Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.htmlquote:Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.
De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.
,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.
Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.
Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Kroatie blijkt ook niet de meest handige keus:quote:Croats have launched a Facebook page designed to guide refugees to Western Europe through the Balkans.
quote:"Please pay attention, there is some land in Croatia with minefields; many minefields are not marked... so tread carefully and stick to clearly visible roads; highway, railway and local roads are totally secure," the post in both English and Arabic reads.
The same map is also used for “Avoid Hungary – migration news,” which also features a map showing alternative routes from Serbia to Munich in Germany via train, car and plane.
Croatia has sent 6,000 policemen to the border to monitor any possible refugee movements towards Croatia.
Only 720 people applied for asylum in Croatia this year, and of these 720 requests, only 40 were granted, while 21 were given official state protection.
Duitsland heeft natuurlijk niks te zeggen over de Hongaars-Servische grens.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:08 schreef Lothiriel het volgende:
Ben wel benieuwd wat hiermee gaat gebeuren. Duitsland kennende gaan ze wel toegeven als het te erg wordt. Anderzijds had ik ook niet verwacht dat ze zo snel van hun pas geformuleerde voornemen zouden afstappen.
Maar ze kunnen wel een trein sturen om ze op te halenquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Duitsland heeft natuurlijk niks te zeggen over de Hongaars-Servische grens.
Misschien de OP wat uitbreiden ivm grenscontroles in andere landen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Link naar live stream
http://www.rt.com/on-air/hungarian-border-police-refugees/
Nou, je utopie zie je op de livestream. Gezellig he?quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:09 schreef Dutchman70 het volgende:
Ik snap niet waarom men hier de grenzen nog niet dicht gegooid hebben. Zo zielig is dat volk niet.
Hmm enig idee waar ik dat zo snel kan vinden?quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:12 schreef Physsic het volgende:
[..]
Misschien de OP wat uitbreiden ivm grenscontroles in andere landen?
Zoals een overzichtje van welke grenzen nu dicht zijn ofzo.
Die werden gisteren ook in dit topic geplaatst.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm enig idee waar ik dat zo snel kan vinden?
Haha.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:13 schreef Dutchman70 het volgende:
Ja... Duitsers zijn inderdaad wel goed met treinen.
Laat Orban het maar niet lezen. Straks laat hij ook nog mijnenvelden aanleggen in Hongarije.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:10 schreef Physsic het volgende:
@WheeledWarrior
De Kroaten zijn vooral bezig met het doorsturen, denk ik.
[..]
Kroatie blijkt ook niet de meest handige keus:
[..]
Gooi er een paar streams in?quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:12 schreef Yasmin23 het volgende:
Of mensen die graag dingen in de OP willen?
Hahahaha, helemaal zelf bedacht of nie?!quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:13 schreef Dutchman70 het volgende:
Ik had net een slok cola in mn mond toen ik dit bericht las. Nu cola overal! Haha. Ja, net bijgekomen van het lachen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:13 schreef Dutchman70 het volgende:
En dan lekker bij de grens tussen Elten en Babberich ofzo.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, je utopie zie je op de livestream. Gezellig he?
Zo handig ook voor Nederland transportland, zo'n hek midden over de internationale snelweg.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, je utopie zie je op de livestream. Gezellig he?
We zijn zo afhankelijk van de doorvoer, onbegrijpelijk dat mensen dit willen. Ironisch: die mensen willen alle grenzen dicht, en stemmen dan op een partij die zich de partij van de vrijheid noemtquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo handig ook voor Nederland transportland, zo'n hek midden over de internationale snelweg.
Dan ga je d'r lekker bij liggen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:16 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Het is daar gewoon gezellig te noemen.Zwoele nazomeravond, bbq, biertje erbij![]()
[ afbeelding ]
Ja, superhandig die video zo.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:16 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Het is daar gewoon gezellig te noemen.Zwoele nazomeravond, bbq, biertje erbij![]()
[ afbeelding ]
Grenzen dicht gaat ook niet, ook niet voor Dld, daar razen de vrachtwagens dag en nacht door Oost-Duitsland heen... alleen de consequenties moet je dan voor lief nemen nu.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We zijn zo afhankelijk van de doorvoer, onbegrijpelijk dat mensen dit willen. Ironisch: die mensen willen alle grenzen dicht, en stemmen dan op een partij die zich de partij van de vrijheid noemt
Een gif plaatje heet zoiets.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, superhandig die video zo.
Kan dat ook uit?
quote:Er komen steeds meer grote opvanglocaties in Nederland. Naast de koepelgevangenissen in Arnhem en Haarlem gaat ook de Jaarbeurs in Utrecht een paar honderd vluchtelingen opvangen. Dat heeft het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) gezegd tegen de NOS. De eerste tweehonderd asielzoekers komen vanavond al in Utrecht aan.
In alledrie de gevallen gaat het om noodopvang. De vluchtelingen in Haarlem worden binnen een week verwacht, daar gaat het om zo'n 350 mensen. In Arnhem worden 350 tot 450 vluchtelingen opgevangen.
Ook de gemeente Amsterdam gaat tijdelijk noodopvang bieden. De stad vangt de komende weken circa 1500 mensen op. Waar ze dat gaan doen is nog niet bekend, maar gedacht wordt aan panden die leeg staan, sporthallen en andere tijdelijke locaties die snel beschikbaar zijn. Amsterdam biedt aan de vluchtelingen een tijdelijk onderdak met eten en drinken.
Dat het COA nu ook leegstaande gevangenissen wil gebruiken als opvanglocatie, geeft aan hoe hoog de nood is. De gevangenis in Arnhem werd eerder afgewezen, maar de afgelopen dagen oefende het COA zware druk uit op de gemeente om de koepelgevangenis toch beschikbaar te stellen.
http://nos.nl/artikel/205(...)ng-asielzoekers.html
Ja, maar dat zijn dus echt korte tijdelijke opvanglocaties, die inprincipe niet geschikt zijn.quote:
We hebben op ze gestemd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vluchtelingenvoetbal tussen de Europese landen.
Wat een zooitje.
We moeten toch wat als we het echte EK niet halen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een zooitje.
72-uursopvang idd...quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:23 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn dus echt korte tijdelijke opvanglocaties, die inprincipe niet geschikt zijn.
Dus, wat na een aantal wekenn..?
Het was een schot voor open doel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:14 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Hahahaha, helemaal zelf bedacht of nie?!
Ja geen idee... Hopelijk hebben ze dan een geschikte oplossing gevonden. Hier hoeven ze tenminste niet op een snelweg te slapenquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:23 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn dus echt korte tijdelijke opvanglocaties, die inprincipe niet geschikt zijn.
Dus, wat na een aantal wekenn..?
Je ziet nu wel dat het probleem niet opgelost wordt, maar verschoven. Bovendien zie ik als ik de mensen kijk niet echt een bedreiging voor onze samenleving. Ik zie geen tuig, geen asociaal gedrag. Bij goede spreiding kunnen we best die 7000 mensen kwijt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Grenzen dicht gaat ook niet, ook niet voor Dld, daar razen de vrachtwagens dag en nacht door Oost-Duitsland heen... alleen de consequenties moet je dan voor lief nemen nu.
Net Lowlands, maar dan zonder muziek.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan ga je d'r lekker bij liggen.
Natuurlijk kunnen we er 7000 kwijt. Of 12.000. Dat zijn er duizend per provincie, dat valt niet eens op.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je ziet nu wel dat het probleem niet opgelost wordt, maar verschoven. Bovendien zie ik als ik de mensen kijk niet echt een bedreiging voor onze samenleving. Ik zie geen tuig, geen asociaal gedrag. Bij goede spreiding kunnen we best die 7000 mensen kwijt.
Ik zie vooral problematische situaties die ontstaan door het gedrag van de EU en de Europeanen. Niet door het gedrag van de vluchtelingen.
En 0 lekkere vrouwen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:28 schreef Pek het volgende:
[..]
Net Lowlands, maar dan zonder muziek.
Met vrijwilligheid wordt het zo te zien niks.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een zooitje.
Het blijft alleen niet bij 7.000 extra vluchtelingen. En ze komen tot aan Bangladesh en de Congo op een holletje momenteel deze kant op...quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je ziet nu wel dat het probleem niet opgelost wordt, maar verschoven. Bovendien zie ik als ik de mensen kijk niet echt een bedreiging voor onze samenleving. Ik zie geen tuig, geen asociaal gedrag. Bij goede spreiding kunnen we best die 7000 mensen kwijt.
Ik zie vooral problematische situaties die ontstaan door het gedrag van de EU en de Europeanen. Niet door het gedrag van de vluchtelingen.
Die 7000 waren extra migranten, die komen bovenop de migranten die nu al binnenkomen en nog binnen gaan komen. Vorige week alleen al waren het er 3000.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die 7,000 komt er bovenop hè. Dit jaar komen we waarschijnlijk uit op boven de 50,000 aanvragen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er komt sws nog een extra extra verdeling aan, en het blijft doorlopen...quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die 7000 waren extra migranten, die komen bovenop de migranten die nu al binnenkomen en nog binnen gaan komen. Vorige week alleen al waren het er 3000.
Wel een paar hoofddoekjes gespot. Altijd spannend uitpakken, je weet nooit wat er onder zit.quote:
quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:32 schreef Pek het volgende:
[..]
Wel een paar hoofddoekjes gespot. Altijd spannend uitpakken, je weet nooit wat er onder zit.
En daarom moet de EU stoppen met urenlang ouwehoeren over quota's en vervolgens geen enkele knoop doorhakken. Zolang er geen kordate beslissingen vallen, gaat de stroom idd nog wel even door.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er komt sws nog een extra extra verdeling aan, en het blijft doorlopen...
En vele vele malen beter opgeleid dan de gemiddelde NL'er, niet te vergeten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die 7,000 komt er bovenop hè. Dit jaar komen we waarschijnlijk uit op boven de 50,000 aanvragen.
Maar slaap vooral rustig. De asielzoekers zijn allemaal supermensen die nooit van hun leven iemand kwaad zullen doen. Fantastische waarden en normen die de onze ver te boven gaan.
Denk dat ze sinds Turkije niet meer hebben gedouchtquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:32 schreef Pek het volgende:
[..]
Wel een paar hoofddoekjes gespot. Altijd spannend uitpakken, je weet nooit wat er onder zit.
Besluiteloos, bang en laf. De eerstvolgende verkiezingen zullen dan ook hele andere uitslagen gaan geven na dit gebeuren. Nationalistische partijen kunnen de champagne al klaar zetten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen we er 7000 kwijt. Of 12.000. Dat zijn er duizend per provincie, dat valt niet eens op.
Ik begin me ook steeds meer te ergeren nu aan de besluiteloosheid van de EU en het slappe gedrag van de bestuurders en minder aan de migranten/asielzoekers/vluchtelingen zelf.
Ja, en de toevoer stopt nu voor zo'n hek en verschansing bij Hongarije, straks zet zich dat allemaal door bij elke grens voor Oostenrijks-Duitse grens en dan heb je dus op al die plaatsen een humanitaire ramp in de maak...quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En daarom moet de EU stoppen met urenlang ouwehoeren over quota's en vervolgens geen enkele knoop doorhakken. Zolang er geen kordate beslissingen vallen, gaat de stroom idd nog wel even door.
Ik heb er 1 gespotquote:
Nationalistische en sociaal-conservatieve partijen. Laten we wel zijn, denk je dat het merendeel van mening is dat NL puntgaaf en netjes uit de crisis is gekomen, zoals Rutte aangeeft? Als je nu een nuluren-contractje hebt, word je als werkende meegeteld. Ouderen die werkloos zijn, wacht gewoon de bijstand, kun je gratis werken... ach ik kan nog wel even doorgaan hoor...quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Besluiteloos, bang en laf. De eerstvolgende verkiezingen zullen dan ook hele andere uitslagen gaan geven na dit gebeuren. Nationalistische partijen kunnen de champagne al klaar zetten.
Of de deurmat getrimdquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:33 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Denk dat ze sinds Turkije niet meer hebben gedoucht
Als Rutte het zegt dan klopt hetquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nationalistische en sociaal-conservatieve partijen. Laten we wel zijn, denk je dat het merendeel van mening is dat NL puntgaaf en netjes uit de crisis is gekomen, zoals Rutte aangeeft? Als je nu een nuluren-contractje hebt, word je als werkende meegeteld. Ouderen die werkloos zijn, wacht gewoon de bijstand, kun je gratis werken... ach ik kan nog wel even doorgaan hoor...
Groeten aan de bal.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Goed jongens het was were leuk voor vandaag, ik ga PSV-ManU kijken (prioriteiten he
Mijn voorspelling is vooral gebaseerd op de tweedeling die deze vluchtelingen crisis veroorzaakt in de samenleving.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nationalistische en sociaal-conservatieve partijen. laten we wel zijn, denk je dat het merendeel van mening is dat NL puntgaaf en netjes uit de crisis is gekomen, zoals Rutte aangeeft? Als je nu een nuluren-contractje hebt, word je als werkende meegeteld. Ouderen die werkloos zijn, wacht gewoon de bijstand, kun je gratis werken... ach ik kan nog wel ven doorgaan hoor...
Ja, om over de EU maar helemaal niet te beginnen... maar ik zeg al sociaal-economisch is er ook heel wat aan de hand.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mijn voorspelling is vooral gebaseerd op de tweedeling die deze vluchtelingen crisis veroorzaakt in de samenleving.
Maar waar bijna iedereen het over eens is, is dat de hele EU een gedrocht is. Dat is door de Griekenland crisis en dit gebeuren nu wel duidelijk geworden. En dus is de verschuiving naar nationalistische partijen bij de eerstvolgende verkiezingen niet ondenkbaar.
Waarom stemmen dan zo weinig mensen voor een referendum over nòg verdere uitbreiding van de EU?quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mijn voorspelling is vooral gebaseerd op de tweedeling die deze vluchtelingen crisis veroorzaakt in de samenleving.
Maar waar bijna iedereen het over eens is, is dat de hele EU een gedrocht is. Dat is door de Griekenland crisis en dit gebeuren nu wel duidelijk geworden. En dus is de verschuiving naar nationalistische partijen bij de eerstvolgende verkiezingen niet ondenkbaar.
Je kan het altijd proberenquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:45 schreef MissionPhailed het volgende:
Nieuwe groep naar het hek: "Open, open"
Dat hek zal niet open gaan als ze net nog nieuw prikkeldraad opgehangen hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:45 schreef MissionPhailed het volgende:
Nieuwe groep naar het hek: "Open, open"
Algehele laksheid denk ik. We hebben ook de illusie dat het liken en doorsturen van een plaatje met "grenzen dicht" via facebook het maken van een echt statement is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Waarom stemmen dan zo weinig mensen voor een referendum over nòg verdere uitbreiding van de EU?
Lijken me stuk voor stuk gezellige jongens hoor, kan je mee lachenquote:
Ze zitten toch niet opgesloten?quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:50 schreef Infection het volgende:
Hoe komen die cameramensen er eigenlijk uit.
Die ene heeft zijn camouflage-shirtje nog aanquote:
Het is hun goed recht om dat te weigeren natuurlijk, dat mag in ons mooie, vrije land. Consequentie zou dan wel moeten zijn dat ze zelf mogen gaan zorgen voor een onderkomen. Dus gewoon 8 jaar op de wachtlijst.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:53 schreef Lothiriel het volgende:
Niet helemaal on-topic hier maar toch:
Op het VRT-journaal waren er beelden te zien van het Maximiliaanpark in Brussel. Dit is het park tegenover de DVZ (Dienst Vreemdelingenzaken). Daar wonen intussen al 1000 (!) mensen in tentjes.
Nu wil ik eventjes inhaken op de claim dat we al die mensen best kunnen verwelkomen, het is duidelijk geen tuig etc. Nu ben ik het ermee eens dat het overgrote deel duidelijk geen tuig is, maar toch heb ik ze hier liever niet.
De regering had namelijk een opvang gemaakt in de WTC-torens in Brussel. Daar kwam bijna niemand opdagen. Klacht: de opvangplaatsen voor mannen en vrouwen was 'visueel' niet volledig van elkaar gescheiden. Commentaar daarop? 'Wel dat zullen we dan moeten regelen, het is tenslotte hun cultuur. Dat zie je hier ook, de vrouwen zitten allemaal in de tentjes, enkel de mannen komen buiten'. Dixit een 'vrijwilliger'.
Hun cultuur, allemaal goed en wel, maar willen we die cultuur wel? Ik dacht dat dat iets was wat wij eindelijk kwijt waren, die achterlijke kijk op het vrouwelijke geslacht.
Het spijt me als dit niet volledig on-topic is, maar wou eventjes reageren op diverse vorige posts.
Het ene beeld is de snelweg en dit is een weg die langs die snelweg looptquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:56 schreef Infection het volgende:
Staat er nou aan 2 kanten aan hek ofzo? Ik zie telkens twee verschillende hekken. Of worden er gewoon 2 verschillende grensovergangen gefilmd?
Handing bij het roeien in de acht als je de Bosporus oversteektquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:56 schreef Pek het volgende:
Je vlucht uit Syrië en denkt: kom, laat ik mijn megafoon meenemen.
Ah, duidelijk.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Het ene beeld is de snelweg en dit is een weg die langs die snelweg loopt
Dezelfde snelweg maar dan de andere kant op bedoel je? :-Pquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Het ene beeld is de snelweg en dit is een weg die langs die snelweg loopt
Wel ja, dat dat 'hun cultuur' is, was niet echt een schok. Meer de gelaten reactie van de regering en de vrijwiligers verbaasde me.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is hun goed recht om dat te weigeren natuurlijk, dat mag in ons mooie, vrije land. Consequentie zou dan wel moeten zijn dat ze zelf mogen gaan zorgen voor een onderkomen. Dus gewoon 8 jaar op de wachtlijst.
Zag al wat dingen die over het hek heen kunnen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:00 schreef Toefjes het volgende:
Nu wordt het wel wat grimmiger volgens mij.
nee, gewoon een autoweg/ventweg die er naast looptquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:00 schreef Dutchman70 het volgende:
[..]
Dezelfde snelweg maar dan de andere kant op bedoel je? :-P
Inderdaad, Hongaarse traangasgranaten..quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zag al wat dingen die over het hek heen kunnen.
Je wilt vooral dingen over het hek zien vliegen volgens mijquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zag al wat dingen die over het hek heen kunnen.
Nee. Hoezo zeg je dat?quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je wilt vooral dingen over het hek zien vliegen volgens mij
Ja het wandelrek was gewoon grappig maar als je zo langer daar zal laten staan zal het wel gebeuren ja.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, net al het wandelrek en nu weer
quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:15 schreef Physsic het volgende:
Kennen jullie deze video?
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/345196
(tot 1:30 daarna is niet relevant)
Dit kan niet heel lang goed blijven gaan, zal dan niet bij een wandelrek blijven ben ik bang.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja het wandelrek was gewoon grappig maar als je zo langer daar zal laten staan zal het wel gebeuren ja.
Dat was ook eigenlijk mijn punt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit kan niet heel lang goed blijven gaan, zal dan niet bij een wandelrek blijven ben ik bang.
Je zou de allemaal een Feyenoord (of whatever) shirt kunnen aandoen en in Nederland zetten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:50 schreef Pek het volgende:
[..]
Lijken me stuk voor stuk gezellige jongens hoor, kan je mee lachen![]()
Gooi dat hek toch open, joh.
Dat verbaast me wel, best wel veel bellende mensen. Op zich niet raar, maar wel benieuwd waar ze de telefoons op kunnen laden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:10 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Man op de voorgrond belt de pizzalijn![]()
[ afbeelding ]
Bij de mensen die zingend voor de deur staan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat verbaast me wel, best wel veel bellende mensen. Op zich niet raar, maar wel benieuwd waar ze de telefoons op kunnen laden.
Gezien de hoge verkrachtingsaantallen van vrouwen en kinderen, lijkt scheiden me een goede oplossing.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:53 schreef Lothiriel het volgende:
Op het VRT-journaal waren er beelden te zien van het Maximiliaanpark in Brussel. Dit is het park tegenover de DVZ (Dienst Vreemdelingenzaken). Daar wonen intussen al 1000 (!) mensen in tentjes.
Nu wil ik eventjes inhaken op de claim dat we al die mensen best kunnen verwelkomen, het is duidelijk geen tuig etc. Nu ben ik het ermee eens dat het overgrote deel duidelijk geen tuig is, maar toch heb ik ze hier liever niet.
De regering had namelijk een opvang gemaakt in de WTC-torens in Brussel. Daar kwam bijna niemand opdagen. Klacht: de opvangplaatsen voor mannen en vrouwen was 'visueel' niet volledig van elkaar gescheiden. Commentaar daarop? 'Wel dat zullen we dan moeten regelen, het is tenslotte hun cultuur. Dat zie je hier ook, de vrouwen zitten allemaal in de tentjes, enkel de mannen komen buiten'. Dixit een 'vrijwilliger'.
Hun cultuur, allemaal goed en wel, maar willen we die cultuur wel? Ik dacht dat dat iets was wat wij eindelijk kwijt waren, die achterlijke kijk op het vrouwelijke geslacht.
Het spijt me als dit niet volledig on-topic is, maar wou eventjes reageren op diverse vorige posts.
Je wil zeggen dat we allemaal cultureel achtergesteld volk binnenhalen en er mensen zijn die dat zelfs toejuichen ? Natuurlijk willen we dat soort volk dat linea recta uit de middeleeuwen is komen marcheren hier niet!quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:53 schreef Lothiriel het volgende:
En dan krijgen ze dit in het AZCquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bij de mensen die zingend voor de deur staan.
Misschien hebben ze gewoon meerdere telefoons bij.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat verbaast me wel, best wel veel bellende mensen. Op zich niet raar, maar wel benieuwd waar ze de telefoons op kunnen laden.
Je moet gewoon knielen voor die lui, als blanke Nederlander zonder ruggengraat zijnde.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Gezien de hoge verkrachtingsaantallen van vrouwen en kinderen, lijkt scheiden me een goede oplossing.
Maar ik begrijp het punt.
Afgelopen donderdag was in Nederland een Meat&Eat geregeld voor de asielzoekers. Honderden gezinnen hadden zich opgegeven, om asielzoekers een keer bij hun avondeten te laten aanschuiven.
Er werd nog wel een advies gegeven:
Vanwege geloofsovertuiging adviseren we dat er geen alcohol wordt geschonken en gedronken en dat er gepaste kleding wordt gedragen.
Dan denk ik; wtf. Volgens mij is dat de omgekeerde wereld.
Wat gaat die organisatie doen als een homostel zich aanmeldt, omdat ze ook graag hulp willen bieden?
Adviseren dat ze dat maar beter niet kunnen doen? Of misschien de tip geven dat ze alle foto's in huis moeten verstoppen en gewoon volhouden dat ze broers van elkaar zijn.
Met een vieze blik in die doos kijken en vervolgens zeggen dat je het geld hard nodig hebt omdat je gaat shoppen. xDquote:
Sowieso die megafoon over het hek gooien, vind dat geschreeuw door dat ding vervelend. Liedjes zingend vind ik ze wel het leukst.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien kunnen ze stoppen met dat gepiep van die megafoon ofzo.
In het holst van de nacht denk ik. Al weet ik niet hoe laat dat precies is. Uurtje of 3?quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoe laat komen de bulldozers van Servië?
Weet niet of ik zo lang wakker blijf.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In het holst van de nacht denk ik. Al weet ik niet hoe laat dat precies is. Uurtje of 3?
Ja, het zal wel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet gewoon knielen voor die lui, als blanke Nederlander zonder ruggengraat zijnde.
Ongelukkig om zoiets doordeweeks te doen ook. In het weekend veel handiger, dan mogen we langer wakker blijven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Weet niet of ik zo lang wakker blijf.
Die accu zal het niet eeuwig volhouden, toch?quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Sowieso die megafoon over het hek gooien, vind dat geschreeuw door dat ding vervelend. Liedjes zingend vind ik ze wel het leukst.
Mee eens hoor, maar nu ga je horden policor linkse figuren over je heen krijgen. Verder mag ik je wel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:23 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, het zal wel.
Mij gaat het echt te ver.
Dat die mensen asielzoekers uitnodigen moeten ze zelf weten, hartstikke gezellig, geen problemen mee.
Maar vervolgens dat je je ook nog aan moet passen, in je eigen huis, terwijl je gratis eten geeft aan iemand die je niet kent, gaat mij wat te ver. Misschien kan je die mensen beter duidelijk maken dat we in Nederland zijn, en dat alcohol/homos/rokjes hier wettelijke gewoon zijn toegestaan.
Anders tyfstraal je maar lekker terug naar de ellende waar je vandaan kwam.
1....2...3....quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mee eens hoor, maar nu ga je horden policor linkse figuren over je heen krijgen. Verder mag ik je wel.
Wat? Wil Servië die grens gaan platwalsen of zo?quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:20 schreef Yasmin23 het volgende:
quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:26 schreef Physsic het volgende:
Jammer dat niemand een vuurkorf of gitaar mee genomen heeft.
Dat hoort er toch een beetje bij als je op kamp gaat.
We dachten dat dat misschien een optie was ja....quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:28 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Wat? Wil Servië die grens gaan platwalsen of zo?
Die bulldozers gaan niet komen. Die mensen bevinden zich nu in Niemandsland en Servië haalt het echt niet in hun hoofd om Hongarije aan te vallen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja vastquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
We dachten dat dat misschien een optie was ja....
Ik zie het al gebeurenquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
We dachten dat dat misschien een optie was ja....
Staat er uberhaupt wel iemand te luisteren aan de andere kant?quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Beter gooien ze snel die megafoon over het hek.
Waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Staat er uberhaupt wel iemand te luisteren aan de andere kant?
De zaklampmannen in elk geval.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Staat er uberhaupt wel iemand te luisteren aan de andere kant?
Ik vraag me toch af wie ze hier nou het meest mee hebben..quote:Social media reports say refugees stuck on the border are holding banners, saying "No food no water until open border."
De belangrijkste weg is in ieder geval dichtquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:34 schreef Childofthe90s het volgende:
Betekent dit dat er nu geen enkel verkeer meer tussen Servië en Hongarije mogelijk is?
Nou ik denk ons.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af wie ze hier nou het meest mee hebben..
Lekker voor de economie, ze kunnen die weg dan wel afbreken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De belangrijkste weg is in ieder geval dicht
Dat ruimt straks lekker op. Ff een gat graven en met de bulldozer aan de gang, dan zie je er meteen niks meer van.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af wie ze hier nou het meest mee hebben..
Nee.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:36 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou ik denk ons.
Ken je die gast die zichzelf in brand stak in China?
Ja?
quote:Hungary has closed the main migrant crossing point on the border with southern neighbor Serbia, the country’s Transport Authority announced on Tuesday.
Hungarian soldier carries barbed wire for a fence under construction along the border with Serbia near the migrant collection point in Roszke, Hungary, September 14, 2015
The airspace will remain closed in a 20 km area along the Serbian border up to a height of 1,350 meters as Hungarian authorities are moving ahead with a crackdown on record numbers of migrants streaming into the European Union.
The closure is aimed at ensuring that police, the army and ambulance services can use the airspace to perform duties linked to handling the migrant crisis, the Transport Authority said in a statement.
The closure will remain in effect until further notice, and it will not affect scheduled international passenger flights, they added.
Hungarian police rounded up 9,380 migrants who were crossing into the country from Serbia on Monday, the highest daily figure this year, the police said on Tuesday.
Nou het zou eens de druppel kunnen zijn als er mensen gaan sterven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee.
[Heb ik daarmee mijn eigen vraag beantwoord?]
Oh.. ja..quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou het zou eens de druppel kunnen zijn als er mensen gaan sterven.
Die Islamieten boeit het geen reet of ze levend of dood zijn. Hongerstaking, 100 dooie moslims en de hele handel gaat helemaal loos.
Gutmenschen tegen de Grenzendichttimmeraars.
PS.
Dat voorbeeld ken ik bij nader inzien eigenlijk ook niet, beetje dom wel
Tja, straks gaan ze nog met poep smijten, dat wil je nietquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:39 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Man met bezem en schep aan het opruimen![]()
[ afbeelding ]
Nee hoor, dit is totaal niet ontwrichtend voor een land of Europa.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:39 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Man met bezem en schep aan het opruimen![]()
[ afbeelding ]
Ach wel nee, over een dag of wellicht twee piepen ze wel anders.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:40 schreef Physsic het volgende:
[..]
Oh.. ja..
Ik geloof eigenlijk niet zo dat ze zichzelf daadwerkelijk doodverhongeren.
We zullen zien.
En dan begint de Hongaarse politie;quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:42 schreef GeenInspiratie. het volgende:
[..]
Ach wel nee, over een dag of wellicht twee piepen ze wel anders.
De ontwrichting komt vooral door de acties, of juist het gebrek aan slagvaardigheid van de EU.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is totaal niet ontwrichtend voor een land of Europa.
Je geeft zelf al antwoord.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:44 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Wat proberen ze nu eigenlijk hiermee te bereiken? Je kunt wel een eeuwigheid dit blijven schreeuwen maar alsof de Hongaren nu het hek openen voor hen.
Denk het niet. Met zoveel zijn ze niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:45 schreef theNull het volgende:
Ik denk dat ze het hek wel zullen gaan bestormen.....
Dan maken ze het hek kapot en zitten ze zeker 5 jaar in Hongarijequote:Op dinsdag 15 september 2015 21:45 schreef theNull het volgende:
Ik denk dat ze het hek wel zullen gaan bestormen.....
Ik twijfel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De ontwrichting komt vooral door de acties, of juist het gebrek aan slagvaardigheid van de EU.
twitter:Elsevier twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 21:44:04.@DellaVia bij de Hongaars-Servische grens: 'Nog steeds komen er bussen uit Belgrado met nieuwe migranten aan.' reageer retweet
Volgende stap is dat Servië niemand meer binnenlaat.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:53 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Elsevier twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 21:44:04.@DellaVia bij de Hongaars-Servische grens: 'Nog steeds komen er bussen uit Belgrado met nieuwe migranten aan.' reageer retweet
Dus Servie doet zelf ook niks om die mensenmassa kleiner te laten worden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:53 schreef Houtenbeen het volgende:
http://www.rt.com/on-air/hungarian-border-police-refugees/quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Iemand nog een linkje naar een live stream?
Serviërs zijn toch gek op moslims?quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgende stap is dat Servië niemand meer binnenlaat.
Zenk joequote:Op dinsdag 15 september 2015 21:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij postte je hetzelfde wat ik hierop wil antwoorden: Ik weet ook niet wat de oplossing is voor dit probleem.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:49 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik twijfel.
Als de EU nu een duidelijk besluit zal nemen, zoals:
Niemand komt er meer in. Mensen die asiel willen aanvragen, sturen maar een brief vanuit buiten de EU.
Zou het dan morgen 'opgelost' zijn?
Ik denk dat de migranten het alleen gaan accepteren als ze zelf een land mogen uitkiezen en dat daar dan een mooi opgemaakt bed klaarstaat.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:56 schreef SuicideErrorist het volgende:
Kwam dit net tegen op GeenStijl:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/RudawEnglish/videos/854281454679759/
Edit: Filmpje is van 10 september.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe zit het nu aan de border Servie-Macedonie eigenlijk? Al hetgeen nu aan de zuidgrens binnenkomt, hoopt zich aan de noordkant van het land op. Of heeft Servie die grens zelf ook dichtgegooid?
Oh ze hebben ook nog een megafoon uit de brandende huizen weten te redden gelukkig.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja, precies. Er zijn genoeg mensen die veel internationale kennis hebben (waar ze vooral vandaan komen, kwaliteit van leefomgeving daar etc) en veel beter over zo'n oplossing kunnen nadenken dan ik.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Volgens mij postte je hetzelfde wat ik hierop wil antwoorden: Ik weet ook niet wat de oplossing is voor dit probleem.
Maar ja, ik verdien per maand bij lange na niet bruto het bedrag wat een beetje EU politicus makkelijk per maand alleen al aan declaraties binnenhaalt. Juist in dit soort tijden verwacht je dat de bazen opstaan en slagvaardig handelen.
Maar ik denk wel dat je duidelijk moet zijn. Merkel zegt: kom maar, we lossen het wel op. En hongarije zegt: Flikker op. En de rest van de lidstaten zwemt er een beetje tussenin. De radeloosheid is beschamend.
En alweer steeds de moeders met kinderen in beeld. Dat het voornamelijk om mannen gaat laten ze niet zien. Maar als ze deze beelden ook uitgebreid laten zien in de landen waar deze mensen vandaan komen dan komen die mss tot bezinning. Wie sleept nu zijn kind mee in zo n chaos ?quote:
Dat eeuwige het zijn alleen maar mannen argument. Heb je er welles over nagedacht waarom dat misschien is?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En alweer steeds de moeders met kinderen in beeld. Dat het voornamelijk om mannen gaat laten ze niet zien. Maar als ze deze beelden ook uitgebreid laten zien in de landen waar deze mensen vandaan komen dan komen die mss tot bezinning. Wie sleept nu zijn kind mee in zo n chaos ?
Wat in mij opkomt is dat ik het niet begrijp dat je aan de lopende band babies blijft maken als je in de ellende leeft.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En alweer steeds de moeders met kinderen in beeld. Dat het voornamelijk om mannen gaat laten ze niet zien. Maar als ze deze beelden ook uitgebreid laten zien in de landen waar deze mensen vandaan komen dan komen die mss tot bezinning. Wie sleept nu zijn kind mee in zo n chaos ?
Je kunt alleen hopen dat deze berichten ook het thuisfront van die mensen bereiken en ze vooral niet op dat bootje stappen, maar naar Libanon gaan o.i.d. Maar het feit dat Libanon er zonder morren een miljoen opvangt en de EU nu al verlamd is zegt genoeg.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:03 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, precies. Er zijn genoeg mensen die veel internationale kennis hebben (waar ze vooral vandaan komen, kwaliteit van leefomgeving daar etc) en veel beter over zo'n oplossing kunnen nadenken dan ik.
Maar dit werkt niet.
En wachten tot 8 oktober met een meeting maakt het ook alleen nog maar erger.
Ik heb inderdaad ook al een aantal keer gezegd dat die mensen een totaal verkeerd beeld hebben nu. Ze denken dat dit hek het enige is wat hun komst naar Duitsland tegenhoudt, terwijl ze nog een aantal van zulke grenzen moeten passeren.
Bovendien ís er ook in Duitsland geen opvang meer met de kwaliteit zoals ze die willen geven. In Oostenrijk werden ze een aantal dagen geleden ook gewoon achtergelaten in een ondergrondse parkeergarage, toen Duitsland toch opeens had besloten de deuren te sluiten.
In veel landen waar er geen sociaal vangnet door de overheid word gegeven zijn kinderen dat voor de oude dag van de ouders.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat in mij opkomt is dat ik het niet begrijp dat je aan de lopende band babies blijft maken als je in de ellende leeft.
Je kunt de kinderen beter achterlaten in Syrië inderdaad, daar is het een stuk rustiger.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom is datquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat eeuwige het zijn alleen maar mannen argument. Heb je er welles over nagedacht waarom dat misschien is?
quote:On Tuesday security forces stopped hundreds of would-be migrants as they tried to reach Turkey's western land border with Greece.
Als ze de Hongaren gaan dreigen met het looprek vermoed ik.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
En, wanneer gaat de poort weer open, denken jullie?
Ik zou me niet zo druk maken om mijn oudedag als mijn stad wordt platgebombardeerd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In veel landen waar er geen sociaal vangnet door de overheid word gegeven zijn kinderen dat voor de oude dag van de ouders.
Hier in Nederland vind ik het al twijfelachtig of je het je kind aan moet doen om geboren te worden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat in mij opkomt is dat ik het niet begrijp dat je aan de lopende band babies blijft maken als je in de ellende leeft.
Omdat ze hopen dat de man het gezin er later via officiële weg naartoe kan laten komen? Of omdat ze geen geld hebben om allemaal die tocht te maken? Of omdat ze denken dat de vrouwen en kinderen het niet gaan redden?quote:
Dan snap je ook dat ze weg gaan toch met hun kinderen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:11 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik zou me niet zo druk maken om mijn oudedag als mijn stad wordt platgebombardeerd.
Maar dat ben ik.
Dat is wel mijn gedachte nu. xDquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hier in Nederland vind ik het al twijfelachtig of je het je kind aan moet doen om geboren te worden.
Ja, die sneakten ze er ff tussendoorquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ah...ff hakbarren net... dat wekt vertrouwen.
Ja, maar was het +/-9maanden geleden nog gezellig daar dan?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dan snap je ook dat ze weg gaan toch met hun kinderen?
Ik heb het geluid uitgezet, begon agressief te worden van die kerel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ze willen geen eten en geen water. Niet geven dan.
Nee maar misschien hebben mensen hoop? Zomaar alles verlaten is geen makkelijke beslissing.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, maar was het +/-9maanden geleden nog gezellig daar dan?
Er zal vast een reden voor zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar misschien hebben mensen hoop? Zomaar alles verlaten is geen makkelijke beslissing.
Wie weet zaten ze toen nog in een relatief veilig gebied.
Maar ik deel je mening dat het onverantwoord is en onbegrijpelijk dat mensen in dat soort gebieden gewoon door blijven gaan met voortplanten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:13 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat is wel mijn gedachte nu. xD
Gelukkig hoef ik dat nu nog niet te beslissen.
Niet heel Syrië ligt al vanaf het begin in puin.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er zal vast een reden voor zijn.
Persoonlijk vind ik het wel kwalijk om kinderen te maken als je niet de ruimte/middelen/etc hebt om er fatsoenlijk voor te zorgen.
Maar dat vind ik ook voor die breezersletten hier in Nederland hoor.
"Oh, ja, nou, volgens de dokter had ik iets ofzo, waardoor ik niet zwanger zou kunnen worden ofzo..."
Maar hij wil geen water, daar komt ie vast nog wel op terugquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Is ie nu eindelijk stil? Zal wel erge dorst hebben gekregen van de gebler..
[ afbeelding ]
Hufters, hoe durven zequote:Op dinsdag 15 september 2015 22:18 schreef BarryOSeven het volgende:
Weet niet hoe dat zit met die hongerstaking
maar hier:
zitten er 2 snoeihard te kanen, vlak voor de camera
No food, plenty water.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:20 schreef Pek het volgende:
Als het nu keihard gaat regenen moet ik lachen
Vanaf zaterdag gaat het regenen dus kun je je helemaal gek lachenquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:20 schreef Pek het volgende:
Als het nu keihard gaat regenen moet ik lachen
Zag er net eentje een kapsalon klappenquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:18 schreef BarryOSeven het volgende:
Weet niet hoe dat zit met die hongerstaking
maar hier:
zitten er 2 snoeihard te kanen, vlak voor de camera
Krijg de tering man, jezus christ.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:25 schreef Pek het volgende:
Zegt hij nou dat er slechte Wifi ontvangst is?
Omdat ze het in Europa fijner lijkt dan daar waar ze vandaan komen ? (Ze springen daar lachend rond alsof het gewoon 1 groot avontuur voor ze is.)quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat eeuwige het zijn alleen maar mannen argument. Heb je er welles over nagedacht waarom dat misschien is?
Echt hèquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:28 schreef Physsic het volgende:
[..]
Lijkt een TV-interview met al die camera's en lampen.
Snel, alle kinderen naar voren.
NO FOOD NO WATA!quote:
quote:Le Pen: RIP Schengen
"Het is tijd om akte te nemen van het overlijden van Schengen." Dat zei Front National-leider Marine Le Pen vandaag in het Vlaams parlement in Brussel. Volgens haar bewijst de vluchtelingencrisis dat het Verdrag van Schengen niet werkt.
Le Pen was in Brussel op uitnodiging van de partij Vlaams Belang. Ze is naar eigen zeggen gekomen om te waarschuwen voor de vluchtelingencrisis. "We hebben de oplossingen en moed om de crisis te stoppen, in tegenstelling tot de Europese leiders", aldus Le Pen, die pleit voor dichte grenzen en het terugsturen van migranten.
De FN-leider zei dat de beslissing van de Duitse bondskanselier Angela Merkel het bewijs is dat het FN gelijk heeft. "We hebben jaren hiervoor gewaarschuwd, maar werden beledigd, aangevallen en aan de kant geschoven. Voor Merkel dienen de grenzen binnen de EU tot niets en is het vrij verkeer een basiswaarde van de Europese Unie. Maar als er problemen zijn, sluit zij de grenzen." (ANP)
http://www.powned.tv/nieu(...)en_rip_schengen.html
Dit lijkt mij idd niet zo vreemd?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat ze het in Europa fijner lijkt dan daar waar ze vandaan komen ? (Ze springen daar lachend rond alsof het gewoon 1 groot avontuur voor ze is.)
Een veilig stabiel leven ergens anders is ook in het belang van de kinderen.quote:Omdat moeders van kinderen het belang van het kind voor op stellen en dus blijven die op een plek die veiliger is voor kinderen ? In een opvangkamp of gewoon thuis. Afhankelijk van het feit of het om vluchtelingen gaat of niet.
Turkije zal er wel meer verstand van hebben, lijkt me.quote:Ankara has also made little concrete progress convincing western partners of the urgent need for a "safe zone" in northern Syria, where some refugees could be resettled. Western officials privately say any such plan is probably years away.
Die in Hongarije heb ik voor de camera zien klagen metquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:31 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
"we love Serbia" Blijf daar dan ...
Mij ook niet maar daar hoeft de EU toch niet in te trappen ?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit lijkt mij idd niet zo vreemd?
Nee maar dan moet je toch ook niet verbaasd zijn als mensen het proberen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mij ook niet maar daar hoeft de EU toch niet in te trappen ?
quote:Massale vechtpartij tussen vluchtelingen Duitsland
Twee groepen vluchtelingen zijn vandaag met elkaar op de vuist gegaan in een Duits aanmeldcentrum voor asielzoekers. Bij het uitdelen van eten raakten ongeveer 150 mensen in gevecht.
De vechtpartij brak uit nadat iemand in de rij wachtenden was voorgedrongen. Steeds meer mensen raakten bij het gevecht betrokken. Zeker negen mensen raakten gewond, van wie er zeven naar het ziekenhuis moesten.
De vechtpartij had plaats in Ellwangen, in de deelstaat Baden-Württemberg. 30 politieauto's en 100 agenten moesten eraan te pas komen om de vechtpartij te beëindigen.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)chtelingen-duitsland
twitter:RTLnieuws twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 22:36:35Grootscheepse knokpartij tussen vluchtelingen in Duits asielzoekerscentrum http://t.co/W6KFYPkdSz http://t.co/VbU6kvEtTY reageer retweet
quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:38 schreef BarryOSeven het volgende:
Iemand enig idee waar we de afgelopen 10 minuten naar hebben gekeken?
Hoopte eigenlijk op jou.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:33 schreef BarryOSeven het volgende:
Uit mijn beste Tsjechs of Hongaars hoorde ik dat ze iets over het Schengen akkoord hebben gezegd. Wat dat was weet ik niet.
Ze mag ik het graag zienquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:RTLnieuws twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 22:36:35Grootscheepse knokpartij tussen vluchtelingen in Duits asielzoekerscentrum http://t.co/W6KFYPkdSz http://t.co/VbU6kvEtTY reageer retweet
Servie zal er alles aan doen om de grens open te krijgen en gaat eten/drinken gevenquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:38 schreef BarryOSeven het volgende:
Iemand enig idee waar we de afgelopen 10 minuten naar hebben gekeken?
quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Servie zal er alles aan doen om de grens open te krijgen en gaat eten/drinken geven
Tuurlijk verbaast het me niks.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar dan moet je toch ook niet verbaasd zijn als mensen het proberen?
Het vorige bericht over Duitse opvang ging over de massale vrouwen&kinderverkrachtingen daar.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |