abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6847250
Deel acht alweer van het Fok! Dieetclubje! Allemaal weer veel succes en zo.

Sta je (nog steeds) niet op de lijst en wilde je dat wel dan kan je Isabeau ook emailen op isabeau@fok.nl of het in koeienletters nog een keer vermelden in het topic of stuur een emailtje aan ET (eloise_swets@planet.nl) dan kom je in een mailingsysteem waarbij je niet hier op Fok! je gewicht hoeft te posten! Beiden kan natuurlijk ook.

Vervolg van
Fok! Dieetclub
Fok! Dieetclub II
Fok! Dieetclub III
Fok! Dieetclub IV
Fok! Dieetclub V
Fok! Dieetclub VI
Fok! Dieetclub VII

Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting

Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vņel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?

Nou, als daar niet voldoende tips bij staan om af te vallen dan weet ik het niet meer

quote:
Het Fok! Dieetclubje bestaat uit:

Atrimar(1m86) was 91 kg is nu 88 kg en wil graag zo'n 85 kg wegen -3
Bijou(1m76) was 77 kg, is nu 76 kg wil graag 70 kg wegen (en liefst 65)-1
Bolletje(1m80) is nu 83,5 kg en wil graag 75 kg wegen
Brad (1m78) was 92 kg, is nu 82 kg en wil graag 75 kg wegen -10
Brighteyes (1m72), was 82 kg, is nu 77,8 kg en wil graag 72 kg wegen -4,2
chrisie(1.72), woog 111 kilo nu 91, wil graag 75, is tevreden < 90 kg -20
Danny (1m77), was 92,5, is nu 87 kg en wil graag 75 kg wegen -5,5
delapoko, weegt nu 85, wil 75 kg worden
doekels (1m76) was 77, is 76,2 kg en wil graag 68 wegen -0,8
eGo2k (1m83) was 100 kg, nu 84 kg
Esk (1m72), was 90 kg, is nu 86,5 en wil graag 80 en liefst 65 kg wegen -3,5
Flying_Vee(1m73) woog 82.5 kilo, is nu 73,5 kg en wl graag 73 kg wegen -9
Gaoxing(1m74) was 94.5 kg, is nu 87 en wil graag eerst maar eens 74 wegen -7,5
Gia (1m72), was 91 kg, is nu 88 kg wil graag 68 kg wegen, tevreden bij 74 kg -3
Glossy (1m68), was 115 kg, is nu 99,5 kg en wil graag 65 kg wegen -15,5
HiZ(1m80) was ooit 121 kg, is nu 114,2 en wil graag <80 kg wegen -6,8
Isabeau (1m67) was 93,6 kg, is nu 87,4 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen -6,2
Jessie, was 111 kg, is nu 95 en wil graag eerst 80 kg wegen en uiteindelijk 72 -16
Jojogirl (1m72), was 92 kg, is nu 81,7 kg en wil graag 75 kg wegen -10,3
killar_fairy(1m65) woog 70kg, is nu 63 kg en wil graag zo'n 60 kg wegen -7
Kleintje (1m63) was 71 kg, is nu 67,4 kg en wil graag 60 kg wegen -3,6
Knorretje (1m74) was 67,5 kg, is nu 63 wil graag 60 kg wegen, tevreden met 62,5 kg -4,5
LEiPiE(1m85) was 95 kg, is 92 en wil graag zo'n 80 a 85 wegen-3
Lilithu (1m68) was 110,4 kg, is nu 100,1 en wil graag minder dan 80 kg wegen -10,3
Lurky (1m65), was 80 kg, nu 71,4 kg kg, wil graag 65 kg wegen -8,6
Luvstruck(1m98) was 108,2, is nu 106,4 en wil graag 96 kg wegen-1,8
m1tch (1m75), was 85 kg, is nu 84 en wil naar 75 kg -1
Nausicaa(1m75), was 79 kg, is nu 75,7 streefgewicht(en): (1) 72 kg (2) 67kg (3) 62 kg -3,3
Ngiri (1m60) was 94,3 kg, is nu 74,3 kg en wil graag 64 kg wegen -20
Nyame(1m62) was 77,8 kg is nu 76,5 en wil graag 70 en uiteindelijk ca. 62 kg wegen -1,3
poep(1m69) was ooit 86, is nu 65 kg en wil graag 60-62 kg wegen -21
stinkie(1,86 m), was 94 kg, wil vetpercentage 10-12 (nu 16,8%)
Swatkat(1m76) was 92 kg, is 88,2 en wil graag 70 kg wegen-3,8
TMoose (1m76), was 110 kg, is nu 104 kg en wil graag onder de 90 kg wegen -6
Vork (1m82) was 92 kg, is nu 82,5 kg en wil graag 75 kg wegen -9,5
whiskas (1m72) weegt 76 kg en wil ook afvallen (onder de 69 kg?)

Natuurlijk zijn er veel meer Fok!kers in het topic die tips geven en ook meedoen. Om op dit lijstje te komen moet je dat in je post expliciet aangeven! Als je het dus niet wilt, kom je ook niet in deze eerste post te staan. Deze post wordt zoveel mogelijk bijgehouden.
Bedenk dat mensen hierboven op verschillende momenten zijn begonnen! Sommigen zijn al maanden bezig en anderen zijn vandaag begonnen. Op deze manier hebben we best veel ervaringsdeskundigen die je tips en steun kunnen geven.

Links:

www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Site van het voedingscentrum - niet zo'n uitgebreide site over afvallen
Libelle Dieet ABC - Libelle Dieet ABC, best nuttig en uitgebreid
Diėtistensite - medisch advies van/over diėtisten
www.digitale-dietist.nl/ - met online caloriėntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
www.gezondgewicht.be/nl/index.asp - redelijk informatieve site
www.smulweb.nl/afslanken.html - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diėten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken

Engelse sites:
www.fitday.com - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
www.weight-loss-diet-i.com/ - heeeel erg veel dieet advies!
Oxygen Health - site van oxygen.com om in 52 stappen af te vallen
http://how-can-i-lose-weight.com/ - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
www.realage.com - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
http://www.ivillage.com/diet/ - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
http://www.3fatchicks.com/ - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak.com - veel produkten met voedingswaarde

Commercieel:
www.thermocare.nl/ - over Herbalife
www.slank-klup.nl/index.html - de site van Slankklub Nederland
www.weightwatchers.com/international/netherlands/ - weight watchers
www.afslanken.com/afslankenonline/index - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
www.weightcare.nl/index.htm - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
www.eganederland.nl/- site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
www.slimfast.nl - met veel light recepten
www.bodysolution.nl - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?

En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:

ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!

Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!

Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing

[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 20-11-2002 15:04]

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_6847654
quote:
Op zondag 17 november 2002 13:12 schreef Isabeau het volgende:
Lurky, dat doet me denken aan van die documentaires waar ze laten zien hoe bijvoorbeeld een facelift of een liposuctie in zijn werk gaat. Dan wil je ook direct niet meer

Maar vet zien schrikt me niet zo heel erg af (helaas). Heb bij anatomie wel veel vet moeten afschrapen van mensenhuid en rond hart, nieren etc. moeten verwijderen. Erg zwarte longen van het roken maakte meer indruk.

Die zwarte longen en de verminderde weerstand, uithoudingsvermogen en kans op vroegtijdige dood hebben ervoor gezorgd dat ik via Fok! ben gestopt met roken.

Deze centrale topics waarin wij samen een probleem aanpakken werken bij mij heel motiverend Ik rook nu al 10 maanden niet meer.

Heb je bij anatomie ook een scan gezien van vetophoping in de buik? Ik vond het echt gruwelijk. Aan de buitenkant is nog dragelijk maar dat er klonten tussen maag, nieren, darmen etc zitten... De ingewanden kunnen zo natuurlijk ook niet naar behoren functioneren...

Isabeau Weet jij misschienof terugkeer van de taille een voorbeeld is van vetvermindering binnenin? Ik ben daar heel benieuwd naar. Ik wil niet dat ze me later moeten afschrapen om de bruikbare onderdelen te kunnen hergebruiken
Ik wil mooi paars en rood en roze en wit van binnen zijn en niet gevuld met vieze gele vetklompen. Dat geel hoort niet bij de oorspronkelijke inhoud van mijn buik. Het moet weg.

En liposuctie? Eeek: ik verander liever mijn voedingsgewoonten en bewegingshoeveelheid en hoop dat zo nooit te hoeven aanvragen. Nu lukt het mij nog zelf. 1,5 ons per dag. Gewoon dankzij wilskracht gestimuleerd door de mensen in dit topic.
aan ons allemaal!

pi_6849565
Gisteren niet echt gezond gegeten. We gingen naar Utrecht (cd/platen/verzamelbeurs) en hebben als 'lunch' een muesli reep gegeten. Thuis om half 4 nog een soort van pastading (trek?) gegeten. Als avondeten frietjes met satesaus en een kroket. Lekker! Wel slecht, maar het smaakte heel goed. 's Avonds naar de verjaardag van een vriendin en daar heb ik alleen thee op. Dat maakt dus wel wat goed.

Vanochtend gewogen en onze weegschaal twijfelt soms, dus ik ben een halve of een hele kilo afgevallen. Ik houd het maar op een halve, dan is het volgende week ook weer leuk.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 17 november 2002 @ 17:18:24 #4
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_6851571
In samenspraak met mijn persoonlijke weegschaal ben ik tot overeenstemming gekomen inzake mijn gewicht.
Het lijkt ons goed dit vast te stellen op 92 kg en dit op te nemen in de historische geschriften.

* LEiPiE had ff een vreemde schrijfbui, maar bedoelt dus dat z'n gewicht in 't lijstje naar 92 mag worden geschroefd... slinger nu al een paar dagen tussen 90 en 92, maar ben er niet meer boven geweest
(/me heeft geen vast weegmoment vanwege vreemd leefritme )

[Dit bericht is gewijzigd door LEiPiE op 18-11-2002 00:30]

maandag 18 november 2002 @ 09:02:52 #5
5215 killar_fairy
it is happening again....
pi_6861982
hey, vandaag weeg ik 63 kg...ben een beetje aan het schommelen dus hmm...maar ik moet ook weer ongesteld worden, dat zal het wel zijn..
heel veel succes allemaal deze week!!!!!!
fire is the devil, hiding like a coward in the smoke
pi_6862143
Een nieuwe week, dus lekker weer een verdere frisse start.
Dit weekend lekker gegeten, dus een extra trainingsrondje deze week.
Maaltijden van gister:

sochtends
1 Glas drinkontbijt

smiddags
1 italiaanse bol met 30+ kaas

eind van de middag
3 maaltijdcrackertjes met slankie

savonds
roti vegetarisch

bij de koffie
stukje chocoladeletter

Dat was het weer.

pi_6862213
Daag allemaal, ik ben nog steeds 91 kilo, kan niet wachten tot dat ik weer is een 8je zie verschijnen, groetjes chrisie
DoNt WoRrY Be hApPy 25-07-2003 dan ga ik trouwe
  maandag 18 november 2002 @ 09:52:26 #8
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_6862330
Ohh ik heb gisteren een grote zak chips helemaal opgegeten en daarna bij de tv nog 2 flinke dubbel whiskey's genomen

eh tja daaarom weeg ik nu nog steeds 73.5

Maar goed ik moest even wat stress weg eten/drinken

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_6862427
Boos

Veel bewogen, gewerkt, gesport en... aangekomen!!!!
67,4
Dus een ruime kilo en ik snap er geen fuck van!

Inmiddels heb ik een paar nieuwe broeken.
Van maat 42 naar maat 38.
Een andere broek heeft mijn moeder vermaakt, er moest ruim 8 cm. tussenuit bij mijn taille en bij mijn kont bijna 5 cm.

Dunner worden lukt dus wel, maar ik snap geen fuck meer van het gewicht.

Vrijdag heel erg intensief paardgereden, nog nooit zo hard gewerkt op dat beestje. Zaterdag vliegles gekregen van datzelfde paardje, misschien dat kneuzingen heeeeel erg zwaar wegen.
Zaterdag ook nog dansles gehad...

Ik weet het niet meer.
Weet wel dat ik er enorm de balen van heb. Helemaal als ik kijk hoeveel anderen hier afvallen en dat het mij gewoon niet wil lukken.

pi_6862464
quote:
Op maandag 18 november 2002 10:04 schreef Kleintje het volgende:

Ik weet het niet meer.
Weet wel dat ik er enorm de balen van heb. Helemaal als ik kijk hoeveel anderen hier afvallen en dat het mij gewoon niet wil lukken.

Van maat 42 naar 38! Da's toch keigoed!?! Ik ben deze week een halve kilo kwijtgeraakt, maar nog geen twee maten. Jij kweekt vast heel veel spier. Dat is gewoon zwaarder dan vet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6862476
Gisteren gegeten.

4 geroosterde boterhammen waarvan 2 met suiker (ja ik weet het maar geroosterde botherhammen daar hoort gewoon suiker op)
Daarna hard schoongemaakt en 's avonds kwamen mijn schoonouders die tracteerde op chinees dat was
Geen ijs toe gegeten. Wel koffie met een koekje.
En vanmorgen was er na een week weer 1 kg af in totaal is er dus 9 kg af. Op naar de 10.

maandag 18 november 2002 @ 10:58:16 #12
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_6862980
Na een week met redelijk veel foute dingen vanochtend toch maar braaf gewogen op de sportschool. Resultaat: 81,7 kilo toch weer 8 ons minder dan vorige week

Gisteren waren trouwens m'n ouders en opa en oma op bezoek. Die had ik allebei al minstens een maand niet gezien en het viel ze oontzettend op hoeveel ik wel niet was afgevallen. M'n moeder begon zich zelfs al zorgen te maken dat ik teveel zou afvallen Maargoed, toen maar uitgelegd dat ik een duidelijk doel heb en daarna ook echt stop met afvallen.

Edit: Volgensmij is m'n gewicht de laatste paar keer dat ik het hier meldde, niet veranderd in de beginpost, want vorige week woog ik toch echt 82,5 kilo en geen 84,1 meer. Nu lijkt het alsof ik deze week bizar veel ben kwijtgeraakt.

pi_6863330
71,4 was 73,3 vorige week. Taille was 85 is 84,5
Ongelooflijk. Ik viel dus deze week 19 ons af dat is 270 gram per dag.

Dat is ook wel ongeveer het gewicht aan eten wat ik uit mijn mond spaar: 2e bord avondeten, tussendoortjes, 2 extra boterhammen, chokolade, nootjes, suiker, jenever, breezers, cocktails, limonades...

Wat ik wel nam:

Brunch:
2 snee volkoren, linera margarine, theelepel ketchup 1 plakje slankie 20+ 3 mokken koffie met magere melk en zoetjes, 1 mandarijn

Diner:
2 ons spruiten, 150 gram kipfilet, 150 gram gekookte rijst, juslepel waterjus, 1 stoofpeertje zonder suiker, 1 glas rode wijn

Tussendoor:
water, water, water, het kooknat van de ongesuikerde stoofpeertjes en suikervrije kouwgom

Ik heb aan de biologiestudenten onder ons een beetje domme vragen die waarschijnlijk op de middelbare school al beantwoord werden in de les. Hoe komt het technisch gezien dat een mens afvalt:

-Waar blijft het vet? Mijn vriend zegt dat het wordt verbrand. Ja maar dan?

-Zet het zich dan om in beweging? dat mn hart klopt en ik kan lopen enzo, daar snap ik t nog kwa brandstof

-maar de materie van het vet, de grammen, waar blijven die? Er zijn dan toch uitlaatstoffen: als een auto 1 liter benzine oprijdt scheidt hij toch ook 1 liter water, gas, roet, damp enzo af kwa 'vervuiling'? Gaat dat vet weg via de ontlasting en dat het door de verbranding 'los' komt?

-hoe kan materie (tastbaar) zich nou omzetten in beweging (onstoffelijk)? Of is het zo dat als ik fiets ik precies evenveel 'kilo' aan energie lever aan bvb mijn dynamo waarmee ik weer licht kan maken? Is dat wat er gebeurd? Dat ik mijn 'energie' verspil door geen apparaat op mijn bewegingen aan te sluiten?

-Maar als ik dan niets doe op een dag behalve computeren en toch afval: waar blijft het dan? Die toetsaanslagen zijn niet zo arbeidsintensief. Zet het zich om in 'hersenactiviteit? En hoe kan dat nou vet verbranden?

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 18-11-2002 11:31]

pi_6863356
quote:
Op maandag 18 november 2002 10:04 schreef Kleintje het volgende:
Boos

Veel bewogen, gewerkt, gesport en... aangekomen!!!!

quote:
Jij kweekt vast heel veel spier.
Sommige mensen leren het ook nooit...ik wil het niet leren :)
pi_6863394
quote:
Op maandag 18 november 2002 11:27 schreef Lurky het volgende:
Ik heb aan de biologiestudenten onder ons een beetje domme vragen die waarschijnlijk op de middelbare school al beantwoord werden in de les. Hoe komt het technisch gezien dat een mens afvalt:

-Waar blijft het vet? Mijn vriend zegt dat het wordt verbrand. Ja maar dan?

-Zet het zich dan om in beweging? dat mn hart klopt en ik kan lopen enzo, daar snap ik t nog kwa brandstof

-maar de materie van het vet, de grammen, waar blijven die? Er zijn dan toch uitlaatstoffen: als een auto 1 liter benzine oprijdt scheidt hij toch ook 1 liter water, gas, roet, damp enzo af kwa 'vervuiling'? Gaat dat vet weg via de ontlasting en dat het door de verbranding 'los' komt?

-hoe kan materie (tastbaar) zich nou omzetten in beweging (onstoffelijk)? Of is het zo dat als ik fiets ik precies evenveel 'kilo' aan energie lever aan bvb mijn dynamo waarmee ik weer licht kan maken? Is dat wat er gebeurd? Dat ik mijn 'energie' verspil door geen apparaat op mijn bewegingen aan te sluiten?

-Maar als ik dan niets doe op een dag behalve computeren en toch afval: waar blijft het dan? Die toetsaanslagen zijn niet zo arbeidsintensief. Zet het zich om in 'hersenactiviteit? En hoe kan dat nou vet verbranden?

Nou ben ik op biologisch gebied niet zo'n wonder dus correct me if i'm wrong, maar ik denk dat zweten ook bijdraagt aan de vetverbanding. Ik heb eens ergens gelezen dat, hoe meer spieren je hebt, des te meer je zweet en dus afvalt...

[Dit bericht is gewijzigd door doekels op 18-11-2002 11:35]

pi_6863396
Jullie hebben gelijk. Misschien zijn het wel spieren.
En wat wil ik nou? Kilo's eraf zodat de weegschaal me gelukkig maakt of echt van de omvang iets eraf!
Ben immers al naar maatje 38 gegaan.
Mijn benen mogen nog wat strakker en mijn buik.
Maar dat is puur oefeningen doen.
En mijn bovenarmen ook, maar dat is niet direct zichtbaar!

Tnx voor de opbeurende woordjes over spieren!
Ik zat er even doorheen, vooral omdat ik dit weekend zoveel lekkere dingen heb laten staan en ik dan toch alleen maar ben aangekomen!

pi_6863430
Maak je niet teveel druk om het gewicht an sich kleintje, zoals je bij mij ook ziet gaat het gewicht er niet bepaald hard af, maar mijn buikje neemt wel (iets) af. (Im mijn "objectieve" beleving uiteraard) Daar ging het mij in ieder geval om.

Hou vol!

Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_6863433
quote:
Op maandag 18 november 2002 11:34 schreef Kleintje het volgende:
Jullie hebben gelijk. Misschien zijn het wel spieren.
En wat wil ik nou? Kilo's eraf zodat de weegschaal me gelukkig maakt of echt van de omvang iets eraf!
Ben immers al naar maatje 38 gegaan.
Mijn benen mogen nog wat strakker en mijn buik.
Maar dat is puur oefeningen doen.
En mijn bovenarmen ook, maar dat is niet direct zichtbaar!

Tnx voor de opbeurende woordjes over spieren!
Ik zat er even doorheen, vooral omdat ik dit weekend zoveel lekkere dingen heb laten staan en ik dan toch alleen maar ben aangekomen!

Precies, het gewicht van de weegschaal is toch niet objectief. Als jij vind dat je er goed uitziet, wat doen die getalletjes er dan nog toe? Het gaat om de combinatie: hoe zie je er uit en wat is je vetpercentage. Daaruit kun je de conclusie trekken. En het feit dat je al zoveel maten in omvang bent afgenomen is alleen maar een grote
  maandag 18 november 2002 @ 11:38:20 #19
4177 Jojogirl
pi_6863444
Bij afvallen worden de vetten omgezet in suikers en die worden verbrand wat dan weer koolstofdioxide oplevert en water. Dat water verdwijnt via zweten en je adem en de koolstofdioxide adem je ook weer uit.

De energie die bij het verbranden vrijkomt wordt gebruikt om te bewegen, bouwstoffen te vormen enz enz.

pi_6863584
quote:
Op maandag 18 november 2002 11:38 schreef Jojogirl het volgende:
Bij afvallen worden de vetten omgezet in suikers en die worden verbrand wat dan weer koolstofdioxide oplevert en water. Dat water verdwijnt via zweten en je adem en de koolstofdioxide adem je ook weer uit.

De energie die bij het verbranden vrijkomt wordt gebruikt om te bewegen, bouwstoffen te vormen enz enz.

Het lichaam functioneert dus wel degelijk net als een auto: van vet brandstof maken? Wordt benzine dan ook suiker? Ik heb wel eens gehoord dat auto's op suier kunnen rijden (met aanpassing in de motor natuurlijk) Is dat het zelfde principe? Fascinerend!!!

[bimbomodus]
Als ik heb bewogen moet ik altijd plassen. Ik dacht dat het kwam omdat ik mijn maag en andere ingewanden dan had 'uitgewrongen'. Maar dat vocht is dus afvalstof van het verbrande vet? Ik heb namelijk niet het gevoel dat ik 1,5 tot 2,5 cl zweet per dag. Dan zouden mijn kleren en beddegoed toch kletsnat zijn?
[/bimbomodus]

pi_6863632
quote:
Op maandag 18 november 2002 11:46 schreef Lurky het volgende:

[..]

Het lichaam functioneert dus wel degelijk net als een auto: van vet brandstof maken? Wordt benzine dan ook suiker? Ik heb wel eens gehoord dat auto's op suier kunnen rijden (met aanpassing in de motor natuurlijk) Is dat het zelfde principe? Fascinerend!!!

[bimbomodus]
Als ik heb bewogen moet ik altijd plassen. Ik dacht dat het kwam omdat ik mijn maag en andere ingewanden dan had 'uitgewrongen'. Maar dat vocht is dus afvalstof van het verbrande vet? Ik heb namelijk niet het gevoel dat ik 1,5 tot 2,5 cl zweet per dag. Dan zouden mijn kleren en beddegoed toch kletsnat zijn?
[/bimbomodus]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was het zo dat je per dag heel veel zweet om je lichaam te koelen, alleen gebeurt dat op een dusdanige oppervlakte, en met zulke kleine beetjes tegelijk dat je er niet bijster veel van merkt.

(Er zijn al auto's die op water rijden Lurky )

Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
  maandag 18 november 2002 @ 11:53:37 #22
4177 Jojogirl
pi_6863682
quote:
Op maandag 18 november 2002 11:46 schreef Lurky het volgende:

[..]

[bimbomodus]
[/bimbomodus]

Een auto verbrandt heel direct de brandstof met behulp van warmte en die warmte wordt vrijwel meteen omgezet in bewegingsenergie.
Het lichaam heeft voor verbranding allerlei eiwitjes die brandstoffen omzetten en andere moleculen die de energie vasthouden in een bruikbare vorm.
Aangezien een auto die eiwitjes niet heeft zal het rijden van een auto op suiker anders werken.

En al dat water dat vrijkomt wordt niet direct uitgeplast. Je lichaam heeft water ook nodig bij allerlei processen en zal dus alleen het uiteindelijke overschot uitplassen of uitzweten.

maandag 18 november 2002 @ 12:09:02 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_6863885
Er zit ook heel veel vocht in je adem. Kijk 's winters maar eens. Of als je tegen een raam ademt! Vergeet dat ook niet.
pi_6864052
[heartbreakmodus]
En als je veel moet huilen scheelt het natuurlijk ook weer.
Zouden mensen met liefdesverdriet het vet van chokolade dan ook meteen weer kwijt raken? Mensen met gebroken harten worden er meestal niet dikker op... Of eten die gewoon niet genoeg?
Feit is dat men van verkering en huwelijksgeluk daarentegen vaak hartstikke vet wordt.
[/hearbreakmodus]
pi_6864087
quote:
Op maandag 18 november 2002 12:21 schreef Lurky het volgende:
[heartbreakmodus]

Feit is dat men van verkering en huwelijksgeluk daarentegen vaak hartstikke vet wordt.
[/hearbreakmodus]

Ja, binnen negen maanden een toeter van een pens gekregen bedoel je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')