quote:
Op zaterdag 19 september 2015 11:22 schreef Klokov het volgende:[..]
Dima, laat ik voorop stellen dat bergen geld hebben minder belangrijk is dan een gelukkig leven leiden. Al psycholoog je jezelf de schuldsanering in dan is het het nog waard wanneer je er gelukkiger van wordt.
Ik zit van 8 tot 5 op stage dus heb sowieso geen tijd om naar de psycholoog te gaan. Als stage is afgelopen ga ik wel weer contact zoeken met de huisarts.
quote:
Met betrekking tot je carrière, waarom gaat het slecht op je stage? Communiceer je met niemand terwijl dit wel zou moeten? Doe je controle of samenstel of een combinatie van deze? Je zou eventueel je studie af kunnen maken en voor de controlling master gaan of elke andere bedrijfskundige master die je voor ogen hebt.
Momenteel 'werk' ik aan mijn stage opdracht, maar het schiet voor geen meter op. Mijn stage houd een meewerkstage in waarvan ik minimaal 1 dag in de week aan een stage opdracht (automatiseren van financieel systeem) moet werken en de rest van de tijd meedraaien op de afdeling. Het is echter zo dat ik vanaf dag 1 achter de pc werd gezet en er van mij verwacht werd dat ik gelijk aan de slag zou/kon gaan. Ik heb series 5 minuten achter mijn pc gezeten zo van: "eh ja, en nu ?

"
Diegene met wie ik met sollicitatiegesprek had en tevens mijn begeleider zou zijn is uit dienst omdat hij een andere visie had dan de CEO.
Dus na 5 minuten had ik mijn huidige begeleider aangesproken van: " eh ja, ik weet niet echt wat ik moet doen, wat jullie van mij verwachten, wat mijn opdracht nou concreet inhoudt, wat kan ik buiten mijn opdracht toen" toen hebben we even gepraat en bleek dat hij helemaal niet op de hoogte was van wat ik nou eigenlijk moest doen. Ik de onderwerp van mijn stage opdracht verteld en gevraagd wat ik buiten mijn opdracht kon doen. Zegt 'ie 'ja dat zien we daarna wel weer". Ik had gelijk geen zin meer in mijn stage, totaal niet leerzaam is het ook.
Even later maar iemand anders aangesproken die ook bij het sollicitatiegesprek aanwezig was en gevraagd wat nou het praktijkprobleem was dat ik moest oplossen. Probleem werd minimaal uitgelegd, ik wist ook niet echt precies wat ik moest vragen, met "ja ik begrijp er niks van" schiet je ook geen reet mee op. Nu zit ik dus al 3 weken beetje te rommelen in dat systeem en wat lezen over GAAP enzo. School verwacht ook nog een stageverslag van 30 bladzijdes, geen idee hoe ik dat moet vullen. In de stagehandleiding staat wel beschreven wat er allemaal in moet maar als ik dat zo lees red ik de 30 bladzijdes echt niet. Bedrijfsmentor beoordeling telt ook vrij zwaar mee en ik heb al 3 weken niks productiefs gedaan en het is dan ook nog maar de vraag of ik deze stage überhaupt voldoende afsluit.

Elke avond denk ik: "ok ik ga morgen feedback vragen" maar het komt er nooit van.

Ik ben al blij als mijn hbo diploma weet te behalen, ik ga echt niet verder leren, heb daar sowieso de capaciteiten niet voor. Ik wil gewoon na mijn studie zo snel mogelijk uit huis en 4x9 werken op 5 minuten fietsen van werk en de rest van de tijd gymmen, dan ben ik wel tevreden.
quote:
Maar aan het eind van de rit kun je jezelf laten onderwijzen totdat je een ons weegt. Met jou soft skills kom je er simpelweg niet. Wil je geluk creëren dan zul je over je faalangst hern moeten stappen en kappen met die passieve houding. De looks heb je als het goed is maar je sociale vaardigheden zullen echt ontwikkeld moeten worden. 100 keer vallen en 100 keer opstaan, dat is wat jij moet doen. Toon initiatief, ook als het niet werkt of lekker loopt. Naar verloop van tijd zal het echt beter worden.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2015 14:01:16 ]