Brenet was gisteren een beetje de Theo Lucius uit het seizoen 2004/2005. Eigenlijk niet mee kunnen met het niveau, maar in de CL boven zichzelf uitstijgen.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:47 schreef Typisch het volgende:
Ja als zelfs Brenet goed gaat voetballen kun je van iedereen winnen.
Brands verpatst hem wel voor 25 miljoenquote:Op woensdag 16 september 2015 14:52 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Tsja, ben wel bang dat Lowietje in de winter Brenet ophaalt als vervanger van Shaw
Vanaf het moment dat hij erin kwam was ik bang voor een typisch Stijntje: een ongelukkige overtreding waaruit direct gescoord wordt door de tegenstander. Het was bijna zo ver na die handsbal, maar Depay en co besloten de vrije trap te verkloten.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:54 schreef Rabieluh het volgende:
Schaars was nu ook weer ff te zien in de CL, mooi man
Dat was het 'boven jezelf uitstijgen' waar Cocu het over had. Heerlijk. Maar we moeten realistisch blijven, dat niveau gaan ze nooit elke wedstrijd halen.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:48 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Brenet gaat goed spelen en Narsingh gaat koppend scoren. We zijn gister waarschijnlijk ongemerkt in een ander universum terecht gekomen...
Die Mata was slechtquote:Op woensdag 16 september 2015 14:56 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat hij erin kwam was ik bang voor een typisch Stijntje: een ongelukkige overtreding waaruit direct gescoord wordt door de tegenstander. Het was bijna zo ver na die handsbal, maar Depay en co besloten de vrije trap te verkloten.
Blind en Mata waren veruit de meest dramatische spelers van Manchester United. Uiteindelijk heeft Louis het ongelijk gekregen met dat kansloze project Blind centraal.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:07 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Die Mata was slechtjezus, die bal die hij.. vergat? Aan te nemen, of onder zijn voet liet gaan.. als hij die breed legt, tikt Memphis de 2-2 binnen.
Blind had wel de assist voor de 0-1 met een mooi balletje.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:09 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Blind en Mata waren veruit de meest dramatische spelers van Manchester United. Uiteindelijk heeft Louis het ongelijk gekregen met dat kansloze project Blind centraal.
Dat is ook meteen het enige positieve. Via hem viel de 1-1 binnen en hij was Narsingh kwijt bij de 2-1. Vooral die 2-1 moest voor hem wezen.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Blind had wel de assist voor de 0-1 met een mooi balletje.
Voor Blind of Rojo inderdaad. Ik zag ze beiden nergens, want ik geloof dat Smalling onder de bal door ging.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat is ook meteen het enige positieve. Via hem viel de 1-1 binnen en hij was Narsingh kwijt bij de 2-1. Vooral die 2-1 moest voor hem wezen.
Blind was nog het meest in de buurt bij Narsingh.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:14 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Voor Blind of Rojo inderdaad. Ik zag ze beiden nergens, want ik geloof dat Smalling onder de bal door ging.
Mooie column van Nu.nl, veel waarheid staat erin.quote:De Mexicanen zijn de baas
Ze zijn gedisciplineerd, onverzettelijk, sterk, slim en vastberaden: Andrés Guardado (28) en Héctor Moreno (27). De twee Mexicanen bezorgden het Nederlands voetbal dinsdagavond een broodnodige opleving door Manchester United in de Champions League over de knie te leggen.
Met stijgende verbazing en respect zag ik hoe zij PSV bij de hand namen tegen het elftal van Louis van Gaal en ik moest denken aan het programma Studio Voetbal van twee dagen eerder. Aan de rubriek aan het einde (van wellicht de slechtste aflevering ooit, maar dit terzijde) waarin mijn favoriete columnist Frank Heinen vergeelde voetballers liefdevol uit de vergetelheid trekt.
Het was daarin de beurt aan Joop van Mourik, een jaren zeventig stormram van FC Utrecht "met de borstomvang van een flipperkast". Van Mourik, 70 inmiddels, sprak met zijn doorleefde kop in onvervalst Utrechts tot ons, vanuit zijn café. "Ik ging er altijd keihard in. Als je ontspannen in een auto zit tijdens een botsing, vlieg je door de voorruit. Als je alles strak zet, niet. Dat deed ik. Als ik een duel in ging, zette ik áálles stráák. En dan kon er weinig gebeuren."
Daarmee omschreef hij een eigenschap die de huidige generatie Nederlandse voetballers ontbeert: onverzettelijkheid. Er is bij onze jongens altijd iets van verslapping, nooit staat echt álles strak.
Souplesse
Toen ik die twee Mexicanen bezig zag tegen Manchester United, voelde ik echter: er kan PSV vanavond weinig gebeuren. Een gevoel dat ik lang heb gemist bij een Nederlandse ploeg. En het voelde goed, de onverzettelijkheid van deze twee bazen, de mannelijkheid en rust waaraan Nederlandse jongens als Jeffrey Bruma, Jorrit Hendrix, Luuk de Jong, Davy Pröpper, Luciano Narsingh en Jeroen Zoet zich konden optrekken.
Guardado en Moreno blonken uit in meetbare statistieken (voorassist bij de 1-1, doelpunt 2-1), maar bovenal in niet-meetbare statistieken. Voor de voeten lopen van tegenstanders die zich vrij dreigden te lopen, het herkennen van doorslaggevende momenten, perfecte timing, onbestraft duwtjes uitdelen, aanwijzingen geven en nog meer zaken die wedstrijden kunnen beslissen, maar die niet door de hedendaagse cijfertjesmaffia worden waargenomen.
Nee, ik heb de beenbreuk van Luke Shaw niet gemist. Het was afschuwelijk, ook voor Moreno zelf die zich zichtbaar moest herpakken toen-ie zag wat er min of meer door zijn toedoen was gebeurd. Min of meer, ja, er was volgens mij geen sprake van opzet. Hij zag een tegenstander op een cruciaal moment in de wedstrijd gevaarlijk dichtbij een doelpunt komen en besefte dat er slechts één manier was om dat te voorkomen: álles strak zetten en met ziel en zaligheid voor de bal gaan.
Shaw ging bepaald niet met de souplesse en coördinatie van Lionel Messi het strafschopgebied in, ook, he? Of mag ik me dat niet afvragen in een land dat halfslachtig ingrijpen tot ultieme kunst heeft verheven? Wat mij betreft was er meer sprake van een ongelukkige samenloop van omstandigheden dan van een bewuste moordaanslag, maar goed, hier gaan de moraalridders en ik niet uitkomen.
Vechten
Waar we het waarschijnlijk wel over eens zijn: in Nederland worden amper nog jongetjes geboren die hun hele jeugd letterlijk moeten vechten voor hun leven. Die op straat vaak alles strak moeten zetten, écht alles geven voor die ene bal. Iets wat in de harde wijken van Guadalajara (geboortestad van Guardado) of Culiacán (geboortestad van Moreno en thuishaven van het Sinaloakartel) dagelijkse kost is voor veel jongetjes.
Er was daardoor bij de twee steunpilaren van PSV niets te bespeuren van de vrijblijvendheid die Nederlandse spelers tegenwoordig zo jammerlijk kenmerkt. Het moet Phillip Cocu, die tien jaar geleden met Mark van Bommel een vergelijkbare dubbelrol vervulde in Eindhoven, deugd hebben gedaan om zijn Mexicanen zo bezig te zien.
Zijn vriend Frank de Boer zal er met minder genoegen naar hebben gekeken. De trainer van Ajax wacht nog steeds met smart op een beter antwoord uit Amsterdam dan John Heitinga.
Dit plaatje zelf is van Swansea - Man Utd.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:17 schreef Geo4kant het volgende:
[..]![]()
beide personen zijn lachwekkend in deze
Hahaha ja, heb echt een paar minuten hardop moeten lachen om deze foto. Zo'n gezicht kan je toch alleen maar trekken als je het expres doet om je kleine neefje te laten lachen ? XDquote:Op woensdag 16 september 2015 15:17 schreef Geo4kant het volgende:
[..]![]()
beide personen zijn lachwekkend in deze
Klopt, wel een leuke soep desalnietteminquote:Op woensdag 16 september 2015 15:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dit plaatje zelf is van Swansea - Man Utd.
quote:Op woensdag 16 september 2015 13:36 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
2 assists, verdedigde overal mee, haar zat goed, prima
Goed voor zijn conditiequote:Op woensdag 16 september 2015 15:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Lestienne liep zich idd compleet de tyfus, was aan het eind van de wedstrijd dan ook compleet kapot.
ik vond wel dat Cocu hem te lang liet staan, hij kon bijna niks meer bijdragenquote:Op woensdag 16 september 2015 15:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Lestienne liep zich idd compleet de tyfus, was aan het eind van de wedstrijd dan ook compleet kapot.
United lijdt knullig balverlies, Blind dekt de Jong en wijst dat Rojo, Narsingh moet dekken. Dat deed hij niet en scoort psv dus. Ik vind dat Blind hier niet zo veel aan kan doen.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Ah, Rojo stond in het centrum maar die tastte mis om de voorzet weg te koppen.
Zie 1;25 http://www.sport1.nl/vide(...)nited.html?sort=most
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |