Nee, TS solliciteerde hoogstwaarschijnlijk niet voor een 'baantje' bij de sociale werkplaats.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:16 schreef snakelady het volgende:
Je hebt toch niet de vraag gekregen ''Als je een dier/boom/vakantie zou zijn welke zou je dan zijn?''
Die heb ik dus een keertje gekregen en ik dacht dat ze een geintje maakte.
Lolquote:Op woensdag 16 september 2015 13:21 schreef Aiciu het volgende:
Ik ben een keer afgewezen omdat ik niet zenuwachtig was voor het gesprek
ik zou weglopenquote:Op woensdag 16 september 2015 13:16 schreef snakelady het volgende:
Je hebt toch niet de vraag gekregen ''Als je een dier/boom/vakantie zou zijn welke zou je dan zijn?''
Hey grappig, er is net nog een topic voor jou aangemaakt. ga maar eens zoeken.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:35 schreef ulq het volgende:
[..]
Nee, TS solliciteerde hoogstwaarschijnlijk niet voor een 'baantje' bij de sociale werkplaats.
Op dat moment komt de gezichtsuitdrukkingquote:Op woensdag 16 september 2015 13:16 schreef snakelady het volgende:
Inderdaad. ik heb ze vriendelijk bedankt voor hun tijd.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Op dat moment komt de gezichtsuitdrukkinggoed van pas. Opstaan en hoofdschuddend weglopen.
Dat is denk het verstandigste geweest. Bedrijven waar zulke fladderaars aan het roer staan kunnen nooit veel soeps zijn.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad. ik heb ze vriendelijk bedankt voor hun tijd.
Dier -> mens.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:16 schreef snakelady het volgende:
Ik heb een brief waar ik 3x op aangenomen ben. Ooit een keer voor mij gemaakt door iemand die P&O gedaan heeftquote:Op woensdag 16 september 2015 13:48 schreef BaardaapAd het volgende:
Sollicitatiegesprekken en motivatiebrieven; doffe ellende. Eigenlijk zou je een toneelopleiding moeten krijgen om sollicitatiegesprekken te doen
Ik kreeg ooit gevraagd waar de interviewster in kwestie me 's nachts wakker voor mocht maken. Nu was het echt een vreselijk lekker wijf, dus je kunt mijn innerlijke antwoord wel raden.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:16 schreef snakelady het volgende:
Wat heb je echt geantwoord?quote:Op woensdag 16 september 2015 13:53 schreef charlieharper2 het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit gevraagd waar de interviewster in kwestie me 's nachts wakker voor mocht maken. Nu was het echt een vreselijk lekker wijf, dus je kunt mijn innerlijke antwoord wel raden.
Een uitdagende functie met leuke collega's.quote:
Ja, een gevat antwoordquote:Op woensdag 16 september 2015 13:58 schreef charlieharper2 het volgende:
[..]
Een uitdagende functie met leuke collega's.
Ik kreeg de baan btw
Op welk topic doel je precies?quote:Op woensdag 16 september 2015 13:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hey grappig, er is net nog een topic voor jou aangemaakt. ga maar eens zoeken.
''Op jouw stoel''quote:
quote:Op woensdag 16 september 2015 13:53 schreef charlieharper2 het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit gevraagd waar de interviewster in kwestie me 's nachts wakker voor mocht maken. Nu was het echt een vreselijk lekker wijf, dus je kunt mijn innerlijke antwoord wel raden.
Gewoon even goed zoeken, dan zie je het vanzelf.quote:
Dat is een antwoord als je ze gewoon niet aanstaat maar ze dat natuurlijk zo niet willen zeggenquote:Op woensdag 16 september 2015 13:58 schreef dedude87 het volgende:
Afgewezen worden omdat je overgekwalificeerd bent .... voelt ook altijd lullig.
Jeetje, dat je daar mee weg kwam.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:58 schreef charlieharper2 het volgende:
[..]
Ik kreeg de baan btw
Volgens mij was het bij mij ook 10 jaar ja. Ik dacht "mens ik ben 26, weet ik veel"quote:Op woensdag 16 september 2015 14:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
''Op jouw stoel''
Heb ik een keer geantwoord, alleen dan was het een tijdsbestek van 10 jaar, ik was wel aangenomen.
Het was eerlijk gezegd een inkoppertje....andere voorbeelden:quote:
kreeg je haar ook nog?quote:Op woensdag 16 september 2015 13:58 schreef charlieharper2 het volgende:
[..]
Ik kreeg de baan btw
Jij had me afgewezen begrijp ik?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:02 schreef Fascination het volgende:
[..]
Jeetje, dat je daar mee weg kwam.
Hm nee, dat denk ik niet direct, maar vind het wel een ongemeend antwoord. Ik ben zelf meer van de eerlijkheid.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:07 schreef charlieharper2 het volgende:
Jij had me afgewezen begrijp ik?
Ik ben natuurlijk wel heel eerlijk geweest en heb uitgelegd waarom ze me op dat moment daarvoor wakker kon maken. De reden was dat ik uit een verschrikkelijke werkomgeving zonder uitdaging en collega's kwam en ik op zoek was naar iets nieuws.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:09 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hm nee, dat denk ik niet direct, maar vind het wel een ongemeend antwoord. Ik ben zelf meer van de eerlijkheid.
Laat ik voorop stellen dat ik het echt een idiote vraag vind die ik zelf nooit zou stellen maar in het hypothetische geval dat ik die vraag toch zou stellen zou jouw antwoord voor mij reden zijn je niet aan te nemen.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:58 schreef charlieharper2 het volgende:
[..]
Ik kreeg de baan btw
Gewoon eerlijk antwoord geven dat je liever niet in je kont gepakt wordt... tja als je bij een homo bar solliciteert... werk is geld!quote:Op woensdag 16 september 2015 12:09 schreef CudiKid het volgende:
Ik had een sollicitatiegesprek vandaag, en de man waarmee ik het gesprek kwam met vragen en situaties waar ik mij niet op had voorbereid en een paar keer dichtklapte.
Typisch ik weer, ik kan altijd een hele goede CV en motivatiebrief opstellen en schrijven maar wanneer het op het gesprek aankomt ben ik de lul.
Klacht: ik
Zoiets heb ik ook ooit gezegd. Toen kreeg ik te horen dat ik mijn oude werkgever niet mocht afvallenquote:Op woensdag 16 september 2015 14:10 schreef charlieharper2 het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk wel heel eerlijk geweest en heb uitgelegd waarom ze me op dat moment daarvoor wakker kon maken. De reden was dat ik uit een verschrikkelijke werkomgeving zonder uitdaging en collega's kwam en ik op zoek was naar iets nieuws.
Dus uit een sollicitatiegesprek van anderhalf uur wijs jij een 'hooggeleide' met jarenw erkervaring en top cv af door een sociaal maatschappelijk antwoord bij een sociaal maatschappelijk bedrijf? Overigens heb ik natuurlijk ook de reden voor mijn antwoord vermeld, dat staat in een van mn comments.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik het echt een idiote vraag vind die ik zelf nooit zou stellen maar in het hypothetische geval dat ik die vraag toch zou stellen zou jouw antwoord voor mij reden zijn je niet aan te nemen.
Het is wel zo’n niet authentiek, voorgekookt en sociaal wenselijk antwoord waar zo weinig originaliteit van uit gaat dat ik liever een wat origineler persoon aan zou nemen die ook eerlijk antwoord ipv wat hij denkt dat ik wil horen.
Tering. Weekendje Auschwitz lijkt me dan wel gepast voor een leidinggevende functie.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:16 schreef snakelady het volgende:
Je valt je gebrek aan uitdagendewerkzaamheden af en klaagt over een gebrek aan collega's. Daar lijkt me niets mis mee, afhankelijk vand e functie waarop je solliciteert. Mijn oude werkgever was wel een echte zak stront, maar dat heb ik dan weer niet vermeldquote:Op woensdag 16 september 2015 14:14 schreef Leonos het volgende:
Zoiets heb ik ook ooit gezegd. Toen kreeg ik te horen dat ik mijn oude werkgever niet mocht afvallen
Ik probeer ze altijd zo min mogelijk gelegenheid te geven om vragen te stellen. Nu praat ik graag over mezelf dus dat is niet zo moeilijk en daarbij ook vragen stellen en zo proberen het gesprek te leidenquote:Op woensdag 16 september 2015 14:05 schreef charlieharper2 het volgende:
[..]
Het was eerlijk gezegd een inkoppertje....andere voorbeelden:
Wat wil je voor kerst?
Waar ben je allergisch voor?
Welke eigenschap past niet bij deze functie (ze hoorden er allemaal bij)
Dat soort dingen zijn tegenwoordig vrij standaard bij sollicitaties. Dat komt omdat er honderden op één functie schrijven. Dan kunnen ze vragen wat ze willen. Ook sollicitaties met drie rondes plus assessment zijn de normaalste zaak van de wereld. Voor de crisis ging je max 1 keer op gesprek en als je beviel kreeg je t contract al bijna voor je neus.
Sollciteren tegenwoordig is vet kut en alleen maar toneel.
ZZP'er zijnquote:Op woensdag 16 september 2015 14:18 schreef Flitskikker het volgende:
Moeten solliciteren
Niet eigen baas zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |