Door 3 delen en een beetje er vanaf trekkenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Vanuit Euroland is het juist wel leuk, want dan is Tsjechië weer wat goedkoper. Dat is vast ook de bedoeling geweest.
Alhoewel het wel nog kutter omrekenen is. 79 kronen, gedeeld door 27, uitrekenen uit je hoofd terwijl je in de winkel staat...
Lelijk? Ik vind de 50kc-munt juist misschien wel de mooiste munt die ik ken.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:13 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Haha, ik ben d'r inmiddels aan gewend, reken ook niet meer om. Het was wel even wennen, sowieso is het geld hier lelijk.OV is over het algemeen wel erg goedkoop en ook nog eens goed, dat is wel heel fijn.
Dat is de enige die wel leuk is ja. Maar de briefjes zijn gewoon niet mooi.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Lelijk? Ik vind de 50kc-munt juist misschien wel de mooiste munt die ik ken.![]()
Alleen is het Tsjechische muntgeld allemaal wat groot en dik en zwaar, dat is niet zo praktisch.
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:03 schreef Igen het volgende:
Alhoewel het wel nog kutter omrekenen is. 79 kronen, gedeeld door 27, uitrekenen uit je hoofd terwijl je in de winkel staat...
X/27 = X/(3*9) = X/3 + een beetje er vanaf trekken.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Door 3 delen en een beetje er vanaf trekken
Van het euro bedrag een beetje aftrekkenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 02:04 schreef devzero het volgende:
[..]
[..]
X/27 = X/(3*9) = X/3 + een beetje er vanaf trekken.
Bedoel je door 30 delen en een beetje erbij optellen?
Zit jij ook in Tsjechië dan? (gezien je username)quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:06 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Dat is nogal kansloos ja. Binnen Europa is vliegen niet zo tijdseffiiciënt als je niet direct naast het vliegveld woont. Zelf ga ik nu altijd maar met de auto, kan ik weg op de tijd die ik wil, het is net wat sneller en ik vind rijden leuk.Stiekem hoop ik nog wel dat ze speciaal voor mij een vlucht Enschede - Praag opengooien.
Maar dat zal zich wel beperken tot mijn fantasie.
Toen ik afgelopen zomer in Polen (Krakow) was voor een aantal weken, viel me wel op dat eten (uit eten dan), nog redelijk betaalbaar was.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:40 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Vroeger was alles beter.Maar Polen en Tsjechië zijn zo goedkoop niet meer, mensen hebben nog wel steeds dat idee van 15 jaar terug. H&M is hier bijvoorbeeld 10% duurder dan in NL, Ikea zelfde prijs. Eten ligt er heel erg aan wat je haalt, maar heel veel merken hebben ook iets dat ik een West-Europalijn en een Oost-Europalijn noem qua kwaliteit.
[..]
Tof! Waar woon je ergens? Ik zou best graag in het noorden willen wonen, houd van Arctisch klimaat.
Maar als je het vergelijkt met 10-15 jaar geleden, echt niet zo goedkoop meer nee, West-Europaquote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:44 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het is dat ik tegenwoordig weer een goede hoeveelheid zloty krijg voor mn pond elke keer als ik er ben.
Maar als je het vergelijkt met 10-15 jaar geleden, echt niet zo goedkoop meer nee, oost-europa.
Dit herken ik eigenlijk niet. Maar misschien verschilt Zuidoost-Europa wat dat betreft met Oost-Europa.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:40 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Vroeger was alles beter.Maar Polen en Tsjechië zijn zo goedkoop niet meer, mensen hebben nog wel steeds dat idee van 15 jaar terug. H&M is hier bijvoorbeeld 10% duurder dan in NL, Ikea zelfde prijs. Eten ligt er heel erg aan wat je haalt, maar heel veel merken hebben ook iets dat ik een West-Europalijn en een Oost-Europalijn noem qua kwaliteit.
Uit eten is wel goedkoop inderdaad, maar wat je in de supermarkt haalt verschilt niet zo heel veel. In elk geval niet zoveel als je zou verwachten en als je het uitzet naar het verschil in salaris.quote:Op woensdag 20 januari 2016 05:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Toen ik afgelopen zomer in Polen (Krakow) was voor een aantal weken, viel me wel op dat eten (uit eten dan), nog redelijk betaalbaar was.
Per saldo goedkoper dan hier in Manila
Zou kunnen, ik heb eigenlijk geen idee hoe het zit met de rest van het voormalig Oostblok. En je moet even in je achterhoofd houden dat ik in de hoofdstad zit, dat maakt natuurlijk ook wel een verschil qua prijs. Alhoewel Ikea en H&M vaste prijzen hebben, maar kleinere winkels zullen goedkoper zijn elders in het land.quote:Op woensdag 20 januari 2016 07:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit herken ik eigenlijk niet. Maar misschien verschilt Zuidoost-Europa wat dat betreft met Oost-Europa.
Ha, ja verwarrende naam, maar ik zit in Praag.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:50 schreef Arnax het volgende:
[..]
Zit jij ook in Tsjechië dan? (gezien je username)
edit: ik lees nu de rest van je reactiesIk zit zelf in Brno
![]()
Moet je hier nu komen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 05:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Toen ik afgelopen zomer in Polen (Krakow) was voor een aantal weken, viel me wel op dat eten (uit eten dan), nog redelijk betaalbaar was.
Per saldo goedkoper dan hier in Manila
Ik vind de benzine en diesel toch behoorlijk onreralistisch duur in de Eu vergelijkend met de neergang van de olie.quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:53 schreef Fogel het volgende:
Diesel was 12,24 NOK (ongeveer ¤1,2) gister. Mijn tank zit weer vol.
De olieprijs is dan ook maar een klein deel van de prijs, de rest is belasting/accijns/heffing/toeslag/whatever.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik vind de benzine en diesel toch behoorlijk onreralistisch duur in de Eu vergelijkend met de neergang van de olie.
Tja als iets "niets" kost dan kan je het wel 100x verdubbelen, het blijft "niets".... LOLquote:Op woensdag 20 januari 2016 15:18 schreef nixxx het volgende:
mijn benzine is 50% duurder geworden. Kost nog steeds niets
Tsja, je kunt inderdaad bijna alles wel een positieve draai geven.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:50 schreef Fogel het volgende:
Volgens de staatspropaganda is de benzineprijs hier een van de laagste van Europa als je het als deel van je besteedbaar inkomen ziet.
quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:50 schreef Fogel het volgende:
Volgens de staatspropaganda is de benzineprijs hier een van de laagste van Europa als je het als deel van je besteedbaar inkomen ziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |