Nee, maar voor de mensen hier wel makkelijk, niet iedereen weet hoeveel een Deense kroon waard is.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:01 schreef motorbloempje het volgende:
Omrekenen doe ik niet meer naar euro's. heeft niet zoveel zin
Dat is ook weer zo, op vakantie gaan naar Denemarken is erg duur , maar om er te wonen niet gezien inkomens gemiddeld een stuk hoger liggen vergeleken met Nederland.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:17 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, maar dat heeft ook niet zoveel zin. Aangezien het niet echt direct zegt over of iets duurder is of niet. Je verdient vaak in een land wel 'landconform' (geldt niet altijd en voor alles, maar gemiddeld genomen). Ik zie een pond hier dan ook als dat ik een euro zou zien. Terwijl dat kreng toch in euro's een stuk meer waard is (*O* fijn als we volgende maand bier gaan inslaan)
Je zelfbrouwsels zijn nog niet drinkbaarquote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:17 schreef motorbloempje het volgende:
(fijn als we volgende maand bier gaan inslaan)
Dat is toch nog niet genoeg manquote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je zelfbrouwsels zijn nog niet drinkbaar
Goedkoop bedoel jequote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo, op vakantie gaan naar Denemarken is erg duur , maar om er te wonen niet gezien inkomens gemiddeld een stuk hoger liggen vergeleken met Nederland.
Volgende stap is een ketel van 50 liter?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat is toch nog niet genoeg man!
Nee, over het algemeen is Denemarken duurder dan Nederland.quote:
Ik had het niet over Nederland, ik woon in Noorwegen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, over het algemeen is Denemarken duurder dan Nederland.
Behalve wanneer je hier woont ivm hogere lonen.
Vroeger was Polen pas goedkoop.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:20 schreef Polenbatser het volgende:
Dat vergeten mensen nog wel eens als ze me vragen of alles hier niet supergoedkoop is. Benzine is hier wel wat goedkoper dan in NL, maar dat is natuurlijk alleen maar leuk met een NLs salaris en dat heb ik niet.
Vroeger was alles beter.quote:
Tof! Waar woon je ergens? Ik zou best graag in het noorden willen wonen, houd van Arctisch klimaat.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik had het niet over Nederland, ik woon in Noorwegen.
Is dat niet hét grote voordeel van wonen in een land als Noorwegen of Zwitserland? Dat gewoon zowat *elk* ander land ter wereld een goedkope vakantiebestemming is.quote:
Het is dat ik tegenwoordig weer een goede hoeveelheid zloty krijg voor mn pond elke keer als ik er ben.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:40 schreef Polenbatser het volgende:
Vroeger was alles beter.Maar Polen en Tsjechië zijn zo goedkoop niet meer, mensen hebben nog wel steeds dat idee van 15 jaar terug. H&M is hier bijvoorbeeld 10% duurder dan in NL, Ikea zelfde prijs. Eten ligt er heel erg aan wat je haalt, maar heel veel merken hebben ook iets dat ik een West-Europalijn en een Oost-Europalijn noem qua kwaliteit.
Is dan ook niet zo.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:30 schreef devzero het volgende:
Tsja, we wisten nog niet dat alles duurder is in Noorwegen.
Midden-Noorwegen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:40 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Tof! Waar woon je ergens? Ik zou best graag in het noorden willen wonen, houd van Arctisch klimaat.
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Is dat niet hét grote voordeel van wonen in een land als Noorwegen of Zwitserland? Dat gewoon zowat *elk* ander land ter wereld een goedkope vakantiebestemming is.
Helaas inderdaad.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:44 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het is dat ik tegenwoordig weer een goede hoeveelheid zloty krijg voor mn pond elke keer als ik er ben.
Maar als je het vergelijkt met 10-15 jaar geleden, echt niet zo goedkoop meer nee, oost-europa.
Vanuit Euroland is het juist wel leuk, want dan is Tsjechië weer wat goedkoper. Dat is vast ook de bedoeling geweest.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:57 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Helaas inderdaad.Ik zit in Tsjechië en ze hebben anderhalf jaar geleden de koers van de Kroon t.o.v.de Euro veranderd, is naar 27 Czk voor 1 Euro gegaan i.p.v. de 25 Czk die het eerst was. Vond ik niet zo leuk, want naar een Euroland gaan is dus nog duurder geworden.
Ja, eigen markt versterken inderdaad. 400 Kronen is ook ongeveer 16 euro, deel maar eens door 25 (delen door 27 ga ik niet aan beginnen).quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Vanuit Euroland is het juist wel leuk, want dan is Tsjechië weer wat goedkoper. Dat is vast ook de bedoeling geweest.
Alhoewel het wel nog kutter omrekenen is. 79 kronen, gedeeld door 27, uitrekenen uit je hoofd terwijl je in de winkel staat...
Oeps, ik bedoelde 200 kronen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:08 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Ja, eigen markt versterken inderdaad. 400 Kronen is ook ongeveer 16 euro, deel maar eens door 25 (delen door 27 ga ik niet aan beginnen).
Haha, ik ben d'r inmiddels aan gewend, reken ook niet meer om. Het was wel even wennen, sowieso is het geld hier lelijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Oeps, ik bedoelde 200 kronen.
Je wordt er toch gek van!?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |