abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156048227
quote:
Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel

EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL

Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.

Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.

In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.

De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.

Dit is een druppel op een gloeiende plaat. Voordat deze verdeling is uitgevoerd staan er alweer honderdduizenden extra op de stoep.

pi_156048340
Je moet gewoon duidelijk maken aan mensen dat men terug moet als een gebied rustiger is. Daarnaast, naast vluchtelingen, gewoon eens niet Jan en alleman toelaten.
pi_156048367
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:39 schreef mastertephon het volgende:
Je moet gewoon duidelijk maken aan mensen dat men terug moet als een gebied rustiger is. Daarnaast, naast vluchtelingen, gewoon eens niet Jan en alleman toelaten.
Dat gaat niet. Ze krijgen (veel) kinderen, en dan vindt men terugsturen inhumaan. Eenmaal hier betekent nooit meer terug. Daarom opvang in de regio.
Zo zijn hier ook nog heel veel mensen uit het voormalig Joegoslavië die allang terug hadden gekund, maar niet gingen.
pi_156048412
GB, Ierland en Denemarken zijn slim.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_156048422
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:42 schreef SuperHarregarre het volgende:
GB, Ierland en Denemarken zijn slim.
Explain?
pi_156048554
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat gaat niet. Ze krijgen (veel) kinderen, en dan vindt men terugsturen inhumaan. Eenmaal hier betekent nooit meer terug. Daarom opvang in de regio.
Zo zijn hier ook nog heel veel mensen uit het voormalig Joegoslavië die allang terug hadden gekund, maar niet gingen.
Dat moet je gewoon veranderen. Daarnaast moet je mensen zoals mijn familie gewoon niet toelaten. Gek genoeg zijn dat vaak de mensen die EXACT weten waar men recht op heeft. En die gaan dat ook geheel uitbuiten. Ik snap niet eens hoe dat kan.
pi_156048603
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:48 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dat moet je gewoon veranderen. Daarnaast moet je mensen zoals mijn familie gewoon niet toelaten. Gek genoeg zijn dat vaak de mensen die EXACT weten waar men recht op heeft. En die gaan dat ook geheel uitbuiten. Ik snap niet eens hoe dat kan.
Dat onderscheid kun je niet maken, je kunt het niet weten. De meest effectieve manier om in de EU te mogen blijven is zo snel mogelijk een kind op de wereld zetten, dan kun je niet meer weggestuurd worden (want inhumaan, zielig, etc..). Daarom is de enige oplossing niemand meer toelaten. De Japanse oplossing, die al decennia succesvol wordt toegepast zonder de internationale verdragen te schenden.
pi_156048607
Syriërs zijn maar 35% van de asielzoekers las ik in het vorige deel?
pi_156048627
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Explain?
Weren asielzoekers denk?
pi_156048641
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:50 schreef Scorpie het volgende:
Syriërs zijn maar 35% van de asielzoekers las ik in het vorige deel?
In Hongarije
quote:
Volgens de burgemeester van het grensplaatsje denken veel mensen onterecht dat Hongarije wordt overspoeld door vluchtelingen uit Syrië. 'Laat me wat statistieken geven: van alle migranten in Hongarije komt 35 procent uit Syrië. De rest komt uit Bangladesh, Pakistan, India, Afghanistan en Afrikaanse landen. Ruim 85 procent is jong en man.'
Bron: http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493

In Nederland denken naïeve mensen nog steeds dat het om allemaal zielige Syrische gezinnen gaat.

Ander artikel: http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
Er zitten ook Somaliërs tussen; de groep die het hoogst scoort in de negatieve statistieken. Allemaal economisch vluchteling.
  zondag 13 september 2015 @ 14:52:18 #11
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156048648
Inmiddels is de influx toegenomen tot 3100 week-1.

Wilders heeft weer eens een spoeddebat aangevraagd.

PVV nu op afstand de grootste partij van Nederland, volgens peil.nl.

Maar daar hebben ze in Den Haag uiteraard schijt aan.
  zondag 13 september 2015 @ 14:55:15 #12
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156048705
De Spekmannen in München zijn nog blijer dan hier.

InfluxMünchen = 12.000 dag-1

http://www.telegraaf.nl/b(...)ingen_per_dag__.html
pi_156048714
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Tuurlijk hebben ze daar schijt aan. Je kunt toch moeilijk verwachten dat de overheid in Den Haag nu alles laat vallen omdat de PVV in de peiling van Maurice de Hond op 26 (nog altijd een flinke minderheid trouwens) zetels staat?
pi_156048717
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Ik vind de stijging van de PVV in de peilingen zwaar tegenvallen. Slechts 2 zetels er bij. Ze zitten nog niet op 30+ zetels zoals in het verleden.
Wel zie je dat bijvoorbeeld 25% van de SP-stemmers het eens is met de PVV wat betreft aanpak vluchtelingen (heel simpel: allemaal terug naar de regio). Maar toch stemmen ze niet PVV. Ik denk dat Wilders nog te veel in het buitenland zit of lompe dingen zegt, terwijl hij inhoudelijk helemaal gelijk heeft. Helaas is de PVV de enige partij die aan het eigen volk denkt dus we zijn voorlopig aangewezen op de PVV.
pi_156048736
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

In Hongarije

[..]

In Nederland denken naïeve mensen nog steeds dat het om allemaal zielige Syrische gezinnen gaat.

Er zitten ook Somaliërs tussen; de groep die het hoogst scoort in de negatieve statistieken. Allemaal economisch vluchteling.
Als dat waar is dan merken ze dat in Dld ook gauw genoeg. Benieuwd welke spin Merkel hieraan geeft. Duitsers moeten maar weer aanschuiven in de kerkbanken en hun bijbelkennis afstoffen?
I´m back.
  zondag 13 september 2015 @ 14:57:19 #16
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156048754
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 14:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Tuurlijk hebben ze daar schijt aan. Je kunt toch moeilijk verwachten dat de overheid in Den Haag nu alles laat vallen omdat de PVV in de peiling van Maurice de Hond op 26 (nog altijd een flinke minderheid trouwens) zetels staat?
Het gaat niet om de PVV, wat politiek gezien een dubieuze partij is.

Maar blijkbaar is de Nederlandse bevolking het intussen wel zat.

En daar hebben ze in Den Haag dus ook lak aan.
pi_156048773
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 14:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Weren asielzoekers denk?
Weet ik niet. Ik merk niets van weren. In Denemarken wandelen ze over de grens zo naar binnen.
Sinds de foto van dat verdronken jongetje en de daarop volgende emo-terreur, wil de UK ineens meer Syrische "vluchtelingen" opnemen. Hoewel nu blijkt dat de ouders van dat jongetje niet eens vluchteling waren, sterker nog papa was mensensmokkelaar, heeft de UK de toezegging om meer Syriërs toe te laten niet teruggetrokken.
pi_156048810
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als dat waar is dan merken ze dat in Dld ook gauw genoeg. Benieuwd welke spin Merkel hieraan geeft. Duitsers moeten maar weer aanschuiven in de kerkbanken en hun bijbelkennis afstoffen?
Ik ben daar niet zo optimistisch over.
De WO2 zit daar diep in de genen, net zoals Nederland dat heeft met het slavernij-verleden. Daardoor mag de waarheid niet gezegd worden.
Merkel kan ik geen touw aan vast knopen. Zei een tijd geleden nog dat de multiculturele samenleving is mislukt, en nu heeft ze half Syrië uitgenodigd.
pi_156048825
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik merk niets van weren. In Denemarken wandelen ze over de grens zo naar binnen.
Sinds de foto van dat verdronken jongetje en de daarop volgende emo-terreur, wil de UK ineens meer Syrische "vluchtelingen" opnemen. Hoewel nu blijkt dat de ouders van dat jongetje niet eens vluchteling waren, sterker nog papa was mensensmokkelaar, heeft de UK de toezegging om meer Syriërs toe te laten niet teruggetrokken.
Ja dat schandaal is een flinke butthurt voor de asielzoekersmafia.
  zondag 13 september 2015 @ 15:00:01 #20
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156048826
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik vind de stijging van de PVV in de peilingen zwaar tegenvallen. Slechts 2 zetels er bij. Ze zitten nog niet op 30+ zetels zoals in het verleden.
Wel zie je dat bijvoorbeeld 25% van de SP-stemmers het eens is met de PVV wat betreft aanpak vluchtelingen (heel simpel: allemaal terug naar de regio). Maar toch stemmen ze niet PVV. Ik denk dat Wilders nog te veel in het buitenland zit of lompe dingen zegt, terwijl hij inhoudelijk helemaal gelijk heeft. Helaas is de PVV de enige partij die aan het eigen volk denkt dus we zijn voorlopig aangewezen op de PVV.
Alle stemmen zijn nu sowieso meer verdeeld dan ooit. Een teken van politieke instabiliteit. Niemand weet het, niemand doet iets.

Nederland is te vergelijken met een dom konijn dat in het felle licht met open mond blijft wachten tot het afgeschoten wordt.
pi_156048831
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

In Hongarije

[..]

Juist dit en bovendien gaat het voor 90% om mannen tussen 20 en 40.. in de media word je overspoeld met beelden van vrouwen en kinderen. Een totaal onjuist en verdraaid beeld!!! . De beelden van de stenengooiende migranten en om geld schreeuwende afrikanen en de voedselpaketten die worden geweigerd worden nauwelijks getoond in de media. Als je objectief naar de cijfers kijkt is er alle reden om dieze mensen direct terug te sturen en tegen te houden! Keihard, repressief beleid , tevens ruimhartige hulp voor de echte vluchtelingen in de kampen in de regio! dat is het enige dat werkt..orban heeft groot gelijk met het hek en de maatregelen die de glukszoekers en jihadisten afschrikken.
pi_156048844
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik ben daar niet zo optimistisch over.
De WO2 zit daar diep in de genen, net zoals Nederland dat heeft met het slavernij-verleden. Daardoor mag de waarheid niet gezegd worden.
Merkel kan ik geen touw aan vast knopen. Zei een tijd geleden nog dat de multiculturele samenleving is mislukt, en nu heeft ze half Syrië uitgenodigd.
CSU begint al behoorlijk tegen te sputteren hoor. Komen nu 12.000 vluchtelingen per dag aan in München.
I´m back.
pi_156048850
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het gaat niet om de PVV, wat politiek gezien een dubieuze partij is.

Maar blijkbaar is de Nederlandse bevolking het intussen wel zat.

En daar hebben ze in Den Haag dus ook lak aan.
En de conclusie dat Nederland het zat is trek je uit het feit dat een meerderheid van de Nederlanders het prima vindt om asielzoekers hier op te vangen?

quote:
Van alle Nederlanders is 51 procent voor de opvang van de in totaal 9000 vluchtelingen, 44 procent had liever gezien dat de regering niet had ingestemd met het Europese voorstel om ze in Nederland op te vangen.
PVV profiteert van vluchtelingendiscussie
  zondag 13 september 2015 @ 15:00:47 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156048856
quote:

[..]

In Hongarije

[..]

Ik zag hier idd van 't weekend ook luit rondlopen tussen die vluchtelingen waarvan ik meteen dacht: dat zijn helemaal geen Syriers. Waren ongetwijfeld ook Somaliers.
pi_156048860
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 15:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja dat schandaal is een flinke butthurt voor de asielzoekersmafia.
Maar de media zwijgen. Gezien de enorme ophef in de media, had ik verwacht dat zowel BNR als Radio 1 uitgebreid aandacht besteden aan het verhaal achter het kinderlijkje, maar nee..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')