, en hij heeft niet meegedaan met de eerste 2 Wereldbekers over 5.000m. Hij is denk ik ook alleen maar geïnteresseerd in de 10.000m, wat is zijn doel eigenlijk, wil hij meedoen met de wereldkampioenschappen per afstand?
Op zondag 24 november 2002 12:16 schreef mitt het volgende:[..]
Waarom moet ie in de B-Groep rijden?? Wel zonde eigenlijk want het is wel leuk om naar te kijken.
quote:Ja dus... Hoewel ik het eigenlijk wel erg vroeg vind om daar nu al over te beslissen. Maar 'formeel' zijn Verheijen, De Jong en Angenent de belangrijkste kandidaten om te starten. De nrs 1 en 2 van de Olympische Spelen, Uytdehaage en Romme, vissen vooralsnog achter het net.
Op zondag 24 november 2002 14:14 schreef Kozzmic het volgende:[..]
...wil hij meedoen met de wereldkampioenschappen per afstand?
En voor degenen die denken waar is Ritsma??
quote:
Rintje Ritsma en Gretha Smith krijgen een wildcard voor het NK-allround, eind december in Assen. Ritsma had zich moeten kwalificeren bij de Eindhoven Cup, maar de rijder van TVM vond die wedstrijd niet passen in zijn programma en diende een verzoek om een wildcard in. Op grond van zijn vroegere prestaties werd dat gehonoreerd.Gretha Smit kon zich dit seizoen door de naweeen van een zware knieblessure nog niet echt laten gelden.
bron: TT627
quote:Detisjev heeft vorig jaar ook zeker wel behoorlijk gereden. Die russen komen weer opzetten...
Op zondag 24 november 2002 11:47 schreef Kozzmic het volgende:
Henk Angenent heeft vanochtend 13:35,54 gereden op de 10km in de B-groep. Werd hij niet eens eerste mee, de Rus Artijom Detisjev (wie??) reed 2-honderste sneller.
quote:Nou ja, altijd in de schaduw.... Verheyen is wel oud Wereldkampioen 10 kilometer (in de mooiste race ooit tegen Bob de Jong) en vorig jaar volgens mij 2e op het WK allround. Hij had alleen pech dat de OS tegenvielen voor hem en dat die kutbobdejong zijn 10km plekje inpikte terwijl die nog geen deuk in een pakje boter kon schaatsen.
Op zondag 24 november 2002 21:48 schreef mitt het volgende:
Romme is idd wel weer lekker in vorm
Wel knap wat Verheijen laat zien...staat eigenlijk altijd in de schaduw en wint nou wel mooi
1.07:18
quote:Die zullen we de komende weken nog regelmatig zien
Op zaterdag 7 december 2002 20:20 schreef Arcee het volgende:
1.07:18
quote:En terecht!
Op zaterdag 7 december 2002 20:54 schreef Leatherface het volgende:
Die zullen we de komende weken nog regelmatig zien
Wat een megakippenvelmoment was dat.
quote:Was idd een kippenvelmoment.
Op zaterdag 7 december 2002 21:04 schreef Arcee het volgende:[..]
En terecht!
Wat een megakippenvelmoment was dat.
Stond echt te springen voor de tv
Knap gedaan, maar Jochem had op de NK zo moeten rijden
quote:Mosterd na de maaltijd, deze wedstrijden
Op zaterdag 15 februari 2003 15:54 schreef Leatherface het volgende:
Uytdehaage wint de World Cup 5 km in Baselga di Pine.Knap gedaan, maar Jochem had op de NK zo moeten rijden
quote:idd Jochem piekt op het verkeerde moment
Op zaterdag 15 februari 2003 19:03 schreef mitt het volgende:[..]
Mosterd na de maaltijd, deze wedstrijden
quote:jah, dat is weer verrassend.
Op zondag 16 februari 2003 12:12 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
idd Jochem piekt op het verkeerde moment
wel verrassend dat hij nu op een buitenbaan ineens wel weet te winnen
quote:Mij ook niet zo. Leuk voor Jochem, maar het EK Allround, WK Allround + WK Afstanden, daar gaat het om.
Op zondag 16 februari 2003 12:14 schreef mitt het volgende:[..]
jah, dat is weer verrassend.
Maar verder boeit het geen reet
quote:het eerste zal wel geld zijn en dan natuurlijk revanche nemen op het hele spaarselectgebeuren
Op vrijdag 23 mei 2003 12:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat doet die gast in Noorwegen als hij wil winnen.
quote:Ze hebben daar in Noorwegen natuurlijk nog wat oliecentjes over die Mueller niet kon weerstaan.
Op zaterdag 24 mei 2003 00:36 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
het eerste zal wel geld zijn en dan natuurlijk revanche nemen op het hele spaarselectgebeuren
Maar ik denk toch niet dat hij op korte termijn successen gaat boeken.
quote:Nou ja, misschien wel 1 jaartje. Mueller is immers meestal best goed als het op de korte termijn aankomt. Maar ik denk dat ze die druktemaker snel zat zijn.
Op zaterdag 24 mei 2003 11:31 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ze hebben daar in Noorwegen natuurlijk nog wat oliecentjes over die Mueller niet kon weerstaan.
Maar ik denk toch niet dat hij op korte termijn successen gaat boeken.
quote:Mueller kan dan wel een korte termijn werker zijn, maar sinds Adne Sondral is gestopt is er weinig overgebleven in Noorwegen.
Op zaterdag 24 mei 2003 11:45 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Nou ja, misschien wel 1 jaartje. Mueller is immers meestal best goed als het op de korte termijn aankomt. Maar ik denk dat ze die druktemaker snel zat zijn.
Maar voor de sport zou het maar wat goed zijn als er weer wat Noren met de top mee gingen draaien. Hoe meer buitenlandse concurrentie, hoe beter.
quote:Tja, Ervik. Dat is het wel.
Op zaterdag 24 mei 2003 12:02 schreef Leatherface het volgende:[..]
Mueller kan dan wel een korte termijn werker zijn, maar sinds Adne Sondral is gestopt is er weinig overgebleven in Noorwegen.
Maar idd, hoe breder schaatsen wordt hoe beter want ik zit nou soms juist de niet-nederlanders aan te moedigen.
quote:Hopelijk kunnen de Russen hun goede lijn doorzetten en leren ze in de toekomst wat beter de 10 km te rijden
Op zaterdag 24 mei 2003 12:13 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Tja, Ervik. Dat is het wel.
Maar idd, hoe breder schaatsen wordt hoe beter want ik zit nou soms juist de niet-nederlanders aan te moedigen.
quote:
**Terwijl Nederland wordt geteisterd door een hittegolf, heeft de nationale schaatselite zich al op het ijs gewaagd bij de Summer Classic in Calgary.Erben Wennemars won op de Olympic Oval de 500 m (35,73), de 1.000 m (1.09,62) en de eerste 1.500 m (1.46,17). Mark Tuitert zegevierde op de tweede 1.500 meter (1.47,49), de 3.000 m (3.45,30) en de 5.000 meter (6.40,59).
Bij de dames onderscheidde Marianne Timmer zich met zeges op de eerste 500 meter (39,24), de 1.000 m (1.17,93) en de eerste 1.500 meter (2.00,35). Marja Vis zegevierde op de 3.000 m (4.16,26) en de 5.000 meter (7.26,70). Annamarie Thomas won de tweede 1.500 m (1.59,34).
bron: Teletekst
quote:
**Rintje Ritsma heeft tijdens een dagje surfen zijn enkel gebroken, waardoor hij de start van het seizoen moet missen.De rijder van de TVM-ploeg onderging in Heerenveen een operatie en zal maanden uitgeschakeld zijn. De 'Beer uit Lemmer' hoopt de NK allround, eind december, weer van de partij te zijn.
De 33-jarige Ritsma moet in ieder geval de NK afstanden en WB-wedstrijden in Hamar, Erfurt en Heerenveen missen.
bron: Teletekst
quote:Tss, dat krijg je er van als je je afval in de afvalbak gooit.
Op zaterdag 16 augustus 2003 13:53 schreef Kozzmic het volgende:[..]
quote:Met die wrijvingsverminderende vloeistof ja. Slim plan.
Op zaterdag 16 augustus 2003 16:32 schreef Leatherface het volgende:
Hoe zit dat nou met die komst van die nieuwe, nog snellere schaatsen? Daar hoorde ik enkele dagen geleden een kort gerucht over.
Moet natuurlijk eerst nog door de schaatsbond goedgekeurd worden.
quote:Yep, ben erg benieuwd.
Op zaterdag 16 augustus 2003 16:37 schreef zjroentje het volgende:[..]
Met die wrijvingsverminderende vloeistof ja. Slim plan.
Moet natuurlijk eerst nog door de schaatsbond goedgekeurd worden.
quote:Move to --> SHO
Op zondag 28 september 2003 14:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Peter Mueller en Marinne Timmer zijn gescheiden.Awwwwwww.
BUSSUM - De olieschaats kan weer in het vet. De scheidsrechterscommissie van de Internationale Schaats Unie (ISU) heeft dinsdag besloten dat de wedstrijdschaatsers geen gebruik mogen maken van het nieuwigheidje. De KNSB was na bestudering van de reglementen tot dezelfde conclusie gekomen.
Uit de ijzers van de olieschaats druppelt olie, waardoor het glijden beter zou moeten gaan. Ids Postma experimenteerde de afgelopen zomer met de olieschaats. De oud-wereldkampioen kon nog niet zeggen of het nieuwe product tijdwinst opleverde. De Fries maakt binnenkort de glijmetingen bekend.
De schaatsers en schaatsters die er al een of meer hebben, moeten tijdens de Nederlandse afstandskampioenschappen in Heerenveen, die vrijdag beginnen, nog wel vormbehoud tonen om te mogen deelnemen aan de eerste reeks WB-wedstrijden.
Een plaats bij de beste acht op het NK is voor de topsportcommissie een bewijs van vormbehoud. Vooral op de 1500 meter zal er in Heerenveen een felle strijd woeden voor de resterende deelnamebewijzen.
Zowel bij de mannen als vrouwen resteren er in beginsel maar twee plekken. Bij de mannen zijn Erben Wennemars, Ralf van der Rijst en Ids Postma zo goed als zeker gekwalificeerd. Bij de vrouwen kunnen Barbara de Loor, Renate Groenewold en Annamarie Thomas hun reizen alvast boeken. Bekende namen als Mark Tuitert en Jochem Uytdehaage zullen in Thialf de longen uit hun lijf moeten schaatsen om de concurrentie af te schudden.
De aangewezen schaatsers: Mannen: Wennemars (500, 1000, 1500 meter), Van Velde (500, 1000), Bos (500, 1000), Van der Rijst (1500), Postma (1500), Uytdehaage (5000), De Jong (5000, 10.000), Verheijen (5000, 10.000), Angenent (10.000). Vrouwen: Timmer (500, 1000), De Loor (1500, 5000), Groenewold (1500), Thomas (1500), Gretha Smit (3000, 5000) en Jenita Smit-Hulzebosch (5000).
quote:Ja, aardig doen tegen elkaar kunnen die meiden niet. Het is alleen maar haat en nijd. Vorig jaar ook al tussen Pechstein en Friesinger.
Op maandag 3 november 2003 15:05 schreef Sassie het volgende:
Heb je de reactie van Pechstein gezien?
Volgens mij was ze een beetje jaloers op als die aandacht die Niemann nu kreeg en daarbij heeft ze dus weer een concurrente erbij.
Vrouwen, 3000 meter: Renate Groenewold, Gretha Smit, Barbara de Loor, Helen van Goozen en Marja Vis.
Mannen, 1500 meter: Erben Wennemars, Mark Tuitert, Ids Postma, Jochem Uytdehaage en Carl Verheijen.
Mannen, 5000 meter: Carl Verheijen, Jochem Uytdehaage, Bob de Jong, Mark Tuitert en Gianni Romme.
het WK sprint in 2005 wordt niet in Turijn gehouden, vanwege de tijdsdruk voor de OS daar in 2006, is het geannuleerd.
quote:34,89 op buitenijs.
**Jeremy Wotherspoon heeft zaterdag bij
WB-wedstrijden in Collalbo (Ita) op
indrukwekkende wijze de 500 meter op
zijn naam geschreven.De Canadees kwam
in 34,89 over de finish.Nog nooit was
iemand zo snel op buitenijs.
Het oude 'wereldrecord buitenijs' stond
op 35,20.In Collalbo doken ook Dmitri
Lobkov,Maasaki Kobayasi en Fengton Yu
onder die oude toptijd.Erben Wennemars
liet verstek gaan aan de 500 m om zich
op de 1.000 m te kunnen concentreren.
Gerard van Velde finishte in 35,40 als
achtste."Ik was niet echt super vandaag
en de toppers reden keihard.De tijd van
Jeremy is geweldig.Hij heeft laten zien
wie hier de beste is",aldus Van Velde.
quote:Haha idd, maar een beetje gelijk had ie wel vond ik hij bewoog toch aardig duidelijk. Maja de starter heeft altijd gelijk zulle we maar zeggen. In dezelfde rit trouwens Ireland (voor de zoveelste keer)onderuit.
Op zondag 15 februari 2004 15:15 schreef Leatherface het volgende:
Meesterlijke blunder van Shimizu vandaag
quote:Ja, was duidelijk een valse start, maar als de starter niets doet moet je maar gewoon doorgassen.
Op zondag 15 februari 2004 15:17 schreef Remzz het volgende:[..]
Haha idd, maar een beetje gelijk had ie wel vond ik hij bewoog toch aardig duidelijk. Maja de starter heeft altijd gelijk zulle we maar zeggen. In dezelfde rit trouwens Ireland (voor de zoveelste keer)onderuit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |