Heel veel wijken ondervinden het al aan den lijven. Als ik kijk waar mijn ouders zijn opgegroeid... Dat was een vriendelijke buurt. Nu is het een ghetto waar ze tunnels bouwen zodat het doorgaande verkeer het niet hoeft te zien. En hekken langs de weg bouwen. En een moskee natuurlijk...quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan moeten we het echt aan den lijven gaan ondervinden, maar dan breekt echt de pleuris uit.
Wat dacht je van Londen, daar wil je in bepaalde wijken ook nog niet dood gevonden worden.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:10 schreef anonymoussie het volgende:
Mwa. Onze ghetto's zijn niets in vergelijking met de Amerikaanse.
Of zelfs die van Frankrijk.
Ik kan me ook behoorlijk aan dat nep-gangster-wannabe-gedoe irriteren.
Die gasten hebben hier gewoon de mogelijkheid om een degelijke opleiding te doen en een vrij degelijk bestaan op te bouwen. Maar willen vooral graag echte gangsta's zijn.
Bizar eigenlijk; aan de ene kant worden bepaalde wijken van Londen steeds duurder en aan de andere kant verpauperen andere wijken volledig.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat dacht je van Londen, daar wil je in bepaalde wijken ook nog niet dood gevonden worden.
Ja ook erger.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat dacht je van Londen, daar wil je in bepaalde wijken ook nog niet dood gevonden worden.
Nederlandse rap kom meestal wat triest over. Grappig was wel dat de moeder van lil kleine pas aangaf dat ze de teksten van haar zoon niet begreep omdat hij netjes burgerlijk middenklasse opgevoed is.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:10 schreef anonymoussie het volgende:
Die gasten hebben hier gewoon de mogelijkheid om een degelijke opleiding te doen en een vrij degelijk bestaan op te bouwen. Maar willen vooral graag echte gangsta's zijn.
Dat komt omdat we in Nederland kapitalen in stadsvernieuwing en dergelijke steken. Als ik hier in Rotterdam kijk naar verpauperde wijken die in de afgelopen jaren zijn opgeknapt, zoals de kop van zuid en delen van oud-west. Dat zorgt er toch voor dat die wijken niet volledig afglijden.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:59 schreef drexciya het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk; aan de ene kant worden bepaalde wijken van Londen steeds duurder en aan de andere kant verpauperen andere wijken volledig.
Dat komt nog wel nu dat men alleen nog de onderlaag van de samenleving in sociale huurwoningen stopt. Voorheen voorkwam de spreiding van inkomensgroepen juist dat soort ghettovorming.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:10 schreef anonymoussie het volgende:
Je hebt helemaal gelijk!!!!!!!!!!11111 En die minimaal 3 kinderen die ze per gezin hebben is alleen maar leuk. Liever straten vol kindertjes dan die chagrijnige Nederlandse bejaarden niet waar?quote:Op zaterdag 19 september 2015 18:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Mensen, niet zo zeuren. Het gaat maar om zo'n 150.000 asielzoekers per jaar, met dit tempo.
Ik bedoel, waar hébben we het over? Goed, er zal ook nog wat familie nareizen, maar dat zijn allemaal hoogopgeleide en welgemanierde personen. Een verrijking voor onze cultuur en samenleving. Er vergeet ook onze vergrijzing niet!
En dan die heerlijke moskeetjes met die geinige minaretjes die straks het straatbeeld gaan opvrolijken! Het prachtige suikerfeest en die mooie gesluierde dames. Het is toch geweldig allemaal, niet waar?
Daarnaast, al die mensen vluchten niet voor niets. Heb jij wel eens zo'n Hongaarse goulash geprobeerd - niet te vreten, toch? Ook in Turkije, Griekenland en de andere landen op de Balkan kun je niet normaal leven. Het is werkelijk een raadsel dat daar jaarlijks nog miljoenen mensen op vakantie naar toe gaan.
Met andere woorden, het is logisch en terecht dat ze hier asiel aanvragen. Ze kúnnen immers niet anders.
Ik had het niet over onze artiesten. Maar vooral over de zgn straatjongens.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:46 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Nederlandse rap kom meestal wat triest over. Grappig was wel dat de moeder van lil kleine pas aangaf dat ze de teksten van haar zoon niet begreep omdat hij netjes burgerlijk middenklasse opgevoed is.
Dat is ook waar Wilders het over had tijdens de Algemene Beschouwingen. Hij werd uitgelachen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 18:16 schreef hpeopjes het volgende:
Ik ging vandaag even bij m'n moeder langs. Die woont in een klein dorpje in Zuid-Holland Zuid. Wat denk je? Helemaal afgetankt met "vluchtelingen"!
De mensen durven er de straat niet meer op, en gelijk hebben ze. In dat soort dorpjes, daar breekt binnenkort als eerste de pleuris uit. En dat gaat dan meteen hard tegen hard.
Het is slechts een laagje plamuur. De ellende zit nog achter de gevels. En die ellende heet multiculturele samenleving en islam. Het moment dat het met stadsvernieuwing en gesubsidieerde projectjes niet meer te verbloemen valt komt in hoog tempo dichterbij.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat komt omdat we in Nederland kapitalen in stadsvernieuwing en dergelijke steken. Als ik hier in Rotterdam kijk naar verpauperde wijken die in de afgelopen jaren zijn opgeknapt, zoals de kop van zuid en delen van oud-west. Dat zorgt er toch voor dat die wijken niet volledig afglijden.
Dat lijkt me niet, ik geloof best dat er dorpjes zijn met allemaal bange schijtluizen, en ook dat jij daar vandaan komt. Maar mensen die niet de straat op durven omdat er vreemdelingen lopen durven ook niets te doen waardoor de pleuris uitbreekt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 18:16 schreef hpeopjes het volgende:
Ik ging vandaag even bij m'n moeder langs. Die woont in een klein dorpje in Zuid-Holland Zuid. Wat denk je? Helemaal afgetankt met "vluchtelingen"!
De mensen durven er de straat niet meer op, en gelijk hebben ze. In dat soort dorpjes, daar breekt binnenkort als eerste de pleuris uit. En dat gaat dan meteen hard tegen hard.
quote:Op zaterdag 19 september 2015 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, ik geloof best dat er dorpjes zijn met allemaal bange schijtluizen, en ook dat jij daar vandaan komt. Maar mensen die niet de straat op durven omdat er vreemdelingen lopen durven ook niets te doen waardoor de pleuris uitbreekt.
Ghetto's onder de naam "prachtwijken", "Vogelaarstrontwijken" of wat dan ook opknappen verandert niets aan het probleem, en het probleem zijn de inwoners.quote:Op zaterdag 19 september 2015 18:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In het voormalig Oostblok zijn vele wijken met alleen maar flats met een lage huur of koopprijs. De wijken zien er uit zoals de flats op foto's van Nederland in de jaren '60: Netjes en monocultureel. Het probleem zijn niet de woningen, het is de multikul.
Ik kom zelf uit Rotterdam, dus geen idee waar jij het over hebt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, ik geloof best dat er dorpjes zijn met allemaal bange schijtluizen, en ook dat jij daar vandaan komt.
De mannen durven uiteraard de straat nog wel op. En dat zijn ook de enigen die je nodig hebt.quote:Maar mensen die niet de straat op durven omdat er vreemdelingen lopen durven ook niets te doen waardoor de pleuris uitbreekt.
Waar heb ik dat gezegd dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:05 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zo NIMBY, ben je er ook weer...
Maar die dankbaarheid, die is hartverwarmendquote:Op zaterdag 19 september 2015 18:16 schreef hpeopjes het volgende:
Voor mijn part vreten ze elkaar op. Serieus, dat zou me echt niks kunnen schelen, ik zou er hooguit helemaal dubbel over liggen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:10 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Maar die dankbaarheid, die is hartverwarmend
[ afbeelding ]
Zweden
[ afbeelding ]
Hongarije
[ afbeelding ]
Deze buurtbewoner legt uit waar ze wel terecht kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |