De meeste zeggen altijd dat Air France de KLM kapot maakt, maar hoe dan precies??? De KLM maakt nog steeds elk jaar winst(wordt wel steeds minder), krijgt binnenkort een jongere vloot. Natuurlijk zijn er wat baantjes van Nederland naar Frankrijk gegaan, maar dat is logisch als je fuseert en het gehele hoofdkantoor in Frankrijk staat. Dat KLM nu ineens 25% van de managers aan de kant wil gaan zetten hadden ze al moeten doen voordat ze samen gingen met Air France zoals wel meerdere dingen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:08 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Denk het ook niet. Maar er zal wel een nieuwe maatschappij komen in plaats van de KLM als Air France verder KLM kapot wil maken en vandaar de KLM helemaal opgeslokt wordt door Air France.
Okay, dan is wel op zich wel slim van Air France dat de Franse tak helemaal van merknaam converteert naar merk KLM France, bijvoorbeeld. Dan is op zich een maatschappij die helemaal op een systeem berust zoals op gelijkstaand aan alle klassen die KLM Holland heeft. En dan is ook op zich niet vreemd dat de merknaam Air France minder populair dan de KLM zelf, want Air France heeft duidelijk veel oudere vloot dan de KLM met vooral veel Airbussen. En Fransen zijn niet zo erg happy om investeren in een nieuwe producten, wat de KLM nu ook bezig zijn met nieuwe World Business Class installeren in haar eigen vliegtuigen. En Air France berust nog steeds op veel luxere First Class, oudere Business Class dan de kLM en matige Economy Class dan de KLM, dat is behoorlijk wel een groot verschil tussen die twee maatschappijen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:16 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
De meeste zeggen altijd dat Air France de KLM kapot maakt, maar hoe dan precies??? De KLM maakt nog steeds elk jaar winst(wordt wel steeds minder), krijgt binnenkort een jongere vloot. Natuurlijk zijn er wat baantjes van Nederland naar Frankrijk gegaan, maar dat is logisch als je fuseert en het gehele hoofdkantoor in Frankrijk staat. Dat KLM nu ineens 25% van de managers aan de kant wil gaan zetten hadden ze al moeten doen voordat ze samen gingen met Air France zoals wel meerdere dingen.
Air France investeert ook nog aardig wat, zijn alle cabines aan het verbouwen(zelfs nieuwere First Class), op dit moment de boeing 777's (dit wordt ook deels door KLM gedaan hier in Nederland), hierna komen de a330's en a380's. Nieuwe vliegtuigen willen ze net zo graag als KLM, maar moeten er geld voor vrijmaken, wat nu dus niet lukt door de mislukte CAO.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:23 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, dan is wel op zich wel slim van Air France dat de Franse tak helemaal van merknaam converteert naar merk KLM France, bijvoorbeeld. Dan is op zich een maatschappij die helemaal op een systeem berust zoals op gelijkstaand aan alle klassen die KLM Holland heeft. En dan is ook op zich niet vreemd dat de merknaam Air France minder populair dan de KLM zelf, want Air France heeft duidelijk veel oudere vloot dan de KLM met vooral veel Airbussen. En Fransen zijn niet zo erg happy om investeren in een nieuwe producten, wat de KLM nu ook bezig zijn met nieuwe World Business Class installeren in haar eigen vliegtuigen. En Air France berust nog steeds op veel luxere First Class, oudere Business Class dan de kLM en matige Economy Class dan de KLM, dat is behoorlijk wel een groot verschil tussen die twee maatschappijen.
Je weet het ook dat Franse vakbonden zeer machtig zijn in Frankrijk als het om CAO voor de personeel van Air France gaat en ze gaan proberen de managers de mond snoeren wat de vakbond graag wil. De vakbond in Frankrijk wil graag de baas zijn in het bedrijf wat het ook ze vechten voor betere posities van zijn lieden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:39 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Air France investeert ook nog aardig wat, zijn alle cabines aan het verbouwen(zelfs nieuwere First Class), op dit moment de boeing 777's (dit wordt ook deels door KLM gedaan hier in Nederland), hierna komen de a330's en a380's. Nieuwe vliegtuigen willen ze net zo graag als KLM, maar moeten er geld voor vrijmaken, wat nu dus niet lukt door de mislukte CAO.
Dan had je al geen KLM blauw meer gezien op Schiphol.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:47 schreef Ven1972 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)cties_Fransen__.html
En ik neem aan dat BA toch beter bij de KLM past dan bij Air France.
Denk je dat Britten veel agressiever zouden zijn dan de Fransen als om KLM ging?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dan had je al geen KLM blauw meer gezien op Schiphol.
Van wat ik ooit heb gelezen had KLM onder BA vooral feeder geworden voor BA longhaul en dat KLM dan écht ten dienste had gestaan van BA.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:51 schreef Ven1972 het volgende:
Denk je dat Britten veel agressiever zouden zijn dan de Fransen als om KLM ging?
Klopt, KLM heeft nu heel veel profijt van de fusie met Air France, maar we zien dat het ook nu slechter gaat met Air France zelf. En namelijk maakt KLM nog wel winst onder KLM-Air France. Wat ik ook mij afvraag is dat Air France ook bleef vliegen op verschillende routes die veel verlies maakte voor de fusiebedrijf. En natuurlijk kregen de KLM en Air France ook veel concurrentie op Europese lijndiensten van low-costmaatschappijen zoals RyanAir, EasyJet, , Vueling en WizzAir. Als antwoord hebben Air France en Transavia Nederland een dochtermaatschappij opgericht die naar filosofie van Transavia zelf: Transavia France die vanuit Parijs Orly de vluchten uitvoert naar zakelijke en vakantiebestemmingen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Van wat ik ooit heb gelezen had KLM onder BA vooral feeder geworden voor BA longhaul en dat KLM dan écht ten dienste had gestaan van BA.
Nu opereren AF en KLM nog enigszins hun eigen diensten maar met codeshares.
Je moet ook niet vergeten dat toen AF en KLM fuseerden KLM er veel slechter voor stond dan nu (en dan AF).
Pretty much. BA wilde niet fuseren met KLM. BA wilde KLM domweg overnemen. Alles zou BA worden met een Nederlandse dochteronderneming waar de open skies (NL-US) rechten in zouden komen (alsof de US dat had geaccepteerd).quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:51 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Denk je dat Britten veel agressiever zouden zijn dan de Fransen als om KLM ging?
Ok ik snap het wel, Ik zal wel korte zinnen wel maken dat is op zich wel veel begrijpelijker.quote:Op zondag 4 oktober 2015 09:06 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ji moet niet zulke lange zinnen willen gebruiken..
De Boeing 767 vlucht en een A319 vlucht zijn geannuleerd. Dus even extra passagiers meenemen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:25 schreef zlotka het volgende:
Vanwaar de BA 77W op Schiphol? Gebeurt niet zo vaak dacht ik?
Tnx.quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:30 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De Boeing 767 vlucht en een A319 vlucht zijn geannuleerd. Dus even extra passagiers meenemen.
En nee, die komen niet vaak op Schiphol.
2e stream zie je de kist rechts staan : http://www.atcbox.com/airportcams/quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:34 schreef zlotka het volgende:
Tnx.
Jammer dat het donker is, had wel foto's willen zien
Martinair stop gewoon met bestaan?quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:50 schreef Mikey92 het volgende:
Het wordt binnenkort aardig druk op schiphol met vliegtuigen die uit dienst gaan(terug naar de lease maatschappij/woestijn of nieuwe eigenaar) en kisten die weer nieuw in dienst komen.
De A330-200's van KLM gaan nu langzamerhand stuk voor stuk terug naar de lease maatschappij:
PH-AOH p/o Dec2015
PH-AOI p/o Feb2016
PH-AOK p/o May2016
PH-AOL p/o Feb2016
De MD11's van Martinair gaan eruit(weet niet precies of die in bezit zijn of lease)
PH-MCY p/o Jan2016
PH-MCP p/o Apr2016
PH-MCU p/o May2016
PH-MCW p/o May2016
De B747-400M(die volgens mij in bezit zijn van KLM)de eerst zou eerst al dit jaar gaan, maar doordat ze in bezit zijn kunnen ze wat meer schuiven met uitfaseren, dus kan zomaar weer veranderen.
PH-BFM p/o Jan2016
PH-BFO p/o Jan2016
De Fokker 70's gaan nu ook in rap tempo de vloot verlaten. Volgens mij wordt de 1e binnenkort gesloopt in Norwich, waarvan de staart ergens op Schiphol-Oost komt te staan als ik het goed heb... wanneer ze allemaal vertrekken heb ik helaas niet, zal niet zoveel verschillen met de invoering van de Embrear 170.
Van de Fokkers zijn er 7 verkocht aan Air Niugini en voor 5 is een letter of intent getekend met Inselair.
Voor de Fokkers in de plaats komen 17 Embrear's terug, 2x 190's en 15x 170's.
December 2015: 2x 190's: PH-EXE & PH-EXF
2016: 4x 170's
2017: 7x 170's
2018: 4x 170's
Voor de A330-200's en B747's komen de komende jaren B777's & B787's terug
2015: 2x B787-9
2016: 2x B777-300 & 6x B787-9
2017: 2x B777-300(de laatste 2) en 2x 787-9
2018: 1x B787-9
2019: 1x B787-9
2020: 3x B787-10
2021: 3x B787-10
2022: 1x B787-9
2023: 1x B787-9
2024: 1x B787-9
Meeste is van Scramble geplukt.
De BFP, U en V zijn geleased. De laatste nog 8 jaar! Ik zie overigens de BFC nog tussen de M en O voor uitfasering. Eerst de AOH en dan de BFM meen ik me te herinneren en dan BFC, BFO en AOI.quote:[b]Op
De B747-400M(die volgens mij in bezit zijn van KLM)de eerst zou eerst al dit jaar gaan, maar doordat ze in bezit zijn kunnen ze wat meer schuiven met uitfaseren, dus kan zomaar weer veranderen.
PH-BFM p/o Jan2016
PH-BFO p/o Jan2016
De BFC is alweer wat naar achter geschoven schijnt het,quote:Op zondag 4 oktober 2015 21:47 schreef inkjet het volgende:
[..]
De BFP, U en V zijn geleased. De laatste nog 8 jaar! Ik zie overigens de BFC nog tussen de M en O voor uitfasering. Eerst de AOH en dan de BFM meen ik me te herinneren en dan BFC, BFO en AOI.
Alledrie in eigendom van KLM.quote:Op zondag 4 oktober 2015 21:47 schreef inkjet het volgende:
De BFP, U en V zijn geleased. De laatste nog 8 jaar!
Jep.quote:Ik zie overigens de BFC nog tussen de M en O voor uitfasering. Eerst de AOH en dan de BFM meen ik me te herinneren en dan BFC, BFO en AOI.
Klopt, -BFC zou december dit jaar de vloot verlaten maar is dus verschoven naar januari 2016.quote:Op zondag 4 oktober 2015 21:51 schreef Mikey92 het volgende:
De BFC is alweer wat naar achter geschoven schijnt het,
Overigens net als de uitfasering van de eerste 747 die eigenlijk nog dit jaar geplant stond.
Korean op 4!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |