Zoiets sluit wel aan bij hoe ik het zie. Het is een inzicht in de mens, en hoe de mens liever een slecht antwoord aanneemt dan geen antwoordquote:Op woensdag 23 september 2015 13:52 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik dacht dat je ooit had gezegd dat je geen atheist was. Maar sorry als ik het fout heb.
Mijn gedachten over geloof en Bijbel vinden andere mensen maar vreemd. Maar ik blijf daarbij. Zo denk ik dat het geloof om de mens draait en dat deze wereld niet van God is. In de Bijbel staat wel dat de mens uit het paradijs is gezet.
Verder is mijn mening dat de Bijbel volledig door mensen is geschreven. Wie ooit met het verhaal is gekomen dat het Gods woorden waren (ja, hier en daar wordt hij geciteerd), Joost mag het weten, maar ik heb dat nog nooit ergens gezien.

Ok, je bent een algemenogist.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:58 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik ben geen atheist, agnost, moslim, christen of wat dan ook ik ben mens. Die hokjes hou ik niet van.

lol. jezelf in hokjes stoppen beperkt je visiequote:Op woensdag 23 september 2015 14:00 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ok, je bent een algemenogist.

Als je geen atheïst bent, dan ben je theïst. Het is het één of het ander, of je bent onwetende=agnost. Je beweerd wel in het hokje ' mens ' te zitten.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:58 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik ben geen atheist, agnost, moslim, christen of wat dan ook ik ben mens. Die hokjes hou ik niet van.

Waar zijn de kangaroos in de Bijbel ?quote:Op woensdag 23 september 2015 12:08 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Waarom is het boek van Darwin een argument tegen het bestaan van een god?

Deïsme vs. theïsme.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:25 schreef eddehaas het volgende:
Waar zijn de kangaroos in de Bijbel ?
Echt raar dat die niet even vermeld worden, het lijkt erop dat alleen alles binnen 10km radius van die gast die het schreef vermeld zijn. Geloof dus niets van dat boekje.

Je weet geloof ik helemaal niks van de bijbel of wel?quote:Op woensdag 23 september 2015 15:25 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Waar zijn de kangaroos in de Bijbel ?
Echt raar dat die niet even vermeld worden, het lijkt erop dat alleen alles binnen 10km radius van die gast die het schreef vermeld zijn. Geloof dus niets van dat boekje.

ene Johannes die het boek openbaringen heeft geschreven heeft die woorden van God geciteerd.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:52 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik dacht dat je ooit had gezegd dat je geen atheist was. Maar sorry als ik het fout heb.
Mijn gedachten over geloof en Bijbel vinden andere mensen maar vreemd. Maar ik blijf daarbij. Zo denk ik dat het geloof om de mens draait en dat deze wereld niet van God is. In de Bijbel staat wel dat de mens uit het paradijs is gezet.
Verder is mijn mening dat de Bijbel volledig door mensen is geschreven. Wie ooit met het verhaal is gekomen dat het Gods woorden waren (ja, hier en daar wordt hij geciteerd), Joost mag het weten, maar ik heb dat nog nooit ergens gezien.

Dat weet ik. En ik ben er zelfs van overtuigd dat 2/3 van Openbaringen beschrijft van wat er al gebeurd is, zelfs bij het schrijven toen al.quote:Op woensdag 23 september 2015 17:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
ene Johannes die het boek openbaringen heeft geschreven heeft die woorden van God geciteerd.
Lees openbaringen maar vanaf het begin.

Welke editie van ' Openbaringen' bedoel je ? Die ' goddelijke ' schriftjes zijn wel meermaals geredigeerd hoor. Weet je wat, sla dit boek er eens op na:quote:Op woensdag 23 september 2015 17:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
ene Johannes die het boek openbaringen heeft geschreven heeft die woorden van God geciteerd.

ik zie mezelf niet als theist nog atheist, noch agnost. Ik ben realist. Ik volg dat waar mijn gevoel en verstand samenkomt. Mens zijn is geen hokje waar je jezelf in plaatst, dat is nou eenmaal een gevolg van hou men leven benoemd. Mens is het uitgangspunt, de rest is enkel beperking van visie.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:22 schreef ATON het volgende:
[..]
Als je geen atheïst bent, dan ben je theïst. Het is het één of het ander, of je bent onwetende=agnost. Je beweerd wel in het hokje ' mens ' te zitten.

Nee, hij heeft wel gelijk. Als de Bijbel de wereld volgens God verklaart, waarom staan er dan enkel slecht onderbouwde claims in doe stuk voor stuk niet aantoonbaar zijn en weerlegt zijn?quote:Op woensdag 23 september 2015 15:34 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Je weet geloof ik helemaal niks van de bijbel of wel?
Deze post van ojou noem ik gewoon een troll.

Waar zit het bewijs dat het het woord van God is? Het kan namelijk ook gewoon een gestoorde kerel zijn geweest die zichzelf wijsmaakt at het God was, of gewoon ronduit een leugenaar!!quote:Op woensdag 23 september 2015 17:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]

Handige manier om een antwoord te ontlopen. Je hebt nu hierdoor,althans voor mij, je geloofwaardigheid verloren.quote:Op donderdag 24 september 2015 03:06 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
ik zie mezelf niet als theist nog atheist, noch agnost. Ik ben realist. Ik volg dat waar mijn gevoel en verstand samenkomt. Mens zijn is geen hokje waar je jezelf in plaatst, dat is nou eenmaal een gevolg van hou men leven benoemd. Mens is het uitgangspunt, de rest is enkel beperking van visie.

Duidelijk dan dat je ook de bijbel niet begrijpt! Anders had je geweten dat het je ook nooit zal lukken want je bent Jezus niet.quote:Op donderdag 24 september 2015 03:10 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Jezus loopt over water? Prima, ik heb het veelvuldig geprobeerd, conclusie? Het werkt niet!!
Als God een punt wil maken, waarom laat hij het niet mij 1 keertje lukken?

want? Omdat ik me niet aan hokjes wil kleven? Beetje rare redenering ook van je ATON. Omdat iemand vanuit zijn/haar visie vindt dat ik in het ene of het andere hokje pas, moet ik dat maar accepteren?quote:Op donderdag 24 september 2015 03:47 schreef ATON het volgende:
[..]
Handige manier om een antwoord te ontlopen. Je hebt nu hierdoor,althans voor mij, je geloofwaardigheid verloren.

Jezus heeft de bijbel nooit kunnen begrijpen gekkie. Jezus was allang dood toen de Bijbel werd bijeengeraapt en gebundeldquote:Op donderdag 24 september 2015 03:53 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Duidelijk dan dat je ook de bijbel niet begrijpt! Anders had je geweten dat het je ook nooit zal lukken want je bent Jezus niet.

Helemaal niet zo raar. Je gelooft in een of meerdere goden of je gelooft helemaal niet in een god of goden. Het is het één of het andere en dat heeft niks met hokjesdenken te maken. Zie ik de lijkschouwer al zeggen: ' Hij is een beetje dood ' om niet in hokjes te moeten denken.quote:Op donderdag 24 september 2015 05:20 schreef HongKongPhoey het volgende:
want? Omdat ik me niet aan hokjes wil kleven? Beetje rare redenering ook van je ATON. Omdat iemand vanuit zijn/haar visie vindt dat ik in het ene of het andere hokje pas, moet ik dat maar accepteren?
quote:ATON, wist je dan dat jij Moslim bent? Volgens de Islam word je als Moslim geboren namelijk. Ga je jezelf nu Moslim noemen ook? Anders ben je je geloofwaardigheid namelijk kwijt, tenminste. Volgens jouw redenatie!
Uit visie van de Christen ben jij een zondaar, zonder ook maar iets misdaan te hebben. Je bent uit een zonde geboren. Ga je jezelf nu ook naar hun hokje voegen? Omdat hun perspectief jou tot zondaar bestempelt? Zo niet, ben je ook je geloofwaardigheid kwijt, ATON.
En als je dit niet begrepen hebt, wil ik dit nog wel eens herhalen hoor.quote:Dus kan je nu nog eens herhalen wat je zei?

Volgens de definitie van de een ben ik een slecht Moslim, omdat ik als Moslim ben geboren, en me er niet naar gedraag. Volgens de andere ben ik uit zonde geboren en moet ik daarom bij voorbaat gestraft worden.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:22 schreef ATON het volgende:
[..]
Helemaal niet zo raar. Je gelooft in een of meerdere goden of je gelooft helemaal niet in een god of goden. Het is het één of het andere en dat heeft niks met hokjesdenken te maken. Zie ik de lijkschouwer al zeggen: ' Hij is een beetje dood ' om niet in hokjes te moeten denken.
Een eerlijker antwoord zou geweest zijn :' Ikben er nog niet uit en laat de mogelijkheid open '. Prima, maar dan kom je met deze onzin af :

Weer een antwoord naast de kwestie en trek hieruit mijn conclusies.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:33 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Volgens de definitie van de een ben ik een slecht Moslim, omdat ik als Moslim ben geboren, en me er niet naar gedraag. Volgens de andere ben ik uit zonde geboren en moet ik daarom bij voorbaat gestraft worden.
Volgens weer een ander moet ik niet in God geloven, volgens de andere moet ik het openlaten.
Ik kan niet iedereen tevreden stellen, bekijk het allemaal met je hokjes. Als jij mij in een hokje plaatst, dan moet jij dat weten. Maar ik ga me niet conform jouw hokjesdrang gedragen.
Hoe ik in het leven sta komt het meest overeen met agnosticisme misschien. Maar ik ben geen overtuigd agnost. Ik zie mezelf als mens, niet als agnost, moslim, Christen, deist, theist, etc.
Ik vindt die hokjes niet relevant. Als iemand zichzelf in een hokje plaatst, kan en mag je de persoon daar op afrekenen. Maar reken mij niet af op iets waar ik mezelf niet in plaats. anders krijg je, "ja, maar jullie atheisten, of agnosten of Christenen, etc". Dit zorgt voor splitsing.
Ik ben niet voor splitsing, ik ben voor de overeenkomende factor mens zijn, welk hokje jezelf daarna toeschrijft maakt je minder mens, niet meer mens.
En daar moet je het maar mee doen ATON. Of het je nou zint of niet. Of je me nou geloofwaardig vindt of niet? Het zal me werkelijk aan mijn (vul maar in) roesten!

Weer een antwoord wat nergens op slaat.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:14 schreef HongKongPhoey het volgende:
Je trekt maar een eind weg, ik bepaal wie ik ben. Niet jij

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |