abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156349063
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:15 schreef ATON het volgende:

[..]

Weer een antwoord wat nergens op slaat.
Jij verteld mij toch wat ik moet zeggen? Anders ben ik niet geloofwaardig? Ik heb je een paar keer duidelijk uitgelegd waarom ik zeg wat ik zeg.
pi_156349478
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:33 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Volgens de definitie van de een ben ik een slecht Moslim, omdat ik als Moslim ben geboren, en me er niet naar gedraag. Volgens de andere ben ik uit zonde geboren en moet ik daarom bij voorbaat gestraft worden.

Volgens weer een ander moet ik niet in God geloven, volgens de andere moet ik het openlaten.

Ik kan niet iedereen tevreden stellen, bekijk het allemaal met je hokjes. Als jij mij in een hokje plaatst, dan moet jij dat weten. Maar ik ga me niet conform jouw hokjesdrang gedragen.

Hoe ik in het leven sta komt het meest overeen met agnosticisme misschien. Maar ik ben geen overtuigd agnost. Ik zie meze agnost, moslim, Christen, deist, theist, etc.

Ik vindt die hokjes niet relevant. Als iemand zichzelf in een hokje plaatst, kan en mag je de persoon daar op afrekenen. Maar reken mij niet af op iets waar ik mezelf niet in plaats. anders krijg je, "ja, maar jullie atheisten, of agnosten of Christenen, etc". Dit zorgt voor splitsing.

Ik ben niet voor splitsing, ik ben voor de overeenkomende factor mens zijn, welk hokje jezelf daarna toeschrijft maakt je minder mens, niet meer mens.

En daar moet je het maar mee doen ATON. Of het je nou zint of niet. Of je me nou geloofwaardig vindt of niet? Het zal me werkelijk aan mijn (vul maar in) roesten!
roesten!
[/quote]

sta je dan niet juist in het hokje mens, als je zegt dat je onder de mensen valt.
Maar in principe val je altijd onder 1 van de genoemde "hokjes"
want als je zegt niet in God te geloven, dan val je dus automatische onder de noemer atheïst of agnost, als je dus geen atheïst of agnost ben, ben je dus in iedergeval een gelovige en dan maakt het dus nog niet eens uit waar je in gelooft.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_156349514
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:41 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

roesten!
sta je dan niet juist in het hokje mens, als je zegt dat je onder de mensen valt.
Maar in principe val je altijd onder 1 van de genoemde "hokjes"

[/quote]
Dat gaf ik ook al aan. Dat is het enige hokje waar we allemaal in passen. Daar ontkom je niet aan.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:47:10 #79
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156349583
Dit topic gaat dicht omdat het meer om HongKongPhoey is gaan draaien dan het onderwerp uit de OP.

Daarnaast zou iedereen gelovig zijn als er duidelijk godsbewijs was.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')