Moet je wel bewijs hebben.quote:Op maandag 14 september 2015 22:10 schreef DJKoster het volgende:
Je ex-'baas' deze link sturen: http://www.belastingdiens(...)fraude/fraude_melden
Dat dus. Als je het ook maar enigszins aannemelijk kunt maken dat je daar gewerkt hebt, zou ik nog één keer schriftelijk je werkgever vragen om het geld (wit!) over te maken, zo niet direct naar een advocaat. Als je geen rechtbijstand hebt, kun je ook even langs het Juridisch Loket lopen om advies in te winnen.quote:Op maandag 14 september 2015 22:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Je hebt dus geen bewijs dat je er gewerkt hebt?
En iemand die je daar heeft zien werken? Buren, klanten, vrienden? Bonnetjes waar je naam op staat?quote:Op maandag 14 september 2015 22:17 schreef Jord-O het volgende:
@stavromulabetastavromulabeta, nee collega's had ik niet (was een kleine winkel) misschien whatsapp gesprekken waar je uit kunt maken dat ik daar gewerkt heb. Maar daar staat ook niet echt iets concreets in.
@ intentiion Nee het werk was in een telecomzaak, smartphones e.d. repareren
Nogmaals: dan moet de Belastingdienst wel bewijs hebben dat TS daar gewerkt heeft. En dat is er kennelijk niet.quote:Op maandag 14 september 2015 22:19 schreef terrorsjaak het volgende:
Gewoon lekker bij de belastingdienst naaien als je geen cent krijgt
Dat gaat ook lastig met zwartwerken he, bewijs.quote:Op maandag 14 september 2015 22:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nogmaals: dan moet de Belastingdienst wel bewijs hebben dat TS daar gewerkt heeft. En dat is er kennelijk niet.
Ik zou het zo snel niet weten, ik stond met mijn voornaam wel in de pc. Zodat ik met eigen inlog naam en code de kassa kon afrekenen...quote:Op maandag 14 september 2015 22:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En iemand die je daar heeft zien werken? Buren, klanten, vrienden? Bonnetjes waar je naam op staat?
Ik kan me niet voorstellen dat het een soort Fritzl-kelder was waar niemand behalve de eigenaar weet dat jij er werkte.
Telefoons die ex-baas daar verkoopt, koopt hij zwart in (nieuwe telefoons in verpakking)quote:Op maandag 14 september 2015 22:25 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Dat gaat ook lastig met zwartwerken he, bewijs.
Maar misschien doet meneer nog andere dingen zwart?
(Dreigen met) aangifte doen kan natuurlijk altijd. Ik zou in ieder geval een aangetekende brief sturen: binnen 5 werkdagen betalen, anders aangifte. Desnoods met een nep-stukje in het briefhoofd: "kopie: [insert mr. xxxxx, willekeurig advocatenkantoor uit de telefoongids] "quote:Op maandag 14 september 2015 22:25 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Dat gaat ook lastig met zwartwerken he, bewijs.
Maar misschien doet meneer nog andere dingen zwart?
Dat is wellicht heling. Daar kan je hem ook voor aangeven mocht het zover komen.quote:Op maandag 14 september 2015 22:35 schreef Jord-O het volgende:
[..]
Telefoons die ex-baas daar verkoopt, koopt hij zwart in (nieuwe telefoons in verpakking)
Af en toe komt er dan zo'n vaag mannetje voorbij en gaat ie naar de pin automaat en handelt ie het zwart af.
Je weet dat dat strafbaar is? Mr. is een beschermende titel.quote:Op maandag 14 september 2015 22:39 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
(Dreigen met) aangifte doen kan natuurlijk altijd. Ik zou in ieder geval een aangetekende brief sturen: binnen 5 werkdagen betalen, anders aangifte. Desnoods met een nep-stukje in het briefhoofd: "kopie: [insert mr. xxxxx, willekeurig advocatenkantoor uit de telefoongids] "
En de fiscus is altijd blij met tips, op basis waarvan ze de boekhouding eens goed tegen het licht kunnen houden. Alleen heeft TS er dan niets aan, behalve misschien een stukje wraak.
Zo beschermd dat je die niets toe mag sturen?quote:Op maandag 14 september 2015 23:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Je weet dat dat strafbaar is? Mr. is een beschermende titel.
Om ten onrechte zelf te gebruiken. Dat gebeurt hier niet.quote:Op maandag 14 september 2015 23:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je weet dat dat strafbaar is? Mr. is een beschermende titel.
Goed te weten dat de titel de meester beschermtquote:Op maandag 14 september 2015 23:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mr. is een beschermende titel.
Killer-advies dit hoor, fraude plegen om je zwartgewerkte geld te krijgen. Man man man.quote:Op maandag 14 september 2015 22:39 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
(Dreigen met) aangifte doen kan natuurlijk altijd. Ik zou in ieder geval een aangetekende brief sturen: binnen 5 werkdagen betalen, anders aangifte. Desnoods met een nep-stukje in het briefhoofd: "kopie: [insert mr. xxxxx, willekeurig advocatenkantoor uit de telefoongids] "
En de fiscus is altijd blij met tips, op basis waarvan ze de boekhouding eens goed tegen het licht kunnen houden. Alleen heeft TS er dan niets aan, behalve misschien een stukje wraak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |