abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156048296
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:33 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar de koran is precies dat. Het is het woord van een dictator, Mohammed/God/Allah
Ja en? Ik stel gewoon dat die paar zinnen in de OP, wat kennelijk een quote van jou was, prima beschrijven waarom dergelijke landen gewoon een dictator nodig hebben om redelijk stabiel te zijn/blijven. Democratie gaat daar imo simpelweg niet werken. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156048401
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 14:38 schreef Geralt het volgende:
Ja en? Ik stel gewoon dat die paar zinnen in de OP, wat kennelijk een quote van jou was, prima beschrijven waarom dergelijke landen gewoon een dictator nodig hebben om redelijk stabiel te zijn/blijven. Democratie gaat daar imo simpelweg niet werken. :)
En daarom zal het hier ook niet werken om dat het een erg stellige religie is die geen tegenspraak duldt.

Het kan alleen als Moslims de Koran verwerpen!! Daardoor is men volgens de Koran geen Moslim meer. Maar dat zie ik natuurlijk verkeerd, tenminste. Dat zegt men.
pi_156048420
Zoals gezegd heb ik de overige topics niet gelezen, maar je verhaal in de OP klinkt aannemelijk.

Ergo: ik ben het met je eens. Dat gaat niet werken :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156048447
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:36 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nope, ik schreeuw niet. Dan zou ik hoofdletters gebruiken om schriftelijk aan die definitie te voldoen. Dus weer zit je er naast met interpreteren!! Mocht je doelen op uitroepteken, dat is enkel een vorm van stellig mededelen!
Kennelijk had ik daarbij moeten vermelden dat 'schreeuwen' in deze context niet letterlijk bedoeld is aangezien jij alles letterlijk interpreteert.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156048465
quote:
15s.gif Op zondag 13 september 2015 14:43 schreef Molurus het volgende:
Kennelijk had ik daarbij moeten vermelden dat 'schreeuwen' in deze context niet letterlijk bedoeld is aangezien jij alles letterlijk interpreteert.
Whatever.
pi_156048498
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:44 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Whatever.
Probeer je eens voor te stellen wat 'een niet letterlijke betekenis' zou kunnen inhouden. M.b.t. tot alles dat je leest, inclusief de Koran.

Dat is namelijk precies wat zo'n beetje alle christenen en moslims doen wanneer een letterlijke interpretatie niet strookt met hun persoonlijke waarden en overtuigingen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156048678
quote:
15s.gif Op zondag 13 september 2015 14:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Scherp ^O^
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_156048750
quote:
3s.gif Op zondag 13 september 2015 14:45 schreef Molurus het volgende:
Probeer je eens voor te stellen wat 'een niet letterlijke betekenis' zou kunnen inhouden. M.b.t. tot alles dat je leest, inclusief de Koran.

Dat is namelijk precies wat zo'n beetje alle christenen en moslims doen wanneer een letterlijke interpretatie niet strookt met hun persoonlijke waarden en overtuigingen.
Ik zal het een keer duidelijk stellen voor je. Als Moslim, moet je een soort eed afleggen. Een getuigenis zoals men het noemt. Je moet verklaren/getuigen dat de Koran het het volmaakte boek is en het volmaakte woord van god, het heeft ABSOLUTE autoriteit. Wat er dus in de Koran staat gaat dus boven alles en is absoluut waar!!

Als je daar niet aan voldoet, dan ben je geen, lees GEEN (goed) Moslim. Is er ruimte om een andere betekenis te geven dan wat er letterlijk staat in de Koran(en dat is dus interpreteren) voor een Moslim?

Nee die is er volgens de Koran niet, want die is volmaakt en gaat boven alles(ofwel ABSOLUUT).

Kun je een deel van de Koran negeren als Moslim? Ja, maar dan ben je per direct(volgens de Koran) dus geen )goed) Moslim meer. Kunje met geld dat niet goed is betalen wettelijk? Nee. Dus kun je niet goed Moslim zijn, maar wel Moslim blijven? Nee! Dus, er zijn of veel Moslims die helemaal geen Moslim zijn, maar zich gewoon Moslim noemen. Of men doet alsof men geen goed Moslim is om aan de democratie mee te doen maar men is wel goed Moslim en heeft een dubbele agenda.
pi_156048790
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 14:53 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Scherp ^O^
Kijk maar uit dat je niet uitglijdt
  zondag 13 september 2015 @ 15:23:35 #50
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_156049533
Tering, wat een irritante TS is dit zeg. Volgens mij echt zo'n dikke, vadsige, dominante schreeuwlelijk met een kale kop. :r En dat heeft de mond vol de hele tijd over 'ego' :') Kenmerk van (verborgen) narcisten is dat ze niet in staat zijn tot zelfreflectie en constant alles op anderen projecteren wat ze in zichzelf niet wensen te zien.
De toon waarop TS 'discussieert' overschaduwt iig alle inhoud. Deze gast is duidelijk niet in staat tot normale communicatie en kan alleen maar in conflict zijn met anderen. Onuitstaanbaar type mens.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')