Er is toch juist afstand tussen kerk en staat?quote:Op woensdag 16 september 2015 00:34 schreef VASND het volgende:
[..]
Precies dit.
Ik denk dat we nog even moeten wachten tot de streng opgevoede schraalheid uit de top van de politiek is vergrijsd. Wellicht dat er dan een klein beetje afstand tussen kerk en staat kan komen.
Mee eens, en misschien als tegenprestatie ze niet meer boos maken door landen aan te vallen als er iets olie-gerelateerds aan de hand is, of een regime ons niet aanstaat.quote:Op woensdag 16 september 2015 00:31 schreef Physsic het volgende:
Het zou voor mij al heel erg helpen als de overheid/politiek 'ns stopt met de Islam zo te beschermen.
Iedereen mag van mij helemaal zelf weten waar ze in geloven, maar wel lekker thuis en zolang niemand er last van heeft.
Als plannen voor het vestigen van een kinderopvang/zorgcentrum opeens moet wijken, omdat een Moskee ook gebruik wil maken van die locatie en niet de heledag geconfronteerd willen worden met vrouwen (of vrouwenbenen, ik weet niet het letterlijke citaat meer), dan kan ik daar slecht tegen.
Tot ik het idee heb dat de politiek dat begint te snappen, heb ik hier liever geen extra moslims.
[Ik denk overigens hetzelfde over het Christendom. Prima geloof. Totdat ze vrouwen gaan lastigvallen die bij de abortuskliniek naar binnen/buiten komen]
Dat wilde ik juist zien.quote:Op woensdag 16 september 2015 00:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nu kunnen de snode plannetjes ter uitvoering worden gebracht.
Gewoon de pagina even vernieuwen. Werkt hier weer.quote:Op woensdag 16 september 2015 00:36 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Afgelopen?
[ afbeelding ]
van wiki:quote:Op woensdag 16 september 2015 00:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er is toch juist afstand tussen kerk en staat?
quote:Op woensdag 16 september 2015 00:37 schreef Infection het volgende:
[..]
Gewoon de pagina even vernieuwen. Werkt hier weer.
Misschien dat de komende mensen dat idd gaan doen. Denk dat de mensen die we nu op de snelweg waren nog niet op de hoogte gesteld waren van het feit dat de grenzen dicht gingen.quote:Op woensdag 16 september 2015 00:37 schreef Fer het volgende:
Ik bedenk me nu opeens. Volgens mij kun je in Bosnie ook gewoon door de bergen Kroatie binnenwandelen en vervolgens een dagtochtje naa Venetie boeken vanuit Zadar ofzo, wie controleert dan nog je paspoort?
Zijn er politieke partijen die hier voor pleiten?quote:Op woensdag 16 september 2015 00:38 schreef VASND het volgende:
[..]
van wiki:
In Europese landen zijn verschillende uitwerkingen van dit beginsel te vinden:
1. Secularisme of Laïcisme, zoals in Frankrijk, Turkije en Portugal, waar een diepgaande scheiding van kerk en staat bestaat, oftewel exclusief neutraal; op scholen wordt geen godsdienstles gegeven, religieuze attributen en symbolen zijn in de publieke ruimte verboden en vrijzinnigheid geniet een grote mate van bescherming.
2. Coöperatie tussen kerk en staat, zoals in Nederland, België, Duitsland en Spanje; waar de staat zich inclusief neutraal, of compenserend neutraal opstelt ten opzichte van geloven.
3. Staatsgodsdienst, zoals in Denemarken en Engeland, waar de staat privileges aan een bepaalde kerk ter beschikking stelt en bepaalde geestelijken benoemt, terwijl de kerk een deel van de afgevaardigden van het huis in de regering benoemt.
Liever richting puntje 1 dus.
Ah, de stream doet het weer lees ik. Nog even volhouden. Ik ga me gewonnen geven aan de slaap.quote:
Partijen als de SP en PVV waarschijnlijkquote:Op woensdag 16 september 2015 00:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zijn er politieke partijen die hier voor pleiten?
Ik vind dat te ver gaan.quote:Op woensdag 16 september 2015 00:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Partijen als de SP en PVV waarschijnlijk
Nouja ik vind het dus wel ultiem schraal dat er Christelijke partijen en Islamitische partijen etc toegestaan zijn überhaupt. Scheiding kerk en staat is gewoon vreemd zo.quote:Op woensdag 16 september 2015 00:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zijn er politieke partijen die hier voor pleiten?
Ja dat is dan de democratie :p Al ben ik het wel met je eens persoonlijk.quote:Op woensdag 16 september 2015 00:41 schreef VASND het volgende:
[..]
Nouja ik vind het dus wel ultiem schraal dat er Christelijke partijen en Islamitische partijen etc toegestaan zijn überhaupt. Scheiding kerk en staat is gewoon vreemd zo.
Omdat die er überhaupt niet is in Nederland, kijk alleen maar naar de belastingvoordelen die kerken krijgen en hoe makkelijk die kerken toegang hebben tot de Basisregistratiequote:Op woensdag 16 september 2015 00:41 schreef VASND het volgende:
[..]
Nouja ik vind het dus wel ultiem schraal dat er Christelijke partijen en Islamitische partijen etc toegestaan zijn überhaupt. Scheiding kerk en staat is gewoon vreemd zo.
Omdat dan alle rijkere bewoners wegtrekken. Dit is al veel vaker gebeurt. Rijkere bewoners willen liever niet bij teveel armen en allochtonen wonen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:37 schreef Yasmin23 het volgende:
Sowieso vind ik de manier waarop steden worden ingericht ook niet juist. Mensen met lage inkomens worden allemaal massaal in een wijk gedumpt. Allochtonen worden massaal in een wijk gedumpt.
Wat je dan hier in Den Haag ziet is dat zo'n wijk natuurlijk helemaal naar de tyfus gaat en dan slopen ze de boel en zetten ze duurdere woningen neer om die wijk dan te upgraden. Die mensen die daar al woonden kunnen dat natuurlijk niet ineens betalen en die verhuizen dan weer naar een andere pauper wijk.
Waarom niet gewoon mixen?
Ja maar dat weet je dan toch?quote:Op woensdag 16 september 2015 00:45 schreef VASND het volgende:
Je hebt nu dus partijen die de belangen van 1 geloofsovertuiging behartigen direct en zonder concessies tegen een ander geloof in. Allemaal op basis van het aantal stemmen. Is dat niet de staat? Je suis confused.
Een stem voor CDA dus gewoon eigenlijk een stem voor Christelijk beleid. Brr.
Welke grens?quote:Op woensdag 16 september 2015 00:48 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens de nos word er gesproken over honderden vluchtelingen die zijn gestrand bij de grens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |