Als je het dan toch zo wil spelen; dat was zeker ook de leeftijd dat je voor het laatst een stukje elektronica van dichtbij hebt gezien?quote:Op zondag 20 september 2015 14:55 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Goh da's precies de leeftijd dat ik mn roze bril af heb gedaan.
Doe ik ook, dat had je op deze post moeten doen hieronderquote:Op zondag 20 september 2015 14:56 schreef Monolith het volgende:
Kom op, inhoudelijk jongen, je kunt het.
O, da's natuurlijk wel inhoudelijk?quote:Op zondag 20 september 2015 14:42 schreef xpompompomx het volgende:
Vroeger waren de alu-hoedjes tenminste nog mensen die zelf met elektronica speelden.
[ afbeelding ]
Eeeehm, je weet dat ik electronica nodig heb om op je te reageren he?!quote:Op zondag 20 september 2015 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
Als je het dan toch zo wil spelen; dat was zeker ook de leeftijd dat je voor het laatst een stukje elektronica van dichtbij hebt gezien?
Eeehm dezelfde onderdelen als voor de klok van een kofferbom?quote:Op zondag 20 september 2015 14:58 schreef Monolith het volgende:
Ik wacht nog steeds op je antwoord. Een elektronische klok, welke onderdelen heb je daarvoor nodig?
Ja, net als je voor dynamiet met een aansteker en een lont een heel eind komt. Dat maakt het ook geen bom.quote:Op zondag 20 september 2015 15:00 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Eeehm dezelfde onderdelen als voor de klok van een kofferbom?
Het gaat er niet om dat hij een bom heeft gemaakt, dat zeg ik ook niet. hij heeft een klok in een koffer gebouwd waarmee hij erg de indruk van een bom zoals men die uit films kent!!quote:Op zondag 20 september 2015 15:03 schreef Monolith het volgende:
Ja, net als je voor dynamiet met een aansteker en een lont een heel eind komt. Dat maakt het ook geen bom.
Volgende stapje. Dit vereist heel misschien enige scheikundige kennis. Welk onderdeel is cruciaal voor een bom?
neems eens mee naar schiphol en laat alarm afgaan, net als dat jochie dat deed tijdens engelse les.quote:Op zondag 20 september 2015 14:09 schreef HongKongPhoey het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is ook geen echte bom, maar echt wel gemaakt om het er op te laten lijken.
O als je met die koffer op Schiphol komt denk ik ook dat je een probleem hebt ja. Ren anders eens een Thalys in met die kofferquote:Op zondag 20 september 2015 15:07 schreef Mytho het volgende:
neems eens mee naar schiphol en laat alarm afgaan, net als dat jochie dat deed tijdens engelse les.
kijken of ze je op pakken en of Rutte je uitnodigd met je uitvinding
Ja, dat geldt voor elke stukje elektronica met wat draadjes voor de gemiddelde atechnicus. Moeten we iedereen die een koffer meeneemt naar school ook gelijk arresteren? Zo'n koffer lijkt immers sprekend op een 'kofferbom' als ie dicht zit!quote:Op zondag 20 september 2015 15:06 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat hij een bom heeft gemaakt, dat zeg ik ook niet. hij heeft een klok in een koffer gebouwd waarmee hij erg de indruk van een bom zoals men die uit films kent!!
Dat hebben meerderen al toegegeven
Nee een bom gestopt men in een koffer omdat het dan op een gewone koffer lijkt he?quote:Op zondag 20 september 2015 15:14 schreef Monolith het volgende:
Ja, dat geldt voor elke stukje elektronica met wat draadjes voor de gemiddelde atechnicus. Moeten we iedereen die een koffer meeneemt naar school ook gelijk arresteren? Zo'n koffer lijkt immers sprekend op een 'kofferbom' als ie dicht zit!
Nee, zeker niet als je het gewoon meeneemt naar school en toont aan je leraren. Maar goed ik leef dan ook niet in een paranoïde wereld waarin elke moslim met grote waarschijnlijkheid een bloeddorstige terrorist is.quote:Op zondag 20 september 2015 15:17 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nee een bom gestopt men in een koffer omdat het dan op een gewone koffer lijkt he?
Maar als je die koffer openmaakt en er zit ineens een digitale klokpaneel in gebouwd, tsja da's een heel ander verhaal he?
Ik ook niet. Ik leef in een wereld waar niet elke Moslim een terrorist is, maar praktisch wel elke terrorist Moslim. Dat Joch leeft trouwens in een land waar menig scholier als hobby heeft een bloedbad aan te richten op school. Dus tja, men is enorm op de hoede daar. maar dat kun je je niet indenken natuurlijk. Als je dat joch ziet praten, dan krijg je ook echt het idee dat het joch onder de indruk is van alle aandacht he? Dat joch staat continu met een grijns op an muil man. kijk hem genieten van de aandacht.quote:Op zondag 20 september 2015 15:19 schreef Monolith het volgende:
Maar goed ik leef dan ook niet in een paranoïde wereld waarin elke moslim met grote waarschijnlijkheid een bloeddorstige terrorist is.
Al die schietpartijen op Amerikaanse scholen waar je eerder aan refereerde als bewijs voor de vele aanslagen hadden anders vrij weinig met moslims van doen.quote:Op zondag 20 september 2015 15:26 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik leef in een wereld waar niet elke Moslim een terrorist is, maar praktisch wel elke terrorist Moslim. Dat Joch leeft trouwens in een land waar menig scholier als hobby heeft een bloedbad aan te richten op school. Dus tja, men is enorm op de hoede daar. maar dat kun je je niet indenken natuurlijk. Als je dat joch ziet praten, dan krijg je ook echt het idee dat het joch onder de indruk is van alle aandacht he? Dat joch staat continu met een grijns op an muil man. kijk hem genieten van de aandacht.
Maar dat zegt je natuurlijk niks
Ook al was dit een actie van de ouders van dat jochie om ophef te creëren, alsnog is het erg dom om te denken dat dat een bom kan zijn. Denk je nou echt dat echte terroristen een display aansluiten aan een bom zodat het voor iedereen zichtbaar is wanneer de bom ontploft? NEE DAT ZIE JE ALLEEN IN HOLLYWOOD! Beetje voor jezelf nadenken in plaats van dom meteen de politie in te schakelen is tegenwoordig teveel gevraagd.quote:Op zondag 20 september 2015 15:26 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik leef in een wereld waar niet elke Moslim een terrorist is, maar praktisch wel elke terrorist Moslim. Dat Joch leeft trouwens in een land waar menig scholier als hobby heeft een bloedbad aan te richten op school. Dus tja, men is enorm op de hoede daar. maar dat kun je je niet indenken natuurlijk. Als je dat joch ziet praten, dan krijg je ook echt het idee dat het joch onder de indruk is van alle aandacht he? Dat joch staat continu met een grijns op an muil man. kijk hem genieten van de aandacht.
Maar dat zegt je natuurlijk niks
Nee, het had met schooljeugd te doen. Het feit dat jij zegt in wezen dat zou een Moslim niet doen dus dat is geen argument voor het aanhalen van die schietpartijen? Dat is al discriminerend an zich..quote:Op zondag 20 september 2015 15:30 schreef Monolith het volgende:
Al die schietpartijen op Amerikaanse scholen waar je eerder aan refereerde als bewijs voor de vele aanslagen hadden anders vrij weinig met moslims van doen.
Zeg ik dat? Maar scholieren die flippen, en dreiging uit de islamitische wereld zijn wel twee grote factoren waar je rekening mee moet houden. De wereld staat echt op scherp. Kijk naar de Thalys in Rotterdam. Iemand rent de WC op, en er komt een arrestatieteam, heel het station wordt ontruimd, vreemd? Nee, de huidige situatie maakt dat de wereld op scherp staat, en in dat perspectief moet je dat zien. En daarnaast moet je het in de VS ook nig in het perspectief zien van geflipte scholieren die een bloedbad aanrichten op school, of iemand die live op TV een journalist afknalt.quote:Op zondag 20 september 2015 15:30 schreef Monolith het volgende:
Verder is het gros van de mensen die terroristische daden pleegt man. Is dat dan reden om gelijk elke man als verdachte te zien?
Nee, klopt, en dat zeg ik ook niet, of wel?quote:Op zondag 20 september 2015 15:30 schreef Monolith het volgende:
'Zijn kop staat me niet aan' is ook niet echt een bijster sterk argument overigens.
Ik zeg helemaal niets over de vraag of een moslim iets zou doen of niet. Ik geef aan dat de risico analyse die je hier claimt, namelijk dat er bij moslims een groter risico is op geweld op scholen, op basis van de voorafgaande gebeurtenissen onterecht is.quote:Op zondag 20 september 2015 15:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nee, het had met schooljeugd te doen. Het feit dat jij zegt in wezen dat zou een Moslim niet doen dus dat is geen argument voor het aanhalen van die schietpartijen? Dat is al discriminerend an zich..
[..]
Zeg ik dat? Maar scholieren die flippen, en dreiging uit de islamitische wereld zijn wel twee grote factoren waar je rekening mee moet houden. De wereld staat echt op scherp. Kijk naar de Thalys in Rotterdam. Iemand rent de WC op, en er komt een arrestatieteam, heel het station wordt ontruimd, vreemd? Nee, de huidige situatie maakt dat de wereld op scherp staat, en in dat perspectief moet je dat zien. En daarnaast moet je het in de VS ook nig in het perspectief zien van geflipte scholieren die een bloedbad aanrichten op school, of iemand die live op TV een journalist afknalt.
Bij de Boston Bombing was het ook maar en rugzak waar je een enorme bom in kon verbergen.
De wereld staat op scherp, en als je die koffer in dat perspectief plaatst en ziet dat de koffer lijkt op een bom uit een Hollywood film? Ja, in de huidige situatie krijg je dit soort dingen dan!!
[..]
Nee, klopt, en dat zeg ik ook niet, of wel?
Citeer eens waar ik dat stel? Ik stel dat er veel dreiging is vanuit de Islamitische wereld, maar benadruk dat vooral rekening gehouden moet worden met scholieren die een bloedbad aanrichten op school. Jij stelt dat het nooit Moslims zijn. Ik wijs je er op dat dat ook discriminatie is. Het is een scholier in de eerste plaats.quote:Op zondag 20 september 2015 15:48 schreef Monolith het volgende:
Ik geef aan dat de risico analyse die je hier claimt, namelijk dat er bij moslims een groter risico is op geweld op scholen,
Weel op de Hollywoodversie van een bomquote:Op zondag 20 september 2015 15:48 schreef Monolith het volgende:
En het lijkt in de verste verte niet op een bom, maar dat blijf je maar herkauwen.
Precies, je stelt dat er dreiging is vanuit de islamitische wereld, ergo deze jongen is verdacht want moslim. Het hele idee achter het aanhalen van eerdere gebeurtenissen is natuurlijk dat er een zeker waarschijnlijkheidsmodel wordt gecreëerd ter justificatie om volledig paranoia te zijn.quote:Op zondag 20 september 2015 15:51 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Citeer eens waar ik dat stel? Ik stel dat er veel dreiging is vanuit de Islamitische wereld, maar benadruk dat vooral rekening gehouden moet worden met scholieren die een bloedbad aanrichten op school. Jij stelt dat het nooit Moslims zijn. Ik wijs je er op dat dat ook discriminatie is. Het is een scholier in de eerste plaats.
[..]
Weel op de Hollywoodversie van een bom
Dat erkennen er hier wel meer
Nope, dat maak jij er van. Ik zeg daquote:Op zondag 20 september 2015 15:58 schreef Monolith het volgende:
Precies, je stelt dat er dreiging is vanuit de islamitische wereld, ergo deze jongen is verdacht want moslim
t je het in dat perspectief moet zien, naast geflipte scholieren die een bloedbad op school aanrichten. Denk dat het laatste nog de grootste dreiging was.quote:Op zondag 20 september 2015 15:58 schreef Monolith het volgende:
Precies, je stelt dat er dreiging is vanuit de islamitische wereld, ergo deze jongen is verdacht want moslim.
Risico analyses heb je overal. Of noem je een ieder die met risico analyses paranoia? Dan is elke aandelenhandelaar ook paranoia in jouw wereld.quote:Op zondag 20 september 2015 15:58 schreef Monolith het volgende:
Het hele idee achter het aanhalen van eerdere gebeurtenissen is natuurlijk dat er een zeker waarschijnlijkheidsmodel wordt gecreëerd ter justificatie om volledig paranoia te zijn.
Nope, het lijkt op een kofferbom zoals mensen het zien in films!! Niet iets met draadjes alleen. Je bent aan het downplayen om je punt te maken.quote:Op zondag 20 september 2015 15:58 schreef Monolith het volgende:
En zoals we je hier nou al tig keer hebben uitgelegd lijkt alles met wat draadjes en elektronica op een bom volgens de gemiddelde filmkijker.
Better safe than sorry, he?quote:Op zondag 20 september 2015 15:58 schreef Monolith het volgende:
Van leraren en agenten mag je toch wel iets meer kennis van zaken verwachten.
In cartoons en films wel ja. Dan zit er een klok op de bom die aftikt zodat de kijker weet dat 't een tijdbom is.quote:Op zondag 20 september 2015 15:17 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nee een bom gestopt men in een koffer omdat het dan op een gewone koffer lijkt he?
Maar als je die koffer openmaakt en er zit ineens een digitale klokpaneel in gebouwd, tsja da's een heel ander verhaal he?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |