he wat sneu As, die angsten. mijn dochter slaapt ook slecht in, maar sinds ze melatonine gebruikt gaat dat een stuk beter (een relatief kleine dosering hoor, maar toch). Verder mag ze altijd nog even lezen in bed, is dat een optie voor jouw zoon?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:02 schreef As1981 het volgende:
Dat hij alleen is. Ik denk dat hij pas 1x zelf is gaan slapen. 1x had hij het heel bont gemaakt en ben ik weggegaan. De angst die ik toen heb gezien is niet te beschrijven. Ik ben toen 1,5 uur bezig geweest om hem weer te kalmeren. En toen ben ik 5 min weg geweest. maar het idee dat ik hem alleen liet was genoeg om door een hell te gaan.
We vinden het bij hem blijven dan ook geen probleem. Mijn insteek in ook niet eens het zelf in slaap vallen. Ik ga er vanuit dat wanneer hij 18 is dat echt wel doet. Logeren doet hij ook gewoon bij mijn ouders of zijn oom (daar blijven ze ook gewoon bij hem). Maar ik vind het vooral sneu dat hij niet wil slapen omdat hij bang is voor zijn dromen.
Ja dat houdt hij zich dus echt wakker. De enige keer dat het soms wel lukt is als hij al bijna slaapt en zijn broer gaat bv ineens huilen. Dan mag ik weg en lukt het wel om in slaap te vallen. maar dan slaapt hij eigenlijk al bijna.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:39 schreef trui het volgende:
[..]
he wat sneu As, die angsten. mijn dochter slaapt ook slecht in, maar sinds ze melatonine gebruikt gaat dat een stuk beter (een relatief kleine dosering hoor, maar toch). Verder mag ze altijd nog even lezen in bed, is dat een optie voor jouw zoon?
Ik zou het zelf toch best lastig vinden om er altijd bij te moeten blijven zitten tot ze slapen. Heb je al eens geprobeerd of een iets grotere afstand ook werkt, bijvoorbeeld dat je gaat wasopvouwen/strijken in de kamer ernaast (ik noem maar een voorbeeld)?
ook een goede inderdaad, muziek op de achtergrond.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 16:58 schreef appelsap het volgende:
As, heeft hij een nachtlampje? Scheelt bij mij in de angst met het wakker worden en daardoor ook met inslapen.
En iets van muziek/geluid op de achtergrond?
ik heb een tijdje geleden Ben jij ook op mij gekocht. Heb er alleen nog niet in gekeken.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:12 schreef appelsap het volgende:
Iemand een tip voor een goed boek over seksualiteit voor kinderen (8 jaar oud)?
Op internet is er zoveel te vinden dat ik niet weet welke ik moet kiezen.
10?? Wow. Hoe hard gaat dat zeg?!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 10:16 schreef Vicky het volgende:
Vandaag heb ik nog een 9-jarig meisje in huis..
Morgen is ze een 10-er!
ja joh.. niet normaalquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 10:35 schreef Cathmar het volgende:
[..]
10?? Wow. Hoe hard gaat dat zeg?!
En Tico,
goed gedaan van je dame
Alleen zelf vroegah gedaan. Bij Pica via de computer thuis en elke week kwam het met de post en stuurde ik weer stukken terug. (Neem aan dat dit wel email is nu of in een online omgevingquote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:56 schreef amaranta het volgende:
Ik ben op zoek naar ervaringen met online Type cursussen.
Er zijn er best wel veel.
Volgt een van jullie kinderen zo'n cursus?
Zo ja welke?
Wat vind je daarvan? Of ben je juist voor de ouderwetse klassikale cursussen?
Nee, dat snap ik.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ze moest het echt zelf doen, op eigen kracht. Je kunt haar niet dwingen, niet overhalen, niet omkopen. Ze doet het pas als ze het zelf denkt te kunnen/ willen/ durven.
Even stoppen deed hier ook de truuk. Even samen erover hebben hoe nu verder.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 20:59 schreef lily het volgende:
Nee, zeker.
Ik erken haar angst ook, maar dat mag niet baten helaas. Voor mij zwemt ze nog maanden op haar buik en rug, maar goed; zij ziet dat nu anders.
duikbril brengt geen verbetering vooralsnog.
Ik ga morgen weer even praten, en al naar gelang zij zeggen, dan maar even stoppen en overwinteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |