abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156053151
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:29 schreef pokkerdepok het volgende:
wilders offert zijn leven op zoals een persoon met een psychose zijn leven opoffert. hij kan niet anders, vanwege een geestelijke afwijking. dat is geen ballen hebben; dat is wat contactpuntjes in je hersenen missen.
Wat een onzin!! Iemad die het niet met jou eens is is natuurlijk gek, uhuh.
pi_156053169
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:39 schreef Molurus het volgende:
Dat absoluut natuurlijk. Hij maakt een onderscheid op basis van iets dat in elk geval niet a priori relevant is voor het soort problematiek dat hij ermee wil aanpakken.
Een beetje net als sommigen doen met Jehova's getuigen bedoel je?
pi_156053197
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 17:33 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ja, of met moslims.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156053645
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 17:35 schreef Molurus het volgende:
Ja, of met moslims.
Ik sluit Moslims niet uit. Ik stel vast dat De Koran de Moslim uitsluit voor Moslims aan de Nederlandse democratie en waar die voor staat mee te werken en die democratie te respecteren.
pi_156053729
Moge Allah Wilders op het rechte pad leiden, of zijn rug breken! Amin.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_156053794
Triggershot? Waar blijft je voorbeeldje van de PVV is een racistische partij?
pi_156053817
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:02 schreef Aloulu het volgende:
Tsja, opgelucht? Goede onderbouwing ook.
pi_156054264
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 17:59 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik sluit Moslims niet uit. Ik stel vast dat De Koran de Moslim uitsluit voor Moslims aan de Nederlandse democratie en waar die voor staat mee te werken en die democratie te respecteren.
En ik stel vast dat de meeste moslims in Nederland dit niet met jou eens zijn.

En dan vraag ik mij af: waarom zou ik meer waarde moeten hechten aan jouw mening daarover dan die van moslims zelf? Jij bent tenslotte geen moslim.
pi_156055020
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:02 schreef Aloulu het volgende:
Of z'n kop eraf. Dat is nog een mogelijkheid.
  zondag 13 september 2015 @ 18:58:15 #35
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_156055189
Altijd leuk links en rechts FOK! die een poging doen het met elkaar eens te worden maar dan binnen een paar minuten in schelden verzanden _O-
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 13 september 2015 @ 19:04:01 #36
224960 highender
Travellin' Light
pi_156055356
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:58 schreef Klonk het volgende:

Altijd leuk links en rechts FOK! die een poging doen het met elkaar eens te worden maar dan binnen een paar minuten in schelden verzanden _O-
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit iets te maken heeft met links vs rechts, of zelfs maar met pro-religie vs anti-religie.

Het is een tikje paradoxaal hoe fel dit debat is, gezien hoe dicht bij elkaar de standpunten feitelijk liggen.

De voornaamste fout die TS blijft maken is het idee dat wat er in de Koran staat eenduidig is en door alle moslims exact hetzelfde wordt uitgelegd. Dat laatste is feitelijk onjuist, ongeacht of er een juiste interpretatie is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 13-09-2015 19:10:24 ]
pi_156055630
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 17:32 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Wat een onzin!! Iemad die het niet met jou eens is is natuurlijk gek, uhuh.
de meesten niet. sommigen wel.
pi_156055653
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 17:33 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

jij niet zeker. jij vind jehovas vast supercool.
pi_156055950
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 19:04 schreef highender het volgende:

[..]

Dat is zo afgezaagd...
Afgehakt zul je bedoelen. :D
pi_156056179
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:04 schreef Molurus het volgende:

De voornaamste fout die TS blijft maken is het idee dat wat er in de Koran staat eenduidig is en door alle moslims exact hetzelfde wordt uitgelegd. Dat laatste is feitelijk onjuist, ongeacht of er een juiste interpretatie is.
Dat is zeker zo, maar 80 jaar geleden waren ook niet alle Duitsers nazi's. Dit was een minderheid, maar we zaten er toch maar mee, ook de overige correcte Duitsers. Men kan enkel hopen dat die enkelingen het niet voor het zeggen krijgen.
pi_156056303
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:28 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat is zeker zo, maar 80 jaar geleden waren ook niet alle Duitsers nazi's. Dit was een minderheid, maar we zaten er toch maar mee, ook de overige correcte Duitsers. Men kan enkel hopen dat die enkelingen het niet voor het zeggen krijgen.
Precies. :Y

Het lijkt mij dan de juiste strategie om te trachten juist 'het correcte deel' van 'de Duitsers' te overtuigen van de gevaren van 'de ideologie'. En dan is het niet handig om te gaan roepen dat 'alle Duitsers' even fout zijn.

Concreet: wie een gevaar ziet in de Islam als ideologie doet er verstandig aan te erkennen dat niet alle moslims even extreem zijn in hun opvattingen en je pogingen tot hervorming / verlichting te richten op het minder extreme deel van de moslims.

En niet door erop te staan dat ze er volgens de Koran extreme opvattingen op na zouden moeten houden, maar juist door hervorming en verlichting te stimuleren. Want het lijkt mij dat de benadering die lieden zoals Wilders en TS erop nahouden er eerder toe leidt dat moslims radicaliseren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Molurus op 13-09-2015 19:44:42 ]
pi_156058120
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 19:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Precies. :Y

Het lijkt mij dan de juiste strategie om te trachten juist 'het correcte deel' van 'de Duitsers' te overtuigen van de gevaren van 'de ideologie'. En dan is het niet handig om te gaan roepen dat 'alle Duitsers' even fout zijn.

Concreet: wie een gevaar ziet in de Islam als ideologie doet er verstandig aan te erkennen dat niet alle moslims even extreem zijn in hun opvattingen en je pogingen tot hervorming / verlichting te richten op het minder extreme deel van de moslims.

En niet door erop te staan dat ze er volgens de Koran extreme opvattingen op na zouden moeten houden, maar juist door hervorming en verlichting te stimuleren. Want het lijkt mij dat de benadering die lieden zoals Wilders en TS erop nahouden er eerder toe leidt dat moslims radicaliseren.
Maar we weten ook dat een religieuze ideologie een veel sterkere invloed heeft dan een politieke, en dat een minderheid een meerderheid kan dicteren. We moeten er zeker alles aan doen om zowel politieke als religieuze extreme ideeën de wereld uit te helpen, maar of deze goede bedoelingen zullen volstaan zal de toekomst uitwijzen.
pi_156058363
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn god, je bent echt een idioot he jij,
Ik vind dit op zich wel een moment van verheldering en nuancering. Ik bedoel... Jij vindt mijn opvattingen kut en ik de jouwe minstens net zo, maar we hebben allebei dezelfde afkeer van mensen die onze opvattingen willen verbieden.

Echt lief.
pi_156058506
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vind dit op zich wel een moment van verheldering en nuancering. Ik bedoel... Jij vindt mijn opvattingen kut en ik de jouwe minstens net zo, maar we hebben allebei dezelfde afkeer van mensen die onze opvattingen willen verbieden.

Echt lief.
Absoluut, ik zou mij zonder enig twijfel keren tegen een moslim die jouw rechten wil inperken, of wie dan ook.
pi_156058644
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 20:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Absoluut, ik zou mij zonder enig twijfel keren tegen een moslim die jouw rechten wil inperken, of wie dan ook.
Precies! Insgelijks!

En dat maakt PVV'ers zoals TS ook zo achterlijk. Ze zijn echt te dom om te begrijpen hoe tolerantie werkt. Je kunt elkaars ideeën constant affikken, maar als jij doet wat je doet en ik doe wat ik doe... Nou, iedereen blij toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2015 20:40:58 ]
pi_156058832
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Precies! Insgelijks!

En dat maakt PVV'ers zoals TS ook zo achterlijk. Ze zijn echt te dom om te begrijpen hoe tolerantie werkt. Je kunt elkaars ideeën constant affikken, maar als jij doet wat je doet en ik doe wat ik doe... Nou, iedereen blij toch?
Je zou hopen van wel, maar er is een vorm van (hopelijk passieve) vorm van overeenkomsten met juist die problematische Islamitische groepen die mensen willen onderwerpen en de zaken waar hij voor pleit, maar het besef daarvan, dat is afwezig vrees ik.
pi_156058847
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" enzo. :)
pi_156059001
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:58 schreef Klonk het volgende:
Ik probeer al ruim een jaar niet meer om de linkse policor kliek alhier waar dan ook van te overtuigen.
Dat heb ik ruim tien jaar gedaan, klaar nu.

Laat de ellende maar komen met dank aan diezelfde lui, die zijn net zo hard verantwoordelijk, al zullen ze wel weer met kul smoezen komen waarmee ze menen alsnog gelijk te hebben, ze doen maar, het gelijk komt momenteel keihard mijn kant op, per dag, per uur, per minuut.
pi_156059008
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:45 schreef Molurus het volgende:
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" enzo. :)
En zo komen we middels domme PVV-ers toch nog nader tot elkaar. Dat lijkt me waardevol.

Satanisten/atheïsten/jehova/christen/moslim/(anders)-groepsknuffel!

[ Bericht 1% gewijzigd door speknek op 13-09-2015 20:51:41 (dat mag iets vriendelijker) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')