abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 21:25:12 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156182620
quote:
Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.

De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.

,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.

Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.

Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.html

Livestream

Game on! ^O^ .
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_156182647
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:22 schreef VASND het volgende:

[..]

Haha kerel wtf :').

Zoals Australië het doe kan inderdaad. Maar dan moet je dus een Europese grens gaan bewaken. Het stuk zee is wat korter en niet alle routes gaan over zee.
Weer die excuses om niets te doen. Aanpakken, denken in oplossingen. Het doel moet zijn: 100% tegenhouden. Hou je eerst 50% tegen? Prima. Nu houden we namelijk 0% tegen.
We kunnen als we eenmaal beginnen steeds verder naar uiteindelijk de 100%. Maar steeds dat "ja maar" zielig of het kan niet, dat moet afgelopen zijn.
pi_156182698
Soms moet je inderdaad keihard zijn en je eigen burgers beschermen. Dus byebye Schengen en grenzen toe!
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_156182702
We moeten veel strenger beoordelen bij de IND. Weg met al die softies daar. We hebben een van de hoogste inwilligingspercentages van heel Europa en niet alleen voor Syriërs.

Verder moeten illegalen tot staatsvijanden worden uitgeroepen als ze weigeren het land te verlaten.

Illegalenjacht.
pi_156182711
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:24 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hoe redt je precies levens door een boot te laten zinken?
Daarmee geef je het meest duidelijke signaal af dat zo'n bootreis niets oplevert. Waarom zou je nog op een boot stappen als je met geen mogelijkheid Europa bereikt?
  donderdag 17 september 2015 @ 21:29:06 #6
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156182762
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:27 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Daarmee geef je het meest duidelijke signaal af dat zo'n bootreis niets oplevert. Waarom zou je nog op een boot stappen als je met geen mogelijkheid Europa bereikt?
Wat hebben die mensen gedaan dat ze dood mogen dan? Het Korea-niemandsland is er niets bij.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156182811
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:29 schreef VASND het volgende:

[..]

Wat hebben die mensen gedaan dat ze dood mogen dan?
Ze zijn in een overvolle boot de zee opgegaan, wetende dat Europa ze niet zal redden. Je moet dat dan natuurlijk eerst duidelijk communiceren.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 21:30:18 #8
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156182812
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:27 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Al die honderden gezonken boten lijkt niemand wat te deren. Het is (zeker voor de bootvluchtelingen) een keuze tussen in een land al Libië zitten waar het ook een puinhoop is of de kans wagen in de hoop dat. Genoeg mensen die die kans willen wagen omdat ze eigenlijk geen keuze hebben. Dat houdt je niet tegen door een paar bootjes te laten zinken.
_____
pi_156182817
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Weer die excuses om niets te doen. Aanpakken, denken in oplossingen. Het doel moet zijn: 100% tegenhouden. Hou je eerst 50% tegen? Prima. Nu houden we namelijk 0% tegen.
We kunnen als we eenmaal beginnen steeds verder naar uiteindelijk de 100%. Maar steeds dat "ja maar" zielig of het kan niet, dat moet afgelopen zijn.
:D

Gast, welkom op FOK!.

Ik zit hier al meer dan 10 jaar.

En de redenering: "Wat? Gaat jou oplossing niet 100% van het probleem oplossen? Dan is het niet de moeite waard hoor. Dan kunnen we net zo goed niks doen! *) " is iets wat je tot in het oneindige gaat horen ;)
Seculier-Fundamentalistisch
pi_156182837
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_156182852
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:30 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Al die honderden gezonken boten lijkt niemand wat te deren. Het is (zeker voor de bootvluchtelingen) een keuze tussen in een land al Libië zitten waar het ook een puinhoop is of de kans wagen in de hoop dat. Genoeg mensen die die kans willen wagen omdat ze eigenlijk geen keuze hebben. Dat houdt je niet tegen door een paar bootjes te laten zinken.
Als je kijkt naar het aantal geschatte doden op de Middellandse Zee, valt dat in het niet bij het aantal dat wel Europa bereikt (>90%). Dat is een risico dat veel mensen wel willen nemen.
pi_156182877
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:30 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Gast, welkom op FOK!.

En de redenering: "Wat? Gaat jou oplossing niet 100% van het probleem oplossen? Dan is het niet de moeite waard hoor. Dan kunnen we net zo goed niks doen! *) " is iets wat je tot in het oneindige gaat horen ;)
Euh, geregistreerd op: donderdag 8 oktober 2009 @ 15:16

pi_156182894
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:30 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Gast, welkom op FOK!.

Op het vlak van zgn. "vluchtelingen" gebeurt het voortdurend. Gisteren nog in de Algemene Beschouwingen. Geert Wilders zegt terecht dat die zogenaamde "vluchtelingen" door 8 veilige landen komen voordat ze Nederland bereiken, begint Jesse Klaver van GroenLinks over goede school voor de kinderen. Ja zo kun je wel voor iedere wereldburger een excuus verzinnen om in Nederland te mogen komen wonen.
pi_156182900
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er wordt nu op allerlei plekken tijdelijke opvang gecreeerd.
Beursgebouw, duinrel, sporthallen, etc.

Die locaties zijn natuurlijk niet bedoeld voor opvang. Met een extra wc-gebouwtje binnen kan dat natuurlijk wel enkele dagen voldoen.
Maar wat dan?
Ik vraag me dat echt heel erg af. Je kan die mensen daar niet weken laten leven, daar zijn de locaties ook totaal niet geschikt voor.
Het is ook onmogelijk (en onnodig) om in die korte tijd nieuwe AZC's te bouwen.

Ik ben echt benieuwd waar die mensen binnenkort heen gaan..
Op de korte termijn wordt dat vast lastig ja.

Op de lange termijn zou het geen probleem mogen zijn. Volgens Eurostat hoort Nederland bij de top-3 landen in Europa waar maar nauwelijks mensen in te kleine woningen wonen. De lange wachtlijsten enzo zijn dus alleen een verdelingsprobleem, eigenlijk is er woonruimte genoeg.
  donderdag 17 september 2015 @ 21:32:26 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156182904
Niet om de cijfers van de huidige stroom te bagatelliseren, maar ik zag vanmiddag toevallig een staatje op de site van de Telegraaf over het aantal mensen dat de laatste twintig jaar per jaar in de Nederlandse AZC's zat.

Met name eind jaren '90 en begin van deze eeuw zaten de AZC's behoorlijk vol, met name door asielzoekers afkomstig van de Balkan, maar ook wel uit de voormalige Sovjet-Unie en Somalie. Zo zaten er van 1999 tot 2002 bijvoorbeeld elk jaar tussen de 65.000 en 85.000 mensen in een Nederlands AZC.

Het aantal mensen tot begin deze week dat dit jaar in een AZC zit/zat, was 33.000. Dus zelfs al zouden we er nu 50.000 bij krijgen, zitten we nog steeds op waarden die niet eens heel ongewoon zijn in tijden van oorlog/crisis in bepaalde gebieden. Ik zeg niet dat het niet zorgelijk is wat er nu gebeurt (want dat is het wel), maar dit plaatste een en ander voor mij persoonlijk weer in een wat ander perspectief.

Overigens is het wel zo dat een heleboel vluchtelingen uit voormalig Joegoslavie later weer zijn teruggegaan toen de oorlog daar voorbij was. En dat moet ik met de huidige groep nog zien.
pi_156182930
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:31 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Euh, geregistreerd op: donderdag 8 oktober 2009 @ 15:16

Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 21:33:04 #17
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156182935
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:31 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Als je kijkt naar het aantal geschatte doden op de Middellandse Zee, valt dat in het niet bij het aantal dat wel Europa bereikt (>90%). Dat is een risico dat veel mensen wel willen nemen.
Waarom zou je dan moedwillig een boot willen laten zinken? Om een boodschap uit te zenden van als je naar Europa wilt wordt je afgeschoten op open zee? Lijkt me verre van wenselijk, en eigenlijk een beetje achterlijk om dat überhaupt te willen.
_____
pi_156182942
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Op de korte termijn wordt dat vast lastig ja.

Op de lange termijn zou het geen probleem mogen zijn. Volgens Eurostat hoort Nederland bij de top-3 landen in Europa waar maar nauwelijks mensen in te kleine woningen wonen. De lange wachtlijsten enzo zijn dus alleen een verdelingsprobleem, eigenlijk is er woonruimte genoeg.
Dus moeten we maar kleiner wonen? Omdat we zo nodig mensen uit achterlijke landen moeten toelaten hier? Het moet veel gekker worden!
  donderdag 17 september 2015 @ 21:34:03 #19
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156182972
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:33 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Waarom zou je dan moedwillig een boot willen laten zinken? Om een boodschap uit te zenden van als je naar Europa wilt wordt je afgeschoten op open zee? Lijkt me verre van wenselijk, en eigenlijk een beetje achterlijk om dat überhaupt te willen.
Ho maar dit zorgt wel voor 10% minder instroom! Het is een harde daad die moet je gewoon doen!
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156182981
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Niet om de cijfers van de huidige stroom te bagatelliseren, maar ik zag vanmiddag toevallig een staatje op de site van de Telegraaf over het aantal mensen dat de laatste twintig jaar per jaar in de Nederlandse AZC's zat.

Met name eind jaren '90 en begin van deze eeuw zaten de AZC's behoorlijk vol, met name door asielzoekers afkomstig van de Balkan, maar ook wel uit de voormalige Sovjet-Unie en Somalie. Zo zaten er van 1999 tot 2002 bijvoorbeeld elk jaar tussen de 65.000 en 85.000 mensen in een Nederlands AZC.

Het aantal mensen tot begin deze week dat dit jaar in een AZC zit/zat, was 33.000. Dus zelfs al zouden we er nu 50.000 bij krijgen, zitten we nog steeds op waarden die niet eens heel ongewoon zijn in tijden van oorlog/crisis in bepaalde gebieden. Ik zeg niet dat het niet zorgelijk is wat er nu gebeurt (want dat is het wel), maar dit plaatste een en ander voor mij persoonlijk weer in een wat ander perspectief.

Overigens is het wel zo dat een heleboel vluchtelingen uit voormalig Joegoslavie later weer zijn teruggegaan toen de oorlog daar voorbij was. En dat moet ik met de huidige groep nog zien.
Dat wil niet zeggen dat dit door kan gaan. Een vol AZC levert mensen op die zich permanent vestigen. Jaar in jaar uit wordt Nederland steeds voller. Dus AZC's zo vol als in de jaren '90 is niet vol te houden.

Dat jaren '90-argument is alleen valide als 100% van de asielzoekers terugkeert naar eigen land.
pi_156183011
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:33 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Niet afkomen op een noodmelding van een zinkende boot is niet hetzelfde als boten lekschieten of moedwillig laten zinken. Het beste is om die boten terug te slepen naar de Libische kust.
pi_156183015
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:34 schreef VASND het volgende:

[..]

Ho maar dit zorgt wel voor 10% minder instroom! Het is een harde daad die moet je gewoon doen!
In deze crisis vind ik bijna alle middelen acceptabel. Het belang van Europa moet altijd op nummer 1 staan.
pi_156183026
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus moeten we maar kleiner wonen? Omdat we zo nodig mensen uit achterlijke landen moeten toelaten hier? Het moet veel gekker worden!
Nee, ik zeg niet dat er iets moet. Ik zeg alleen dat Nederlanders best wat kleiner kunnen wonen.
pi_156183036
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:30 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Denkfout.

Wederom zou ik het zeer bedenkelijk vinden als we die kant op zouden gaan,want hoe inhumaan kun je zijn,

Maar stel dat europa gewoon lomp en bot die bootjes een maand lang uit het water blaast,

En de oversteek synoniem word aan sterven op het water,

Hoeveel mensen denk jij dan dat het nog gaan proberen? :)
Seculier-Fundamentalistisch
  donderdag 17 september 2015 @ 21:35:53 #25
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156183045
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat dit door kan gaan. Een vol AZC levert mensen op die zich permanent vestigen. Jaar in jaar uit wordt Nederland steeds voller. Dus AZC's zo vol als in de jaren '90 is niet vol te houden.

Dat jaren '90-argument is alleen valide als 100% van de asielzoekers terugkeert naar eigen land.
Even iets anders. Heb je ook een leuke oplossing voor de situatie in de regio waarvan ze vluchten?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')