abonnement Unibet Coolblue
pi_156088019
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Droomvrouwtje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dobbey
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaddle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GVman
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ereshkigal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nanuke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mrs.Peel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stroopwafelmeisje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Silversjoiis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitgezwaaid vorig topic:

VintageGirl

[ Bericht 1% gewijzigd door Nanuke op 15-09-2015 13:50:39 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156089175
@ Nanuke, Kan mijn OP worden aangepast/ verwijderd worden? Dankje:-).

[ Bericht 23% gewijzigd door VintageGirl op 14-09-2015 21:03:57 ]
pi_156089258
quote:
14s.gif Op maandag 14 september 2015 18:03 schreef Arja het volgende:

[..]

Wat knap van je halve baarmoeder en je frutseltje!
Dat geeft wel hoop, want ik heb nu allemaal doemscenario's in mijn hoofd.

En ik wilde er juist relaxed in staan, heb een fijne pauze gehad en alles maar dan krijg ik toch weer onverwacht kutnieuws
Hoop moet je altijd hebben ;)

Tijdens één van de onderzoeken hebben ze onderzocht of mijn baarmoeder flexibel genoeg was. En dat was het gelukkig anders hadden ze nooit aan IVF begonnen. Toen ik tijdens de eerste IVF zwanger was van een tweeling was dat wel ontzettend spannend want ja hij was flexibel maar flexibel genoeg om er twee te dragen?!?!? Helaas overleed er eentje met 11 weken. En toen was het weer spannend :')
Hele zwangerschap hing aan elkaar van spannende momenten :P

En kutnieuws is ook na een fijne pauze gewoon kut.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_156089264
Arja, wat een rotnieuws! Ik hoop dat de hysteroscopie niet nodig is en dat het vanzelf weer verdwijnt!

Nanuke, kun je mijn verhaal in de OP updaten?

Zwangerschap eerste kindje vlot en spontaan tot stand gekomen. Wens voor een tweede kindje vanaf januari 2013. Na 2,5 jaar nog niet zwanger. In juni 2015 uitslag eerste onderzoeken: ik PCOS, mijn man zeer slecht zaad van hoogstens ICSI kwaliteit. In september 2015 uitslag tweede zaadonderzoek: nog slechtere kwaliteit, hiermee is zelfs ICSI niet mogelijk. Plan: november 2015 zaadonderzoek herhalen en zo mogelijk proefopwerking voor ICSI. We wachten dus nog even af.
pi_156089607
Dankjewel meisjes.

Jemig Tally wat een spannende zwangerschap was dat.

Ophelia ik denk diagnostisch. Al had ze het wel over misschien wat weefsel eraf schrapen? En er is natuurlijk een kans dat ze iets tegenkomen dat ze moeten aanpakken.

Mrs peel die scopie krijg ik sowieso mocht de 4e tp mislukken.

Nanuke die treinreizen erbij lijken me extra zwaar. Hoe is het met de follikels?
pi_156093025
Volgens mij heb ik nu alles aangepast. Het werkt alleen een beetje lastig mobiel. :P

VintageGirl, wanneer krijg je eigenlijk de eerste echo? En hoe voel je je nu? :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156093172
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:22 schreef Nanuke het volgende:
Volgens mij heb ik nu alles aangepast. Het werkt alleen een beetje lastig mobiel. :P

VintageGirl, wanneer krijg je eigenlijk de eerste echo? En hoe voel je je nu? :)
Bedankt! Je hebt alleen per ongeluk Stroopwafelmeisje haar naam verwijderd, de onderste spoiler onder mijn naam hoort bij haar.
pi_156093816
Dankje Nanuke:-). Over precies 2 weken echo, ben nu 6 weken:-). Ik ben er nog vrij nuchter onder haha, ik denk dat ik pas na de echo het echt ga beseffen:-). Ik voel me wel heel moe:-) en heb wat kwaaltjes ( zere boobs, buikpijn af en toe, maagzuur, misselijk, geen trek in bepaald voedsel) maar ik mag niet klagen:-) en hoe meer kwaaltjes hoe beter voor mijn gevoel ;-)
pi_156094043
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:39 schreef VintageGirl het volgende:
Dankje Nanuke:-). Over precies 2 weken echo, ben nu 6 weken:-). Ik ben er nog vrij nuchter onder haha, ik denk dat ik pas na de echo het echt ga beseffen:-). Ik voel me wel heel moe:-) en heb wat kwaaltjes ( zere boobs, buikpijn af en toe, maagzuur, misselijk, geen trek in bepaald voedsel) maar ik mag niet klagen:-) en hoe meer kwaaltjes hoe beter voor mijn gevoel ;-)
O+

Hopelijk zitten we over een tijdje allemaal in dit schuitje!
pi_156094296
Ja ik hoop dat jullie binnenkort ook mee kunnen 'klagen' over de zwangerschapskwaaltjes;-). Laten de streepjes maar gauw komen in dit topic
:-)!
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 23:02:57 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156094709
VG O+

Arja wat balen, die tegenslagen in de MMM maken het alleen maar heftiger -O- hopelijk valt het allemaal toch mee!

Wij hebben morgen onze afspraak in het ziekenhuis om de opties te bespreken, best spannend! :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156094783
@MaJo, spannend! Welke opties zijn er voor jullie?
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 23:08:19 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156094883
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:05 schreef VintageGirl het volgende:
@MaJo, spannend! Welke opties zijn er voor jullie?
dat horen we morgen ;) maar waarschijnlijk iui of ivf :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156095165
Wat spannend zeg! Succes morgen!
pi_156095383
Succes majo!

Ook leuk. Toen we terugkwamen van vakantie lag er een rekening voor mijn man, die zijn gehele eigen risico moet betalen voor de mmm. Ik zit nog te wachten op de mijne.

We moeten het al 3 jaar lang allebei betalen en het is toch een fors bedrag.

Confronterend weer.
pi_156095724
@ Arja, ja dat zijn forse akelige bedragen, ik heb die van vorige jaar pas gehad, volgend jaar weer die van dit jaar.
pi_156098168
Wat een nachtmerrie weer! Ben gisteren gestopt met utrogrstan bollen inbrengen en nu had ik een beetje bloed bij plassen! Help! Wat kan dit zijn ? En beetje buikpijn... Ik ben zo bang:-(. Ik bel straks meteen het ziekenhuis.

[ Bericht 13% gewijzigd door VintageGirl op 15-09-2015 05:55:53 ]
pi_156098533
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 04:42 schreef VintageGirl het volgende:
Wat een nachtmerrie weer! Ben gisteren gestopt met utrogrstan bollen inbrengen en nu had ik een beetje bloed bij plassen! Help! Wat kan dit zijn ? En beetje buikpijn... Ik ben zo bang:-(. Ik bel straks meteen het ziekenhuis.
Jeetje VG, dat wil je nu echt niet! Houd moed! Hoe is het nu?
pi_156098764
Ik heb net toch nog even geslapen , maar wat een nachtmerrie ben ik in beland. Die onzekerheid is echt killing! Bij mijn eerste zwangerschap ging alles zo volgens het boekje ...
pi_156099100
Oud of nieuw bloed? Oud bloed kan er al gezeten hebben voor het inbrengen van die bolletje en kan nu pas weg. Nieuwe bloed kan een addertje gesprongen zijn. Dat kan met die hormonen nogal snel. Bij mij was dat al als ik uit bed ging. En als ik naar de wc ging leek ik wel ongesteld er na.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_156099566
Bruin bloed in onderbroek vanacht. En vanacht druppel rood bloed en veeg bruin/ roze vanochtend. Gisteren hele dag geen utrogestan bollen meer ingenomen omdat ik dacht het niet nodig meer te hebben (mocht zelfs al eerder stoppen). Heb vanacht toch meer weer een bolletje ingebracht. Word hier zo verschrikkelijk onzeker van:-(
  dinsdag 15 september 2015 @ 09:16:38 #22
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_156100097
VG niet fijn... buikpijn hoort ook bij pril zwanger zijn en zolang het maar druppeltjes en streepjes bloed blijft is dat ook normaal. Maar al weet je dat ik herken je gevoel en de onzekerheid :* (En het paniekgevoel bij het zien van bloed....)
pi_156100452
@Hobbesje, ja ik raak ook volledig in de stress bij bloed of bruinverlies andere afscheiding....
Ik kan zo bellen naar de verpleegster, kijken wat die zegt...
  dinsdag 15 september 2015 @ 09:41:25 #24
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156100644
VG :* je zou kunnen vragen om een vroege echo. Ik heb er ook een gehad met net iets meer dan 6 weken. Ze kunnen dan iig zien of er iets zit en of het hartje klopt. Sterkte, meid :*
pi_156100668
@Frummel, ja daar zat ik ook al aan te denken. Zit hier gewoon te janken, ben zo angstig.. ;(
  dinsdag 15 september 2015 @ 09:47:22 #26
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156100744
Die eerste weken zijn ook echt retespannend... :* hopelijk kun je deze week terecht. En het klinkt stom, maar druppels bloed zegt inderdaad niks... het kan van alles zijn.
pi_156101047
VG :*

Succes vandaag MaJo!
  dinsdag 15 september 2015 @ 10:08:13 #28
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_156101106
Een dikke knuffel en :* voor alle andere dames en heer in dit topic. Bij teruglezen zie ik dat er aardig wat obstakels te nemen zijn voor jullie in het toch al heftige traject :*
pi_156101957
Ik heb gebeld, eerder dan a.s maandag kan ik geen echo krijgen, zit dus tot maandag in de spanning:-(. Wel 1 week eerder een echo, en ik ga wel utrogestan bollen inbrengen, geeft me een rustiger gevoel... Wat een onzekerheid allemaal, iets wat ik niet ken van de vorige zwangerschap:-(...
En ik ben nog jarig ook nog volgende week...maar vier het dit weekend....ik zit met mijn hoofd eigenlijk helemaal niet in de feeststemming maar goed, dat zal pas zijn na een goede echo
  dinsdag 15 september 2015 @ 11:03:11 #30
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156102392
Oh VG, wat een onzekerheid :* En Anja nog vervelend nieuws... :*

Ik dacht dat we een goede swung te pakken hadden -O-

Hier ongesteld geworden. Ondanks dat je wéét dat de kans dat het op de natuurlijke manier lukt nog net geen 0 is, is het toch elke keer (ik typte "elke maand" :')) weer een domper..

Dus, gewoon een groepsknuffel voor iedereen die 'm nodig heeft :*
pi_156102764
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:03 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Dus, gewoon een groepsknuffel voor iedereen die 'm nodig heeft :*
Thanks Stroopwafelmeisje, ik pak 'm ff mee :) M'n zus is net weer begonnen en het loopt niet van een leien dakje. Ik duim zo dat de laatste eskimo goed ontdooit... dan volgende week dinsdag terugplaatsting... Duimen jullie mee?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156102803
VG, oh, wat ontzettend vervelend. Ik hoop dat je volgende week gewoon gerustgesteld wordt!

Ff de rest teruglezen. :@
Oef, wat is het hier druk met obstakels zeg. Dikke knuffel voor iedereen hier ook.

[ Bericht 16% gewijzigd door kahlie op 15-09-2015 11:28:00 ]
pi_156103696
Dankje voor de knuffels O+

Ik geloof dat dit 1 van mijn zwaarste dagen is in mijn leven, die ik meegemaakt heb tot nu toe -O- Onzekerheid is verschrikkelijk....gun je niemand
pi_156104613
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:46 schreef VintageGirl het volgende:
Ik heb gebeld, eerder dan a.s maandag kan ik geen echo krijgen, zit dus tot maandag in de spanning:-(. Wel 1 week eerder een echo, en ik ga wel utrogestan bollen inbrengen, geeft me een rustiger gevoel... Wat een onzekerheid allemaal, iets wat ik niet ken van de vorige zwangerschap:-(...
En ik ben nog jarig ook nog volgende week...maar vier het dit weekend....ik zit met mijn hoofd eigenlijk helemaal niet in de feeststemming maar goed, dat zal pas zijn na een goede echo
Wat een onzekerheid :{ Je kunt wellicht ook een afspraak maken bij een particulier echobureau als je dat wilt? Wij hebben dat ook gedaan voor een vroege echo. Veel sterkte :*
pi_156106512
@ Minarosa, ja die onzekerheid is killing! Ik wacht af tot maandag, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, denk ik maar
pi_156106680
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:26 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Bedankt! Je hebt alleen per ongeluk Stroopwafelmeisje haar naam verwijderd, de onderste spoiler onder mijn naam hoort bij haar.
Gefixt. :)


VG, wat een onzekerheid! :* Het zegt allemaal in die eerste weken zo weinig, ik hoop dat je echo maandag goed is.

Kahlie, natuurlijk duim ik met je mee voor je zus. Wat zal er een spanning heersen bij je zus met deze poging of niet?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator dinsdag 15 september 2015 @ 14:27:35 #37
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156107428
Wat een drukte hier!

VG, hopelijk betekent het bloedverlies niks ergs, kan me voorstellen dat de spanning bijna teveel wordt :*

Stroopwafel ik baal ook telkens als ik ongesteld word, je blijft toch altijd hoop houden!

Kahlie ik ga met je meeduimen! Wat een pech heeft je zus gehad. Ik hoop dat ze snel een mooie plakker heeft O+

Afspraak in het ziekenhuis was positief. Kwaliteit van het zaad is goed genoeg om nog even door te gaan met de clomid en het zo te proberen. In principe staan daar zes rondes voor maar dat mogen er ook (max) 12 zijn. Het is aan ons om te beslissen hoe lang we dit willen proberen, daarna wordt het iui. Aangezien we volgend jaar juli gaan trouwen hebben we afgesproken om het een jaar met clomid te gaan proberen. Ik heb geen zin in de MMM voor ons huwelijk (dat hadden we al besloten). Dus al met al een goed gesprek :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156107669
@Nanuke en MaJo, maandag is het verlossende woord, en hopelijk is die positief. Word er gewoon down van... Gelukkig heb ik afleiding van mijn peuter die nu vrolijk loopt te spelen.
pi_156108043
MaJo wat fijn nieuws dat de kwaliteit van het zaad goed genoeg is! Dank je wel voor het meeduimen

Nanuke: Ja, er is vreselijk veel spanning. Vooral omdat voorheen de eskimo's nog nooit goed ontdooit zijn, maar deze moet het maar wel doen! Elke maand een punctie (die dan niet zoals normaal met verdoving mag) is zeker heftig, maar anders is de kans op een tweede nihil en ze willen zo graag.
pi_156113824
Vg wat naar die onzekerheid. Sterkte ermee.

Majo dat klinkt best positief.

Kahlie wat heeft je zus al veel te verduren gehad. Ik duim mee
pi_156113981
@Arja, ja ik ben de hele dag er al beroerd van bah:-(
pi_156114921
Pfff wat een ellende is dat hé vintage girl?
Ik dacht dat ik gek werd toen ik ineens wat bloed zag bij het afvegen... Ben je eindelijk zwanger zul je zien dat het mis gaat....
Ik mocht uiteindelijk via de verloskamers savonds laat komen voor een echo...
Verloskundige dacht dat er nog weinig te zien was maar toen mijn behandeld gynaecoloog binnen kwam en eens met het echoaparaat aan de gang ging zagen we echt een kloppend hartje met 5 en halve week! Dus echt geef niet op! Alles is nu zo doorbloed dat bij het minste al een vaatje kan springen.... Ik ga gewoon duimen voor je meis!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156117628
@Eresh, dankje :* O+ . Jouw verhaal geeft moed. Vanaf de eerste week na de punctie is het ellende met afscheiding e.d. Dit had ik totaal niet bij mijn eerste zwangerschap. Nou weet ik dat mijn eierstokken en alles behoorlijk te voortduren hebben gehad...maar ik ben echt mega onzeker :'(
pi_156119642
Het is vast snel maandag vintage girl :) hier nu ook officieel op de wachtbank.... Op naar goed nieuws....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156120832
Succes eresh!

VG, ik duim voor je, en ik heb er een goed gevoel bij! Daar heb je misschien niets aan, maar dan weet je het maar. For all you know heb ik voorspellende gaven!!!
pi_156120876
@Eresh, ik zal voor je duimen:-). Welke behandeling heb je ook alweer gedaan? Ja aan de ene kant kan ik niet wachten op maandag, aan de andere kant vind ik het doodeng
pi_156122334
Weet niet of het helpt VG en heb geen verstand van die bollen.. Ik had in de 7e week meerdere keren roze bloedverlies en schrok me rot. Volgens vk kon het goed een innestelingsbloeding zijn. Met 7 weken een vroege echo gehad waaruit bleek dat alles goed was en daarna ook geen bloed meer gehad. Hoeft dus niks slechts te betekenen, hoop zo voor je dat het ook bij jou volgende week allemaal goed blijkt te zijn! :*
pi_156125361
@gevalletje, dankje:-). Ik laat het over mij heen komen, al heb ik hier veel moeite mee( geen controle over mijn eigen lichaam te hebben)
pi_156138067
Vrijdag punctie. Er waren maar liefst 10! follikels groter dan 20mm en nog een aantal variërend tussen 14 en 17. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156138914
spannend Nanuke! Succes alvast!
pi_156141758
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 12:21 schreef Nanuke het volgende:
Vrijdag punctie. Er waren maar liefst 10! follikels groter dan 20mm en nog een aantal variërend tussen 14 en 17. O+
Wat een goede score! Vanwege PGD moet je zeker ook wel minstens 10 follikels hebben, wil het zin hebben?
pi_156142050
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 12:21 schreef Nanuke het volgende:
Vrijdag punctie. Er waren maar liefst 10! follikels groter dan 20mm en nog een aantal variërend tussen 14 en 17. O+
Mooie score so far! Hopelijk blijft er na de afvalrace nog een mooi aantal over. :)
pi_156142879
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:50 schreef VintageGirl het volgende:
@Eresh, ik zal voor je duimen:-). Welke behandeling heb je ook alweer gedaan? Ja aan de ene kant kan ik niet wachten op maandag, aan de andere kant vind ik het doodeng
Tot nu toe alleen gonal f voor een ei en ovitrelle voor eisprong rest moet zelf gebeuren.
Volgende ronde zou iui worden...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156143234
Nanuke wat een super aantal! Ik hoop op vele gezonde follikels!
pi_156143283
@eresh, okay dus jullie klussen nu nog zelf;-)
pi_156144537
Ja dat wel, wel lekker romantisch op commando nadat de ovitrelle erin zit maar moet allemaal zelf z'n werk doen...
Vriendlief hoopt op goed nieuws want iui ziet hij helemaal niet zitten... Eerst mijn hormoontrubbel en daarna mag hij het leukste werk van alles ook niet meer doen aldus vriend :) natuurlijk gaan we als het nodig is wel verder was ook meer als grapje bedoeld... Laat de weken maar voorbij vliegen
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156147104
Haha Eresh, ach ik sta al maanden droog, weet haast niet eens meer hoe t moet op natuurlijke manier:-p. Hoop voor jullie dat het raak mag zijn:-)
pi_156157009
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 12:21 schreef Nanuke het volgende:
Vrijdag punctie. Er waren maar liefst 10! follikels groter dan 20mm en nog een aantal variërend tussen 14 en 17. O+
Oeh netjes O+
*doet alvast duim-opwarmoefeningen
pi_156157099
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:45 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wat een goede score! Vanwege PGD moet je zeker ook wel minstens 10 follikels hebben, wil het zin hebben?
Dat is wel waar ze op proberen te richten ja. De vorige keer viel het nogal tegen, maar hadden we nog net een terugplaatsing. Dus nu duim ik dat we ietsje meer overhouden.

Dank allen voor het meeduimen, ik hoop dat het allemaal meehelpt.

En dat droogstaan, ja, das hier ook t geval. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156158043
De mmm is zo slecht voor je seksleven. Ik snap de man van Eresh wel :P

Tijdens de pauze die lief en ik hadden en op vakantie zijn we wel weer los gegaan. Een van de vele goede redenen voor pauzes :@
pi_156158719
Spannend Nanuke!

[ Bericht 97% gewijzigd door Cygne op 16-09-2015 23:43:09 ]
  Moderator donderdag 17 september 2015 @ 07:30:07 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156161957
Nanuke wat spannend! Ik ga voor je duimen morgen!

Hoe komt het dat jullie droogstaan dan? :@ omdat je niet mag of omdat het psychisch zwaar is en er geen behoefte aan hebt?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156162756
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 07:30 schreef MaJo het volgende:
Nanuke wat spannend! Ik ga voor je duimen morgen!

Hoe komt het dat jullie droogstaan dan? :@ omdat je niet mag of omdat het psychisch zwaar is en er geen behoefte aan hebt?
Als je die utrogestan bolletjes gebruikt (in mijn geval 2,5 week lang) krijg je vieze afscheiding en loop je met inlegkruisjes. Daarna word je ongesteld als er geen zwangerschap is en dat duurt bij mij dan ook wel 2 a 2,5 weken, omdat die utrogestan alles heeft tegen gehouden, blijf ik lang wat bloed verliezen. En mijn libido is dan weg, of ik voel me niet goed.

Majo: word jouw cyclus verder nog gemonitord? Omdat jouw temperatuur en ovulatietesten zo wisselvallig lijken?
pi_156162978
@Arja, precies en die spanning maakt het ook niet makkelijker om intiem te zijn....
  donderdag 17 september 2015 @ 09:38:08 #66
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156163405
Spannend Nanuke! Klinkt als een goede oogst!

Ik zit nog niet eens echt in de mmm, maar ook hier een libido van niks -O- Vaak is het niet eens dat ik niet wil (sterker nog: ik wil wel), maar ik wil vooral niet nu :') maar ik ben ook gewoon echt non-stop moe, dus op zich ook niet vreemd..
pi_156163860
@Stroop, ik heb ook van die tegenstrijdige gedachtes, wel willen, maar toch eigenlijk ook weer niet...... bang voor bloedverlies of andere ellende.... en mijn man staat nu ook niet te springen ofzo 8-).

Ben sochtends best misselijk, wat ik eerst graag at, lust ik nu totaal niet meer, hopelijk een goed teken
pi_156164236
Arja, dank je wel :*

Nanuke, wat een goede score! *yay* Ik duim mee en straks hoop ik te jompelen.
pi_156165148
Hier is t gewoon mijn man die 'geen risico's' wil nemen. Dus ik wil wel, maar hij niet. Voel me nu dus helemaal zo'n babyfabriek. :@ en dan heb ik t niet over wat arja zegt over de utrogestan en t ongesteld zijn, want dan heb ik zelf ook geen zin omdat ik me dan vies voel.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156165226
VintageGirl, dat klinkt wel positief. :)

Kahlie, wat ik me nog afvroeg. Je vertelde dat de eskimo's van je zus niet goed wilden ontdooien. Is daar ook een (goede) reden voor?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator donderdag 17 september 2015 @ 11:28:16 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156165480
Oh jeetje meiden, ja kan me dan wel voorstellen dat je er niet echt zin in hebt :X

VG ik heb een goed gevoel over jouw zwangerschap!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156166069
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:38 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Spannend Nanuke! Klinkt als een goede oogst!

Ik zit nog niet eens echt in de mmm, maar ook hier een libido van niks -O- Vaak is het niet eens dat ik niet wil (sterker nog: ik wil wel), maar ik wil vooral niet nu :') maar ik ben ook gewoon echt non-stop moe, dus op zich ook niet vreemd..
Slik je extra vitamines?

supradin forte helpt heel fijn als je je continu moe voelt zonder echte reden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_156166164
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:13 schreef Nanuke het volgende:

Kahlie, wat ik me nog afvroeg. Je vertelde dat de eskimo's van je zus niet goed wilden ontdooien. Is daar ook een (goede) reden voor?
Officieel onbekend. Belgie wacht langer met invriezen, dus dan zou de ontdooi kans juist hoger moeten zijn. Het lijkt het erop omdat ze zo snel natuurlijk zwanger wordt, dat ze dus snel bevruchting heeft (altijd 80-90% bevrucht met IVF lijkt dit te staven), maar dat de kwaliteit van de embryos niet zo goed is (meestal weinig over na 5 dagen om ingevroren te worden).

De gezondheidsafwijking die mijn nichtje heeft komt in week 6-8 voor en haar vorige zwangerschappen zijn 3x afgebroken in die periode.

Zelf denk ik dus dat genetisch gezien het een en ander niet klopt, maar er is geen medisch bewijs.
pi_156167103
Dankje dames, ik hou de moed erin :) ben een glaasje cola aan het drinken (helpt tegen misselijkheid), het enige wat mij nu aanstaat qua drinken...daarnaast veel water, maar dat wil de misselijkheid ook niet echt dempen.
  donderdag 17 september 2015 @ 13:45:20 #75
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_156168989
Goed zo vg! Nog last van bruin/roze verlies of is het al weer over?
pi_156169779
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:08 schreef Nanuke het volgende:
Hier is t gewoon mijn man die 'geen risico's' wil nemen. Dus ik wil wel, maar hij niet. Voel me nu dus helemaal zo'n babyfabriek. :@ en dan heb ik t niet over wat arja zegt over de utrogestan en t ongesteld zijn, want dan heb ik zelf ook geen zin omdat ik me dan vies voel.
Waar komt dat eigenlijk vandaan? Ik hoorde dat ook van een ander stel dat ze niet wilden vrijen tijdens een IVF poging, omdat er een kans zou zijn op natuurlijke zwangerschap en omdat er andere risico's zouden zijn. Dit zou zelfs door een arts zijn verteld.

De kans op zwangerschap (die om obvious reasons al heel klein is) kun je met voorbehoedmiddelen immers uitsluiten. Wat is dan nog het risico? Dat die ustrogan niet blijft zitten ofzo?

Mijn vrouw en ik snapten er niets van... Gekscherend denk ik dat die gynaecologen gewoon zoveel beroepsdeformatie hebben dat ze het hele nut van seks niet meer zien en een vagina alleen maar als ingang voor echo's beschouwen.
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_156170353
@GV man, ze adviseren vooral na de punctie geen seks te hebben, voor eventueel infecties. En misschien toch de angst op een miskraam na de terugplaatsing.
pi_156170384
@hobbesje, nou ik gebruik die utrogestan bollen weer voor mijn eigen gemoedstoestand:-). Dus nu alleen last van witte afscheiding, maar dat heb ik liever dan roze of bruin.
  donderdag 17 september 2015 @ 14:48:01 #79
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156170478
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Slik je extra vitamines?

supradin forte helpt heel fijn als je je continu moe voelt zonder echte reden.
Ik neem alleen een prenatale multivitamine.
Er is bloed geprikt om te checken of er misschien iets mis is met mijn schildklier, maar dat is niet zo. Denk dat het vooral een gevolg is van het algeheel niet lekker in mijn vel zitten..
pi_156172406
Kahlie, het klinkt inderdaad alsof er ergens iets (genetisch of niet) misgaat. Het is in elk geval aannemelijk. Maar wat een vervelende bijkomstigheid zeg, pfff. Ik duim voor je zus dat het dit keer allemaal goed gaat. :)

GVman; Voor mijn man zit het hem in de kans dat het condoom knapt/er iets anders gebeurd waardoor een natuurlijke zwangerschap ontstaat. We doen natuurlijk niet voor niets PGD. Ergens snap ik het wel, maar ik vind het ook echt wel vervelend. Maar feit blijft dat ik hem niet kan dwingen en als hij zich er niet prettig bij voelt, dan liever niet dan met tegenzin van zijn kant. Maar lastig is het soms wel. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156175073
Hier is het vooral dat ik veel bijwerkingen heb van de gonal veel hoofdpijn en moe...Ben blij als ik m'n bed zie savonds...Dus dan komt niet ten goede aan het seksleven helaas... Ook die utrogestan bollen vind ik zo rommel geven.. Blegh

Ik werd vanmiddag geheel onverwachts gebeld door de verpleegkundige die samen werkt met de gynaecoloog en steeds de echo's maakt. Ze had overleg gehad met de gynaecoloog en die had aangegeven dat als het deze ronde niks wordt het slim is om voor een kijkoperatie te gaan. Of ik hier mee eens was en hoe ik er over dacht in combinatie met iui
Ik heb meteen gezegd dat ik dit graag wil, zo snel mogelijk dan daarom zet ze nu alles al in gang zodat de kijkoperatie indien nodig in de volgende cyclus meteen kan!
Ze zei er wel bij hopelijk is het niet nodig maar goed anders duurt het alleen maar langer!!

Dus.. Zo ziet als het nodig is het volgende traject er dus uit...
Hoop gewoon dat het nu raak is en blijven nog positief!!! Maar wel blij dat we verder gaan kijken!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156175733
Weer roze verlies hier, word er hopeloos van.....:-(
pi_156176574
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:30 schreef VintageGirl het volgende:
Weer roze verlies hier, word er hopeloos van.....:-(
*stuurt digitale knuffel jou kant op*

Bijna maandag meid zie je er tegen op of kijk je er juist naar uit?
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156176707
VG. :*

Fijn dat ze alles zo snel in gang kunnen zetten, Eresh. Maar eigenlijk hoop ik gewoon dat t deze ronde raak is! ♡
pi_156182423
Ene kant wel, andere kant niet @Eresh. Pas als het zover is stik ik van de zenuwen in die wachtkamer...

Af en toe ook bruin en dan stopt het weer, ik word er zo onzeker van he
pi_156201885
Zo, dat viel tegen. In de vele eiblaasjes die er zaten, waren maar in 5 een eicel aanwezig. Dat is hetzelfde aantal als de vorige keer, terwijl het er allemaal veel beter uitzag dit keer. En dan was ik ondanks een lagere dosis van de pijnstilling ook nog veel meer beroerd dan de vorige keer.
Zegt dat labmenske toen ze het bericht kwam brengen en ik half versufd probeerde niet ineen te storten ook nog 'je mag best emotie tonen hoor, het valt ons ook tegen.' Daar koop ik toch ook niets voor... :'(

sorry meiden en gvman, zit er even doorheen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156202119
Ah nanuke, dat is ook niet leuk. Het zag er zo veelbelovend uit. Lekker uithuilen en je laten verwennen.

Ik ga duimen voor 5 bevruchtingen en 5 gezonde emmy's.

Wie weet heb je er maar 1 nodig.
pi_156203021
@Nanuke, jeetje wat een teleurstelling zeg! :'(
pi_156203846
Nanuke :* wat ontzettend klote. -O- Ik ga duimer dan er in ieder geval één goede bij zit die teruggeplaatst kan worden.
pi_156204761
Nanuke, wat een rotnieuws en rotervaring :(

Ik duim voor dat ene embryotje dat lekker 9 maanden bij je blijft O+

Wanneer krijg je de uitslag?
  vrijdag 18 september 2015 @ 20:32:18 #91
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156206350
-O- Nanuke, wat balen zeg! En dan nog zo'n opmerking ook..
:*
  Moderator vrijdag 18 september 2015 @ 22:11:33 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156209973
Wat ontzettend balen Nanuke ;( Ik ga voor je duimen dat het genoeg is voor een TP! :* Maar die opmerking van die vrouw van het lab, dat is toch gewoon lief bedoelt?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156210912
Balen Nanuke. :*
pi_156215560
Dankjulliewel dames, ik ben erg blij met dit topic en met jullie. :*

Zondag wordt ik gebeld over het aantal bevruchtingen, en dan dinsdag (wanneer ik al onderweg ben, waarschijnlijk) de uitslag van Maastricht. Maar wat er ook uitkomt, ik weet niet of ik een 3e poging wel zie zitten.

@majo, waarschijnlijk heb je wel gelijk, maar op dat moment vond ik het niet zo aardig. Alsof t verkeerd was dat ik niet kon/durfde te reageren.
En ik snap ook wel dat het hun tegenvalt, maar dit was exact wat ook de vorige keer werd gezegd. De hogere dosis menopur zou daar de oplossing voor zijn, en dan heeft het blijkbaar niets uitgemaakt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156215892
@Nanuke, heel veel sterkte meid :* En ik hoop dat het toch nog allemaal goed komt
pi_156215895
Nanuke, wat ongelovelijk vervelend zeg. En wat een reactie! Mag je op je eigen tempo om gaan met vervelend nieuws zeg, pff. Het was vast wel lief bedoeld, maar ja, op zo'n moment valt het dan helemaal weer verkeerd. Ik hoop dat je dinsdag goed bevruchtingsnieuws krijgt *knuffel*

Hier was het ook heftig: van donderdag op vrijdagnacht heeft zuslief in het ziekenhuis gezeten (nou ja, tot 3:00). Ze had een bloedcyste die was gaan bloedden (2,5 cm) en heel veel pijn gaf. Zo erg dat ze twee keer heeft overgeven. Ze doen extra voorzichtig, dus hebben weer echo's moeten laten maken. Nu nog maar de vraag of Belgie het dan door wil laten gaan... oef!
pi_156215899
VG, ik duim ook voor jou dat er maandag gewoon goed nieuws is :*
pi_156215913
Dankje kahlie, ik ben wel heel misselijk elke ochtend, zou dit toch nog iets goeds betekenen?
pi_156215958
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 09:56 schreef VintageGirl het volgende:
Dankje kahlie, ik ben wel heel misselijk elke ochtend, zou dit toch nog iets goeds betekenen?
Normaal gesproken zijn zwangerschapsverschijnselen goed nieuws, want dat betekend dat hormonen doorgaan. MAAR, geen zwangerschapsverschijnselen is niet noodzakelijk slecht nieuws... dat maakt het allemaal zo enorm spannend en heftig als er bloedverlies optreed. Er zijn honderden verhalen waarbij het helemaal 100% ok is met lieve kids, maar ook andere verhalen. Veel verloskundigen houden aan dat zolang het weinig is (en meestal bruin) dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar zodra het dan toch opeens een bubs is, gaat iedereen dan weer in de stress.

Ik hoop gewoon dat ze maandag kunnen zien waar het vandaan komt, mogelijk heb je gewoon een hematoma en dan weet je gelijk dat je nog een paar dagen verlies kan zien zonder dat je ook maar aan iets hoeft te twijfelen. Of dat ze zien dat alles schoon eruit ziet en goed en dan kan je ook opgelucht ademhalen.
pi_156216022
Ja, dat is waar, sommige hebben totaal geen klachten, en andere weer veel. Ik weet nu al dat ik giga zenuwachtig ga zijn maandag :'(
  Moderator zaterdag 19 september 2015 @ 10:07:57 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156216023
Kahlie, even advocaat van de duivel hoor, maar waarom blijft je zus deze behandelingen ondergaan terwijl er zo vaak iets misgaat? Waar ligt voor haar de grens? Ik snap dat de kinderwens groot is maar als je steeds zelf zulke ernstige lichamelijke klachten hebt is dat het wel waard?

Nanuke ik snap dat de timing niet goed was. Ik denk alleen dat het voor die mensen ook lastig is, ze zouden je liever ook goed nieuws brengen denk ik dan. Ik ga voor je duimen dat je dinsdag toch goed nieuws krijgt! :*

VG een beetje roze verlies hoeft volgens mij niet zo ernstig te zijn, pas als je veel bloed verliest is het echt mis. Maar snap dat je in spanning zit, ik ga zo hard duimen voor een mooie echo maandag! Hoe laat moet je?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156216039
@MaJo, ik heb sinds eergisteren weer geen verlies, gelukkig (ff afkloppen). Maandagmiddag.
pi_156216202
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 09:22 schreef Nanuke het volgende:
Dankjulliewel dames, ik ben erg blij met dit topic en met jullie. :*

Zondag wordt ik gebeld over het aantal bevruchtingen, en dan dinsdag (wanneer ik al onderweg ben, waarschijnlijk) de uitslag van Maastricht. Maar wat er ook uitkomt, ik weet niet of ik een 3e poging wel zie zitten.

...
Hѐ Nanuke, wat een begrijpelijke gedachte! Maar probeer niet verder te denken dan deze poging, waar je nog midden in zit. Dat kost toch veel te veel energie? Ik duim voor je, ik heb echt nog goede hoop op een goede uitslag zondag én dinsdag :*
pi_156216362
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:07 schreef MaJo het volgende:
Kahlie, even advocaat van de duivel hoor, maar waarom blijft je zus deze behandelingen ondergaan terwijl er zo vaak iets misgaat? Waar ligt voor haar de grens? Ik snap dat de kinderwens groot is maar als je steeds zelf zulke ernstige lichamelijke klachten hebt is dat het wel waard?
Tja, laten we het zo zegen MaJo, zus en ik denken er niet hetzelfde over. Ze is heel boos geweest op mij, omdat ik gezegd hebt dat ik nooit IVF zou doen (ik heb gezondheidsklachten die kunnen verergeren tijdens een zwangerschap en een historie van slecht reageren op hormonen). Haar punt was dat het niet is bewezen, mijn punt is dat je ook gezond verstand hebt gekregen.

Ondanks dus allerlei aanwijzingen, heeft ze toch doorgezet van natuurlijk zwangerschap naar IVF. Hier is na veel pijn een moeite, operaties en 3 pogingen een dochter uitgekomen die niet lichamelijk gezond is na een vreselijk zware zwangerschap. Ik ben vreselijk vreselijk blij met mijn nichtje en ik snap prima dat je met zo'n schatje er graag nog eentje wil. Ze is toen een jaar later weer met IVF begonnen (ik heb dat toen afgeraden en ben per se op vakantie gegaan omdat ik het niet kon aanzien) en de klachten die hieruit zijn voortgekomen zijn niet 100% bewezen van een overstimulatie, ondanks dat, wil Belgie nooit meer IVF. (In Nederland waren ze al afgewezen voor IVF).

Uit die IVF ronde is 1 eskimo over. Dat ze die per se zou willen gebruiken zou ik nog wel kunnen begrijpen. Zeker met zo'n grote kinderwens. Ik hoop dat ze het traject daarna (elke maand een punctie) niet in hoeft en snap ook niet waarom dit voor haar een optie is.

Ze zijn vreselijk overbelast en hebben de afgelopen jaren heel wat voor de kiezen gehad. Ik zou zeggen: geniet van wat je hebt. Voor mijn zus echter lijkt er geen grens te zitten aan die kinderwens, ook niet als dit nog verdere gezondheidsproblemen oplevert, ook niet als dit problemen oplevert voor het kind wat er al is. Ik zal het nooit begrijpen en kan allemaal maar duimen dat is goed afloopt.

Zelfs haar man, die haar op de intensive care heeft zien liggen en haar bijna kwijt was staat achter het traject wat ze nu willen gaan lopen.
  Moderator zaterdag 19 september 2015 @ 10:41:09 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156216470
Dan snap je wat ik bedoel kahlie :Y ik weet niet of ik zover zou gaan in mijn wens. Beter genieten van wat je hebt dan dat je er niet meer bent zeg maar :X

Denk je dat de lichamelijke handicap van je nichtje hier ook mee te maken heeft? En bestaat de kans niet dat het volgende kindje ook gehandicapt is?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156216559
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:41 schreef MaJo het volgende:
Dan snap je wat ik bedoel kahlie :Y ik weet niet of ik zover zou gaan in mijn wens. Beter genieten van wat je hebt dan dat je er niet meer bent zeg maar :X

Denk je dat de lichamelijke handicap van je nichtje hier ook mee te maken heeft? En bestaat de kans niet dat het volgende kindje ook gehandicapt is?
Wat betreft mijn nichtje, mijn zus zegt niet bewezen en ik zeg gezond verstand. Ik vind het heel raar dat drie miskramen in de periode zijn dat die fysieke afwijking voor komt. De andere twee miskramen zijn zeer vroeg geweest (binnen de 1,5 week overtijd). Dus, de artsen zeggen, het is een aangeboren afwijking en de kans dat een tweede kind dit krijgt is niet hoger, maar ik denk er zelf anders over... misschien komt het omdat ik zelf genetisch een kluns ben en er veel dingen zijn gebeurd die 'niet bewezen zijn', maar wel overduidelijk in onze familie voorkomen.

Ik vind het heel erg hoor, voor mijn zus, dat ze niet haar wens heeft gekregen van een grote familie en dat dit nu al zo'n 7-8 jaar speelt. Ik wacht ook al jaren tot ik zwanger mag worden, dus voor mij komt misschien straks nog een klap.
pi_156216613
Belgie heeft laten weten dat de terugplaatsing niet door gaat. Domper. }:|
Dat betekent nog een menstruatie (met weer opnieuw kans voor meer cystes en geklooi)... en dan maar weer opnieuw kijken. Pfff.. ;(
  Moderator zaterdag 19 september 2015 @ 12:39:01 #108
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156218209
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:49 schreef kahlie het volgende:

[..]

Wat betreft mijn nichtje, mijn zus zegt niet bewezen en ik zeg gezond verstand. Ik vind het heel raar dat drie miskramen in de periode zijn dat die fysieke afwijking voor komt. De andere twee miskramen zijn zeer vroeg geweest (binnen de 1,5 week overtijd). Dus, de artsen zeggen, het is een aangeboren afwijking en de kans dat een tweede kind dit krijgt is niet hoger, maar ik denk er zelf anders over... misschien komt het omdat ik zelf genetisch een kluns ben en er veel dingen zijn gebeurd die 'niet bewezen zijn', maar wel overduidelijk in onze familie voorkomen.

Ik vind het heel erg hoor, voor mijn zus, dat ze niet haar wens heeft gekregen van een grote familie en dat dit nu al zo'n 7-8 jaar speelt. Ik wacht ook al jaren tot ik zwanger mag worden, dus voor mij komt misschien straks nog een klap.
Ik vind het ook erg toevallig allemaal, maar goed je kunt het niet met zekerheid zeggen natuurlijk.

Het ziet er dus naar uit dat het bij jou in de familie sowieso lastig zwanger worden is? -O- Zit je zelf ook in de MMM of niet?

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:54 schreef kahlie het volgende:
Belgie heeft laten weten dat de terugplaatsing niet door gaat. Domper. }:|
Dat betekent nog een menstruatie (met weer opnieuw kans voor meer cystes en geklooi)... en dan maar weer opnieuw kijken. Pfff.. ;(
He dat is wel rotnieuws -O- Hopelijk is ze snel zwanger en heeft ze een keer een gezonde zwangerschap!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156235982
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:39 schreef MaJo het volgende:

Ik vind het ook erg toevallig allemaal, maar goed je kunt het niet met zekerheid zeggen natuurlijk.

Het ziet er dus naar uit dat het bij jou in de familie sowieso lastig zwanger worden is? -O- Zit je zelf ook in de MMM of niet?

We hebben twee kanten in de familie, de ene is zo zwanger (dat was dus mijn nicht, die naar aanleiding van een nierafwijking ook een paar jaar niet zwanger mocht worden, nog niet was verhuisd of getrouwd, maar zodra de arts ja zei gelijk ging proberen, met het verhaal van mijn zus in haar achterhoofd.... zwanger na 1 maand en die heeft er dus inmiddels 2 kinderen binnen 2,5 jaar), de andere heeft onverklaarbare vruchtbaarheidsproblemen, eistokafwijkingen, endometriose en/of zwaar verlaagd AMH.

Ik weet niet onder welke groep ik val, maar ik mag vanwege mijn auto-imuumziekte niet zwanger worden totdat ik stabieler ben. En ik ben nu 33, dus de tijd begint hier ook op te kruipen... mijn AMH is wel bepaald (dat vond ik belangrijk, om na te denken over evt. eicellen invriezen) en is behoorlijk hoog, dus voorlopig probeer ik de focus te leggen op goed gezond zijn. Aangezien ik heel rot reageer op hormonen heb ik de gynecoloog al tig keren gezien en van binnen is het helemaal schoon.

Kahlie
pi_156252983
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 09:22 schreef Nanuke het volgende:
Lokquote
Weet je al meer? Ik hoop goed nieuws!

VG, succes morgen ^O^
pi_156254312
Dankje Mrs.Peel
  Moderator zondag 20 september 2015 @ 23:57:21 #112
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156260744
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 09:24 schreef kahlie het volgende:

[..]

We hebben twee kanten in de familie, de ene is zo zwanger (dat was dus mijn nicht, die naar aanleiding van een nierafwijking ook een paar jaar niet zwanger mocht worden, nog niet was verhuisd of getrouwd, maar zodra de arts ja zei gelijk ging proberen, met het verhaal van mijn zus in haar achterhoofd.... zwanger na 1 maand en die heeft er dus inmiddels 2 kinderen binnen 2,5 jaar), de andere heeft onverklaarbare vruchtbaarheidsproblemen, eistokafwijkingen, endometriose en/of zwaar verlaagd AMH.

Ik weet niet onder welke groep ik val, maar ik mag vanwege mijn auto-imuumziekte niet zwanger worden totdat ik stabieler ben. En ik ben nu 33, dus de tijd begint hier ook op te kruipen... mijn AMH is wel bepaald (dat vond ik belangrijk, om na te denken over evt. eicellen invriezen) en is behoorlijk hoog, dus voorlopig probeer ik de focus te leggen op goed gezond zijn. Aangezien ik heel rot reageer op hormonen heb ik de gynecoloog al tig keren gezien en van binnen is het helemaal schoon.

Kahlie
wat bizar is dat het zo kan verschillen! Ik moest even opzoeken wat AMH is maar zie dat dit bij PCOS hoort en dat heb ik ook :D kende de term niet :@

Ik hoop dat je snel een go krijgt van de gyn! Lijkt me erg vervelend om te moeten wachten :*

VG ik kom speciaal langs om je succes te wensen morgen, ik ga aan je denken en duimen! :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 21 september 2015 @ 07:03:00 #113
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156263208
Veel succes vandaag VG :*
pi_156263558
Dankje dames:-). Ik duim ook maar even voor mijzelf;-).

Heb sinds gisteren last van mijn darmen:(, wat ik ook eet.... Spanning of buikgriep?
  maandag 21 september 2015 @ 08:09:06 #115
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_156263575
Succes VG. Spannende dag vandaag :*
pi_156264403
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 23:57 schreef MaJo het volgende:

wat bizar is dat het zo kan verschillen! Ik moest even opzoeken wat AMH is maar zie dat dit bij PCOS hoort en dat heb ik ook :D kende de term niet :@

Ik hoop dat je snel een go krijgt van de gyn! Lijkt me erg vervelend om te moeten wachten :*

Tja, AMH heeft te maken met eikwaliteit. Te hoog komt voor bij PCOS, te laag betekend dat je richting overgang gaat. Mijn zus was begin 30, maar haar AMH was voor iemand die 41 was. Mijne is goed hoog, dus klopt bij mijn leeftijd, zelfs nog iets jongere eitjes heb ik :) Hopen dat het ons wat opbrengt straks. :)

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 08:07 schreef VintageGirl het volgende:
Dankje dames:-). Ik duim ook maar even voor mijzelf;-).

Heb sinds gisteren last van mijn darmen:(, wat ik ook eet.... Spanning of buikgriep?
Heel veel succes vandaag VintageGirl. Ik hoop niet buikgriep, want ik ben wel grieperig... ugh!
pi_156265223
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 21:00 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Weet je al meer? Ik hoop goed nieuws!

VG, succes morgen ^O^
4 embryo's zijn gebiobteerd voor Maastricht. Dus dat is al dubbel zoveel als de vorige keer. Terugplaatsing staat in principe voor morgen rond 4u, maar ik hoor dus ook pas 's middags of er ook nog gezonden (en hoeveel) tussen zitten. Spannend weer.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156265241
VG, succes vandaag. Ik duim dat het allemaal gewoon goed zit. Onzekerheid is maar stom. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 21 september 2015 @ 10:23:11 #119
437909 GVman
korte tekst
pi_156265299
@Nanuke: spannend inderdaad!

@VG: succes vandaag!

Wij zijn net terug uit het ziekenhuis voor een echo. We zitten nu een week aan de Gonal en dat heeft geleid tot 7 of 8 follikels van tussen de 10 en 14 mm. groot en een heel aantal (net) iets kleinere...

Woensdag en vrijdag weer een echo. Als alles goed blijft gaan dan waarschijnlijk zaterdag of zondag punctie...
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_156265386
Dat is ook spannend GVman! Dat ze nog maar even goed willen doorgroeien! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156266894
@GVman. Klinkt goed, succes!

@Nanuke Wat fijn dat het deze keer beter is gegaan, het duimen heeft geholpen *) Daarom duim ik even door tot morgen, succes met wachten!
pi_156269403
Net een kloppend hartje gezien!!! jeej!!!
  maandag 21 september 2015 @ 14:04:19 #123
437909 GVman
korte tekst
pi_156269608
Oh wow, VG, gefeliciteerd!!! *O* *O* *O* *O*
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_156269674
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:55 schreef VintageGirl het volgende:
Net een kloppend hartje gezien!!! jeej!!!
*G* *O*
Wat fijn VG!
Met een meidenkwartet
pi_156269778
Gefeliciteerd VG!! Wat super O+ *O*
pi_156270122
Wat een goede berichten allemaal! Nogmaals gefeliciteerd vg!

En Nanuke 4 emmy's. Ik ga duimen voor 4 gezonde!

Gv dat wordt een mooie score!
  maandag 21 september 2015 @ 14:29:58 #127
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156270201
*O* *O* Yeah VG!!

En nog meer spannende tijden hier! Mijn duimen draaien overuren!
pi_156270301
Dankje iedereen:-)! Het moet nog even doordringen hier, ben zo blij:-)
pi_156270383
*O* Hoe tof VintageGirl O+ Gefeliciteerd O+
pi_156270829
Ik ben zo blij voor je VG! Gefeliciteerd! Nu kan het genieten beginnen O+
pi_156271390
VintageGirl *O*
pi_156271467
Gefeliciteerd VG *O*
pi_156271499
Dankje dankje dankje, ik ben er stil van, zo blij ben ben ik:-)!
pi_156271685
Yeah vg!!! Gefeliciteerd!!! Zo blij voor jullie!!!

Hier op de wachtbank, mijn lichaam houdt me mooi voor de gek al...
Misselijk, regelmatig brandend maagzuur licht ontvlambaar blegh.
Nog tot zondag wachten ben benieuwd....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156272202
Ik hoop dat er meer hartjes mogen kloppen straks in dit topic:-) heel veel succes Nanuke, GV man en Eresh!!

Spannend Eresh! Heb je er een goed gevoel over?
pi_156273017
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:35 schreef Ereshkigal het volgende:
Yeah vg!!! Gefeliciteerd!!! Zo blij voor jullie!!!

Hier op de wachtbank, mijn lichaam houdt me mooi voor de gek al...
Misselijk, regelmatig brandend maagzuur licht ontvlambaar blegh.
Nog tot zondag wachten ben benieuwd....
Hoezo "voor de gek"? Misschien wel gewoon zoals het hoort bij een prille zwangerschap! :Y

Succes deze week met voelen, denken, wachten, vrezen, hopen en misselijk zijn :*
pi_156273617
Ja heb ik inderdaad... Goed gevoel... Maar ohoh wat is het lastig om dat vol te houden dan hé!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156274128
@Eresh, wat spannend Zeg!!!! Hopelijk is je voorgevoel goed:-), ik duim voor je! En ja je lichaam kan je soms helemaal gek maken qua gevoel, weet er alles van:-)
pi_156274396
Daarom probeer ik er vrij nuchter over trouwen blijven denken
Want tja...Die klachten kunnen misschien ook door de utrogestan komen...? En bij Flint had ik pas later kwaaltjes en voelde ik de week daarvoor duidelijk steekjes in m'n buik en nu niet...
We weten het gewoon niet tot zondag pfff lastig want ik moet smorgens werken dus doe ik t voor of na het werk testen...we zien het wel...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156274658
@Eresh, ik dacht ook dat de klachten vd utrogestan kwamen;-) maar bleek toch een zwangerschap te zijn:-)
pi_156275149
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:55 schreef VintageGirl het volgende:
Net een kloppend hartje gezien!!! jeej!!!
Wat ontzettend fijn! *O*
pi_156275286
Ja weet het vg,
Maar het zijn ook de ohzo bekende bijwerkingen ervan je kunt het pas echt weten als je getest hebt dat duurt nog een paar dagen het is vast zo zondag....
Hoop het zo want volgende week wordt ons kersverse babynichtje ergens geboren ( gaan der halen met 37 weken) zou makkelijker zijn om zo klein mupke te zien als je in je achterhoofd hebt dat je dat over een paar maanden ook hebt...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156276164
@ Eresh, ik begrijp je helemaal, je wilt zelf ook zooo ontzettend graag:-)
pi_156279039
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 10:19 schreef Nanuke het volgende:

[..]

4 embryo's zijn gebiobteerd voor Maastricht. Dus dat is al dubbel zoveel als de vorige keer. Terugplaatsing staat in principe voor morgen rond 4u, maar ik hoor dus ook pas 's middags of er ook nog gezonden (en hoeveel) tussen zitten. Spannend weer.
Wat fijn! Fingers crossed voor jullie. :*

GVman dat is hoopgevend. Hopelijk blijft het zo goed gaan en wordt het een punctie met mooi resultaat.

VG gefeliciteerd!
  maandag 21 september 2015 @ 21:51:39 #145
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_156282643
Fijn VG! Gefeliciteerd!
pi_156282888
Dankje NIKKI en Hobbesje:-). Ben ook superblij!!
pi_156283753
VG, geweldig nieuws! Hoe voel je je nu?

Eresh, dat klinkt wel spannend. De wachtweken zijn sowieso slopend, maar als je vanalles voelt lijkt t me helemaal spannend. Ik hoop dat het niet van de bijwerkingen is. :*

Dankjewel Nikki en alle anderen die voor me blijven duimen. Ik heb veel aan jullie positieve instelling. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator maandag 21 september 2015 @ 22:36:15 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156284319
VG wat fijn! Had er al een goed gevoel over :) Vooral dat lichtroze bloedverlies, dat zegt vaak niet zoveel. En nu proberen te genieten van je knippertje :*

GV spannend zeg, ik hoop dat de eitjes goed blijven groeien en dat de TP kan plaatsvinden!

Eresh ook al zo spannend. En ik doe met je mee! Ik heb ook allerlei klachten (gevoelige borsten, steekjes, misselijk, emo) en er een goed gevoel over maar wil mezelf ook niet voor de gek houden want ik heb elke maand wel klachten :@ Ik mag vrijdag testen als ik dan nog niet ongesteld ben!

Ik hoop dat VG het begin is van een mooie streepjesregen hier O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156284637
@Nanuke, voel me goed, last van maagzuur:-) en veel plassen:-) en gauw moe, maar mij hoor je niet klagen hoor;-). Heb mij ook aangemeld voor MvM.

Ja ik zal de officiële streepjesregen periode inleiden vanaf nu ;-)
  Moderator maandag 21 september 2015 @ 23:01:53 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156285114
Vergeet ik Nanuke helemaal :o Heel veel succes morgen, ik ga duimen dat er een paar prachteieren tussen zitten O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156285162
En ik wens je @ Nanuke ook heel veel succes morgen!
pi_156289434
Succes Nanuke!!!
pi_156290159
Nanuke veel succes vandaag!!!

Majo rot is dat hé? Ik heb er ook een goed gevoel over maar ergens schreeuwt een stemmetje uhu...dat dacht je de keer daarvoor ook al..en daarvoor..

Plas jij vrijdag het 2e streepje doe ik dat zondag _O_
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156290560
Nanuke succes!

Ik mag me zo meteen ook weer melden voor de IUI. Geloof dat de timing deze keer in ieder geval klopt.
  Moderator dinsdag 22 september 2015 @ 11:51:04 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156293158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:23 schreef Ereshkigal het volgende:
Nanuke veel succes vandaag!!!

Majo rot is dat hé? Ik heb er ook een goed gevoel over maar ergens schreeuwt een stemmetje uhu...dat dacht je de keer daarvoor ook al..en daarvoor..

Plas jij vrijdag het 2e streepje doe ik dat zondag _O_
Ja precies dat :Y Mijn lichaam heeft me al zo vaak voor de gek gehouden dat ik er eigenlijk niet meer in durf te geloven :@ En deal!

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
Nanuke succes!

Ik mag me zo meteen ook weer melden voor de IUI. Geloof dat de timing deze keer in ieder geval klopt.
Ik wilde net vragen hoe het met je ging! Spannend, ik ga voor je duimen :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156293471
Er is een terugplaatsing, maar daar is ook alles mee gezegd. Dat deze het dan maar mag worden.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156295817
Wat spannend allemaal Nanuke! Dus je bent nu PUPO?

[ Bericht 5% gewijzigd door VintageGirl op 22-09-2015 15:30:53 ]
pi_156296396
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:08 schreef Nanuke het volgende:
Er is een terugplaatsing, maar daar is ook alles mee gezegd. Dat deze het dan maar mag worden.
Ach Nanuke, wat is het toch een zware rollercoaster, pupo dus, maar maak ik uit jouw reactie op dat er geen cryo's zijn en dat de kwaliteit van dit embryo niet 100% is? Er is hier op fok iemand die een kindje heeft gekregen uit een absoluut niet optimale embryo (omentielvo?), alles is mogelijk!

Ik hoop met je mee op een fantastische plakker!

:*
  dinsdag 22 september 2015 @ 15:07:20 #159
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_156297056
Nanuke duim voor je :*
pi_156300916
Het was nog even extra spannend. Het embryo bleef in t rietje zitten, dus het was even 'kwijt'. Ivfarts helemaal in de stress. Gelukkig was hij snel weer gevonden en goed terug geplaatst.
Het embryootje zag er wel goed uit, was zelfs al aan het samenklonten. Vorige keer met de tp waren nog allemaal cellen te onderscheiden, dat was nu niet. Schijnt een goed teken te zijn, dus laten we daar dan maar voor duimen.
Ik sta er een beetje blanco in, durf even niet meer zo goed te hopen. Afwachten dus maar. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156300965
Nanuke pupo O+
Deze moet het gewoon worden!

Ophelia succes weer met de iui!
pi_156300983
Pupo! Dit moet idd een plakker worden O+ !

Ja en dat blanko erin staan, herken ik helemaal :*
pi_156302391
Oeh, hoezo iets retespannends nog spannender maken :o

Pupo *O*
pi_156302465
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:54 schreef Mrs.Peel het volgende:
Oeh, hoezo iets retespannends nog spannender maken :o

Pupo *O*
Zeg dat wel. De arts was ook echt zelf heel erg geschrokken. Ze zegt, dit zien we nou echt nooit! Vond het wel een beetje typisch.
Maar goed, uiteindelijk is het gelukt. En ik mocht twee keer het embryootje bekijken, dat was dan wel weer leuk. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156304022
wel een mooi verhaal om later te kunnen vertellen als hij/zij groot is ;)
pi_156304059
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:57 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Zeg dat wel. De arts was ook echt zelf heel erg geschrokken. Ze zegt, dit zien we nou echt nooit! Vond het wel een beetje typisch.
Maar goed, uiteindelijk is het gelukt. En ik mocht twee keer het embryootje bekijken, dat was dan wel weer leuk. :)
De rest van het verhaal klinkt heel positief eigenlijk, en wat mooi dat je het embryotje zo goed hebt kunnen zien O+

Ik hoop inderdaad dat dit soort dingen niet vaak gebeuren, ik hoop het niet mee te maken :X

En gewoon omdat het kan: Nanuke pupo *O*
  dinsdag 22 september 2015 @ 20:46:05 #167
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156305339
*O* Nanuke PUPO! Woop woop! *O*

Wij hebben nu eindelijk een afspraak staan bij de androloog. Maar, nu moeten we dus nog een keer semenanalyse laten doen.. 2 dagen na onze huwelijksdag (1 jaar getrouwd *O*), dus dat wordt lekker romantisch :') gelukkig was het hotel gratis :') :')
  Moderator woensdag 23 september 2015 @ 00:02:42 #168
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156312577
Nanuke pupo! Ik ga voor je duimen *O*

Stroopwafel, zouden die dagen voor de semenanalyse zo nauw komen? Is wel balen als je speciaal een hotel hebt en het niet kan vieren zeg maar :9 en hoezo gratis? :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 23 september 2015 @ 06:59:51 #169
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156314260
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:02 schreef MaJo het volgende:
Stroopwafel, zouden die dagen voor de semenanalyse zo nauw komen? Is wel balen als je speciaal een hotel hebt en het niet kan vieren zeg maar :9 en hoezo gratis? :D
Er zat dit keer geen handleiding bij, maar de vorige keer hadden ze het over 3-7 dagen onthouden. En onze huwelijksdag is dus precies 3 dagen voor het onderzoek. Dus misschien 's morgens vroeg, haha! Het zal niet op een uur komen, maar aangezien de resultaten al niet zo best waren...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156314364
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:55 schreef VintageGirl het volgende:
Net een kloppend hartje gezien!!! jeej!!!
Yes!!! *O* Gefeliciteerd!
  woensdag 23 september 2015 @ 08:40:31 #171
437909 GVman
korte tekst
pi_156314774
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 06:59 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Er zat dit keer geen handleiding bij, maar de vorige keer hadden ze het over 3-7 dagen onthouden. En onze huwelijksdag is dus precies 3 dagen voor het onderzoek. Dus misschien 's morgens vroeg, haha! Het zal niet op een uur komen, maar aangezien de resultaten al niet zo best waren...
Die periode verschilt echt per ziekenhuis... In het Erasmus MC is het 3 tot 5 dagen.

Maar goed, je kunt natuurlijk om een paar dagen later vragen in het ziekenhuis als je wilt. Ik heb niet de indruk dat het een wachttijd op zit ofzo... Het is met dat de periode tussen twee analyses minimaal 3 maanden moet zijn, omdat de aanmaak van zaadcellen zo lang duurt.

En Nanuke: deze blijft zitten!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_156315071
Nanuke wat fijn dat er een tp was. *O* Fingers crossed. :*
  woensdag 23 september 2015 @ 11:37:43 #173
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156317604
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 08:40 schreef GVman het volgende:

[..]

Die periode verschilt echt per ziekenhuis... In het Erasmus MC is het 3 tot 5 dagen.

Maar goed, je kunt natuurlijk om een paar dagen later vragen in het ziekenhuis als je wilt. Ik heb niet de indruk dat het een wachttijd op zit ofzo... Het is met dat de periode tussen twee analyses minimaal 3 maanden moet zijn, omdat de aanmaak van zaadcellen zo lang duurt.

En Nanuke: deze blijft zitten!
Het is inderdaad 3 tot 5 dagen. Zat nog een brief bij.
Een paar dagen later kan niet, want dan zijn we op vakantie en de week daarna is de herfstvakantie weer afgelopen dus komt het ook niet uit... Ach, we overleven het wel. Hebben nog heel veel huwelijksdagen te gaan;)

Overigens zit er nu geen 3 maanden tussen (nog geen 2). Alleen nu dus een nieuw ziekenhuis en blijkbaar opnieuw onderzoek. Hadden we ook eigenlijk niet verwacht..
pi_156318176
Werd net door het ziekenhuis gebeld dat 23 oktober eventueel de kijkoperatie zal plaatsvinden mocht het nu niks worden dus spannend... Hoop nog steeds dat het niet nodig is....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156328980
Ik had wel ff stiekem in bed bijgelezen, maar niet de puf gehad om te reageren. Druk en heftig bij mij, maar hier gelukkig goed nieuws :)

Vintagegirl een knippertje *O*
Nanuke Pupo *O*
GVMan op naar de punctie in het weekend, met hopelijk vandaag weer goede echo?
_Ophelia_ ook IUI, met straks hopelijk goed nieuws

MaJo & Ereshkigal nog ff spannend een paar dagen... hopelijk verdere streepjesregen hier!

Ben ik iemand vergeten, sorry :*
pi_156334193
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 09:21 schreef kahlie het volgende:

[..]

Tja, AMH heeft te maken met eikwaliteit.
Aantal/voorraad, toch?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_156334268
Mooie echo voor VG *O*
En Nanuke een tp gehad, ik duim!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_156335063
Dankje dames voor de felicitaties:-)!
pi_156335684
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:33 schreef McLaura het volgende:

[..]

Aantal/voorraad, toch?
Ook. Het wordt als indicator gebruikt voor wanneer je in de overgang komt en sommige klinieken willen bijvoorbeeld geen IVF meer doen als de AMH 1 of lager is, vanwege de slagingskans. Het is niet 100% begrepen, maar het geeft mij wel een goed gevoel dat de mijne prima is :)
pi_156338631
Hopelijk binnenkort n streepjesregen in dit topic! O+
pi_156348104
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:07 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ook. Het wordt als indicator gebruikt voor wanneer je in de overgang komt en sommige klinieken willen bijvoorbeeld geen IVF meer doen als de AMH 1 of lager is, vanwege de slagingskans. Het is niet 100% begrepen, maar het geeft mij wel een goed gevoel dat de mijne prima is :)
De mijne was ook goed met 2.4, zeker voor mijn leeftijd (35 destijds).
Toch weet ik niet beter dan dat het de eicelvoorraad indiceert en niet de kwaliteit.

[ Bericht 5% gewijzigd door McLaura op 24-09-2015 13:45:27 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 15:36:33 #182
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156350658
Eresh hoe gaat het bij jou?

Ik nog steeds dezelfde kwaaltjes. Ben nu alleen bang dat ik me dingen inbeeld. Dit is eigenlijk de eerste ronde waarbij ik kwaaltjes aan het afzwakken ben in plaats van te denken "oh ik voel dit en dat, zou het?!"
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156352670
Ja hier het zelfde majo!
Gisterenavond was ik echt flink misselijk en ik had echt vreselijke koppijn....
Probeer steeds terug te denken hoe dat bij Flint maar herinner me daar gek genoeg niet zo veel van...behalve dat ik snot en snot verkouden was en de hele zwangerschap ben gebleven... En dat ben ik nu dus ook...ik weet het gewoon echt niet .... Wanneer mag je testen majo?
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156353058
Spannend dames! Ik zou het wel erg leuk vinden als er een streepjesregen komt in dit topic. Dus, zet m op!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156355253
Ik had een goede echo vandaag! Het vocht is uit mijn baarmoeder. Er zit nog wel wat aan de buitenkant bij de spier, maar dat hoeft een zwangerschap niet in de weg te staan.

Baarmoederslijmvlies was al dik genoeg. Donderdag heb ik een terugplaatsing :D
pi_156355802
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:17 schreef Arja het volgende:
Ik had een goede echo vandaag! Het vocht is uit mijn baarmoeder. Er zit nog wel wat aan de buitenkant bij de spier, maar dat hoeft een zwangerschap niet in de weg te staan.

Baarmoederslijmvlies was al dik genoeg. Donderdag heb ik een terugplaatsing :D
Wat een goed nieuws ineens, fijn!

Dit voelt allemaal als het begin van een streepjesregen: na VG komen eresh en MaJo, dan Nanuke en vervolgens Arja. Ja, zo zal het gaan 8-)
pi_156356860
Ik stem ook voor streepjesregen in dit topic!!!!
pi_156358769
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:26 schreef McLaura het volgende:

[..]

De mijne was ook goed met 2.4, zeker voor mijn leeftijd (35 destijds).
Toch weet ik niet beter dan dat het de eicelvoorraad indiceert en niet de kwaliteit.
Mogelijk heeft mijn huisarts het dan verkeerd uitgelegd... mijne was 3.7 vorig jaar November en ik ben dit jaar 33 geworden.

Arja, goed nieuws, veel succes met de terugplaatsing!
pi_156359921
Ik wens je ook succes Arja!
pi_156360785
Dankjewel allemaal!

quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:40 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wat een goed nieuws ineens, fijn!

Dit voelt allemaal als het begin van een streepjesregen: na VG komen eresh en MaJo, dan Nanuke en vervolgens Arja. Ja, zo zal het gaan 8-)
Ja en gvman en vrouw zijn ook snel aan de beurt en ophelia. Waar in het traject zit jij nu ook alweer mrs?

Sorry als ik nog mensen vergeet

Ik dacht ook dat amh voor de voorraad eitjes staat. De kwaliteit is lastiger te bepalen. Dat is zelfs met embryo's zo, die kunnen ze ook alleen aan de buitenkant beoordelen en die zijn een stuk groter en kunnen ook nog onder een microscoop worden gelegd.
pi_156361367
Arja ^O^

Wat een actie ineens, ik kom duimen te kort. O+
pi_156362163
Arja! *O* Wat fijn!

Ik voel weer een positieve vibe in dit topic. Ik duim met iedereen mee.

GVman, hoe gaat het nu bij jullie? De vorige poging was afgebroken toch, loopt het nu beter? Al uitzicht op een punctie/terugplaatsing?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156362711
Ja GVman, vertel eens hoe het gaat?

@Arja Wij hebben over 3 weken een afspraak bij fertiliteit en over 1,5 maand al weer een zaadanalyse. Ik heb lekker veel vragen verzameld, en ik hoop dan duidelijk te krijgen hoe ons traject er uit gaat zien. Helaas was de laatste keer de zaadkwaliteit zo slecht dat zelfs zoek-icsi niet mogelijk is. Bij het komende zaadonderzoek doen ze een proefopwerking voor ICSI.

Met andere woorden: ik heb de komende weken tijd zat om dit topic leeg te jompelen *O*
pi_156362863
Klinkt wel grondig mrs!

Nanuke: gv postte nog niet zo lang geleden dat zijn vrouw best wat grote follikels had en de punctie eraan zit te komen.
pi_156362963
Inderdaad grondig, maar mѐn, wat duurt alles lang :( Voordat hier iets gaat gebeuren (als het al mogelijk is) zitten we in 2016
:{
pi_156363631
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:21 schreef Mrs.Peel het volgende:
Inderdaad grondig, maar mѐn, wat duurt alles lang :( Voordat hier iets gaat gebeuren (als het al mogelijk is) zitten we in 2016
:{
Ja, frustrerend is dat hoor. Ik herken het. Bij mij was er ook regelmatig een kink in de kabel waardoor we maanden verplicht pauze moesten houden. En de tijd tikt maar door en het verlangen wordt heviger.

Sterkte met het wachten en probeer de gedwongen pauze te gebruiken en te zien als rust en doe de dingen die je straks misschien niet meer kunt, zoals spontaan een weekendje weg, of naar de sauna of zo.

Maar toch, it sucks :Y
pi_156366780
De Medische Molen is in dit huis al een beetje omgedoopt naar het Grote Wachten. Want veel meer is t niet. Of je nu wacht op een afspraak, op uitslag van onderzoeken of op een 2e streepje, het is allemaal wachten. En dat duurt (soms frustrerend) lang.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156366895
Inderdaad, Nanuke. De molen is misschien van toepassing als je er net instapt, maar daarna is het wachten.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator vrijdag 25 september 2015 @ 09:20:40 #199
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156367053
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:14 schreef Ereshkigal het volgende:
Ja hier het zelfde majo!
Gisterenavond was ik echt flink misselijk en ik had echt vreselijke koppijn....
Probeer steeds terug te denken hoe dat bij Flint maar herinner me daar gek genoeg niet zo veel van...behalve dat ik snot en snot verkouden was en de hele zwangerschap ben gebleven... En dat ben ik nu dus ook...ik weet het gewoon echt niet .... Wanneer mag je testen majo?
Blijkbaar bij mij toch weer bijwerkingen van de clomid, test was spierwit -O- hopelijk heb jij meer geluk :*

Ik las verder goed nieuws voor Arja! *O*

Oof ben je nu ook pupo?

Verder is mijn hoofd even een zeef, sorry ;(
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:45:49 #200
437909 GVman
korte tekst
pi_156367497
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:50 schreef Nanuke en anderen het volgende:
GVman, hoe gaat het nu bij jullie? De vorige poging was afgebroken toch, loopt het nu beter? Al uitzicht op een punctie/terugplaatsing?
We hadden vanochtend weer een echo. Het zag er goed uit. De verwachting is dat er 8 tot 10 follikels aangeprikt gaan worden op... maandag.

We hebben nu dus twee afspraken staan: maandag voor de punctie bij mijn vrouw en donderdag (1 oktober) de terugplaatsing. Het wordt allemaal wel spannend nu...
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_156367909
@MaJo, jeetje wat balen! Ik gun het je zo :* Net als alle anderen hier :*

@GVman, wat spannend zeg!
pi_156369570
Spannend GV! Succes!

MaJo, zou je nog te vroeg kunnen hebben getest?
  vrijdag 25 september 2015 @ 11:58:35 #203
437909 GVman
korte tekst
pi_156369943
Heh Majo, wat balen -O-
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_156371120
Nee!! Majo wat rot!!! Ik hoop nog op een te vroege test voor jou... Hier alvast een dikke knuffel... Bah...

Ik ga er ook niet vanuit dat het raak is eigenlijk... Maar goed houden maandag maar aan als testdag en dan zien we wel verder!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  Moderator vrijdag 25 september 2015 @ 13:06:34 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156371407
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:41 schreef Mrs.Peel het volgende:
Spannend GV! Succes!

MaJo, zou je nog te vroeg kunnen hebben getest?
dat zou kunnen maar denk als mijn klachten door zwangerschap zouden komen dat je dat wel terugziet op een test?

GVman spannend hoor! Is dit nu de eerste keer dat er een TP gaat plaatsvinden?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 25 september 2015 @ 13:23:33 #206
437909 GVman
korte tekst
pi_156371723
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

dat zou kunnen maar denk als mijn klachten door zwangerschap zouden komen dat je dat wel terugziet op een test?

GVman spannend hoor! Is dit nu de eerste keer dat er een TP gaat plaatsvinden?
Nou, eerst nog de punctie, het ontdooien van de zaadcellen en de bevruchting afwachten! Maar het is inderdaad de eerste poging waarbij we tot een punctie komen. Dat is al een stap verder dan de vorige ronde.

We bekijken alles stap voor stap, om de verwachtingen voor ons zelf en onze omgeving niet te hoog te laten worden. Maar we zijn wel blij dat we maandag en punctie hebben natuurlijk.
ruimte gereserveerd voor signature...
  Moderator vrijdag 25 september 2015 @ 14:20:49 #207
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156372968
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:23 schreef GVman het volgende:

[..]

Nou, eerst nog de punctie, het ontdooien van de zaadcellen en de bevruchting afwachten! Maar het is inderdaad de eerste poging waarbij we tot een punctie komen. Dat is al een stap verder dan de vorige ronde.

We bekijken alles stap voor stap, om de verwachtingen voor ons zelf en onze omgeving niet te hoog te laten worden. Maar we zijn wel blij dat we maandag en punctie hebben natuurlijk.
Die eerste zin sloeg op mezelf he? ;)

Stap voor stap bekijken lijkt me inderdaad het beste, maar dat het tot een terugplaatsing komt is natuurlijk al fantastisch nieuws ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156373700
@MaJo, ik denk dat GVman bedoeld dat er zowieso een punctie aankomt;-), de terugplaatsing hangt af van de bevruchting na de punctie:-).

Ik wens jou GVman en je vrouw een mooie bevruchting toe met terugplaatsing:-)!
pi_156375161
Balen majo!

Gv dan hebben jouw vrouw en ik als alles goed gaat op dezelfde dag een terugplaatsing.
Majo na de tp ben ik pas pupo
  Moderator vrijdag 25 september 2015 @ 16:51:15 #210
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156376057
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:55 schreef VintageGirl het volgende:
@MaJo, ik denk dat GVman bedoeld dat er zowieso een punctie aankomt;-), de terugplaatsing hangt af van de bevruchting na de punctie:-).

Ik wens jou GVman en je vrouw een mooie bevruchting toe met terugplaatsing:-)!
Leidt een punctie niet automatisch tot terugplaatsing dan? Ben nog een beetje n00b op dit vlak :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:05 schreef Arja het volgende:
Balen majo!

Gv dan hebben jouw vrouw en ik als alles goed gaat op dezelfde dag een terugplaatsing.
Majo na de tp ben ik pas pupo
Die vraag was weer voor Oof bedoelt ;)

In ieder geval genoeg spanning hier de komende weken, ik ga duimen! *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156376314
Ik lurk veel met jullie mee en ik wil jullie toch eens een hart onder de riem steken! Ik vind het bewonderenswaardig om te lezen dat jullie zo veel doen en laten om jullie grootste wens in vervulling te laten gaan. Al die afspraken, puncties, prikken, onzekerheid en het lange, lange wachten met een enorm verlangen naar een kindje. Fijn dat jullie steun bij elkaar vinden, ookal wordt het soms even iemand teveel.
Ik hoop nooit in dit topic terecht te komen, maar mocht het toch zijn dan hoop ik jullie hier niet meer tegen te komen (positief bedoeld natuurlijk!)
pi_156376568
Majo nee, een punctie betekent dat ze de follikels uit het lichaam halen. Daarna is het nog de vraag of er wel in elk follikel een eitje zit.

Daarna is het de vraag of het sperma eitjes bevrucht en hoeveel eitjes. De bevruchte eitjes worden embryo's genoemd. Deze embryo's moeten in het lab zich een aantal dagen verder ontwikkelen en delen en alleen als er een van goede kwaliteit bij zit wordt hij terug geplaatst.

Als je er 1 uit de vriezer krijgt wordt het een cryo genoemd. Bij het ontdooien hiervan kunnen ook weer dingen misgaan waardoor een terugplaatsing in gevaar kan komen.

Kortom vele spannende momenten!

Thnx peacefull. Ik hoop jou hier ook niet te zien behalve voor dit soort posts ;)
pi_156393367
Hallo ,
Ik ben nieuw hier. Ik ben 28 jaar en al 1jaar en 5 maanden aan het proberen voor een kindje.
Wij hebben al reeds wat onderzoeken gehad , uiteindelijk lijkt alles goed te zijn.
En toch wil het maar niet lukken.
Ik ben niet zo forum aangelegd maar dit is precies het enige forum dat recent is en ik heb echt nood om met lotgenoten te praten. Ik leek wel de enige in mijn omgeving..
In de tijd dat wij al bezig zijn, zijn ondertussen mijn 2 schoonzussen al reeds zwanger geworden en bevallen.
Mijn gynaecologe heeft me vorige week gewoon weer terug naar huis gestuurd.. Ze zei: alles is inorde als je binnen 3 maanden nog niet zwanger bent kom dan nog eens terug. Veel vragen konden we niet stellen want ze werd net gebeld voor een bevalling..

Wanneer kan je in aanmerking komen voor ivf?
Ik ben daar een beetje bang voor, voor dat hele gebeuren, maar begin er stilaan toch aan te denken..
Ik begin de hoop te verliezen..

Groetjes
  zaterdag 26 september 2015 @ 09:37:09 #214
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156394344
Hoi Amy,

Welkom hier! Wat vervelend dat je hier terecht bent gekomen, maar hopelijk voel je je hier wel een beetje thuis! En jeetje wat naar dat je niet gehoord wordt bij de gynaecoloog. Is er anders een informatienummer dat je kunt bellen?

Je kunt beginnen op www.Freya.nl. Freya is de belangenvereniging voor mensen met "vruchtbaarheidsuitdagingen" (om het positief te houden;)). Je kunt er zeer veel informatie vinden en ook daar zijn veel lotgenoten te vinden.

Dan nog even kort het traject. Ik heb dit zelf niet gevolgd dus weet er niet het fijne van:

In de jacht naar het eitje zijn er verschillende momenten waarop het bij het zaad "fout" kan gaan (in jip-en-janneke-taal): ze kunnen het eitje niet 'vinden' of ze redden het niet tot het eitje; of ze kunnen niet door de schil van het eitje heen komen.

Als het op de natuurlijke manier niet is gelukt en onderzoeken wijzen niets uit, zowel bij de man als vrouw is niets gevonden, zal men eerst overgaan op IUI. Hierbij wordt het zaad op het moment van de eisprong ingebracht (in de baarmoeder?), waardoor het al een stuk dichterbij het eitje is en de kans op bevruchtin groter wordt. Soms wordt dit in de eigen cyclus gedaan, soms is er hormonale ondersteuning nodig.
Meestal wordt dit maximaal 6 keer geprobeerd. Als er dan nog geen zwangerschap is, gaat men pas kijken naar IVF. Hierbij hoeft het zaad niet meer op zoek naar eitje, want dat ligt al klaar op hen te wachten. Als er geen reden is waarom dit niet zou lukken, wordt dit (volgens mij) maximaal twee keer geprobeerd, waarbij een 'keer' start op het moment van de hormonen en eindigt als het laatste bevruchte eicel uit de diepvries is teruggeplaatst.
Tot slot is er nog icsi, wat voor de toekomstige ouders hetzelfde is als ivf, maar in het laboratorium anders werkt: er wordt 1 zaadcel direct ingebracht in de eicel. Ook de laatste horde is dus overkomen! Dit wordt vaak toegepast als het kwaliteit van het zaad minder goed is, of als er dus met ivf geen zwangerschap is ontstaan.

Lang verhaal en er valt nog veel meer te vertellen..
Tl;dr:
Het medische traject bestaat uit vele opties, het is nog absoluut geen gegeven dat je ivf 'nodig hebt'.
Veel sterkte! :*
pi_156395942
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

dat zou kunnen maar denk als mijn klachten door zwangerschap zouden komen dat je dat wel terugziet op een test?
Sorry ik lees net bij in het WOHTS topic over bloed. Boooeeeee ik gun je dat tweede streepje zo ontzettend!

[ Bericht 18% gewijzigd door Mamiemoe op 26-09-2015 13:02:35 ]
pi_156399143
Amy welke onderzoeken hebben jullie gehad? Heb je een regelmatige cyclus?

En als je gyn werd opgeroepen voor een bevalling is het denk ik geen fertiliteitsarts?
Welk ziekenhuis?
pi_156399441
Hey stroopwafelmeisje, bedankt voor je reactie.

Dag Arja, ik heb de ene periode een cyclus van 33/34 dagen, en nu is dit al 2 maanden een cyclus van 28/29 dagen. Toch redelijk regelmatig.
Na ongeveer een jaar proberen zijn we dus idd naar mijn gynaecologe gestapt en geen fertiliteitsarts in st Lucas in Brugge. Zij heeft een inwendige echo genomen en op die moment had ik net mijn eisprong , ze zag langs de andere kant heel wat eitjes zitten en zei dat ik mooi vruchtbaar ben, ik moest eerst 3 maanden temperaturen van haar.
Daarop was te zien dat ik degelijk elke maand mijn eisprong kreeg.
Ook mijn bloed was heel goed.
Mijn vriend heeft dan sperma onderzoek gekregen en deze was ook heel goed zei ze.
200miljoen zaadcelletjes en 52% bewegelijkheid.
Dan maar onderzoek gekregen om te zien of mijn eileiders vrij waren en dat bleek ook in orde te zijn.

Ik ben na dit onderzoek terug naar mijn gynaecologe gegaan die me dus zoals ik hiervoor zei , gewoon terug naar huis gestuurd heeft. Ze zei dat ze er een goed oog op had.
We zijn jong , drinken allebei nooit en hebben nooit gerookt..

Groetjes
pi_156400059
Daar zit dan wel wat in Amy. En 3 maanden zijn ook zo voorbij.

Gebruik je ovulatietesten?
pi_156402704
Awel Arja, ik heb dit in de hele periode dat we proberen pas vorige maand geprobeerd,
Mensen zeggen mij de hele tijd, je mag er niet teveel met bezig zijn.. Dus dan wou ik dat ook niet..
Dus daarom ben ik daar vorige maand toch met gestart op aanraden van vriendin. :)
pi_156402823
3 maanden gaan idd relatief snel voorbij , maar nu vind ik ze moordend..
Ik begin toch wel het gedacht te hebben van wat als het nooit lukt..
Alleen oud worden zonder ooit leven in je huis te gehad hebben..
Nooit weten hoe je bloedeigen kind er zou uitzien..
Ik weet niet goed wat ik moet doen met mijn leven als ik voor altijd kinderloos zou blijven..

Er wordt mij veel gezegd dat ze de dag van vandaag al veel kunnen , en dat is waar.
Daar hou ik me aan vast, maar ik wou graag kindje voor dat ik 25 werd , nooit de juiste partner gehad , nu heb ik dat en wil ik graag een kind voor dat ik 30 ben..
Uiteindelijk zijn er nog altijd mensen die voor altijd kinderloos blijven en daar ben ik nu net zo bang voor..
pi_156417891
Hier ook een spierwitte test in handen.... :{
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156417963
aah shit Eresh! :'( ;( wanneer is je nod?
pi_156418189
Vandaag precies 2 weken na de ovitrelle dus vandaag misschien morgen....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156418471
Okay shit :{ Had je bij je eerste kindje wel meteen een positieve test?
pi_156418602
Nee toch, Ereshkigal. Wat een domper zeg. Maar ook nog geen ongesteldheid in zicht? Dan blijf ik nog even duimen voor een late plakker.

AmyDC, wat een lastige situatie moet dat zijn, (nog) geen aanwijsbare redenen voor het niet lukken. Ik hoop dat het toch in de komende 3 maanden wil lukken, en anders dat er in elk geval gekeken wordt naar vervolgstappen. Sterkte de komende tijd. :*

En nog even een 'zet m op' voor GVman, Arja en Ophelia.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156419740
Bij Flint had ik 2 dagen voor nod al een positieve test in handen...

Nanuke nee nog niets in aantocht maar door de utrogestan tabletten is dat sowieso een dag of 3-4 later dus daar hou ik me niet zo aan vast
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156419831
Eresh :*

Hoe is het met MaJo?

Nanuke, hoe gaat het het met jou?
  Moderator zondag 27 september 2015 @ 13:47:29 #228
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156420135
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:14 schreef Arja het volgende:
Majo nee, een punctie betekent dat ze de follikels uit het lichaam halen. Daarna is het nog de vraag of er wel in elk follikel een eitje zit.

Daarna is het de vraag of het sperma eitjes bevrucht en hoeveel eitjes. De bevruchte eitjes worden embryo's genoemd. Deze embryo's moeten in het lab zich een aantal dagen verder ontwikkelen en delen en alleen als er een van goede kwaliteit bij zit wordt hij terug geplaatst.

Als je er 1 uit de vriezer krijgt wordt het een cryo genoemd. Bij het ontdooien hiervan kunnen ook weer dingen misgaan waardoor een terugplaatsing in gevaar kan komen.

Kortom vele spannende momenten!

Thnx peacefull. Ik hoop jou hier ook niet te zien behalve voor dit soort posts ;)
Bedankt voor de uitleg! Ik dacht dat een punctie automatisch leidde tot een TP, maar dat is dus wat naïef gedacht :@ Wel lastig zeg al die spannende momenten in het al zo spannende traject!

quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 11:45 schreef Ereshkigal het volgende:
Hier ook een spierwitte test in handen.... :{
He wat balen meis :* Ik inderdaad ook -O- En weer volop ongesteld, ik ga morgen de huisarts eens bellen want dit is niet te doen zo :X

Welkom Amy!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156421101
Wat klote, eresh.

Majo ik denk dat je je menstruaties ook met je gyn moet bespreken. En ik zou ook staan op meer monitoring tijdens je cyclus als ik jou was en misschien ook wel op onderzoek. Die tussentijdse bloedingen die je steeds hebt, de ovulatietesten die niet betrouwbaar zijn etc
pi_156424320
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 13:27 schreef Ereshkigal het volgende:
Bij Flint had ik 2 dagen voor nod al een positieve test in handen...

Nanuke nee nog niets in aantocht maar door de utrogestan tabletten is dat sowieso een dag of 3-4 later dus daar hou ik me niet zo aan vast
Daar had ik geen last van met de utrogestan, ik was de vorige keer nog voor testdatum al flink ongesteld. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156424522
En hoe ik me voel, sja. Ik weet t niet. Ik ben misselijk van de utrogestan net als de vorige keer. Verder voel ik me niet anders. Ik probeer nog positief te denken (ik praat in m'n hoofd tegen de emmy, dat ie maar goed moet warm blijven en groeien, dat het zo gewenst is hier en dat het hier heus een fijn plekje is), maar ik ben zo klaar met alle teleurstellingen dat ik niet meer durf te hopen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156425082
Nanuke, breng jij de utro oraal of vaginaal in? En Wanneer mag je testen?
pi_156425177
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 17:09 schreef VintageGirl het volgende:
Nanuke, breng jij de utro oraal of vaginaal in? En Wanneer mag je testen?
Vaginaal. 5 oktober mag ik testen, over iets meer dan een week. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156425259
Ah okay! Ik gebruik ze ook vaginaal.
Spannend zeg! Ik ga hard voor je duimen:-)
pi_156425852
*emomodus aan*Pfff zit er echt even doorheen en dan ook nog weer zo stomme actie van schoonfamilie wat voor een megauitbarsting zorgde...
Kuthormonen!!! Resultaat vriend boos met zoon " gezellig " naar schoonfamilie en ik in bed blegh ben echt zo klaar met alles
*emomodus uit*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156425941
Aah shit Eresh, digi knuffel van mij! Kan mij helemaal voorstellen dat je er doorheen zit:-(
pi_156429852
Ook een knuffel van mij. Kruip maar lekker onder de warme dekens, morgen is er weer een dag. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156432081
Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Wat is utrogestan? Als ik mag vragen?

Groetjesss
pi_156432898
Utrogestan zorgt dat het Slijmvlies van de baarmoeder langer dik blijft wanneer ik dat niet gebruik duurt het van de eisprong tot menstruatie zo 11 dagen en dat kan te kort zijn voor innesteling. Vandaar dat ik daar 2 dagen na de ovulatie mee begin
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156434353
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 17:41 schreef Ereshkigal het volgende:
*emomodus aan*Pfff zit er echt even doorheen en dan ook nog weer zo stomme actie van schoonfamilie wat voor een megauitbarsting zorgde...
Kuthormonen!!! Resultaat vriend boos met zoon " gezellig " naar schoonfamilie en ik in bed blegh ben echt zo klaar met alles
*emomodus uit*
:*
  Moderator maandag 28 september 2015 @ 11:41:49 #241
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156445151
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 14:30 schreef Arja het volgende:
Wat klote, eresh.

Majo ik denk dat je je menstruaties ook met je gyn moet bespreken. En ik zou ook staan op meer monitoring tijdens je cyclus als ik jou was en misschien ook wel op onderzoek. Die tussentijdse bloedingen die je steeds hebt, de ovulatietesten die niet betrouwbaar zijn etc
Woensdag heb ik een afspraak met de huisarts. Ik zal eens vragen of zij het zinvol vindt om er nog eens een echo aan te wagen :Y Het eerste wat ik nodig heb is betere pijnstilling, het was echt weer hels dit weekend :X ;(

quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 17:41 schreef Ereshkigal het volgende:
*emomodus aan*Pfff zit er echt even doorheen en dan ook nog weer zo stomme actie van schoonfamilie wat voor een megauitbarsting zorgde...
Kuthormonen!!! Resultaat vriend boos met zoon " gezellig " naar schoonfamilie en ik in bed blegh ben echt zo klaar met alles
*emomodus uit*
Och lieverd, die hormonen zijn ook gewoon ontzettend lastig :* Hopelijk gaat het nu weer wat beter?

Ik merk dat ik door de pijn erg kortaf ben tegen vriend, kan hij ook niks aan doen natuurlijk :@ Ik ga de lieverd vanavond maar eens extra knuffelen O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156447302
Avond lekker mokkend doorgebracht
Vriend en Flint zijn samen wel naar de Kermis geweest...
Vandaag zou nog wel ff klote worden want ik vermoed dat schoonzus in het ziekenhuis aan het bevallen is dus weer lekker confronterend...
Ach ja we zien wel...komt goed... Ooit....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156447485
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:30 schreef Ereshkigal het volgende:
Avond lekker mokkend doorgebracht
Vriend en Flint zijn samen wel naar de Kermis geweest...
Vandaag zou nog wel ff klote worden want ik vermoed dat schoonzus in het ziekenhuis aan het bevallen is dus weer lekker confronterend...
Ach ja we zien wel...komt goed... Ooit....
Ja, gewoon de eerste iui poging!
  maandag 28 september 2015 @ 14:06:50 #244
437909 GVman
korte tekst
pi_156447992
Wij hadden vanochtend punctie. Het resultaat was boven verwachting goed. Er zijn 15 (vijftien) mooie eicellen opgehaald! Daar waren we erg blij mee. Mijn vrouw ligt nu op bed, ik ben thuis aan het werken. De punctie viel qua pijn erg mee. Behandelende arts en verpleegkundige waren heel erg relaxt en empatisch. Complimenten voor de mensen van het Erasmus MC.

Nu begint het wachten op duidelijkheid vanuit het laboratorium. En dat heeft alles te maken met de zaadcellen: hoeveel rietjes zijn er ingezet? En hoeveel eicellen zijn er bevrucht? De komende dagen horen we daar meer over. Wanneer dat goed gaat dan hebben we donderdagmiddag een terugplaatsing.

We zijn natuurlijk erg blij met dit resultaat, maar we zien het als slechts een tussenstap (een van de vele) op weg naar een kindje. We houden vooral veel slagen om de arm omdat het probleem niet bij mijn vrouw maar bij mij ligt. Daarom zijn we ook terughoudend: wanneer het mis gaat met ondooien of bevruchten dan staan we nog steeds met lege handen.

Maar in ieder geval: deze vijftien eicellen zijn wel een mooie tussenmijlpaal!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_156448969
Wow wat goed GVman! Ik had zelf ook 15 eicellen, waarvan uiteindelijk 1 terug geplaatst en 3 in de vriezer:-)
pi_156452255
Wauw, GVman! Dat is fantastisch nieuws! Op naar het volgende goede nieuws. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 28 september 2015 @ 17:31:34 #247
437909 GVman
korte tekst
pi_156452406
Inmiddels hebben we alweer een kleine setback gehad: alle ingevroren rietjes moesten worden ingezet. Er zijn (slechts) 12 eicellen bevrucht (geïnjecteerd), meer geschikte zaadcellen waren er niet. Kortom: een behoorlijke realitycheck na een vreugdevolle ochtend.

Natuurlijk is dit meer dan waar we ruim een half jaar geleden op durfden te hopen, maar toch voelt het niet helemaal lekker: wat als deze twaalf het allemaal niet gaan redden tot aan een terugplaatsing?

We wachten in spanning af tot donderdagochtend... Dan weten we hoeveel embryo's de vriezer in gaan (hopelijk 11 en dat de twaarfde in de buik van mijn vrouw wordt geplaatst).
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_156452827
12 van de 15 bevrucht is echt een hele goede score gv!

Spannend hoor. Veel succes!
  maandag 28 september 2015 @ 17:56:20 #249
437909 GVman
korte tekst
pi_156452901
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 17:52 schreef Arja het volgende:
12 van de 15 bevrucht is echt een hele goede score gv!

Spannend hoor. Veel succes!
Nou, bevrucht... Laten we zeggen: er zijn 12 zaadcellen geïnjecteerd in 12 eicellen. Nu hopen dat die combo's gaan delen tot mooie embryo's...
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_156452931
Wat goed GVman! Bij ons waren er 10 bevrucht, dus er vielen hierna nog veel af, tot 6 en daarvan dus 1 in mijn buik en 3 in de vriezer:-)
pi_156452984
Wauw fijn gvman nieuws nu hopen dat ze mooi gaan delen en ze blijven plakken!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156454219
Ik snap dat je voorzichtig positief bent, GV, ik hoop dat je ook wat blijdschap kunt voelen na het al enorm heftige traject dat jullie hebben doorlopen. Ik hoop op die ene plakker!
pi_156455793
van 0 zaadcellen voor je behandeling naar 12 geschikte zaadcellen voor bevruchting vind ik toch een hele nette score. dat is wel een *O* waard.

spannend. duimen blijven draaien dat er een mooie plakker bij mag zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 28-09-2015 20:38:10 ]
pi_156455926
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:20 schreef MaJo het volgende:

[..]


Oof ben je nu ook pupo?

Iui was vorige week, maar pupo is wanneer er een embryo is teruggeplaatst, daar is geen sprake van.
pi_156455996
GV wat spannend!
*haalt nog een extra setje duimen uit het vet.
  Moderator maandag 28 september 2015 @ 21:42:52 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156459801
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 19:55 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Iui was vorige week, maar pupo is wanneer er een embryo is teruggeplaatst, daar is geen sprake van.
Wat houdt de iui dan precies in? Dacht dat dat de terugplaatsing was :@ Ik heb nog veel te leren hier :D

GV dat klinkt in ieder geval al veelbelovend van de kant van je vrouw! Ik ga zo hard voor je duimen ^O^ :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 28 september 2015 @ 21:48:09 #257
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156460010
Spannend, GVman! Ik vind het erg veelbelovend klinken, hoor! 12 eitjes die de potentie hebben goed bevrucht te zijn is echt niet weinig ofzo hoor! ^O^ ik begin vast weer met duimen!

Majo: PUPO is pregnant until proven otherwise, dus dan moet er zekerweten een bevrucht eitje zijn. Bij iui wordt het zaad wel ingebracht op het juiste moment, maar moeten de zaadcellen nog wel zelf door de harde buitenlaag van het eitje heen komen. En dus is er van PUPO geen sprake. Bij een terugplaatsing is er uiteraard altijd een bevruchting geweest! (anders zetten ze een leeg eitje terug. Die hebben we zo ook wel :+)

Verder nog een extra knuffel voor Eresh. Gaat het vandaag wat beter?
En extra draaiende duimen voor Ophelia en Nanuke. Wat een spannende tijden toch! Voor mijn gevoel was het hiervoor een tijd veel rustiger...
  maandag 28 september 2015 @ 22:16:01 #258
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_156460906
GV man dat is wel een domper. In een keer alles gebruikt... Maar wel 12 geinjecteerd!
*Verlies hierna is er meestal ook nog (rond de 25% injectiearctefact) hou daar rekening mee*
Een hele nette score op dit punt!
Ik duim voor goede embryootjes :*
pi_156461161
Ik snap dat het tegenvalt dat niet alle eitjes geïnjecteerd konden worden, en dat alle rietjea ingezet moesten worden. Maar kijk naar wat je al wel hebt; 12 goede spermacellen en (vanuit mijn perspectief iets waar ik echt jaloers op ben...) 12! eicellen geïnjecteerd! Dat is een hartstikke nette score tot nu toe, en best een jompel waard. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156466673
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat houdt de iui dan precies in? Dacht dat dat de terugplaatsing was :@ Ik heb nog veel te leren hier :D

GV dat klinkt in ieder geval al veelbelovend van de kant van je vrouw! Ik ga zo hard voor je duimen ^O^ :*
IUI staat voor intra-uterine inseminatie, het zaad wordt dan bewerkt en op het (hopelijk) goede moment in de baarmoeder 'ingespoten'. De eicel moeten ze zelf zien te vinden.
  dinsdag 29 september 2015 @ 09:23:32 #261
437909 GVman
korte tekst
pi_156467183
[s]
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:23 schreef Nanuke het volgende:
Ik snap dat het tegenvalt dat niet alle eitjes geïnjecteerd konden worden, en dat alle rietjea ingezet moesten worden. Maar kijk naar wat je al wel hebt; 12 goede spermacellen en (vanuit mijn perspectief iets waar ik echt jaloers op ben...) 12! eicellen geïnjecteerd! Dat is een hartstikke nette score tot nu toe, en best een jompel waard. :*
Tja, het is inderdaad dubbel. We zijn dankbaar voor de zaadcellen die zijn gevonden afgelopen februari. En we zijn dankbaar voor de enorme score aan eicellen: zoveel dat de (weinige geschikte) zaadcellen de beperkende factor waren en niet de eicellen. We snappen ook heel erg goed dat twaalf embryo voor andere stellen als een geschenk uit de hemel klinkt. Dat is het ook voor ons, echt waar.

Maar anderzijds: het zijn nog maar twaalf geïnjecteerde eicellen. We weten nog niet of er een deling heeft plaatsgevonden. En we weten niet of ze geschikt zijn voor terugplaatsing. En of ze de vriezer in kunnen. Dat maakt de komende dagen slopend. We kunnen daarom nog niet blij zijn. Eigenlijk is de redenering omgedraaid: we zouden heel verdrietig zijn als er geen ICSI kon plaatsvinden met het beschikbare materiaal. Dat was een scenario waar we niet aan hadden gedacht.

Eigenlijk zijn we “gewoon weer” met de neus op de feiten gedrukt: er zijn geen garanties en de kansen zijn niet heel groot. In die zin hebben we gisteren toch een mooi resultaat geboekt. Tegen hoge kosten: alle ingevroren zaadcellen zijn ingezet. Maar dat maakt ons ook wel bang: we kunnen nu dus weer gewoon bij af zijn. Er is namelijk geen back-up meer (hoewel er op zich nog een TESE mogelijk is).
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_156467378
@GVman, ik snap jullie dubbele gevoelens helemaal, dat hoort bij de mmm. Enerzijds hoop je dat je zo ver mag komen, kom je zo ver dan zit je alsnog in de onzekerheid. Ik draai mijn duimen voor goede bevruchtingen en een terugplaatsing:-)

[ Bericht 0% gewijzigd door VintageGirl op 29-09-2015 09:42:52 ]
pi_156467424
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:23 schreef GVman het volgende:
[s]

[..]

Tja, het is inderdaad dubbel. We zijn dankbaar voor de zaadcellen die zijn gevonden afgelopen februari. En we zijn dankbaar voor de enorme score aan eicellen: zoveel dat de (weinige geschikte) zaadcellen de beperkende factor waren en niet de eicellen. We snappen ook heel erg goed dat twaalf embryo voor andere stellen als een geschenk uit de hemel klinkt. Dat is het ook voor ons, echt waar.

Maar anderzijds: het zijn nog maar twaalf geïnjecteerde eicellen. We weten nog niet of er een deling heeft plaatsgevonden. En we weten niet of ze geschikt zijn voor terugplaatsing. En of ze de vriezer in kunnen. Dat maakt de komende dagen slopend. We kunnen daarom nog niet blij zijn. Eigenlijk is de redenering omgedraaid: we zouden heel verdrietig zijn als er geen ICSI kon plaatsvinden met het beschikbare materiaal. Dat was een scenario waar we niet aan hadden gedacht.

Eigenlijk zijn we “gewoon weer” met de neus op de feiten gedrukt: er zijn geen garanties en de kansen zijn niet heel groot. In die zin hebben we gisteren toch een mooi resultaat geboekt. Tegen hoge kosten: alle ingevroren zaadcellen zijn ingezet. Maar dat maakt ons ook wel bang: we kunnen nu dus weer gewoon bij af zijn. Er is namelijk geen back-up meer (hoewel er op zich nog een TESE mogelijk is).
Wanneer hoor je of ze zijn gaan delen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 29 september 2015 @ 09:48:05 #264
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156467544
Gvman ik duim voor 12 hele mooie embryo's
pi_156479600
Gv wat blijft het toch spannend... Mijn duimen draaien ook voor jullie!

Hier gaat het wel weer goed,
Heb me er over heen gezet, het is nu eenmaal zo. Nu afwachten dat ik eens ongesteld ga worden! Dan kunnen we tenminste gewoon weer verder!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156479704
Herkenbaar eresh: 1 a 2 baaldagen en daarna weer nieuwe perspectieven met nieuwe kansen!

Gvman ik duim verder en leef mee
  dinsdag 29 september 2015 @ 22:15:59 #267
437909 GVman
korte tekst
pi_156484519
Ohw dames, jullie zijn lief. Knuffels terug hoor! En mijn duimen draaien ook aan een stuk door voor iedereen hier.

We zijn vandaag niet meer gebeld. Waarschijnlijk hebben ze er niet meer aan gedacht. Laten we hopen dat dat goed nieuws betekent. Wij hopen op 12 mini GV-mannetjes/vrouwtjes. En jullie met ons, zo blijkt. Dat voelt echt goed!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_156484611
En dan een drieling bij de eerste terugplaatsing O+

( ;) )
pi_156491939
GVMan, dat gevoel van 'elke stap is maar een stap', had mijn zus ook altijd, zeker omdat er vaak maar heel weinig embryo's overbleven. Ik vond gewoon dat elke stap weer een stap in de goede richting was, dus ik stelde altijd voor om het te vieren. Mijn duimen draaien ook voor goed nieuws vandaag!

Inmiddels heeft zus besloten tot een pauze. Ze zei eerst tot jan, maar nu neigt ze toch naar mei/juni. Zwaar om weer te pauzeren, maar het lukt gewoon niet. Het is erg zwaar op haar lijf en met alles eromheen is het super pittig. Ik snap de gemengde gevoelens prima, maar denk toch dat dit de juiste beslissing is.


Mijn vrienden die bezig waren met IUI hebben ook een pauze. Zij gaan mogelijk niet meer beginnen aan de IVF. Moeilijk, want ik weet dat zij heel erg graag een kindje willen. Ik snap het ook wel. Daar kan het mogelijk wel natuurlijk gebeuren, dus dat zou super zijn. Daar duim ik dan maar voor.


Ik denk dat ik mijn inbreng in dit topic weer ff op pauze zet. Het komt toch wel akelig dichtbij weer en er is hier van alles aan de hand (mijn partner's ouders). Ik wens iedereen in ieder geval het beste en hoop hier snel te kunnen jompelen voor Nanuke en Ophelia en daarna voor de rest :*
  woensdag 30 september 2015 @ 09:42:53 #270
437909 GVman
korte tekst
pi_156492286
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 22:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
En dan een drieling bij de eerste terugplaatsing O+

( ;) )
lol, wie weet is het een drieling. Nu is het een gelukje dat we niet zo'n kleine koter hebben als in de reclame...

Afijn, we wachten het af. Morgenvroeg krijgen we te horen of we terugplaatsing hebben morgenmiddag.

We hebben richting onze omgeving aangegeven dat we (na terugplaatsing) pas van ons laten horen vijf weken na de punctie (het Erasmus MC doet dan de eerste zwangerschapsecho), ongeacht of de test positief of negatief is. Dat geeft mijn vrouw en mij een paar dagen verwerkingstijd voor ons zelf...
ruimte gereserveerd voor signature...
  woensdag 30 september 2015 @ 11:34:36 #271
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_156494438
Spannende dagen voor wat dames en een heer.
MIjn duimen draaien voor jullie

Een knuf voor Eres en Kalhie :*

Hier volgende week echo, hopelijk blijft de endo rustig.

Van de week een flinke dip gehad toen ik besefte dat ik nu eigenlijk hoog zwanger had moeten zijn. De rust doet mij goed, druk met school dus genoeg afleiding. Maar anderzijds blijft het knagen. Ergens zou ik nu zo graag verder willen, maar ik weet verdomd goed dat het nu en zeker zo lang ik nog niet ver genoeg in mijn opleiding zit het niet handig is om door te gaan. En dat wij beide het hier nodig hebben om aan ons zelf en onze toekomst te werken.

Sorry als ik zo over jullie heen wals verder. Ik lees wel mee en denk aan jullie en hoop dat tegen de tijd dat ik zo ver ben, dit topic gewoon leeg is :*
Be happy with the little things in life
pi_156494529
Heel veel succes komende dagen GVman en vrouw! Hopelijk krijgen jullie morgen mooi nieuws te horen :*
pi_156494896
Oh wat is de buitenwereld toch soms argh!!!

Gisterenavond is schijnbaar ons nichtje geboren. Dit heeft schoonmoeder mijn vriend laten weten ( wat al raar is want dit wil je toch persoonlijk zeggen) mij hebben ze maar niks gestuurd omdat ze dachten dat ik dit moeilijk zou vinden.... Ik haat het zo als mensen voor mij gaan denken!!! Ik vind het namelijk heel vervelend als ik buitengesloten wordt. Dat het bij ons niet lukt wil niet zeggen dat ik niet blij kan zijn voor een ander!?! Lopen jullie hier ook zo tegen aan?
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156494971
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:02 schreef Ereshkigal het volgende:
Oh wat is de buitenwereld toch soms argh!!!

Gisterenavond is schijnbaar ons nichtje geboren. Dit heeft schoonmoeder mijn vriend laten weten ( wat al raar is want dit wil je toch persoonlijk zeggen) mij hebben ze maar niks gestuurd omdat ze dachten dat ik dit moeilijk zou vinden.... Ik haat het zo als mensen voor mij gaan denken!!! Ik vind het namelijk heel vervelend als ik buitengesloten wordt. Dat het bij ons niet lukt wil niet zeggen dat ik niet blij kan zijn voor een ander!?! Lopen jullie hier ook zo tegen aan?
Wat raar! Alsof het feit dat JULLIE moeilijk kinderen krijgen voor jouw man minder moeilijk is dan voor jou. En inderdaad, alsof je niet blij kan zijn voor een ander. Nee, ik kan haar gedachtegang op geen enkele manier volgen.
pi_156495280
Ik ben er ook oprecht pissig over weet je dat!! Maar goed dat waait wel weer over....hou me mond er maar weer over....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  woensdag 30 september 2015 @ 12:26:48 #276
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_156495291
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:02 schreef Ereshkigal het volgende:
Oh wat is de buitenwereld toch soms argh!!!

Gisterenavond is schijnbaar ons nichtje geboren. Dit heeft schoonmoeder mijn vriend laten weten ( wat al raar is want dit wil je toch persoonlijk zeggen) mij hebben ze maar niks gestuurd omdat ze dachten dat ik dit moeilijk zou vinden.... Ik haat het zo als mensen voor mij gaan denken!!! Ik vind het namelijk heel vervelend als ik buitengesloten wordt. Dat het bij ons niet lukt wil niet zeggen dat ik niet blij kan zijn voor een ander!?! Lopen jullie hier ook zo tegen aan?
Ik herken wel dat andere voorzichter zijn met melden van zwangerschappen, maar dan meer in grote gezelschappen. Dus ze vertellen het mij nu liever persoonlijk. En dat vind ik wel heel lief.
Maar de gebooorte van een kind wil je toch zelf vertellen en niet als boodschap stiekem via een (schoon)moeder? Ik snap dat ze wat voorzichtiger zijn maar dit vind ik zelf echt te ver gaan. Een persoonlijk telefoontje is toch veel fijner voor jou en je man? En waarom alleen zo naar jou doen? Ik heb het gevoel dat ze aan jullie beide voorbij gaat, bij jou om je zo af te schermen en naar je man alsof hij daar geen last van heeft
Be happy with the little things in life
pi_156495419
Fijn dat jullie mijn gevoel hierin " herkennen " mijn vriend leek namelijk niet echt te snappen dat ik boos ben over hoe het gaat...
Mijn schoonzus weet wel dat we bezig zijn maar heeft al sinds januari niet gevraagd hoe het gaat.schoonmoeder weet sinds zondag hoe het er bij ons voorstaat en heeft daardoor dus bedacht dat dit voor mij fijner zou zijn....
Ik voel me er juist alleen ellendiger door en kan er haast wel om janken... Maar goed ik wil geen ruzie nu die kleine er is... Maar voel me er erg vervelend bij en weet even niet wat ik er mee moet
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  woensdag 30 september 2015 @ 12:41:26 #278
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_156495521
Laat je boosheid eerst even zakken. Maar ga wel aangeven wat je fijn vind, desnoods schrijf je een brief, waarin je aan geeft wat je wel en niet fijn vind.
Ik ben daar heel duidelijk in geweest, dat ze vooral niet op hun tenen moeten lopen en ons gewoon moeten behandelen als voor dat ze alles wisten, en dat vragen altijd mag en als ik er niet over wil hebben ik dat wel zeg. Maar wij zijn vanaf dag 1 ook heel open geweest (misschien soms te open) en hebben bijna alles gedeelt.
Be happy with the little things in life
pi_156495637
Wij zijn met Flint ook altijd open geweest rondom het traject.
Daarom verbaasd dit mij echt heel erg dat dit nu gebeurd.
Wel hebben we het tot nu stil gehouden omdat we graag een verrassing wilde voor opa en oma dat er een bij kwam...
Die verrassing ging nu niet omdat we de hulp van oma nodig hebben op de dag van de operatie voor onze Flint dus dat had Danny gevraagd...
Maar helemaal buiten mij om bah...officieel weet ik gewoon niks hé!? En we hebben het niet over het kindje van een vage kennis maar het kindje van m'n schoonzus... bovendien was het geen verrassing want ik wist dat het met 37 weken gehaald zou worden en dat was exact gisteren dus ik was hier op voorbereid....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  woensdag 30 september 2015 @ 13:03:18 #280
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_156495824
Dan vind ik de reactie al helemaal stom en raar.

Ik snap oprecht je boosheid.
Be happy with the little things in life
pi_156495988
Fijn dank je droomvrouwtje!
Ik ben er dan ook even klaar mee...
Heb gevraagd of schoonzus aan wilde geven wanneer we welkom zijn en dan is het voor mij klaar...Als het dan toch allemaal zo moet
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  woensdag 30 september 2015 @ 13:13:08 #282
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_156496001
Dikke knuf :*
Be happy with the little things in life
pi_156496056
Ben trouwens nog steeds niet ongesteld na 4 dagen stoppen utrogestan...wacht morgen nog ff af en desnoods nog maar een test...
Ben zo emobom merk ik nu de afgelopen dagen niks voor mij
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 13:30:36 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156496299
Eresh ik snap dat je daardoor gekwetst bent! Ik denk dat het met de beste bedoelingen zo is gegaan maar mensen snappen niet dat dat misschien nóg wel pijnlijker is, dat ze voor jou beslissen wat jij wel of niet aankunt. En het is gewoon je neefje of nichtje (wat is het geworden?) waar het om gaat, niet het kind van de buurvrouw!! Ik zou inderdaad wel uitspreken dat het je kwetst om dit in de toekomst te voorkomen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156496440
Schoonfamilie kom ik al ruim 10 jaar en zouden moeten weten dat ik ondanks soms strubbelingen altijd oprecht blij ben met de geboorte van een kindje en zeker als het van je eigen schoonzus is.
Ik gun ze het geluk ook oprecht...
Ik ben er even klaar mee
Sowieso zolang ons kersverse nichtje in de couveuse ligt ( en ik ben nog verkouden) ga ik niet langs
Omdat ik daar nog de kriebels vanwege Flint z'n geschiedenis
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156499633
Wat een vervelende situatie zo Ereshkigal, zeker als je eigenlijk al tijden op de hoogte bent van de dag. En hoe lastig/stom ook, ik zou toch proberen aan te geven dat je dit niet okee vindt. Het verandert niets aan je gevoel nu en ook niets aan de situatie. Maar voorkomt misschien toekomstige situaties als deze. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156500172
Och lieve Eresh. :* Ik zou er inderdaad wel iets over zeggen. Ik vind t ook een vreemde actie.

Wij hebben ook even een pauze genomen. Na de bbz niet meer zwanger geworden en ik heb even geen zin meer in teleurstellingen. En ook niet in een positieve test en daarna een miskraam. ;(
pi_156500476
Knuffel voor Eresh en Cygne.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet quoten aub:-)

[ Bericht 15% gewijzigd door VintageGirl op 30-09-2015 17:15:35 ]
pi_156501048
Knuffel voor Cygne, wat een verschrikkelijke situatie zitten jullie ook in zeg. Ik hoop dat de pauze weer een beetje rust mag brengen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_156501135
[quote]1s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:45 schreef VintageGirl het volgende:
Knuffel voor Eresh en Cygne.

Ach ja schijnbaar valt dat kwartje niet echt. Heb je niet gezegd van voor niet iedereen is het zo makkelijk zwanger worden is en het ook daarbij te laten?? :')

[ Bericht 42% gewijzigd door Ereshkigal op 30-09-2015 18:41:40 ]
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156501161
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:14 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Ach ja schijnbaar valt dat kwartje niet echt. Heb je niet gezegd van voor niet iedereen is het zo makkelijk zwanger worden is en het ook daarbij te laten??

And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156501178
@Eresh, ja dat liet ik al snel merken aan der:-) maar het kwartje viel niet echt bij haar... Ze was vooral druk met haar eigen verhalen:-(
  woensdag 30 september 2015 @ 17:26:07 #293
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_156501375
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:33 schreef Cygne het volgende:
Och lieve Eresh. :* Ik zou er inderdaad wel iets over zeggen. Ik vind t ook een vreemde actie.

Wij hebben ook even een pauze genomen. Na de bbz niet meer zwanger geworden en ik heb even geen zin meer in teleurstellingen. En ook niet in een positieve test en daarna een miskraam. ;(
:* :*
Be happy with the little things in life
pi_156503935
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:16 schreef VintageGirl het volgende:
@Eresh, ja dat liet ik al snel merken aan der:-) maar het kwartje viel niet echt bij haar... Ze was vooral druk met haar eigen verhalen:-(
Oh ja vreselijk...
Geen energie in steken dan!!!
Hoe gaat het verder met je?
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156504541
@Eresh, ja precies, ene oor in andere oor uit;-)

Ja verder goed hier, met vlagen misselijk hoofdpijn en moe:-) dus genoeg kwaaltjes die mij gerust stellen:-). Volgende week afspraak bij de verloskundige:-)
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 20:02:47 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156504855
Och cygne :* snap dat je even een pauze inlast, het is ook niet niks wat jullie voor de kiezen krijgen ;(
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_156505851
Vandaag een "leuk" verjaardagscadeautje: ik had om een kopie van de uiteindelijke brief van de gynaecoloog aan de huisarts gevraagd. Daarin las ik dat bij het laatste zaadonderzoek geen spermacellen zijn gevonden. Nul. Niets. :'( Dat is wel even slechter dan "de uitslag is slechter dan de vorige keer" wat mijn man aan mij vertelde nadat hij telefonisch de uitslag had gekregen.

En weer een verjaardag met een lege buik en een leeg wiegje ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Mrs.Peel op 30-09-2015 21:16:45 ]
pi_156506418
Mrs Peel, allereerst gefeliciteerd met je verjaardag. Maar jeetje wat een rot uitslag!! Heel veel sterkte, knuffel van mij.
  woensdag 30 september 2015 @ 21:36:37 #299
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_156508317
MrsPeel :* wat een k*t uitslag. En dat op je verjaardag. Toch nog gefeliciteerd al is dit wel erg dubbel. Dikke knuffel
Be happy with the little things in life
pi_156508560
Bedankt voor de felicitaties. Het was inderdaad een flinke domper. Ik hoop dat het de volgende keer beter is, maar ik vind het moeilijk om positief te blijven.
  woensdag 30 september 2015 @ 22:10:29 #301
437909 GVman
korte tekst
pi_156509591
Ohw Mrs. (en Mr. Peel)... -O- :X ;(
ruimte gereserveerd voor signature...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')