ja. mits het niet 1 van de uitzonderingen is zoals maatwerk heb je dat recht,.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:52 schreef Nemephis het volgende:
Kan iemand mij vertellen of ik inderdaad recht heb om het terug te sturen en om teruggave van geld te vragen?
Dat TS een topic op FOK! moest openen.quote:
ik wilde eerst even weten wat mijn rechten zijn, vandaar dit topic.quote:
De FAQ kon je alles vertellen over je rechten. 14 dagen retour sturen zonder opgave van reden. Volgens mij een Europese of anders een nl wet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:04 schreef Nemephis het volgende:
[..]
ik wilde eerst even weten wat mijn rechten zijn, vandaar dit topic.
Bedankt iedereen voor de reacties.
Vind het een beetje lullig voor de webwinkel, aan de andere kant, hadden ze het artikel maar in de goede categorie moeten zetten.
Dus.. de zender heeft een zender en een ontvanger gestuurd naar de ontvanger, te weten: jij. En nu wil de ontvanger de zender en de ontvanger terug naar de zender zenden. Als je dat gedaan hebt, heeft de zender dus de zender en de ontvanger ontvangen van de ontvanger van de zender en de ontvanger. (sorry, moest evenquote:Op dinsdag 15 september 2015 17:52 schreef Nemephis het volgende:
Een weekje geleden heb ik een zender en ontvanger in de aanbieding gekocht bij een Nederlandse webshop. Helaas de verkeerde: Ik kocht deze omdat die in de verkeerde categorie stond in de webshop, anders had ik het niet gekocht.
Nu zei een kennis dat ik het recht heb om het terug te sturen omdat het een koop op afstand betreft. Ik heb gekeken op de site van de Consumentenbond en het lijkt daar inderdaad op. Maar het was een aanbieding, ik weet niet of dat nog van invloed is.
Kan iemand mij vertellen of ik inderdaad recht heb om het terug te sturen en om teruggave van geld te vragen?
Dat maakt wat uit, omdat?quote:
Dus als er in de FAQ stond dat je eerst een drie keer de wereld rond moest op een skippybal en het dan mocht retourneren dan klopt dat?quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:05 schreef nelisb het volgende:
[..]
De FAQ kon je alles vertellen over je rechten. 14 dagen retour sturen zonder opgave van reden. Volgens mij een Europese of anders een nl wet.
Ik heb het van de zomer wel gehad, ik kon artikelen niet retourneren omdat ze uit de sale kwamen en in de voorwaarden had gestaan dat het dan niet kon. Ging die dag op vakantie dus heb het maar geaccepteerd en laten zitten, maakt nu ook weinig maar uit. Maar was het dus onzin?quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat maakt wat uit, omdat?
quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus.. de zender heeft een zender en een ontvanger gestuurd naar de ontvanger, te weten: jij. En nu wil de ontvanger de zender en de ontvanger terug naar de zender zenden. Als je dat gedaan hebt, heeft de zender dus de zender en de ontvanger ontvangen van de ontvanger van de zender en de ontvanger. (sorry, moest even)
Antwoord is idd Ja, zoals al enkele keren gezegd is.
Heb net even die FAQ nagekeken, en ze houden er wel wat andere voorwaarden op na dan die waarover de consumentenbond het heeft (7 dagen ipv 14 dagen recht op retourneren, geen verzendkosten terug).quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dus als er in de FAQ stond dat je eerst een drie keer de wereld rond moest op een skippybal en het dan mocht retourneren dan klopt dat?
Ja.quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:45 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik heb het van de zomer wel gehad, ik kon artikelen niet retourneren omdat ze uit de sale kwamen en in de voorwaarden had gestaan dat het dan niet kon. Ging die dag op vakantie dus heb het maar geaccepteerd en laten zitten, maakt nu ook weinig maar uit. Maar was het dus onzin?
Schraalquote:
7 dagen was vroeger, zeker niet al te grote websites zijn niet zo snel met het aanpassen van dat soort gegevens. (vaak hebben ze ook geen idee hoequote:Op dinsdag 15 september 2015 18:46 schreef Nemephis het volgende:
[..]![]()
![]()
Laat ik dat maar niet in de mail aan de winkel zetten
[..]
Heb net even die FAQ nagekeken, en ze houden er wel wat andere voorwaarden op na dan die waarover de consumentenbond het heeft (7 dagen ipv 14 dagen recht op retourneren, geen verzendkosten terug).
Heb ze al een mail gestuurd waarheen ik het terug kan zenden, benieuwd naar de reactie (al verwacht ik geen rare dingen).
Was idd vroeger 7 dagen, verzendkosten moeten ze ook wel terugbetalen dacht ik? Retourkosten terugbetalen hoeft dan weer niet mits dat van te voren aangegeven is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 19:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
7 dagen was vroeger, zeker niet al te grote websites zijn niet zo snel met het aanpassen van dat soort gegevens. (vaak hebben ze ook geen idee hoe)
Alleen wanneer je niet meerdere artikelen hebt gekocht. Bijvoorbeeld, ikzelf krijg de verzendkosten niet terug want ik heb ook nog een LiPo-batterij en lader daarvoor erbij gekocht.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:38 schreef tombolafan het volgende:
verzendkosten moeten ze ook wel terugbetalen dacht ik?
ah ja maar dat vind ik ook wel logisch danquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:45 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Alleen wanneer je niet meerdere artikelen hebt gekocht. Bijvoorbeeld, ikzelf krijg de verzendkosten niet terug want ik heb ook nog een LiPo-batterij en lader daarvoor erbij gekocht.
Ik vind het al netjes dat je Überhaupt die verzendkosten terug kan krijgen, een bestelling op zich doe je toch niet per ongeluk?quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:49 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ah ja maar dat vind ik ook wel logisch dan
Wil je zeggen van niet? Daar kom je dan verdomme wel een beetje laat mee. Ik heb al twee rondjes gedaan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus als er in de FAQ stond dat je eerst een drie keer de wereld rond moest op een skippybal en het dan mocht retourneren dan klopt dat?
Netjes? Wettelijk verplicht, erg rare verplichting naar mijn mening. Laat dat lekker aan de webwinkels zelf over. (Middels deze wet kan je webwinkels duperen, vooral de kleintjes zijn de sigaar)quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:51 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik vind het al netjes dat je Überhaupt die verzendkosten terug kan krijgen, een bestelling op zich doe je toch niet per ongeluk?
Bij mijn weten is de termijn zelfs 3 maanden als de webwinkel niet spreekt over je recht op ruilen, of daarbij verkeerde info geeft.quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:48 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Schraal
Maar goed om te weten voor een volgende keer.
Het zijn de zender + ontvanger in deze post (foto's)quote:Op woensdag 16 september 2015 07:36 schreef sanger het volgende:
Wat voor zender en ontvanger zijn het? Ik ben nog op zoek naar leuk reservesetje
Voor mij verkeerde merk helaas. Moet Futaba (of Robbe) zijnquote:Op woensdag 16 september 2015 10:53 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Het zijn de zender + ontvanger in deze post (foto's)
type Hype ST6DF
Zender = 5 kanaals
Ontvanger = 6 kanaals
Ja dat had ik dusquote:Op woensdag 16 september 2015 11:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Voor mij verkeerde merk helaas. Moet Futaba (of Robbe) zijn
Staat genoeg op inderdaad, maar of te duur (voor 2e hands) of net niet het type waar ik mee uit de voeten kan.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:20 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ja dat had ik dusalleen voor mij moet het Spektrum zijn
Heb je al op MP gekeken? Ik geloof dat ik daar Robbe-spul te koop heb zien staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |