quote:Op zondag 13 september 2015 20:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zeg al het ruikt nu naar 1848, toen mensen vooral in Duitsland eindelijk parlementen wilden hebben, inspraak dus... We moeten wel wat doen. Niet na 3 biertjes weer je dosis Pauw over je laten gaan.
Ik vind het een mooie analogie iig 1848.
Ze lossen die hele zooi maar gewoon lekker zelf op. Eerst een beetje een populistisch 1-2 tje tikken met die Juncker debiel. En nu backfired het en wordt er gehuild.quote:Op zondag 13 september 2015 20:57 schreef Physsic het volgende:
Op internet beginnen Duitsers al te huilen dat ze alleenmaar wilde helpen, maar nu zelf hulp nodig hebben. Ze zeggen dat de EU moet bijspringen, omdat dit er teveel zijn voor Duitsland alleen.
Waarom is dat "quote:Op zondag 13 september 2015 20:57 schreef Physsic het volgende:
Op internet beginnen Duitsers al te huilen dat ze alleenmaar wilde helpen, maar nu zelf hulp nodig hebben. Ze zeggen dat de EU moet bijspringen, omdat dit er teveel zijn voor Duitsland alleen.
Het zit een beetje tussen heartless en headless in hè... En wat Merkel deed was headless.quote:Op zondag 13 september 2015 21:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom is dat ""? Natuurlijk kan Duitsland niet in z'n eentje de ellende in de wereld oplossen. Maar dat harteloze mensen in andere landen hun schouders ophalen en zich niet interesseren voor wreedheden zolang die maar niet direct bij hun in de straat gebeuren geeft die Duitsers die om hulp roepen nog geen moreel ongelijk.
Dit jaquote:Op zondag 13 september 2015 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het zit een beetje tussen heartless en headless in hè... En wat Merkel deed was headless.
De rest van Europa kan ook niet de ellende in de wereld oplossen.quote:Op zondag 13 september 2015 21:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom is dat ""? Natuurlijk kan Duitsland niet in z'n eentje de ellende in de wereld oplossen. Maar dat harteloze mensen in andere landen hun schouders ophalen en zich niet interesseren voor wreedheden zolang die maar niet direct bij hun in de straat gebeuren geeft die Duitsers die om hulp roepen nog geen moreel ongelijk.
Je kan tenminste Europees handelen. Naar de naastenliefde uit de Joods-Christelijke traditie, of naar Kants categorische imperatief.quote:Op zondag 13 september 2015 21:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
De rest van Europa kan ook niet de ellende in de wereld oplossen.
Mensen krijgen hulp. Maar de aantallen helpen die hulp nodig heeft is onmogelijk.quote:Op zondag 13 september 2015 21:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan tenminste Europees handelen. Naar de naastenliefde uit de Joods-Christelijke traditie, of naar Kants categorische imperatief.
Je kan tenminste je best doen.quote:Op zondag 13 september 2015 21:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mensen krijgen hulp. Maar de aantallen helpen die hulp nodig heeft is onmogelijk.
Jij hebt niet mee gekregen dat veel mensen in NL het water na aan de lippen staat? Of heb je zoiets is hun eigen schuld, dikke bult?quote:Op zondag 13 september 2015 21:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan tenminste je best doen.
Überhaupt is de reden dat landen zoals India en in Afrika een puinzooi zijn, en West-Europa niet, omdat wij hier geen basishouding hebben van "Ik doe niks want misschien doet een ander ook wel niks en dan ben ik straks de uitslover."
En dat doen we niet? Flikker toch op, ik hoor godverdomme al heel mijn leven niet anders dan dat we ons best moeten doen voor vreemdelingen en respect moeten hebben voor hun levenswijze en religie en nukken. Schei toch uit met 'je best doen'.quote:Op zondag 13 september 2015 21:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Überhaupt is de reden dat landen zoals India en in Afrika een puinzooi zijn, en West-Europa niet, omdat wij hier geen basishouding hebben van "Ik doe niks want misschien doet een ander ook wel niks en dan ben ik straks de uitslover."
Wat zouden we nog meer moeten doen dan? Vertel het ons!!quote:Op zondag 13 september 2015 21:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat is eigen schuld dikke bult. De problemen in de Nederlandse economie en arbeidsmarkt had je van mijlenver kunnen zien aankomen en zijn ook van te voren keer op keer op keer door organisaties zoals het IMF aangestipt. Maar de politiek, gesteund door de grote meerderheid van de kiezers, stak liever de kop in het zand en deed het af met een "onzin en bemoei je er niet mee" omdat de meeste Nederlanders alleen aan het korte-termijn-eigenbelang dachten.quote:Op zondag 13 september 2015 21:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij hebt niet mee gekregen dat veel mensen in NL het water na aan de lippen staat? Of heb je zoiets is hun eigen schuld, dikke bult?
Nederland doet wat mij betreft genoeg z'n best op dit moment, hoor.quote:Op zondag 13 september 2015 21:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat zouden we nog meer moeten doen dan? Vertel het ons!!
Uh... het ging toch over Duitsland?quote:Op zondag 13 september 2015 21:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Nederland doet wat mij betreft genoeg z'n best op dit moment, hoor.
Maar dat mag van mij graag ook zo blijven.
Nee.quote:Op zondag 13 september 2015 21:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Rot even een heel eind op met je moraliserend geheven vingertje.
Is toch onzin. Iedereen die binnen deze grenzen woont mag verlangen dat de regering ook zijn belangen vertegenwoordigt en dus zorgt voor voldoende werkgelegenheid zodat iedereen van welk opleidingsniveau dan ook werk kan vinden.quote:Op zondag 13 september 2015 21:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat is eigen schuld dikke bult. De problemen in de Nederlandse economie en arbeidsmarkt had je van mijlenver kunnen zien aankomen en zijn ook van te voren keer op keer op keer door organisaties zoals het IMF aangestipt. Maar de politiek, gesteund door de grote meerderheid van de kiezers, stak liever de kop in het zand en deed het af met een "onzin en bemoei je er niet mee" omdat de meeste Nederlanders alleen aan het korte-termijn-eigenbelang dachten.
Als de mensen dat niet doen en alleen maar kijken welke politicus de meeste uitkering / subsidie aan hen belooft ten koste van de toekomst van het land, dan is het toch echt eigen schuld dikke bult.quote:Op zondag 13 september 2015 21:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is toch onzin. Iedereen die binnen deze grenzen woont mag verlangen dat de regering ook zijn belangen vertegenwoordigt en dus zorgt voor voldoende werkgelegenheid zodat iedereen van welk opleidingsniveau dan ook werk kan vinden.
quote:Op zondag 13 september 2015 21:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
"Europa" heeft meer dan een halve eeuw eraan gewerkt om ervoor te zorgen dat moraal boven korte-termijn-eigenbelang gaat. Dat mag niet teniet worden gedaan, vind ik. Als Europaan moet je trots kunnen zeggen dat je in het moreel beste stukje wereld woont ipv. in een nietszeggend doorsneelandje.
Als je land aan alle kanten leeggezogen dreigt te worden, dan mag er wat mij betreft best wat van dat moreel over boord wat je niet per definitie immoreel maakt. Niet ten ondergaan aan je eigen goedheid.... zou ik willen zeggen.quote:Op zondag 13 september 2015 21:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
"Europa" heeft meer dan een halve eeuw eraan gewerkt om ervoor te zorgen dat moraal boven korte-termijn-eigenbelang gaat. Dat mag niet teniet worden gedaan, vind ik. Als Europaan moet je trots kunnen zeggen dat je in het moreel beste stukje wereld woont ipv. in een nietszeggend doorsneelandje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |