abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156182373
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Schudden voor gebruik
pi_156182574
Ik vind het plaatje van de OP wel op Wurm slaan :9 Die laat ik lekker staan ^^,

vandaag maar vol pak maatje 1 luiers maar omgeruild voor maatje 3, want volgens mij zit mijn dikkertje dap daar al bijna in! O.o
Liet ik hem per ongeluk schrikken van zo een trekbeest die je aan de maxicosi of zo kan hangen. Echt verschrikt grote ogen, drie seconde om adem te halen en Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeep hoog hysterisch gillen en huilen. Zelf met traanogen! (ik was dan een ontaarde moeder denk ik want ik kon alleen maar glimlachen... "Oh wurm je huilt met echt traanvocht O+ )
Schudden voor gebruik
pi_156182703
_O-

Ik vind van die eckte *spriets* traantjes ook nog steeds enorm schattig :+ vooral als t is vanwege gekrenkt ego, of eten op.
Kwak
pi_156182726
Jullie zijn allemaal erg lief trouwens voor me.

Dankjewel O+
Kwak
pi_156183032
Hhahah dat traanvocht O+

Och kwak, als je net wat minder aan kan, merk je dat zo erg aan de klas he :* sterkte!

Tante Soesa, gefeliciteerd!!
Razz ook van harte!

En de rest gaat zo snel volgen, inclusief mezelf :o :D

Ik ben doodop. Vanaf woensdag eerste werkdag, heb langere dagen dan ooit en veel droge stof. Mijn hersenen weer volop gebruiken, een uitdaging :D En onthouden is niet mijn sterkste punt. Maar ze zijn aardig, de materie is interessant. Mis mijn baby wel hoor pff.
pi_156183043
Kwak, :* (ook poging tot lief).
Laatste keer dat ik jankend een klas uit liep stopte ik die week nog met de pabo, jou hebben ze er niet zo snel onder! :D

MB nogmaals hoera! *O* Mooi kindje!

En *O* voor de kudde 6 maanden baby's!

MC, doorgesneden ui naast het bed al geprobeerd? Zowel R als M als ik zijn weer 'ontstopt'.

En eeuhm euuhm euuhm...

Waar zijn de megabijleesposts waar ik op kan +1en?? :(
pi_156183912
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:35 schreef ingee het volgende:
Kwak, :* (ook poging tot lief).
Laatste keer dat ik jankend een klas uit liep stopte ik die week nog met de pabo, jou hebben ze er niet zo snel onder! :D

MB nogmaals hoera! *O* Mooi kindje!

En *O* voor de kudde 6 maanden baby's!

MC, doorgesneden ui naast het bed al geprobeerd? Zowel R als M als ik zijn weer 'ontstopt'.

En eeuhm euuhm euuhm...

Waar zijn de megabijleesposts waar ik op kan +1en?? :(
Ik had een lange post in het vorige topic ^O^

Ui ligt tussen Sjaak en ons in. Dit zou wel een mooi moment zijn om Sjaak in zijn eigen kamer te laten slapen... wat een lucht!

Mijn kind is geen kuddedier :( ;)
pi_156184238
Soesa, van harte gefeliciteerd me je dreumes!

Selvaria met een kapotte N. Ik hoop dat ze vannacht beter slaapt. :Y

Frits van Cholula met een tand! Succes met de drukte, je haakt vast vanzelf weer aan als je tijd hebt. :) Die eetfoto is natuurlijk helemaal O+

Kazy, vervelingeten, zo herkenbaar. :@

IMA, gilletjes, wat ontzettend schattig!

Fuente, ik ben erg blij te lezen dat het zo goed gaat. En wow, 5 dames in huis! :o

En, FF, had je een wakkere baby vandaag?

MB, welkom. Met je mooie jongen. O+ Wat fijn dat hij zo goed groeit!

Skoap, helemaal top dat het nu al zo goed gaat.

Luna zieke kat, wat vervelend.

Stippel, traantjes, awwww. O+

Kwak, wat rot. Ik hoop dat er snel een oplossing komt.

Cactus (wat een lief stukje tekst en dito foto) en Shop (schattige foto zeg) , van harte met jullie 6 maanden babies! (vergeet ik er dan nog 1?)

Zoiets, ingee? :P
pi_156184320
Hallo Allemaal,

Het voelt nog gek maar ik mag hier legaal mee komen posten....

Dit schreef ik dinsdagochtend in Z&G:
Goedemorgen lieve allemaal vanaf een prachtige blauwe wolk!!
Wij zijn gisteren de trots papa en mama geworden van onze zoon Twix (je mag me gerust PM'en voor zijn echte naam maar die wil ik niet online).
Hij weegt 3500 gram en is de mooiste baby van de wereld! O+

En dit schreef ik straks in Z&G:
We zijn vandaag uit het ziekenhuis ontslagen *G*
Twix doet het super goed en ik ook :). Mijn bekkenpijn is echt al voor 80% afgenomen en kan nu dus al beter vooruit dan voor de bevalling. 'Helaas' hebben we een strenge kraam die goed voor ons zorgt, mij in bed houdt, fruit schilt, vers sap perst, lekkere lunch maakt, enz. Ze is heel lief voor Twix, het klikt goed met ons en ze geeft ons vertrouwen voor de komende, eerste nacht alleen.
Kortom, hier een grote blauwe wolk O+

Ik hoop snel aan te kunnen haken, want volgens mij is het babytopic net zo'n warm bad als Z&G en zwanger en dan gaat het mis.
pi_156184330
De slaapfunctie van mijn baby is stuk. Ze is superwakker, al de hele dag. Ik heb haar maar op het speelkleed onder de boog gelegd. Daar is het nu van *hijg hijg* *maai maai* en *AAWH!* *AWH!*

En ze deed weer rols van buik naar rug. Onder luid protest. :')
pi_156184364
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:06 schreef LuDann het volgende:
Soesa, van harte gefeliciteerd me je dreumes!

Selvaria met een kapotte N. Ik hoop dat ze vannacht beter slaapt. :Y

Frits van Cholula met een tand! Succes met de drukte, je haakt vast vanzelf weer aan als je tijd hebt. :) Die eetfoto is natuurlijk helemaal O+

Kazy, vervelingeten, zo herkenbaar. :@

IMA, gilletjes, wat ontzettend schattig!

Fuente, ik ben erg blij te lezen dat het zo goed gaat. En wow, 5 dames in huis! :o

En, FF, had je een wakkere baby vandaag?

MB, welkom. Met je mooie jongen. O+ Wat fijn dat hij zo goed groeit!

Skoap, helemaal top dat het nu al zo goed gaat.

Luna zieke kat, wat vervelend.

Stippel, traantjes, awwww. O+

Kwak, wat rot. Ik hoop dat er snel een oplossing komt.

Cactus (wat een lief stukje tekst en dito foto) en Shop (schattige foto zeg) , van harte met jullie 6 maanden babies! (vergeet ik er dan nog 1?)

Zoiets, ingee? :P
Ja, hmmm, redelijk....

Waar is Rady :'(
pi_156184397
Welkom Malteser en Twixje! O+

Hier lijken we op een herhaling van gisteren af te gaan, N. slaapt alweer sinds zeven uur. Als ze (omgekeerde fokwet please werk!) maar niet weer besluit de dag om 4 uur te beginnen. :(
pi_156184555
Malteser :W
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_156184692
Oh! Een +1 op de bijlees. Vanmiddag met Mnaar m'n werk geweest, nam een collega afscheid. Had haar in dd doek en ze was superlief! Bijna de hele tijd geslapen en naar een paar collega's gelachen.

En ik ben niet zo van de pluizedekentjesfotoshoots (daarom JM hier gehad natuurlijk O+)
Maar van 't weekend was de VK-praktijk jarig en deden ze dat gratiesch (nouja, als je de foto echt wilt is t niet meer helemaal gratiesch) en dan ben ik ook de beroerdste niet :+ en ik ben zo verliefd O+ die ogen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156184816
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:09 schreef ingee het volgende:

[..]

Ja, hmmm, redelijk....

Waar is Rady :'(
Ik zal nog eens mijn best doen. ;(
pi_156184968
Malteser, welkom! Je klinkt inderdaad helemaal in de wolken.

Wanneer gaan jullie over op een grotere luier? Wolk heeft al een paar dagen elke keer poep tot op haar rug, maar nu net pas toen ik las dat Stippel op maatje 3 overgaat dringt het tot me door dat ze misschien een maatje groter moet. :')

Ik opperde dat net aan mijn man maar die is het niet met me eens.
pi_156185005
Ik heb nog een feauteau *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wondertjuh O+

Malteser, welkom met je Twixie *G*
pi_156185017
Welkom Malteser! *O* wat kli k je gelukkig!
Kwak
pi_156185051
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:28 schreef LuDann het volgende:

Wanneer gaan jullie over op een grotere luier? Wolk heeft al een paar dagen elke keer poep tot op haar rug, maar nu net pas toen ik las dat Stippel op maatje 3 overgaat dringt het tot me door dat ze misschien een maatje groter moet. :')

Ongeveer als er steeds poep op haar rug zat.
Man schman...
pi_156185367
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:20 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh! Een +1 op de bijlees. Vanmiddag met Mnaar m'n werk geweest, nam een collega afscheid. Had haar in dd doek en ze was superlief! Bijna de hele tijd geslapen en naar een paar collega's gelachen.

En ik ben niet zo van de pluizedekentjesfotoshoots (daarom JM hier gehad natuurlijk O+)
Maar van 't weekend was de VK-praktijk jarig en deden ze dat gratiesch (nouja, als je de foto echt wilt is t niet meer helemaal gratiesch) en dan ben ik ook de beroerdste niet :+ en ik ben zo verliefd O+ die ogen O+
SPOILER
Die ogen inderdaad! O+

En verticale R! Dat zie ik Frits dus echt niet doen over een maand!
pi_156185500
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:30 schreef ingee het volgende:

[..]

Ongeveer als er steeds poep op haar rug zat.
Man schman...
Hij is een beutje geïrriteerd nu. Omdat ik mijn zin doordrijf over dat ze een grotere luier moet. Want dat is nog helemaal niet nodig.

Morgen is hij vrijwel de hele dag thuis. Ik weet wel wie dan alle luiers mag doen. >:) Eens kijken hoe lang ze nog in dat maatje 2 zit. :7
pi_156185636
Nieuwe luiers: +1 op wat Ingee zegt!
En als je de luier nauwelijks meer dichtkrijgt..

Malteser en Twix welkom hier *G*

Een rollende Wolk :o

IMA die ogen inderdaad O+ Aan de hand van de omschrijving dat ik meer aan een Anne Geddisstijl-foto maar deze is echt mooi hoor. Inclusief fluffy dekentje.

Wondertjuh R.! Nog even en ze wandelt door de kamer!
pi_156186367
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:42 schreef LuDann het volgende:

[..]

Hij is een beutje geïrriteerd nu. Omdat ik mijn zin doordrijf over dat ze een grotere luier moet. Want dat is nog helemaal niet nodig.

Morgen is hij vrijwel de hele dag thuis. Ik weet wel wie dan alle luiers mag doen. >:) Eens kijken hoe lang ze nog in dat maatje 2 zit. :7
Maandboxen zijn nu in de aanbieding bij de Wehkamp. Bestellen in maat 3 en laten bezorgen ^O^ .

Sjaak heeft de man-flu. De hele tijd "aaaahhhh" (als Tarzan eigenlijk) tegen alles (mijn schouder, zijn matras, de muur, de kat, vrouw...). Maar slapen lukt niet en dat is wel wat jammer. Er loopt ook steeds snot uit zijn neus en hij moet steeds niezen.
Daarstraks had hij snot op z'n achterhoofd. Ik denk dat hij zo hard niesde dat het de hele aarde is rondgevlogen en hem op z'n achterhoofd heeft geraakt...

Nu doen we een extra voeding. Misschien helpt dat.
pi_156186406
Roosje.. ga eens minder hard joh! Ro krijgt bijna een complex, haha :D

welkom missbliss en malteser, wat een prachtige jongens!
En Malteser.. het duurde echt een paar seconden voordat ik door had dat Twix niet de echte naam was. :D

Kwak,
Super sterk juist dat je gelijk om hulp hebt gevraagd.
Ik ga je voorbeeld volgen. dankjewel.

ja.. Hier gaat het dus niet zo lekker. Ik heb erg veel moeite om mijn rol als moeder en docent goed naast elkaar te laten bestaan. Ik vergeet belangrijke dingen. Zat vandaag totaal onvoorbereid bij een vergadering die al 4 weken geleden gepland is en zo zijn er nog wel meer *** dingen die misgaan.
Ik ga nu dus op mijn vrije dag (morgen) terug naar m'n werk om gauw wat administratie te doen (kan alleen via de pc's op school.. wie bedenkt die 90ies shit?) die ECHT af moet zijn voor 12:00. Ro moet maar mee in de draagdoek.
En dan trek ik de grens. Dit maak ik af en dan trek ik aan de bel. Ben er klaar mee om zo hard te moeten hollen en elke dag uitgeput thuis te komen, steeds maar het gevoel te hebben dat ik niet voldoe en iedereen teleurstel terwijl ik juist zo hard werk om het goed te laten gaan. Het lukt me gewoon niet en dat moet gewoon genoeg zijn.

Met Ro gaat het beter. De medicatie voor de spruw slaat erg goed aan. Ik heb bijna mijn vrolijke meisje weer terug.
Ik maak me een beetje druk om mijn borsten. Ik voel de hele tijd een prikkelend gevoel bij mijn tepel en ben nu bang dat ik ook spruw krijg. Zou er ook nog wel bij kunnen .. -O-
pi_156186562
We hebben Kruidvat luiers, Cactus. Maatje 3 heb ik al in huis gehaald met een aanbieding. :Y

Sterkte met de snotsjaak. Ik moest wel even grinniken om het snot op zijn achterhoofd.

Wat rot dat het zo stroef gaat, faptist. Goed dat je aan de bel gaat trekken. Worden jouw borsten niet behandeld voor spruw dan? Ik heb altijd begrepen dat dat moest als de baby het had.
pi_156186796
Hulp zoeken is goed als het teveel wordt kwak en fap!
Respect!

Toevallig kom ik net pas thuis (ging vanochtend 7.00 weg) van het werk! Belachelijk toch, maar ook ik heb het laatste uur zitten praten met de directeur over de te complexe klas.

Oja maar baby's....
Ehmz die heb ik vandaag niet gezien :')
pi_156190051
Wat een werkdruk allemaal in het onderwijs! Ben na jullie verhalen blij dat ik dat plan ooit heb laten schieten!

Luna, vervelend van de kat. Hier ook twee katten die (denk ik) door de baby over de zeik zijn. De ene had twee weken terug een acute blaasontsteking (waarschijnlijk door stress, wist niet eens dat dat kon) en bij het nachecken van zijn urine na de kuur heb ik gelijk kat twee maar meegenomen, die opeens ernstige hart/longproblemen had. Die zijn gelukkig redelijk verholpen nu (voor zover dat in een halve week kan), maar hij weigert al sinds zondag te eten ondanks eetlustopwekkers etc, dus hij waggelt zwakjes door het huis en moet straks weer naar de dierenarts waarbij het zeer de vraag is of hij nog mee naar huis komt daarna. En iets in mij roept dat hij weigert te eten omdat hij ongelukkig is door de komst van de baby, ondanks dat hij daar eerder niks van heeft laten merken met hetzelfde knuffelgedrag en het komen melden als de baby hard huilde door aan komen lopen en meemauwen. Ik probeer de baby dus zo min mogelijk te laten huilen, en die werkt gelukkig goed mee, maar de kat blijft weigeren te eten helaas. Heb je een baby die goed doorslaapt, heb je alsnog slechte nachten met slaapgebrek door de kat -O-
Ik hoop dat het bij jouw kat beter gaat nu na even rust! Onze blaasontstekingkat is helemaal hersteld (ook qua gedrag) en accepteert de baby nu als huisgenoot waarmee hij de schoot deelt.

SPOILER
pi_156190069
Baby's die smakken tijdens het slapen, hebben die honger? Tijdens de bv-avond vertelden ze dat dat een van de eerste hongersignalen is, maar mijn baby ligt al dik een uur (slapend) naast me te smakken. Moet ik daar wat mee?
pi_156190090
Goed van het hulp zoeken en grenzen aangeven Fap & Kwak!
En eh.. +1 enzo ;) Welkom nieuwe mama's!

Hier :(nacht; baby's: 0 (nog bij m'n ouders), maar muggen: 8 }:| En ik hoor er net weer een. Vaak wakker dus, en m'n wekker ging ook net want 6.30 in de auto voor bruiloft straks :O En geen koffie hier in logeer-huis :'(
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_156190152
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:08 schreef Malteser het volgende:
Hallo Allemaal,

Het voelt nog gek maar ik mag hier legaal mee komen posten....

Dit schreef ik dinsdagochtend in Z&G:
Goedemorgen lieve allemaal vanaf een prachtige blauwe wolk!!
Wij zijn gisteren de trots papa en mama geworden van onze zoon Twix (je mag me gerust PM'en voor zijn echte naam maar die wil ik niet online).
Hij weegt 3500 gram en is de mooiste baby van de wereld! O+

En dit schreef ik straks in Z&G:
We zijn vandaag uit het ziekenhuis ontslagen *G*
Twix doet het super goed en ik ook :). Mijn bekkenpijn is echt al voor 80% afgenomen en kan nu dus al beter vooruit dan voor de bevalling. 'Helaas' hebben we een strenge kraam die goed voor ons zorgt, mij in bed houdt, fruit schilt, vers sap perst, lekkere lunch maakt, enz. Ze is heel lief voor Twix, het klikt goed met ons en ze geeft ons vertrouwen voor de komende, eerste nacht alleen.
Kortom, hier een grote blauwe wolk O+

Ik hoop snel aan te kunnen haken, want volgens mij is het babytopic net zo'n warm bad als Z&G en zwanger en dan gaat het mis.
welkom! nog maals gefeliciteerd! klinkt als een fijne kraam. Wat heerlijk dat je je al zoveel beter voelt! O+
Schudden voor gebruik
pi_156190171
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:28 schreef LuDann het volgende:

hij zit al twee of drie weken in maatje twee (pampers, de kruitvatluiers maat een zijn kleiner dan die van pampers lijkt wel..). En nu alvast maatje drie in de kast. Dat zal niet lang duren voor hij die aan heeft. Er zit verschil in per merk en dan heb je bij pampers ook weer geel pak of blauw pak.... beetje uitproberen wat goed aansluit. In welke maat zit wolk nu dan?
Waarom is bn het er niet mee eens dan?
Schudden voor gebruik
pi_156190181
Boks JM! Ik heb ook 0 baby's vannacht maar ben elke twee uur wakker geweest. Ben kapot...

Blijkbaar moet ik wennen aan geen baby in huis, of ik lig teveel te piekeren, kan ook.

Twijfel of ik moet gaan werken. Moest kijken hoe ik me vanochtend voelde en voel me eigenlijk nog net zo in de war en labiel als gisteren. Maar die arme bruggers hebben een toets geleerd en dat vind ik zo sneu...

Ik ga me wel gewoon aankleden en beslis om zeven uur (afmeldtijd) wel...
Kwak
pi_156190193
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 23:10 schreef faptist het volgende:
Roosje.. ga eens minder hard joh! Ro krijgt bijna een complex, haha :D

welkom missbliss en malteser, wat een prachtige jongens!
En Malteser.. het duurde echt een paar seconden voordat ik door had dat Twix niet de echte naam was. :D

Kwak,
Super sterk juist dat je gelijk om hulp hebt gevraagd.
Ik ga je voorbeeld volgen. dankjewel.

ja.. Hier gaat het dus niet zo lekker. Ik heb erg veel moeite om mijn rol als moeder en docent goed naast elkaar te laten bestaan. Ik vergeet belangrijke dingen. Zat vandaag totaal onvoorbereid bij een vergadering die al 4 weken geleden gepland is en zo zijn er nog wel meer *** dingen die misgaan.
Ik ga nu dus op mijn vrije dag (morgen) terug naar m'n werk om gauw wat administratie te doen (kan alleen via de pc's op school.. wie bedenkt die 90ies shit?) die ECHT af moet zijn voor 12:00. Ro moet maar mee in de draagdoek.
En dan trek ik de grens. Dit maak ik af en dan trek ik aan de bel. Ben er klaar mee om zo hard te moeten hollen en elke dag uitgeput thuis te komen, steeds maar het gevoel te hebben dat ik niet voldoe en iedereen teleurstel terwijl ik juist zo hard werk om het goed te laten gaan. Het lukt me gewoon niet en dat moet gewoon genoeg zijn.

Met Ro gaat het beter. De medicatie voor de spruw slaat erg goed aan. Ik heb bijna mijn vrolijke meisje weer terug.
Ik maak me een beetje druk om mijn borsten. Ik voel de hele tijd een prikkelend gevoel bij mijn tepel en ben nu bang dat ik ook spruw krijg. Zou er ook nog wel bij kunnen .. -O-
maar jij en de baby moeten toch gelijkertijd behandeld worden anders kom je er niet vanaf... dan besmet je elkaar weer of iets in die geest?!?!
Schudden voor gebruik
pi_156190201
Kwak van toetsuitstel gaan je bruggers echt niet in paniek raken.... eerder "jeuh!" joelen....
Nog eens extra tijd om te leren ;)

kies voor jezelf :*
Schudden voor gebruik
pi_156190235
Wat rot dat jullie misschien afscheid moeten nemen van een van de katten, FF. Veel sterkte.

Onze 16 jaar oude kater moet ook wennen, vooral aan het feit dat hij minder aandacht krijgt en niet meer overal mag liggen. Verder doet hij het goed gelukkig. Van de week zijn we nog voor een complete check-up geweest (we kregen een gratis bloed-en urineonderzoek bij een experimentele meting hoge bloeddruk bij de kat) en alleen zijn gebit wordt binnenkort onder handen genomen, verder was alles goed.

@Stippel: Wolk zit ook sinds een week of 4 in maatje 2 (Kruitvat). En manlief is een beetje overgevoelig op het moment, vandaar dat hij protesteert. Ik heb vrij duidelijk voor ogen wat ik vind dat het beste is voor Wolk, en ben daar een beetje te Momzilla in geweest. :@ Hij wil meer inspraak enzo. Dus ja. Nu hebben we dus een discussie hierover, hoewel hij vast ook wel weet dat ik gewoon gelijk heb. :P Maar goed, ik laat het hem zelf even uitzoeken dit weekend. Mag hij alle luiers doen.

Vanavond ook, met het aantrekken van het winterslaapzakje (omg, ze is echt superschattig in dat ding, net een rolmops, kan zich amper bewegen O+ );

Hij: 'Haar arm gaat er niet doorheen. Dit past niet, die mouwen zijn te smal, ze moeten eraf.'

Ik pak haar over en wurm haar armen erin. 'Dan moet je gewoon even haar vuistje pakken en dan zo het mouwtje erover heen schuiven' *laat zien*

Hij: ' Oh, dit weet je ook al weer beter :( '

Dus ja... Ik weet ook niet zo goed wat ik hiermee moet. :') Ik wil h best meer inspraak geven, maar ik breng de meeste tijd met haar door en ik vind eigenlijk gewoon dat ik gelijk heb in veel dingen. :D Ik heb niet echt het geduld om hem zelf door schade en schande uit te laten vinden wat het handigst is. Maar zal dat met die grotere luier toch maar doen dan, dit weekend.
pi_156190265
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 06:11 schreef kwakz0r het volgende:
Boks JM! Ik heb ook 0 baby's vannacht maar ben elke twee uur wakker geweest. Ben kapot...

Blijkbaar moet ik wennen aan geen baby in huis, of ik lig teveel te piekeren, kan ook.

Twijfel of ik moet gaan werken. Moest kijken hoe ik me vanochtend voelde en voel me eigenlijk nog net zo in de war en labiel als gisteren. Maar die arme bruggers hebben een toets geleerd en dat vind ik zo sneu...

Ik ga me wel gewoon aankleden en beslis om zeven uur (afmeldtijd) wel...
:*

Wij hadden 6 nachtSjaaks. Ik ben ook echt kapot. Ben al sinds 5.15u wakker helaas. En die arme jongen probeert wel te slapen, maar het lukt hem niet. Maar we hadden net wel een glimlach.
pi_156190298
Het lijkt weleen vrouw joh, Lu! :+

Ik zou m toch lekker laten modderen. Stel hij haalt de mouwen eraf (ik heb ze er ook altijd afgehad :@ veul te veul gedoe) wat gebeurt er dan? Dan slaapt ze een nachtje zonder mouwen. Wil jij ze erop dan kan je ze er weer op doen, toch?

Hij moet gewoon een beetje zelfvertrouwen krijgen, komt goed :Y

Ondertussen zou ik overigens gewoon maat drie kopen. Maat twee gaan ze vaak maar heel kort in. Op t kdv krijgt Melba al.maat 5 van kruidvat... :o thuis nog 4+ van albert heijn die zijn ruimer.
Kwak
pi_156190301
Heb me net afgemeld op werk. Blegh.
Kwak
pi_156190309
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 06:57 schreef kwakz0r het volgende:
Goed zo :) :*
pi_156190583
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 06:55 schreef kwakz0r het volgende:
Het lijkt weleen vrouw joh, Lu! :+

Ik zou m toch lekker laten modderen. Stel hij haalt de mouwen eraf (ik heb ze er ook altijd afgehad :@ veul te veul gedoe) wat gebeurt er dan? Dan slaapt ze een nachtje zonder mouwen. Wil jij ze erop dan kan je ze er weer op doen, toch?

Hij moet gewoon een beetje zelfvertrouwen krijgen, komt goed :Y

Ondertussen zou ik overigens gewoon maat drie kopen. Maat twee gaan ze vaak maar heel kort in. Op t kdv krijgt Melba al.maat 5 van kruidvat... :o thuis nog 4+ van albert heijn die zijn ruimer.
Mouwen kan ik ook niet, ondingen... Mijn man wel, die heeft met al zo vaak laten zien hoe t moet...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156190609
Verstandig Kwak!

Lu pick your battles! Mijn man heeft gelukkig ook een mening over zaken rond Frits.
Dat betekent bijvoorbeeld dat Frits een nachtje in zijn luier sliep en daardoor het een beetje koud had. Dan mag mijn man er 's nachts uit om hem warmer aan te kleden. Met andere dingen heeft mijn lief weer een punt.
Ik lees me in op punten die ik belangrijk vind, geef de highlights en een bronvermelding aan mijn man en dan bespreken we dat. Andersom werkt dat ook zo.
Het betrekken van elkaar bij de opvoeding vind ik echt heel erg belangrijk!
pi_156190840
Malteser, welkom! Blijf maar lekker veilig op je blauwe wolk O+

Kwak :* . Hoop dat de BA wat voor je kan betekenen. Die van mij nam mijn verhaal serieus toen ik daar vorig jaar zat, en heeft me echt afgeremd om te snel weer te beginnen met werken na mijn bijna-burnout. Vond ik toen niet nodig, achteraf heel fijn! En nu gaat t weer helemaal goed ^O^

Luiers: hier nog in maat 1 met 4,5 week. Zal toch eens een maat 2 gaan proberen binnenkort. Mijn referentiekader klopt denk ik niet helemaal, J. zat met 3 maanden nog in maat 1, maar die had bijna geen billen...

LuDann: laat je man even gewoon z'n ding proberen, baby gaat er niet stuk van toch ;). Ik snap je helemaal hoor, ben ook een beetje een controlfreak, maar 'let it go', pick your battles enzo...

Hier trouwens ook een spookbaby vannacht, kreun kreun kreun, spuug speen uit }:| . Nu slaapt ie lekker, maar peuter is natuurlijk klaarwakker :{

Nu ik dit teruglees, wat een enorm warrige post. Mijn post-zwangerschapsbrein springt echt heen en weer blijkbaar, concentratie & focus: 0...
pi_156191364
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 06:35 schreef LuDann het volgende:
Wat rot dat jullie misschien afscheid moeten nemen van een van de katten, FF. Veel sterkte.

Onze 16 jaar oude kater moet ook wennen, vooral aan het feit dat hij minder aandacht krijgt en niet meer overal mag liggen. Verder doet hij het goed gelukkig. Van de week zijn we nog voor een complete check-up geweest (we kregen een gratis bloed-en urineonderzoek bij een experimentele meting hoge bloeddruk bij de kat) en alleen zijn gebit wordt binnenkort onder handen genomen, verder was alles goed.

@Stippel: Wolk zit ook sinds een week of 4 in maatje 2 (Kruitvat). En manlief is een beetje overgevoelig op het moment, vandaar dat hij protesteert. Ik heb vrij duidelijk voor ogen wat ik vind dat het beste is voor Wolk, en ben daar een beetje te Momzilla in geweest. :@ Hij wil meer inspraak enzo. Dus ja. Nu hebben we dus een discussie hierover, hoewel hij vast ook wel weet dat ik gewoon gelijk heb. :P Maar goed, ik laat het hem zelf even uitzoeken dit weekend. Mag hij alle luiers doen.

Vanavond ook, met het aantrekken van het winterslaapzakje (omg, ze is echt superschattig in dat ding, net een rolmops, kan zich amper bewegen O+ );

Hij: 'Haar arm gaat er niet doorheen. Dit past niet, die mouwen zijn te smal, ze moeten eraf.'

Ik pak haar over en wurm haar armen erin. 'Dan moet je gewoon even haar vuistje pakken en dan zo het mouwtje erover heen schuiven' *laat zien*

Dus ja... Ik weet ook niet zo goed wat ik hiermee moet. :') Ik wil h best meer inspraak geven, maar ik breng de meeste tijd met haar door en ik vind eigenlijk gewoon dat ik gelijk heb in veel dingen. :D Ik heb niet echt het geduld om hem zelf door schade en schande uit te laten vinden wat het handigst is. Maar zal dat met die grotere luier toch maar doen dan, dit weekend.
Ahhhhhh wat vervelend voor B_N dat hij zich zo voelt. Hier gaat dat ook zo hoor.
Mijn meneer durfde wurm amper aan te raken of er naar te kijken want dan zette hij het dagenlang op een gillen. Snapte niet meer zo goed hoe alles werkte of hoe lichaamstaal te lezen. "mama's kindje"; zegt hij dan gekrenkt. Ik blijf toch maar aanmoedigen. Vanochtend lag hij te wurmen in zijn bed na voeding en toen zei ik.. misschien wil hij wel bij papa boeren want mij lukte het niet ^^,
misschien moet je wat heen en weer lopen om hem relaxed te krijgen..

En jawel hoor ^^, mega boer en relaxed gezichtje. Toen keek mijn meneer echt zo O+ dat deed ik! Jij kreeg dat niet voor elkaar?
Nope; gaapte ik
O+ 8-) hij heeft zijn papa dus ook echt nodig! O+
Schudden voor gebruik
pi_156191395
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 06:57 schreef kwakz0r het volgende:
Goed zo :*
Probeer wat te tukken tussendoor als dat gaat. Lekker theetje drinken bij hersenloze tv, beetje aanrommelen en als het droog is lekker wat daglicht vangen ;)
Schudden voor gebruik
pi_156191588
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:04 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ahhhhhh wat vervelend voor B_N dat hij zich zo voelt. Hier gaat dat ook zo hoor.
Mijn meneer durfde wurm amper aan te raken of er naar te kijken want dan zette hij het dagenlang op een gillen. Snapte niet meer zo goed hoe alles werkte of hoe lichaamstaal te lezen. "mama's kindje"; zegt hij dan gekrenkt. Ik blijf toch maar aanmoedigen. Vanochtend lag hij te wurmen in zijn bed na voeding en toen zei ik.. misschien wil hij wel bij papa boeren want mij lukte het niet ^^,
misschien moet je wat heen en weer lopen om hem relaxed te krijgen..

En jawel hoor ^^, mega boer en relaxed gezichtje. Toen keek mijn meneer echt zo O+ dat deed ik! Jij kreeg dat niet voor elkaar?
Nope; gaapte ik
O+ 8-) hij heeft zijn papa dus ook echt nodig! O+
Oh ik heb echt zo'n geluk met mijn man! O+ Vannacht weer, N. had krampjes na het voeden, en ging huilen elke keer als ik haar neerlegde. Ik had het na 3 minuten wel gezien, dus man zei 'geef haar maar' en toen heeft ze een kwartier op zijn buik gelegen tot ze in slaap viel. Maar hij heeft ook een grotere en zachtere buik dan ik, dus dat ligt natuurlijk lekker O+
pi_156191708
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:17 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Oh ik heb echt zo'n geluk met mijn man! O+ Vannacht weer, N. had krampjes na het voeden, en ging huilen elke keer als ik haar neerlegde. Ik had het na 3 minuten wel gezien, dus man zei 'geef haar maar' en toen heeft ze een kwartier op zijn buik gelegen tot ze in slaap viel. Maar hij heeft ook een grotere en zachtere buik dan ik, dus dat ligt natuurlijk lekker O+
Super fijn, lijkt me dat.

Ik vind het vervelend voor mijn meneer. Hij is een beetje zelfvertrouwen kwijt geraakt sinds de hysterische gilpartijen en als ik hem dan vast kreeg dat hij *whii - snik - snuf - stil* doet. Of ineens met de simpelste dingen gaat worstelen.
Komt wel weer.

Nou ben ik ook wel een controlfreakje, maar probeer hem toch zoveel en zo vaak mogelijk te laten aanmodderen. Zo nu en dan gooi ik er een tip in als hij hulpeloos kijkt. Ook al heeft hij een zachte buik. Wurm ligt gewoon niet zo graag bij zijn papa.
Schudden voor gebruik
pi_156191794
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:22 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Super fijn, lijkt me dat.

Ik vind het vervelend voor mijn meneer. Hij is een beetje zelfvertrouwen kwijt geraakt sinds de hysterische gilpartijen en als ik hem dan vast kreeg dat hij *whii - snik - snuf - stil* doet. Of ineens met de simpelste dingen gaat worstelen.
Komt wel weer.

Nou ben ik ook wel een controlfreakje, maar probeer hem toch zoveel en zo vaak mogelijk te laten aanmodderen. Zo nu en dan gooi ik er een tip in als hij hulpeloos kijkt. Ook al heeft hij een zachte buik. Wurm ligt gewoon niet zo graag bij zijn papa.
ah gossie... heeft hij Wurm wel een een flesje gegeven? Dat vindt ze vast fijn!

Mijn man heeft trouwens behoorlijk duidelijk aangegeven dat hij het niet tof vindt als mensen kritiek hebben op zijn aanpak. Van mij niet, maar ook niet van anderen. Mensen doen dat vaak, ongevraagd 'grappig' advies geven, zo van 'wordt ze niet misselijk als je haar zo vasthoudt, lol'. Nee dus, mijn man weet dat N. dat fijn vindt, dus doet hij dat. Maar pff, sommige mensen willen gewoon overal een mening over hebben. :(
  vrijdag 18 september 2015 @ 09:29:47 #48
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156191854
Jullie hebben tenminste een man, de mijne is 2 nachten van huis. :( Vind het echt niet tof, zeker niet omdat ik met m;n verlof al hele dagen met L zit, en dan nu ook 2 avonden en nachten nog,... Pfff. Binnenkort ga ik ook wel 2 dagen voor de fun weg en dan is het zijn beurt. :6
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156192066
Dat klinkt niet leuk Mari. Succes! :*

LuDann, lastig, maar inderdaad, laat hem lekker aanmodderen. Hij zal haar heus niet kapot maken. Hier zit ik ook wel eens op mijn tanden te bijten terwijl ik denk; laat gaan, het is ook zijn kind. Komt vooral omdat ik op regeltjes en zekerheid en controle kick en mijn man daar geen boodschap aan heeft. :P

Stippel, dat klinkt lief! Ik zou ze inderdaad lekker veel met elkaar opschepen. *;

Kwak, wat goed dat je voor jezelf opkomt. Werk loslaten vandaag en rust zoeken. :*

N. van Sas op pappa's buik. O+

JM en the revenge of the mosquito. Hebben ze je geprikt?

En ik las over poezenleed. Ik hoop dat ze snel weer opgeknapt zijn.

Hier een goede nacht. Ze zat gisteravond zo te gapen dat man voorstelde om d'r bedritueel eerder te beginnen (half 10 ipv half 11). Dat lukte zowaar en ik heb d'r tot vanochtend half 7 niet meer gehoord. Ik had zowaar nog energie om lekker een boek te lezen voor ik ging slapen. :o
Vandaag alles inpakken en boodschapjes halen en dan vanavond op wereldreis naar Arcen (2 uur rijden vanaf hier). Vinnikbestwelspannend. En morgen een dagje Elfia. Maak me nog het meest druk om de hele dag met L. buiten zijn (buiten verschonen, buiten voeden) en niet zulk goed weer voorspeld. Maar zal wel loslopen allemaal. :D
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156192123
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:38 schreef Krisvc het volgende:
Maak me nog het meest druk om de hele dag met L. buiten zijn (buiten verschonen, buiten voeden) en niet zulk goed weer voorspeld. Maar zal wel loslopen allemaal. :D
Er zijn ook wel wcs met verschoonfaciliteiten, toch? In het kasteel ofzo?

Ik vroeg me dat idd ook af, als je de hele dag onderweg bent, kan je dan gewoon buiten vreschonen? Krijgt baby het niet koud dan ofzo? Kans op blaasontsteking? En wat doen jullie als je baby in de draagzak zit en het gaat regenen?
pi_156192455
Kwak :*

LuDann, let it go! Misschien voelt het alsof jij het beter weet, maar het is ook waardevol allebei zo betrokken te zijn. Laat je man lekker aanklungelen dit weekend (ga zelf lekker de stad in of naar de kapper) en vertrouw hem met wolk. Ik heb tien keer liever dit dan iemand die alleen maar ja en amen zegt op alles wat ik zeg.

Wat vervelend voor je man stippel! N. vond mij eerder ook veel leuker dan papa (wie is die enge vent met die bril? :') ), maar inmiddels is papa echt de bom! Schaterlachen doet ze niet, maar ze lacht zo dorky om hem. :D O+

N. is bij de GO gisteren voor het eerst echt (zonder hulp vd zwaartekracht) van buik naar rug gerold! *O* Rug naar buik is ze ook al fanatiek aan het oefenen. *O*

Spannend Kris, maar ook wel superleuk zo'n dag op pad met je kleintje. O+ Komt goed! En anders heb je leuke verhalen voor later. :D

N. deed inderdaad een herhaling van gisteren, slapen vanaf 7 uur en vervolgens (na wakker maken voor een voeding om 10) maar door tot 4. En ik moet vandaag nog de hele dag werken en vanavond nog naar een concert in Rotterdam. :') Wel veel zin in trouwens! *O* Al betekent dat wel dat ik mijn lieve Ennetje pas weer morgenochtend zie. :'(
pi_156192983
Kwak, even een :* pittig zo lijkt me. Hopelijk wordt het snel beter voor je.

Malteser van harte gefeliciteerd *O* Wat fijn dat het zo goed gaat en jullie kraam klinkt super! hier waren de bekkenklachten ook snel na de bevalling weg, nu 6 weken later heb ik eigenlijk nergens meer last van. Hopelijk gaat dat bij jou ook zo fijn ^O^

LuDann die rolbaby van jou! Wat gaan dat snel O+ B ligt voornamelijk nog heel veel bij ons als ze wakker is, zelf lukt nog niet zo. Alleen soms in de doomoo-zitzak in de box, dat vindt ze wel ok.
Wij zijn overigens nu net sinds 4 dagen over op Kruidvat nummer 3 luiers. Daarvoor hadden we newborn en nummer 2 van pampers (maar ik vind pampers zelf niet zo fijn). B deed nogal vaak kakjepakje en nu gaat dat dus een stuk beter. Die ergenissen onderling herken ik wel trouwens. Hier ook last van :') Iets met stress, slaaptekort of wat dan ook. Jouw aanpak werkt hier wel (lekker zelf laten aanklooien en dan komt het vanzelf goed :') ).

IMA wat een mooie foto van je mooie baby O+

MwCactus beterschap voor Sjaak :*

Fap :* Op de rem gaan, zo gaat dat inderdaad niet goed. Sterkte :*

FF, wat rot dat het zo slecht gaat met je kat, ik hoop dat het nog bijtrekt. Zou het echt kunnen komen door de stress van een baby in huis? Wij hebben 3 katten (en een hond) maar geen van allen heeft ooit gereageerd op de kinderen. 1 van de katers heeft blaasgruis en dieetvoer daarvoor. Normaal bij stress wil hij ook nog wel eens in huis plassen (als wij op vakantie zijn bijv.). Nu sinds de komst van B gelukkig niet.

Hier een slaapB en steeds meer 'ritme'. Slapen van 23:30 tot 7 en dan door tot 11 of 12 en dan door tot 16 en dan wakker tot 23 O+ Het is even flink aanpoten hier met al die kinderen maar B vindt het heel gezellig. Denk ik :P
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_156193210
Kwak en fap. :*. Wat verschrikkelijk kinderachtig ook zeg, van een H5. :X.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_156193379
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:41 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Er zijn ook wel wcs met verschoonfaciliteiten, toch? In het kasteel ofzo?

Ik vroeg me dat idd ook af, als je de hele dag onderweg bent, kan je dan gewoon buiten vreschonen? Krijgt baby het niet koud dan ofzo? Kans op blaasontsteking? En wat doen jullie als je baby in de draagzak zit en het gaat regenen?
Buiten verschonen: gewoon snel doen! (en in de winter niet op de grond in de sneeuw natuurlijk ;))
Draagzak + regen > paraplu :D Of bij een paar spetters: mutsje op en jas er (deels) over...
  vrijdag 18 september 2015 @ 10:39:21 #55
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_156193475
*O* L draaide vanmorgen van rug naar buik O+
5 minuten nadat de fysio weg was :P

:* voor Kwak. Even lekker aan jezelf denken! Hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen.
pi_156193588
Mari twee dagen naar je ouders gaan? Dat deed ik ook toen vriend weg was voor zijn werk. Inderdaad die dagen met je baby alleen en dan ook nog de nachten... en mijn ouders vonden het zo geweldig en verschoonden zijn luier, badderden hem O+ Het was lang geleden dat ik 'thuis' had geslapen maar zo relaxt.

Minder relaxt: gisteravond was mini onrustig. Ik zat dus de hele avond met een bozige baby want vriend was weg. Hij komt thuis, mini valt na een uurtje op zijn schoot in slaap. Hehe fijn eindelijk! Hij vraagt vervolgens of ik een glas wijn voor hem wil pakken, zet het op de rand van de bank neer ( :') ) en toen viel het glas om, over onze mini. Koude wijn, baby weer klaarwakker inclusief zware alcolhollucht :( Hij is nog een half uur bezig geweest om hem weer rustig te krijgen. En ik ruik nu nog steeds wat wijn in zijn haartjes :X Zo weer eens goed badderen.
pi_156194261
Gelukkig heb je geen afspraak bij het consultatiebureau Mina! Dan had je gelijk de kinderbescherming op je dak gehad :D
pi_156195034
Ik moet dinsdag de hele dag weg (8 tot 23 uur). Vind het wel heel eng om N. en man alleen achter te laten zeg.... hopelijk drinkt ze goed uit het flesje, en wil ze nog de borst als ik terugkom... pfff... :{
pi_156195119
Is ook spannend zo'n lange dag Saskia :Y maar komt vast goed

Ik ben net ongesteld geworden en vraag me nu af of mijn PMS inmiddels zo heftig is dat ik dat van gisteren icm een middag extra werken als oorzaak kan opnemen... -O-
Kwak
pi_156195360
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 08:21 schreef mousemicky het volgende:
Luiers: hier nog in maat 1 met 4,5 week. Zal toch eens een maat 2 gaan proberen binnenkort. Mijn referentiekader klopt denk ik niet helemaal, J. zat met 3 maanden nog in maat 1, maar die had bijna geen billen..
[/sub]
Is J smal gebouwd ja? Ik dacht dat het zo'n brede bolle was

Een grotere maat luiers is vooral handig om meer plas op te vangen. Die stickers gaan vaak veel langer nog goed om de buik maar dan is een grotere maat gewoon beter / functioneler
pi_156195405
N. is zo'n 58 cm denk ik, en bijna 5 kilo, met een flinke kont, maar we zijn pas net op maat 2 overgestapt. En die lijken ook nog best groot, de voorkant zit vaak tot ruim over dr navel. Nouja, alles blijft binnenboord in elk geval.
pi_156195430
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:29 schreef Mariposas het volgende:
Jullie hebben tenminste een man, de mijne is 2 nachten van huis. :( Vind het echt niet tof, zeker niet omdat ik met m;n verlof al hele dagen met L zit, en dan nu ook 2 avonden en nachten nog,... Pfff. Binnenkort ga ik ook wel 2 dagen voor de fun weg en dan is het zijn beurt. :6
Oh ook lastig. De mijne werkt 5,5 dag en pieperdienst..... dus die is ook niet zo heel veel thuis helaas. Daarom is het denk ik ook zo vertrouwd bij mama ;)

Wat ga je voor leuks doen voor de fun?
Schudden voor gebruik
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:45:53 #63
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156195459
Ik wilde nog even terugkomen op het jasjesverhaal van een paar dagen terug; ik heb namelijk echt het allerleukste jasje ooit voor Suus

Tot snel :W
pi_156195488
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:45 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik wilde nog even terugkomen op het jasjesverhaal van een paar dagen terug; ik heb namelijk echt het allerleukste jasje ooit voor Suus

[ link | afbeelding ]

Die is zeker leuk!
Schudden voor gebruik
pi_156195604
Dat is serieus geloof ik het leukste jasje dat ik ooit heb gezien. :o

Is ook spannend Saskia! Heeft N. wel al geoefend met flesjes? L. maakt het niks uit, tiet, fles, zolang ze maar melk krijgt.

Kwak, zou best de PMS geweest kunnen zijn, maar dan is het alsnog niet verkeerd om daar even over te praten toch?

Luiers, ik heb net voor de grap maat 3 maar eens geprobeerd. Hij lijkt heel erg groot, maar sluit wel overal goed af. Ik had nog een voorraad liggen van een luiertaart die ik heb gekregen. Wel AH ipv Kruidvat, dus Kruidvat zal wat kleiner zijn.
10 minuten nadat ze hem aanhad en ik op het punt stond om naar buiten te gaan poepte ze hem compleet vol, zonder kakjepakje. Dus ik zeg goedgekeurd.

L. begint haar vuist zo ver achterin haar keel te duwen (met haar andere hand) dat ze moet kokhalzen. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156195807
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:56 schreef Krisvc het volgende:

Is ook spannend Saskia! Heeft N. wel al geoefend met flesjes? L. maakt het niks uit, tiet, fles, zolang ze maar melk krijgt.

Kwak, zou best de PMS geweest kunnen zijn, maar dan is het alsnog niet verkeerd om daar even over te praten toch?

Ja, ze kan wel flesjes, dus dat lukt hopelijk. Maar ze krijgt er nooit meer dan 1 op een dag.
Hoeveel melk drinkt een baby van 7 weken eigenlijk? Ik heb nu 600 ml in de vriezer, toch maar wat meer kolven nog...

En idd Kwak, al is het pms, dan nog is het goed dat je er wat mee doet. Je wil niet elke maand overspannen zijn nietwaar? :*
pi_156195878
No thanks :')

Ben me ook bewust wat slapen tot half twaalf voor invloed heeft op mijn humeur nu :YY

En wat een vreselijk leuk jasje Soes O+
Kwak
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:16:53 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_156195985
quote:

[ link | afbeelding ]

nog van harte gefeliciteerd met je prachtige dreumes O+ soesje blijft altijd 1 van mijn lievelings! Tot snel! *O*
disclaimer
pi_156196409
Wij gaan ook maar eens over op maat 2 luiers. Maat 1 zit hier nog prima, geen kakjepakjes en ook na een nacht slapen (23.00 - 7.30) prima. Maar ze zijn op, en we hebben er héél veel in maat 2 gekregen en ze hebben de ochtendpoepsplosion overleefd..

Ik heb alleen sinds gisteren steken in mijn linkerborst, steken die paracetamol niet kan verhelpen.. En ik vertrouw t niet helemaal omdat hij ook warm is..
Maar juist als ik eens naar de huisarts wil bellen is hij niet bereikbaar..
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:57:53 #70
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156197008
quote:

Tot snel weer in het babytopic of in het dreumestopic? ;)
En leuk jasje idd!

Veel plezier in Arcen, Kris!
En pas je op met die boulimia van L? Zeg haar dat het oke is om er niet als Doutzen Kroes uit te zien!

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:44 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Oh ook lastig. De mijne werkt 5,5 dag en pieperdienst..... dus die is ook niet zo heel veel thuis helaas. Daarom is het denk ik ook zo vertrouwd bij mama ;)

Wat ga je voor leuks doen voor de fun?
Niets in de planning, maar als hij 2 dagen voor zichzelf neemt + een avondje kroeg vind ik dat ik dat ook mag (helaas moet ik dan nog wel altijd kolven).

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:46 schreef Minarosa het volgende:
Mari twee dagen naar je ouders gaan? Dat deed ik ook toen vriend weg was voor zijn werk. Inderdaad die dagen met je baby alleen en dan ook nog de nachten... en mijn ouders vonden het zo geweldig en verschoonden zijn luier, badderden hem O+ Het was lang geleden dat ik 'thuis' had geslapen maar zo relaxt.

Minder relaxt: gisteravond was mini onrustig. Ik zat dus de hele avond met een bozige baby want vriend was weg. Hij komt thuis, mini valt na een uurtje op zijn schoot in slaap. Hehe fijn eindelijk! Hij vraagt vervolgens of ik een glas wijn voor hem wil pakken, zet het op de rand van de bank neer ( :') ) en toen viel het glas om, over onze mini. Koude wijn, baby weer klaarwakker inclusief zware alcolhollucht :( Hij is nog een half uur bezig geweest om hem weer rustig te krijgen. En ik ruik nu nog steeds wat wijn in zijn haartjes :X Zo weer eens goed badderen.
Helaas zijn mijn ouders net dit weekend druk met van alles en dan vind ik het niet de moeite om daar 1,5 uur heen te rijden. Ik zal het maar even moeten uitzingen.
En jakkes @ de wijn!
Hoop dat het in elk geval witte wijn was ivm vlekken. :X

FlyingFish hoe gaat het met de kat? Onze kat was 'gelukkig' al gestrest, plast al jaren tegen van alles, dus weinig verandering hier.

Ik kwam net in de Bijenkorf mijn verloskundige tegen. Vond het leuk dat ze mij herkende, ik dacht dat die praktijk toch best een babyfabriek was. Wel apart om te bedenken dat bijna 2 maanden geleden ze nog met haar vingers in mijn doos zat. :) (niet dat het awkward aanvoelde, meer een grappige gedachte :D)

[ Bericht 8% gewijzigd door Mariposas op 18-09-2015 14:12:34 ]
pi_156202187
Fap en kwak :*

Hier ook zo'n last van PMS nog steeds. Nu ongesteld én ziek én dikke pukkel dus driedubbel feest }:|

Kom nog eens binnenvallen met een vraag; Sofie krijgt nog 2 flessen op een dag (en 'à ochtends pap) maar al een paar dagen blijft ze maar spugen met de fles van 's middags.. Wilde eens proberen of ik die ook weg kon laten :P hoe werkt dat? Moet ze nog extra zuivel hebben of kan het weg laten niet zo veel kwaad? :p water drinken doet ze tegenwoordig toch al zelf :{w
SPOILER
  vrijdag 18 september 2015 @ 17:51:48 #72
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156202311
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:45 schreef krijgerrtje het volgende:
Fap en kwak :*

Hier ook zo'n last van PMS nog steeds. Nu ongesteld én ziek én dikke pukkel dus driedubbel feest }:|

Kom nog eens binnenvallen met een vraag; Sofie krijgt nog 2 flessen op een dag (en 'à ochtends pap) maar al een paar dagen blijft ze maar spugen met de fles van 's middags.. Wilde eens proberen of ik die ook weg kon laten :P hoe werkt dat? Moet ze nog extra zuivel hebben of kan het weg laten niet zo veel kwaad? :p water drinken doet ze tegenwoordig toch al zelf :{w
SPOILER
Je kan proberen of ze een beker gewone melk lust (al dan niet warm).. Zo niet, is het ook geen ramp. Kan geen kwaad.

Die foto!! baas
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156205655
Zojuist de kat in laten slapen :'( mankeerde teveel aan om hem nog een leuk leven te kunnen geven bleek na bloedonderzoek. Wat ze maandag gevonden hadden was maar een fractie van wat er allemaal mis was. Waarschijnlijk iets van kattenaids of leukemie. En dat terwijl hij vorige week nog gewoon met de huilende baby meemauwde alsof er niks aan de hand was.
  vrijdag 18 september 2015 @ 20:10:43 #74
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_156205775
Sterkte FF. Je huisdier in laten slapen is niet leuk! Hoort ook gewoon bij het gezin!
pi_156205845
Oh FF, wat naar! Veel sterkte :*
pi_156206236
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 06:35 schreef LuDann het volgende:

Dus ja... Ik weet ook niet zo goed wat ik hiermee moet. :') Ik wil h best meer inspraak geven, maar ik breng de meeste tijd met haar door en ik vind eigenlijk gewoon dat ik gelijk heb in veel dingen.
Het gaat eigenlijk niet om wie er gelijk heeft, of wat in theorie het handigst of beste is... Het is vooral zo belangrijk dat jullie allebei, los van elkaar, een band opbouwen met jullie kind. En dat gaat het beste als je hem alleen laat met haar, zodat het echt even 1op1 is. En dan ontwikkelt hij misschien en hoogstwaarschijnlijk andere routines, die voor hem werken en wat hij het fijnste vindt. En dat is dan prima, want daar went zij ook aan, dat het met papa zo gaat en met mama zo.

Ik vond en vind het ook lastig hoor, dat loslaten. Dat gaat het beste als ik echt fysiek afstand neem. Dus ik ga dan naar een andere ruimte, of in bad/onder de douche. Of het huis uit. :D . :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_156206269
FF, sterkte!
pi_156206574
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:28 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Het gaat eigenlijk niet om wie er gelijk heeft, of wat in theorie het handigst of beste is... Het is vooral zo belangrijk dat jullie allebei, los van elkaar, een band opbouwen met jullie kind. En dat gaat het beste als je hem alleen laat met haar, zodat het echt even 1op1 is. En dan ontwikkelt hij misschien en hoogstwaarschijnlijk andere routines, die voor hem werken en wat hij het fijnste vindt. En dat is dan prima, want daar went zij ook aan, dat het met papa zo gaat en met mama zo.

Ik vond en vind het ook lastig hoor, dat loslaten. Dat gaat het beste als ik echt fysiek afstand neem. Dus ik ga dan naar een andere ruimte, of in bad/onder de douche. Of het huis uit. :D . :) .
Ja, dit! Ik heb het ook moeten leren hoor, op m'n handen zitten en op m'n tong bijten als hij weer eens iets anders doet dan hoe ik het zou doen. Maar hem tips geven of helpen werkt hier zo averechts, wordt altijd als kritiek opgevat en verpest de sfeer. Papa's dagen met A gaan volgens een totaal ander ritme, hij kleedt haar volledig anders aan dan ik zou doen en doet ook andere dingen met haar dan ik (samen naar de Gamma :') ) . Maar ze hebben pret met elkaar en de basic dingen (eten, drinken, slapen) gebeuren. Helemaal prima toch?
pi_156206827
FF, wat rot ;( sterkte :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_156206977
Wat Razz en Franny zeggen ervaar ik ook zo :Y

Wat naar van je kat FF ;(

Mijn baby is weer thuis O+ en hij is nog niet moe en vet druk aan t spelen maar ik laat hem maar even want hij O+ is O+ er O+
Kwak
  vrijdag 18 september 2015 @ 20:52:17 #81
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156207087
Ach wat sneu FF!
pi_156208625
FF, sterkte. Dat is echt rot. :*
pi_156209177
Oh ja dat herken ik ook, discussies met man }:| vandaag ook weer. Hij verdiept zich in niks en denkt het goed te weten. Zoals iets uit de tomatensoep geven zonder slab...
Geeft een halve zak maisboogies als lunch ;( En als ik wil dat R meer groente eet moet ik maar groente apart maken... Terwijl hij kookt en ik laat thuis kom. Ik ga op mijn vrije dagen maar tussen de middag groente maken :')

Maaar... Hij redt zich verder prima, zorgt voor schone billen, eten, wandelt meer dan ik met hem, gaat naar de super samen, legt hem te slapen als het lukt. *;
pi_156209235
Maisboogielunch :D :')
Okay. Die van jou wint.
pi_156209335
Haha heb FF geedit, want hij doet ook veel goeds :D

Maar toen was ik echt boos met die maisboogies. Ik zo: hoeveel heb je gegevendan, ja weet ik niet meer, zei hij... Tot het op was. Hij vond het lekker :') eeeh jaa, het is een Snack! 8)7 dat wordt later nog wat, want man is niet van 1 of 2 koekjes maar hand vol. Nu al nodige discussies over want daar maak ik me serieus zorgen over..
  vrijdag 18 september 2015 @ 21:59:53 #86
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156209583
Sorry hilmo ik moest lachen om de maisboogjes.

O. Is gelukkig dol op dr papa, ben altijd bang dat ze keihard begint te krijsen als ze hem ziet maar gelukkig raced ze nog steeds op hem af als ze hem ziet. Helaas is dat niet zo vaak :'(
Ik vind het ook erg lastig om me er niet te veel mee te bemoeien als hij met haar bezig is. Maar als hij thuis is hebben ze het heerlijk samen met ook hier uitstapjes naar de bouwmarkt :')

Ff sterkte :*

Alle nieuwe mama's welkom!

En ik baal want fietsstoeltje past niet op mn fiets :'( nu nieuwe fiets kopen of moederstuur maar ik wilde NU fietsen en niet pas volgende week :'(

pi_156210143
Och wat verdrietig FlyingFish ;( Sterkte!

Me ergens niet mee bemoeien vind ik ook best lastig :P Nu ik op woensdagavond een paar uur weg ben, vind ik het best spannend ook! Ook al slaapt Q dan meestal al. Vriend laat hem even piepen in bed (en paar keer viel ie dus snel weer in slaap laatste keer..), terwijl ik al snel naar hem toe sjees.. En afgelopen keer sliep hij nog niet toen ik weg ging en was ik bang dat vriend em gewoon in bed zou leggen en hem in slaap zou laten huilen of dat het gewoon veel drama zou zijn. Maar hij was gewoon braaf in slaap gevallen toen hij hem weglegde! Weet dat vriend het spannend vindt met hem alleen en daardoor ga ik me ook zitten opvreten.. Maar ook als hij het dan even niet meer weet, lost hij het goed op, dus moet ook wat meer vertrouwen kweken :P
Vind het wel tof om te zien hoe Q eigenlijk altijd een grote lach op z'n gezicht krijgt als hij naar pappa kijkt. Vriend vindt het leuk om hem af en toe te laten schrikken door ineens "boe!" ofzo te roepen en Q moet dan altijd lachen :)

Vast een :* voor Kwak, al moet ik nog bijlezen :@

Paar drukkere dagen gehad. Eergister lekker wezen shoppen en gister met ouders, broer, sz en nichtjes naar m'n dementerende oma toe. Was gezellig en leuk iedereen weer te zien. En zo fijn dat oma precies weet wie Quin is :)
pi_156210734
Oh, wat vliegen de dagen om... Twix is alweer 4 dagen oud, ik kan hem al niet meer wegdenken uit ons leven maar vorig weekend waten we nog met z'n tweetjes en nu is het vrijdagavond en zijn we met drie. Wat een verschil!

Ik zag maisboogjeslunch en tomatensoep zonder slab. Wat lijkt dat nog ver weg... Ben benieuwd hoe mijn man dat zal gaan doen! Hij doet het nu echt geweldig, hij kijkt de minuten weg want "ik mag zijn luier weer verschonen/flesje gaan klaarmaken".
pi_156210846
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:06 schreef FlyingFish het volgende:
Zojuist de kat in laten slapen :'( mankeerde teveel aan om hem nog een leuk leven te kunnen geven bleek na bloedonderzoek. Wat ze maandag gevonden hadden was maar een fractie van wat er allemaal mis was. Waarschijnlijk iets van kattenaids of leukemie. En dat terwijl hij vorige week nog gewoon met de huilende baby meemauwde alsof er niks aan de hand was.
Ah nee. Wat verschrikkelijk. Sterkte :*

spruw;
Ja ik heb een schimmelwerende crème die ik na elke voeding op moet doen, maar in mijn hoofd blijf ik er te lang over na denken.
Ik vond het, nadat de diagnose gesteld was, ook best wel weer een stap om haar aan de borst te leggen. Idioot toch?
Duurde niet lang hoor, maar toch..
:@

Bemoeien met de partner
Vond ik in het begin ook moeilijk. Snauwde hem dan af of pakte ro gewoon op om het zelf te doen. Duurde even voordat ik door had dat ik dat zo deed. Man is namelijk niet zo'n prater en vind alles eigenlijk wel goed.
Hij vind het heel rot als ze huilt en ze niet stil wordt. Hij probeert het dan wel, maar omdat hij zo gestresst ervan raakt wordt ro echt niet rustiger.
Dus dan mag ik haar overpakken.
Komt tijd komt raad.
En soms weglopen terwijl man bezig is wil ook weleens helpen. Laat hem zijn zelfvertrouwen opbouwen met zijn kind.

Kwak,
Super dat je je ziek gemeld hebt. Ii begrijp dat je het rot vind voor je brugklas, maar hoogstwaarschijnlijk vonden zij dat écht geen probleem. Ik hoor ze nu nog gillen van blijdschap toen er hier eens een toets uitviel vanwege een zieke docent.
En mocht je het de volgende keer écht belangrijk vinden dat de toets doorgaat.. Dan is er toch wel iemand voor te vinden om te surveilleren. Onderwijsassistent, docent of de conciërge voor mijn part.

Ik ben spontaan een avondje blijven slapen bij mijn ouders. Drukte van jewelste hier , want dorpse kermis.
O+

Ro heeft trouwens nieuwe skills. Ze wil nu alleen maar op schoot zitten en wiebelt dan naar voren en achter. Dat gaat er echt hard aan toe en ze giert het uit van het lachen
Mijn mooie rootje O+

Nu heerlijk slapen in hetzelfde bed.
Dit had ik een jaar geleden toch echt niet kunnen dromen hoor.. Wat is een klein baby'tje hebben toch bijzonder
pi_156210973
Ik voel me nu soms weleens schuldig dat ik niet genoeg genoten heb van die bijzondere eerste tijd. :@ Ik ben echt dol op hoe Melba nu is, en ik kan me nu zo moeilijk voorstellen dat ik t zo moeilijk vond eerder, en dat ik er zo de strijd mee aanging...

Thanks Fap, ik weet het ook wel, maar het SO was doordat Melba ziek was ook al een dag uitgesteld. Ik ben wel heel blij dat ik weet dat de directie en teamleider heel blij met me zijn en mijn algemeen functioneren dus echt buiten kijf staat.
Kwak
pi_156212426
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:59 schreef snoenk het volgende:
Sorry hilmo ik moest lachen om de maisboogjes.

O. Is gelukkig dol op dr papa, ben altijd bang dat ze keihard begint te krijsen als ze hem ziet maar gelukkig raced ze nog steeds op hem af als ze hem ziet. Helaas is dat niet zo vaak :'(
Ik vind het ook erg lastig om me er niet te veel mee te bemoeien als hij met haar bezig is. Maar als hij thuis is hebben ze het heerlijk samen met ook hier uitstapjes naar de bouwmarkt :')

Ff sterkte :*

Alle nieuwe mama's welkom!

En ik baal want fietsstoeltje past niet op mn fiets :'( nu nieuwe fiets kopen of moederstuur maar ik wilde NU fietsen en niet pas volgende week :'(

Of een ander zitje :? Wat heb jij btw voor fiets dan?
S. 2014
J. 2016
pi_156212980
FF sterkte!! :*

Sjaak had vandaag een slechte dag. Bijna alleen maar schreeuwen en huilen. De avond was gelukkig wat beter. We liggen allemaal al sinds 19.30u in bed, zo moe waren we.
Helaas hebben onze Poolse buren nu een feestje en zijn de studenten aan de overkant aan het verhuizen (ja, om middernacht. Met busje en helpers). Dus ik lig al sinds 22.00u weer wakker helaas.
Maar Sjaak slaapt *O*
  zaterdag 19 september 2015 @ 07:39:22 #93
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156214918
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 23:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Of een ander zitje :? Wat heb jij btw voor fiets dan?
Een Batavus, welk type weet ik niet. Maar op mn stuur staat ook een sticker dat je er geen kinderzitjes op mag bevestigen.
Maar daar had ik voordat ik een fietsstoeltje kocht nog nooit naar gekeken. Heb nu een moederstuur gekocht dus als het goed is kunnen we binnenkort dan toch een fietstochtje maken
pi_156215095
Ik haak een beetje aan weer:
Man heeft ook een Batavus met zo'n sticker, maar ons Yepp-zitje wordt aan de stuurpen bevestigd en dat kan wel gewoon.

Man dingen met baby laten doen: komt goed over tijd! En mantra: een andere routine is ook routine ;) Ze gaan gelukkig niet zomaar stuk.

FF en Kwak: :*

*blanco*

Gister heeeeeel lange dag bruiloft (6.30 in de auto, 7.15 tot iets van 23.30 gefotografeerd met autorit van 2u tussendoor, gelukkig gezellig met videograaf meegereden!) en daarna 8u ononderbroken slaaps O+ Moe maar voldaan nu, wat was het een geweldige dag en geweldig stel en en en.. O+

Muggen: ik kwam uit de nacht met een stuk of 5 muggenbulten en bij de fotorepo in het bos kwamen er nog wat bij :X De stomste zit op m'n arm; doorsnede van een paar cm -O-

Straks in m'n eentje heen en weer naar m'n ouders om uk op te halen, hoop dat hij de autorit een beetje goed trekt! J werkt 13-22 :{
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zaterdag 19 september 2015 @ 08:50:59 #95
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156215296
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 08:14 schreef JufMariska het volgende:
Ik haak een beetje aan weer:
Man heeft ook een Batavus met zo'n sticker, maar ons Yepp-zitje wordt aan de stuurpen bevestigd en dat kan wel gewoon.

Heb je dat er extra bijbesteld? Ik heb ook een yepp kinderzitje.

Fijn dat de bruiloft leuk was. Minder van die klotemuggen :(
  zaterdag 19 september 2015 @ 08:51:32 #96
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156215308
Voel me nu echt vrouw die niets kan. Zal zo ff foto maken van hoe het er bij mij uitziet.
pi_156215313
FF sterkte!
Malteser wat klink je verliefd!

Over de papa's: wij zitten behoorlijk op één lijn, dus dat gaat tot nu toe hartstikke goed. Man beseft wel dat ik M. iets beter ken. Al is het alleen maar omdat ik haar momenteel 24/7 zie. Soms vraagt hij dus ook bepaalde dingen aan mij. In het begin moest ik hem wat afremmen qua prikkels. (Hij bleef spelen en arme M. was in die periode al oververmoeid door slecht slapen overdag.) We overleggen ook vaak hoe of wat en soms rommelen we wat aan. Wat situaties oplevert in de trant van:
Wat denk jij?
Geen idee? Wat denk jij?
Euh..

Ohhh en m'n baby heeft al 2 lange nachten gemaakt. Ben benieuwd of het stand houdt :)
pi_156215323
Oeh, is die op je arm niet van een daas dan... Rrrr...

Jongons mijn baby is er weer en ik ben zo verliefd op hem O+ (ondanks dat hij bij oma uitsliep tot kwart voor acht en bij mij vanochtend weer om zes uur represent (ook zonder mijn wekker) :( )

Maar hij is zo vrolijk en hij danst (schudden met je billen) en trommelt en giechelt O+

En nog maar precies vijf weken en hij is een dreumes :o
Kwak
  zaterdag 19 september 2015 @ 08:57:03 #99
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156215344
SPOILER
Sorry voor de enorme topickaap trouwens

Fijn Kwak!
En lekkere lange nachten voor Kazy
pi_156216055
Heb je die adapter wel bij het zitje, snoenk? Dan zou je even moeten kijken of er genoeg ruimte is op de stuurpen voor de adapter. Als ik het zo zie, ben ik bang van niet.

Kwak, wat heerlijk. O+.

Ik ben ziekjes, ongesteld, en I vindt het alweer een paar nachten tof om drie keer te komen. Hoera.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')