abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156057140
Orban heeft gezegd dat hij solidair is met Duitsland in deze en blij is met het besluit om de grenzen te sluiten. Gaat een interessant EU overleg worden morgen. De Grieken zullen ook wel 'woest' zijn, zij zijn nu niet alleen het beginpunt, maar ook het eindstation van de vluchtelingenstroom.
pi_156057142
quote:
_O-

Tja.
  zondag 13 september 2015 @ 19:58:29 #203
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_156057155
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:57 schreef Nintex het volgende:
Orban heeft gezegd dat hij solidair is met Duitsland in deze en blij is met het besluit om de grenzen te sluiten. Gaat een interessant EU overleg worden morgen. De Grieken zullen ook wel 'woest' zijn, zij zijn nu niet alleen het beginpunt, maar ook het eindstation van de vluchtelingenstroom.
Doen ze daar ook eens wat voor die paar miljard. In plaats van gyros vreten en ouzo zuipen.
pi_156057163
Hoop dat die BMW en Audi van hun beter draait dan hun vluchtelingenpolitiek.
I´m back.
pi_156057210
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:57 schreef Nintex het volgende:
Ik ben nog steeds van mening dat het een stuk beter was geweest als ze die bootvluchtelingen gewoon terug hadden gebracht.
Niemand gaat duizenden euro's betalen aan mensensmokkelaars als de kans ongeveer 0 is dat ze de overkant bereiken. Dan waren er ook niet zoveel verdronken.
  zondag 13 september 2015 @ 20:00:41 #207
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156057215
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:58 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De EU gaat er aan.
Och dat zal zo'n vaart niet lopen, het is goed dat men niet alles meer klakkeloos pikt. De bemoeizucht moet ingedamd worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156057278
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 17:53 schreef Confetti het volgende:
Duitsland stuurt ook 2,000 mensen van de oproerpolitie naar de grens.

We weten uit het verleden dat die Duitsers wél een grens kunnen bewaken :D .

Maar die toestroom van Hongarije naar Oostenrijk stopt niet dus ook die grens zal toch dicht moeten wil Oostenrijk niet overlopen worden.
Dit is het begin van een vrij harde grens tussen Noord en zuid europa. Want nu zal iedereen via de westroute gaan. En dan zal ofwel frankrijk, ofwel belgie en duitsland, of misschien zelfs Nederland weer controles gaan invoeren.

Het wordt dan ofwel Fort europa mét grenzen dicht aan de buitenkant, of fort europa met satelietlanden (spanje, griekenland, italie, oude joegoslavie).

En terecht ook. De problemen in het midden-oosten dmv vluchtelingen hier importeren die onze volledige maatschappij onder druk zetten. We hebben al genoeg ellende met 4e generatie import, zolang de problemen daarmee niet zijn opgelost tijd om de boel op slot te gooien.
Whatever...
  zondag 13 september 2015 @ 20:02:36 #209
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_156057291
Toch grenzen aan de groei.......
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_156057486
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:22 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik geloof Karskens in dat opzicht wat meer. Het blijft opvallend dat het vooral jonge mannen zijn.
Echte vluchtelingen moeten welkom zijn, maar gelukszoekers houden plekken van echte vluchtelingen vast en dat kan gewoon niet. Of mag iedereen van jou ongezien gewoon linea recta door?
Wat mij betreft mogen alle Syriërs hier asiel aanvragen ja. Aan de hand waarvan wil je selecteren? 60% is man, 40% vrouw. Denk dat dat simpelweg een cultuurkwestie is/iets te maken heeft met veiligheid.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_156057618
Het lijkt mij overigens zeer waarschijnlijk dat de grens overigens binnen 24 tot maximaal 48u weer open gaat. Duitsland wil alleen ordentelijke procedures instellen om mensonterende situaties te voorkomen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_156057826
Misschien moet Merkel maar ontslag indien?
En Juncker kan niet weg, zit er net, maar die man moet er wmb ook zsm uit.
I´m back.
pi_156057890
quote:
4s.gif Op zondag 13 september 2015 20:13 schreef tofastTG het volgende:
Het lijkt mij overigens zeer waarschijnlijk dat de grens overigens binnen 24 tot maximaal 48u weer open gaat. Duitsland wil alleen ordentelijke procedures instellen om mensonterende situaties te voorkomen.
Ze eerst allemaal welkom heten, vervolgens kom je er achter dat je het niet aankunt en gaat dan de grens dichtgooien en zo Oostenrijk en Tjechië opzadelen met een tot stilstand komende stroom vluchtelingen waarbij wellicht mensonterende situaties zullen optreden.

_O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2015 20:20:28 ]
pi_156057959
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:20 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze eerst allemaal welkom heten, vervolgens kom je er achter dat je het niet aankunt en gaat dan de grens dichtgooien en zo Oostenrijk en Tjechië opzadelen met een tot stilstand komende stroom vluchtelingen waarbij wellicht mensonterende situaties zullen optreden.

_O-
Ja, geen wonder dat die vluchtelingen ook steeds kwaaier en kwaaier worden hoor. Vraag me nu af wie onmenselijk is Hongarije of Dld. :{.
I´m back.
  zondag 13 september 2015 @ 20:22:45 #215
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_156057977
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, geen wonder dat die vluchtelingen ook steeds kwaaier en kwaaier worden hoor. Vraag me nu af wie onmenselijk is Hongarije of Dld. :{.
Wat? :')

Ze komen zelf hierheen...
Zelfde idee met het weigeren van voedsel of water.
pi_156058009

Grijs=Schengen-buitengrens, rood="tijdelijke" grenscontroles

Nou, wat zou de volgende grens zijn die dicht gaat?
pi_156058030
Ach de winter staat voor de deur,eens kijken af ze het dan nog zo fantastisch vinden.
pi_156058071
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:23 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]

Duitsland ging op andere plekken al camera's ophangen, om te zorgen dat migranten niet van de andere routes gebruik gingen maken, las ik.
pi_156058105
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:24 schreef hoas het volgende:
Ach de winter staat voor de deur,eens kijken af ze het dan nog zo fantastisch vinden.
IJsland heeft gezegd dat migranten welkom zijn.
Ik ben benieuwd hoeveel er daar heen gaan. :')
  zondag 13 september 2015 @ 20:26:19 #220
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156058124
quote:
Die Juncker wat een mongool, het was toch allemaal zo verplicht? :D

Of is het pas verplicht als iedereen er mee heeft ingestemd. Hef die zooi op man, het werkt echt voor geen meter.

We zijn trouwens hier echt heel extreem hard de lul. Of het nou ISIS, vluchtelingen, burgeroorlog, onderlinge landenstrijd.

Alles ligt nu open, het Wilde Westen van Europa is geboren.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2015 @ 20:26:30 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156058137
quote:
[ afbeelding ]

Huh? Waar is de schengen grens bij Griekenland gebleven?
pi_156058142
quote:

[..]

_O-
Landen die eigenlijk verantwoordelijk zijn, volgens het verdrag van Dublin. Bovendien, men wint op deze manier even tijd om procedures in te stellen. Zo absurd is dat toch niet? Het plaatsen van iets essentieels als dranghekken/tafels etc. gaat nou eenmaal stukken beter als je ruimte hebt.
pi_156058144
quote:
4s.gif Op zondag 13 september 2015 20:13 schreef tofastTG het volgende:
Dat denk ik niet. Volgens mij is het meer om pressie uit te voeren op de landen die geen quota vluchtelingen op willen nemen.

Je kunt wel heel nobel iedereen binnen laten maar het is tegen afspraken in. Hoe voorkom je dat je ISIS binnen laat, of mensen die oorlogsmisdaden begaan hebben, of economische migranten wetende dat er in veel europese landen nog gierende werkloosheid heerst, ze de taal niet beheersen en dus totaal geen kans maken op de arbeidsmarkt? Dat lijkt misschien nobel maar het is eigenlijk hardvochtig omdat je ze laat denken dat ze echt een kans krijgen maar waarschijnlijk een illegaal circuit in gaan of zwaar onderbetaald gaan worden.
pi_156058148
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:22 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Wat? :')

Ze komen zelf hierheen...
Zelfde idee met het weigeren van voedsel of water.
Wat wat?
Merkel zegt een week geleden kom maar allemaal naar Dld.
Juncker knoopt er een fijn herverdelingstabelletje aan vast, waarvan je ook wel weet dat dit terwijl het uitgesproken wordt al achter de feiten aan loopt.
Nu worden de vluchtelingen boos dat ze niet meer door mogen, wat ik niet gek vind.
Die politici Merkel en Juncker voorop zijn volkomen incapabel wmb.
Duitsers moeten maar afrekenen met Merkel. Maar hoe krijgen we de aartsmongool Juncker weg van die plaats?
I´m back.
pi_156058164
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Duitsland ging op andere plekken al camera's ophangen, om te zorgen dat migranten niet van de andere routes gebruik gingen maken, las ik.
Ik ben benieuwd. Aan de ene kant vrees ik dat de route Boedapest-Bratislava-Brno-Praag-Dresden-Berlijn populair zou kunnen worden. Aan de andere kant, misschien willen de 'gelukszoekers' wel per se naar Zuid-Duitsland waar de economie het beste draait en hebben ze geen zin om naar Berlijn te gaan.
pi_156058190
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Huh? Waar is de schengen grens bij Griekenland gebleven?
Ja buiten het kaartje hè.
  zondag 13 september 2015 @ 20:28:26 #227
440653 BarryOSeven
pi_156058212
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat wat?
Juncker knoopt er een fijn herverdelingstabelletje aan vast, waarvan je ook wel weet dat dit terwijl het uitgesproken wordt al achter de feiten aan loopt.
Nu worden de vluchtelingen boos dat ze niet meer door mogen, wat ik niet gek vind.
Duitsers moeten maar afrekenen met Merkel. Maar hoe krijgen we de aartsmongool Juncker weg van die plaats?
Hoe is die man daar überhaupt terecht gekomen eigenlijk? Naar mijn weten was hij altijd maar gewoon. :')
pi_156058213
quote:

[..]

Maar hoe krijgen we de aartsmongool Juncker weg van die plaats?
Met een extra kratje pils in het vooruitschiet?
pi_156058244
quote:
[ afbeelding ]

Oostenrijk-Italië?
pi_156058253
quote:

[..]

_O-
Wellicht..

quote:
Nadat bekend was geworden dat Duitsland geen treinen uit Oostenrijk meer zou binnenlaten, moesten honderden vluchtelingen in Salzburg een gereedstaande trein verlaten. Ze zijn ondergebracht in een ondergrondse parkeergarage, vlakbij het centraal station in de Oostenrijkse stad. Ze verlieten de perrons zonder al te veel misbaar.
  zondag 13 september 2015 @ 20:29:35 #231
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_156058257
quote:

[..]

Wat wat?
Wij hebben toch geen bal te maken met Duitsland maar omdat ze daar niet welkom zijn krijgen wij straks de hele bende hier en Rutte zal ze waarschijnlijk nog met open armen ontvangen ook.

Verder kunnen ze boos worden wat ze willen, het is een verdienste geen recht.
pi_156058263
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:28 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Hoe is die man daar überhaupt terecht gekomen eigenlijk? Naar mijn weten was hij altijd maar gewoon. :')
Gekonkel.
I´m back.
pi_156058278
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:28 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Juncker was de lijsttrekker van de christendemocraten bij de vorige verkiezingen. Hij is op zijn plek gekomen omdat die fractie de verkiezingen won.
pi_156058283
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:28 schreef Elzies het volgende:

[..]

Met een extra kratje pils in het vooruitschiet?
Maak er maar kopstootjes van dan gaat-ie kale mannen en plein public kussen. :').
I´m back.
pi_156058291
quote:

[..]

Wat wat?
Inderdaad. Merkel gaat hier toch imagoschade van ondervinden lijkt me. Het is alsof je je 'welkom' mat bij de voordeur 's nachts stiekem weer naar binnen haalt.
pi_156058293
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:29 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Wij hebben toch geen bal te maken met Duitsland maar omdat ze daar niet welkom zijn krijgen wij straks de hele bende hier en Rutte zal ze waarschijnlijk nog met open armen ontvangen ook.
Rutte is daar niet te daadkrachtig voor, hij doet zijn duim omhoog en lacht. Terwijl hij iets zegt van "Ja het is een lastige situatie". Duitsland had iig ballen door ze te verwelkomen, alleen hebben ze geheel geen ruggengraat.
pi_156058330
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:29 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik me af, zullen zien, sws komen er nu al 3100 per week aan, en kunnen we nu de vluchtelingen al niet meer opvangen....... :').
I´m back.
  zondag 13 september 2015 @ 20:32:47 #238
440653 BarryOSeven
pi_156058359
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik me af, zullen zien, sws komen er nu al 3100 per week aan, en kunnen we nu de vluchtelingen al niet meer opvangen....... :').
vorige week 1800, deze week 3100. Zitten we al op 4900. Neem aan dat we dus deze week ook gaan stoppen met aannemen, omdat we dan ons aandeel hebben gehad?
pi_156058382
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

vorige week 1800, deze week 3100. Zitten we al op 4900. Neem aan dat we dus deze week ook gaan stoppen met aannemen, omdat we dan ons aandeel hebben gehad?
Ja, klopt idd, was ook mijn conclusie, ben benieuwd hoe dat gaat lopen dus...
I´m back.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2015 @ 20:33:36 #240
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156058383
quote:

[..]

Volgens mij is het meerendeel van de bevolking wel klaar met vluchtelingen.
pi_156058391
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Bezetting centrale opvang:
2015 (op 7 september 2015) - 32.091

Bezetting vergunninghouders in de centrale opvang:
7 september 2015 - 12.479

zondag 13 september 2015 @ 20:34:57 #242
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_156058431
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:31 schreef inmylfe het volgende:

[..]

Rutte is daar niet te daadkrachtig voor, hij doet zijn duim omhoog en lacht. Terwijl hij iets zegt van "Ja het is een lastige situatie". Duitsland had iig ballen door ze te verwelkomen, alleen hebben ze geheel geen ruggengraat.
Het is gewoon totaal verkeerd ingeschat, en daar komen ze nu achter.

quote:

[..]

Ik vind het schandalig, ze zouden minimaal moeten aannemen. De ouderen, daklozen en anderen worden compleet geruïneerd, woningen is niet aan te komen en de wachttijd is torenhoog en dan gaan ze nog vluchtelingen aannemen ook.

Compleet incapabel de mensen die achter het roer staan.

En dan lees je nog nieuws dat sommige die vluchtelingen willen helpen ook, help de mensen die hier oorspronkelijk wonen eerst maar eens.
  zondag 13 september 2015 @ 20:34:59 #243
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156058434
Zijn er beelden van de grens ?
Mai pben rai~!
pi_156058496
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wellicht..

[..]

Tja, ben benieuwd waar dit allemaal toe zal gaan leiden.
pi_156058502
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:34 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Het is gewoon totaal verkeerd ingeschat, en daar komen ze nu achter.

[..]

Ik vind het schandalig, ze zouden minimaal moeten aannemen. De ouderen, daklozen en anderen worden compleet geruïneerd, woningen is niet aan te komen en de wachttijd is torenhoog en dan gaan ze nog vluchtelingen aannemen ook.

Compleet incapabel de mensen die achter het roer staan.
Denk wel dat ze idd incapabel zijn. Je zag het al bij de kredietcrisis, je zag het bij de eurocrisis en Griekenland. Nu maken ze het helemaal bont wmb.
Maar ja, kennelijk vinden veel mensen nog steeds dat ze wel opgewassen zijn.
I´m back.
  zondag 13 september 2015 @ 20:37:11 #246
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_156058513
* Vallon ziet weer een popcorn week aankomen..... zou de troonrede al zijn aangepast ~O>
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2015 @ 20:37:46 #247
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156058538
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Denk wel dat ze idd incapabel zijn. Je zag het al bij de kredietcrisis, je zag het bij de eurocrisis en Griekenland. Nu maken ze het helemaal bont wmb.
Maar ja, kennelijk vinden veel mensen nog steeds dat ze wel opgewassen zijn.
Valt er at te kiezen dan?
pi_156058548
quote:

[..]

NL heeft het leger al ingezet om met spoed een of meerdere militaire kazernes klaar te maken voor de opvang van vluchtelingen.
  zondag 13 september 2015 @ 20:38:06 #249
440653 BarryOSeven
pi_156058552
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bezetting centrale opvang:
2015 (op 7 september 2015) - 32.091

Bezetting vergunninghouders in de centrale opvang:
7 september 2015 - 12.479

Ging even over de lijstje van de EU waaruit bleek dat wij zo'n 7500 vluchtelingen toegewezen zouden krijgen. De week daarop (aankomende week dus) zitten we al op dat aantal.

Het is sowieso van de zotte dat we net doen alsof Duitsland zo zielig is.

Als je kijkt naar hoeveel asielzoekers er per burger komen krijgen we er 25% meer toegewezen dan Duitsland.

En hier blijven de grenzen OPEN.
pi_156058565
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:37 schreef Vallon het volgende:
* Vallon ziet weer een popcorn week aankomen..... zou de troonrede al zijn aangepast ~O>
Nee, aanpassen van troonrede vindt Willem wrs niet goed. We gaan net doen alsof er niets aan de hand is dinsdag, behalve dan dat we ruimhartig de vluchtelingen moeten opvangen in NL.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')