abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156171364
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:20 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dan moet je dat wat onduidelijk is interpreteren, maar de opdracht zelf niet. Die moet je uitvoeren.
Maar wat is de opdracht? Moet ik letterlijk paden rechtmaken, of figuurlijk?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156171457
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:17 schreef Ludachrist het volgende:
Je mag niet interpreteren, het boek is volmaakt en er is maar één ware lezing. Als jij gaat interpreteren bestaat de kans dat je iets fout doet en mijn woord geen recht doet.
maar de boodschap is onduidelijk. Dan moet je, of je moet alles dat bank vertegenwoordigt verven. En als jij een volmaakt woord representeert en absolute autoriteit hebt dan moet ik letterlijk alles verven wat bank vertegenwoordigt. Ik moet dus het boek niet interpreteren, noch de opdracht, soms alleen wel het woord. Ik interpreteer dan alles wat ik zie, om te ontdekken of dat bank kan vertegenwoordigen. Ik interpreteer dan niet wat je zegt, dat moet ik uitvoeren. Ik moet jouw woord dus niet interpreteren, maar dat wat jouw woord bank kan vertegenwoordigen.
pi_156171504
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:27 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

maar de boodschap is onduidelijk. Dan moet je, of je moet alles dat bank vertegenwoordigt verven. En als jij een volmaakt woord representeert en absolute autoriteit hebt dan moet ik letterlijk alles verven wat bank vertegenwoordigt. Ik moet dus het boek niet interpreteren, noch de opdracht, soms alleen wel het woord. Ik interpreteer dan alles wat ik zie, om te ontdekken of dat bank kan vertegenwoordigen. Ik interpreteer dan niet wat je zegt, dat moet ik uitvoeren. Ik moet jouw woord dus niet interpreteren, maar dat wat jouw woord bank kan vertegenwoordigen.
Ha, bleek dat ik al die tijd gewoon zitbanken bedoelde, iemand die mijn woord iets anders interpreteerde had gelijk. Sta je mooi voor lul met al die geverfde gebouwen. Je bent een slecht discipel.
pi_156171510
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:22 schreef Ludachrist het volgende:
Maar wat is de opdracht? Moet ik letterlijk paden rechtmaken, of figuurlijk?
Jouw woord is perfect, dus letterlijk. iets dat figuurlijk is is niet perfect
pi_156171527
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:29 schreef Ludachrist het volgende:
Ha, bleek dat ik al die tijd gewoon zitbanken bedoelde, iemand die mijn woord iets anders interpreteerde had gelijk. Sta je mooi voor lul met al die geverfde gebouwen. Je bent een slecht discipel.
Nee je woord was perfect. Dus bank en niet zitbank
pi_156171576
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:29 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nee je woord was perfect. Dus bank en niet zitbank
Nee hoor, ik bedoelde iets anders met mijn woord. Dat wist ik wel, maar aangezien jij niet kan weten wat ik bedoel heb jij gekozen voor de breedst mogelijke interpretatie, namelijk alle banken, om zo de dubbelzinnigheid weg te nemen en mijn woord letterlijk te nemen.

Kan, maar is wel fout. Mijn woord is perfect, en als ik met een bank een zitbank bedoel is dat jouw probleem. Jouw begrip van woorden is immers niet perfect, terwijl dat van mij dat wel is.
pi_156171620
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:32 schreef Ludachrist het volgende:
Nee hoor, ik bedoelde iets anders met mijn woord.
Dat kan niet, jouw woord is volmaakt.
pi_156171628
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:29 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Jouw woord is perfect, dus letterlijk. iets dat figuurlijk is is niet perfect
Voor mij wel. Ik snap precies wat ik met mijn beeldspraak bedoel, en het is dus perfect. Dat jij mijn woorden niet begrijpt ligt dus niet aan mijn woord, maar aan jouw vermogen om ze te begrijpen.
pi_156171645
quote:
gekozen voor de breedst mogelijke interpretatie
Nee, ik moest je woord beredeneren, niet naar mijn persoonlijke oordeel, maar jouw persoonlijke oordeel
pi_156171654
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:34 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dat kan niet, jouw woord is volmaakt.
Vertel jij mij nu, degene die het volmaakte woord heeft gemaakt, dat ik mijn woorden verkeerd heb begrepen?
pi_156171668
quote:
Kan, maar is wel fout. Mijn woord is perfect, en als ik met een bank een zitbank bedoel is dat jouw probleem. Jouw begrip van woorden is immers niet perfect, terwijl dat van mij dat wel is.
DAn weet jij dat als god ook en had je duidelijker geweest
pi_156171671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:35 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nee, ik moest je woord beredeneren, niet naar mijn persoonlijke oordeel, maar jouw persoonlijke oordeel
Mijn oordeel is alleen zitbanken. Jij hebt het fout gedaan door een brede beredenering te kiezen.
pi_156171690
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:35 schreef Ludachrist het volgende:
Vertel jij mij nu, degene die het volmaakte woord heeft gemaakt, dat ik mijn woorden verkeerd heb begrepen?
want?
pi_156171695
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:35 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

DAn weet jij dat als god ook en had je duidelijker geweest
Ik ben zo duidelijk als ik wens te zijn. Sterker nog, het is mijn wens om mijn woord onduidelijk te laten zijn opdat er meerdere interpretaties mogelijk zijn. Wat als dat mijn bedoeling was?
pi_156171703
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:37 schreef Ludachrist het volgende:
Ik ben zo duidelijk als ik wens te zijn. Sterker nog, het is mijn wens om mijn woord onduidelijk te laten zijn opdat er meerdere interpretaties mogelijk zijn. Wat als dat mijn bedoeling was?
Dan heb ik precies gedaan wat je bedoeling was
pi_156171704
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:36 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

want?
Het zijn mijn woorden. Ik kan ze niet verkeerd begrijpen. Jij hebt het verkeerd begrepen, beredeneerd of geïnterpreteerd, hoe je het ook wilt noemen.
pi_156171722
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:37 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dan heb ik precies gedaan wat je bedoeling was
En iemand die het anders interpreteerde ook. Voila, het absolute woord kent meerdere interpretaties die even waar zijn.
pi_156171746
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:37 schreef Ludachrist het volgende:
Het zijn mijn woorden. Ik kan ze niet verkeerd begrijpen. Jij hebt het verkeerd begrepen, beredeneerd of geïnterpreteerd, hoe je het ook wilt noemen.
Dus je wilt me vertellen dat ik omdat jouw woorden volmaakt zijn en jij absolute autoriteit hebt, ik jou niet mag interpreteren?
pi_156171762
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:39 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dus je wilt me vertellen dat ik omdat jouw woorden volmaakt zijn en jij absolute autoriteit hebt, ik jou niet mag interpreteren?
Dan zijn we er toch?
pi_156171828
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:39 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nee, ik stel het tegenovergestelde. Je móet me interpreteren om mij te kunnen begrijpen, aangezien ik vage opdrachten geef. Of jouw interpretatie vervolgens goed of fout is, dat weet alleen ik.
pi_156171856
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, ik stel het tegenovergestelde. Je móet me interpreteren om mij te kunnen begrijpen, aangezien ik vage opdrachten geef. Of jouw interpretatie vervolgens goed of fout is, dat weet alleen ik.
Begrijpen is het verkeerde woord. Ik bedoel 'volgen'. Je moet me interpreteren om mij te kunnen volgen.
pi_156171893
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:42 schreef Ludachrist het volgende:
Nee, ik stel het tegenovergestelde. Je móet me interpreteren om mij te kunnen begrijpen,
Een mens kan god niet begrijpen, dat stelt praktisch elke religie, toch? God weet alles, de mens niet. Om god te kunnen begrijpen moet je alles weten en precies weten wat het uiteindelijke plan was. Dat kan een mens niet dus interpreteren, die zou het alleen maar verkeerd doen, het is een no go area. Snap je?
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:35 schreef Ludachrist het volgende:
Je zegt het zelf al

[ Bericht 1% gewijzigd door HongKongPhoey op 17-09-2015 15:51:12 ]
pi_156171895
Dat iemand zijn eigen woorden niet verkeerd kan begrijpen betekent niet dat die woorden 'volmaakt' zijn.

Het betekent dat die woorden zijn geformuleerd op basis van de betekenis die iemand eraan geeft. Het omgekeerde van interpreteren dus.

Als iemand die woorden dan leest en vertaalt in betekenis (dat is interpretatie) dan hoop je dat de betekenis die daaruit volgt nog overeenkomt met de betekenis die de schrijver eraan gaf. Vaak is dat niet zo.

Kan iemand zich vergissen in zijn of haar eigen pijn? Nee. Kan iemand zich vergissen in de pijn van een ander? Natuurlijk kan dat. En zo is het ook met semantiek.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156172014
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:45 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Een mens kan god niet begrijpen, dat stelt praktisch elke religie, toch? God weet alles, de mens niet. Om god te kunnen begrijpen moet je alles weten en precies weten wat het uiteindelijke plan was. Dat kan een mens niet dus interpreteren is een no go area. Snap je?

[..]

Je zegt het zelf al
Je kan God niet begrijpen, maar je moet God wel volgen. Dat betekent dus dat je zijn woorden, ook bij onduidelijkheid, zult moeten volgen. Dat vereist dat jij zelf nadenkt over de betekenis van die woorden, en er dan maar op moet vertrouwen dat wat jij denkt dat ze betekenen ook is wat God er mee bedoelt.

Als je alles letterlijk neemt loop je het risico dat God het niet zo letterlijk nam. Kom je pas achter als je dood bent, hele leven geleefd in het idee dat jij het woord absoluut volgde en dus goed bezig was, blijkt dat die grappenmaker 'paden rechtmaken' tóch als beeldspraak bedoelde.
pi_156172237
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:49 schreef Ludachrist het volgende:
Je kan God niet begrijpen, maar je moet God wel volgen.
Ja, binnen een religie dat absolute autoriteit eist en claimt volmaakt te zijn
quote:
ook bij onduidelijkheid
Dat kan niet in dit geval, ik kan god nooit begrijpen. ik kan slechts uitvoeren.
Bij een onduidelijkheid moet ik bij een door god aangewezen geestelijke aankloppen, die moet dan voor mij interpreteren, ik enkel uitvoeren.
quote:
Dat vereist dat jij zelf nadenkt over de betekenis van die woorden,
Nee, ik mag je niet interpreteren, ik kan je niet begrijpen jij bent god, dus een gestelijke mmoet het me vertellen
quote:
en er dan maar op moet vertrouwen dat wat jij denkt dat ze betekenen ook is wat God er mee bedoelt.
Nee, want als ik dat doe erken ik je autoriteit niet meer, dan stel ik mijn denken boven dat van god
quote:
Als je alles letterlijk neemt loop je het risico dat God het niet zo letterlijk nam.
Het is een volmaakt boek, dan had god het vermeld. Gdo die zegt, de mens kan mij niet begrijpen, kan dus nooit verlangen dat de mens hem begrijpt
quote:
Kom je pas achter als je dood bent
Precies, en dan pas kon ik hem proberen te begrijpen, ergo interpreteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')