abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156191268
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 september 2015 08:56 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Doen wat goed voelt. Voelt het niet goed, dan gewoon lekker stoppen. En wat betreft de overbelasting. Kan ook een combi zijn van voetballen samen met het snel opbouwen van hardlopen hè?
Bedankt. Ja, het heeft natuurlijk ook invloed op elkaar, daar geef ik je gelijk in. Ik denk wel dat het voetbal de grootste kans op blessure voor mij betekend.

Wat misschien ook meespeelt in mijn keuze voor een marathon zo kort af. Na 11 oktober zal ik i.v.m. werk voor zo'n 2 maanden niet kunnen hardlopen/sporten. Ik zie dit persoonlijk een beetje als een verplichte herstelperiode, waardoor ik wel het idee heb dat ik na die marathon eventuele blessures wel zal overleven.
pi_156191397
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 08:56 schreef Guard het volgende:
Das geen apk meer maar een grote beurt L_T :o
Mja, het 'voordeel' is gelukkig dat het een structureel probleem is en geen acute overbelasting of zo. Dus ik kan gewoon blijven lopen, alleen voor de toekomst is het wel nodig dat ik er hard aan ga werken. En voor nu gewoon wat extra focus op herstel..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 18 september 2015 @ 09:10:41 #228
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_156191452
over herstel en blessures gsproken, nog 1 nachtje slapen en dan ga ik weer proberen te lopen..... vanavond vroeg naar bed :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator vrijdag 18 september 2015 @ 09:12:54 #229
155227 crew  Guppy
dus
pi_156191499
Spannond!! *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 18 september 2015 @ 09:16:46 #230
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_156191574
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 08:53 schreef Doncamatic het volgende:
Voor mij ook een lichte tegenvaller. Heb gisteren tijdens een rustige training voetbal toch weer mijn linker hamstring overbelast.Heb die hamstring al meerdere keren overbelast afgelopen jaren nadat ie één keer zwaar beschadigd was.

Had er de afgelopen weken tijdens het hardlopen zelf totaal geen last van, niet tijdens 17km duurloop en niet tijdens 7 km tempoloop. Met voetballen is het toch een ander verhaal: te veel sprinten en acceleratie, waardoor ik het weer ging voelen.

Gelukkig lijkt het mee te vallen. Kan gewoon lopen zonder iets te voelen. Heb besloten om tot 11 oktober niet meer te voetballen. Daarnaast ga ik me meer focussen op de duurloop, om de belasting op de hamstring relatief laag te houden ten opzichte van tempolopen en acceleraties.

Voor nu even rust houden, oefeningen doen tot ik de pijn niet meer voel, en dan rustig aan een duurloop beginnen. Wil nog steeds aankomende maandag richting de 25km duurloop, al is het in een nog rustiger tempo. Of is dit heel dom?
Ik heb mijn twijfels over of je met oefeningen iets overbelasts kunt helen, maar goed ik heb het idee dat je sowieso de Marathon gaat lopen ongeacht allerlei adviezen.
Anyway, gaat het fout dan leer je daarvan, gaat het goed ben je blij dat je de M gelopen hebt. :)
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  vrijdag 18 september 2015 @ 09:18:07 #231
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_156191606
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Spannond!! *O*
voelt goed maar toch een beetje zenuwachtig :D
  vrijdag 18 september 2015 @ 09:20:46 #232
124676 RobertoCarlos
pi_156191661
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:18 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

voelt goed maar toch een beetje zenuwachtig :D
zul je zien: lig je de hele nacht wakker van de spanning ;)
pi_156191670
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:16 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik heb mijn twijfels over of je met oefeningen iets overbelasts kunt helen, maar goed ik heb het idee dat je sowieso de Marathon gaat lopen ongeacht allerlei adviezen.
Anyway, gaat het fout dan leer je daarvan, gaat het goed ben je blij dat je de M gelopen hebt. :)
Ja, met die zin bedoel ik meer: voor nu de spieren masseren. Als ik het nu nog doe voel ik af en toe de overbelasting. Als dat minder wordt durf ik weer een rondje te lopen.

En wat betreft de marathon moet ik je gelijk geven. Ik weet dat het onverstandig is maar er zal iets meer voor nodig zijn om me uit die race te halen. De volgende marathon waar ik me voor ga inschrijven zal overigens wel een goede voorbereiding krijgen. Zit al te kijken naar Rotterdam 2016. Mocht 11 oktober niet compleet verwoestend zijn, ga ik me daarop richten.
  vrijdag 18 september 2015 @ 09:23:05 #234
124676 RobertoCarlos
pi_156191723
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:20 schreef Doncamatic het volgende:

[..]

Ja, met die zin bedoel ik meer: voor nu de spieren masseren. Als ik het nu nog doe voel ik af en toe de overbelasting. Als dat minder wordt durf ik weer een rondje te lopen.

En wat betreft de marathon moet ik je gelijk geven. Ik weet dat het onverstandig is maar er zal iets meer voor nodig zijn om me uit die race te halen. De volgende marathon waar ik me voor ga inschrijven zal overigens wel een goede voorbereiding krijgen. Zit al te kijken naar Rotterdam 2016. Mocht 11 oktober niet compleet verwoestend zijn, ga ik me daarop richten.
Succes! En loop desnoods een langzamer tempo 6 a 6:30 min/km of zo, is ook echt niks mis mee
  vrijdag 18 september 2015 @ 09:24:21 #235
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_156191747
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

zul je zien: lig je de hele nacht wakker van de spanning ;)
:D
pi_156192217
Lullig allemaal die blessures! hopelijk valt het wat mee! Iedereen is te fanatiek hier ;-)
  vrijdag 18 september 2015 @ 09:54:30 #237
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_156192460
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:45 schreef mytec het volgende:
Lullig allemaal die blessures! hopelijk valt het wat mee! Iedereen is te fanatiek hier ;-)
mijn 'blessure' kwam niet helemaal als een verrassing dus zet ik het meer onder het kopje herstel dan een blessure die uit het niets de kop op stak
pi_156192923
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 08:53 schreef Doncamatic het volgende:
Voor mij ook een lichte tegenvaller. Heb gisteren tijdens een rustige training voetbal toch weer mijn linker hamstring overbelast.Heb die hamstring al meerdere keren overbelast afgelopen jaren nadat ie één keer zwaar beschadigd was.

Had er de afgelopen weken tijdens het hardlopen zelf totaal geen last van, niet tijdens 17km duurloop en niet tijdens 7 km tempoloop. Met voetballen is het toch een ander verhaal: te veel sprinten en acceleratie, waardoor ik het weer ging voelen.

Gelukkig lijkt het mee te vallen. Kan gewoon lopen zonder iets te voelen. Heb besloten om tot 11 oktober niet meer te voetballen. Daarnaast ga ik me meer focussen op de duurloop, om de belasting op de hamstring relatief laag te houden ten opzichte van tempolopen en acceleraties.

Voor nu even rust houden, oefeningen doen tot ik de pijn niet meer voel, en dan rustig aan een duurloop beginnen. Wil nog steeds aankomende maandag richting de 25km duurloop, al is het in een nog rustiger tempo. Of is dit heel dom?
Dit klinkt buitengewoon onverstandig. Nog nooit verder dan 17km gelopen, een sluimerende hamstringblessure en dan de marathon over drie weken? Dit is vragen om een blessures. Ik zou gewoon stoppen en volgend jaar met een goede voorbereiding Rotterdam gaan lopen.
Waarom moet je nu zo nodig nog dit jaar een marathon doen? Je loopt hem sowieso niet op een niveau dat je zou kunnen lopen, de kans dat je hem niet uitloopt is erg groot en dat je er een (flinke) blessure aan overhoudt ook. En dat is dan mogelijk niet een kleine blessure die met een maandje of twee rust weg is, maar ernstiger.
Ik snap echt niet waarom je dit zou willen.
pi_156193307
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:13 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Dit klinkt buitengewoon onverstandig. Nog nooit verder dan 17km gelopen, een sluimerende hamstringblessure en dan de marathon over drie weken? Dit is vragen om een blessures. Ik zou gewoon stoppen en volgend jaar met een goede voorbereiding Rotterdam gaan lopen.
Waarom moet je nu zo nodig nog dit jaar een marathon doen? Je loopt hem sowieso niet op een niveau dat je zou kunnen lopen, de kans dat je hem niet uitloopt is erg groot en dat je er een (flinke) blessure aan overhoudt ook. En dat is dan mogelijk niet een kleine blessure die met een maandje of twee rust weg is, maar ernstiger.
Ik snap echt niet waarom je dit zou willen.
Ik heb al meerdere keren meer dan 17km gelopen (3x mudrun van +/- 22 km). Daarnaast loop ik al 5 jaar hard, ben al vaker met blessures in aanraking gekomen, dus ik ben van de risico's op de hoogte. Ik weet wat mijn lichaam kan en heb er vertrouwen in.

Dat betekend niet dat ik het met je oneens ben: Ik zal er niet het uiterste uit kunnen halen en vraag teveel van mezelf, dat klopt allemaal. Er zijn risico's.

In verband met werk weet ik van te voren nooit zeker of ik op een marathon datum in NL ben, laat staan dat ik daarvoor volledig 4 maanden een schema kan lopen om voor te bereiden en voor een top tijd te gaan. In 2014 heb ik mezelf beloofd om in 2015 een marathon te lopen. De marathon van Eindhoven is mijn enige optie. Ik zou mijn pijlen kunnen richten op volgend jaar, maar dan is niks zeker, en kan alles alsnog in de soep lopen. Ik weet nu zeker dat ik de 11e zal kunnen lopen: dan maar met wat risico. Overigens is een voorbereiding als deze de best mogelijke voorbereiding voor mij in 2015 geweest. Binnen een jaar als dit past er simpelweg geen voorbereiding van 4 maanden tussen. Het is niet enorm verstandig, maar in mijn situatie is dit wat ik wil. Hopelijk is het zo wat duidelijker.

Wil niet de indruk geven dat ik met tunnelvisie die marathon inga, en jullie advies niet op prijs stel. Ik snap de zorgen en twijfels, en die deel ik ook. Daarom dus de komende periode extra voorzichtig, en zie een +4:00:00 tijd zeker niet als een failure. Het blijft daarentegen een mooi doel. (shoot for the stars.. :) )
  vrijdag 18 september 2015 @ 10:31:42 #240
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156193344
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:30 schreef Doncamatic het volgende:

[..]

Ik heb al meerdere keren meer dan 17km gelopen (3x mudrun van +/- 22 km). Daarnaast loop ik al 5 jaar hard, ben al vaker met blessures in aanraking gekomen, dus ik ben van de risico's op de hoogte. Ik weet wat mijn lichaam kan en heb er vertrouwen in.

Dat betekend niet dat ik het met je oneens ben: Ik zal er niet het uiterste uit kunnen halen en vraag teveel van mezelf, dat klopt allemaal. Er zijn risico's.

In verband met werk ben ik van te voren nooit zeker of ik op een marathon datum in NL ben, laat staan dat ik daarvoor volledig 4 maanden een schema kan lopen om voor te bereiden en voor een top tijd te gaan. In 2014 heb ik mezelf beloofd om in 2015 een marathon te lopen. Marathon van eindhoven wordt de enige optie. Ik zou mijn pijlen kunnen richten op volgend jaar, maar dan is dus niks zeker en kan alles alsnog in de soep lopen. Ik weet nu zeker dat ik de 11e zal kunnen lopen, dan maar met wat risico. Overigens is een voorbereiding als deze de best mogelijke voorbereiding voor mij in 2015. Binnen een jaar als dit past er simpelweg geen voorbereiding van 4 maanden tussen. Het is niet enorm verstandig, maar in mijn situatie is dit wat ik wil. Hopelijk is het zo wat duidelijker.

Wil net de indruk geven dat ik met tunnelvisie die marathon inga, en jullie advies niet op prijs stel. Ik snap de zorgen en twijfels, en die deel ik ook. Daarom dus de komende periode extra voorzichtig, en zie een +4:00:00 tijd zeker niet als een failure. Het blijft daarentegen een mooi doel. (shoot for the stars.. :) )
Hoe oud ben je eigenlijk?
F means you're fucked
pi_156193357
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:31 schreef YUR het volgende:

[..]

Hoe oud ben je eigenlijk?
23
pi_156193517
Ach uiteindelijk krijgen de meesten van ons blessures door training en niet door wedstrijden dus misschien heeft Doncamatic wel geluk :P

Ik denk wel dat je het allemaal een beetje zwart/wit stelt, je bent pas 23, de meeste recreanten lopers beginnen uberhaupt pas na hun 30e aan de marathon te denken. Daarnaast kun je ook zonder dat je 4 maanden een specifieke marathonvoorbereiding doet, zorgen dat je het komende jaar je basis verbreedt, dus regelmatiger trainen en lange duurlopen opbouwen zodat je elk weekend in principe een 20+er rent/zou kunnen rennen. Dan hoef je nog maar weinig extra werk te doen om je voor te bereiden op een specifieke marathon.

Maar goed, ik ben wel bereid naar de uitkomsten van dit experiment, dus als jij de risico's wilt nemen ben ik erg benieuwd hoe de vorderingen gaan ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 18 september 2015 @ 10:44:11 #243
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156193551
Ik vind het een grove onderwaardering van iedereen die met een bloedfanatieke serieuze training toch een tijd van 4 uur nog wat liep. 17 km hardlopen staat zo verschrikkelijk ver weg van die afstand die je moet gaan afleggen. Maar echt, de enige manier om daar achter te komen, is het doen. En je denkt blijkbaar niet verder dan de eindstreep, en dat doen wij hier wel. Want hardlopers!

Afijn, over afstanden gesproken. Hoe zeer ik die HM op de veluwe ook wil en zou kunnen lopen... Ik besef me dat ik momenteel echt heel erg goed in vorm ben, alleen niet voor een HM afstand. Waarom zou ik dan een HM doen en niet gewoon gaan voor een supergoede 10 km? Aan de andere kant voelt me nu 'terugtrekken' alweer een beetje laf.
pi_156193568
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:32 schreef Doncamatic het volgende:

[..]

23
Waarom niet gewoon lekker 5 en 10k's gaan lopen dan en daar beter in proberen te worden. Een 10k onder de 40 minuten vind ik een mooiere prestatie dan een marathon boven de 4 uur. Je hebt nog zat tijd om ooit eens marathons te gaan lopen, als je boven de 30 bent ofzo :P.
pi_156193574
Ik snap niet zo waar dan de obsessie voor een marathon lopen vandaan komt. Als je weinig tijd hebt voor een goede voorbereiding, dan kun je beter op kortere afstanden richten. Die marathon komt later wel
pi_156193587
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:44 schreef Quoi het volgende:
erwaardering van iedereen die met een bloedfanatieke serieuze training toch een tijd van 4 uur nog wat liep. 17 km hardlopen staat zo verschrikkelijk ver weg van die afstand die je moet gaan afleggen. Maar echt, de enige manier om daar achter te komen, is het doen. En je denkt blijkbaar niet verder dan de eindstreep, en dat doen wij hier wel. Want hardlopers!

Afijn, over afstanden gesproken. Hoe zeer ik die HM op de veluwe ook wil en zou kunnen lopen... Ik besef me dat ik momenteel echt heel erg goed in vorm ben, alleen niet voor een HM afstand. Waarom zou ik dan een HM doen en niet gewoon gaan voor een supergoede 10 km? Aan de andere kant voelt me nu 'terugtrekken' alweer een beetje laf.
Tja, toch zijn er ook verschillen in aanleg en zijn er ook genoeg lui die met slechte voorbereiding een sub4 lopen. Ik vind het ook irritant maar zo is het nou eenmaal :P Eventueel wel met alle negatieve gevolgen achteraf van dien, en voor elke geluksvogel die hem op karakter/talent uitloopt is er ook één die voor het HM punt al strandt, maar goed.

Over je dilemma: moeilijke beslissing! Gezien de type trainingen die je de laatste tijd gedaan hebt is een 10km misschien leuker, aan de andere kant ga je het niet echt als keiharde wedstrijd doen toch, maar meer als je eerste lange trail ervaring met nieuwe schoenen? Die HM loop je ook wel uit als je het op duurlooptempo doet.
  vrijdag 18 september 2015 @ 10:47:51 #247
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156193614
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tja, toch zijn er ook verschillen in aanleg en zijn er ook genoeg lui die met slechte voorbereiding een sub4 lopen. Ik vind het ook irritant maar zo is het nou eenmaal :P Eventueel wel met alle negatieve gevolgen achteraf van dien, en voor elke geluksvogel die hem op karakter/talent uitloopt is er ook één die voor het HM punt al strandt, maar goed.

Over je dilemma: moeilijke beslissing! Gezien de type trainingen die je de laatste tijd gedaan hebt is een 10km misschien leuker, aan de andere kant ga je het niet echt als keiharde wedstrijd doen toch, maar meer als je eerste lange trail ervaring met nieuwe schoenen? Die HM loop je ook wel uit als je het op duurlooptempo doet.
Nopes. Hoge Veluwe is asfalt, met af en toe een zandpaadje.
  vrijdag 18 september 2015 @ 10:48:45 #248
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156193643
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:44 schreef Quoi het volgende:
Ik vind het een grove onderwaardering van iedereen die met een bloedfanatieke serieuze training toch een tijd van 4 uur nog wat liep. 17 km hardlopen staat zo verschrikkelijk ver weg van die afstand die je moet gaan afleggen. Maar echt, de enige manier om daar achter te komen, is het doen. En je denkt blijkbaar niet verder dan de eindstreep, en dat doen wij hier wel. Want hardlopers!

Ik vind het niet laf, eigenlijk juist best sterk. En het zal je een flinke opluchting geven als je de knoop hebt doorgehakt...dat weet ik nu ook uit ervaring
F means you're fucked
pi_156193657
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:47 schreef Quoi het volgende:

[..]

Nopes. Hoge Veluwe is asfalt, met af en toe een zandpaadje.
Dat was het 2 jaar geleden. Vorig jaar zat er een zandpad van 1km in, klaagde Zwabber gister tegen mij, toen bleek dat de route die ik had uitgezet ons een ruiterpad opstuurde.
  vrijdag 18 september 2015 @ 10:50:02 #250
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156193668
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:45 schreef Mr.B. het volgende:
Ik snap niet zo waar dan de obsessie voor een marathon lopen vandaan komt. Als je weinig tijd hebt voor een goede voorbereiding, dan kun je beter op kortere afstanden richten. Die marathon komt later wel
Dit ja. Ik meen dat de gemiddelde leeftijd bij de marathon om en nabij de 43 ligt (al zal dat inmiddels misschien ietsje lager zijn).
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')