abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156092184
Hallo,

Ik zit hier met een groot probleem.
2 maanden geleden ben ik op staande voet ontslagen, ik heb er 3 maanden gewerkt.
Nu wil mijn baas mij niet uitbetalen.
Ik ben daar gaan werken zonder dat ik nog een contract had e.d. want dat zou allemaal goed komen.

Ik had ook het volste vertrouwen in hem, het zou allemaal wit betaald worden in eerste instantie.
Maar hij had zn zaakjes niet op orde, dus waren we na 2 maanden het over eens geworden dat hij mij de eerste 2 maanden zwart zou uitbetalen (want ik dacht; anders ga ik het nooit krijgen en ik had het geld nodig.) en de derde maand wit. Want ik zou daar gewoon nog verder gaan werken, alles ging goed en het zou allemaal verder via Payroll geregeld worden.
Ook daar heeft hij geen werk van gemaakt, hij moest nog een aantal papieren tekenen maar heeft dat dus nooit gedaan, oftewel ik ben nooit uitbetaald. Niet zwart en niet wit :(

Ik heb op dit moment daar dus 3 maanden lang, 40 uur in de week voor niks gewerkt.

Wat kan ik hier aan doen?? Sorry dat het allemaal een beetje een vaag is, maar het is een lastig verhaal...
pi_156092530
Je hebt dus geen bewijs dat je er gewerkt hebt?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156092582
Ja je bent gewoon genaaid :')
pi_156092599
quote:
Moet je wel bewijs hebben.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156092653
@ spijkerbroek Nee eigenlijk niet nee, via payroll was het wel bijna zover dat ze me hadden uitbetaald. Maar ze miste een 2-tal handtekeningen van hem. Ze weten wel dat ik daar gewerkt heb, maar alleen voor 1 maand dus.
pi_156092670
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Je hebt dus geen bewijs dat je er gewerkt hebt?
Dat dus. Als je het ook maar enigszins aannemelijk kunt maken dat je daar gewerkt hebt, zou ik nog één keer schriftelijk je werkgever vragen om het geld (wit!) over te maken, zo niet direct naar een advocaat. Als je geen rechtbijstand hebt, kun je ook even langs het Juridisch Loket lopen om advies in te winnen.

Heb je collega's, e-mails o.i.d. die je eventueel kunt gebruiken om je verhaal te bevestigen?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_156092706
En zorg er vooral voor dat nergens op papier (of e-mail) staat, dat jij akkoord gaat met zwarte uitbetaling.
pi_156092713
Nog een toevoeging op bovenstaande:

Is het toevallig een uitgaansgelegenheid? Zijn er foto's waar jij op staat met werkkleding?
  maandag 14 september 2015 @ 22:15:40 #10
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_156092768
Zwart of wit, maakt voor jou niks uit. Jij hebt daar gewerkt en daar moet je voor betaald krijgen.

Ik zou langs een rechtswinkel gaan en een briefje laten opstellen voor achterstallig salaris.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_156092853
@stavromulabetastavromulabeta, nee collega's had ik niet (was een kleine winkel) misschien whatsapp gesprekken waar je uit kunt maken dat ik daar gewerkt heb. Maar daar staat ook niet echt iets concreets in.

@ intentiion Nee het werk was in een telecomzaak, smartphones e.d. repareren
pi_156092913
Gewoon lekker bij de belastingdienst naaien als je geen cent krijgt
  maandag 14 september 2015 @ 22:22:08 #13
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_156092999
Is het een optie om gewoon met een vriend langs te gaan en je salaris te eisen?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_156093091
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:17 schreef Jord-O het volgende:
@stavromulabetastavromulabeta, nee collega's had ik niet (was een kleine winkel) misschien whatsapp gesprekken waar je uit kunt maken dat ik daar gewerkt heb. Maar daar staat ook niet echt iets concreets in.

@ intentiion Nee het werk was in een telecomzaak, smartphones e.d. repareren
En iemand die je daar heeft zien werken? Buren, klanten, vrienden? Bonnetjes waar je naam op staat?

Ik kan me niet voorstellen dat het een soort Fritzl-kelder was waar niemand behalve de eigenaar weet dat jij er werkte.
pi_156093098
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:19 schreef terrorsjaak het volgende:
Gewoon lekker bij de belastingdienst naaien als je geen cent krijgt
Nogmaals: dan moet de Belastingdienst wel bewijs hebben dat TS daar gewerkt heeft. En dat is er kennelijk niet.
pi_156093138
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nogmaals: dan moet de Belastingdienst wel bewijs hebben dat TS daar gewerkt heeft. En dat is er kennelijk niet.
Dat gaat ook lastig met zwartwerken he, bewijs.

Maar misschien doet meneer nog andere dingen zwart?
pi_156093403
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:24 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

En iemand die je daar heeft zien werken? Buren, klanten, vrienden? Bonnetjes waar je naam op staat?

Ik kan me niet voorstellen dat het een soort Fritzl-kelder was waar niemand behalve de eigenaar weet dat jij er werkte.
Ik zou het zo snel niet weten, ik stond met mijn voornaam wel in de pc. Zodat ik met eigen inlog naam en code de kassa kon afrekenen...
pi_156093583
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:25 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Telefoons die ex-baas daar verkoopt, koopt hij zwart in (nieuwe telefoons in verpakking)
Af en toe komt er dan zo'n vaag mannetje voorbij en gaat ie naar de pin automaat en handelt ie het zwart af.
pi_156093777
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:25 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

(Dreigen met) aangifte doen kan natuurlijk altijd. Ik zou in ieder geval een aangetekende brief sturen: binnen 5 werkdagen betalen, anders aangifte. Desnoods met een nep-stukje in het briefhoofd: "kopie: [insert mr. xxxxx, willekeurig advocatenkantoor uit de telefoongids] "

En de fiscus is altijd blij met tips, op basis waarvan ze de boekhouding eens goed tegen het licht kunnen houden. Alleen heeft TS er dan niets aan, behalve misschien een stukje wraak.
pi_156094861
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:35 schreef Jord-O het volgende:

[..]

Telefoons die ex-baas daar verkoopt, koopt hij zwart in (nieuwe telefoons in verpakking)
Af en toe komt er dan zo'n vaag mannetje voorbij en gaat ie naar de pin automaat en handelt ie het zwart af.
Dat is wellicht heling. Daar kan je hem ook voor aangeven mocht het zover komen.
pi_156095127
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:39 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

(Dreigen met) aangifte doen kan natuurlijk altijd. Ik zou in ieder geval een aangetekende brief sturen: binnen 5 werkdagen betalen, anders aangifte. Desnoods met een nep-stukje in het briefhoofd: "kopie: [insert mr. xxxxx, willekeurig advocatenkantoor uit de telefoongids] "

En de fiscus is altijd blij met tips, op basis waarvan ze de boekhouding eens goed tegen het licht kunnen houden. Alleen heeft TS er dan niets aan, behalve misschien een stukje wraak.
Je weet dat dat strafbaar is? Mr. is een beschermende titel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_156095208
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zo beschermd dat je die niets toe mag sturen?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_156097237
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Om ten onrechte zelf te gebruiken. Dat gebeurt hier niet.
pi_156097695
quote:

[..]

Mr. is een beschermende titel.
Goed te weten dat de titel de meester beschermt :)
  dinsdag 15 september 2015 @ 07:02:21 #25
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_156098557
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:39 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Killer-advies dit hoor, fraude plegen om je zwartgewerkte geld te krijgen. Man man man.

Ik zou even een vriendelijk briefje sturen met de eerder verstuurde link over het fraude meldpunt.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')